Ημερομηνία Τρί Απρ 23, 2024 5:30 pm
Text Size

Ασφάλεια Πτήσεων - Συμβάντα

Το μικρο ατυχηματακι που ειχα…

Περιγράψτε ένα συμβάν που σας έτυχε στη πτήση (ή στο έδαφος) να το αναλύσουμε.

Συντονιστής: Moderators

Το μικρο ατυχηματακι που ειχα…

Δημοσίευσηαπό xarissdo » Κυρ Δεκ 11, 2011 7:39 pm

Το μικρο ατυχηματακι που ειχα….Aποφασισα μετα από αρκετο καιρο να γραψω για αυτό….15/4/11 λοιπον μια ωραια μερα στον ομπλο μια από τις κλασικες μερες ..δηλαδη δυναμικο δυναμικο δυναμικο….εεε και κανα θερμικο..αντε το πολύ 2m/s και αναστροφη στα 800-900 μετρα…..Απογειωση τωρα ανετα και χαλαρα εβγαζε που και που καμια πνοη και φυγαμε ολοι μια χαρα!! Δυναμικο για αρχη..(αρχη?? … δεν κρατησε και πολύ 6 λεπτα ηταν όλα κιολα…) περα δωθε λοιπον στον ομπλο βρισκω ένα θερμικο 1.8 εγραψε το βαριο.. και αρχιζουμε την πρωτη στροφουλα…Β.Ματζιος ακολουθει με το δελτα (καμερα)και ο Τιμος με το νοβα μπαινει μπροστα….πρωτη στροφη όλα καλα….ταχυτητα ειχα κανενα προβλημα εχω τραβηξει φρενακια νιωθω να …εχω πιεση στο δεξι το αριστερο το κενο ισα να νιωθω την πιεση, όλα καλα κοιταω και την ταχυτητα μου όλα οκ!!!…(εχω τραβηξει φρενα άλλες φορες εξω βεβαια από το βουνο πολλλυυυυυυ παραπανω……) στην δευτερη στροφη ανοιγω και λιγο τον κυκλο μ να μην ειμαι τοσο κοντα στο βουνο εχω τα ιδια ακριβως φρενα…φαινεται και στο track log πτηση υπαρχει στο leonardo και να πιεσα και λιγο παραπανω φαινεται αυτο …..Το αποτελσμα υπαρχει στο βιντεακι δυστυχως δεν υπαρχουν 3 κρισιμα δευτερολεπτα που θα βοηθουσαν πολύ για το τι ακριβως εγινε εκει….Οι κινησεις μου..αφηνω εσωτερικο…ψαχνω με μικρες κινησεις (δεν εκανα καμια ματσουκια εννοω) σε θεση magic position (ελαφρα τραβηγμενα δηλαδη) και περιμενα θα βρω πιεση καποια στιγμη στα φρενα….και αφου δεν βλεπω κατι και αρχιζει να με πριστρεφει ‘’αναποδα’’ από την φορα που εστριβα το θερμικο..τα αφηνω εντελως και πιανω το εφεδρικο….αλλα δυστυχως ημουν καμια 40-50 μετρα υψος δεν προλαβααααααα…με την λαβη στο χερι εμεινα…. http://www.youtube.com/watch?v=FR-WT789 ... e=youtu.be

xarissdo
EN A
 
Δημοσ.: 10

Re: Το μικρο ατυχηματακι που ειχα…

Δημοσίευσηαπό paramick » Κυρ Δεκ 11, 2011 10:38 pm

SPIN και ξερό ψωμί...

Ελπίζω να μην τραυματίστηκες (τουλάχιστο σοβαρά)

Πιστεύεις οτι δεν "κράτησε"ς το πανί την στιγμή που έπρεπε ή δεν το άφησες να πετάξει όταν έπρεπε,ή ακόμη ψάχνεις τι συνέβη?

paramick
Competition
 
Δημοσ.: 1061

Re: Το μικρο ατυχηματακι που ειχα…

Δημοσίευσηαπό dim » Κυρ Δεκ 11, 2011 10:52 pm

ναι spin είναι

γραβάτωσε το αριστερο (εξωτερικο ως προς την στροφη) και πάτησες πολύ δεξι με αποτέλεσμα να προκαλέσεις spin?
είσαι πολύ κοντα με τον μπροστινό σου και τρως τα απόνερά του με πιθανότητα κλεισιμάτων.....(θα έλεγα ότι έπρεπε να ήσουν αντιδιαμετρικά με αυτόν)

οπως και ναχει περαστικά αν ακόμα είσαι σε ανάρρωση

Find what you love and let it kill you - Bukowski
SY1ADR
-------------------------------------
http://vimeo.com/dimitrism
http://youtube.com/dimitrismm
dim
Competition
 
Δημοσ.: 899

Re: Το μικρο ατυχηματακι που ειχα…

Δημοσίευσηαπό vagos » Δευτ Δεκ 12, 2011 12:21 am

Dim αφού ο ίδιος ο Χάρης αποφάσισε να αποκαλύψει την "κακή" του εμπειρία καλό θα είναι να προσέχουμε τι γραφούμε προκειμένου να βγει σε κάτι εποικοδομητικό αυτό το ποστ ! Πληροφοριακά, όταν έγινε το παραπάνω συμβάν ο Χάρης ήταν περιπου στο πτητικό επίπεδο σου , και το αλεξίπτωτο που πάταγε ήταν μια κατηγορία πάνω από το dhv-1 σου ,,,
(καλό το διάβασμα, αλλά από θεωρία και μόνο, οι συμβουλές είναι αμφίβολης ποιότητας :roll: )

Χάρη μιας και το πήρε το ποτάμι , μήπως θέλεις να πεις όλο το σενάριο και τα συμπεράσματα σου εφοσων συζήτησες με τους ΕΜΠΕΙΡΟΥΣ πιλότους (εκπαιδευτή σου και άλλους) που σε περιβάλλουν στην Πατρα,,και κατοπιν καποιων μετρησεων που εκανες ?

Ξερω οτι εσυ ηδη εχεις βγαλει τα συμπερασματα σου ,,,και απλα πιστευω οτι αφου μπηκες στο τρυπακι να το δειξεις εδώ , ισως καλο ειναι να το περιγραψεις λιγο περισσοτερο.
,,, όλο και καποιος κατι καλο θα παρει από το ποστ αυτό ! 8)


ΥΓ: ,,, ενοειται οτι δεν εχεις καμια υποχρεωση να απαντησεις στο ποστ αυτο ρε :) !
αμα γουσταρεις λεμε ! :wink:

vagos
Competition
 
Δημοσ.: 1007

Re: Το μικρο ατυχηματακι που ειχα…

Δημοσίευσηαπό xarissdo » Δευτ Δεκ 12, 2011 12:28 pm

Με προλαβες….θα τα εγραφα ετσι και αλλιως απλα θεωρησα καλυτερα να ακουσω καποιες αποψεις στο τι λαθος εκανα εγω σαν αρχαριος πιλοτος χωρις να είναι προκατελιμενη αποψη οσων μπορουν να πουν τι πραγματικα εγινε…Λοιπον θα ξεκινησω…1.το πανι μπορει να ειχα φρενα όπως ειπα και πριν αλλα δεν ηταν τοσα που θα μπορουσε να με βαλει σε spin διοτι εχω ξανα πιεσει τα φρενα μου σε πιο δυνατα θερμικα πολύ περισσοτερο(τωρα θα μου πεις δεν είναι όλα τα θερμικα ιδια )…2 αυτό το οποιο εχουμε καταληξει είναι ότι είναι deep stall και όχι spin φυσικα και εννοειτε ότι εγω το εβαλα σε αυτην την κατασταση αλλα δεν είναι και τοσο ευκολο νομιζω να καταφερεις να βαλεις το πανι σε deep stall..3 φρενα όπως γραφω τα αφησα όταν αρχησα να περιστρεφομαι προς την αντιθετη πλευρα και που σημαινει ότι το πανι θα επρεπε να προσπαθησει να μπει σε πτηση κατι το οποιο δεν εκανε ουτε για μια στιγμη..αυτο μας δημιουργησε αποριες και απλα το μετρησαμε.Το αποτελεσμα ηταν βεβαια να μας πεσουν τα μαλια διοτι βρηκαμε διαφορες σε σχεση με manual παντα …από 2 ποντους εως και 7 εκατοστα κοντοτερες ολες οι αρντανες και όχι συμμετρικα στους Ακαι Β από 2-4,C3-7,D3-6 ..Ναι το porosity ηταν μια χαρα!! Το αλεξιπτωτο ηταν καινουργιο και ειχε μολις 40 πτησεις περιπου και παντα κυψελη κυψελη προσεγμενο ουτε σε ηλιο ουτε σε υγρασιες παρατημενο..

xarissdo
EN A
 
Δημοσ.: 10

Re: Το μικρο ατυχηματακι που ειχα…

Δημοσίευσηαπό cloud_constructor » Δευτ Δεκ 12, 2011 1:24 pm

Αρε χαρη ελπιζω να εισαι καλα μετα απο αυτο.Με την κατασκευαστικη εταιρεια τις πτερυχας μιλισατε?Σαφως και αυτη η διαφορα (η οποια κανενας δε μπορουσε να την εχει ανιχνευσει απο πριν εννοειται) θα επαιξε καποιο ρολο.. εδω επιρεαζει μια μικρη εμπλοκη φαντασου αυτο.

Να σου πω, μηπως πηγαινες οριακα αργα και κατα την στροφη σου πηγαινοντας mazi me την πορεια του ανεμου , λογω αδρανειας (μεχρι να επιταχυνει η πτερυγα και να αλλαξει η ταχυτητα σου) στιγμιαια η airspeed σου επεσε τοσο χαμηλα ωστε να σε βαλει σε deep stall?

(ελπιζω λεκτικα να βγαινει ακρη απο αυτο που ειπα)

cloud_constructor
Competition
 
Δημοσ.: 274

Re: Το μικρο ατυχηματακι που ειχα…

Δημοσίευσηαπό MIK » Δευτ Δεκ 12, 2011 1:51 pm

xarissdo έγραψε:Το αποτελεσμα ηταν βεβαια να μας πεσουν τα μαλια διοτι βρηκαμε διαφορες σε σχεση με manual παντα …από 2 ποντους εως και 7 εκατοστα κοντοτερες ολες οι αρντανες και όχι συμμετρικα στους Ακαι Β από 2-4,C3-7,D3-6 ...

Καταρχάς ελπίζω να είσαι εντελώς καλά και να πετάς σαν να μην έγινε τίποτα (σχεδόν τέλως πάντων). Πιτσιρίκος είχα πάθει κάτι παρόμοιο αλλά με ωραία wingover (δεν ήξερα κάνω helico) στον Κιθαιρώνα.

Κάθε ατύχημα έχει πολλούς παράγοντες, έχεις ήδη εντοπίσει δυο -τρεις και απλά να προσθέσω το προσωπικό σου σκ@το του αέρα που λέω εγώ, μιας και όλοι μας έχουμε νιώσει κάπου κάπως ένα κομμάτι του αέρα το οποίο...φτιάχτηκε να μας κλείσει/spinαρει/στολάρει το πανί. Ένα καλό ανοδικό πλάτους τριών μέτρων αρκεί για spin/stall αν έχεις όσα φρένα περιγράφεις και είναι και το πανί κάπως.

Κιαπέκο θυμάσαι στη Δράμα το 2006?

Υ.Γ. Στο επόμενο siv είσαι έτοιμος για helico με κλειστά μάτια :P

SUNSET TEAM ΠΑΝΩ ΣΤΗ ΓΡΑΜΜΗ 150KV
MIK
Competition
 
Δημοσ.: 1645

Re: Το μικρο ατυχηματακι που ειχα…

Δημοσίευσηαπό paramick » Δευτ Δεκ 12, 2011 3:00 pm

Προσπάθησε να θυμάσαι ότι τις θέσεις των χεριών στα φρένα ,τις έχουμε μόνο για αναφορά.
Οι λάθος ταχύτητες σε λάθος στιγμές είναι που σε βάζουν σε περιπέτειες...
Αυτο που είπες για τα μήκη των αρτανών,όντως μας έριξε τα μαλλιά... :shock:
Τις καλλίτερες ευχές μας !(και ασφαλώς χωρίς καμμία απολύτως κριτική πρόθεση)


PS: Επεφτες γρήγορα ή νορμάλ? :?:

Τελευταία επεξεργασία απο paramick την Δευτ Δεκ 12, 2011 3:05 pm, επεξεργάστηκε 1 φορές συνολικά.
paramick
Competition
 
Δημοσ.: 1061

Re: Το μικρο ατυχηματακι που ειχα…

Δημοσίευσηαπό focman » Δευτ Δεκ 12, 2011 3:04 pm

xarissdo έγραψε: διαφορες σε σχεση με manual παντα …από 2 ποντους εως και 7 εκατοστα κοντοτερες ολες οι αρντανες και όχι συμμετρικα στους Ακαι Β από 2-4,C3-7,D3-6 .





Τα σχοινάκια μαζεύουν σιγά σιγά με τον χρόνο ακόμα και όταν ένα αλεξίπτωτο δεν πετάει .Τα keblar μαζεύουν λιγότερο και τα dynema περισσότερο
Είναι πολύ πιθανό όταν το αγόρασες τα σχοινάκια να ήταν ήδη πιο κοντά εάν το πανί ήταν σε κάποιο ράφι για μεγάλο διάστημα μετά την παραγωγή του
Έκτος από τον χειρισμό, σημαντικός συντελεστής για το ατύχημα ήταν και αυτές οι αποκλίσεις
(C3-7,D3-6) διότι δεν είναι πια όπως το έφτιαξε ο κατασκευαστής .
Είναι ήδη φρεναρισμένο διότι τα -6 και -7 cm είναι στα πίσω εξωτερικά σχοινάκια .

Επειδή οι αποκλίσεις είναι μεγάλες Θα πρέπει επειγόντως να τα αλλάξεις όλα ώστε να ξαναγίνει η πτέρυγα όπως ήταν αρχικά .
Εάν δεν τραυματίστηκες που το ελπίζω ήσουν τυχερός και απέκτησες και μια εμπειρία
για το τι αισθάνεσαι όταν μια πτέρυγα έχει αρχίσει να γίνεται αργή .
Μηνύματα θα σου είχε ξαναδώσει ,αλλά λόγο απειρίας όπως λες ,δεν μπόρεσες να τα ερμηνευσεις
Καλές πτήσεις λοιπόν πιο έμπειρος πια :lol:

Κοίτα να χαρείς το ταξίδι ,δεν υπάρχει επιστροφή .
focman
Competition
 
Δημοσ.: 256

Re: Το μικρο ατυχηματακι που ειχα…

Δημοσίευσηαπό xarissdo » Δευτ Δεκ 12, 2011 4:53 pm

Από το track log φαινετε ότι οι ταχυτητες είναι ακριβως ιδιες και στην πρωτη και στην δευτερη στροφη…σιγουρα πιεζω λιγο παραπανω στον δευτερο κυκλο φαινετε κιολας και αν δεις την στιγμη που αρχιζει να γινεται αυτό το πανι είναι stallαρισμενο ολο αμεσως…τωρα αν όλα αυτά που λες ότι να βρεθηκα ουριος την στιγμη εκεινη με τα φρενα και ένας ροτορας συν το πανι και όλα αυτά που ειχε + κατι άλλο που δεν ξερουμε..με εβαλε σε deep stall…αυτό να φανταστω εννοεις?……Το πανι ηταν καινουργιο εντελως τουλαχιστον οι σφραγγιδες ηταν 9/6/10 και εγω το πηρα αρχες αυγουστου…. Οσο για την καθοδο εδειξε -11m/s τωρα κατά ποσο ηταν λιγοτερο ή περισσοτερο δεν ξερω. Χτυπησα κλασικα συμπιεστικο καταγμα και διαφορα αλλα χαρουμενα πραγματακια αλλα δεν λεω αλλα θα μπορουσα να ημουν πολύ χειροτερα επομενως όλα οκ….Σας ευχαριστω για τις ευχες δεν εχω πεταξει ακομα ισως από του χρονου….

xarissdo
EN A
 
Δημοσ.: 10

Re: Το μικρο ατυχηματακι που ειχα…

Δημοσίευσηαπό cloud_constructor » Δευτ Δεκ 12, 2011 5:52 pm

Ε ναι ρε σιγα , μια ατυχια ειχες..σαφως και ποτε δε φταιει ενα πραγμα μονο.Ναι οποτε , ησουν , χαμηλο groundspeed οταν τον ειχες μουρη , μετα στριβοντας και αρχισες να τον εχεις ουριο διατιριθικε αυτο το groundspeed λογω αδρανειας για λιγο αρα επεσε για λιγο το airspeed , κατι αναταραξη επαιξε , ε ηταν και λιγο περιεργα εκει του αλεξιπτωτου ισως πηγαινε λιγο φρεναρισμενο ετσι κ αλλιως , τσααακ σου την εφερε.

Οπως την ειχε παθει εκεινος ο φιλος μου στην προσγειωση στον ομπλο που επεσε μεσα στα πουρναρια.. Πηγαινε αργα , παει να κανει το S-ακι φρεναρε για να ελατωσει το groundspeed του αλλα ο ουριος ανεμος με το airspeed του δεν ειχε την ιδια γνωμη με αυτον ,, παφ του σκαει μια κλωτσια απο πισω,, παρτον μεσα.

Τωρα μπορει να λεω και παπαριες και καποιος πραγματικος γνωστης να κραζει με το δικιο του εννοειται. Παντως η αναλυση μονο καλο θα κανει και σε εσενα αλλα και σε εμας ολους.

cloud_constructor
Competition
 
Δημοσ.: 274

Re: Το μικρο ατυχηματακι που ειχα…

Δημοσίευσηαπό stavros » Δευτ Δεκ 12, 2011 7:05 pm

Αγαπητέ Χάρη καλά κάνεις και προβληματίζεσαι σχετικά με το γιατί σου συνέβηκε κάτι, το ανησυχητικό θα ήτανε να μην <<ψαχνόσουνα>>. ¨Όμως επειδή το έχω δει και στο παρελθόν αυτό να προσπαθεί να πάρει κάποιος απάντηση μέσα από φόρουμ ρωτώντας γιατί του συνέβηκε κάτι, πιστεύω ότι δεν θα βγάλεις άκρη όσο και αν αυτοί που σου απαντάνε έχουν όλη την καλή διάθεση να σε βοηθήσουν και να σου δώσουν μια σοβαρή απάντηση. Και αυτό συμβαίνει γιατί εάν δεν υπάρχουν όλα τα δεδομένα δεν μπορεί να προσεγγίσει κάνεις το γιατί συνέβη το πραγματικό περιστατικό.
Και τα δεδομένα αυτά εν συντομίας είναι:
Μετεωρολογικές συνθήκες,περιοχή,σημείο ατυχήματος, επίπεδο πιλότου,κατηγορία πτέρυγας,κατάσταση πτέρυγας,μαρτυρίες παρευρισκομένων και πιλότου. Βέβαια η μαρτυρία του άμεσα εμπλεκόμενου,(πιλότου) κατά την εμπειρία μου, και όσων έχω κατά καιρούς διαβάσει έχει μια αξία, αλλά δεν είναι και η απόλυτα αξιόπιστη γιατί αυτός που εμπλέκεται δεν έχει πάντα απόλυτη συνείδηση όλων όσων συνέβησαν,ίσως χάνει κάποια σημαντικά σημεία, ακούσια είτε και εκούσια ενίοτε.
Νομίζω ότι την καλύτερη ανάλυση θα στην δώσουν οι τοπικοί πιλότοι και εκπαιδευτές που πετάγατε μαζί εκείνη την μέρα και έχουν πιο ολοκληρωμένη εικόνα.
Καλές πτήσεις.

stavros
Competition
 
Δημοσ.: 264


Επιστροφή στην Ασφάλεια Πτήσεων - Συμβάντα

Μελη σε συνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 3 επισκέπτες

cron