Αλεξίπτωτο πλαγιάς, παραπέντε, paragliding, νέα, συζητήσεις, σχολές
Καλωςήρθατε στο sky.gr. Από το 2000 προσφέρουμε το πιο πλήρες περιεχόμενο για αλεξίπτωτο πλαγιάς, παραπέντε, paragliding στην Ελλάδα.

Άρθρα Αναγνωστών

To B or not to B  

Τα τελευταία χρόνια συχνά γίνεται λόγος για τις επιδόσεις της χαμηλής ή μέσης κατηγορίας πτερυγών, βάση πιστοποίησης βέβαια (όπου δεν είναι πάντα σωστή), αλλά και χαμηλού η μέσου διατάματος, aspect ratio δηλαδή.

Είναι γεγονός ότι όσο χαμηλότερο είναι το διάταμα τόσο πιο προβλέψιμη και χωρίς απότομες αντιδράσεις είναι η πτέρυγα στον αέρα, στον αντίποδα βέβαια έχουμε τις χαμηλότερες επιδόσεις .... έχουμε όμως ;

Υπάρχουν πλέον πτέρυγες στην αγορά που ισχυρίζονται το αντίθετο ! Ας πάρουμε τα πράγματα όμως από την αρχή. Την άνοιξη που υποτίθεται ότι ο καιρός θα άρχιζε να ανοίγει δίνοντας μας την ευκαιρία να βάλουμε καμιά πτήση της προκοπής και να ξεμουδιάσουμε πτητικά από το λήθαργο του χειμώνα, βγήκε το πρόγραμμα των Ελληνικών αγώνων αλεξιπτώτου πλαγίας και αποφάσισα να συμμετάσχω στο πρωτάθλημα που επρόκειτο να γίνει στην Ιτέα, διάρκειας μιας εβδομάδος. Υπέροχο μέρος, με πολλές εναλλακτικές απογειώσεων και η μεγάλη διάρκεια του αγώνα εγγυάται ότι όσο και να μας παιδέψει ο καιρός έχουμε αρκετές πιθανότητες να βάλουμε μερικές καλές πτήσεις.

Κάπου εκεί μου πρότεινε ο καλός μου φίλος Βαγγέλης Σταμέλος της Oxygen Paragliding και επίσημος εισαγωγέας της Nova Paragliders :   « …ρε Μάνο θέλεις να πετάξεις στο πρωτάθλημα με την πτέρυγα μου ; το Mentor 4 της Nova ; ΟΚ ρε Βαγγελάκη, έτσι κι΄αλλιώς δεν θα πάω αγωνιστικά, πτήσεις όμορφες θέλω να βάλω !»

Γνωρίζω ότι η πτέρυγα αυτή είναι μια high EN B πτέρυγα , με πολύ καλές επιδόσεις, ειδικά για την κατηγορία της, μια πτέρυγα με την οποία έμπειροι πιλότοι όπως ο Σλάβεκ έχουν κάνει απίστευτα ταξίδια με τον προκάτοχο της, το Mentor 3 και ο Βαγγέλης στους πρόσφατους αγώνες στην Δεσκάτη τους άφησε όλους με το στόμα ανοιχτό ! (και αρκετές αγωνιστικές πτέρυγες πίσω του). Καλά όλα αυτά αλλά στο μυαλό έρχεται πολύ σωστά η σκέψη, ρε φίλε ο Σλάβεκ και ο Βαγγέλης ότι και να τους δώσεις πάλι πτησάρες θα κάνουν, δεν παύει να είναι μια πτέρυγα EN B, σιγά μην πετάει το ίδιο καλά με το ψιλοαγωνιάρικο μου, πχ το GTO της Gin όπου είναι μια πτέρυγα EN D (τετραετίας όμως ), η τουλάχιστον δεν θα έχει την ίδια γλυκιά αίσθηση … ψιλοκαούκα θα είναι …

Πέρασε ο καιρός και μετά από ένα “συμβάν” ή περιστατικό (θα συζητηθεί άλλη ώρα) που είχα με την δική μου πτέρυγα, λόγω παρατεταμένης απτησιάς κυρίως, σκέφτηκα … ρε που θα πάω μες την Γκιώνα με το δικό μου έτσι απέταχτος – απροπόνητος που είμαι ; Βαγγέληηηη ισχύει η προσφορά σου ; και με τα κιλά τι κάνουμε ; έχω χάσει μερικά … Η λύση βρέθηκε άμεσα μιας και το demo είναι στα κιλά μου, για την ακρίβεια είμαι ακριβώς πάνω στο πάνω όριο, ότι πρέπει δηλαδή για σκληρές καλοκαιρινές συνθήκες.

Την πέταξα κάνα δυο φορές σε πολύ ήρεμες συνθήκες στο Καντίλι, μου φάνηκε μια χαρά, απροβλημάτιστο πανάκι, αν κουνάει άστο να κουνάει, δεν αναλώνεσαι να το κρατάς ανοιχτό, φυλάς την σκέψη σου για το επόμενο θερμικό.

Ήρθε η στιγμή που βρέθηκα στην Ιτέα με το Mentor 4 στον σάκο μου, το πρωτάθλημα έγινε κανονικά, με τρία έγκυρα task πάνω από την Γκιώνα , τον Παρνασσό και το Καλλίδρομο, με αρκετά χιλιόμετρα και προσωπικά 2 φορές στο goal στα 2 μεγάλα task.

Δεν είμαι ο πλέον ειδικός να αναλύσω την πτέρυγα και τις επιδόσεις της, αυτό που ξέρω είναι ότι έχω πάνω από 500 ώρες πτήσης σε πτέρυγες EN D και πετώντας το Mentor 4 ένιωσα σαν στο σπίτι μου, ξεχνούσα τι πτέρυγα είχα πάνω από το κεφάλι μου, ήμουν συγκεντρωμένος στην πτήση, δεν ένιωσα ούτε στιγμή να μου λείπει κάτι από ταχύτητα, λόγο, και αίσθηση. Στο θερμικάρισμα ένιωσα να μου λείπουν οι πτητικές ώρες μιας και με καβαλούσαν αρκετοί στα θερμικά. Ήταν τέλεια ! δεν δίστασα στιγμή να χωθώ, να κολλήσω χαμηλός στα βράχια ακόμα και όταν κουνούσε πολύ όπως στους Δελφούς, έκανα glide σχετικά χαμηλός μες τα βουνά πχ στο πέρασμα για την Γραβιά χωρίς κανένα άγχος η πρόβλημα, αν έβλεπα ότι υπήρχε προσγείωση για ασφάλεια δεν κολλούσα πουθενά ! δεν με απασχόλησε ούτε μια στιγμή η πτέρυγα ούτε με 80% επιτάχυνση όπου πήγαινα σχεδόν μόνιμα αλλά ούτε με full, έφαγα θυμάμαι δυο ασύμμετρα κλεισίματα με full επιτάχυνση κάτω από τα σύννεφα που ο αέρας ήταν λίγο ανακατεμένος, δεν ήταν πάνω από 30%, μια που το΄φαγα, άφησα λίγο βγήκε, ξανά full.

Κατά την διάρκεια του αγώνα το σύγκρινα και με άλλες πτέρυγες, όχι με τα αγωνιστικά, αυτό το έχει κάνει και αποδείξει ο Βαγγέλης, εγώ δεν πετούσα έτσι αλλά είχα την ευκαιρία να βρεθώ με πτέρυγες μεγαλύτερου διατάματος και δεν ένιωσα στιγμή να υστερώ, σε glide και ταχύτητα, στο σκαρφάλωμα στο θερμικό πονάω περισσότερο εγώ παρά η πτέρυγα επομένως δεν έχω σαφή συμπεράσματα. Τελικά πετάει σαν το δικό μου με καλύτερα ρε Βαγγελάκη, αλλά πιο ήρεμα, απροβλημάτιστα και με υπέροχη αίσθηση !

Σε μπελάδες μας έβαλες ρε φίλε 

Σαν επίλογο έχω να πω το εξής, αν δεν βάζετε πολλές ώρες η έστω όσες θα θέλατε, λόγω δουλειάς η αν ασχολείστε όπως εγώ και με άλλα σπόρ και θα θέλατε να είστε πιο ήσυχος και ασφαλής ... δοκιμάστε το, θα εκπλαγείτε !

Η απάντηση λοιπόν από πλευράς μου είναι τώρα πια ...  

 ‘To B ! to EN B’  

 

Κυριακάκης Μάνος.                                            

Είμαι σίγουρος ότι όλοι γνωρίζετε ότι κατά περιόδους πρέπει να ελέγχετε τον εξοπλισμό σας. Εφεδρικό ανά 6 μήνες το πολύ και το αλεξίπτωτο σας ανά έτος ( ανάλογα με την κατάσταση του και τις ώρες πτήσεων ).

Περισσότερα...

instrumentDigifly Leonardo Pro

Τεχνολογία, είναι η λέξη κλειδί για ένα σωρό καινοτομίες και εφευρέσεις που έχουν κάνει την ζωή μας ευκολότερη και τα όνειρα μας πραγματικότητα, όπως για παράδειγμα την αγαπημένη μας πτητική συσκευή που έδωσε στην ουσία φτερά όχι μόνο στα όνειρα μας αλλά και στο σώμα μας.

Περισσότερα...

  

Λιγες μερες εμειναν απο την ληξη της επιταγης των 1500 ευρω του χλοοταπητα + 250 ευρω της μεταφορας , που δοθηκε απο τον αδερφο του τσουλουφη. Σας γνωστοποιουμε πως το ποσο δεν εχει ακομα μαζευτει , ενω το υπολοιπο ειναι 800 ευρω και το ποσον ληγει 17-2-2004.

woody

Η τελευταία πτήση της χρονιάς (τουλάχιστον για εμάς) έγινε την Κυριακή 28 Δεκεμβρίου 2003 από τα Μετέωρα. Ήταν μια πτήση που την κυνηγάγαμε καιρό, και επιτέλους έκατσε, στην επιστροφή από την τετραήμερη "χιονοδρομική" εκδρομή στην Βασιλίτσα.

Περισσότερα...

Περισσότερα Άρθρα...

Σελίδα 1 από 3

Έναρξη
Προηγούμενο
1