Ημερομηνία Πέμ Απρ 18, 2024 11:48 am
Text Size

Ασφάλεια Πτήσεων - Συμβάντα

Πτήση αγκαλιά με τους φίλους μας ... τα φρένα!!!

Περιγράψτε ένα συμβάν που σας έτυχε στη πτήση (ή στο έδαφος) να το αναλύσουμε.

Συντονιστής: Moderators

Πτήση αγκαλιά με τους φίλους μας ... τα φρένα!!!

Δημοσίευσηαπό guru » Δευτ Μάιος 16, 2005 12:30 pm

Ρε antouan τι φρένα ήταν αυτά εχθές? Πτέρυγα πέταγες ή σακούλα από super-market?

Μετά κλαίμε γιατί μπήκαμε σε stall / parachute stall / spin…

Άνοιξα αυτό το θέμα, γιατί βλέπω πολλούς που πετάν με φρένα, χωρίς να αντιλαμβάνονται τους κινδύνους…

Apostolos Mavrothalassitis
Axis team
guru
Competition
 
Δημοσ.: 537

Δημοσίευσηαπό antouan » Δευτ Μάιος 16, 2005 1:29 pm

Εχεις δίκιο Αποστόλη το παράκανα χθες αλλά διαφορετικά δεν θα μπορούσα να παραμείνω μέσα στις τόσο στενές και ασθενείς φούσκες.Κατευθείαν προσγείωση θα πήγαινα.Πάντα με τέτοιες συνθήκες έτσι συμπεριφέρομαι και δουλεύει,πίστεψε με.

Το θετικό είναι ότι η πτέρυγα μου έχει μακρυά φρένα και μου αφήνει κάποια περιθώρια.Τους κινδύνους τους ξέρω πολύ καλά αλλά μέχρι εκεί πιστεύω ότι το ελέγχω.

Πάντως ευπρόσδεκτη οποιαδήποτε παρατήρηση και συμβουλή. :wink:

Αντώνης
antouan
Competition
 
Δημοσ.: 210

Δημοσίευσηαπό norad » Δευτ Μάιος 16, 2005 1:37 pm

Δεν τον φοβάμαι για stall τον Antouan, νομίζω ξέρει τα όρια της πτέρυγάς του. Αυτό που ίσως να σηκώνει λίγο κουβέντα είναι από πόσο φρένο και μετά χαλάει η πολική καμπύλη και από min sink περνάς σε άσχημο βαθμό καθόδου. Μια καλή ιδέα είναι να συνδέσεις ανεμόμετρο σε GPS/Vario combo και να δεις true airspeed, και βαθμό καθόδου για κάθε ταχύτητα. Αν για παράδειγμα έχεις καλύτερο βαθμό καθόδου -1,2 μ/sec στα 30 χμ/ω (λίγα φρένα) ίσως να γίνεται χειρότερο στα 25 χμ/ω (πολλά φρένα) οπότε και να μην αξίζει να μένεις στον πυρήνα μιας φούσκας με πολλά φρένα αλλά να περιφέρεσαι περιμετρικά της φούσκας με καλύτερο βαθμό καθόδου.

Έλα επιστήμονα σειρά σου

norad
Διαχειριστής||Διαχειρίστρια
 
Δημοσ.: 2013

Δημοσίευσηαπό guru » Δευτ Μάιος 16, 2005 2:50 pm

Άντε πάλι στο μπρίζωμα, και με κίνδυνο να μου ξαναπεί ο badder την ατάκα: ο θείος guru σας απαντά…

Το θέμα με τα φρένα έχει 4 παραμέτρους, με την υποκειμενική μου σειρά προτεραιότητας:

1. Ασφάλεια
Μην επαναλαμβανόμαστε, η πτέρυγα είναι πτέρυγα και πετά λόγω της ταχύτητάς της. Η σακούλα του super-market, παρασύρετε από τα ανοδικά χωρίς να ανησυχεί για την ασφάλειά της (είναι και τσάμπα).
Το να φέρεις την πτέρυγα κοντά στο stall, πας γυρεύοντας από ενδεχόμενη ανατάραξη, δυνατό θερμικό κλπ., δεν έχεις περιθώριο και διαδρομή φρένων για διόρθωση και αν γίνει και ασύμμετρα, μπαίνεις σε σπιν.
Βέβαια θα μου πείτε ότι το κάνουμε μόνο σε εργαστηριακά ελεγχόμενες καταστάσεις και δεν υπάρχει απολύτως καμία περίπτωση για μη προβλεπόμενα φαινόμενα.

Δεν είμαι κατά του να παίρνεις ρίσκα (δεν θα πετάγαμε αλλιώς), είμαι όμως κατά του να μην ξέρεις τι ρίσκα παίρνεις.
Να είμαστε συνειδητοποιημένοι ότι με αυτού του είδους χρήση φρένων, μειώνουμε την ασφάλειά μας.

2. Ψυχολογία
Γιατί πατάμε τα φρένα στις φούσκες? Γιατί δεν έχουμε αναπτύξει την τεχνική ώστε να πετάμε χωρίς αυτή την ανάγκη.
Αν δεν κάνουμε κάτι καλά, έχουμε την τάση να «κλέψουμε» λίγο το σύστημα (θα πατήσουμε φρένα, θα πάρουμε competition αλεξίπτωτο που έχουν και οι καλοί πιλότοι κλπ).
Επικίνδυνο το να μην έχουμε την γνώση του εαυτού μας, και να παρασυρόμαστε σε λύσεις που μειώνουν την ασφάλειά μας.
3. Τεχνική
Δεν θα καταφέρουμε να αναπτύξουμε την τεχνική μας, αν δεν το προσπαθήσουμε. Ας προσπαθήσουμε να κυκλώσουμε με ταχύτητα, και ας προσγειωθούμε νωρίτερα. Αν το κάνουμε ξανά και ξανά, τότε θα πετάμε και καλύτερα και με μεγαλύτερη ασφάλεια.
4. Επιδόσεις
Εδώ νικά η χρήση των φρένων.
Μπορεί η πολική καμπύλη να χειροτερεύει ως προς την κάθετη ταχύτητα, αλλά αυτό συμβαίνει μόνο πολύ κοντά στο stall (κρίνοντας από το πόσο είχε κυρτώσει η πτέρυγα, υποθέτω ότι ο antouan ήταν κοντά στο stall).
Υπάρχουν όμως και ένα σωρό άλλα θετικά (μικρότερη οριζόντια ταχύτητα άρα μεγαλύτερος χρόνος παραμονής, λιγότερο μπαλατζάρισμα της πτέρυγας λόγω μικρής ταχύτητας) οπότε νικά η χρήση των φρένων στις πολύ απαλές φούσκες.

Η νίκη όμως είναι προσωρινή, διότι συμβαίνει μόνο σε αυτές τις πολύ συγκεκριμένες καταστάσεις. Από την άλλη, είναι εις βάρος της ασφάλειας, ψυχολογίας και τεχνικής μας, κάτι που μας βλάπτει μακροπρόθεσμα.

Apostolos Mavrothalassitis
Axis team
guru
Competition
 
Δημοσ.: 537

Δημοσίευσηαπό antouan » Δευτ Μάιος 16, 2005 4:07 pm

Σωστά τα λες αλλά πιστεύω ότι η συμπεριφορά και ο τρόπος που κυκλώνουμε είναι σχετικά πάντα με τις συνθήκες που έχουμε να αντιμετωπίσουμε.

Συγκεκριμένα για χθες και άλλοι θα λειτουργούσαν έτσι.Και μην ξεχνάμε ότι τη στιγμή εκείνη η περιοχή μπροστά ήταν εντελώς σκιασμένη,οι φούσκες πολύ αραιές και τελείως αδύναμες και καθόλου ανησυχία για αναταρράξεις.Αρα με τις δεδομένες συνθήκες μόνο έτσι θα μπορούσα να ανέβω δεδομένης της ασφάλειας που μου παρέχει και το DHV2 μου.

Σε δυνατά θερμικά ή δυνατές φούσκες μην τρελαθούμε σε καμιά περίπτωση δεν πετάμε έτσι.Σίγουρα η ταχύτητα είναι η ασφάλεια μας.Αρα πετάμε τελείως διαφορετικά.


guru έγραψε:Η νίκη όμως είναι προσωρινή, διότι συμβαίνει μόνο σε αυτές τις πολύ συγκεκριμένες καταστάσεις. Από την άλλη, είναι εις βάρος της ασφάλειας, ψυχολογίας και τεχνικής μας, κάτι που μας βλάπτει μακροπρόθεσμα.


Νομίζω ότι υπερβάλλεις ή έστω αυτό δεν συμβαίνει σε μένα τουλάχιστον.

Αντώνης
antouan
Competition
 
Δημοσ.: 210

Δημοσίευσηαπό guru » Δευτ Μάιος 16, 2005 4:47 pm

Υπερβάλλω και εγώ αλλά υπερβολικά ήταν και τα φρένα που τραβούσες. Δεν νομίζω να είχε και άλλο περιθώριο το DHV2 σου, μου φαινόταν περίεργο και πως συνέχιζε να πετά…

Προσωπικά το βλέπω σαν άσχημο θέαμα το να πετάν τα αλεξίπτωτα φρεναριστά, και μου την δίνει να συναντώ σε κάθε στροφή θερμικού τον σπηλαιολόγο παρκαρισμένο μπροστά μου.

Πάντως ρώτα και κάποιον καλό πιλότο, τι γνώμη σχηματίζει για το επίπεδο κάποιου που πετά με το παραπέντε «σακούλα» (Slavec, vagos κλπ). Με πολύ απαλό στρίψιμο χωρίς μεγάλη κλίση, πιστεύω ότι θα είχες το ίδιο αποτέλεσμα.

Συμφωνώ ότι τα λέω υπερβολικά και ίσως να παρεξηγούνται και μερικοί, αλλά με το φόρουμ δεν έχουμε την πολυτέλεια της συζήτησης όπως σε ένα σεμινάριο, οπότε χρειάζεται το απαραίτητο έξτρα «τσίγκλησμα». Έχει και μεγαλύτερη πλάκα...

Apostolos Mavrothalassitis
Axis team
guru
Competition
 
Δημοσ.: 537

Δημοσίευσηαπό antouan » Δευτ Μάιος 16, 2005 4:58 pm

Επιμένω είχαμε να κάνουμε με πολύ συγκεκριμένες συνθήκες.Σε νορμάλ συνθήκες δεν πετάμε έτσι.

Με το πολύ απαλό στρίψιμο χωρίς μεγάλη κλίση χλωμό το βλέπω.Διαφορετικά θα κύκλωνα έτσι.

Anyway τα υπόλοιπα καλύτερα από κοντά. :wink:

Αντώνης
antouan
Competition
 
Δημοσ.: 210

Δημοσίευσηαπό badder » Δευτ Μάιος 16, 2005 5:08 pm

Η αλήθεια είναι ότι ο Αντώνης το πέταγε φρεναριστό το αλεξίπτωτο χθές αλλά μάλλον και εγώ έτσι θα το πέταγα. Δεν ξέρω σε τι βαθμό γιατί δεν μπορώ να κρίνω το sigma του (δεν το έχω πετάξει για να ξέρω τις ανοχές του), αλλά με τόσο περιορισμένη άνοδο το θεωρώ δικαιολογημένο. Νομίζω ότι τα 1-2 και τα 2αρια δεν έχουν την φλατ στροφή του 2-3 ή του αγωνιστικού και προκειμένου να εκμεταλευτούν την μικρή και στενή άνοδο οι πιλότοι συχνά λειτουργούν με τα φρένα και παίζουν με την ταχύτητα.

Βέβαια το κλασικό ρητό λέει ταχύτητα = ασφάλεια και το σωστό είναι ότι για να έχουμε το κεφάλι μας ήσυχο πρέπει να έχουμε ταχύτητα στην πτέρυγα. Και ειδικά σε θερμικές ημέρες όπου οι πιο άπειροι ματσουκώνουν τα φρένα με το που νιώσουν την πτέρυγα να μένει πίσω (και όχι να φεύγει πίσω), ως αυτόματη αντίδραση στο συμβάν... (ωχ κάτι δεν πάει καλά, ας τραβήξουμε κανα φρένο να είμαστε ήσυχοι).

Η απλούστερη λύση είναι η σωστή.
badder
Διαχειριστής||Διαχειρίστρια
 
Δημοσ.: 2712

Δημοσίευσηαπό guru » Τρί Μάιος 17, 2005 9:36 am

guru έγραψε:2. Ψυχολογία
Γιατί πατάμε τα φρένα στις φούσκες? Γιατί δεν έχουμε αναπτύξει την τεχνική ώστε να πετάμε χωρίς αυτή την ανάγκη.
Αν δεν κάνουμε κάτι καλά, έχουμε την τάση να «κλέψουμε» λίγο το σύστημα (θα πατήσουμε φρένα, θα πάρουμε competition αλεξίπτωτο που έχουν και οι καλοί πιλότοι κλπ).

badder έγραψε: Νομίζω ότι τα 1-2 και τα 2αρια δεν έχουν την φλατ στροφή του 2-3 ή του αγωνιστικού και προκειμένου να εκμεταλευτούν την μικρή και στενή άνοδο οι πιλότοι συχνά λειτουργούν με τα φρένα και παίζουν με την ταχύτητα.

Μήπως επαναλαμβάνομαι? Μήπως επαναλαμβάνομαι? Μήπως επαναλαμβάνομαι?

Ο λόγος που έβλεπα στο παγκόσμιο στην Πορτογαλία τον Alex Hofer πιο μπροστά και πιο ψηλά από εμένα, δεν οφείλεται στο αλεξίπτωτο. Αν είχα αποφασίσει να αφήσω το θερμικό την ίδια στιγμή και στο ίδιο ύψος, και να πατήσω και με τον ίδιο τρόπο την επιτάχυνσή μου, και να βάλω την ίδια κλίση στο σώμα μου ως προς τον αέρα κλπ κλπ κλπ, τότε πιθανόν να έβλεπα τις διαφορές των αλεξιπτώτων μας.
Ο λόγος που σε μερικά θερμικά τον έβλεπα χαμηλότερό μου, οφείλεται στο αλεξίπτωτό του.

Όσο πιο εύκολα είναι τα αλεξίπτωτα, τόσο πιο καλά εκμεταλλεύονται τα ασθενή θερμικά. Μην κοιτάτε αυτούς που πετάν competition, και γίνονται μπαλαρίνες για να μπορέσουν να βγάλουν flat στροφές κλπ.
Όταν περνάς σε πιο δύσκολο αλεξίπτωτο να ξέρεις ότι χάνεις στην άνοδο αλλά κερδίζεις στα glide.

Μου έχει μείνει μια φράση από σεμινάριο του Πικρού:
«Ο μοναδικός λόγος που θέλουμε τις επιδόσεις, είναι για να πετάμε στα καθοδικά.»

Apostolos Mavrothalassitis
Axis team
guru
Competition
 
Δημοσ.: 537

Δημοσίευσηαπό badder » Τρί Μάιος 17, 2005 10:02 am

Μπορεί να επαναλαμβάνεσαι αλλά είναι για καλό. Ναι όντως είναι λογικό οι επιδόσεις να έχουν να κάνουν κυρίως με την πτήση εκτός θερμικών (glides).

Η απλούστερη λύση είναι η σωστή.
badder
Διαχειριστής||Διαχειρίστρια
 
Δημοσ.: 2712


Επιστροφή στην Ασφάλεια Πτήσεων - Συμβάντα

Μελη σε συνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 4 επισκέπτες