Ημερομηνία Παρ Μαρ 29, 2024 8:52 am
Text Size

Ασφάλεια Πτήσεων - Συμβάντα

Προ πτήσεως έλεγχος

Περιγράψτε ένα συμβάν που σας έτυχε στη πτήση (ή στο έδαφος) να το αναλύσουμε.

Συντονιστής: Moderators

Προ πτήσεως έλεγχος

Δημοσίευσηαπό condor » Τρί Ιαν 22, 2008 7:28 pm

Κατά την φάση της απογείωσής μου στα Χανιά αυτήν την Κυριακή, μου συνέβη το εξής: Μετά το φούσκωμα έκανα καλό κοντρόλ προσέχοντας δεξιά αριστερά για τίποτα παράξενο στο πανί συνέχισα τρέχοντας αλλά μόλις σηκώθηκα από το έδαφος, περίπου 3 μέτρα, άκουσα ένα "κρακ" και έλυσε η ζώνη μέσης! Οι αρντάνες απομακρύνθηκαν απότομα κι εγώ παραλίγο να "φύγω" μπροστά. Τράβηξα δυνατά το δεξί φρένο, το πανί γύρισε απότομα προς την πλαγιά και κατέβηκα κάπως απότομα προς το έδαφος.

Θέλω να σας ρωτήσω, έχει "τύχει" σε κανένα σας αυτό? Ήταν η ενέργειά μου ήταν σωστή? Τι θα έπρεπε να κάνω?

Το σίγουρο πάντως είναι ότι τα παλιά ρητά είναι σοφά, εγώ το παρακάτω το έχω τυπώσει και το κρατάω πάντα στο τσεπάκι της φόρμας μου.
"Κάντε τον έλεγχο πριν την πτήση σαν να εξαρτάται η ζωή σας από αυτόν γιατί … πραγματικά εξαρτάται"

condor
Competition
 
Δημοσ.: 251

Δημοσίευσηαπό norad » Τρί Ιαν 22, 2008 7:58 pm

Η αγκράφα της ζώνης έσπασε ή απλά δεν είχε "κουμπώσει" καλά και άνοιξε;

Αν απλά ξεκούμπωσε θα μπορούσες εύκολα να την ξανακουμπώσεις εν πτήση - το πιο σημαντικό δέσιμο είναι αυτό των ποδιών (σε ζώνες με ξεχωριστό δεσιμο για πόδια)

norad
Διαχειριστής||Διαχειρίστρια
 
Δημοσ.: 2013

Δημοσίευσηαπό andread » Τρί Ιαν 22, 2008 8:19 pm

Η πτέρυγα πετάει και έτσι, πολυ πιο ευαίσθητη σε μετακίνηση βάρους - αναταράξεις και αδύνατον (πολύ δύσκολο) να ανταπεξέλθεις σε οποιοδήποτε κλείσιμο >30-40%

Μπορείς να κλεισεις την μεση αφου εχεις απομακρυνθει απο την πλαγια με απαλές κινήσεις
α) πρώτα χαλαρώνεις τον κεντρικο ιμάντα στο μεγιστο πλάτος
β) περνόντας τα χερια σου απεξω απο τους ιμαντες τους φέρνεις κοντά και κουμπώνεις τον ιμάντα
γ) ξανασφίγεις τον ιμάντα στα 40-42 cm (χοντρικά)

προσωπικά δεν θα επιχειρούσα αναγκαστική προσγείωση οπως έκανες

andread
Διαχειριστής||Διαχειρίστρια
 
Δημοσ.: 725

Re: Προ πτήσεως έλεγχος

Δημοσίευσηαπό condor » Τρί Ιαν 22, 2008 10:18 pm

Ευχαριστώ πολύ για την έγκαιρη και Έγκυρη ενημέρωση.
Θέλω να διευκρινίσω ότι η αγκράφα δεν έσπασε αλλά, "απλά" ξεκούμπωσε και θα μπορούσα, "εύκολα" να τουμπάρω μπροστά αφού την στιγμή εκείνη δεν καθόμουν στο κάθισμα, ήμουν όρθιος με στήθος μπροστά.
Κατά την φάση της αναγκαστικής προσγείωσης βέβαια σκεφτόμουν τι θα γινόταν αν το θερμικό που βρισκόμουν ήδη, προλάβενε να με σηκώσει άλλα 10 - 20 μέτρα, μέχρι να στρίψω.
Πιστεύω ότι αν έλεγχα πριν, τραβώντας δυνατά, την ζώνη αυτή θα άνοιγε στο έδαφος και δεν θα έμπαινα σε ... δύσκολες καταστάσεις, αυτός είναι και ο λόγος που δημοσιοποιώ το θέμα.



"Κάντε τον έλεγχο πριν την πτήση σαν να εξαρτάται η ζωή σας από αυτόν γιατί … πραγματικά εξαρτάται"

condor
Competition
 
Δημοσ.: 251

Re: Προ πτήσεως έλεγχος

Δημοσίευσηαπό adreas » Τρί Ιαν 22, 2008 10:46 pm

Καμιά φορά η άμμος μπορεί να εμποδίσει το σωστό κλείσιμο στα κλικαριστά κομμάτια του εξοπλισμού. Δεν είναι κακή ιδέα να τα δοκιμάζεις που και που να δεις αν κάνουνε σωστό κλικ. Στην παλιά μου ζώνη μετά από πολλές ώρες αμμοβολή οι αγκράφες καμιά φορά δεν κουμπώνανε αν δεν τις καθάριζα.

condor\";p=\"10243 έγραψε:Το σίγουρο πάντως είναι ότι τα παλιά ρητά είναι σοφά, εγώ το παρακάτω το έχω τυπώσει και το κρατάω πάντα στο τσεπάκι της φόρμας μου.
"Κάντε τον έλεγχο πριν την πτήση σαν να εξαρτάται η ζωή σας από αυτόν γιατί … πραγματικά εξαρτάται"


Και στο τσεπάκι της φόρμας σου τη σκοπό εξυπηρετεί? Αν είναι εκεί δεν το βλέπεις και αν πρέπει να θυμηθείς να το βγάλεις και να το κοιτάξεις μπορείς να απλοποιήσεις τη διαδικασία απλά θυμώμενος να κάνεις τον έλεγχο.

adreas
Competition
 
Δημοσ.: 569

Δημοσίευσηαπό paramick » Τρί Ιαν 22, 2008 10:56 pm

Χαιρομαι που εισαι καλα και μας το περιγραφεις.
Μου εχει συμβει και εμενα , και πρασινισα, αλλα στην συνεχεια καταλαβα 2 πολυ βασικα πραγματα.........
1ον Δεν ειχε κανει κλικ η αγκραφα,και δεν εδωσα σημασια(κουνια που με κουναγε...)
2ον Δεν εχει νοημα να προσγειωθεις ετσι,λυτος και χαλαρος,και κουνιστος.....
Νομιζω οτι το καλυτερο ειναι να

ελεγξεις την κυκλοφορια μπροστα και κατω σου

αφησεις τα φρενακια σου τελειως

με τους αγκωνες εξω απ τους ιμαντες πιεζεις δυνατα(τους ιμαντες) ενω τα χερια σου κουμπωνουν την ατακτη αγκραφα.....

Χρειαζεται λιγοτερο απο 5 δευτερολεπτα και μετα ολα καλα.Καλου- κακου δοκιμασε τα κουμπωματα της ζωνης σου σε συνεργασια με ενα φιλο,τραβωντας τα αποτομα.

Χαιρετισμους στους φιλοξενους Χανιωτες!!!!!

paramick
Competition
 
Δημοσ.: 1061

Re: Προ πτήσεως έλεγχος

Δημοσίευσηαπό yannis » Τρί Ιαν 22, 2008 11:52 pm

Λοιπον,χωρις να ειμαι και πολυ σιγουρος,νομιζω οτι ηταν πιο χαμηλα ο φιλος ο condor οταν ξεκουμπωσε η αγγραφα της ζωνης του.Δεν ειχε σηκωθει δηλαδη τοσο πολυ,και γι αυτο ηταν και τυχερος και δεν χτυπησε,στην προσπαθεια του να ακυρωσει την πτηση του.
Αλλα γενικα,οταν εχουμε στο χερι μας την αγγραφα για να την κουμπωσουμε,καλο ειναι να ακουμε το κλικ,και μετα να την τραβαμε πισω για να σιγουρευτουμε.
Αλλα μαλον μετα τον επιασε το πεισμα και εκανε μια σουπερ πτηση!!

Τα χαιρετησματα εληφθησαν,και συντομα προωθουντε και στην υπολοιπη παρεα..!!:)

yannis
Competition
 
Δημοσ.: 233

Δημοσίευσηαπό badder » Τετ Ιαν 23, 2008 11:10 am

Ως στάνταρ διαδικασία και εγώ ακούω πρώτα το κλικ και μετά τραβάω απότομα για να τσεκάρω αν έχει κλείσει καλά. Μια στις τόσες, δεν έχει κλείσει σωστά κάτι και χαίρομαι που το ανακαλύπτω στο έδαφος.

Και εμένα μου έχει ανοίξει ιμάντας ποδιού αμέσως μετά την απογείωση αλλά το κάθισμα μου έχει τον ιμάντα Τ που ασφαλίζει τα ποδια με τον ιμάντα της μέσης. τον ξαναέβαλα στον αέρα.

Στη θέση σου θα δοκίμαζα όσα λέει ο Μανώλης. Ανάλογα με το κάθισμα και τη θέση του πιλότου ίσως να χρειαστεί αρκετή δύναμη αλλά μπορεί κάποιος να το δοκιμάσει στο έδαφος κρεμόντας το κάθισμα από σταθερό σημείο και κάνοντας μια προσομοίωση ανοιχτού ιμάντα.

Η απλούστερη λύση είναι η σωστή.
badder
Διαχειριστής||Διαχειρίστρια
 
Δημοσ.: 2712

Re: Προ πτήσεως έλεγχος

Δημοσίευσηαπό vagos » Τετ Ιαν 23, 2008 3:49 pm

Ωραιο θεμα,,,,,,,,,,,,,,να σας πω την αληθεια γελασα πολυ ομως μολις θυμηθηκα οτι την κατασταση που περιγραφετε ( δεν κρινω αν η περιγραφη ειναι πολυ τραγικη η οχι) ο κυριος Μπιτσικας την προκαλουσε μονος του και εριχνε και τις στροφες του ορθιος πανω στη ζωνη !!!!!!!!

για σου ρε Αθανασιε ( βουδιστης αυτη τη περιοδο !)

vagos
Competition
 
Δημοσ.: 1005

Re: Προ πτήσεως έλεγχος

Δημοσίευσηαπό aiva » Παρ Απρ 05, 2013 9:52 am


Πανί μου σύντροφε πιστέ εσύ μονάχα μένεις, αυτή τη ψεύτικη ζωή να μου την εγλυκαίνεις
aiva
EN B
 
Δημοσ.: 87


Επιστροφή στην Ασφάλεια Πτήσεων - Συμβάντα

Μελη σε συνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 5 επισκέπτες