Ημερομηνία Τρί Απρ 16, 2024 4:54 pm
Text Size

Ασφάλεια Πτήσεων - Συμβάντα

Πτήση μέσα σε σύννεφο (Το έλατο το έλατο μ'αρέσει πως μ'αρέσ

Περιγράψτε ένα συμβάν που σας έτυχε στη πτήση (ή στο έδαφος) να το αναλύσουμε.

Συντονιστής: Moderators

Πτήση μέσα σε σύννεφο (Το έλατο το έλατο μ'αρέσει πως μ'αρέσ

Δημοσίευσηαπό guru » Τετ Ιαν 02, 2008 2:16 pm

Στο πνεύμα των εορτών και με αφορμή αυτά που έγιναν στις 30/12/07, και τις πολύ καλές παρατηρήσεις του vag (admins please copy).
vagos\";p=\"10094 έγραψε:1.κατ' αρχην να πω απο πλευρας μου οτι νιωθω καποιες τυψεις γιατι εχθες αφου απογειωθηκα δεν ειχα vhf να συμβουλεψω καποιους νεοτερους πιλοτους να μην πεταξουν απο την κορυφη. ( για καποιον που η πτηση σε νεφη ειναι πρωτογνωρη , ειναι σιγουρο οτι για πρωτη φορα η παραμονη του σε αυτα πανω απο πεντε λεπτα θα προκαλεσει τουλαχιστον ενα μικρο πανικο)

2.καποιος χθες απογειωθηκε διχως πυξιδα και gps !!!!!!!!!
πιστευω οτι κατα τυχη δεν κολησε στο βουνο . συνχωρα με φιλαρακι που το γραφω , αλλα πιστευω οτι αυτο ηταν μεγαλη χαζομαρα!

3.Οσον αφορα τις πιξυδες τωρα (δικη μου αποψη παντα,,,,,) . πιστευω οτι στην πτηση μπορεις να εμπιστευθεις μονο σφαιρικη περιστροφικη πιξυδα!
οι επιπεδες ( ακομα κι αν ειναι καλης ποιοτητας) πολλες φορες κολανε οταν εχουν καποια κληση. το συμβαν του georgex θα μπορουσε να συμβει στον καθενα,,,,,,,,,,,,,
παρακληση προς καποιον απο τους επαγγελματιες του χορου : η sup air εξακολουθει να βγαζει καποια μικρη-ελαφρια-σφαιρικη πιξυδα ( αυτη που εχει μαυρο πλαισιο σε σχημα κυβου και velcro περιμετρικα). εκ πειρας , μετα απο πολλες ωρες πτησης με μια ιδια , λειτουργει αριστα και ειναι πολυ ευκολο να την βαλεις παντου πανω στη ζωνη η το cocpit . μηπως ειναι δυνατο να φερει καποιος απ' τους αντιπροσωπους τις συγκεκριμενες πιξυδες ?
(δεν την εχω ουτε και γω :))) την εδωσα στον Σλαβεκ οταν του πουλησα την ζωνη μου )

4. καποιοι ειδαν αλλες ενδειξεις στο gps και αλλες στην πιξυδα. εκ πειρας, το gps οταν κολαει απλα δεν αλλαζει καμια ενδειξη("παγωνει" ας πουμε στις πληροφοριες που ειχε τη τελευτεα στιγμη που επιανε δορυφορους ).
αν εξακολουθουν να αλλαζουν οι μοιρες η η ταχυτητα , τοτε το gps λειτουργει κανονικα. ( συγκεκριμενα, το garmin 12 μου κολαγε πολλες φορες οσο το ειχα μεσα σε θηκη. αφου το εβγαλα απ' τη θηκη του δεν ειχα ποτε ξανα το ιδιο προβλημα )

ξερω ,ξερω, στους περισοτερους αυτα ειναι γνωστα και βαρετα να τα ξαναδιαβαζουν,,,,,,,,,,,,,,,πες οτι τα ' γραψα για αυτον τον ενα η δυο που κατι μπορει να μην ειχαν ξανακουσει.

καλη χρονια με υγεια!

Πραγματικά και εμένα μου έκανε εντύπωση το ότι ενώ η κορυφή του Κιθαιρώνα ήταν 400μ μέσα στα σύννεφα, δεν έγιναν απογειώσεις μόνο από 1-2 έμπειρους και extreme αλλά πήγε να πετάξει κόσμος μαζικά.

Νομίζω ότι οι περισσότεροι δεν είχαν καταλάβει το πόσο επικίνδυνο ήταν αυτό που έκαναν και θα ήταν καλό να διαβάσουν και αυτά που γράφει ο vag. Το ότι δεν υπήρξε κανένας τραυματισμός (παρόλο το ένα συμβάν) ήταν εντελώς τυχαίο.

Οι παράγοντες που έκαναν την πτήση ιδιαίτερα επικίνδυνη ήταν:

Πτήση σε σύννεφο.
Όταν μπαίνουμε σε σύννεφο είναι 99% σίγουρο ότι δεν μπορούμε να διατηρήσουμε ευθεία πορεία χωρίς gps ή/και πυξίδα. Δεν λέω 100% επειδή ο vag ανέφερε ότι κάποιος πέταξε χωρίς αυτά και την γλύτωσε.
Όταν αρχίσουμε να βασιζόμαστε μόνο στα όργανα, τότε ανοίγει ολόκληρο κεφάλαιο που λέει σε τι κατάσταση είναι αυτά και οι μπαταρίες τους, τι εναλλακτικές έχουμε σε περίπτωση βλάβης, τι προτεραιότητα δίνουμε σε αντιφατικές ενδείξεις. Πρέπει να ξέρεις πάρα πολύ καλά τι κάνεις όταν την ώρα που δεν βλέπεις τίποτα, αρχίζουν να πηγαίνουν στραβά οι παραπάνω παράγοντες.

Σύννεφο κολλημένο στο βουνό
Πέρα από τον παραπάνω κίνδυνο αποπροσανατολισμού, έχεις και το βουνό να σε περιμένει, το οποίο μάλιστα θα το δεις το πολύ σε 10-20 μέτρα πριν την κρούση. Υπολογίστε τον χρόνο αντίδρασης αν αυτό συμβεί σε πορεία με ούριο.

Αριθμός πιλότων
Σαν να μη φτάνουν τα παραπάνω, προσθέτεις και το πόσοι άλλοι πιλότοι πέταγαν και τις πιθανότητες που έχουν οι άλλοι να αποπροσανατολιστούν ή/και να πάρουν λάθος αποφάσεις. Είναι λάθος να θεωρούμε ότι ένας πιλότος που απογειώθηκε νωρίτερα θα είναι και σε χαμηλότερο ύψος λόγω συνθηκών δυναμικού, διαφορετικά επίπεδα πιλότων και αλεξιπτώτων, διαφορετικές περιοχές ανοδικών και καθοδικών. Παρατήρησα κάποιους πιλότους που συνέχισαν να κάνουν δυναμικό κολλητά στο σύννεφο (αφού είχαν βγει). Τι περιθώριο έδιναν στον επόμενο πιλότο?

Τα συμπεράσματα δικά σας…

Apostolos Mavrothalassitis
Axis team
guru
Competition
 
Δημοσ.: 537

Re: Πτήση μέσα σε σύννεφο (Το έλατο το έλατο μ'αρέσει πως μ'

Δημοσίευσηαπό airpeto » Τετ Ιαν 02, 2008 3:59 pm

Και εγώ συμφωνώ απόλυτα. Υποτίθεται ότι υπάρχει και ερώτηση στις εξετάσεις που λέει γιατί δεν πετάμε μέσα σε σύννεφα.

airpeto
EN A
 
Δημοσ.: 1

Δημοσίευσηαπό andread » Τετ Ιαν 02, 2008 4:27 pm

Ας μην ξεχνάμε και τον κίνδυνο parachutage ( ή ακόμα και stall ) με βρεγμένη πτέρυγα.

andread
Διαχειριστής||Διαχειρίστρια
 
Δημοσ.: 725

Re: Πτήση μέσα σε σύννεφο (Το έλατο το έλατο μ'αρέσει πως μ'

Δημοσίευσηαπό georgex » Τετ Ιαν 02, 2008 4:45 pm

Αποστόλη να διορθώσω οτι δεν υπήρχαν συνθήκες δυναμικού, τουλάχιστον μέχρι την στιγμή που απογειώθηκα εγώ. Δεν γνωρίζω τι έγινε μετά, γιατί δεν ήμουν εκεί :D

georgex
Competition
 
Δημοσ.: 620

Δημοσίευσηαπό norad » Τετ Ιαν 02, 2008 5:51 pm

Ο Τσούκας φταίει

norad
Διαχειριστής||Διαχειρίστρια
 
Δημοσ.: 2013

Re: Πτήση μέσα σε σύννεφο (Το έλατο το έλατο μ'αρέσει πως μ'

Δημοσίευσηαπό vagos » Τετ Ιαν 02, 2008 5:54 pm

"Όταν μπαίνουμε σε σύννεφο είναι 99% σίγουρο ότι δεν μπορούμε να διατηρήσουμε ευθεία πορεία χωρίς gps ή/και πυξίδα. Δεν λέω 100% επειδή ο vag ανέφερε ότι κάποιος πέταξε χωρίς αυτά και την γλύτωσε. "



χμμμμμ 100% ΣΩΣΤΟΣ ,,,,,, γιατι αυτος ο καποιος( ο οποιος ηταν σιγουρος οτι δεν εστριβε το πανι του), απογ. πρωτος 4 με 5 λεπτα πριν απο μενα και βγηκε απ'τα νεφη πισω απο μενα (πιο κοντα στο βουνο ) 10 με 15 λεπτα αργοτερα,,,,,,,,,,,,,,,, αν οντως απο αισθηση κραταγε το παραπεντε σε ευθεια πορεια , τοτε το Vega 2 εχει "SUPER PERFORMANCE" :) Σε μισο χρονο και μαλιστα με αυτια καλυπτει διπλασια αποσταση απο αλλα 2-3 cat. parapente....( για οσους δεν πιασαν το κρυο χιουμορ μου: αν δεν εκανε κυκλους και στροφες το συγκεκριμενο παραπεντε θα εβγαινε απ' τα νεφη τουλαχιστον στο μηκος του Μορνου ποταμου )

ακομα θα συμφωνησω με τον georgex οτι δεν υπηρχε ανοδος απο δυναμικο. Ενας λογος που απογειωθηκα χωρις ενδιασμους και φοβους, ειναι οτι στην απογειωση ειχε απο 0 εως 8χλμ/ωρα βορια το πολυ,,,, αρα σιγουρα δεν θα ειχα ανοδο κοντα στη πλαγια .

Τελευταία επεξεργασία απο vagos την Τετ Ιαν 02, 2008 6:29 pm, επεξεργάστηκε 1 φορές συνολικά.
vagos
Competition
 
Δημοσ.: 1007

Δημοσίευσηαπό vagos » Τετ Ιαν 02, 2008 6:24 pm

norad\";p=\"10110 έγραψε:Ο Τσούκας φταίει



ΟΧΙ! Η ιδεα για κoρυφη δεν ηταν ουτε του Van tsouk ,ουτε του georgex , ουτε δικια μου........


Αλλο σιγανο ποταμακι ,,,"ακρως εθισμενο",,, ειχε την ιδεα της κορυφης :)))))

vagos
Competition
 
Δημοσ.: 1007

Δημοσίευσηαπό georgex » Τετ Ιαν 02, 2008 7:09 pm

vagos\";p=\"10112 έγραψε:
norad\";p=\"10110 έγραψε:Ο Τσούκας φταίει


ΟΧΙ! Η ιδεα για κoρυφη δεν ηταν ουτε του Van tsouk ,ουτε του georgex , ουτε δικια μου........

Αλλο σιγανο ποταμακι ,,,"ακρως εθισμενο",,, ειχε την ιδεα της κορυφης :)))))


Καλά, λές και εγώ δεν θα το πρότεινα :)

georgex
Competition
 
Δημοσ.: 620

Δημοσίευσηαπό salvos » Τετ Ιαν 02, 2008 8:18 pm

λοιπόν εγώ πρότεινα την πτήση.
Αν και συμφωνώ με τον Guru (πως θα μπορούσα να διαφωνώ άλλωστε), να διορθώσω κάποια πράγματα
1) το σύννεφο ήταν 200m και η διάρκεια μέσα σε αυτό 4min
2)αυτοί που έκαναν δυναμικό (vantsouk, αντώνης, σωτήρης) είχαν απικοινωνία με την απογείωση και ήξεραν ότι δεν πέταγαν άλλοι
3) οι νέοι πιλότοι που ανέβηκαν δεν πέταξαν (και δεν νομίζω ότι έφταιγε το περιστατικό του γιώργου αλλά η καλή εκπαίδευσή τους)
Για την επιβεβαίωση των παραπάνω κατεβάζω και την πτήση.( η πτήση μέσα στο σύννεφο φαίνεται από την αρχική ευθεία πορεία)

salvos
EN A
 
Δημοσ.: 4

Δημοσίευσηαπό vagos » Τετ Ιαν 02, 2008 8:35 pm

salvos\";p=\"10114 έγραψε:λοιπόν εγώ πρότεινα την πτήση.
Αν και συμφωνώ με τον Guru (πως θα μπορούσα να διαφωνώ άλλωστε), να διορθώσω κάποια πράγματα
1) το σύννεφο ήταν 200m και η διάρκεια μέσα σε αυτό 4min
2)αυτοί που έκαναν δυναμικό (vantsouk, αντώνης, σωτήρης) είχαν απικοινωνία με την απογείωση και ήξεραν ότι δεν πέταγαν άλλοι
3) οι νέοι πιλότοι που ανέβηκαν δεν πέταξαν (και δεν νομίζω ότι έφταιγε το περιστατικό του γιώργου αλλά η καλή εκπαίδευσή τους)
Για την επιβεβαίωση των παραπάνω κατεβάζω και την πτήση



Βρε καλως το Σωτο ,,,( και γω μαζι σου ειμαι ,,,
2 ωρες πτηση μου χαρισε η "ιδεα" σου) !

ολα τα θερμικα ,που δεν εχω (1 μονο) , για μια απο τις περiορισμενες εμφανησεις του κυριου celebrity--salvou

vagos
Competition
 
Δημοσ.: 1007

Δημοσίευσηαπό norad » Τετ Ιαν 02, 2008 10:27 pm

Μην έχετε αυταπάτες. Ο Τσούκας φταίει.

norad
Διαχειριστής||Διαχειρίστρια
 
Δημοσ.: 2013

Re: Πτήση μέσα σε σύννεφο (Το έλατο το έλατο μ'αρέσει πως μ'

Δημοσίευσηαπό vagos » Πέμ Ιαν 03, 2008 9:05 am

νομιζω οτι κολαει με το θεμα,,,,,,,,


το παραθυρο ανοιξε,,,,,,δεν βλεπαμε τη μυτη μας οταν απογειωθηκαμε (ειμασταν καμποσοι ),,,,, εεεε και μετα απο μερικα μπουμπουνιτα που ακουστηκαν γυρω-γυρω (γιατι δεν βλεπαμε και πολλα :) ),,, ακυρωθηκε το τασκ..............


Ωστε ετσι εεε !!!!!! οι καλοι πιλοτοι ειναι ισοροποιμενοι και ξερουν τι κανουν ειπατε!!!!!!! Αςςςςςςς το πιστεψω,,,,,,(μωρε για δεσιμο ειναι αρκετοι απο αυτους ωρες ωρες ,αλλα τι αλλο μπορω να γραψω,,, με πηρε και μενα το μπαλακι )

Δέν έχετε τα κατάλληλα δικαιώματα να δείτε τα αρχεία σε αυτή τη δημοσίευση.
Τελευταία επεξεργασία απο vagos την Πέμ Ιαν 03, 2008 9:57 am, επεξεργάστηκε 1 φορές συνολικά.
vagos
Competition
 
Δημοσ.: 1007

Δημοσίευσηαπό Agelos » Πέμ Ιαν 03, 2008 9:37 am

Ότι και να λέτε εμένα μου άρεσε (αφού δεν έπαθα τίποτα) και τώρα που βλέπω την πτήση μου το σύννεφο ήταν 300m και ο χρόνο 3 min. Βέβαια είχα φροντίσει να βάλω καινούργιες μπαταρίες στο gps πριν πετάξω. Δεν το έκανα στο vario και αμέσως μετά την απογείωση έσβησε.
Να είσαι καλά ρε Σωτήρη με τις ιδέες σου

Agelos
Competition
 
Δημοσ.: 271

Re: Πτήση μέσα σε σύννεφο (Το έλατο το έλατο μ'αρέσει πως μ'

Δημοσίευσηαπό guru » Πέμ Ιαν 03, 2008 10:39 am

vagos\";p=\"10111 έγραψε:...απογ. πρωτος 4 με 5 λεπτα πριν απο μενα και βγηκε απ'τα νεφη πισω απο μενα (πιο κοντα στο βουνο ) 10 με 15 λεπτα αργοτερα...

Νάτα... έγινε και προσπέραση μέσα στο σύννεφο!!!

Εντάξυ ρε παιδιά, είμαι σίγουρος ότι το χαρήκατε (εκτός του georgex και αυτών που πήγαν να βοηθήσουν), αλλά μη νομίζετε ότι ήταν και τόσο ελεγχόμενα τα πράγματα ιδιαίτερα όταν πετάν αρκετοί πιλότοι.

Και δεν είναι ο σκοπός μου να βάλω χέρι σε κανένα, και εγώ αν είχα ανέβει θα πέταγα (προσπαθώ όμως να αποφύγω τους πειρασμούς).

Απλά θεώρησα καλό να επαναλάβω τους παράγοντες κινδύνου γιατί και πιθανόν να υπάρχει άγνοια (για να πάνε τόσοι στην απογείωση) και ορισμένοι από αυτούς τους παράγοντες έπαιξαν ρόλο στο συμβάν που τυχαία δεν κατέληξε σε τραυματισμό, οπότε αξίζει να αναλυθούν.

Apostolos Mavrothalassitis
Axis team
guru
Competition
 
Δημοσ.: 537

Δημοσίευσηαπό adreas » Πέμ Ιαν 03, 2008 11:41 am

Βρε αλητόπαιδα, γράφτε τι ήταν αυτό το περίφημο συμβάν. Όλο διαβάζω για το τι έπαθε ο georgex αλλά πουθενά δε βρίσκω τι ακριβώς έγινε. Να μαντέψω, μέσα στην ομίχλη πήγε να ανοίξει το αμάξι του και τον δάγκωσε ο Flying Perry ο οποίος δεν τον αναγνώρισε.

Όσον αφορά τα σύννεφα, τις 2-3 φορές που έχω μπει (από κάτω πάντα) να δω τι τρέχει δεν έχει χρειαστεί το GPS (πάντα βοηθάει εάν έχει ενσωματομένη μαγνητική πυξίδα και δε βασίζεται στους δορυφόρους για να βγάλει κατεύθυνση, να το κοιτάτε όταν αγοράζετε GPS). Το βοήθημα που έχει ο πελότος στα σύννεφα που ΔΕΝ είναι πολύ παχιά (δεν ξέρω τι σόι σύννεφο είχατε εκεί πάνω) είναι ο ήλιος. Εάν μαρκάρετε τη θέση του ήλιου σε σχέση με το βουνό την ώρα που μπαίνετε και εάν το σύννεφο είναι αρκετά λεπτό για να μπορείτε να βλέπετε περίπου από που έρχεται το φως όταν είσαστε μέσα δε χρειάζεται να ψαχνόσαστε με όργανα. Από την άλλη, εάν το σύννεφο είναι πολύ παχύ και δεν έχετε όργανα τον ήπιατε κρύο.

adreas
Competition
 
Δημοσ.: 569

Δημοσίευσηαπό tsoukasvaggelis » Πέμ Ιαν 03, 2008 1:11 pm

Αρχικά να ευχηθώ καλή χρονιά, δημιουργική, με υγεία τύχη και επιτυχία σε εσάς και όσους αγαπάτε.

Κατά δεύτερον πως κύριε Αλέξανδρε, αποδίδετε ευθύνες έτσι-ψυχρά, ενώ είσαστε λαμπερός δια της απουσίας σας επί δύο ημέρες στις οποίες πετάξαμε συνολικά 4 ώρες, έ.. πώς?

Κατά τρίτον, το σοφό και το νόμιμο, θα ήταν να μην πετάξει κανείς από την ψηλή απογείωση την Κυριακή, καθώς δεν προβλέπεται για τον εξοπλισμό του παρα-5, γιατί μπορεί να χρειαστεί αλλαγή ονόματος σε παρα-τρίχα ή ίσως και-πέντε (βλέπε Georgex).

Γενικότερα μιλώντας, καλό θα ήταν να πούμε κάποιους βασικούς κανόνες για την πτήση με χαμηλή ορατότητα (Οι πτήσεις του ανόητου, που όλοι όμως το έχουμε κάνει ενίοτε ειδικά μετά από αρκετή στέρηση πτητικών ουσιών).

πχ.

1. Οποσδήποτε πυξίδα καλής ποιότητας, γιατί το GPS μπορεί να χάσει τους δορυφόρους λόγω πυκνής νέφωσης. Παρεπιπτόντως η πυξίδα δεν είναι τεχνητός ορίζοντας και αρα δείχνει λάθος με την επίδραση της κεντρομόλου επιτάχυνσης όταν βρισκόμαστε μέσα σε στροφή.

2. GPS με γεμάτες μπαταρίες και όχι οριακά, γιατί με το κρύο η απόδοσή τους πέφτει και άρα μπορεί κυριολεκτικά να μας αφήσει στα "κρύα του λουτρού". Σχετικά με αυτούς που έχουν Compeo, όταν η μπαταρία του πέσει, κόβει αυτόματα το GPS και μένει ανοιχτό το Vario, οπότε σε εξαπατά και νομίζεις ότι όλα είναι κανονικά.

3. Από τη στιγμή που ανοίξεις το GPS, περίμενε να "ζεσταθεί" πιάνοντας όσους περισσότερους δορυφόρους γίνεται, γιατί με το που το ανοίγεις, μπορεί να δείξει Βοριά μπροστά σου, μέχρι να βρει στίγμα κι εσύ να κάνεις κύκλους νομίζοντας ότι πας ευθεία.

4. Απογείωση ο ένας μετά τον άλλο με χρονική απόσταση κάποιων λεπτών και ευθεία πτήση μέχρι να βγούμε από το νέφος όσο είμαστε μέσα σε αυτό μαζί με άλλους.

5. Το βλέμμα πρέπει να είναι κολημένο στα όργανα, και να μην πιστεύεις αυτό που σου λέει η αίσθηση της ισσοροπίας.

6. Κοίτα συχνά προς τα κάτω, γιατί το πάχος του νέφους συνήθως είναι μεγαλυτερο οριζόντια, αλλά πιο διαπερατό κατακόρυφα, και πρώτα θα δεις έναν ορατό κύκλο του εδάφους κάτω από τα πόδια σου.

7. κάνε ήχους όποτε πρόκειται να αλλάξεις κατεύθυνση μέσα στο νέφος και μην παίζεις συνέχεια με το VHF για να μπορείς να ακούσεις τους ήχους των άλλων που σφυράνε κλέφτικα μέσα στη θολούρα.

Γενικά δεν χρειάζεται μεταπτυχιακό για να καταλάβεις κάποια βασικά πράγματα που μπορούν να σε προστατέψουν αν χρειαστεί να πετάξεις σε χαμηλή ορατότητα, όπως χρειάζεται να είσαι τουλάχιστον 5 χρονών για να καταλάβεις ότι δεν είναι συνετό να πετάξεις μέσα στα σύννεφα.

Επειδή όμως κάποιες στιγμές είμαστε όλοι μικρά παιδιά και θέλουμε να παίξουμε εδώ και τώρα, καλό είναι να τηρούμε κάποιους κανόνες ασφάλειας που κυρίως προστατεύουν εμάς και στη συνέχεια τους άλλους και να αποφεύγουμε επιπολαιότητες και ακρότητες εκεί που δεν είναι απαραίτητες.

Και προσοχή στη γλωσσοφαγιά...χα

Καλή χρονιά σε όλους

Βαγγέλης Τσούκας
Freeddom Team

tsoukasvaggelis
Competition
 
Δημοσ.: 458

Δημοσίευσηαπό lazaros » Πέμ Ιαν 03, 2008 1:32 pm

adreas\";p=\"10120 έγραψε:Βρε αλητόπαιδα, γράφτε τι ήταν αυτό το περίφημο συμβάν. Όλο διαβάζω για το τι έπαθε ο georgex αλλά πουθενά δε βρίσκω τι ακριβώς έγινε. Να μαντέψω, μέσα στην ομίχλη πήγε να ανοίξει το αμάξι του και τον δάγκωσε ο Flying Perry ο οποίος δεν τον αναγνώρισε.


ρε συ Αντρέα,

το λέει πολύ γλαφυρά ο guru στον τίτλο του θέματος: "To έλατο, το έλατο, μ' αρέσει πως μ' αρέσει...".
Πιο ξεκάθαρο δεν γίνεται!!! :-)
Να σου φέρουμε κανά κουκουνάρι θέλεις??? :-))

lazaros
EN D
 
Δημοσ.: 147

Δημοσίευσηαπό norad » Πέμ Ιαν 03, 2008 1:38 pm

Vaggelis Tsoukas έγραψε:Επειδή όμως κάποιες στιγμές είμαστε όλοι μικρά παιδιά και θέλουμε να παίξουμε εδώ και τώρα


Είδατε που σας τά' λεγα; Προτείνω 2μηνο αποκλεισμό από κάθε πτητική δραστηριότητα.

norad
Διαχειριστής||Διαχειρίστρια
 
Δημοσ.: 2013

Δημοσίευσηαπό guru » Πέμ Ιαν 03, 2008 1:43 pm

Και μια και μιλάμε για συμβάντα, ας κάνουμε ένα απολογισμό το τι έχω ακούσει μέχρι στιγμής (μπορεί και να είναι λάθος):

Πιλότος Α: Άλλα του έδειχνε η πυξίδα, άλλα το gps, έσκασε μέσα στα έλατα (εξ΄ ου και ο τίτλος του post) ευτυχώς χωρίς να τραυματιστεί.

Πιλότος Β: Χρησιμοποίησε πυξίδα από μπρελόκ, με αποτέλεσμα να δει τα έλατα να ξεπροβάλουν με 40χλμ την ώρα από το πανέμορφο ομιχλώδες τοπίο και τελευταία στιγμή να στρίψει κτυπώντας το γκι από την κορυφή με την ζώνη του. Ύψος και χώρος εξόδου: πίσω και κάτω από την πυραμίδα!!!.

Πιλότος Γ: Δεν είχε κανένα πρόβλημα με την πυξίδα και το gps, για την ακρίβεια δεν είχε πυξίδα και gps. Έκανε κανένα 10λεπτο κύκλους γύρω από τον πιλότο Δ και το βουνό, αλλά ήταν χαρούμενος γιατί δεν το είχε καταλάβει.

Πιλότος Δ: Κανένα πρόβλημα, πολύ ωραία πτήση, απλά δεν είχε καταλάβει τον πιλότο Γ που ήταν γύρω του.

Πιλότος Ε, ΣΤ κλπ: Κανένα πρόβλημα, πολύ ωραία πτήση?

Τελευταία επεξεργασία απο guru την Πέμ Ιαν 03, 2008 1:55 pm, επεξεργάστηκε 1 φορές συνολικά.
Apostolos Mavrothalassitis
Axis team
guru
Competition
 
Δημοσ.: 537

Re: Πτήση μέσα σε σύννεφο (Το έλατο το έλατο μ'αρέσει πως μ'

Δημοσίευσηαπό georgex » Πέμ Ιαν 03, 2008 1:50 pm

Αντρέα χθες είχα σκοπό να γράψω τι έγινε, αλλά βλέποντας το σχόλιο μετά το αρχικό post του Αποστόλη, άλλαξα γνώμη.

Τέλος πάντων... αυτό που έγινε είναι οτι μετά την απογείωσή μου πήγα για πολύ λίγο ευθεία και μετά έκανα στροφή και έπεσα στο βουνό, κάτω και δεξιά από την απογείωση.

Το GPS ήταν φορτισμένο και είχα πυξίδα που δεν μου είχε δημιουργήσει άλλη στιγμή πρόβλημα. Στο GPS είχα βάλει waypoint την προσγείωση. Γνωρίζω επίσης καλά οτι δεν μπορείς να πας ευθεία μέσα στο σύννεφο, χωρίς όργανα.

Το πρόβλημα δημιουργήθηκε επειδή στα πρώτα 50 περίπου δευτερόλεπτα της πτήσης κοίταζα μόνο την πυξίδα, και όταν κοίταξα το GPS και είδα ΞΑΦΝΙΚΑ το βελάκι να δείχνει σχεδόν προς τα πίσω, χρειαζόταν λίγος χρόνος να καταλάβω τι έγινε.

Αλλά χρόνος δεν υπήρχε, 1' και 15'' ήταν όλη η πτήση.

Προφανώς η πυξίδα κόλλησε, μάλλον λόγω μιας μικρής κλίσης που έχει το cockpit μου. Είναι πάντως από αυτές που δουλεύουν και με μικρή κλίση. Κάποιος ανέφερε τις κεραίες τις κινητής που υπάρχουν στην κορυφή, και οτι πιλότος παλιότερα είχε δει πυξίδα να δείχνει λάθος σε εκείνο το σημείο. Δεν ξέρω αν ισχύει κάτι τέτοιο.
Η πυξίδα δεν είχε κολλήσει από την αρχή, μετά την απογείωση την είδα να κουνιέται και έκανα μικρές διορθώσεις.

Για το GPS σκέφτηκα ότι έκανα κάποιο λάθος και είχα βάλει λάθος waypoint. Δεν είχα το όνομα του πυλώνα στην συγκεκριμένη οθόνη, και δεν σκέφτηκα να κοιτάξω τα γράμματα στην πυξίδα του, η προσοχή μου ήταν στο τεράστιο βελάκι.

Στο βουνό πήγαινα εντελώς κάθετα, έστριψα, και είχα γυρίσει παράλληλα ως προς την πλαγιά όταν η μία πλευρά του αλεξιπτώτου πιάστηκε στο δέντρο.

Αντρέα την μαγνητική πυξίδα στο gps την έχω στο off, για 2 λόγους. Επειδή έχω και κανονική, και επειδή θέλει καλιμπράρισμα (αν θυμάμαι καλά). Έχω υπόψη μου οτι όπως είναι ρυθμισμένη τώρα, δείχνει λάθος όταν είσαι ακίνητος ή όταν πας προς τα πίσω.

Αποστόλη σχετικά με την προσπέραση στο σύννεφο, θα αμφιβάλω μέχρι να μάθω (από τον ίδιο) τι πορεία ακολούθησε.
Σίγουρα σε παρόμοιες περιπτώσεις πρέπει να ξέρεις ποιοί έχουν πετάξει πριν από εσένα και να είσαι σίγουρος τι θα κάνουν. Επίσης να υπάρχει επικοινωνία με όλους.

georgex
Competition
 
Δημοσ.: 620

Δημοσίευσηαπό vagos » Πέμ Ιαν 03, 2008 2:13 pm

προς dr Van Tsouk
Vaggelis Tsoukas έγραψε:6. Κοίτα συχνά προς τα κάτω, γιατί το πάχος του νέφους συνήθως είναι μεγαλυτερο οριζόντια, αλλά πιο διαπερατό κατακόρυφα, και πρώτα θα δεις έναν ορατό κύκλο του εδάφους κάτω από τα πόδια σου.

7. κάνε ήχους όποτε πρόκειται να αλλάξεις κατεύθυνση μέσα στο νέφος και μην παίζεις συνέχεια με το VHF για να μπορείς να ακούσεις τους ήχους των άλλων που σφυράνε κλέφτικα μέσα στη θολούρα.

Γενικά δεν χρειάζεται μεταπτυχιακό για να καταλάβεις κάποια βασικά πράγματα που μπορούν να σε προστατέψουν αν χρειαστεί να πετάξεις σε χαμηλή ορατότητα, όπως χρειάζεται να είσαι τουλάχιστον 5 χρονών για να καταλάβεις ότι δεν είναι συνετό να πετάξεις μέσα στα σύννεφα.

Επειδή όμως κάποιες στιγμές είμαστε όλοι μικρά παιδιά και θέλουμε να παίξουμε εδώ και τώρα, καλό είναι να τηρούμε κάποιους κανόνες ασφάλειας που κυρίως προστατεύουν εμάς και στη συνέχεια τους άλλους και να αποφεύγουμε επιπολαιότητες και ακρότητες εκεί που δεν είναι απαραίτητες.

Και προσοχή στη γλωσσοφαγιά...χα

Καλή χρονιά σε όλους

Βαγγέλης Τσούκας
Freeddom Team



Για να κανω λιγο και τον δηκηγορο του Guru (σιγα μην και δεν πεταγες Guru αν εισουν στη κορυφη ,,,, σε ξερουμε τι εγκρατης παιδι εισαι και συ :)




6. δηλαδη εμενα που ειναι ασπρο το παραπεντε ( και το δικο σου αλλο τοσο καλη παραλαγη για να ειναι αορατο στα νεφη) προχθες που πεταγαμε σχετικα κοντα μεσα στο συννεφο ,,,πισευεις οτι θα με βλεπες αρκετα νωρις αν συναντιομασταν τετ α τετ ????? :)

7. φιλε και συνονοματε, φωναζες ολη την ωρα που πεταγαμε κοντα την Κυριακη,,,,,,,,,,,,,,, απ την αλλη εγω ο κακομοιρης που θελω λιγο την ησυχεια μου στον αερα δεν υπεφερα αλλο τις φωνες σου γιαυτο και σε εγκατελειψα μονο μες τα νεφη :) ;)
αμαν πια μας ζαλησαν οι αγριοφωνες σου :)


θελω να πω : ουδης αναμαρτητος και τελειος,,,,,,,,,,,,


ΠΑΩ ΠΛΑΤΑΙΕΣ ΑΥΡΙΟ ΠΑΛΙ ΤΑ ΛΕΜΕ !

vagos
Competition
 
Δημοσ.: 1007

Δημοσίευσηαπό guru » Πέμ Ιαν 03, 2008 3:33 pm

georgex, βάλε την συμβαντοπτήση στο leonardo για να δούμε και από πρώτο χέρι.

Apostolos Mavrothalassitis
Axis team
guru
Competition
 
Δημοσ.: 537

Δημοσίευσηαπό norad » Πέμ Ιαν 03, 2008 3:49 pm

Ο Τσούκας φταίει

norad
Διαχειριστής||Διαχειρίστρια
 
Δημοσ.: 2013

Re: Πτήση μέσα σε σύννεφο (Το έλατο το έλατο μ'αρέσει πως μ'

Δημοσίευσηαπό adreas » Πέμ Ιαν 03, 2008 4:39 pm

Κοίτα να δεις, κάθε φορά που λείπω βρίσκετε ευκαιρεία και κάνετε χαβαλέ. Φτου σας.

Ο ήλιος φαινότανε (έστω και στο περίπου) από τα σύννεφα? Εάν όντως οι κεραίες τρελαίνουνε τις μαγνητικές πυξίδες εκεί πάνω τότε δεν έχει και πολύ νόημα να τις κουβαλάς όσο σφαιρικές και να είναι. Ακόμα και αν την έχεις ενσωματομένη στο GPS (και την έχεις καλιμπράρει) εάν οι κεραίες σου κάνουνε χαλάστρα πρέπει να βασιστείς στους δορυφόρους. Εάν δεν έχεις πιάσει (ή εάν χάσεις εν πτήση) δορυφόρους στο GPS την πάτησες.

Από την άλλη, georgex λες ότι έχασες το μπούσουλα μόνο μέσα σε 1' 15''? Αυτό με κάνει να σκεφτώ ότι φταίει κάτι άλλο. Και το βρήκα πολύ απλά βλέποντας το άβατάρ σου, το πανί σου δεν έχει μπλε. Ο Άγγελος, ο οποίος φάσκει ότι έκανε πολύ ευχάριστη πτήση, έχει πολύ μπλε στο πανί του. Ο norad πολύ καλά έκανε και δεν ανέβηκε καν επάνω επειδή έχει εμπεδώσει υποσυνείδητα ότι το ασπρο/κόκκινο πανί του πάσχει. Ο vagos με ανάλογα χρώματα τη γλύτωσε αλλά το κατάλαβε ότι έκανε κοτσάνα και το έγραψε στο φόρουμ.

Εξετάζοντας εκτενώς τα παραπάνω πάντως μπορώ να πω ότι το τελικό συμπέρασμα είναι προφανές. Φταίει ο Τσούκας (κι αυτός κάτι κιτρινιάρικο πετάει).

adreas
Competition
 
Δημοσ.: 569

Δημοσίευσηαπό norad » Πέμ Ιαν 03, 2008 9:06 pm

Επιτέλους αρχίζετε και με καταλαβαίνετε.

norad
Διαχειριστής||Διαχειρίστρια
 
Δημοσ.: 2013

Επόμενο

Επιστροφή στην Ασφάλεια Πτήσεων - Συμβάντα

Μελη σε συνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 3 επισκέπτες