Ημερομηνία Παρ Απρ 19, 2024 3:57 am
Text Size

Ασφάλεια Πτήσεων - Συμβάντα

Απογείωση με λυμένο κάθισμα

Περιγράψτε ένα συμβάν που σας έτυχε στη πτήση (ή στο έδαφος) να το αναλύσουμε.

Συντονιστής: Moderators

Re: Απογείωση με λυμένο κάθισμα

Δημοσίευσηαπό vagos » Τετ Νοέμ 28, 2012 11:30 am

tsouloufis έγραψε:οχι εισαι λαθος !!! δεν ειπαμε οτι, σου ειπα, μου ειπε, του ειπε, του ειπα κτλ κτλ
ειπαμε οτι ΟΛΟΙ λενε οτι ηταν λυμενος ..δεν ειπε ο καθενας διαφορετική εκδοχή ...γιαυτο και εγω ξανα εβαλα μπροστα το ποστ του Μανου.

το οτι εφυγε ο Νικος ολοι στεναχωρεθηκαμε γιατι τον ξεραμε και ηταν αγαπητος σε ολους με τον τροπο που ειχε..

απο κει και περα το ποστ του μανου ειναι 1 ΜΗΝΑ πριν ..αυτο ειναι που με νευριαζει εμενα !!!! οτι μετα απο λιγο καιρο τα ξεχναμε ολα


ρε καλα εκανες ! Αλλα σου λεω , βρεθηκε δεμενος κανονικα στο καθισμα του :?

vagos
Competition
 
Δημοσ.: 1007

Re: Απογείωση με λυμένο κάθισμα

Δημοσίευσηαπό Chris Lappas » Τετ Νοέμ 28, 2012 11:35 am

Ο Νίκος είχε εγκαταστήσει μια εφαρμογή στο κινητό του για Live (μου την έδειχνε το Σάββατο μετά την πτήση στον Αυλώνα). Μήπως να ενημερώναμε την αστυνομία μπας και βοηθήσει να βγει άκρη στο τι συνέβη;

http://www.snowclub.gr
Powder skiing is not a crime!
Chris Lappas
Competition
 
Δημοσ.: 559

Re: Απογείωση με λυμένο κάθισμα

Δημοσίευσηαπό dim » Τετ Νοέμ 28, 2012 11:53 am

Τα άσχημα νέα με βίντεο από την αναζήτηση της ΕΜΑΚ
http://www.megaratv.gr/index.php?page=8 ... &video=556

Μολις μίλησα με τον ΜΙΚ, εναν απο τους δικούς μας που τον βρήκε. Βρέθηκε 5 μέτρα μακρυά απο το κάθισμά του. Κατα 95% έφυγε λυμένος. Παίζει ένα 5% να λύθηκε μόνος του μετά την προσκρουση και να συρθηκε, αλλά όπως προείπα ειναι 5% αυτό.
Βάγγο, από που έβγαλες το συμπερασμα ότι έφυγε δεμένος?

Find what you love and let it kill you - Bukowski
SY1ADR
-------------------------------------
http://vimeo.com/dimitrism
http://youtube.com/dimitrismm
dim
Competition
 
Δημοσ.: 899

Re: Απογείωση με λυμένο κάθισμα

Δημοσίευσηαπό Επισκέπτης » Τετ Νοέμ 28, 2012 12:42 pm

Μην βγαζουμε συμπερασματα γιατι ο νικολας μας ηταν ικανος για ολα,ακομα ψαχνουνε για το κρανος...και αν εφυγε λυμενος δεν νομιζω οτι θα ηταν μονο 5 μετρα μακρια απο το πανι του.

Επισκέπτης
 

Re: Απογείωση με λυμένο κάθισμα

Δημοσίευσηαπό Μπάμπης Κ. » Τετ Νοέμ 28, 2012 1:01 pm

Καλημέρα.

Είναι νομίζω σαφές ότι πρέπει να γίνει διερεύνηση του ατυχήματος και μάλιστα όχι μόνο από την αστυνομία. Έχω ακούσει-διαβάσει δυό τρείς εκδοχές από χθές το βράδυ οι οποίες μόνο μπέρδεμα μου προκάλεσαν.

Η αστυνομία δεν μπορεί να καταλάβει αν ο Νίκος έφυγε λυμένος (ζώνη ή μισοκλεισμένο καραμπίνερ), αν έγινε λάθος χειρισμός ή να υπήρξε αστοχία υλικού. Αυτά πρέπει να τα εξετάσει άνθρωπος/οι με γνώσεις και ψυχραιμία. Όπως και γιατρός τον ίδιο.

Μπάμπης Κ.
EN B
 
Δημοσ.: 45

Re: Απογείωση με λυμένο κάθισμα

Δημοσίευσηαπό german-akis- » Τετ Νοέμ 28, 2012 1:49 pm

kalimera, ola ta stihia dihnun oti o nikos efige limenos. to alex demeno me to kahisma me anihtes zones itane akrivos 2 metra dipla apala epano se ena mikro pefkaki. petuse se orthia stasi fenotan apo ton aera.

i prosopiki mu ektimisi ine oti petuse kratondas to waros tu me ta heria mehri ena simio hamilo pu mporuse na pidiksi. mpori se aftin tin fasi glistrongas apo to kathisma na tu efige to kranos . isos na min to ihe demeno . epese atsala ke htipise sto kefali.

thelo na pistepso oti ama petuse mazi me to kukuli tu impress2 tha mporuse isos na prospathisi na mpi kapos mesa ke ama den tu evewge ke to kranos na min ihe aftes tis ekseliksis.

ala opos ipa ine apla mia ektimisi

sorry gia to greeklish


akis

german-akis-
EN A
 
Δημοσ.: 32

Re: Απογείωση με λυμένο κάθισμα

Δημοσίευσηαπό KITSMAN » Τετ Νοέμ 28, 2012 2:15 pm

το ότι προσωρινά θα αναλάβει η αστυνομία την προανάκριση δε σημαίνει ότι θα βγάλει και το τελικό πόρισμα... ακόμη είναι ανθρωποκτονία και μη γνωρίζοντας τα αίτια η προανάκριση είναι εκεί... αμέσως μετά τις πρώτες καταθέσεις θα διαβιβαστεί για περεταίρω στην επιτροπη διερεύνηση αεροπορικων ατυχημάτων....οπότε παράκληση όποιος άλλος είναι για κατάθεση, απόψε το βράδυ θα πάω με τον Πέπα και τον Βακρά στο Α/Τα Μεγάρων για περεταίρω, ας επικοινωνήσει μαζί μας…
επειδή ποτέ δε θα μάθουμε τι έχει γίνει ακριβώς, και το μυαλό μας παράγει διάφορα αυτές τις στιγμές, όπως και το δικό μου, και εγώ ήμουν ένας από αυτούς που είπα το ίδιο με τον Βαγγελη μιας και οι ενδείξεις είναι ότι, είτε έπεσε κοντά στην πλάγια, ίσως επειδή πλησίασε πολύ όποτε και αφέθηκε, είτε ότι προσέκρουσε και λύθηκε, είτε ότι απλά έπεσε εκεί…. ειτε….ειτε ….
ναι μεν αλλά.... στη μνήμη του Νικόλα...εγώ που δε γνωρίζω πολλά ίσως δεν θα κάνει να μιλαω
ας γίνω και γραφικός, απλά για να μην το κρατά μέσα.... δεν το πιστεύω....

καλά είμαι εγω;
ΤΑ ΠΡΩΤΑ 100 ΧΡΟΝΙΑ ΕΙΝΑΙ ΔΥΣΚΟΛΑ...ΜΕΤΑ ΣΥΝΗΘΙΖΕΙΣ...
KITSMAN
Competition
 
Δημοσ.: 1202

Re: Απογείωση με λυμένο κάθισμα

Δημοσίευσηαπό freedom » Τετ Νοέμ 28, 2012 7:04 pm

Εκει ειμασταν Εγω ο Πετρος ο Βασιλης ο Μιχαλης ο Πεππας ο Νικος ο Μιχαλης απο Γερμανια και ο Δημητρης ο Γιωργος , κανεις απ εμας που ειδαμε δεν εχει γραψει τιποτα , Μην βιαζεστε για συμπερασματα. Οταν ηρεμησουμε θα μιλισουμε

freedom
Competition
 
Δημοσ.: 295

Re: Απογείωση με λυμένο κάθισμα

Δημοσίευσηαπό Chris Lappas » Τετ Νοέμ 28, 2012 7:17 pm

Ξέρουμε πότε και που θα γίνει η κηδεία;

http://www.snowclub.gr
Powder skiing is not a crime!
Chris Lappas
Competition
 
Δημοσ.: 559

Re: Απογείωση με λυμένο κάθισμα

Δημοσίευσηαπό GPapapetrou » Τετ Νοέμ 28, 2012 7:33 pm

Συλληπητηρια στην οικογενεια του :(
Μερικες φορες δεν χρειαζεται να μιλαμε τοσο!!

GPapapetrou
EN D
 
Δημοσ.: 128

Re: Απογείωση με λυμένο κάθισμα

Δημοσίευσηαπό KITSMAN » Τετ Νοέμ 28, 2012 8:08 pm

υποθεσεις κανουν ολοι....
απο τη στιγμη που δεν επιρεαζουμε κανενα, και δεν διχνουμε ασεβεια....
μεταξυ μας τα λεμε οχι στα καναλια...
η δημοσιοποιηση λεπτομεριων περα απο εδω μπορει να κανει κακο, οποτε ολοι πρεπει να λεμε λιγα και οχι συμβουλες.... ας τις κρατησουμε ο καθενας για τον ευτο του....

http://www.megaratv.gr/index.php?page=8 ... &video=556

καλά είμαι εγω;
ΤΑ ΠΡΩΤΑ 100 ΧΡΟΝΙΑ ΕΙΝΑΙ ΔΥΣΚΟΛΑ...ΜΕΤΑ ΣΥΝΗΘΙΖΕΙΣ...
KITSMAN
Competition
 
Δημοσ.: 1202

Re: Απογείωση με λυμένο κάθισμα

Δημοσίευσηαπό freedom » Τετ Νοέμ 28, 2012 9:26 pm

Γύρω στις 14.00 έκανα την πρώτη μου πτήση στο Καντήλι ο καιρός ήταν πάρα πολύ καλός 10-16 χμ αέρας περίπου 80% υγρασία χαμηλή νέφωση 200-300 μέτρα πάνω από την κορυφογραμμή Νότιος άνεμος στην απογείωση ΝΝΑ στην προσγείωση 7 χμ.
Ξεκίνησα μαζί με τον Πέτρο να κάνω και δεύτερη πτήση και ήμουν στην απογείωση 15.15 (περίπου) . Ο άνεμος σταθερός Νότιος 10-15 χμ η υγρασία ήταν 99% και το νέφος σχηματίζονταν ακριβώς στην απογείωση. Η ορατότητα ήταν περιορισμένη από 100 έως 300 μέτρα το πολύ. Δίπλα μου είχε στρώσει ο Γιώργος και αμέσως πιο δίπλα ήρθε και έστρωσε ο Νίκος κάπως (πιεσμένος) έστρωσε σε ένα σημείο χωρίς να υπάρχει λόγος αφού μόλις έφευγα εγώ η ο Γιώργος θα είχε αρκετό χώρο να ετοιμαστεί με την ησυχία του. Περίμενα δεμένος στην απογείωση πάνω από 15 λεπτά για να βρω καλή ορατότητα για να απογειωθώ μιας και το νέφος ήταν περιορισμένο μόλις 50-70 μέτρα μπροστά στην απογείωση μετά ήταν καθαρά. Είπα στο Γιώργο εάν απογειωθεί, να απογειωθεί 10-15 λεπτά μετά από μένα για παν ενδεχόμενο μην βρεθούμε μαζί μέσα σε κάποιο νέφος. Μόλις απογειώθηκα για 5-6 δευτερόλεπτα η ορατότητα ήταν ελαφρώς περιορισμένη αλλά μετά ήταν πολύ καλή στο 100%. Ο καιρός ήταν λάδι -0.5 έως +0.5 χωρίς αναταράξεις απόλυτη ηρεμία. Προσγειώθηκα και μετά από 10 λεπτά προσγειώθηκε και ο Γιώργος. Αμέσως κοίταξα στον ουρανό να δω άλλα αλεξίπτωτα , ρώτησα το Γιώργο για το Νίκο και μου είπε ότι τον είδε σε μια παράξενη στάση στον αέρα σαν να (κρέμεται) . Αφού δεν λαμβάναμε απάντηση από το VHF και το τηλέφωνο αμέσως κινητοποιηθήκαμε . Μεγάλη βοήθεια ήταν η πληροφορία του Βακρά που μας ανέφερε το σημείο που είδε ένα αλεξίπτωτο στην πλαγία (ο Βακρας πέταξε μετά τον Γιώργο) . Μαζί με Λάζαρο ,Πέτρο ,Γιώργο, Βακρα φύγαμε για το σημείο. Ο Μικ ο Πεππας και ο Βασίλης ήταν στο βουνό για να κατεβάσουν αυτοκίνητα , τους είπαμε που να πάνε να ψάξουν και ξεκινήσαμε να ανεβαίνουμε και εμείς. Ο ομίχλη ήταν πάρα πολύ μεγάλη και η ορατότητα περιορισμένη περπατούσαμε στην ορθοπλαγια σε απόσταση 10 μέτρα ο ένας απ τον άλλον για να μην χαθούμε. Ο Μικ και οι άλλοι είχαν βρει τον άτυχο πιλότο (καλέσαμε αμέσως ασθενοφόρο) και φωνάζοντας συνέχεια μες την ομίχλη καταφέραμε μετά από λίγο να φτάσουμε στο σημείο του συμβάντος. Είχε ήδη αρχίσει να νυκτώνει μας έμενε μόλις 15 λεπτά από το φως της ημέρας. Αμέσως λάβαμε δράση αλλά και αποφάσεις στο τι να κάνουμε. Πήγα να βρω κάποιο μονοπάτι για να τον κατεβάσουμε αλλά ήταν αδύνατο , δύσβατη ορθοπλαγια και νύκτωνε. Κάλεσα την πυροσβεστική Ο Δημήτρης περίμενε στο Π Βολής το ασθενοφόρο και ο Γερμανακης την Πυροσβεστική για να τους ανεβάσουν στο βουνό. Η αντίδραση πυροσβεστικής και 166 ήταν άμεση ( Συγχαρητήρια ). Το σώμα του άτυχου πιλότου ήταν μόνο του , μακριά από τον εξοπλισμό γύρω στα 5-6 μέτρα . Απ ότι είδε ο Μιχάλης οι ιμάντες του καθίσματος δεν ήταν δεμένοι και το κράνος έλειπε από το κεφάλι του ( στην απογείωση φορούσε κράνος ) . Είχε νυχτώσει πλέων και δεν είχαμε μαζί μας τίποτα (Φακό κλπ) Ανεβήκαμε ξανά στην κορυφή προσεκτικά ο ένας δίπλα στον άλλο και ξεκινήσαμε μες στην νύκτα και την ομίχλη δυτική πορεία για να βγούμε στην απογείωση. Μόλις φτάσαμε στην απογείωση ήρθε η πυροσβεστική και το ΕΚΑΒ και ανέλαβαν αυτοί. Τους έδωσα τις συντεταγμένες GPS και με τα άλλα παιδιά κατέβηκαν κάτω. Απ εκεί και πέρα ο Πέτρος και όποιος άλλος ήταν μαζί γνωρίζουν τα υπόλοιπα.

Η περιγραφή αφορά τα γεγονότα όπως εγώ τα έζησα.

Διονύσης

freedom
Competition
 
Δημοσ.: 295

Re: Απογείωση με λυμένο κάθισμα

Δημοσίευσηαπό Les ailes » Τετ Νοέμ 28, 2012 10:44 pm

Η κηδεία του Νίκου θα γίνει αύριο Πέμπτη 29/11 στις 16:00 στον ιερό ναό του Αγίου Δημητρίου στο Αγρίνιο

Les ailes
EN A
 
Δημοσ.: 1

Re: Απογείωση με λυμένο κάθισμα

Δημοσίευσηαπό BARBATUS » Πέμ Νοέμ 29, 2012 1:47 am

Δεν θα γράψω για το συμβάν που έγινε στον Νίκο άλλωστε δεν γνωρίζω τι έγινε απλά να μεταφέρω τα θερμά μου σιλιπητήρια στους συγγενείς και φίλους του.

Ώμος θα σας πω τη γνώμη μου για την απογείωση με λυμένο κάθισμα που είναι και ο τίτλος της συζήτησης.

Και πρέπει επιτέλους όλοι μας να αποκτήσουμε checklist πλαστικοποιημένο και προσαρμοσμένο με velcro πάνω στο cockpit ή στο μανίκι ή όπου βολεύει τον καθένα, σε όλες τής πτητικές συσκευές το checklist είναι αναγκαίο γιατί όχι και στο παραπέντε;;

-Διότι είναι τα check στο παραπέντε είναι λίγα και τα θυμόμαστε........@ρ$%&ια θυμόμαστε.

Ασ αναλάβει ή κάθε λέσχη να τα φτιάξει για όλα τα μέλη της και να τα μοιράσει ώστε να είναι σίγουρο ότι έχουν όλοι και να τους (επιβάλει) να το χρησιμοποιούν πάντα, το ίδιο και οι εκπαιδευτές στους μαθητές τους.


Εγώ βέβαια δεν το χρειάζομαι διότι δεν πρόκειται να μου συμβεί 8) (δεν ξέρω αν το πιάσατε το υπονοούμενο..)

BARBATUS
EN A
 
Δημοσ.: 34

Re: Απογείωση με λυμένο κάθισμα

Δημοσίευσηαπό Chris Lappas » Πέμ Νοέμ 29, 2012 3:26 am

Μπορούμε επίσης να κάνουμε κάτι που δεν απαιτεί παρά ένα δευτερόλεπτο από τον χρόνο μας, αλλά μπορεί να σώσει μια ζωή. Να ρίξουμε ένα βλέφαρο στον φίλο μας που είναι έτοιμος να απογειωθεί. Είναι δεμένος;

http://www.snowclub.gr
Powder skiing is not a crime!
Chris Lappas
Competition
 
Δημοσ.: 559

Re: Απογείωση με λυμένο κάθισμα

Δημοσίευσηαπό focman » Πέμ Νοέμ 29, 2012 8:53 am

Chris Lappas έγραψε:

Μπορούμε να κανονίσουμε μια μέρα στον Κιθαιρώνα να κρεμάσουμε τα καθίσματα μας από κάπου και να το κάνουμε από μια-δυο φορές ο καθένας; Και μακάρι να μην το χρειαστούμε ΠΟΤΕ.







Μήπως αυτο να γίνει υποχρεωτικό μάθημα σε όλες τις σχολές του παραπέντε ;;;

Κοίτα να χαρείς το ταξίδι ,δεν υπάρχει επιστροφή .
focman
Competition
 
Δημοσ.: 256

Re: Απογείωση με λυμένο κάθισμα

Δημοσίευσηαπό badoulis » Πέμ Νοέμ 29, 2012 10:53 am

Με στενοχώρησε και με προβλημάτισε πολύ το δυστύχημα του Νίκου. Ούτε εγώ ήμουν εκεί, δεν μπορώ να ξέρω τι έγινε, αλλά θεωρώ έχει λίγη σημασία για τον ίδιο το Νίκο, το αποτέλεσμα είναι το ίδιο. Θερμά συλληπητήρια και από εμένα.


Ανεξάρτητα από το συμβάν, πάντως, το θέμα του preflight ελέγχου είναι ζήτημα ζωής και θανάτου. Συμφωνώ με τα παιδιά, τόσο για το να οργανώσουμε μια μέρα πρακτική επαναφοράς στο κάθισμα μετά από απογείωση με λυμένους ιμάντες, τόσο για την πλαστικοποιημένη checklist.
Τη δική μου checklist μόλις την έφτιαξα, θα τη βάλω στη θήκη του χάρτη που έχει το cockpit μου, για τον τελευταίο έλεγχο πριν απογειωθώ. Την παραθέτω για όποιον θέλει να τη χρησιμοποιήσει/προσαρμώσει/βελτιώσει.

1. Εφεδρικό (pins)
2. Αρντάνες καθαρές
3. Κράνος δεμένο
4. Ιμάντες δεμένοι (πόδια – μέση - στήθος )
5. Καραμπίνερ κλειστά
6. Ιμάντες πτέρυγας σταυρωμένοι σωστά
7. Επιτάχυνση δεμένη
8. Όργανα ανοικτά (ασύρματος, vario, live, κάμερα)
9. Συγκεντρώσου, μη βιάζεσαι!!!!


Το (9) είναι αυτό που μου έχει προκαλέσει τα περισσότερα καρδιοχτύπια. Έχω φύγει με ιμάντες ανάποδα, στραβά καραμπίνερ, λυμένη επιτάχυνση σε δυνατές συνθήκες, λυμένο κράνος και γιατί; Για να προλάβω τις συνθήκες, γιατί ο Χ παίρνει ύψος και "πρέπει" να τον προλάβω, γιατί άργησα να φτάσω στις Πλαταιές, γιατί χαλάρωσα, γιατί "το έχω".

Του φευγάτου η μάνα δεν έκλαψε ποτέ
https://www.hikeflybook.eu/
https://www.youtube.com/user/ShipwreckedFP
https://vimeo.com/aimilios
badoulis
Competition
 
Δημοσ.: 428

Re: Απογείωση με λυμένο κάθισμα

Δημοσίευσηαπό Sprayman » Πέμ Νοέμ 29, 2012 11:49 am

Είναι σα να μου λές ότι με σκονάκι γίνεσαι καλός μαθητής. Πιστεύω ότι αυτό που κάνουμε είναι μια συνέχεια της εξάσκησης των επιγείων. Αυτό είναι που σε κρατάει σε εγρήγορση και όχι τα σημειώματα. Κάποιος που κάνει συνέχεια control δεν υπάρχει περίπτωση να είναι λυμένος η στραβοδεμένος. Έχει πλήρη επίγνωση αυτού που κάνει.

Η ζωή ξεκινάει εκεί που ο φόβος πεθαίνει.
OSHO
Sprayman
Competition
 
Δημοσ.: 970

Re: Απογείωση με λυμένο κάθισμα

Δημοσίευσηαπό badoulis » Πέμ Νοέμ 29, 2012 12:08 pm

Sprayman έγραψε:Είναι σα να μου λές ότι με σκονάκι γίνεσαι καλός μαθητής. Πιστεύω ότι αυτό που κάνουμε είναι μια συνέχεια της εξάσκησης των επιγείων. Αυτό είναι που σε κρατάει σε εγρήγορση και όχι τα σημειώματα. Κάποιος που κάνει συνέχεια control δεν υπάρχει περίπτωση να είναι λυμένος η στραβοδεμένος. Έχει πλήρη επίγνωση αυτού που κάνει.


Το ξέρεις πόσο κοντρόλ έχω κάνει. Μπορώ να αναγνωρίσω σε χρόνο dt με μια ματιά αν οι ιμάντες είναι ανάποδα, αν οι ιμάντες του καθίσματος "νιώθουν" όπως πρέπει στο σώμα μου, αν οι αρντάνες έχουν μπερδευτεί, αν τα φρένα έχουν περάσει μέσα από τις αρντάνες, κλπ. Παρόλα αυτά έχω κάνει χαζά λάθη. Γιατί; Γιατί δεν είχα το μυαλό μου εκεί.

Διαφωνώ, Νίκο, δεν είναι σκονάκι. Είναι η τελευταία υπενθύμιση να σταματήσεις για μισό λεπτό και να συγκεντρωθείς σε αυτό που κάνεις. Όλα τα άλλα αεροσκάφη έχουν λεπτομερέστατες checklists και αυτό δεν έχει να κάνει με το ότι ο πιλότος δεν είναι έμπειρος ή δεν ξέρει τι κάνει. Έχει να κάνει με το ότι είναι άνθρωπος και αργά ή γρήγορα θα κάνει λάθος. Το παραπέντε έχει ελάχιστα πράγματα να ελέγξεις σε σχέση με τα άλλα αεροσκάφη (πχ, http://www.atlasaviation.com/checklists ... cklist.pdf), αλλά αυτό δεν είναι δικαιολογία ότι θα τα θυμηθείς όλα, σε όλες τις απογειώσεις, σε όλες τις συνθήκες, σε όλες τις ψυχολογικές καταστάσεις. Δυστυχώς, είναι πολύ εύκολο να ξεχάσουμε ότι αυτό που κάνουμε είναι επικίνδυνο.

Του φευγάτου η μάνα δεν έκλαψε ποτέ
https://www.hikeflybook.eu/
https://www.youtube.com/user/ShipwreckedFP
https://vimeo.com/aimilios
badoulis
Competition
 
Δημοσ.: 428

Re: Απογείωση με λυμένο κάθισμα

Δημοσίευσηαπό Επισκέπτης » Πέμ Νοέμ 29, 2012 12:14 pm

Νικολα δεν συμφωνω κανεις λαθος.. μπορει να το παθει ακομα και ο ποιο εμπειρος και αυτο το λεει η ιστορια, οτι κανει ο καθενας για την ασφαλεια του καλο ειναι..ας ειναι λιστα ας ειναι ξυπνητηρι ας ειναι ενας μαυρος που θα σε τσεκαρει και αν δεν κανεις αυτα που πρεπει να εχει μπονκο μπονκο....

Επισκέπτης
 

Re: Απογείωση με λυμένο κάθισμα

Δημοσίευσηαπό KITSMAN » Πέμ Νοέμ 29, 2012 1:00 pm

δεν ειναι κακο να δοκιμασουμε να κάνουμε ενα chek list.
Αλλωστε η πολυ σιγουρια που προκυπτει απο την εμπιρεια ειναι μεγαλος και σημαντικος παραγοντας εμπλοκης σε ατυχημα με οποιουδηποτε ειδους μηχανη, οπως και οι πτητικες.
Σε ιπταμενα μεσα λογω αυξημενου άγχους και πολυπλοκοτητας μηχανων εφαρμοζονται πολλες σειρες ελεγχων.
Λογω εμπειριας αλλα και βιασυνης, πολλες φορες και αυτα παρακαμπτοται...
Τραγικο παραδειγμα το αεροσκαφος ηλιος το οποιο κατεπεσαι απο σειρα συγκυριων, αλλα το ολο περιστατικο ξεκινησε γιατι ο ελεγχος πριν την απογειωση ηταν ελλειπης οποτε δε διαπιστωθηκε οτι η βαλβιδα για τη συμπιεση της καμπινας ηταν στο off.
Απο εκει και περα αν και με τη λιστα πριν την απογειωση συνεχισουμε να εχουμε ατυχηματα τοτε ισως πρεπει να ανεθεωρησουμε για το αθλημα μας....
Ας μεριμνησουν οι εκπαιδευτες λοιπον να κοινοποιησουν μια λιστα ελεγχουν, γιατι οι μεγαλοι σταυροι μαλλον εδω δεν εχουν εφαρμογη...

καλά είμαι εγω;
ΤΑ ΠΡΩΤΑ 100 ΧΡΟΝΙΑ ΕΙΝΑΙ ΔΥΣΚΟΛΑ...ΜΕΤΑ ΣΥΝΗΘΙΖΕΙΣ...
KITSMAN
Competition
 
Δημοσ.: 1202

Re: Απογείωση με λυμένο κάθισμα

Δημοσίευσηαπό adreas » Πέμ Νοέμ 29, 2012 1:08 pm

Sprayman, αυτής της άποψης ήμουν κι εγώ μέχρι που έκανα τη μαλακία. Ήμουν Αμφίκλεια, απογείωση όταν έμαθα ότι σκοτώθηκε ο Γιώργος ο Νάκος (Ισπανία πριν κάτι χρόνια). Μάλλον αυτό μου απέσπασε αρκετά την προσοχή για να κάνω την κλασσική πατάτα του να κλείσω το κόκπιτ χωρίς να τσεκάρω τα πόδια. Όταν σήκωσα το πανί το κατάλαβα και το ξανάριξα αμέσως αλλά σε άλλη φάση μπορεί και να ήμουν τόσο τυχερός.

Το checklist είναι και δεν είναι λύση επειδή απλά είναι ένα πράμα που πρέπει να τσεκάρεις και μπορεί να το ξεχάσεις. Αν είναι να θυμηθείς ένα πράμα, θυμήσου τα πόδια, όλα τα άλλα στα checklists είναι πταίσματα μπροστά στην τρομακτικά μεγάλη σημασία των ιμαντών των ποδιών. Μπορείς κάλλιστα να απογειωθείς ξυπόλητος, χωρίς κράνος, με λυμένο ιμάντα μέσης, χωρίς όργανα, στριμένο ιμάντα, ανοιχτό καραμπίνερ και χωρίς επιτάχυνση και να κάνεις μια χαρά πτήση. Αντίθετα, αν ξεχάσεις να δέσεις τα πόδια είναι σίγουρο ότι θα πάθεις μεγάλη ζημιά.

adreas
Competition
 
Δημοσ.: 569

Re: Απογείωση με λυμένο κάθισμα

Δημοσίευσηαπό φαεθων » Πέμ Νοέμ 29, 2012 1:38 pm

συμφωνω με και με τους τρεις σας, και το τσεκλιστ ειναι καλο, και ειναι πιθανον και να το ξεχασεις διοτι η μνημη κανει κολπα επομενως μια λυση ειναι να φτιαξεις μια λεξη που να την θυμασαι ευκολα οπως ας πουμε Δ.Ε.Κ.Α ΔΕΣΙΜΟ.ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ.ΚΡΑΝΟΣ.ΑΠΟΓΕΙΩΣΗ κατι τετοιο,πρεπει μαλλον να ειναι και ευκολο.

φαεθων
EN A
 
Δημοσ.: 25

Re: Απογείωση με λυμένο κάθισμα

Δημοσίευσηαπό Μπάμπης Κ. » Πέμ Νοέμ 29, 2012 2:46 pm

Καλημέρα.

Ας μην κρυβόμαστε πίσω από το δάκτυλό μας. Για πολλούς από εμάς -και για διάφορους λόγους- η απογείωση είναι ένα αναγκαίο κακό. Αν υπήρχε ένας τρόπος να βρεθούμε στον αέρα κατευθείαν από το... αυτοκίνητο θα το κάναμε. Προσωπικά και μέχρι πρίν από λίγα χρόνια ήμουν ο αρχηγός στην σιωπηλή λέσχη των αντιπαθούντων. (Αυτό μέχρι τη σαβούρα στο σεμινάριο του Μάουρερ όπου αν δεν φορούσα κράνος τώρα δεν θα έγραφα...)

Το μυστικό είναι να χαλιναγωγήσουμε τον ίδιο μας τον εαυτό. Ειδικά άνθρωποι που ζούμε στον εξοντωτικό ρυθμό μεγάλων πόλεων το έχουμε μεγαλύτερη ανάγκη. Το checklist από μόνο του δεν λέει πολλά. Τίποτα δεν εμποδίζει κάποιον μετά από καιρό να το αγνοήσει ή χειρότερα να προσπεράσει κάποια από αυτά που γράφει.

Αν κάποιος έχει μάθει να ετοιμάζεται σωστά και το εφαρμόζει ευλαβικά κάθε φορά -με ρυθμό ιεροτελεστίας- δεν πιστεύω ότι θα έχει ποτέ πρόβλημα στο κομμάτι της προετοιμασίας για απογείωση. Οι περισσότεροι παλιοί πιλότοι με επιδόσεις (και εκπαιδευτές) που έχω δεί ετοιμάζονται με αυτό τον τρόπο.

Γειά χαρά.

Μπάμπης Κ.
EN B
 
Δημοσ.: 45

Re: Απογείωση με λυμένο κάθισμα

Δημοσίευσηαπό sot » Πέμ Νοέμ 29, 2012 2:51 pm

Στο αλεξίπτωτο πλαγιάς πρέπει να εφαρμόζονται υποχρεωτικά αυστηροί κανόνες αεροπλοΐας. Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να παραλείπουμε τον έλεγχο.

Μια λίστα ελέγχου που χρησιμοποιείται τουλάχιστον στη Γερμανία, είναι η λίστα των 5 σημείων.

1. Το αλεξίπτωτο είναι στρωμένο με το κέντρο πιο ψηλά (σε σχήμα αχιβάδας ώστε να μην σηκωθούν πρώτα οι άκρες αλλά το κέντρο) και το χείλος προσβολής καθαρό;
2. Τα σχοινάκια και τα σχοινιά φρένων είναι καθαρά χωρίς μπλέξιμο;
3. Είμαστε δεμένοι στο κάθισμα, ασφαλίσαμε το κράνος, τα καραμπίνερ και ελέγξαμε την λαβή του εφεδρικού και τις περόνες;
4. Είναι η κατεύθυνση και η ένταση του ανέμου η σωστή;
5. Είναι ο χώρος απογείωσης και ο εναέριος χώρος γύρω από αυτήν καθαρός;

Για να τα θυμόμαστε ευκολότερα, ξεκινάμε από πάνω (πανί) και κατεβαίνουμε ελέγχοντας.Λειτουργεί πολύ καλά και δεν ξεχνάμε τίποτε. Το μόνο που πρέπει να θυμηθούμε είναι το να κάνουμε τον έλεγχο.

Ίσως για κάποιους να είναι ευκολότερος κάποιος άλλος τρόπος, δεν ξέρω. Για μένα λειτουργεί μια χαρά ο παραπάνω.

Ο Φέττας π.χ. έχει 13 σημεία και συνεχώς αυξάνονται.

sot
EN D
 
Δημοσ.: 165

ΠροηγούμενηΕπόμενο

Επιστροφή στην Ασφάλεια Πτήσεων - Συμβάντα

Μελη σε συνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 3 επισκέπτες

cron