Ημερομηνία Πέμ Απρ 18, 2024 2:56 pm
Text Size

Ασφάλεια Πτήσεων - Συμβάντα

F16 vs. Παρα5???

Περιγράψτε ένα συμβάν που σας έτυχε στη πτήση (ή στο έδαφος) να το αναλύσουμε.

Συντονιστής: Moderators

F16 vs. Παρα5???

Δημοσίευσηαπό yuppie » Παρ Αύγ 29, 2014 3:11 pm

Κείμενο από http://www.trikalavoice.gr/news/2014/08/28/f-16%E2%80%A6-epese-pano-se-aleksiptotisti-stin-pyli-trikalon:
Πρωτοφανές συμβάν, σύμφωνα με ανακοίνωση της Αερολέσχης Πύλης, το μεσημέρι της Πέμπτης, πάνω από το Ροπωτό...

Συγκεκριμένα, όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση της Αερολέσχης Πύλης «μετά από τηλεφωνική επικοινωνία του Διευθυντή ΔΑΠΕ του ΑΤΑ με τον Πρόεδρο της ΑΕΡΟΛΕΣΧΗΣ ΠΥΛΗΣ, μας έγινε γνωστό ότι σήμερα (28/8) το μεσημέρι, μαχητικό αεροσκάφος F-16 διασταυρώθηκε με αλεξίπτωτο πλαγιάς (parapente) στην περιοχή βορειοδυτικά του χωριού Πορτή Δήμου Μουζακίου Καρδίτσας και συγκεκριμένα άνωθεν του οικισμού Αγ. Δημητρίου του ΔΔ Ροπωτού Δήμου Πύλης. Ο κ. Πρόεδρος αφού ενημέρωσε/διαβεβαίωσε το Δντη ΔΑΠΕ ότι κανένα μέλος της ΑΕΡΟΛΕΣΧΗΣ ΠΥΛΗΣ δεν πετούσε στην περιοχή, εξέφρασε με τη σειρά του την αγωνία του ιδίου και των μελών για τις ανεξέλεγκτες πτήσεις που κατά καιρούς πραγματοποιούν στην περιοχή μερίδα Ελλήνων αλλά και αλλοδαπών αιωροπτεριστών απογειούμενων από την Πορτή ή τον Ελληνόπυργο Καρδίτσας. Του συμβάντος έχει ενημερωθεί και το Α.Τ. Μουζακίου το οποίο αναζητά την ταυτότητα των "αεραθλητών".

Η ΑΕΡΟΛΕΣΧΗ ΠΥΛΗΣ έχει κατά καιρούς αναφερθεί στο θέμα των ανεξέλεγκτων πτήσεων αιωροπτεριστών στην ευρύτερη περιοχή του συμβάντος και με πρωτοβουλία της είχε τοποθετήσει στην "Απογείωση Αιωροπτερισμού Πορτής", πινακίδα με σχετικές οδηγίες και τηλέφωνα επικοινωνίας προκειμένου να ενημερώνεται άμεσα ο Έλεγχος Εναέριας Κυκλοφορίας περιοχής για την πτητική δραστηριότητα των αεραθλητών. Δυστυχώς η συγκεκριμένη πινακίδα σε σύντομο χρονικό διάστημα εξαφανίσθηκε.

Ευχόμαστε οι "ανένταχτοι" αιωροπτεριστές-παραπεντίστες έστω την ίστατη στιγμή να κατανοήσουν τη σοβαρότητα του θέματος προκειμένου να μη θρηνήσουμε θύματα ....».

yuppie
EN A
 
Δημοσ.: 4

Re: F16 vs. Παρα5???

Δημοσίευσηαπό badder » Παρ Αύγ 29, 2014 4:01 pm

Αυτή η "είδηση" βασίζεται σε κάποια ανακοίνωση κάποιας αερολέσχης Πύλης, όχι του ΓΕΑ ή κάποιου άλλου φορέα.

Ποια είναι η αερολέσχη Πύλης?

Η απλούστερη λύση είναι η σωστή.
badder
Διαχειριστής||Διαχειρίστρια
 
Δημοσ.: 2712

Re: F16 vs. Παρα5???

Δημοσίευσηαπό kiwifly » Παρ Αύγ 29, 2014 4:16 pm

οντωσ εγινε καποιο περιστατικο, με καποιους αλοδαπους πιλοτους, χωρισ να δωθει συνεχεια απο τοι γνωριζω μεχρι αυτην τη στιγμη.
Η αερολεσχη πυλης ειναι η προσπαθεια καποιον ανθρώπων να κάνουν ενα σύλλογο...... :?:

kiwifly
EN B
 
Δημοσ.: 57

Re: F16 vs. Παρα5???

Δημοσίευσηαπό badder » Παρ Αύγ 29, 2014 4:28 pm

Εαν αναφέρεσαι στο περιστατικό πριν 2 μήνες με Ούγγρους πιλότους, είναι γνωστό. Εκτός και αν έγινε κάτι καινούριο.

Για την αερολέσχη Πύλης το ερώτημα ήταν μάλλον ρητορικό.

Η απλούστερη λύση είναι η σωστή.
badder
Διαχειριστής||Διαχειρίστρια
 
Δημοσ.: 2712

Re: F16 vs. Παρα5???

Δημοσίευσηαπό kswift » Παρ Αύγ 29, 2014 4:54 pm

Δυστυχώς όπως καταλαβαίνω επειδή ο πρόεδρος της Αερ. Πυλης προέρχεται απο τις ταξεις τις ΕΑ, δέχεται τηλεφωνήματα για "συμβάντα". Αυτό που δεν καταλαβαίνω στην παραπάνω ανακοίνωση είναι:
1. τι έκανε το F16 πάνω απο κατοικημένη περιοχή (Μουζάκι)
2. υπήρχε ή υπάρχει κάποιο NOTAM?
3. δεν φαίνεται να επηρεάζει την τελικη (10ΝΜ) της Λαρισας (εκτός αν η Λαρισα πιστεύει οτι την επηρεάζει - και αυτό πρέπει να το κοιτάξουμε )

Πάντως ενα παράδειγμα για το πως λύνονται τέτοια θέματα είδα στη Γαλία, όπου σε απογείωση κοντά σε περιοχή ασκήσεων/κυκλοφορίας, υπήρχε η οδηγία: καθημερινές - μέγιστο ύψος τα 1800μ

kswift
Competition
 
Δημοσ.: 316

Re: F16 vs. Παρα5???

Δημοσίευσηαπό DrFlight » Παρ Αύγ 29, 2014 7:21 pm

Προσπαθώντας να το δω κι από τις δύο πλευρές του νομίσματος...
:arrow: http://drflight.blogspot.gr/2014/08/f-1 ... o.facebook

'Paragliding and Aviation' blog
http://drflight.blogspot.com/
Vangelis 'drflight' Patra.
DrFlight
Competition
 
Δημοσ.: 313

Re: F16 vs. Παρα5???

Δημοσίευσηαπό kiwifly » Παρ Αύγ 29, 2014 8:27 pm

ΒΑΓΚΕΛΗ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΞΕΚΑΘΑΡΟ. ΜΑΣ ΛΕΝΕΝΑ ΠΕΡΝΟΥΜΕ ΤΗΛΕΦ. ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΑΚΤΑΛΑΒΕΝΩ ΤΟ ΓΙΑΤΙ, ΜΑΣ ΛΕΝΕ ΟΤΙ ΤΑ ΑΕΡΟΣΚΑΦΗ ΠΕΡΝΟΥΝ ΑΠΟ ΕΚΕΙ ΣΧΕΔΟΝ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ, ΚΑΤΙ ΠΟΥ ΤΟ ΒΛΕΠΟΥΜΕ ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΞΕΡΩ ΣΕ ΠΟΙΑ ΠΛΕΣΙΑ ΓΙΝΕΤΕ ΑΥΤΟ. ΕΙΜΑΣΤΕ ΜΑΚΡΙΑ ΑΠΟ ΤΟ AIR SPACE ΤΟΥ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟΥ ΑΛΛΑ , ΘΑ ΤΟ ΕΞΕΤΑΣΟΥΜΕ ΓΙΑ ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ ΚΑΠΟΙΑ ΕΠΙΣΗΜΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ.

kiwifly
EN B
 
Δημοσ.: 57

Re: F16 vs. Παρα5???

Δημοσίευσηαπό frog » Σάβ Αύγ 30, 2014 9:17 am

http://www.newsbomb.gr/koinwnia/story/4 ... -ston-aera

Το ίδιο και σε άλλες σελίδες

Μην πετάς πιό γρήγορα από τον φύλακα άγγελο σου
frog
Competition
 
Δημοσ.: 349

Re: F16 vs. Παρα5???

Δημοσίευσηαπό lovedoctor » Δευτ Σεπ 01, 2014 10:13 pm

http://aeroclub-pilis.blogspot.gr/2014/ ... pente.html

Επειδή το συγκεκριμένο άρθρο έχει πάρει αρνητική δημοσιότητα η οποία λειτουργεί σε βάρος του αεραθλήματος και επειδή κάποια σχόλια που γράφτηκαν με ενόχλησαν προσωπικά θα ήθελα να σχολιάσω το τι έγινε την συγκεκριμένη ημέρα και να ζητήσω και κάποιες διευκρινίσεις από το συντάκτη του άρθρου της Αερολέσχης Πύλης.

Την Πέμπτη 28/08/2014 και ώρα 13:45 δέχτηκα τηλεφώνημα από τον Κο Νίκο Λώλο συνάδελφο αεραθλητή αλεξιπτώτου πλαγιάς για το αν γνωρίζω ποιος πέταγε στην περιοχή του Μουζακίου τη συγκεκριμένη ημέρα γιατί δέχθηκε τηλεφώνημα από το Α. Τ Μουζακίου το οποίο είχε δεχθεί τηλεφώνημα από το ΑΤΑ ότι πολεμικό αεροσκάφος F-16 ανέφερε ότι στην περιοχή Πορτής Μουζακίου υπήρχε δραστηριότητα από αεραθλητές. Ο λόγος του τηλεφωνήματος ήταν ότι δεν είχαν ενημερωθεί για αυτή τη δραστηριότητα τη συγκεκριμένη ημέρα και ώρα στην περιοχή. Αμέσως ενδιαφέρθηκα για να μάθω ποιος πέταγε στην περιοχή χωρίς να ενημερώσει τον πύργο ελέγχου της 110 ΠΜ και έμαθα ότι στην περιοχή πέταγαν 8 Ρώσοι και ένας Άγγλος αεραθλητές χωρίς τη συμμετοχή κανενός Έλληνα. Οι Ρώσοι αεραθλητές επισκέπτονται κάθε χρόνο τη χώρα μας και γνώριζαν την περιοχή από την περσινή τους επίσκεψη. Η επόμενή μου κίνηση ήταν να καλέσω τον πύργο ελέγχου της 110 ΠΜ στις 14:15 και να μιλήσω με τον ελεγκτή τον οποίο ενημέρωσα για την ταυτότητα των αεραθλητών και ότι επειδή ήταν αλλοδαποί ίσως δεν γνωρίζουν ότι στην περιοχή υπάρχει δραστηριότητα πολεμικών αεροσκαφών τις καθημερινές. Μέχρι εκείνη τη στιγμή δεν είχε ενημερωθεί από κανένα άλλο ή την Αστυνομία για την ταυτότητα των αεραθλητών. Επίσης τον ρώτησα αν έγινε κάποιο συμβάν με κάποιο αεραθλητή και πήρα την απάντηση ότι δεν έγινε κάτι αλλά πιλότος μαχητικού ανέφερε στον ασύρματο ότι διέκρινε αεραθλητική δραστηριότητα στην περιοχή του Μουζακίου, το ανέφερε για λόγους ασφαλείας επειδή προσέγγιζαν και άλλα αεροσκάφη την περιοχή. Είπα στον ελεγκτή ότι σε περίπτωση που παραμείνουν στην περιοχή οι αλλοδαποί αεραθλητές θα τους συναντήσουμε και θα τους ενημερώσουμε για τις διαδικασίες που ακολουθούμε όταν πετάμε στην περιοχή της Θεσσαλίας. Ο ελεγκτής με ευχαρίστησε για την ενημέρωση και εγώ εκείνον για την καλή συνεργασία που έχουμε καθώς πάντα επικοινωνούμε όταν πρόκειται να πετάξουμε (τις πολύ λίγες φορές) κατά τις εργάσιμες ημέρες και ώρες.

Να προσθέσω ότι στην περιοχή και μέχρι 3 Ιουλίου υπήρχε ΝΟΤΑΜ για απαγόρευση πτήσεων το οποίο και τηρήσαμε όλοι οι αεραθλητές της περιοχής όπως οφείλαμε.

Στην περιοχή αρχές Αυγούστου πραγματοποιήθηκε πανελλήνιος αγώνας αποστάσεων αλεξιπτώτου πλαγιάς από την αερολέσχη Αγρινίου με διευθυντή αγώνα εμένα και τηρήθηκαν όλες οι προβλεπόμενες διαδικασίες για την έκδοση ΝΟΤΑΜ τις ημέρες των αγώνων. Στον αγώνα ήταν παρόντες ο αντιπρόεδρος της ΕΛΑΟ, ο πρόεδρος της ΕΑΠ (Επιτροπή Αλεξιπτώτου Πλαγιάς) και μέλη της επιτροπής.

Επειδή θεωρώ ότι θίγομαι προσωπικά από χαρακτηρισμούς που γράφτηκαν στο άρθρο της Αερολέσχης Πύλης και προς ενημέρωση όσων δεν γνωρίζουν αναφέρω τα παρακάτω:

Στην περιοχή Καρδίτσας και Τρικάλων είμαστε ενεργοί με συχνή αεραθλητική δραστηριότητα περίπου 12 άτομα από τους οποίους 4 εκπαιδευόμενοι πιλότοι οι οποίοι πάντα πετούν με την παρουσία του εκπαιδευτή τους ο οποίος είναι πιστοποιημένος από την ΕΑΠ μέλος της Αερολέσχης Αγρινίου και ιδρυτικό μέλος της Αερολέσχης Νομού Καρδίτσας που θα συγκροτηθεί σε λίγες μέρες. Οι 4 αυτοί εκπαιδευόμενοι πιλότοι είναι ιδρυτικά μέλη της Αερολέσχης Νομού Καρδίτσας οι μόνοι που δεν ανήκουν ακόμη σε κάποια αερολέσχη αναγνωρισμένη από την ΕΛΑΟ. Οι υπόλοιποι είμαστε εγγεγραμμένοι επί σειρά ετών στα παρακάτω σωματεία τα οποία είναι και αναγνωρισμένα από την ΕΛΑΟ:
-Αερολέσχη Αγρινίου (5 άτομα)
-Α.ΦΩ.ΣΤ.ΕΛ Αερολέσχη φωκίδας και Στερεάς Ελλάδας (2 άτομα)
-Αεραθλητικό Σωματείο ‘’ΗΠΕΙΡΟΣ’’ (1 άτομο)

Πετάμε συνήθως από την Πορτή, τον Ελληνόπυργο και τον Αγιο Γεώργιο του Νομού Καρδίτσας τις Παρασκευές και τα Σαββατοκύριακα καιρού επιτρέποντος και ώρες από 12:00 -17:00, ώρες κατά τις οποίες δεν εκτελούνται στην περιοχή πτήσεις μαχητικών αεροσκαφών. Πετάμε κατόπιν συνεννόησης μεταξύ μας και όσο περισσότεροι μπορούμε. Πολλές φορές μας επισκέπτονται πιλότοι από όλη την Ελλάδα μιας και η περιοχή του Κόζιακα θεωρείται από τις καλύτερες της Ελλάδας για πτήσεις αποστάσεων. Όσοι επισκέπτονται πρώτη φορά την περιοχή τους κάνουμε ιδιαίτερη ενημέρωση πριν την πτήση και στον αέρα μέσω ασυρμάτου.
Διαθέτουμε όλοι καινούριους και πιστοποιημένους εξοπλισμούς, έχουμε όλοι συσκευές εντοπισμού θέσης και συσκευές livetracking μέσω δικτύου κινητής τηλεφωνίας ώστε να μπορούμε να εντοπιστούμε άμεσα αν συμβεί κάτι. Κρατάμε logbook με τις πτήσεις μας, τις αναρτούμε στο διαδίκτυο και έχουμε όλοι διπλώματα αλεξιπτώτου πλαγιάς: 2 Πεπειραμένου Πιλότου (ΠΠ)με τον ένα να είναι και εκπαιδευτής, 2 Πιλότου (Π) και 4 Πιλότων Λέσχης (ΠΛ). Δεν πραγματοποιείτε ποτέ πτήση από εμάς χωρίς την παρουσία τουλάχιστον ενός Πεπειραμένου Πιλότου (ΠΠ) ή Πιλότου (Π).

Κατόπιν των παραπάνω θα ήθελα να μου εξηγήσει ο συντάκτης του άρθρου τι ακριβώς εννοεί λέγοντας ότι από την περιοχή της Πορτής και του Ελληνόπυργου πραγματοποιούνται «ανεξέλεγκτες πτήσεις» καθώς επίσης τι εννοεί «ανένταχτοι» αιωροπτεριστές –παραπεντίστες.

Ποια είναι η Αερολέσχη Πύλης, που είναι ενταγμένη, ποια η αεραθλητική της υπόσταση και αναγνώριση. Τι δικαιοδοσία έχει και με ποια αρμοδιότητα στέλνει τέτοιες ανεύθυνες ενημερώσεις.

Αν δεν μπορέσει να τα δικαιολογήσει τουλάχιστον να ανακαλέσει και να προσπαθήσει να μην θίγει ανθρώπους που προσπαθούν και κάνουν ότι μπορούν ώστε να προωθηθεί ο αεραθλητισμός στην περιοχή.

Επίσης θεωρώ ότι είναι ιδιαίτερα ανεύθυνο από ΜΜΕ να αναπαράγουν "ενημερώσεις" χωρίς διασταύρωση στοιχείων, και επιβεβαιώσεις. Κανείς δεν ενδιαφέρθηκε να ελέγξει την ακρίβεια όσων γράφτηκαν.

Σας ευχαριστώ πολύ.

Νικόλαος Νέτσος

Πιλότος αλεξιπτώτου πλαγιάς, μέλος της Αερολέσχης Αγρινίου FAI CIVL ID 26510
Pilot level member of APPI (Assosiation of Paragliding Pilots and Instructors)
Ραδιοερασιτέχνης, μέλος της Ραδιολέσχης Καρδίτσας διακριτικό κλήσης SV4LBT
Μέλος του Πολιτιστικού Συλλόγου Ελληνοπύργου «ο Άγιος Αθανάσιος»
Να μην συνεχίσω …

Για κάποιους: ‘’ανένταχτος που πετάει ανεξέλεγκτα’’ ενώ πληρώνω κάθε χρόνο 140 ευρώ για συνδρομές σε λέσχες και συλλόγους.

ΥΓ. Να σημειώσω τελειώνοντας ότι κατά την άποψή μου ο μόνος «ανένταχτος» είναι η Αερολέσχη Πύλης μιας και ενώ έχουν περάσει 3 χρόνια από την ίδρυσή της δεν έχει γίνει ακόμα μέλος της ΕΛΑΟ όπως όφειλε σύμφωνα με το άρθρο 28 παράγραφος 2 του καταστατικού της, με αποτέλεσμα να μην μπορούν οι αεραθλητές αν γίνουν μέλη της να συμμετέχουν σε αγώνες αλεξιπτώτου πλαγιάς.

don't leave your dreams on the cemetery
lovedoctor
Competition
 
Δημοσ.: 251

Re: F16 vs. Παρα5???

Δημοσίευσηαπό kilias » Τρί Σεπ 02, 2014 10:00 am

30% των μελών της Αερολέσχης Πύλης είναι γυναίκες, μωρε μπράβο πρωτιά η Πύλη με τόσες ενεργές γυναίκες... :twisted:

Live fast
Fly high
Be free
kilias
Competition
 
Δημοσ.: 295

Re: F16 vs. Παρα5???

Δημοσίευσηαπό DrFlight » Τετ Σεπ 03, 2014 10:19 am

Η Αερολέσχης Πύλης απάντησε με σχόλιό της στην ανάρτηση του Paragliding And Aviation σχετικά με τις παρατηρήσεις του Νίκου Νέτσου σε ότι έχει να κάνει με το επίμαχο άρθρο της και την αρνητική δημοσιότητα:
:arrow: http://drflight.blogspot.gr/2014/09/f-16.html

'Paragliding and Aviation' blog
http://drflight.blogspot.com/
Vangelis 'drflight' Patra.
DrFlight
Competition
 
Δημοσ.: 313

Re: F16 vs. Παρα5???

Δημοσίευσηαπό kswift » Τετ Σεπ 03, 2014 11:22 am

Παρακαλώ σημειώστε ότι σύμφωνα με το ΓΕΑ η αποστολή ΔΑΠΕ είναι η ακόλουθη:

Κέντρο Ασφάλειας Πτήσεων και Εδάφους (ΚΕΑΠΕ)

Γενικά | Λειτουργίες ΑΠΕ | Προγράμματα Πρόληψης | Βραβεύσεις | Αναφορές ΑΠΕ | Εκπαίδευση | Εκδόσεις | Αφίσες | Επικοινωνία
Αρχές Λειτουργίας

Η επίτευξη του σκοπού της ΑΠΕ εξαρτάται από την εφαρμογή συγκεκριμένων αρχών λειτουργίας. Οι αρχές αυτές έχουν εξελιχθεί και διαμορφωθεί σύμφωνα με τις επιχειρησιακές απαιτήσεις και ανάγκες που έχει επιβάλει η πολυπλοκότητα των Αεροπορικών μέσων και Επιχειρήσεων. Οι Βασικές Αρχές πάνω στις οποίες στηρίζεται η λειτουργία της ΑΠΕ είναι οι ακόλουθες:

Για την ΑΠΕ δεν προβλέπονται διοικητικές ή εκτελεστικές αρμοδιότητες. Ο ρόλος της είναι καθαρά συμβουλευτικός αφού παρακολουθεί και εισηγείται μέτρα για την πρόληψη των ατυχημάτων.
Άμεση Επικοινωνία με τον Διοικητή και τα εκτελεστικά του όργανα σε όλα τα επίπεδα Διοίκησης.
Επαγρύπνηση και Καθολική Συμμετοχή του Προσωπικού στην πρόληψη των Ατυχημάτων.
Πιστή Εφαρμογή των Κανόνων ΑΠΕ.
Αναφορά των Περιστατικών, Καταστάσεων ΑΠΕ.
Ενημέρωση Προσωπικού και Άμεση και Ευρεία Κοινοποίηση των Κινδύνων.
Συνεργασία, Εκμετάλλευση και Ανταλλαγή Πληροφοριών ΑΠΕ.
Άμεση Διερεύνηση των Ατυχημάτων.
Μελέτη και Ανάλυση των Ατυχημάτων.
Θέσπιση Διαχρονικών-Ρεαλιστικών Κανόνων ΑΠΕ.
Οργάνωση

Η Ασφάλεια Πτήσεων και Εδάφους στη ΠΑ είναι οργανωμένη ως εξής:

Κέντρο Ασφάλειας Πτήσεων και Εδάφους (ΚΕΑΠΕ) σε επίπεδο ΓΕΑ.
Διευθύνσεις Ασφάλειας Πτήσεων και Εδάφους (ΔΑΠΕ) σε επίπεδο ΑΤΑ και διευθύνσεων.
Γραφεία Ασφάλειας Πτήσεων-Εδάφους (ΓΑΠΕ) σε Μονάδες - Μοίρες - Σμήνη με πτητική δραστηριότητα.
Γραφεία Ασφάλειας Εδάφους (ΓΑΕ) σε Μονάδες-Μοίρες-Σμήνη, χωρίς πτητική δραστηριότητα.
Στους φορείς ΑΠΕ, εντάσσεται ως δραστηριότητα η Υγιεινή και Ασφάλεια και αναπτύσσεται μέχρι το επίπεδο ΓΑΠΕ – ΓΑΕ Μονάδων της ΠΑ. Οι παραπάνω φορείς της ΑΠΕ υπάγονται κατευθείαν στον αντίστοιχο Διοικητή, σε όλα τα επίπεδα Διοίκησης.

Ορισμοί Ασφάλειας Πτήσεων και Εδάφους

Κανόνες ΑΠΕ: Είναι το σύνολο των περιορισμών, κριτηρίων και διαδικασιών που εμπεριέχονται στους νόμους του κράτους, τους κανονισμούς, τις τεχνικές οδηγίες και γενικά στις διαταγές όλων των επιπέδων Διοίκησης που αποσκοπούν στην πρόληψη των Ατυχημάτων κατά την υλοποίηση των εργασιών ή αποστολών της ΠΑ.

«Παιδεία» Ασφάλειας: Είναι το προϊόν του συνόλου των αξιών, στάσεων, αντιλήψεων, ικανοτήτων και προτύπων συμπεριφοράς που προσδιορίζουν τη δέσμευση και επάρκεια για την εφαρμογή των κανόνων πρόληψης ατυχημάτων. Πρακτικά είναι η ανθρώπινη ανατροφή, η συμπεριφορά, η εκπαίδευση ή η στάση με την οποία το άτομο ενεργεί με γνώμονα την προσωπική του ασφάλεια και την ασφάλεια των συναδέλφων και των μέσων και επηρεάζονται από τις δραστηριότητες ή την εργασία που εκτελεί. Βασικό της χαρακτηριστικό είναι η επικοινωνία βασισμένη στην αμοιβαία εμπιστοσύνη.

Μέτρα ΑΠΕ: Είναι οι ενέργειες που απορρέουν από την εφαρμογή των υφιστάμενων κανόνων ΑΠΕ ή τη θέσπιση νέων.

Ποιοτικά Πρότυπα Συντήρησης: Είναι οποιοδήποτε κείμενο (διαταγή ή βιβλιογραφία) το οποίο αναφέρεται σε διαδικασίες εκτέλεσης εργασιών συντήρησης και ελέγχου της ποιότητας των χρησιμοποιούμενων υλικών.

Πρόληψη Ατυχημάτων: Είναι η διαδικασία καλλιέργειας «Παιδείας» ασφάλειας, αναζήτησης και εντοπισμού των ενδεχόμενων κινδύνων πρόκλησης ατυχήματος, ακολουθούμενη από ενέργειες και μέτρα με σκοπό την εξάλειψη ή τον μηδενισμό των πιθανοτήτων πρόκλησης ατυχήματος εξ΄ αιτίας τους.

Αεροπορικά Ατυχήματα: Είναι τα πάσης φύσεως ατυχήματα στα οποία εμπλέκεται το πτητικό μέσο στον αέρα ή στο έδαφος.

Ατυχήματα Εδάφους: Είναι όλα τα ατυχήματα που δεν εντάσσονται στην κατηγορία των Αεροπορικών Ατυχημάτων, συμπεριλαμβανομένων και των τροχαίων, που προκαλούνται κατά την τέλεση του ανατεθέντος έργου με οποιοδήποτε Μέσο Μεταφοράς (ΜΜ).

Επίβλεψη: Επίβλεψη ΑΠΕ είναι η ανθρώπινη λειτουργία ή η δραστηριότητα που σκοπεύει στην παρακολούθηση και τον έλεγχο της εκτέλεσης των εργασιών και των αποστολών της ΠΑ, ώστε αυτές να εκτελούνται με ασφάλεια.

Επιβλέποντες: Είναι όσοι από το προσωπικό της ΠΑ έχουν στα καθήκοντά τους ευθύνη επίβλεψης.

Εκτίμηση Βαθμού Κινδύνου-Operational Risk Management (ORM): Είναι ο υπολογισμός του Βαθμού Κινδύνου μιας αποστολής ή εργασίας λαμβάνοντας υπόψη όλους τους γνωστούς παράγοντες που είναι δυνατόν να προκαλέσουν Ατυχήματα.

Περιοχές Υψηλού Κινδύνου: Είναι οι περιοχές ή το «εργασιακό περιβάλλον», που λόγω της φύσης των εκτελούμενων εργασιών, των χρησιμοποιούμενων μέσων και υλικών ή των δυσμενών συνθηκών που επικρατούν υπάρχουν αυξημένες πιθανότητες να συμβεί ατύχημα.

Διαχείριση Δυναμικού Πληρώματος - Crew Resource Management (CRM): Το Crew Resource Management (CRM) είναι η εφαρμογή των αρχών διαχείρισης ανθρώπινου δυναμικού και πρακτική εφαρμογή στους τομείς ηγεσίας, επικοινωνίας, αντίληψης κατάστασης, λήψης απόφασης και διαχείρισης άγχους με σκοπό τη μεγιστοποίηση της αποτελεσματικότητας της αποστολής μέσω της ομαδικής απόδοσης (Ιπτάμενος -Τεχνικός – Ελεγκτής Εναέριας Κυκλοφορίας) και αποτελεσματικής χρήσης όλων των διαθέσιμων πόρων.



English

αναζήτηση
Νέα ΠΑ Ανακοιν. Τύπου
1/9/2014 - Παράδοση - Παραλαβή της Διοίκησης του Εργοστασίου ΜΜ & ΕΕ Αράξου
25/8/2014 - Συνεκπαίδευση της

kswift
Competition
 
Δημοσ.: 316


Επιστροφή στην Ασφάλεια Πτήσεων - Συμβάντα

Μελη σε συνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 3 επισκέπτες