Ημερομηνία Πέμ Μαρ 28, 2024 1:32 pm
Text Size

Ασφάλεια Πτήσεων - Συμβάντα

Ασύμμετρα κλεισίματα και αντίδραση.

Περιγράψτε ένα συμβάν που σας έτυχε στη πτήση (ή στο έδαφος) να το αναλύσουμε.

Συντονιστής: Moderators

Ασύμμετρα κλεισίματα και αντίδραση.

Δημοσίευσηαπό JOHNGEORGO » Κυρ Μαρ 19, 2017 4:28 pm

Με αφορμή τις εξετάσεις που έγιναν στη Πάτρα και δύο ερωτήσεις που απάντησα κατά την γνώμη μου σωστά και κατά την γνώμη εξεταστών μάλλον λάθος. Ανοίγω αυτό το θέμα μόνο και μόνο για την ασφάλειά μας και χωρίς ίχνος αντιπαράθεσης άλλωστε τους θεωρώ φίλους. Επειδή και εγώ το έχω ακούσει και ειπώθηκε στο τέλος των προφορικών σε όλους τους εξεταζόμενους μεταξύ αυτών και αρχάριοι έχει μεγάλη σημασία να ξακαθαρίσουμε
το σωστό από το λάθος.
Η ερώτηση είναι τι κάνουμε σε ένα μεγάλο ασύμμετρο κλείσιμο;
Η απάντησή μου ήταν ότι πρώτο μέλημά μας είναι να διατηρήσουμε την κατεύθυνση πτήσης και μετά να κάνουμε τις απαραίτητες ενέργειες για να ανοίξουμε την πτέρυγα και ότι έχω ακούσει να λέγεται ότι οι νέες πτέρυγες θέλουν άλλη αντίδραση δηλαδή να ακολουθούμε την πτέρυγα και να ρίχνουμε το βάρος μας στην κλειστεί πλευρά, κάτι που δε συμφωνώ. (Τέλος απάντησης ).
Με δεδομένο ότι σε αυτές τις περιπτώσεις η αντίδραση πρέπει να είναι ενστικτώδη και αν μάθεις κάτι λάθος δύσκολα ξεμαθαίνεις, η άποψή μου είναι ότι είτε ψηλά είτε χαμηλά δίπλα στο βουνό είσαι η αντίδρασή σου θα πρέπει να είναι μια και ακαριαία να διατηρήσεις την πορεία σου, άλλωστε αυτό έμαθα στα siv και με έχει σώσει από πρόσκρουση σε πλαγιά που αν είχα μάθει να ακολουθώ την πτέρυγα τώρα δεν θα έγραφα εδώ.
Επισυνάπτω τον συνδεσμο που έχει και βιντεάκια για να δείτε.

http://paragliding.rocktheoutdoor.com/c ... ymetrique/

Η δεύτερη ερώτηση δεν έχει τόσο μεγάλη σημασία και δεν την αναφέρω.
Ευχαριστώ εκ των προτέρων όσους καταθέσουν την γνώμη τους.

Τελευταία επεξεργασία απο JOHNGEORGO την Κυρ Μαρ 19, 2017 6:32 pm, επεξεργάστηκε 1 φορές συνολικά.
JOHNGEORGO
EN B
 
Δημοσ.: 75

Re: Ασύμμετρα κλεισίματα και αντίδραση.

Δημοσίευσηαπό Γραναζης » Κυρ Μαρ 19, 2017 6:07 pm

Παραθέτω το παρακάτω κείμενο με το οποίο συμφωνώ και υποθετοντας ότι το "μεγάλο ασυμμετρο κλείσιμο " είναι μεγαλύτερο από 50% και μικρότερο από 85%

There are three vital steps to collapse recovery

COUNTER STEER
Check to see what has happened to your glider. The glider will want to turn you towards the side which is collapsed. Shift your weight in the harness to the opposite side, away from the collapse. Use gentle brake input on the wing which is still flying if necessary. Very little brake is needed.

AVOID OBSTACLES
Look where you are going. Pilot your craft away from obstacles such as the mountain slope and other gliders.

PUMP OUT THE COLLAPSE
A firm, deep pull on the brake of the collapsed wing will aid the re-inflation of the glider. Not a “flapping” motion, or a pull held indefinitely: it requires a long, slow pump to full extension, taking about two seconds to complete. If the wing does not re-inflate immediately, wait for two seconds (to regain airspeed), then pump again.

Careful!

The glider has been slowed by the drag of the collapsed wing, and the angle of attack has increased due to the steeper descent. By counter-steering too deeply, it is possible to stall the entire wing. It may be better to allow the glider to turn slightly, building up speed and cell pressure if you have the space and height to do so. Fine control is needed, because if the collapse is not counter-steered early enough, the glider may be turned into a spiral dive, especially if the collapse has tangled in the lines and caused a cravatte.
Υ. Γ. Γιάννη την άλλη λύση την ξέρεις την είχες την πούλησες :wink:
Υ. Γ. Δεν είμαι κάτοχος πτυχίου εκπαιδευτή αλεξιπτωτου πλαγίας εκφράζω την προσωπική μου άποψη και μπορεί να μην είναι σωστή

Γραναζης
EN A
 
Δημοσ.: 27

Re: Ασύμμετρα κλεισίματα και αντίδραση.

Δημοσίευσηαπό GiotaR » Κυρ Μαρ 19, 2017 6:31 pm

Κι εγώ δεν καταθέτω προσωπική άποψη αλλά αυτό που έχω δει και διαβάσει για τις νέας γενιάς πτερυγες -μετά το 2010-Σε ένα βιντεο σχετικό με το active flying, κλεισίματα και την διαχείρησή τους με τους test pilots της ozone που είχα δει παλιότερα ,διαχωρίζονται τα μικρά και μεγάλα κλεισίματα με τις εξής οδηγίες: Side collapses and big side collapses:SMALL: stay away and bump the inflate, as usual BUT BIG:follow the collapse. Don;t "bury" the energy of the open side by preventing it but use it, follow it so as to solve the problem and reopen the inflate side,,,A smooth -little input on the open side is OK but not shift weight.

To video ολόκληρο και ενδιαφέρον
https://www.youtube.com/watch?v=_YVbdaLc1jk

GiotaR
Competition
 
Δημοσ.: 291

Re: Ασύμμετρα κλεισίματα και αντίδραση.

Δημοσίευσηαπό tsiras » Κυρ Μαρ 19, 2017 7:57 pm

Οπως ο Γιάννης αναφέρει στη πράξη την αντίδραση του στο ασύμμετρο θα ήθελα να ακούσω παραδείγματα (στη πράξη πάλι) με πιλότους οι οποίοι ακολούθησαν την πτέρυγα στο κλείσιμο και αν ηταν κοντά σε πλαγιά ή όχι..

Flying is learning how to throw yourself to the ground and miss - Douglas Adams

https://www.youtube.com/watch?v=iqNYbCpDVjE

Sposored by http://www.o2paragliding.gr/
tsiras
EN A
 
Δημοσ.: 21

Re: Ασύμμετρα κλεισίματα και αντίδραση.

Δημοσίευσηαπό kiwi » Κυρ Μαρ 19, 2017 8:44 pm

tsiras έγραψε:Οπως ο Γιάννης αναφέρει στη πράξη την αντίδραση του στο ασύμμετρο θα ήθελα να ακούσω παραδείγματα (στη πράξη πάλι) με πιλότους οι οποίοι ακολούθησαν την πτέρυγα στο κλείσιμο..


Εγώ προσωπικά διαφωνώ με αυτή την προσέγγιση, χωρίς βέβαια να το λέω αφοριστικά. (Ενδεχομένως κάθε πτέρυγα να χρειάζεται διαφορετικό χειρισμό ή ο κάθε πιλότος να νιώθει πιο "άνετα" με διαφορετικό τρόπο). Κοινώς είμαι υπέρ της κλασσικής προσέγγισης, δηλαδή σώμα προς την ανοιχτή πλευρά και ενδεχομένως πολύ ελαφρύ φρένο προς την ίδια πλευρά, μέχρι να ανοίξει πάλι η κλειστή. Και αυτή την άποψη τη στηρίζω σε δύο σημεία, ένα θεωρητικό και ένα εμπειρικό:

1) Όσον αφορά το θεωρητικό σκέλος: μία κλειστή πτέρυγα έχει πολλαπλάσια πτερυγική φόρτιση (wing loading), ανάλογα με το ποσοστό κλεισίματος. Όσο μεγαλύτερο το κλείσιμο, τόσο μεγαλύτερη πτερυγική φόρτιση σηκώνει το ανοιχτό (W=m/S, όπου W: πτερυγική φόρτιση, m: μάζα εξοπλισμού+πιλότου, S: ανοιχτή επιφάνεια πτέρυγας). Άρα θες να διατηρήσεις το κέντρο βάρους του συστήματος πιλότος-πτέρυγα εντός της νοητής κάθετης περιοχής όπου ασκείται το W στην ανοιχτή πτέρυγα, ώστε η υψηλή τιμή του να δώσει τον απαραίτητο χρόνο μέχρι η εσωτερική πίεση της πτέρυγας να ανοίξει και το κλειστό μέρος. Άρα η ακούσια κίνηση (όπως προτάσσει και το βασικό επίπεδο active flying), είναι να ρίξεις σώμα προς την ανοιχτή πλευρά, ώστε να επέλθει αυτή η συνθήκη. Ίσως και ένα ελαφρύ φρένο (από την ανοιχτή πλευρά) να χρειάζεται επίσης για να βοηθήσει στην εσωτερική πίεση.

2) Σε οσα ασύμμετρα κλεισίματα έχω φάει, τηρώντας αυτή τη συνθήκη, η πτέρυγα εκτός του ότι ανοίγει σχετικά γρήγορα, δεν προλαβαίνει να μπει και σε spin. Κάτι που ίσως να επιταγχονόταν αν "ακολουθούσαμε" την κλειστή πλευρά.
Στο παρακάτω βίντεο, στο 0:17 φαίνεται ένα κλείσιμο <50% που έφαγα στην Κόνιτσα πέρσι και η ακούσια αντίδραση να βάλω σώμα δεξιά. Το effect φαίνεται στο 0:19, όπου εκτός του ότι η πτέρυγα άνοιξε αμέσως, δεν υπήρξε καν αλλαγή πορείας προς την κλειστή πλευρά.


kiwi
EN B
 
Δημοσ.: 81

Re: Ασύμμετρα κλεισίματα και αντίδραση.

Δημοσίευσηαπό Θωμας » Κυρ Μαρ 19, 2017 9:54 pm

Γιαννη ,
εχω φαει 70-80% επιταχυνομενο κ του παω κοντρα(σωμα απο την αλλη)= twist.

ΛΑΘΟΣ ΧΕΙΡΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΠΙΛΟΤΟΥ. .... μαλλον.
:?:

Wings don't need too many certifications... Pilots do
Θωμας
EN B
 
Δημοσ.: 56

Re: Ασύμμετρα κλεισίματα και αντίδραση.

Δημοσίευσηαπό Επισκέπτης » Κυρ Μαρ 19, 2017 10:26 pm

Έχει σημασία και το φτερό....(κατηγορία) αλλά αυτά τα ακολουθώ το φτερό και το αφήνω να κάνει τα δικά του ειδικά κοντά στο βουνό εγώ δεν τα κάνω....αν έχω ύψος κάνω ότι γουστάρεις https://youtu.be/eSjcjE6NDl0 αλλά αν δεν εχω;το θέλω από πάνω μου και ευθεία τελος.... Ευτυχώς εκτός από Siv όσα έχω φάει δεν χρειάστηκε να κάνω τίποτα ή αν έκανα το έκανα σωστά..Υπάρχουν και τα ασύμμετρα 80 άρια που τα τρως 10 μέτρα από τα πουρνάρια και απλά αγοράζεις χωράφι( τέτοιο είχα στα λημέρια σου Γιάννη) αλλά και σε αυτά πάλι δεν το αφήνεις γιατί αν στρίψει προς το βουνό τότε ΑΝΤΕ ΓΕΙΑ.

Τελευταία επεξεργασία απο Επισκέπτης την Κυρ Μαρ 19, 2017 10:56 pm, επεξεργάστηκε 2 φορές συνολικά.
Επισκέπτης
 

Re: Ασύμμετρα κλεισίματα και αντίδραση.

Δημοσίευσηαπό KITSMAN » Κυρ Μαρ 19, 2017 10:46 pm




καλά είμαι εγω;
ΤΑ ΠΡΩΤΑ 100 ΧΡΟΝΙΑ ΕΙΝΑΙ ΔΥΣΚΟΛΑ...ΜΕΤΑ ΣΥΝΗΘΙΖΕΙΣ...
KITSMAN
Competition
 
Δημοσ.: 1202

Re: Ασύμμετρα κλεισίματα και αντίδραση.

Δημοσίευσηαπό focman » Δευτ Μαρ 20, 2017 12:39 am

Εγώ ,έχω χρησιμοποιήσει πολλές φορές το ( κρατάμε πρώτα την πορεία μας ) μετα απο μεγάλα κλεισιματα και ποτέ δεν ειχα πρόβλημα απο αυτήν την μέθοδο .
Σχεδόν παντα δε ,ούτε κοίταγα την πτέρυγα η οποία άνοιγε γρήγορα μετα απο την αυτόματη κίνηση που έκανα με το κατάλληλο χέρι .
Έχω δει δε και πολλούς άλλους πιλότους να βγαίνουν απο την δύσκολη κατάσταση με την ιδια μέθοδο .
Στο αρχικό γαλλικό βίντεο της rocktheoutdoor οι Γάλλοι επιμένουν ( πρώτα την πορεία ! )
Βέβαια τα φτερά αλλάζουν και μαζί με αυτα και ο τρόπος που πετάνε .
Τώρα κάποιοι λένε ακολούθα το φτερό .( το βίντεο με την ozone )
( Φανταζόμαι βέβαια οχι κοντά στην πλαγιά .)
Ίσως αυτός ο τρόπος ,όταν υπάρχει επαρκές ύψος να ειναι πιο γρήγορος στο άνοιγμα .( ειδικά στα μεγάλα ασπεκτ )
Το πιο δύσκολο πράγμα στους ανθρώπους ειναι να τους αλλάξεις την συνήθεια και μάλιστα όταν αυτη έχει δοκιμαστεί με επιτυχία .
Δεν ξέρω αν μου τύχει κάποιο μεγάλο κλείσιμο σε μεγάλο ύψος ,αν θα έχω τον χρόνο να σκεφτώ την νέα μέθοδο διότι οι κινήσεις αυτές ( κράτα πορεία ,τρόμπαρε την κλειστή πλευρά ) εχουν περάσει στο αυτόματο πια .
Καλο ειναι να ξέρουμε και τους δυο τρόπους .
Παντα υπάρχουν νέα πράγματα να μάθουμε .

Κοίτα να χαρείς το ταξίδι ,δεν υπάρχει επιστροφή .
focman
Competition
 
Δημοσ.: 256

Re: Ασύμμετρα κλεισίματα και αντίδραση.

Δημοσίευσηαπό frog » Δευτ Μαρ 20, 2017 11:15 am

Καλημέρα

επειδή το θέμα ξεκίνησε με αφορμή την ερώτηση νομίζω ότι αρχίζουμε και χανόμαστε λίγο ρωτώντας ποιο είναι σωστό και λάθος στο ασύμμετρο κλείσιμο.
Σε κάθε προφορική ερώτηση στις εξετάσεις ο εξεταστής κάνει μια ερώτηση έχοντας κάτι στο μυαλό του περιμένοντας να ακούσει κάποια απάντηση την οποία θεωρεί σωστή, καλό είναι ο εξεταζόμενος να προσπαθήσει να πάρει όσο περισσότερα στοιχεία μπορεί ώστε να απαντήσει σωστά. Για παράδειγμα

Εξεταστής : Τι κάνουμε σε μεγάλο ασύμμετρο κλείσιμο?
Πιλότος : Πόσο μεγάλο ?
Εξεταστής : 70%
Πιλότος : Είμαι κοντά σε πλαγιά ή όχι
Εξεταστής : Κοντά σε πλαγιά
Πιλότος : Ποια πλευρά έκλεισε ?
Εξεταστής : Η εσωτερική (δηλαδή η πτέρυγα θα γυρίσει στην πλαγιά)

Εαν σε αυτή την περίπτωση έλεγες προσπαθώ να κρατήσω την πορεία μου δεν νομίζω ότι κανένας εξεταστής θα θεωρούσε λάθος την απάντηση σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση ναι καλό είναι να αφήσεις την πτέρυγα να πάρει ταχύτητα και να βουτήξει σύμφωνα με τα νεότερα δεδομένα σχεδιασμού.

Αυτό που θέλω να πω είναι ότι δεν υπάρχει μια μόνο σωστή απάντηση σε πολλές από τις προφορικές ερωτήσεις αλλά όλα εξαρτώνται από την κατάσταση στην οποία βρισκόμαστε οπότε οι εξεταστές θα πρέπει να είναι αρκετά αναλυτικοί στην ερώτηση αλλά και οι πιλότοι που εξετάζονται να μην φοβούνται να κάνουν παραπάνω ερωτήσεις δείχνοντας ότι σκέφτονται και δεν απαντάνε μηχανικά

Μην πετάς πιό γρήγορα από τον φύλακα άγγελο σου
frog
Competition
 
Δημοσ.: 349

Re: Ασύμμετρα κλεισίματα και αντίδραση.

Δημοσίευσηαπό JOHNGEORGO » Δευτ Μαρ 20, 2017 12:35 pm

Δεν θα ήθελα να πάμε το θέμα στις εξετάσεις αυτό είναι ένα άλλο κεφάλαιο. Το έβαλα προς συζήτηση για να δούμε τι πρέπει να μαθαίνουμε έτσι ώστε να έχουμε ασφάλεια . Με δεδομένο ότι τα κλεισίματα αντιπροσωπεύουν περίπου το 50% των σοβαρών ατυχημάτων με αλεξίπτωτο πλαγιάς και το 80% των θανατηφόρων ατυχημάτων.
Στο sky μπαίνουν εκατοντάδες πιλότοι που δεν γράφουν ποτέ αλλά μαθαίνουν πράγματα μέσα από εδώ και ξέρω πολλούς που τέτοια θέματα τους ενδιαφέρουν πολύ. Στο συγκεκριμένο θέμα φαίνεται ότι υπάρχει μια σύγχυση και αυτό δείχνουν και οι απαντήσεις. Να λάβετε υπόψιν ότι όσοι διαβάζουν δεν έχουν το επίπεδο των ανθρώπων που έχουν απαντήσει. Όπως στην αρχική μου ανάρτηση γράφω η αντίδραση πιστεύω ότι πρέπει να είναι μέσα μας και ακαριαία, δεν ξέρω αν κάποιος αρχάριος μπορεί να έχει την ικανότητα να επιλέγει αν είναι ψηλά ή χαμηλά
μακριά ή κοντά και να αντιδρά ανάλογα της κατάστασης.
Περιμένω και από τους δασκάλους να γράψουν την άποψή τους για να διαφωτίσουν τους νέους πιλότους.

JOHNGEORGO
EN B
 
Δημοσ.: 75

Re: Ασύμμετρα κλεισίματα και αντίδραση.

Δημοσίευσηαπό frog » Δευτ Μαρ 20, 2017 2:12 pm

Δεν πάω το θέμα στις εξετάσεις μόνο απλά κάνοντας ερωτήσεις δείχνω ότι ξέρω, και επίσης ο τρόπος αντίδρασης είναι διαφορετικός ανάλογα με την κατάσταση δεν υπάρχει συνταγή και ξεκάθαρο σωστό ή λάθος

Επίσης να συμπληρώσω οτι ΠΑΡΑ ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΣΩΣΤΑ όπως λες η αντιδραση πρέπει να είναι μέσα μας και ακαριαία να έχουμε ένα είδος αντανακλαστικά σε καταστάσεις.

Μην πετάς πιό γρήγορα από τον φύλακα άγγελο σου
frog
Competition
 
Δημοσ.: 349

Re: Ασύμμετρα κλεισίματα και αντίδραση.

Δημοσίευσηαπό MIK » Δευτ Μαρ 20, 2017 3:31 pm

Η ταπεινή μου άποψη είναι ότι στο πλαίσιο εξετάσεων ΠΛ ο διάλογος που ανέφερες παραπάνω είναι ολόσωστος και (δυστυχώς) στο βουνό είναι μια ερώτηση που ακούς από πολλούς νέους ή μη πιλότους που (δυστυχώς) και πετάνε πανιά και καθίσματα που ίσως τουιστάρουν ειδικά με επιτάχυνση και (ακόμα πιο δυστυχώς)δεν έχουν άμεση πρόσβαση σε δάσκαλο προτείνω το εξής:

Εξεταστής : Τι κάνουμε σε μεγάλο ασύμμετρο κλείσιμο?
Πιλότος : Πόσο μεγάλο ?
Εξεταστής : 70%
Πιλότος: Βούτηξε για να τουιστάρει με ενέργεια που θέλει το πανί να ξεμπουκώσει πρώτα?
Εξεταστής: Εμένα ρωτάς? Ας πούμε οριακά όχι
Πιλότος : Είμαι κοντά σε πλαγιά ή όχι
Εξεταστής : Κοντά σε πλαγιά
Πιλότος : Ποια πλευρά έκλεισε ?
Εξεταστής : Η εσωτερική (δηλαδή η πτέρυγα θα γυρίσει στην πλαγιά)
Πιλότος: Κράτα πορεία να σιγουρευτείς ότι δεν σκας βουνό και αν σιγουρευτείς ότι δεν θα φας twist πρώτα ή και δεύτερα αν ο βράχος πλησιάζει. Σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση εξασφαλίζω ότι δεν θα φάω twist και αφήνω το πανί να ξεμπουκώσει μη στολάρω αν έχω στοιχειώδες ύψος

Νομίζω ΕΝΑ με καθιστό δεν θα τουιστάρει, EN-B με ξαπλωτό και τέρμα επιτάχυνση ίσως κάποια είναι και για στολ και για τουιστ. Ας γράψει και κανένας που πέρασε πρόσφατα σεμινάριο APPPPPPI μπας γράφω κάτι λάθος.

Επίσης νομίζω η νέα γενιά είναι πιο επίφοβη σε αυτά, όσα παλιά πανιά είχα σε λίγα (άντε δυο σύνολο) 70ρια πραγματικής ζωής όχι siv βούταγαν αλλά όχι τόσο για twist. Tα καινούργια δεν κλείνουν αλλά βουτάνε στριφτερά και θέλουν το χρόνο τους. Ας μας πει και ο Κούμι που έχει φάει όλα τα κλεισίματα με όλα τα πανιά.

SUNSET TEAM ΠΑΝΩ ΣΤΗ ΓΡΑΜΜΗ 150KV
MIK
Competition
 
Δημοσ.: 1645

Re: Ασύμμετρα κλεισίματα και αντίδραση.

Δημοσίευσηαπό Navagosostis » Δευτ Μαρ 20, 2017 8:30 pm

CHILIS έγραψε:Έχει σημασία και το φτερό....(κατηγορία) ....https://youtu.be/eSjcjE6NDl0 .....

.......και ο στριφογυριστός τρόπος που δένεις το αριστερό καραμπίνερ στο βίντεο.... :shock: :shock: :shock:
δικέ μου έγραψες!!!
:mrgreen:

ότι φάμε, ότι πιούμε και ότι πετάξουμε ! ! !
Navagosostis
Competition
 
Δημοσ.: 220

Re: Ασύμμετρα κλεισίματα και αντίδραση.

Δημοσίευσηαπό frog » Δευτ Μαρ 20, 2017 9:07 pm

Το twist και το stall είναι δυο καταστάσεις στις οποίες η πτέρυγα δεν μπαίνει ποτέ από μόνη της την βάζει αυτός που κρέμεται τις περισσότερες φορές σαν σακί με πατάτες στην καλύτερη περίπτωση από κάτω γιατί σε κάθε άλλη πολλές φορές κάνει τα πράγματα χειρότερα.

Η σωστή απάντηση κατά την γνώμη μου πάντα και αν είμαι κοντά σε πλαγιά είναι: μόλις φάω το κλείσιμο μαζεύω τα πόδια μου για το twist που είπες και κρατάω την πτέρυγα όσο γίνεται για να μην στρίψει στην πλαγιά χωρίς να το παρακάνω και στολάρω την ανοιχτή πλευρά, αφού δεν στουκάρω στην πλαγιά βλέπω τι θα κάνω μετά.
Και το πιο σημαντικό σε συνθήκες αναταράξεων θερμικών κλπ κρατάμε απόσταση ασφαλείας από την πλαγιά

Κι ένα quiz έχεις δοκιμάσει να κρατήσεις πτέρυγα με aspect ratio κοντά στο 7 ή και παραπάνω μετά από 70% ασύμμετρο ξέρεις τι διαδρομή έχει το φρένο ?

SIV καλό είναι να ξέρουμε τα όρια τις πτέρυγας μας τουλάχιστον στα κλεισίματα και τα όρια του spin και του stall

Μην πετάς πιό γρήγορα από τον φύλακα άγγελο σου
frog
Competition
 
Δημοσ.: 349

Re: Ασύμμετρα κλεισίματα και αντίδραση.

Δημοσίευσηαπό Θωμας » Δευτ Μαρ 20, 2017 9:33 pm

Frog....... +1000

Wings don't need too many certifications... Pilots do
Θωμας
EN B
 
Δημοσ.: 56

Re: Ασύμμετρα κλεισίματα και αντίδραση.

Δημοσίευσηαπό kilias » Δευτ Μαρ 20, 2017 9:50 pm

Η δικιά μου γνώμη είναι ίδια με του Δημήτρη από πάνω.

Η λύση είναι μονόδρομος...SIV

Live fast
Fly high
Be free
kilias
Competition
 
Δημοσ.: 295

Re: Ασύμμετρα κλεισίματα και αντίδραση.

Δημοσίευσηαπό paramick » Τρί Μαρ 21, 2017 12:08 am


paramick
Competition
 
Δημοσ.: 1061

Re: Ασύμμετρα κλεισίματα και αντίδραση.

Δημοσίευσηαπό Tornado » Τρί Μαρ 21, 2017 1:47 am

Στό quiz αυτο Δημήτρη θα απαντήσω και εγω, (επειδή τυχαίνει να πετάω με πτέρυγα πάνω από 7 aspect ratio ) το φρένο δεν υπάρχει σε ένα τέτοιο ασύμμετρο , οπότε είναι άλλες η κινήσεις που πρέπει να εφαρμόσεις.
Συγουρα θα ενεργήσεις σαν πρώτη κίνηση να φρενάρεις την ασύμμετρη πλευρά μέχρι το σημείο στολ για να μειώσεις την πορεία του ασύμμετρου .
Αλλά από εκεί και πέρα θέλει πάρα πολύ προσοχή τους χειρισμούς που θα εφαρμόσεις , σιγουρα όταν είσαι κοντά στο βουνό και το ασύμμετρο είναι από την πλευρά του, προσπαθείς να εφαρμόσεις πορεία ευθεία βάζοντας σώμα από την ανοιχτή μεριά της πτέρυγας( όσο έχει απομείνει ανοιχτή από αυτή) και φρενάροντας πολύ λίγο πάλι από την ανοιχτή μεριά της (προσοχή εδώ το φρένο γιατί μπορεί να στολάρει ότι έχει μείνει ανοιχτό και να μπείτε σε άλλες περιπέτειες ) ώστε να την μειώσεις την ταχύτητα που πάει να πάρει ασυμετρα. Γιάννη ελπίζω να σε καλυψα , έστω στο ελάχιστο.
Φυσικά όλα αυτά για να τα πετύχεις χρειάζεται να είσαι πολύ ψύχραιμος.
Για να εκπαιδεύσεις​ τον εαυτό σου να είναι ψύχραιμο μόνο με το siv θα το πετύχετε ,και δεν εννοώ μόνο ένα , ( πιστέψτεμε έχω κάνει πάνω απο 5 siv ) το siv δεν είναι υποχρέωση ώστε να το βάλετε στο βιογραφικό στης πτήσει σας, αλλά για να εξοικειωθείτε με την πτέρυγα και να πετάτε, πετάμε, με ασφάλεια,και πάνω απο όλα να ευχαριστιόμαστε την πτήση .

Tornado
EN D
 
Δημοσ.: 128

Re: Ασύμμετρα κλεισίματα και αντίδραση.

Δημοσίευσηαπό paramick » Τρί Μαρ 21, 2017 9:52 am


paramick
Competition
 
Δημοσ.: 1061

Re: Ασύμμετρα κλεισίματα και αντίδραση.

Δημοσίευσηαπό raflas » Τρί Απρ 09, 2019 11:52 am

έψαχνα που να αναρτήσω το παρακάτω βίντεο και ανακάλυψα το θρεντ αυτό που ταιριάζει κουτί θαρρώ.
Κιθαιρώνας, κλείσιμο ημέρας, ΒΔ με σχετική κόντρα, επιστρέφω από Ερυθρές με μόνιμη κάθοδο όποτε είμαι με επιτάχυνση να προλάβω την προσγείωση Πλαταιων. Το λοιπόν, η πτέρυγα μου μίλαγε γιαυτό και την κοιτώ 2-3 φόρες, άλλα εγώ είπα (δεν γ@μιεται σιγά, τέλος ημέρας είναι πόσο "κακό" να είναι αυτό που έρχεται) τσιμπάω το κλεισιματακι, το ακολούθησα όπως ένοιωσα ,είδα ότι ι αριστερή πέταγε ακόμα και σκέφτηκα ότι πρέπει να σταματήσω την στροφή που με έβαλε (και το twist που ερχόταν) γιατί δεν έχω ύψος κυρίως. Τραβάω αριστερό φρένο και μόλις σταμάτησα να είμαι το εκκρεμές (από το μπάσιμο στην στροφή) έβαλα και σώμα, είδα ότι άνοιγε η δεξιά μεριά και το βοήθησα
Όποτε και εγώ όπως ο λέει ο Γιαννης αντέδρασα όσο άφορα το τι έχει προτεραιότητα για έμενα στο κλείσιμο από ότι διαβάζω παραπάνω


raflas
Competition
 
Δημοσ.: 243

Re: Ασύμμετρα κλεισίματα και αντίδραση.

Δημοσίευσηαπό stork » Τρί Απρ 09, 2019 6:25 pm

Αλέξανδρε,επιδη δεν φαίνεται στο βίντεο ,να ρωτησω;μαζεψεςτα πόδια σου αμέσως αφού άφησες την επιτάχυνση; Το λέω γιατί με το κουκούλι είναι σημαντικό για να αποφύγεις το τουίστ λόγω της αδράνειας του σώματος ,εξάλλου πανω σε αυτό μπορεί να γίνει μεγάλη συζήτηση , κατα καιρούς υπάρχουν διάφορες εντύπωσεις για το θέμα αυτό.

stork
EN B
 
Δημοσ.: 38

Re: Ασύμμετρα κλεισίματα και αντίδραση.

Δημοσίευσηαπό raflas » Τρί Απρ 09, 2019 7:12 pm

stork έγραψε:Αλέξανδρε,επιδη δεν φαίνεται στο βίντεο ,να ρωτησω;μαζεψεςτα πόδια σου αμέσως αφού άφησες την επιτάχυνση; Το λέω γιατί με το κουκούλι είναι σημαντικό για να αποφύγεις το τουίστ λόγω της αδράνειας του σώματος ,εξάλλου πανω σε αυτό μπορεί να γίνει μεγάλη συζήτηση , κατα καιρούς υπάρχουν διάφορες εντύπωσεις για το θέμα αυτό.



σωστός ο Θανάσης! σημαντική λεπτομέρεια που ξέχασα να αναφέρω, έχω αφήσει επιτάχυνση και έχω μαζέψει πόδια αμέσως με το κλείσιμο και αμέσως πριν το βούτηγμα, δεν βούτηξε με επιτάχυνση ούτε με τεντωμένα πόδια.
Οι ενέργειες ήταν η εξής, τρώω το κλείσιμο και εξελίσσετε (αν το βάλεις στο youtube to speed 0.25 ψιλό φαίνεται από τα χεριά μου και τα καραμπινερακια τι γίνεται) νιώθω το μήνυμα πριν συμβεί και γιαυτό και το κοιτάω, μόλις η πτέρυγα ήταν ορθή γωνία και οι κυψέλες με κοίταγαν τραβάω κάτω δεξί C (αντί του φρένου καθότι επιταχυνόμενος) , οπου δεν επαρκεί για την επαναφορά προφανέστατα και συνεχίζει να καταρρέει,στο σημείο που βλέπω το πάνω μέρος της πτέρυγας ανάποδα αφήνω επιτάχυνση και μαζεύω πόδια (σε μια κίνηση) το ακολουθώ και μετά σταμάτησα την περιστροφή με αριστερό φρένο και σώμα μόλις με "άφησε" η ταλάντωση.

raflas
Competition
 
Δημοσ.: 243

Re: Ασύμμετρα κλεισίματα και αντίδραση.

Δημοσίευσηαπό stork » Τρί Απρ 09, 2019 8:06 pm

Σωστός! Ήμουν σίγουρος οτι αντέδρασες σωστά ,άλλωστε φαίνεται και από την γρήγορη επαναφορά της πτέρυγας, απλά το ανέφερα για να τονίσω την διαφορά σε σχέση με τ ανοιχτά και τα κλειστά καθίσματα σε ένα κλείσιμο,όταν πολλές φορές πιο "φρέσκοι"πιλότοι ενδιαφέρονται για να πάρουν κουκούλι και με ρωτάνε για τις διάφορες απο το απλό.
Που και μεταξύ των κουκουλιών υπάρχουν σημαντικές διαφορές!

stork
EN B
 
Δημοσ.: 38


Επιστροφή στην Ασφάλεια Πτήσεων - Συμβάντα

Μελη σε συνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 6 επισκέπτες

cron