Ημερομηνία Σάβ Απρ 20, 2024 4:55 am
Text Size

Περιγραφές Πτήσεων & Cross Country

Δύσκολη Απογείωση

Πείτε μας πως πετάξατε

Συντονιστής: Moderators

Δύσκολη Απογείωση

Δημοσίευσηαπό condor » Τρί Νοέμ 10, 2009 1:46 pm

Μια μεγάλη πτήση με το αλεξ. πλαγιάς, ψηλά, καλύπτοντας πολλά χιλιόμετρα μας δίνει σίγουρα αρκετή χαρά και ικανοποίηση. Υπάρχουν όμως και μικρές πτήσεις που λόγο τις δυσκολίας και τις ιδιαιτερότητας που έχουν, ακόμα και μόνο για την απογείωση τους, μας κάνουν να αισθανόμαστε πολύ όμορφα. Για μένα, το να πετάξω σε ένα καινούριο μέρος που δεν έχει πετάξει ποτέ πριν κανείς από εκεί, να διαβάσω τις συνθήκες, να υπολογίσω το τι θα συμβεί και μετά να απογειωθώ και να είναι τα πράγματα περίπου έτσι, με γεμίζει χαρά.
Η απογείωση είναι σίγουρα ένα θέμα συνεχούς εξάσκησης. Υπάρχουν πολλές κατηγορίες ευκολίας, ασφάλειας και τεχνικής που χρειάζεται ένα μέρος για να απογειωθούμε. Όσο πιο δύσκολο είναι τόσο πιο μεγάλη πρόκληση για μένα και τόσο πιο μεγάλη χαρά όταν τα «καταφέρω». Υπάρχουν κάποιες φορές που πείρα περισσότερη χαρά από την απογείωση σε μια πτήση παρά από την ίδια την πτήση.
http://www.youtube.com/watch?v=ysFLZEIGxPc

Flying is serious business
paraglidingcrete.blogspot.com
condor
Competition
 
Δημοσ.: 251

Re: Δύσκολη Απογείωση

Δημοσίευσηαπό pavlos dimitriadis » Τετ Νοέμ 11, 2009 1:20 am

Ωραίο βιντεάκι :!: :P

pavlos dimitriadis
EN D
 
Δημοσ.: 152

Re: Δύσκολη Απογείωση

Δημοσίευσηαπό cumulus » Τετ Νοέμ 11, 2009 8:03 am

Μπράβο για όλα ( προσπάθεια, πτήση, απογείωση, βίντεο ), έχω να πω δυο πράγματα :
1ον ότι ζηλεύω :evil: και
2ον αλλά χωρίς παρεξήγηση :oops:
Πιστεύω ότι στην απογείωση από τον δρόμο με ένταση που βλέπουμε στο βίντεο, αν ήταν μια πτέρυγα μεγαλύτερης κατηγορίας, αντί για 1-2 ήταν 2αρι και πάνω θα έτρωγε μπροστινό κλείσιμο στο «καπάκι» που λένε :shock: , και αυτό γιατί ενώ τα κάνεις όλα καλά (πας με την πτέρυγα, διορθώνεις κτλ) έχεις και τα δυο χέρια στους Α ιμάντες (και ίσως τα χερούλια από τα φρένα περασμένα σε αυτά ), πιστεύω πως δεν φτάνει αυτό, με τέτοια ένταση θέλεις άμεσο και αποτελεσματικό σταμάτημα της πτέρυγας από το να σε προσπεράσει κατά την απογείωση που γίνετε μόνο με χρήση των D ιμάντων στο ένα χέρι (και οι Α στο άλλο).
:wink:

Ο καλυτερος πιλοτος ειναι αυτος με το μεγαλυτερο χαμογελο μετα την πτηση ! :lol:

http://www.youtube.com/profile?user=manoskyriakakis

http://www.o2paragliding.gr/
cumulus
Competition
 
Δημοσ.: 213

Re: Δύσκολη Απογείωση

Δημοσίευσηαπό dimitrisky1 » Τετ Νοέμ 11, 2009 12:43 pm

mitsos diladh :?:

dimitrisky1
EN D
 
Δημοσ.: 128

Re: Δύσκολη Απογείωση

Δημοσίευσηαπό kswift » Τετ Νοέμ 11, 2009 2:32 pm

The Mitsos Reverse Launch
By Bruce Goldsmith

This spring I went to Australia for the first PWC of 1998, and in Sydney I was met by my old friend Mark Mitsos, who like me is a hang glider turned paraglider pilot. We went flying together at Stanwell Park, and I was very impressed by his effortless reverse launching, and superb control of the paraglider not only in a strong wind, but also in a small space between several hang gliders lying flat on the ground. Mark spent a good half-hour explaining his technique to me, and when trying it out I felt like a student learning to fly again. But, as it was for me, I am sure that for most pilots it will be worth spending the time to get accustomed to this new technique: I call it the Mitsos reverse launch.

Mark developed the idea by studying all the existing variations of the reverse launch. There are 3, which I know of; these are the British Standard Reverse Launch (which I use), Cross Brake Reverse Launch and lastly the Front and Rear risers with no brakes.

Mark developed the idea 5 years ago and has been successfully teaching it in his school, the Sydney Paragliding Centre ever since. Also the HGFA (Australian HG Federation) have now decided to standardise this as the best way of reverse launching and to be the only technique taught in schools in Australia.

The main advantages of the technique are:

* Better overall control of the glider.
* You can steer the glider as it comes up.
* You can stop it overshooting in strong winds.
* No need to release the brakes at all.

To start it is important to get in the correct position:

1. Face forward, away from the wing, with the brakes attached to the risers.
2. Turn around to the left, and allow the right riser to pass over your head.
3. Now you should be facing the glider with the right riser on top of the left riser, with the risers crossing.
4. Pass your right hand over the risers and grab hold of the right brake from the outside (attached to the riser which is on top).
5. Pass your left hand over the risers and take hold of the left brake handle (again from the outside).
6. Then grab the shackles at the top of the C risers. (It is safer to take the C risers first before the A risers, as this gives more control in windy conditions)
7. With your right hand grab hold of the shackles at the top of both A risers.
8. Check that you are holding the C risers, which are between the two D risers.

Now you are ready to go. (If you prefer this can also be done the other way around, by turning to the right.)


The Method:

1. Build a good wall first by pulling on the A risers and the C risers alternately.
2. Lean back on the risers so that they are all tight, then pull gently on the A risers to guide the glider up into the air.
3. As the glider comes up you should walk sideways towards the centre of the glider if it does not come up exactly straight.
4. You can also use the C risers to correct the glider if it starts to go off to the side. Don't pull down on the C risers, but move them from side to side to steer the glider. Move the C risers from side to side to control the lateral movement of the glider. Move the risers towards the lower wing. For example if the left wing is lower then move the C risers to the left to correct it.
5. If it is windy the glider may want to shoot up violently. To stop this just pull on the C risers to control the speed that the glider comes up.
6. Now the glider is up, it is easy to control the glider overhead using the C risers or even collapse the glider again to the ground.
7. Alternatively you can turn and launch. As you turn make sure that in light winds you turn and step forward at the same time otherwise the glider may tend to overtake you.


Ground handle in a flat field in a smooth wind for an hour before trying it for real. In fact several ground handling sessions will probably be needed to really get used to the new technique. For me it felt very strange at first, moving the C riser hand towards the lower wing felt like the opposite direction to my instincts, so be careful not to do the wrong thing and smash the glider's nose into the ground.

One common error is to try steering the glider with the A risers. This does not help at all. Always steer the glider by just using the C risers and walking sideways.

The key to the technique is to take the time to build a good wall. A good trick to prepare the glider for launch is to move your C's hand left and right as far as possible each way. This will pull the tips of the glider under and help to keep them from rising too quickly during the inflation.

It is only possible to use the C's to correct small turns, therefore if the glider goes a long way out of line the only way to sort it out is to collapse the glider back on the ground.

It helps to be able to identify the risers easily, particularly the A and C risers. Most manufacturers mark the A risers, but to identify the C risers I put some red tape on the shackles of my glider.

In Conclusion:

I have seen many pilots crash as a result of ground handling and launching in strong winds. Some pilots seem to accept bad and dangerous take-offs and don't regard it as part of the flight.

Well, I have seen as many injuries from launch problems as accidents during flight, yet the crazy thing is that practicing launch technique is easy as well as enjoyable, so why don't people do it.
I strongly recommend that all pilots not familiar with this technique make the effort to go to a flat field or training slope with their glider and learn it. One day it could save you from serious injury.

kswift
Competition
 
Δημοσ.: 316

Re: Δύσκολη Απογείωση

Δημοσίευσηαπό condor » Τετ Νοέμ 11, 2009 6:20 pm

...yet the crazy thing is that practicing launch technique is easy as well as enjoyable, so why don't people do it.

πολύ μου άρεσε αυτό Κώστα! Αν μπορούσα θα το έγραφα κάπου με μεγάλα γράμματα να το βλέπουμε όλοι οι πιλότοι Π5 (οι νέοι)

Μάνο,
ευχαριστώ που ασχολήθικες με το θέμα, θέτεις σωστα την πιθανότητα για μπροστινό κλείσιμο, το έχω "δει" πολλές φορές να συμβαίνει, έχω όμως δύο σκέψεις πάνω σε αυτό.
...με τέτοια ένταση θέλεις άμεσο και αποτελεσματικό σταμάτημα της πτέρυγας από το να σε προσπεράσει κατά την απογείωση που γίνετε μόνο με χρήση των D ιμάντων στο ένα χέρι (και οι Α στο άλλο).

1. Αυτό το μόνο που λές, δεν συμφωνώ, εγώ πάντα δουλεύω τα χέρια εντελώς ανεξάρτητα, δηλαδή μπορεί να τραβάω Α αριστερό και D δεξιό ταυτόχρονα ή Α αριστερό και D αριστερό και ποτέ δεν περνάω χερούλια των φρένων στα χέρια. (δεν ξέρω μπορεί να είναι και λάθος).
2. Πιστεύω οτι αν η πτέρυγα ήταν 2αρι, όχι μόνο μπορτινό δεν θα έτρωγα αλλά επειδή "σκίζει" καλύτερα τον αέρα θα απογειωνόμουν πιο γρήγορα λόγο και της μεγαλύτερης trim ταχύτητας :wink:


Πάρε και μια φωτογραφία απο το Καλαμάκι που θα σου αρέσει, ...το αλεξίπτωτο! :lol:

Δέν έχετε τα κατάλληλα δικαιώματα να δείτε τα αρχεία σε αυτή τη δημοσίευση.
Flying is serious business
paraglidingcrete.blogspot.com
condor
Competition
 
Δημοσ.: 251

Re: Δύσκολη Απογείωση

Δημοσίευσηαπό cumulus » Πέμ Νοέμ 12, 2009 12:51 pm

Ούτε εγώ συμφωνώ αλλά δεν έχει καμία σημασία, αυτό που κάνεις με τα χέρια ανεξάρτητα γίνεται άνετα και με τους ιμάντες και μάλιστα πιο αποτελεσματικά, το ότι δεν έχεις φάει μπροστινά κλεισίματα με τέτοιες εντάσεις το οφείλεις στην κατηγορία της πτέρυγας σου και αυτό επειδή δεν σκίζει τον αέρα όπως αναφέρεις παραπάνω.
Με το 2αρι η το 2-3 επειδή ακριβώς σκίζει τον αέρα, και έρχεται πάνω πολύ πιο γρηγορα,θελεις και άμεσο σταμάτημα της πτέρυγας που με τα φρένα λόγο διαδρομής είναι πολύ δύσκολο να το καταφέρεις, τότε το μπροστινό είναι σίγουρο (έχω φάει εγώ που σου τα λέω … :roll: ).
Ευχαριστώ για την φωτογραφία, ο Κονιος είναι ;

Ο καλυτερος πιλοτος ειναι αυτος με το μεγαλυτερο χαμογελο μετα την πτηση ! :lol:

http://www.youtube.com/profile?user=manoskyriakakis

http://www.o2paragliding.gr/
cumulus
Competition
 
Δημοσ.: 213

Re: Δύσκολη Απογείωση

Δημοσίευσηαπό condor » Πέμ Νοέμ 12, 2009 5:15 pm

1. Αυτό το μόνο που λές, δεν συμφωνώ

Ούτε εγώ συμφωνώ αλλά δεν έχει καμία σημασία,


Χαίρομαι που διαφωνούμε! :D
Τό ζήτούμενο, όχι μόνο εδώ, δεν είναι να συμφωνούμε αλλά να συζητάμε καi να ανταλάζουμε απόψεις.

Ο Κονιός: α. δεν πετάει 1-2, β. το πανί του είναι μπλέ-άσπρο-κόκκινο και γ. λίγο δύσκολο για να την έβγαζα απο "πάνω" την φωτογραφία.

Δέν έχετε τα κατάλληλα δικαιώματα να δείτε τα αρχεία σε αυτή τη δημοσίευση.
Flying is serious business
paraglidingcrete.blogspot.com
condor
Competition
 
Δημοσ.: 251

Re: Δύσκολη Απογείωση

Δημοσίευσηαπό stork » Πέμ Νοέμ 12, 2009 8:38 pm

Φίλε Μάνο..θα συμφώνισω και γω μαζί σου στην παρατήρησή σου για την μέθοδο απογείωσης,και βλέποντας και γω το ωραίο αυτό βίντεο θα προσθέσω και την εξής λεπτομέρεια,
όχι ότι έτσι όπως τα κατάφερε ο condor δεν είναι εφικτό.,απλά υπάρχει και πιο ασφαλής τρόπος,
δηλαδή την στιγμή που αφήνει το έδαφος το σώμα έχει την τάση να ξετυλιχτεί (όπως φαίνεται και στο βίντεο),οπότε αν εκείνη την χρονίκη στιγμή που ειναι σε στροφή, μπορεί η πτέρυγα να αλλάξει κατεύθηνση και να στρίψει προς την πλαγια :shock: ,μέχρι να ανακτήσει τον έλενχο ο πιλότος.
Ενώ με την μέθοδο (Mitsos) A και D κρατημένα στα χέρια οι ημάντες δεν ξεστρίβουν παρά μόνο αν τους αφήσουμε από τα χέρια μας και εφ'οσον έχουμε απομακρυνθέι απο την πλαγιά με πλήρη έλεχνο της κατεύθηνσης έστω και αν είμαστε ανάποδα γυρισμένοι.
Επίσης,έχει ένα ακόμα πλεονέκτημα, ότι σταματόντας το προσπέρασμα της πτέρυγας στην απογείωση με τους D δεν απογειώνεσαι τόσο ευκόλα όσο αν τραβήξεις τα φρένα γιατί η αντώση με τα φρένα μεγαλώνει σε σχέση με τους D.
Ηθέλα να επισήμανω αυτές τις λεπτομέριες περίσοτερο για όσους θα δουν το βιντέο παρά στον πιλότο που το επιχέιρησε ήδη,απλά για να γνωρίζουν ότι υπάρχει και άλλη μεθόδος :.oops: :D

stork
EN B
 
Δημοσ.: 38

Re: Δύσκολη Απογείωση

Δημοσίευσηαπό andread » Πέμ Νοέμ 12, 2009 10:49 pm

Ειστε σίγουροι οτι μπορεί κάποιος να καταφέρει την συγκεκριμένη απογείωση κρατώντας ανα πάσα στιγμή και τους 2 D (ή C) Ιμαντες στο χέρι δηλ την κλασικη Mitsos τεχνική ?

Εγω πιστέυω οτι δεν είναι δυνατον, σιγουρα πρέπει να 'παιξεις' αφηνοντας και πιάνοντας πάντα Α και C/D - ισως και φρένα κατα βούληση,

andread
Διαχειριστής||Διαχειρίστρια
 
Δημοσ.: 725

Re: Δύσκολη Απογείωση

Δημοσίευσηαπό condor » Παρ Νοέμ 13, 2009 8:54 pm

Χαίρομαι που περισσότερα άτομα μπαίνουμε στην συζήτηση και ανταλλάσουμε απόψεις, μια Κινέζικη παροιμία λέει:
Αν έχω εγώ κάτι και εσύ κάτι άλλο και τα ανταλλάξουμε, τότε θα έχουμε πάλι ο καθένας μας από ένα. Αν όμως έχω μια άποψη-γνώση και την ανταλλάξω με εσένα που έχεις μία άλλη, τότε έχουμε και οι δύο μας από δύο!

Επι του θέματος, συμφωνώ με τον Μανώλη οτι με τα χέρια συνέχεια στους ιμάντες θα ήταν μάλον αδύνατη η απογείωση, ειδικά η πρώτη (στο βίντεο βλέπουμε δύο, δενξέρω σε ποιά ανεφέρεστε) γιατί αν είναι ελεύθερα μπορούν να μετακινηθούν γρήγορα απο τους μπροστά στους πίσω και απο τους δεξιούς στους αριστερούς.

Flying is serious business
paraglidingcrete.blogspot.com
condor
Competition
 
Δημοσ.: 251

Re: Δύσκολη Απογείωση

Δημοσίευσηαπό stork » Σάβ Νοέμ 14, 2009 12:21 am

Συγνώμη για την παράληψη :oops:
αναφέρομαι στην πρώτη απογείωση στο βίντεο, όμως γίνεται με τα χέρια στους ημάντες,όσο και αν σας φαίνεται παράξενο,
ίσως δεν έτυχε να δείτε να την κάνει κάποιος,εγώ την έχω κάνει,όπως έχω δει και άλλους να την κάνουν,(δυστυχώς δεν έχω βίντεο να παραθέσω) :(

stork
EN B
 
Δημοσ.: 38

Re: Δύσκολη Απογείωση

Δημοσίευσηαπό andread » Σάβ Νοέμ 14, 2009 2:15 am

Και γω στην 1η αναφερόμουν ειδικά στο κομάτι του ανεβάσματος, προφανώς έχω ακομα δουλειά με τους A/C.

Στην 2η σίγουρα θα βοηθούσε πολύ η χρήση τους καθώς όπως είπε ο Μάνος σε πιο γρήγορες πτέρυγες εχεις το μπροστινό σίγουρο

andread
Διαχειριστής||Διαχειρίστρια
 
Δημοσ.: 725

Re: Δύσκολη Απογείωση

Δημοσίευσηαπό adreas » Σάβ Νοέμ 14, 2009 2:58 am

Θα διαφωνήσω με το Μάνο επειδή έχει μακρυά μαλλιά (κι εγώ όχι και με κομπλεξάρει) κι επειδή είναι αργά και δε μου κολλάει ύπνος. Αν τα πανιά μεγαλύτερης κατηγορίας κλείνανε αν χρησιμοποιείς φρένο αντί για Δ τότε στο ξύλο θα αρπάζαμε όλοι τους Δ. Λες ότι το φρένο έχει πιο μεγάλη διαδρομή, σωστό αλλά γενικά κι αόριστα όσο ανεβαίνεις κατηγορία συνήθως οι διαδρομές μικραίνουνε (αν και οι διαδρομή στους Δ είναι όντως μικρότερη). Πάντως σίγουρα προλαβαίνεις το κλείσιμο με φρένα, αρκεί να μην αρχίσεις να ξεβιδώνεις ανεξέλεγκτα όταν αρχίσει να σε παρασηκώνει (οπότε στο γύρισμα μπορεί να μπουρδουκλωθείς και να μην κρατήσεις αρκετή πίεση). Αυτό το σώνεις με κάποιο χέρι σε κάποιους ιμάντες (κι οι Α μια χαρά κάνουνε δουλειά). Το αξιοπερίεργο είναι ότι το συγκεκριμένο πανί, αν και όλο κόκκινο και πορτοκαλί, συμπεριφέρθηκε άψογα.

adreas
Competition
 
Δημοσ.: 569

Re: Δύσκολη Απογείωση

Δημοσίευσηαπό yannis » Σάβ Νοέμ 14, 2009 11:24 am

adreas έγραψε:Αν τα πανιά μεγαλύτερης κατηγορίας κλείνανε αν χρησιμοποιείς φρένο αντί για Δ τότε στο ξύλο θα αρπάζαμε όλοι τους Δ.


Για να το λες εσυ,δοκιμασμενο το εχεις σιγουρα...... :twisted:

Στην δευτερη απογειωση σιγουρα οι Δ δουλευουν καλυτερα.
Στην πρωτη δεν ξερω κατα ποσο ειναι εφικτο να ανεβεις τον λοφο μονο με τους Δ.Οι Δ κανουν μικροδιορθωσεις,κ χρειαζετε κ χωρος για να πηγαινεις στον κεντρο.Στο ανεβασμα του λοφου ομως,που ο Γιαννης δεν μπορει να κινηθει ευκολα δεξια ή αριστερα,βλεπουμε οτι καποιες στιγμες η πτερυγα του φευγει πολυ δεξια ή αριστερα,ισως απο δικες του υπερδιωρθωσεις,αλλα ο μονος τροπος νομιζω να το επαναφερει μετα ειναι με αποφασιστικη φρενια.
Σε δοκιμες που εχω κανει παντως,αυτο που παρατηρησα,με το 2αρι παντα,ειναι οτι ανεβαινοντας το λοφο,για να μην σε προσπερασει η πτερυγα,θελει να την κρατας συνεχεια με ΠΟΛΛΑ φρενα.

Πιστευω οτι ο Γιαννης επειδη πεταει με δυνατους αερηδες εκει κατω,εχει δοκιμασει τους περισοτερους τροπους,και εχει βρει αυτο που του ταιριαζει.Ε Γιαννη? :wink:

http://www.cretanparagliding.gr

After all,its all about having fun!
yannis
Competition
 
Δημοσ.: 233

Re: Δύσκολη Απογείωση

Δημοσίευσηαπό condor » Σάβ Μάιος 25, 2013 9:21 pm

[youtube]hXmuPHeqiHM&feature=share&list=UUYt1PuqmROiO5vq5vZychdA[/youtube]

http://www.youtube.com/watch?v=hXmuPHeq ... vq5vZychdA

Flying is serious business
paraglidingcrete.blogspot.com
condor
Competition
 
Δημοσ.: 251

Re: Δύσκολη Απογείωση

Δημοσίευσηαπό condor » Τρί Ιούλ 04, 2023 1:37 pm


λοιπόν υπάρχουν και χειρότερα!

Flying is serious business
paraglidingcrete.blogspot.com
condor
Competition
 
Δημοσ.: 251


Επιστροφή στην Περιγραφές Πτήσεων & Cross Country

Μελη σε συνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 14 επισκέπτες

cron