Ημερομηνία Τρί Απρ 16, 2024 8:05 pm
Text Size

Ασφάλεια Πτήσεων - Συμβάντα

Δυο "παράσημα" σε 15 μέρες

Περιγράψτε ένα συμβάν που σας έτυχε στη πτήση (ή στο έδαφος) να το αναλύσουμε.

Συντονιστής: Moderators

Δυο "παράσημα" σε 15 μέρες

Δημοσίευσηαπό MIK » Κυρ Μαρ 07, 2010 1:53 pm

Προς γνώσιν και συμμόρφωση και on topic.

Θεωρώ ότι παραλίγο να πληρώσω την παντελή αδιαφορία μου για την ψύχραιμη ανάλυση των καιρικών συνθηκών. Ας σκεφτόμαστε λίγο ψύχραιμα πριν ανοίξουμε αλεξίπτωτο και ας ακούμε πάντα τις συμβουλές του δάσκαλού μας. Ωραίες συνθήκες για εξάσκηση και χαβαλέ έχουμε με δυνατές συνθήκες αλλά ας δούμε μήπως παραείναι οριακές ή μπορεί να εξελιχθούν σε οριακές.

Ιστορία 1.

Ύστερα από οδηγίες του Γάλλου δάσκαλού μου στα μικρά αλεξίπτωτα με τέτοιους καιρούς ξεκινάω προπόνηση από κάτω κάτω και σιγά σιγά ανεβαίνω με kite μιας και με κάνει πιο ασφαλή πιλότο. Ο άνθρωπος φυσικά ποτέ δε μου είπε να το κάνω ενώ έχει ξεκινήσει να πέφτει χαλαζάκι και μπαίνει η καταιγίδα μιλούσε για λιακάδα. Νόμιζα ότι είχα μισή ώρα καιρό πριν ρουφήξει τελικά δεν είχα.

"ΧΚΠ κορφή Ηρακλη 60-100 χλμ, κορφή Περικλή 30-60χλμ καταιγίδα έρχεται. Ηρακλής, Ερμής, Οδυσσέας κλειστoί ξεκινάω για κορφή Ηρακλή από το fun park. Gin Nano 12.5. Ανοδικά ακόμα και 10m/sec από πουλιά. Snowkite μια χαρά γιουπιγιάγια ασφαλέστατο κοιτάω αντιθετα με τον αέρα. Χωρίς να κοιτάξω πίσω μου ας πετάξω λίγο. Βζιιιιν μέσα στο σύννεφο. Υπήνεμα mode ορατότης 0. Χάσε ύψος. Ορατότης 0. Υπήνεμα σκέτο mode. Πάρε όσο ύψος μπορείς. Περίμενε ορατότητα mode. Ηρακλής ορατός. Γρήγορα κάτω mode. Πλαγια Ηρακλή για προσγείωση. Ο αέρας τη βλέπει κάθετα πάτα την έχει χιόνι, πατάω, φεύγω 10 μέτρα πάνω. Ελαχιστοποίηση τραυματισμού mode. Εναλλακτική προσγείωση προς Οδυσσέα. Πάτα χιόνι mode. Δεν έχει χιόνι. Ένα πέδιλο έστω mode. Δεν έχει ούτε για μισό πέδιλο. Βρες χιόνι mode. Πάτησε χιόνι το αριστερό. Μείνε όρθιος και σβήσε το πανί mode. Έσβησε κατέβα να κεράσεις τον Στάθη και πάμε για σκι mode. Περνάτε στην επόμενη πίστα χωρίς να χάσετε κανονάκι. Καραμήτρο ρίξε και μια ματιά στο πέδιλο.

To πέδιλο μας αποχαιρετησε. Το γόνατο κάτι μουρμουράει αλλά δεν έχει πρηστεί.
Δεν έχω τη παραμικρή ιδέα πόσο κράτησε ούτε από που απογειώθηκα. "

Συμπέρασμα: Όπως έχει γίνει στο παρελθόν πολλά ατυχήματα οφείλονται σε μη καλή ανάγνωση των καταιγιδοφόρων. Προσοχή ρουφάνε. Το ασφαλές control με καταιγιδοφόρο τριγύρο δεν υπάρχει. Ποτέ μην υπερβάλλετε στην προπόνηση σε συνθήκες διαφορετικές από αυτές που σας είπε ο δάσκαλός σας. Αν κάτι δε πάει καλά με το καιρό και σε ανυσηχεί μάλλον έχει δίκιο η ανυσηχία σου κάτι δε πάει καλά με τον καιρό.

Ιστορία 2.

Ύστερα από οδηγίες του Σλάβεκ του Διονύσι, του Τσουλούφη, Του gus, του Ξηρού , του Σκόνδρα και του Κωστούλα ακόμα και του Βαγγέλη και του Μάνου καλό είναι να κάνουμε εξάσκηση στο control μιας και μας κάνει πιο ασφαλέις πιλότους. Οι άνθρωποι φυσικά έιπαν να ελέγχουμε πολύ προσεκτικά το μέρος και τον καιρό που κάνουμε αυτό το control. Νόμιζα ότι ο καιρός θα παραμείνει σταθερός δεν παρέμεινε.

"Πως τα φέρνει η τύχη. Χτες ρώταγα τον Μάκη τι να έκανε κάποιος που τον σέρνει το φτερό σήμερα έκανα καλό cross beach πηγαίνοντας όπισθεν και πάνω.

Καιρός: Αφρικανική σκόνη και Νοτιάς στην παραλία της Βάρκιζας. Προβλεψη για είσοδος ψυχρού μετώπου και γλάροι να κυκλώνουν από πάνω. 25-30χλμ άερα ριπάτο.

Μαζί με φίλο έμπειρο kiter κάναμε προπόνηση snowkite, kitesurfing και control του speedflying μιας και ο ένας έδειχνε στον άλλο. Από την αρχή του έλεγα ότι κάτι θα κάνει ο αέρας σήμερα και από την αρχή παραπονίομασταν για stall και ξερές ριπές στο kite.

Κάποια στιγμή ο αέρας πέφτει σε 10-15 και λέω θα ανοίξω το παραπέντε αφού έμεινε έτσι για κάνα μισάωρο. Ούτε καν φούσκωνε και αφού περίμενα μια ριπή να έρθει τοίχος το έφερε από πάνω. Ψώφια ούτε καν μπορούσα να το κρατήσω από πάνω. Βάζει μια ριπή κάνω δυο δυνατά βήματα πάω 2 μέτρα πάνω προσγειώνομαι και κάνω control. Δεύτερη ριπή άλλα δυο μέτρα βήματα και 2 μέτρα πάνω. Συζητάμε ενώ κάνω μια χαρά control για κάνα δυο λεπτά. Ο φίλος μου αρχίζει να με σπρώχνει και αξάφνου....10 μέτρα πάνω και με χέρια ψηλά προσπερνάω το φίλο μου όπισθεν και αρχίζω μια πολύ όμορφη πτησούλα 40 μέτρων με 5χλμ όπισθεν χωρίς να κατεβαίνω ίσα ίσα ανέβαινα. Περίπου μισό λεπτό.

Εγώ μόλις πάτησα B-Line και αν εξαιρέσουμε κάτι λάσπες όλα ΟΚ. Απλά αγχώθηκα γιατί κάτι μου λέει ότι ήμουν πολύ τυχερός που κατέβηκα μιας και μετά ξανάρθε ριπή χωρίς να είμαι σίγουρος πιστεύω θα συνέχιζα να ανεβαίνω.

Προτάσεις από έμπειρους? Το μόνο που σκέφτηκα είναι δυνατά wingover να κατέβω και έτοιμος για b-LINE να έκανα διαφορετικά.

Μετά άνοιξαμε το 14 αρι και καναμε μια χαρά όπως και με το kite το οποίο συνέχισε να τρώει χαστούκια και stall. Ο αέρας έμεινε στα 25-30 με ριπές 35 χλμ.

ΦΟΡΑΤΕ ΚΡΑΝΟΣ"

Συμπέρασμα: Αν κάτι δε πάει καλά με το καιρό και σε ανυσηχεί μάλλον έχει δίκιο η ανυσηχία σου κάτι δε πάει καλά με τον καιρό. Κάντε προπόνηση συνέχεια στις κινήσεις όταν σας πιάσει πολύ αέρας στο έδαφος. Κάντε control σε μέρη ελεγχόμενα και σε καιρό που όσο το δυνατών δεν κρύβει εκπλήξεις.

Σημείωση: Ο συγγραφέας έκανε προπόνηση και δεν τον ενδιέφερε η πλήρης μέτρηση ανεμολογικών δεδομένων στις περιοχές των συμβάντων. Τα νούμερα ίσως διαφέρουν από τα πραγματικά. Από την επόμενη φορά πριν κάνετε control ή πετάξετε προτείνουμε την μέτρηση του ανέμου σε τουλάχιστον 5 διαφορετικά σημεία και την καταγραφή της σε βίντεο γιατί μπορεί να αμφιβάλλουν όσοι διαβάσουν τα γραφόμενά σας η ακούσουν τις ιστορίες σας.

Πιστεύω είναι πολυ χρήσιμο οι έμπειροι πιλότοι να καταθέσουν την άποψή τους ώστε να αποφευχθούν παρόμοια συμβάντα μιας και πρόσφατα έχω δει και έχω διαβάσει περιστατικά όπου κινδύνεψαν πιλότοι.

SUNSET TEAM ΠΑΝΩ ΣΤΗ ΓΡΑΜΜΗ 150KV
MIK
Competition
 
Δημοσ.: 1645

Re: Δυο "παράσημα" σε 15 μέρες

Δημοσίευσηαπό condor » Κυρ Μαρ 07, 2010 2:18 pm

Φίλε Μικ και φίλοι συναθλητές,
Η ένοια της λέξης κάνω κοντρόλ χάνει το νόημά της όταν η ταχύτητα του αέρα περνά τα 30+ χιλ/ώρα. Πως να κάνεις κοντρόλ όταν το αξελ. σηκώνει το βάρος σου και δεν μπορείς να "σταθείς" στα πόδια σου για να κάνεις αυτά που ξέρεις?
Σημπέρασμα: όταν πάμε να προσγειωθούμε (ή να προσπαθήσουμε να απογειωθούμε :lol: ) σε αυτήν την ένταση αέρα, άσχετα με τις επιδόσεις του αλεξ. (αφου τις έχει περάσει ) και άσχετα με την ικανότητα του πιλότου (αφού δεν μπορεί να πατήσει σταθερά στο έδαφος), τότε ο μόνος παράγωντας που μπορεί να μας σώσει είναι η ΤΥΧΗ!
Αν θέλετε να το ρισκάρετε κάντετο!
Σε αυτήν την περίπτωση πάντος διαλέξτε ένα μέρος καθαρό προς τα πίσω 100-200 μέτρα, χωρίς βράχια συρματοπλέγματα εμπόδια γενικά για να μπορείτε ή να τρέξετε προς το πανί και να το σταματήσετε ή αν δεν τα καταφέρετε (συχά) να κινδυνεύετε λιγότερο καθώς θα σας τραβάει σαν τρελό στο έδαφος μέχρι να καταφέρετε να το ακινητοποιήσετε :shock:
Και φυσικά σας μιλάω εκ πείρας, ακόμα πονάει το κεφάλι μου απο το βίαιο κτύπημα στην άμμο χθές καθώς "έσκασα" με την πλάτη κάτω. Τελικά τα χρήματα που έδωσα για το κράνος πιάσανε τόπο!

Flying is serious business
paraglidingcrete.blogspot.com
condor
Competition
 
Δημοσ.: 251

Re: Δυο "παράσημα" σε 15 μέρες

Δημοσίευσηαπό andread » Κυρ Μαρ 07, 2010 3:32 pm

Υπάρχει φίλοι μου η απόλυτη συνταγή για ασφάλεια τόσο στο control όσο και κατά την πτήση. Την εφαρμόζω με σχετική επιτυχία (κάποιες ελάχιστες εξαιρέσεις κάθε χρόνο) τα τελευταία χρόνια. 8) 8) 8)

andread
Διαχειριστής||Διαχειρίστρια
 
Δημοσ.: 725

Re: Δυο "παράσημα" σε 15 μέρες

Δημοσίευσηαπό paramick » Δευτ Μαρ 08, 2010 10:13 am

Και γιατί μας κρατάς σε αγωνία? :)

paramick
Competition
 
Δημοσ.: 1061

Re: Δυο "παράσημα" σε 15 μέρες

Δημοσίευσηαπό adreas » Δευτ Μαρ 08, 2010 11:58 am

Περιμένει να μας αφήσει ο ΜΙΚ και μετά θα το πει στους υπόλοιπους. Κάνε λίγο υπομονή βρε παιδί μου.

adreas
Competition
 
Δημοσ.: 569

Re: Δυο "παράσημα" σε 15 μέρες

Δημοσίευσηαπό MIK » Δευτ Μαρ 08, 2010 1:43 pm

Παρακαλώ ξεκινήστε σα στο σπίτι σας

SUNSET TEAM ΠΑΝΩ ΣΤΗ ΓΡΑΜΜΗ 150KV
MIK
Competition
 
Δημοσ.: 1645

Re: Δυο "παράσημα" σε 15 μέρες

Δημοσίευσηαπό paramick » Δευτ Μαρ 08, 2010 1:44 pm

Αντε ντέ..........!!!! πε μας.......... :!:

paramick
Competition
 
Δημοσ.: 1061


Επιστροφή στην Ασφάλεια Πτήσεων - Συμβάντα

Μελη σε συνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 2 επισκέπτες