Άλεξ πέρα από την πλάκα, πιστεύω ότι αυτό που σου συνέβη είναι αρκετά ενδιαφέρον να το αναλύσουμε τεχνικά, και γι αυτό το ανέφερα (τόσο κομψά).
Το αλεξίπτωτο έχει δύο μεγάλες κατηγορίες καταστάσεων στην οποία μπορεί να μπει:
1. Μικρή γωνία προσβολής = κλείσιμο
2. Μεγάλη γωνία προσβολής = stall
Είμαι σίγουρος ότι μπήκες σε parachute stall, επειδή:
1. Δεν είχες οριζόντια ταχύτητα, γι αυτό έσκασες με την πλάτη.
2. Το εξαιρετικά ανώμαλο έδαφος σε συνδυασμό με την ένταση του ανέμου, δημιουργούσε έντονη ανεμοβαθμίδα στα τελευταία μέτρα πριν το έδαφος.
3. Η μεγάλη ένταση ψηλότερα, σε οδήγησε σε τακτική προσέγγισης με την όπισθεν το οποίο σημαίνει χρήση φρένων ιδίως αν πας να προσπεράσεις το χωράφι όταν η ένταση μειώνεται χαμηλά. Κακή επιλογή όταν δεν είναι καθαρό το έδαφος και έχει ανεμοβαθμίδα.
4. Το έντονο καθοδικό, ποτέ δεν φτάνει μέχρι το έδαφος, και σε κάθε περίπτωση όταν υπάρχει ταχύτητα στο αλεξίπτωτο (χωρίς φρένα) μπορείς να κάνεις ένα μεγαλοπρεπέστατο flair.
norad έγραψε:Το αλεξίπτωτο κατα την απότομη κάθοδο ήταν στημένο μια χαρά και τα φρένα είχαν πίεση, και γι'αυτό αποκλείω την περίπτωση του stall.
Στο parachute stall το αλεξίπτωτο είναι μια χαρά, απλώς δεν έχει οριζόντια ταχύτητα ως προς τον αέρα. Αν είχε, τότε θα είχες και περιθώριο στα φρένα για να τα τραβήξεις για ένα γερό flair.
Η τακτική που ακολουθώ σε παρόμοια στριμωξίδια, είναι:
1. Φαντάζομαι την ροή του αέρα σαν ποτάμι που περνά από όλες τις ιδιαιτερότητες του εδάφους, και διαλέγω το σημείο που πιθανώς να έχει την πιο στρωτή ροή.
2. Αφού βρω το σημείο που με κουνάει λιγότερο, παραμένω σε αυτό με εσάκια.
3. Στα εσάκια φροντίζω να έχω την μέγιστη ταχύτητα στο αλεξίπτωτο, ώστε να μπορώ να αντιμετωπίσω τα κλεισίματα και να κάνω πολύ καλό flair.
4. Δεν αφήνω το αλεξίπτωτο να παρεκκλίνει πάνω από 45 μοίρες από την ροή του αέρα.
Γνώμες???
Όσο για την φίλη του orck, η δικιά μου παρομοίωση προς ενδιαφερόμενους είναι:
Το παραπέντε είναι σαν το κανό. Μπορείς να μπεις σε μια ήρεμη λίμνη και να κάνεις τουρισμό χωρίς να συμβεί τίποτα. Μπορείς όμως να κατέβεις και ένα άγριο ποτάμι, οπότε θα πρέπει να έχεις την εμπειρία, εξοπλισμό και ικανότητα, για να διαφυλάξεις την ακεραιότητά σου. Η επιλογή σε κάθε περίπτωση είναι του πιλότου.