Ημερομηνία Πέμ Μαρ 28, 2024 10:01 pm
Text Size

Ασφάλεια Πτήσεων - Συμβάντα

ΕΧΕΤΕ ΔΙΑΒΑΣΕΙ ΤΟ MANUAL ΤΟΥ ΑΛΕΞΙΠΤΩΤΟΥ ΣΑΣ

Περιγράψτε ένα συμβάν που σας έτυχε στη πτήση (ή στο έδαφος) να το αναλύσουμε.

Συντονιστής: Moderators

ΕΧΕΤΕ ΔΙΑΒΑΣΕΙ ΤΟ MANUAL ΤΟΥ ΑΛΕΞΙΠΤΩΤΟΥ ΣΑΣ

Δημοσίευσηαπό MIK » Δευτ Μάιος 16, 2005 11:56 am

Ακούω γιατί με ένα πρόχειρο γκάλοπ είδα ποσοστά εξωφρενικά χαμηλά.

Πιστεύω είναι ένα θέμα ασφαλείας πολύ σημαντικό. Μπορεί να κάνω λάθος γιατί στο παραπέντε δεν ξέρω και πολλά πράματα.

Είστε ελέυθεροι να κράξετε (πολιτισμένα) έναν αρχάριο που ρωτάει αηδίες και θεωρεί ένα ασήμαντο θέμα σημαντικό αλλά απαντήστε παρακαλώ

SUNSET TEAM ΠΑΝΩ ΣΤΗ ΓΡΑΜΜΗ 150KV
MIK
Competition
 
Δημοσ.: 1645

Δημοσίευσηαπό georgex » Δευτ Μάιος 16, 2005 12:06 pm

Πολύ σημαντικό. Αλλά το κατάλαβα αφού την έπαθα.

Συγκεκριμένα σε SIV κάνω σπιράλ, μόλις το 3ο που έκανα μια και ακόμα αρχάριος, και επί της ευκαιρίας μια και ήμουν πάνω από θάλασσα λέω θα το κάνω δυνατό. :roll:

Αμ δεν είχα διαβάσει στο μάνουαλ ότι το συγκεκριμένο αλεξίπτωτο κλειδώνει στο σπιράλ... Έχω μπεί του σκοτωμού, έχω αφήσει το φρένο και περιμένω να βγεί... περιμένω... περιμένω... βρε μήπως να τραβήξω λίγο το εξωτερικό φρένο? πως μου ήρθε τότε αυτή η ιδέα... οπότε βγήκα και δεν έκανα μπλούμ (ή μάλλον σπλάτς, όπως τα έντομα στο παρμπρίζ).

georgex
Competition
 
Δημοσ.: 620

Δημοσίευσηαπό norad » Δευτ Μάιος 16, 2005 12:08 pm

Θα απαντήσω στο signature σου: Μέχρι -25 έχω ακούσει, μέχρι -22 μπορώ να επιβεβαιώσω προσωπικά.

norad
Διαχειριστής||Διαχειρίστρια
 
Δημοσ.: 2013

Δημοσίευσηαπό guru » Δευτ Μάιος 16, 2005 12:19 pm

Αυτό μας μάρανε… Γιατί έχει διαβάσει κανείς οτιδήποτε από βιβλιογραφία ώστε να του λείπουν οι πληροφορίες για το τι ωραίο αλεξίπτωτο / συγχαρητήρια / δεν φταίει ο κατασκευαστής / μην περάσεις 15 μοίρες κλίση κλπ?

Apostolos Mavrothalassitis
Axis team
guru
Competition
 
Δημοσ.: 537

Δημοσίευσηαπό MIK » Δευτ Μάιος 16, 2005 12:41 pm

georgex έγραψε:Πολύ σημαντικό. Αλλά το κατάλαβα αφού την έπαθα.

Συγκεκριμένα σε SIV κάνω σπιράλ, μόλις το 3ο που έκανα μια και ακόμα αρχάριος, και επί της ευκαιρίας μια και ήμουν πάνω από θάλασσα λέω θα το κάνω δυνατό. :roll:

Αμ δεν είχα διαβάσει στο μάνουαλ ότι το συγκεκριμένο αλεξίπτωτο κλειδώνει στο σπιράλ... Έχω μπεί του σκοτωμού, έχω αφήσει το φρένο και περιμένω να βγεί... περιμένω... περιμένω... βρε μήπως να τραβήξω λίγο το εξωτερικό φρένο? πως μου ήρθε τότε αυτή η ιδέα... οπότε βγήκα και δεν έκανα μπλούμ (ή μάλλον σπλάτς, όπως τα έντομα στο παρμπρίζ).


Εμένα στο spiral λέει θέλει και λίγο φρένο και στο εξωτερικό π.χ. και ότι κλειδώνει εάν δεν είναι ρυθμισμένη τέλεια η ζώνη(assymetrical cross-strap settings).

Πάντως η ενημέρωση που είχαμε είναι ότι αν σκάσεις στη θάλασσα με σπιραλ θα κάνεις κουταλάκια σαν πέτρούλα που πετάει ερωτεμένο ζευγάρι :lol: Antouan τι λες :?:

SUNSET TEAM ΠΑΝΩ ΣΤΗ ΓΡΑΜΜΗ 150KV
MIK
Competition
 
Δημοσ.: 1645

Δημοσίευσηαπό antouan » Δευτ Μάιος 16, 2005 1:48 pm

Νομίζω ότι η πιστοποίηση των παραπέντε από την DHV σε σπιράλ δοκιμάζεται μέχρι -15m/s.Από 'κει και πέρα μπορούν να κλειδώνουν μέχρι και οι άσσοι και με ότι άλλο συνεπάγεται.

'Οντως για την έξοδο από κλείδωμα σε σπιράλ πάντα εξωτερικό φρενάκι αφήνοντας προοδευτικά το εσωτερικό.Ειδάλλως εφεδρικό.

Και βέβαια αυτές οι μανούβρες πάντα με πολύ ύψος.Ουκ ολίγοι έχουν καρφωθεί στο έδαφος από σπιράλ αφού τα πάρα πολλά G σε αδρανούν ή σε φέρνουν ακόμα σε κατάσταση λιποθυμίας.

Αντώνης
antouan
Competition
 
Δημοσ.: 210

Δημοσίευσηαπό andread » Δευτ Μάιος 16, 2005 2:27 pm

Να τι παθαίνει κανείς όταν αφήσει απότομα το σκοινάκι.

http://mmk.thenet.gr/bb2/viewtopic.php?t=245

andread
Διαχειριστής||Διαχειρίστρια
 
Δημοσ.: 725

Δημοσίευσηαπό MIK » Δευτ Μάιος 16, 2005 2:54 pm

8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O

Andread thanks

(Ωχ ρε φίλε και αύριο γυρνάει ο Διονύσης θα μας κράξει)



Moderators εγώ για το manual ρωτησα αλλά μιας και το θέμα έγινε τόσο ενδιαφέρων να μεταφερθεί μήπως σε δικιά του συζήτηση ειδικά για κλείδωμα spiral:?:

Σε μια πρόχειρη έρευνα διαφόρων manuals ουσιαστικά κάνουν λίγο την πάπια λέγοντας ότι εάν δεν είναι τέλεια το κάθισμα αν αν αν....κλειδώνουν

SUNSET TEAM ΠΑΝΩ ΣΤΗ ΓΡΑΜΜΗ 150KV
MIK
Competition
 
Δημοσ.: 1645

Δημοσίευσηαπό norad » Δευτ Μάιος 16, 2005 3:44 pm

Το κλείδωμα δεν είναι απαραίτητα πρόβλημα. Σπιράλ πότε κάνεις ; Όταν θες να χάσεις γρήγορα πολύ ύψος. Άρα έχεις περιθώριο να το βγάλεις με λίγο αντίθετο φρένο ή/και λίγο αντίθετο σώμα. Θέμα εξάσκησης είναι, δοκιμάστε το.

norad
Διαχειριστής||Διαχειρίστρια
 
Δημοσ.: 2013

Δημοσίευσηαπό georgex » Δευτ Μάιος 16, 2005 4:52 pm

Σίγουρα δεν είναι πρόβλημα, είναι απλώς κάτι που πρέπει να το γνωρίζει ο πιλότος, ειδικά ο αρχάριος.


Κάτι άλλο, μια και ξαναείδαμε το βίντεο από το link του Μανώλη, αν χρειαστεί για οποιοδήποτε λόγο να βγούμε από το σπιράλ γρήγορα, τι μπορούμε να κάνουμε για να αποφύγουμε το πατσαβούριασμα?

Αν το αφήσουμε να ανέβει ευθεία, τελικά θα στολάρει? Ή το αφήνουμε και στο τέλος κοιτάμε να το φρενάρουμε στην βουτιά που θα κάνει?
Μπορεί να γίνει κάτι με όλη την ενέργεια που έχει το αλεξίπτωτο? Μήπως ένα wing-over την ώρα που πέρνει φόρα να ανέβει?

georgex
Competition
 
Δημοσ.: 620

Δημοσίευσηαπό guru » Δευτ Μάιος 16, 2005 5:09 pm

georgex έγραψε:Μπορεί να γίνει κάτι με όλη την ενέργεια που έχει το αλεξίπτωτο? Μήπως ένα wing-over την ώρα που πέρνει φόρα να ανέβει?

Αυτή είναι η σωστή λύση όταν βγαίνει το αλεξίπτωτο με μεγάλη ενέργεια (όπως και από loop). Φυσικά όμως έχουμε κάνει ήδη λάθος και θα έπρεπε να το βγάλουμε πιο μαλακά.

Apostolos Mavrothalassitis
Axis team
guru
Competition
 
Δημοσ.: 537

Δημοσίευσηαπό ever-rest » Δευτ Μάιος 16, 2005 6:02 pm

Κουιζ,
ποιας κατηγοριας αλεξιπτωτα νομιζετε οτι κλειδωνουν ευκολοτερα σε σπιραλ? Γνωριζω την απαντηση και περιμενω απαντησεις.

ever-rest
EN B
 
Δημοσ.: 109

Δημοσίευσηαπό guru » Δευτ Μάιος 16, 2005 6:06 pm

Εύκολο!!!

Αυτών που είναι άσχετοι και νομίζουν ότι θα κάνουν σπιράλ…

Apostolos Mavrothalassitis
Axis team
guru
Competition
 
Δημοσ.: 537

Δημοσίευσηαπό norad » Δευτ Μάιος 16, 2005 8:03 pm

Τα intermediate κλειδώνουν πιο εύκολα από τα performance Δημήτρη. Επίσης αν έχεις πολύ σφικτά δεμένο τον κεντρικό ιμάντα στη ζώνη, πάλι διευκολύνεις το κλείδωμα του σπιράλ.

norad
Διαχειριστής||Διαχειρίστρια
 
Δημοσ.: 2013

Δημοσίευσηαπό badder » Δευτ Μάιος 16, 2005 8:25 pm

Αυτά για τα οποία γίνετε σχετική αναφορά στο manual του κατασκευαστή και στα τεστ της DHV :P

Η απλούστερη λύση είναι η σωστή.
badder
Διαχειριστής||Διαχειρίστρια
 
Δημοσ.: 2712

Δημοσίευσηαπό ever-rest » Δευτ Μάιος 16, 2005 8:28 pm

Φιλε Αλεξ ουτε καν intermediate. Σε προσφατο τεστ του parapente mag απο τα 7 DHV 1 τα 5 κλειδωναν στο σπιραλ. Γενικα τα performance κλειδωνουν δυσκολα.

Τελευταία επεξεργασία απο ever-rest την Τρί Μάιος 17, 2005 12:48 am, επεξεργάστηκε 1 φορές συνολικά.
ever-rest
EN B
 
Δημοσ.: 109

Δημοσίευσηαπό norad » Δευτ Μάιος 16, 2005 10:30 pm

Adrian Thomas και Chris Santacrose συστήνουν ασύμμετρα σπιράλ αντί για βαθιά σπιράλ, για όλα τα επίπεδα πιλότων. Τα πλεονεκτήματα:

1. Καλή κάθοδος (μέσος όρος πάνω από -15)
2. Επειδή η μισή στροφή είναι έντονη, και η μισή απαλή, μειώνεται ο κίνδυνος blackout
3. Για τον ίδιο λόγο με πάνω, είναι εύκολο να βγεις στο "απαλό" μισό του σπιραλ.
4. Θεωρούν πως περιορίζονται οι πιέσεις στις ραφές σε σχέση με ένα πλήρες "βαθύ" σπιράλ

O Adrian Thomas έγραψε:There seems to be some confusion in this thread about what a lock-in means in a spiral. There are two things being discussed. 1. a glider can enter a steep spiral and rock over into a downward position with the leading edge pointing almost at the ground. Pilots often talk about this as a locked-in spiral but it is not what is being tested for (IIRC). It is not particularly dangerous except that the descent rate can be very high and the g forces can also be very high. Pilots have been known to have their arms pinned back immovable because of the g forces. If this happens and you are still holding the controls LET GO the glider will recover itself (at least every wing I have flown would). You may then have a messy surge to deal with but it is better than hanging on rigidly which could leave you in the spiral.

2. What the testers are looking for is 'Spiral Instability' this is when a glider once put into a turn continues to increase the bank angle and rate of turn even when the controls are released. This is what makes gliders fail tests - if you go into a spiral on a spirally unstable glider and release the brakes it will continue to spiral and might even tighten in. A glider with this behaviour would certainly not get a DHV 1-2 rating. I've seen Mike Kung testing for this and he does not muck about with it - very spectacular indeed, and very very thorough.

Spirals: I use spiral dives as my preferred rapid descent mode, but always, always use asymmetric (offset) spirals. These are spirals that start as a steep 360 using inside brake and weightshift to tighten the turn, but then once the glider is in a steep turn I slacken the brakes and reduce the weightshift at the same point in the 360. The result is that the turn becomes asymmetric with a wide open turn at one side, and a steep turn on the other. If you build it up enough you can end up above the glider on one side of the turn and below it on the other. (don't try this at home but reverse the direction with enough energy and you loop).

Why do I do asymmetrics and not straight spirals? Because the forces on the glider, and the G forces on me are dramatically reduced, but the descent rate is still very high. Once per 360 I am in a position that is well-designed for exiting the 360, and the steadily changing g-forces and orientation make it easier to avoid dizziness and stay aware of where you are. Speeds get very high but the glider is positive all the way round. I try to minimise brake to keep the speed up. After all the only reason for doing this stuff is to get down as fast as possible.

Fly safe,

Cheers, Adrian




Ένας μαθητής του Chris Santacrose έγραψε:On my most recent maneuver clinic (Sept/2002) with Chris Santacroce. we practiced our asymetric spirals, his words of advise to us were to "use asymetric spirals", not spiral dives !!! Thus a much safer controlled descent technique learned. No more death spirals please... learn to find the peace in the air, don't blame the new wings for your "brain farts". The new wings want to fly if you let them!

norad
Διαχειριστής||Διαχειρίστρια
 
Δημοσ.: 2013

Δημοσίευσηαπό guru » Τρί Μάιος 17, 2005 9:18 am

Μπράβο!!! Μάθαμε και κάτι σήμερα!!!

Τα ασύμμετρα σπιράλ είναι τα αγαπημένα μου, αλλά δεν τα είχα συνδυάσει σαν καλή μέθοδο για χάσιμο ύψους. Από την άλλη δεν χρησιμοποιούσα βαθύ σπιράλ για να μην χαλάω τις επιδόσεις της πτέρυγάς μου (είχα σπάσει και το κοντραπλακέ της ζώνης από τα g).

Συμφωνώ ότι τα ασύμμετρα σπιράλ καταπονούν λιγότερο την πτέρυγα και τον πιλότο.

Apostolos Mavrothalassitis
Axis team
guru
Competition
 
Δημοσ.: 537


Επιστροφή στην Ασφάλεια Πτήσεων - Συμβάντα

Μελη σε συνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 10 επισκέπτες