Ημερομηνία Παρ Μαρ 29, 2024 12:12 am
Text Size
Αρχική Κοινότητας Θέματα Αλεξίπτωτα & Εξοπλισμός

Αλεξίπτωτα & Εξοπλισμός

Εντυπωσεις νεων EN B..

Τεχνικά και πρακτικά θέματα - Ανακοινώσεις

Συντονιστής: Moderators

Εντυπωσεις νεων EN B..

Δημοσίευσηαπό car00ly » Παρ Απρ 05, 2013 2:47 pm

Ως κατοχος του νεου U-TURN blaclight medium και αφου προσφατα δοκιμασα και το νεο Mentor 3
Θα ηθελα να σας μεταφερω τις εντυπωσεις μου για αυτα τα δυο en b.

To blacklight ειναι μια πολυ ωραια πτερυγα με πολυ καλη ανοδο στα θερμικα, πολυ σταθερο
και με πολυ καλες επιδοσεις με την επιταχυνση πατημενη εως και 3/4. Η ταχυτητα του δεν ειναι πολυ καλη και μπορει να υστερει λιγο σε σχεση με αλλα enb αλλα αυτο το κανει να ειναι ενα ασφαλες πανι σε περιπτωση κλεισιματος και πολυ σταθερο με την επιταχυνση πατημενη σε ζορικες συνθηκες.Επισης η u-turn εχει κανει μαλλον πολυ καλη δουλεια και η πτερυγα αυτη ειναι θα ελεγα antipitch και antiroll αφου διορθωνει σχεδον μονη της σε τετοιου ειδους κλισεις. Αυτο που νοιωθεις οταν πετας το blacklight ειναι σιγουρια και ασφαλεια και οταν αυτο συνδυαζεται και με επιδοσεις τοτε ειναι το τελειο πακετο για καποιον που θελει να περασει σε αυτην την κατηγορια.

Εχοντας πεταξει στο παρελθον και το mentor2 θα ελεγα οτι η nova δεν εχει αλλαξει πολλα στο νεο μοντελο και το 3 μοιαζει πολυ στο παλιο.Ειναι ενα πολυ ωραιο αλεξιπτωτο με ωραια ανοδο καλη ταχυτητα και επιδοσεις και η φιλοσοφια κατασκευης φωναζει απο μακρια Nova. Εχει πιο μαλακα φρενα απο το blacklight η αισθηση της πτερυγας ειναι επισης μαλακη και θελει την συμμετοχη του πιλοτου για να πεταξει και ας ειναι enb. Αυτο που διαπιστωσα ειναι οτι η πτερυγα αποκτα ενεργεια αν ο πιλοτος το θελει κατι που το blaclight αρνηται και αυτο το κανει πιο ευελικτο για καποιον που θελει να παιξει που και που.Πιστευω ομως οτι η ενεργεια που αποκτα θα ειναι λιγο εισβαρος του σε μια δυσκολη κατασταση για εναν πιλοτο που δεν ειναι ενεργητικος..
Ευχαριστω τον Βαγγελη Σταμελλο για την παραχωρηση του νεου mentor 3

car00ly
EN B
 
Δημοσ.: 96

Re: Εντυπωσεις νεων EN B..

Δημοσίευσηαπό car00ly » Παρ Απρ 05, 2013 6:21 pm

Κατα την γνωμη μου παντα..Ειναι δυο πτερυγες οι οποιες δεν εχουν διαφορα σε επιδοσεις.
Το mentor ειναι πιο απαιτητικο σιγουρα σε χειρισμο. To blacklight ειναι πιο ξεγνιαστο.
Αναλογος τι ζηταει κανεις.Εγω θα διαλεγα το mentor λογω του οτι ειναι πιο παιχνιδιαρικο. Αν ομως καποιος θελει να πεταει χωρις στρες το blacklight του ταιριαζει..

car00ly
EN B
 
Δημοσ.: 96

Re: Εντυπωσεις νεων EN B..

Δημοσίευσηαπό tuareg » Πέμ Μάιος 01, 2014 9:15 pm

Ηρθε η ωρα για να αλλαξω και εγω πανι. Εχω δει λοιπον καποια αλλα δεν μπορω να ξερω εαν δεν δοκιμασω πως ειναι? Το Mentor 3 ειναι η μια επιλογη και το Hook3 η αλλη μου επιλογη.
Για το mentor ειπες πολυ καλα λογια, ξερεις για το Hook3 της niviuk πως συμπεριφερεται?? Το εχει κανεις απο εδω μεσα? ή εαν το εχει δοκιμασει κανεις?
Ευχαριστω

….beacuse Football, Baseball, Bowling & Golf only require one ball
tuareg
EN A
 
Δημοσ.: 8

Re: Εντυπωσεις νεων EN B..

Δημοσίευσηαπό vagos » Πέμ Μάιος 01, 2014 10:15 pm

http://www.o2paragliding.gr/index.php?o ... Itemid=197

(μια περιληψη για αυτα που σε ενδιαφερουν... )

vagos
Competition
 
Δημοσ.: 1005

Re: Εντυπωσεις νεων EN B..

Δημοσίευσηαπό tuareg » Παρ Μάιος 02, 2014 7:16 am

Βαγγέλη ευχαριστώ πολυ για το άρθρο. Όταν θα έρθει η ωρα θα μιλήσουμε ξανά, προς το παρόν ας μαζεψω κανένα φράγκο :mrgreen:

….beacuse Football, Baseball, Bowling & Golf only require one ball
tuareg
EN A
 
Δημοσ.: 8

Re: Εντυπωσεις νεων EN B..

Δημοσίευσηαπό MIK » Δευτ Μαρ 16, 2015 12:45 pm

Advance Iota

My England is very best. Έλληνας προσπαθεί να μπερδέψει την διεθνή κοινότητα παραπέντε. Ευχαριστώ πολύ τον Διονύση και τη Freedοm που (έστω για μια ώρα), με μετέφεραν για ακόμα μια φορά στη μαγική στιγμή που πετάς ολοκαίνουργιο υπερσύγχρονο Advance κατάλληλο για σένα. Κρίση οπότε θα περιμένω να αρχίσουν να πουλιούνται φτηνά Iota και Mentor 4 ή κάποιος να αγοράσει το υπέροχο Sigma μου ΕΕΕΕΕΕΕ :twisted:

Ως φανατικός Advanceάκιας ένα είναι σίγουρο. Αν η advance το έχει σχεδιάσει για κάποιον σαν εσένα, ετοιμάσου να απολαύσεις πολλές πολλές πτήσεις, να αποκτήσεις φτερά να πετάς ξέγνοιαστα στους ουρανούς και να σε ξύνει η τσέπη σου για το επόμενο μοντέλο μόλις βγει.

Brand new Swiss gliders, spring and friends (combine at least 2 of them, prefferably 3) are the best inventions of mankind lately...

A few words about the pilot. 10 years total. last gliders: Mamboo, Sigma 6(early upgrade, no hours, scared, lets downgrade), Ozone Rush 2, Epsilon 6, Sigma 8(100++ hours on it) more or less change every two years. Crisis struck Greece so Sigma 8 has new lines and will stay with me for a while. Mentor 4 test flight yesterday but weak lift and different loading so i have to go again tomorrow, damn. Sigma 8 flight for a bit just before the Iota, top landed unpacked and flew, so from one to the other. 1hour flight, Iota 28 loaded at 105kg, spring +3 thermals, broken by 10-15km wind but with occasional bullets.

Take off no prob, love the quality as usual, loved the feeling, one wing when turbulent, two wings when having fun, outclimbed easily everything and everybody, not many and not indicative, but don't compare the outclimbing you have to compare the day. The day changed from "have to pay some attention" to "i will be informed really soon before i have to pay attention" and from "love to surf those strange bullets with my Sigma" to "love to surf those strange bullets with somebody else's Iota".

Speed bar pressure is really amazingly light and C flying on 30-70% bar is how everybody's weekend should be spend. Especially compared to Sigma 8. One foot and a finger on the C's is really relaxing.

I guess a similar feeling to when my brand new back then Epsilon 6 changed me from "bumpy, a bit scared, no altitude, stay away from rocks, get altitude fast" to "6 hour flights, scratching rocks, what turbulence?, what collapses?, damn the day is over, i want more" will change the Iota anybody a bit afraid of turbulence flying EN-C's or high aspect wings.

Flown with Speedflying harness upright no seat plate so i guess the most uncomfortable and bumpy harness you can get.

For upgraders my initial impression is that it needs a bit of attention (anybody getting collapses with low and mid EN-B's, will get with this one as well, most likely more) and attempting some lousy wingovers it wants to get the nose down a lot, fast and perhaps will scare some early upgraders.

Ziad has said the rest he is correct. I also didn't like the Mentor3, felt mushy, Mentor 4 felt a lot lot better.

P.S. 30 years of paragliding research and evolution how on earth did everybody miss that ring thing up until now?

Ελεύθερη μετάφραση: Όλα τα καινούργια αλεξίπτωτα είναι υπέροχα. Το μοναδικό τους πρόβλημα είναι ο πιλότος και τι θα γίνει τη μαύρη στιγμή που θα πανικοβληθεί. Κάποιοι θα αντιδράσουν σωστά κάποιοι λάθος. Όπως είχε πει ο Διονύσης "ότι πανί θες να αγοράσεις, το έχεις μέχρι aspect 6+, τι θα κάνεις όμως την ώρα που θα το δεις με τα μούτρα κάτω δεν ξέρω, ούτε για μένα ξέρω".

Μια βουτιά στη θάλασσα αργότερα κατάλαβα ακριβώς τι εννοούσε...

Aν ο δάσκαλός σας έχει άποψη, τον ακούσετε και είναι σοβαρός, ότι πανί και να πάρετε από τα καινούργια απλά θα απολαύσετε πτήσεις. Τα πράγματα είναι πια απλά, δεν υπάρχει συμβιβασμός για το aspect, κάποια aspect τα έχεις, από εκεί και πάνω δεν τα έχεις και από κάποιο aspect και πάνω τα έχεις αν είσαι "ζεστός" και θέλει προσοχή τις πρώτες 20 δυνατές ώρες.

Νομίζω υπάρχει υλικό στο pgforum πια για το πιο πανί είναι μαλακό, πιο είναι παιχνιδιάρικο, πιο θα πάει πιο μακρυά και πιο είναι πιο ασφαλές. Παράλληλα δεν έχει αναφερθεί περίπτωση όπου το manual του αλεξιπτώτου δεν γράφει καθαρά και ξάστερα για τι πιλότο έχει σχεδιαστεί.

Αγοράστε όποιο αλεξίπτωτο είναι για τα χέρια σας, αφού διαβάσετε το manual και σιγουρευτείτε ότι το aspect είναι για σας και είναι σχεδιασμένο για κάποιον σαν εσάς. Για τα Mentor 4 και Iota που έχω άποψη και έχουν και άλλοι που συζήτησα, με κλειστά μάτια αν θέλετε να έχετε ένα πανί που είναι τα φτερά σας αγοράστε τα. Όποιος έχει 100+ ώρες και κρατάει πανί ανοιχτό θα γίνουν τα φτερά του.

Έχουμε τα φτερά μας και πετάμε στην χρυσή εποχή του παραπέντε. Προτείνω σε όλους να αποφύγουν να έχουν αλεξίπτωτο και να τρομάζουν πετώντας την εποχή που το παραπέντε έχει ατυχήματα χωρίς λόγο.

Στην επόμενη εκπομπή της Τένιας Μακρή για τα ψυχολογικά σας προβλήματα θα συζητηθεί το θέμα "Το καινούργιο μου δυάρι πάει πολύ γρήγορα, δεν μπορώ να μπω στο στενό θερμικό"

Υ.Γ. Τα βίντεό σας είναι καλής ποιότητας, ωραία είναι, καταθέστε χρήματα στον λογαριασμό Alpha Bank "θέλω να πάρω πανί και ζώνη" και θα ανέβουν.

SUNSET TEAM ΠΑΝΩ ΣΤΗ ΓΡΑΜΜΗ 150KV
MIK
Competition
 
Δημοσ.: 1645

Re: Εντυπωσεις νεων EN B..

Δημοσίευσηαπό badoulis » Δευτ Μαρ 16, 2015 7:42 pm

MIK έγραψε:Στην επόμενη εκπομπή της Τένιας Μακρή για τα ψυχολογικά σας προβλήματα θα συζητηθεί το θέμα "Το καινούργιο μου δυάρι πάει πολύ γρήγορα, δεν μπορώ να μπω στο στενό θερμικό"


The struggle is real, man...
:P :P :P

Δέν έχετε τα κατάλληλα δικαιώματα να δείτε τα αρχεία σε αυτή τη δημοσίευση.
Του φευγάτου η μάνα δεν έκλαψε ποτέ
https://www.hikeflybook.eu/
https://www.youtube.com/user/ShipwreckedFP
https://vimeo.com/aimilios
badoulis
Competition
 
Δημοσ.: 428

Re: Εντυπωσεις νεων EN B..

Δημοσίευσηαπό MIK » Τρί Απρ 07, 2015 7:35 pm

Πάντως ψυχολόγους έχει πολλούς η Αθήνα Αιμίλιε και με την κρίση πρέπει να έχουν πέσει οι τιμές. Νομίζω έχουμε και ψυχίατρο παραπεντιστή αν συνεχίσεις να μη μπορείς να μπεις στο θερμικό με το "δυάρι" σου :mrgreen:

Για όσους τους ξύνει η τσέπη τους, ένας δυστυχισμένος τύπος στο Ισραήλ έπρεπε να τα πετάξει όλα. Τον καημένο. Το μεταφράζουμε σιγά σιγά?

I have simplified a bit this B comparison, and added the ‘more fun and pleasure to fly B glider, as many pilots don’t always search for + 0.xy in LD on a B rather than “higher fun factor ” glider.
Also i threw some C’s and D’s to give an idea…

Most easy to fly in difficult conditions (most comfortable) :

1-AD Rise 2 M = Base M
2-Hook 3 25
3-Sprint EVO= Eden 5=Advance E7 26 = Kantega XC2= Ion 3 S = Atlas S= Infinity 4 S = Swift 4 SM = AD Rise 2 S Superlight .
4-Rush 3 = Mentor 3 S = Summit XC 3 S = Iota 26
5-Mentor 4 S = Tequila 4 = Rush 4 = Windtech Bali
6-SM-Blacklight = Nevada = Sky Atis = Comet 2 S= Swing Mistral 7 S
7-Mentor 2 = Lightning S
8-Chili 3
9-Carrera S, M


Climb rate in OVERALL conditions for XC flying (difficult ,weak, or strong) .
“Relatively moving conditions”

1-Chili 3 S @ 98 = Carrera S, M.
2-Nevada = U-Turn Blacklight = Rush 4 SM = Mentor 2 S (Still Efficient) = Mentor 3 S ( it is very dampened) = Tequila 4 SM = AD Rise 2 M = Atlas S = Base M = Rise 2 S Superlight
3-Iota 26 = Windtech Bali.
4-Summit XC 3 S @ 93 = Comet 2 S = Ion 3 S = Mentor 4 S.
5-Hook 3 = Eden 5 = Sky Atis 4= Advance E 7 26 = UP Kantega XC2 S = Infinity 4 S = Swing M7 S = Lightning S @90 (These gliders have a superb climb in calm conditions away from the valley breeze.Differences are very small .Its up to the pilot !)

Glide in “OVERALL” conditions (upwind, downwind, racing in difficult conditions) Or “efficiency” ! Done in active air.

1-Carrera S, M = Mentor 4 S = Iota 26
2-Mentor 3 S = Chili 3 S
3-Rush 4 = AD Rise 2 = Swift 4
4-Nevada 26 (must be loaded at 100 ) = Windtech Bali = Hook 3 = Tequila 4 SM = Mentor 2 S
5-Blacklight SM (loaded) = Ion 3 S = Sky Atis 4 M = Swing Mistral 7 S = Atlas X-Alps =AD Rise 2 S Superlight .
6-BGD Base M = UP kantega XC2 S = Rush 3 M = AD Rise 1 = Infinity 4 S = Eden 5 = Comet 2 S = Atlas S ( The differences are small with ± half a point in L/D max, in “relatively moderate conditions” . (Racing in stronger conditions will show bigger differences)

Fun feel : “pleasure to fly, “agile” and higher overall fun feeling” IMHO

1-Tequila 4 S @ + 91 kg
2-Base M @ + 91 kg / Infinity 4 S @ + 89 Kg = Swift 4 @ + 91 Kg / Atlas S, & Atlas X-Alps S @ +91 Kg / Sky Atis 4 M @ + 95 Kg / Swing Mistral 7 @ +92 Kg / Mentor 2 S @ +95 Kg / Comet 2 S @ + 93 Kg /
3-Rush 4 @ + 91 Kg / Carrera S @ + 92 kg / Blacklight S @ +91 Kg / Blacklight SM @ + 100 Kg / UP Kantega XC2 @ + 95 Kg / Mentor 3 & 4 S @ +95 Kg / Advance Iota @ + 96 Kg / Wintech Bali M @ + 97 Kg / Chili 3 @ + 100 Kg / AD Rise 2 S superlight @ + 89 Kg .
4- Rise 2 M @ + 103 Kg / Nevada 26 @ + 100 Kg / Ion 3 S @ + 97 Kg / Hook 3 M @ + 97 Kg /UP Summit XC3 @ + 93 kg / AD Rise 1 @ + 95 Kg .




Most demanding glider in "strong conditions" (1-10) '10' being most demanding for a high end B ‘: ( Please bear in mind the 'size' and the 'wing loading' ! )
* Some C’s and D’s were included to inform pilots about their demanding behavior (Forum request) .




Advance E7 26 (@93 all up) * 3.9
AD Rise 2 M (@98all up) *4
BGD Base M (@90all up) *4
Eden 5 (@ 95 all up) *4
Hook 3 (@97 all up) *4
Rush 3 M (@102 all up) *4.5
Sprint Evo ( @ 98 all up ) *4.5
Nova Ion 3 S (@ 95 all up) *5.0
U-Turn Infinity 4 S (@ 90all up) *5.0
Gin Atlas S (@ 92 all up ) * 5.0
UP Kantega Xc2 S (@ 90 all up)*5.0
AD Rise 1 (@ 102 all up) *5.5
Windtech Bali (@95 all up) *5.5
Swift 4 SM (@ 92 all up) *5.5
Iota 26 ( @ 95 all up) *5.5
Blacklight SM (@100 all up)*5.5
Sky Atis 4 M (@93 all up) *5.5
Nevada 26 (@ 100 all up ) *5.5
Mentor 3 S ( @97 all up) *5.5
Tequila 4 SM (@92 allup) *5.5
Axis Comet 2 S (@90 all up 5.8
Mentor 4 S ( @ 95 all up) *5.8
UP Summit XC3 @ 93 all up. 6.0
Swing M7 S (@90all up) *6.0
Rush 4 SM (@93 all up) *6.0
Blacklight S ( @ 90 all up) *6.5
Lightning S @ (90 all up) 6.5
Mentor 2 S (@ 95 all up) *6.5
Chili 3 S (@ 98all up) *7.0
carrera S, M 8.0


C & D gliders:
This grade is to say how busy a glider is, in strong conditions, or the one that’s more difficult to manage, comparing to the B category.

Since this is a very delicate comparison , i must point out that the glider that has quicker authority on the brakes like the Triton 2 will enable a good pilot to keep it swiftly overhead. Some doesn’t have that quick response and in strong conditions they won’t keep the pilot as busy, but he will be the ‘passenger’ for a short lapse of time …
The grade doesn’t indicate the one that recovers easier or harder !!Only that keep you busier ! Most will have easier recovery than the higher graded !

Aspen 5 26 (@98all up) *10
Sol Lotus one (@ 98 all up) *11
Delta 2 SM size (@ 92 all up) *9
Skyman CrossAlps S (@90 all up) *10.5
Ozone Mantra 6 SM (@94 all up) *12
Gin Gto 2 S size (@94 all up) *12,5
Triton 2 in S size (@ 96 all up) *12.5 (M size could be different) !
Niviuk IP6 26 (@98 all up) *13.5
Ozone R-10 S (@ 98 all up) *15.0



The Eden 5 has less top speed of 3-4 km than the others.
The Hook 3 is very comfortable to fly with a very interesting glide angle. The climb in smooth conditions is fair.
The Mentor 3 is much easier than the Mentor 2, and its efficiency is in those turbulent glides where it will have less pitch movements and little better glide.
The Mentor 4 has better glide than the Mentor 3 but with lesser climb “only” in weak conditions.
The Iota has a very good glide similar to the Mentor 4, It has a nice climb similar to the Mentor “3”.
The Chili 3 S “still” has the best climb rate and a very nice handling in homogenous conditions. But with a very long brake travel.
The Advance E7 26 is the most confidence inspiring rock solid glider of the cat. It reminded me of the low B cat in comfort.
The BGD Base is a confidence inspiring, solid glider.The climb and handling are very good.
The Atis 4 has a bit roll movement and need some active piloting in the high end B’s.
It has a fast trim speed, much like the M3 and Chili 3. Long brake travel are needed to let the glider respond in turbulent conditions.
The UP Kantega XC2 S is a very nice wing to fly .It has nice handling and also superb climb overall being also very accessible.
The Swing M7 S is a delight to fly. It dives a bit into turns. It is fast enough for a B, and has enough performance. Not really a floater but a nice glider overall.
The Rush 4 has a very good glide . It is an overall good, very solid B glider, but its trim speed is around 38 km/h and especially the top speed which is low for the cat around 51 km/h .
The fastest are Mentor 3, XC3, Mistral 7…But it is around 55 km/h max.
The AD rise 2 M has the BEST ratio Performance/Comfort in flight !
The Tequila 4 SM is like a precious gem ! combining agility/performance/accessibility!
The Infinity 4 has a very light and nice turning behavior! It has a low trim speed , and the climb rate even loaded is outstanding!
The Comet 2 S give a nice feeling under it. It has a very nice handling .
The Windtech Bali has a respected glide angle. It needs slightly active piloting in big air.
The Atlas S has everything to make its pilot very happy,with a good feeling of passive safety. The X-Alps version of the Atlas has more performance overall, especially in climb.


Conclusion: The Carrera has now two very serious competitors, the M4 and the Iota in pure gliding power.The Carrera still climbs better “in real conditions” than any B in this table.
The AD Rise 2 is very comfortable to fly with a superb glide for the high B category .
The Rush 4 like the Swift 4 has nearly the glide of the Mentor 3 but with lesser speed. It's an overall efficient glider in difficult conditions where it could cut through turbulence and have a very solid and compact feel coupled with a direct handling.

I’m certain that a good pilot can break an XC record with ANY of those superb B gliders from above !
Please pick the one that will make you feel happy under it ….The rest is up to you !


Cheers,
Ziad

SUNSET TEAM ΠΑΝΩ ΣΤΗ ΓΡΑΜΜΗ 150KV
MIK
Competition
 
Δημοσ.: 1645

Re: Εντυπωσεις νεων EN B..

Δημοσίευσηαπό MIK » Δευτ Απρ 20, 2015 3:00 pm

Γιουπιγιάγια πέταξα το Mentor 4 τραλαλά.

Δεύτερη πτήση του μικρή, αλλά αυτή τη φορά μπήκα σε θερμικά και κουνήθηκα μαζί με άλλα πανιά. Παράλληλα το συζήτησα και με αρκετούς που το πέταξαν και σε πιο κουνιστές συνθήκες. Νομίζω ότι κατάλαβα τα παρακάτω:

-Ξεχάστε την πιστοποίηση δεν σημασία. Σημασία έχει μόνο το Aspect, η τεχνολογία και το τι γράφει ο κατασκευαστής. Προσθέστε και το τι γράφει ο Ziad και άλλοι που τα τεστάρουν.

-Είμαστε πολύ τυχεροί που ζούμε τη χρυσή εποχή του παραπέντε.

-Σε αντίθεση με το Iota που είναι σούπερ σταθερό κέντρο με δυο σχετικά δυναμικά ακροπτερύγια να κουνιούνται, το Mentor 4 είναι 2 φτερά σαν να πετάς δυάρι και κοιτάς από πάνω σου και οπττικά βλέπεις ένα πανί αρχαρίων που σου βγάζει ασφάλεια.

-Κουνάει, μιλάει, κεφάρει, ψιλοβουτάει σα δυάρι αλλά σε γενικές γραμμές σε slow motion τα μυνήματα ότι θα κλείσει στα φρένα, όποιος έχει πετάξει nova καταλαβαίνει τι λέω για το slow motion. Άλλοι έφαγαν ακροπτερύγια, αλλά όλοι είπαν ότι κλείνουν τελικά μόνο τα ακροπτερύγια και σταματάει εκεί. Σε λίγο καιρό θα τα δούμε λογικά και στα Siv πως πραγματικά κλείνουν, απλά νομίζω ότι και με τα δύο αν είσαι ξύπνιος δεν θα φας κλεισίματα ακόμα και σε εξωφρενικό ξύλο.

-H προειδοποίηση για το πότε πρέπει να αφήσεις τη φωτογραφική και να πιάσεις τα φρένα μήπως έρθει κάνα κλείσιμο είναι μικρότερη από το Iota στο κάθισμα, αλλά είναι εμφανέστατη και ωραιότερη αν κρατάς τα φρένα.

-Το Iota ανεβαίνει πολύ πολύ ωραία και σταθερά, το Mentor ανεβαίνει πολύ πολύ ωραία και πιο διασκεδαστικά. Στα ασθενή και τα δύο είναι σχεδόν σαν δυάρια με το Mentor να νιώθεις και σαν δυάρι. Το Iota γούσταρε να βάλεις μια γωνία και να το αφήσεις να σε πάει στον πυρήνα, το Mentor γούσταρε να αλλάζεις γωνίες για να βρεις την μέγιστη άνοδο ή τον πυρήνα.

-Προφανώς το ιδανικό είναι test flight στα κιλά σου, το δοκίμασα και στο L και το M και υπάρχει διαφορά. Αν μπορείς να κάνεις test flight ίσως αξίζει το ταξίδι όπου υπάρχει το πανί για να δεις πιο σου ταιριάζει και αν στα κιλά σου βγει κουτί.

-Ο Τσουλούφης πήγε κάτω, εγώ πάνω, απογειωθήκαμε δίπλα δίπλα, υπάρχει βίντεο :mrgreen:

-Ωραία γλυκιά επιτάχυνση, και με τα δύο το ιδανικό Σαββατοκύριακο να περάσεις είναι έλεγχος με πόδι 30-70% επιτάχυνση και δυο δάχτυλα στους C, ταξιδάκι σε όμορφα κουμουλάκια. Και 60-100% γιατί όχι?

- Πάει μακρυά με καλό λόγο είναι προφανές. "Conclusion: The Carrera has now two very serious competitors, the M4 and the Iota in pure gliding power.The Carrera still climbs better “in real conditions” than any B in this table. "

-EΛΑΦΡΥ. ΑΠΟΓΕΙΩΣΗ ΣΑΝ ΑΣΣΟΣ

-Το Mentor είναι πανί με χαμηλό Aspect και πιθανότατα ανάλογη ασφάλεια που νιώθεις ότι πετάς δυάρι σε φρένα και αίσθηση, έχεις λόγο τουλάχιστον σαν δυάρια και σίγουρα θα πας μακρυά σαν τα προηγούμενα. Προφανώς όμως είσαι πολύ πιο χαλαρός και έχει πολύ λιγότερες απαιτήσεις στο να μείνει ανοιχτό από δυάρι. Πχ αν το συγκρίνω με το Sigma μου που είναι και σχετικά ήσυχο, είσαι πολύ πιο χαλαρός και μου έδωσε την αίσθηση ότι θέλει πολύ λιγοτερα αντανακλαστικά για να μείνει ανοιχτό. Το Iota μοιάζει σαν ασόδυο, ωραίο, στιβαρό αλλά με αρκετή ενέργεια αν αρχίσεις το παιχνίδι.

-Αν έχεις λεφτά, θες να πας μακρυά, δεν θες να φοβάσαι να πετάξεις τα καταμεσήμερα και τα "ξύλα" και δεν είσαι βέβαιος ότι θα βάζεις 100 ώρες το χρόνο πάρε πανί με aspect 5,4-5,6 από τα σύγχρονα. Αν είσαι βέβαιος ότι θα βάζεις 100 ώρες το χρόνο μπορείς να ανέβεις και να πάρεις Aspect 5,7+ έχει μπόλικα να διαλέξεις. Αν κάνεις και test flight να δεις πιο σου ταιριάζει κουτί στο πως θες να πετάς και ίσως και στα μεγέθη δεν θα χάσεις. Αρκεί στο manual του αλεξιπτώτου να περιγράφει έναν πιλότο σαν αυτό που είσαι και όχι σαν αυτό που ελπίζεις να γίνεις, αυτό που θες να τραβάει η κάμερα ή αυτό που θες να σε βλέπουν οι άλλοι να πετάς. Πάρε το πανί που με δυο πτήσεις θα γίνει τα φτερά σου και όχι με 100. Έχουμε φτάσει στο σημείο που τα πανιά λένε "αλήθεια" και είναι σχεδιασμένα για να κεφάρει ο συγκεκρημένος πιλότος.

Kαλές πτήσεις hope it helps.

Υ.Γ. Silver Alert. Aπεγνωσμένος πιλότος δυαριού μετριού ύψους με μούσια κάνει επικίνδυνες μανούβρες πάνω από τα καταγάλανα νερά της Καλαμάτας. Την τελευταία φορά που εθεάθει διάβαζε βιβλίο του Bruce Goldsmith για το πως να κυκλώνει και να παραμιλάει "έπρεπε να κύκλώνα πιο ανοιχτά". Αν τον δείτε επικοινωνήστε με τον βαρκάρη από κάτω και πείτε στις τσιπούρες να προσέχουν.

SUNSET TEAM ΠΑΝΩ ΣΤΗ ΓΡΑΜΜΗ 150KV
MIK
Competition
 
Δημοσ.: 1645

Re: Εντυπωσεις νεων EN B..

Δημοσίευσηαπό KITSMAN » Δευτ Απρ 20, 2015 5:32 pm

tuareg έγραψε:Ηρθε η ωρα για να αλλαξω και εγω πανι. Εχω δει λοιπον καποια αλλα δεν μπορω να ξερω εαν δεν δοκιμασω πως ειναι? Το Mentor 3 ειναι η μια επιλογη και το Hook3 η αλλη μου επιλογη.
Για το mentor ειπες πολυ καλα λογια, ξερεις για το Hook3 της niviuk πως συμπεριφερεται?? Το εχει κανεις απο εδω μεσα? ή εαν το εχει δοκιμασει κανεις?
Ευχαριστω

καλησπερα
αν και οι εντυπωσεις του καθενος απο το πανι του, περα απο το εγωιστικο στοιχειο...(το αγορασα αρα το υπερασπιζομαι), ειναι καθαρα υποκειμενικες αναλογα με τα ορια του...
εχω λοιπον το Hook3 εδω και 18 μηνες, προερχωμενος απο ενα πιο απαιτητικο πανι, Gin sprint Evo, για μενα.... μπορω πλεον να πω οτι,μετα απο 60 ωρες περιπου, ισως λιγες παραπανω, και πετωντας παραλληλα και ενα παλιο 2αρι Gin rebel....το Hook δεν ειναι πανακεια, αλλα οταν ολοι πανε πανω κατω, και γινονται φραπεδια...εγω σπανια θα χρειαστει να επεμβω διορθωνοντας το στις αναταραξεις.....δεν ξερω αν το αφησω μονο του τι θα κανει αλλα εγω μια χαρα ανεβαινω...και απο ταχυτητα (λογω βαρους και κατηγοριας) παει σφαιρα...ακομη και με 2αρια πηγαινω τα ιδια...δε σε μια μικρης διαρκειας παραλληλη πτηση με το Ozone του Badder και με ενα χρονο στην πλατη του το πανι, πηγαιναμε σχεδον το ιδιο σε ταχυτητα και λογο...ελαχιστη διαφορα...η αναφορα στο συγκεκριμενο ηταν για το οτι ετυχε να γινει η ατυπη συγκριση στην πωτη πτηση του Γιαννη, αλλωστε το εχω κανει αυτο το τεστ (αν μπορουσε να το πει καποιος ετσι) με ολα σχεδον τα πανια... το υπερ που πιστευω οτι εχω σε σχεση με τα advance & up που ειναι εξισου στιβαρα και ασφαλη πανια ειναι οτι εχω καλυτερη ταχυτητα οποτε και καλυτερη διεισδηση στα θερμικα λογικα..αυτο παντα απο αυτο που βλεπω στον αερα, μιας και εχω πεταξει μονο με παλια advance
το βασικο ειναι οτι οταν τα τσαχπινικα πανια θελουν πολυ δουλεια εγω βγαζω φωτογραφιες... και για μενα το παρα5 ειναι αυτου του ειδους διασκεδαση..

καλά είμαι εγω;
ΤΑ ΠΡΩΤΑ 100 ΧΡΟΝΙΑ ΕΙΝΑΙ ΔΥΣΚΟΛΑ...ΜΕΤΑ ΣΥΝΗΘΙΖΕΙΣ...
KITSMAN
Competition
 
Δημοσ.: 1202

Re: Εντυπωσεις νεων EN B..

Δημοσίευσηαπό badoulis » Δευτ Απρ 20, 2015 8:13 pm

MIK έγραψε:Υ.Γ. Silver Alert. Aπεγνωσμένος πιλότος δυαριού μετριού ύψους με μούσια κάνει επικίνδυνες μανούβρες πάνω από τα καταγάλανα νερά της Καλαμάτας. Την τελευταία φορά που εθεάθει διάβαζε βιβλίο του Bruce Goldsmith για το πως να κυκλώνει και να παραμιλάει "έπρεπε να κύκλώνα πιο ανοιχτά". Αν τον δείτε επικοινωνήστε με τον βαρκάρη από κάτω και πείτε στις τσιπούρες να προσέχουν.


Ως εδώ και μη παρέκει! Μετρίου αναστήματος;;;;;!! Παρακαλώ ανακαλέστε άμεσα, αγαπητέ συνάδελφε, αλλιώς θα προβώ σε καταγγελία στην Ομοσπονδία :evil: :P :evil:

Του φευγάτου η μάνα δεν έκλαψε ποτέ
https://www.hikeflybook.eu/
https://www.youtube.com/user/ShipwreckedFP
https://vimeo.com/aimilios
badoulis
Competition
 
Δημοσ.: 428

Re: Εντυπωσεις νεων EN B..

Δημοσίευσηαπό tifonas » Σάβ Μάιος 09, 2015 9:31 pm

Αν και το αγωνιστικό κομμάτι δεν με ενδιαφέρει για την ώρα ,πετώντας με άλλους πιλότους σίγουρα σε βοηθά να εξελιχτείς .Κοιτώντας τα βίντεο απ τα Καμβούνια 2015 βλέπω ότι το rush 4 (Β) με 80% επιτάχυνση και χωρίς κουκούλι πάει αισθητά πιο αργά απ το icepeak 7 (D) με κουκούλι .]και τα δυο ανεβαίνουν σχετικά το ίδιο αν και κανένας δεν κλείδωσε καλά στον πυρήνα ,αλλά το rush 4 κυκλώνει πιο στενά νομίζω λόγο της μεγαλύτερης ταχύτητας του icepeak 7 (D).Στην συνέχεα το rush 4 (Β) με 80-90% επιτάχυνση φτάνει το magus xc 2 (D) με κουκούλι που σίγουρα δεν έχει επιτάχυνση και πιθανόν λίγα φρένα αλλά ο λόγος κατολίσθησης του rush 4 (Β) δεν διαφέρει πάρα πολύ σε σχέση με το magus xc 2 (D) . Aν σε κάτι κάνω λάθος....


tifonas
EN B
 
Δημοσ.: 75

Re: Εντυπωσεις νεων EN B..

Δημοσίευσηαπό MIK » Τρί Μάιος 12, 2015 7:53 am

Παιδιά είχε γράψει post o passiοn και το έσβησε ή βλέπω φαντάσματα?

Ας γράψω άλλη μια φορά ότι υπάρχουν οι επιδόσεις ενός αλεξιπτώτου και οι επιδόσεις ενός αλεξιπτώτου που μπορεις να πιάσεις εσύ στον αέρα που πετάς. Όπως όλοι ξέρουν είναι δυο εντελώς διαφορετικά πράγματα. Υπάρχουν θρύλοι με τον Σταμέλο να περνάει με μέντορ πολύ γρηγορότερα αλεξίπτωτα μιας και μπορούσε να το πάει φουλ στο κούνημα ενώ οι άλλοι σήκωναν και το φρέναραν αναγκαστικά

πιο παλιά είχα δει σε τασκ παγκοσμιου ο σλάβεκ με πιστοποιημένο omega σε final glide να περναγε τα πρωτοτυπα μιας αυτός έτρωγε ακροπτερύγια και οι άλλοι ετρωγαν πανί χάρο στο κεφάλι και αναγκαστικά σήκωναν

Να προσθέσω ότι έχουμε κάνει siv το mentor 4 πια και συμπεριφερθηκε αξιοπρεπέστατα με μεγαλη ασφάλεια και ήπιες αντιδράσεις αλλά...με τέρμα επιτάχυνση τα πολλά χιλιόμετρα είναι πολλά χιλιόμετρα , θα δαγκώσει όπως όλα που ειναι γρήγορα και πάνε μακρυά. Με λίγη επιτάχυνση ή καθόλου μου φάνηκε αρνάκι ενω παρά τις προσπάθειές μου γραβατομένο ούτε σπίναρε ουτε έμπαινε σε γερη στροφη

ευχαριστούμε και τον γνωστό ψυχασθενή, τελικά ψηλό, μουσάτο πιλότο δυαριού που πήρε πιστοποίηση ασόδυου που μας έδειξε πάλι ότι το aspect είναι aspect. όσο καλοσχεδιασμένο και ήπιο να είναι το πανί αν έχει aspect, μεγάλη τελική και πάει μακρυά θα δαγκώσει στα γκάζια και θα σπινάρει για πλάκα. Να ναι καλά το παιδί που το έκανε και πάνω από τη θάλασσα αλλά και πάνω από μαλακά κατσάβραχα Γρεβενων. Ευχαριστούμε και πάλι που μας προσφέρεις συστηματικά ιστορικές στιγμές.

SUNSET TEAM ΠΑΝΩ ΣΤΗ ΓΡΑΜΜΗ 150KV
MIK
Competition
 
Δημοσ.: 1645

Re: Εντυπωσεις νεων EN B..

Δημοσίευσηαπό badoulis » Τρί Μάιος 12, 2015 8:15 am

MIK έγραψε:ευχαριστούμε και τον γνωστό ψυχασθενή, τελικά ψηλό, μουσάτο πιλότο δυαριού που πήρε πιστοποίηση ασόδυου που μας έδειξε πάλι ότι το aspect είναι aspect. όσο καλοσχεδιασμένο και ήπιο να είναι το πανί αν έχει aspect, μεγάλη τελική και πάει μακρυά θα δαγκώσει στα γκάζια και θα σπινάρει για πλάκα. Να ναι καλά το παιδί που το έκανε και πάνω από τη θάλασσα αλλά και πάνω από μαλακά κατσάβραχα Γρεβενων. Ευχαριστούμε και πάλι που μας προσφέρεις συστηματικά ιστορικές στιγμές.

Παρακαλώ, να διευκρινίσω ότι επίτηδες το έκανα, για να αποδείξω αυτά που αναφέρεις. :mrgreen:

Του φευγάτου η μάνα δεν έκλαψε ποτέ
https://www.hikeflybook.eu/
https://www.youtube.com/user/ShipwreckedFP
https://vimeo.com/aimilios
badoulis
Competition
 
Δημοσ.: 428

Re: Εντυπωσεις νεων EN B..

Δημοσίευσηαπό Επισκέπτης » Τρί Μάιος 12, 2015 10:08 am

MIK έγραψε:Παιδιά είχε γράψει post o passiοn και το έσβησε ή βλέπω φαντάσματα?

.

Δε βλεπεις φαντασματα....απλα το εσβησα γιατι πιστευω οτι δεν θα βοηθησει κανενα η αποψη μου για την εν λογο κατηγορια.
ο καθε πιλοτος ειναι διαφορετικος και εχει διαφορετικη αντιληψη των πραγματων,οφειλω ομως να πω οτι πρεπει να προσεχουμε στην επιλογη των φτερων που εμπιστευομαστε την ζωη μας. (και να πω επισης οτι καλύτερα βασιλιάς στο χωριό πάρα σκουπιδιάρης στην πόλη) οποιος καταλαβε καταλαβε.

Επισκέπτης
 

Re: Εντυπωσεις νεων EN B..

Δημοσίευσηαπό vagos » Πέμ Ιουν 04, 2015 3:27 pm

Λιγη υπομονη παιδια 8)
. . . μου ετοιμαζουν ενα tracking log video συγκρισης επιδοσεων & λογων κατολισθησης.

ΕΝ-Β VS 2-LINERS σε πραγματικες συνθηκες αγωνιστικης πτησης (on speed ! )

Stay tuned you will be SURPRIZED !



ΥΓ: Πιστευα οτι πανε πολυ καλα τα νεα HIGH ΕΝ-Β . . αλλα αυτη τη φορα εντυπωσιαστηκα και 'γω :shock:

vagos
Competition
 
Δημοσ.: 1005

Re: Εντυπωσεις νεων EN B..

Δημοσίευσηαπό lovedoctor » Πέμ Ιουν 04, 2015 11:04 pm

vagos έγραψε:Λιγη υπομονη παιδια 8)
. . . μου ετοιμαζουν ενα tracking log video συγκρισης επιδοσεων & λογων κατολισθησης.

ΕΝ-Β VS 2-LINERS σε πραγματικες συνθηκες αγωνιστικης πτησης (on speed ! )

Stay tuned you will be SURPRIZED !



ΥΓ: Πιστευα οτι πανε πολυ καλα τα νεα HIGH ΕΝ-Β . . αλλα αυτη τη φορα εντυπωσιαστηκα και 'γω :shock:


Θα το περιμενω Βαγγέλη, μου αρεσουν πολυ τα τρακλογκ.

don't leave your dreams on the cemetery
lovedoctor
Competition
 
Δημοσ.: 251

Mentor 4 VS some 2liners

Δημοσίευσηαπό vagos » Δευτ Ιουν 15, 2015 3:38 pm

Αγαπητε Lovedoctor:

Στο παρακατω link μπορει καποιος να δει ευκολα πως μπορει να σταθει ενα απο τα σημερινα EN-B με 5,4AR διπλα σε 2liners που εχουν AR απο 7 και πανω!
(Υπενθυμιζω οτι σχεδον σε ολα τα glide παταγα απο 60 εως 100% επιταχυνση ... "και δεν επεφτες ρε γαμ%^*νε" ... οπως ειπε καποιος κολλητος που πεταξαμε για αρκετη ωρα παρεα.)

http://www.doarama.com/view/361233

YΓ: Play it at x8 speed. Για οσους δεν ξερουν το προγραμμα αυτο πανω δεξια μπορεις να επιλεξεις ποιον πιλοτο/αλεξιπτωτο (και τα δεδομενα του) θελεις να παρακολουθεις.

vagos
Competition
 
Δημοσ.: 1005

Aerodynamic design tips...

Δημοσίευσηαπό vagos » Δευτ Ιουν 15, 2015 5:11 pm

Ξεκαρφωτο με το θεμα, αλλα ειπα να το βαλω εδω ...

Αφου ειδε το παραπανω λινκ και τα σχολια μου επι τουτου ο σχεδιαστης του Μentor 4 μου εδωσε μια απαντηση ...


------------------------------------------------------------------
Paravago:


"The following link shows a task of the Greek league 2015.

Have a look and you will realize that even a "little" 5,4 AR glider can perform good enough side by side with some 7+AR gliders. To those that are interested of this video , i remind that at almost all of the glides i was 60% to 100% on the speed bar.
The fact that i could keep up on those speeds surprised a lot even my friends that were flying together on their 2liners !

I bombed out 5km before the goal , but that was happened due a mistake of mine and some bad luck at the end also."




Pipo :

"Thanks for your link!

Contrary to what many pilots think, high AR is mainly an advantage at high AoA. The lower the AoA gets, the more lower-AR gliders are in favour.
That's valid for any aircraft. So it's no coincidence, that most glider-plane speed-records aren't flown with open-class high-AR gliders, but with gliders with less wingspan/ less AR.

A short explanation for this effect:
The advantage of high AR is a reduction of induced drag. And induced drag is most dominant (compared to other types of drag) at high AoA. So if you're able to reduce the induced drag at high AoA you gain a lot of performance. At lower AoA it doesn't help a lot. (Overall you might even loose performance, because more wingspan has a couple of disadvantages.)

High AR wings partly compensate this effect with a reduced size. (or rather a high wing loading)
That allows them to fly with high AoA (where they work best) at comparatively high speed.


Something less theoretical - a practical example within our product range:
The performance gap between the Mentor 4 (AR 5.4) and the Triton2 (AR 6.4) is significant at trimm speed, but almost irrelevant at full speed. The higher AR of the Triton 2 has no benefit at higher speeds.


However, your video is really impressive, but not as surprising, as one might think.
Btw: What's your take-off weight on the M4-L?


Cheers,

P."

vagos
Competition
 
Δημοσ.: 1005

Re: Εντυπωσεις νεων EN B..

Δημοσίευσηαπό yannis » Δευτ Ιουν 15, 2015 9:25 pm

Εγώ πάλι νόμιζα τελείως το αντίθετο. Οτι σε μικρή Aoa έχει πλεονέκτημα το μεγάλο AR. Οκ, διαβάζω αυτό, σκέφτομαι και όλα όσα μας είπε ο manu, και λέω οτι ξέχασα ότι ήξερα σε σχέση με το αλεξίπτωτο πλαγιάς μέσα σε μία εβδομάδα.
Πάντως είναι ένα καλό βιντεάκι για τους γκαζιάριδες που τους φταίει το πανί, να αναθεωρίσουν, και να βάλουν στόχους απο την αρχή. Και όταν τους κατακτήσουν, να αλλάξουν.
My 2 cents.
Ζήτω τα EN B!!!

http://www.cretanparagliding.gr

After all,its all about having fun!
yannis
Competition
 
Δημοσ.: 233

Re: Εντυπωσεις νεων EN B..

Δημοσίευσηαπό cumulus » Τετ Ιούλ 08, 2015 7:35 am

To B or not to B

Τα τελευταία χρόνια συχνά γίνεται λόγος για τις επιδόσεις της χαμηλής ή μέσης
κατηγορίας πτερυγών, βάση πιστοποίησης βέβαια (όπου δεν είναι πάντα σωστή), αλλά και χαμηλού η μέσου διατάματος, aspect ratio δηλαδή.

Είναι γεγονός ότι όσο χαμηλότερο είναι το διάταμα τόσο πιο προβλέψιμη και χωρίς απότομες αντιδράσεις είναι η πτέρυγα στον αέρα, στον αντίποδα βέβαια έχουμε τις χαμηλότερες επιδόσεις .... έχουμε όμως ;
Υπάρχουν πλέον πτέρυγες στην αγορά που ισχυρίζονται το αντίθετο !
Ας πάρουμε τα πράγματα όμως από την αρχή.
Την άνοιξη που υποτίθεται ότι ο καιρός θα άρχιζε να ανοίγει δίνοντας μας την ευκαιρία να βάλουμε καμιά πτήση της προκοπής και να ξεμουδιάσουμε πτητικά από το λήθαργο του χειμώνα, βγήκε το πρόγραμμα των Ελληνικών αγώνων αλεξιπτώτου πλαγίας και αποφάσισα να συμμετάσχω στο πρωτάθλημα που επρόκειτο να γίνει στην Ιτέα, διάρκειας μιας εβδομάδος.
Υπέροχο μέρος, με πολλές εναλλακτικές απογειώσεων και η μεγάλη διάρκεια του αγώνα εγγυάται ότι όσο και να μας παιδέψει ο καιρός έχουμε αρκετές πιθανότητες να βάλουμε μερικές καλές πτήσεις.
Κάπου εκεί μου πρότεινε ο καλός μου φίλος Βαγγέλης Σταμέλος της Oxygen Paragliding και επίσημος εισαγωγέας της Nova Paragliders :
« …ρε Μάνο θέλεις να πετάξεις στο πρωτάθλημα με την πτέρυγα μου ; το Mentor 4 της Nova ;
ΟΚ ρε Βαγγελάκη, έτσι κι΄αλλιώς δεν θα πάω αγωνιστικά, πτήσεις όμορφες θέλω να βάλω !»
Γνωρίζω ότι η πτέρυγα αυτή είναι μια high EN B πτέρυγα , με πολύ καλές επιδόσεις, ειδικά για την κατηγορία της, μια πτέρυγα με την οποία έμπειροι πιλότοι όπως ο Σλάβεκ έχουν κάνει απίστευτα ταξίδια με τον προκάτοχο της, το Mentor 3 και ο Βαγγέλης στους πρόσφατους αγώνες στην Δεσκάτη τους άφησε όλους με το στόμα ανοιχτό ! (και αρκετές αγωνιστικές πτέρυγες πίσω του).
Καλά όλα αυτά αλλά στο μυαλό έρχεται πολύ σωστά η σκέψη, ρε φίλε ο Σλάβεκ και ο Βαγγέλης ότι και να τους δώσεις πάλι πτησάρες θα κάνουν, δεν παύει να είναι μια πτέρυγα EN B, σιγά μην πετάει το ίδιο καλά με το ψιλοαγωνιάρικο μου, πχ το GTO της Gin όπου είναι μια πτέρυγα EN D (τετραετίας όμως ), η τουλάχιστον δεν θα έχει την ίδια γλυκιά αίσθηση … ψιλοκαούκα θα είναι …
Πέρασε ο καιρός και μετά από ένα “συμβάν” ή περιστατικό (θα συζητηθεί άλλη ώρα) που είχα με την δική μου πτέρυγα, λόγω παρατεταμένης απτησιάς κυρίως, σκέφτηκα … ρε που θα πάω μες την Γκιώνα με το δικό μου έτσι απέταχτος – απροπόνητος που είμαι ;
Βαγγέληηηη ισχύει η προσφορά σου ; και με τα κιλά τι κάνουμε ; έχω χάσει μερικά …
Η λύση βρέθηκε άμεσα μιας και το demo είναι στα κιλά μου, για την ακρίβεια είμαι ακριβώς πάνω στο πάνω όριο, ότι πρέπει δηλαδή για σκληρές καλοκαιρινές συνθήκες.
Την πέταξα κάνα δυο φορές σε πολύ ήρεμες συνθήκες στο Καντίλι, μου φάνηκε μια χαρά, απροβλημάτιστο πανάκι, αν κουνάει άστο να κουνάει, δεν αναλώνεσαι να το κρατάς ανοιχτό, φυλάς την σκέψη σου για το επόμενο θερμικό.
Ήρθε η στιγμή που βρέθηκα στην Ιτέα με το Mentor 4 στον σάκο μου, το πρωτάθλημα έγινε κανονικά, με τρία έγκυρα task πάνω από την Γκιώνα , τον Παρνασσό και το Καλλίδρομο, με αρκετά χιλιόμετρα και προσωπικά 2 φορές στο goal στα 2 μεγάλα task.
Δεν είμαι ο πλέον ειδικός να αναλύσω την πτέρυγα και τις επιδόσεις της, αυτό που ξέρω είναι ότι έχω πάνω από 500 ώρες πτήσης σε πτέρυγες EN D και πετώντας το Mentor 4 ένιωσα σαν στο σπίτι μου, ξεχνούσα τι πτέρυγα είχα πάνω από το κεφάλι μου, ήμουν συγκεντρωμένος στην πτήση, δεν ένιωσα ούτε στιγμή να μου λείπει κάτι από ταχύτητα, λόγο, και αίσθηση.
Στο θερμικάρισμα ένιωσα να μου λείπουν οι πτητικές ώρες μιας και με καβαλούσαν αρκετοί στα θερμικά.
Ήταν τέλεια ! δεν δίστασα στιγμή να χωθώ, να κολλήσω χαμηλός στα βράχια ακόμα και όταν κουνούσε πολύ όπως στους Δελφούς, έκανα glide σχετικά χαμηλός μες τα βουνά πχ στο πέρασμα για την Γραβιά χωρίς κανένα άγχος η πρόβλημα, αν έβλεπα ότι υπήρχε προσγείωση για ασφάλεια δεν κολλούσα πουθενά ! δεν με απασχόλησε ούτε μια στιγμή η πτέρυγα ούτε με 80% επιτάχυνση όπου πήγαινα σχεδόν μόνιμα αλλά ούτε με full, έφαγα θυμάμαι δυο ασύμμετρα κλεισίματα με full επιτάχυνση κάτω από τα σύννεφα που ο αέρας ήταν λίγο ανακατεμένος, δεν ήταν πάνω από 30%, μια που το΄φαγα, άφησα λίγο βγήκε, ξανά full.
Κατά την διάρκεια του αγώνα το σύγκρινα και με άλλες πτέρυγες, όχι με τα αγωνιστικά, αυτό το έχει κάνει και αποδείξει ο Βαγγέλης, εγώ δεν πετούσα έτσι αλλά είχα την ευκαιρία να βρεθώ με πτέρυγες μεγαλύτερου διατάματος και δεν ένιωσα στιγμή να υστερώ, σε glide και ταχύτητα, στο σκαρφάλωμα στο θερμικό πονάω περισσότερο εγώ παρά η πτέρυγα επομένως δεν έχω σαφή συμπεράσματα.
Τελικά πετάει σαν το δικό μου με καλύτερα ρε Βαγγελάκη, αλλά πιο ήρεμα, απροβλημάτιστα και με υπέροχη αίσθηση !
Σε μπελάδες μας έβαλες ρε φίλε 

Σαν επίλογο έχω να πω το εξής, αν δεν βάζετε πολλές ώρες η έστω όσες θα θέλατε, λόγω δουλειάς η αν ασχολείστε όπως εγώ και με άλλα σπόρ και θα θέλατε να είστε πιο ήσυχος και ασφαλής ... δοκιμάστε το, θα εκπλαγείτε !

Η απάντηση λοιπόν από πλευράς μου είναι τώρα πια ...

‘To B ! to EN B’

Ο καλυτερος πιλοτος ειναι αυτος με το μεγαλυτερο χαμογελο μετα την πτηση ! :lol:

http://www.youtube.com/profile?user=manoskyriakakis

http://www.o2paragliding.gr/
cumulus
Competition
 
Δημοσ.: 213

Re: Εντυπωσεις νεων EN B..

Δημοσίευσηαπό MIK » Πέμ Ιούλ 16, 2015 12:15 pm

Aς γράψω και εδώ μερικές ασυναρτησίες μιας και όλοι έχουν πιάσει μια Ανατολική απογείωση στο x-alps και περιμένουν να δουλέψει η μέρα. edit απογειώθηκαν όσοι είναι τριγύρω από το Annecy μέχρι να τα γράψω.

Είχαμε την χαρά φέτος να υπάρχουν για test flight αρκετά αλεξίπτωτα ολοκαίνουργιας τεχνολογίας από Freedom και Oxygen και δεδομένου ότι ο Κιθαιρώνας έχει σχετικά σταθερές συνθήκες και πολλούς πιλότους να πετάνε τριγύρω σου να συγκρίνεις, αλλά και να σχολιάσουν την μέρα μπορούν να βγουν κάποια συμπεράσματα.

Αν και είναι σχεδόν εκτός θέματος, παραπάνω μπορείτε να δείτε τις εντυπώσεις μου από τα EN-B, πέταξα και δύο ΕΝ-Α το Prion 3 και το U-Turn Emotion.

Kαι τα δύο σε συζητήσεις με εκπαιδευτές, αλλά και όπως τα σχεδιασε ο κατασκευαστής, δεν είναι τυπικά εκπαιδευτικά πανιά, αλλά πανιά που έχουν φτιαχτεί να πετάνε καλά. Όμως και τα δύο τα βλέπουμε στις απογειώσεις με μαθητές να απογειώνονται εεεεε μόνα τους, διορθωνοντας τα λάθη του μαθητή. Όταν ξεκινήσαμε πολλοί από εμάς το παραπέντε, ήταν δεδομένο ότι με τον άσο μας (ΕΝΑ-Α) δεν πάμε πουθενά, μαθαίνουμε τα βασικά του θερμικαρίσματος και παραμένουμε στην ευρύτερη περιοχή απογείωσης, μέχρι να πάρουμε άλλο πανί να ξεκινήσουμε τα xc. Αυτό πια έχει αλλάξει.

Το U-turn δυστυχώς το πέταξα μονάχος και δεν μπορώ να συγκρίνω τίποτα με άλλα πανιά, αλλά σε κάθε περίπτωση απογειώθηκα, μπήκα θερμικό, έπιασα σύννεφο, έπιασα επόμενο σύννεφο και ξεκίνησα να κάνω ότι επέτρεπε η μέρα κανονικά άσχετα με το πανί μου. Επειδή κάτι θυμάμαι από τον άσσο που είχα κάποτε, (2005) νομίζω ότι με εκείνο τον άσσο απλά δεν θα πήγαινα καν στο επόμενο σύννεφο. Η εντύπωση που είχα ήταν ότι, αν δεν έχεις κόντρα, δεν έχεις κανένα πρόβλημα να ξεκινήσεις τα xc σου, προφανώς με τα Mentor και τα δυάρια σου βγαίνει η αίσθηση "φεύγω βολίδα για εκεί" που δεν σου βγάζει το Emotion. Από την άλλη το πανί πιστέψτε με κούναγε και πέταγε κανονικά.

Το μόνο που αλάζει με το δυάρι είναι ότι δεν αλλάζει εύκολα και δυναμικά ακτίνες στροφής στο θερμικό. Θα διαλέξεις μια γωνία που ανεβάζει καλά, και θα την κρατήσεις για μια στροφή πριν σφίξεις η απλώσεις. Με δυναμικά πανιά που μιλάνε, η αλήθεια είναι ότι μπορείς να "σερφάρεις" στο θερμικό πολύ πιο συχνά. Σου έβγαζε μυνήματα να το κρατήσεις ανοιτό και να το πετάς, αλλά μετά από κάποιο σημείο κατάλαβα ότι όσο και να το άφηνα να κλείσει δεν υπήρχε περίπτωση να κλείσει με το κούνημα που είχε εκείνη η μέρα. Σε πολύ κούνημα θα κάνει ήρεμες βουτίες και απλά θα μάθει τον πιλότο να κατεβάζει σωστά τα φρένα.

Χτες με το Prion 3 είχα αρκετά αλεξίπτωτα τριγύρω. Τα δυάρια στο πρώτο θερμικό ήθελαν πχ 20 πόντους φρένα να κατέβουν απότομα κάθε μισό λεπτό, το Prion σε γενικές γραμμές απλά κράταγα τα φρένα γιατί δεν το είχα ξαναπετάξει, μετά από λίγο απλά δεν χρειαζόντουσαν. Στο ξεκόλλημα και στην αίσθηση ένιωθα ότι δεν είχα κανένα μειονέκτημα όσο ψάχναμε το θερμικό και μόλις το βρήκαμε ανέβηκα κανονικά. Η διαφορά όπως με το u-turn είναι ότι πχ ένα peak που κυκλώναμε μαζί έκανε τρεις αλλαγές γωνίας στο θερμικό εγώ έκανα μια.

Το πανί αυτό δεν θα κλείσει εκτός αν βρεθεί υπήνεμα ή έχει εξωφρενικό ξύλο. Τα ξεφουσκώματα που κάνει, αν αφήσεις φρένα, τα βλέπεις ότι με κάποιο περίεργο τρόπο το χείλος προσβολής μοιάζει να χάνει αέρα και μέχρι να τρομάξεις το βλέπεις ξανά πιεσμένο. Στο φρένο σου τα κιλά αλλάζουν μεταφέροντας αυτή τη πίεση και πιστεύω σε μαθαίνουν να το πετάς σιγά σιγά.

Φύγαμε για Ερυθρές με 0-30-50% επιτάχυνση μια ευθεία ίδια γραμμή και το peak έφτασε ένα λεπτό πριν από μένα 50 μέτρα παραπάνω παρά τα 10-12χλμ αέρα κόντρα. Με το Advance Ε6 το ίδιο πράγμα συνεβαινε με τα 2-3 τότε.

Συμπερασματικά νομίζω ότι μέσα σε 6 χρόνια αυτά τα πανιά πετάνε σαν τα μεσαία ΕΝ-Β του 2009 με απίθανη ασφάλεια και με δυνατότητες για πολύ καλά xc αρκεί να μην βρεις κόντρα. Είμαστε πολύ τυχεροί που ζούμε τη χρυσή εποχή του παραπέντε όπου κάποιος που τελείωσε σχολή μπορεί να πάρει ένα τέτοιο πανί πανί και να πάει μακρυά. Επίσης κάποιος πιο έμπειρος που δεν βάζει ώρες, μπορεί να ξεχάσει τις προκαταλήψεις "έλα μωρέ ο άσσος" και να πάρει ένα τέτοιο πανί που θα του επιτρέψει να χωθεί παντού και να πετάξει ξυλόκαιρο. Όσες φορές έχω πετάξει με το Sigma μαζί με άσσους και κάναμε παρόμοιες στροφές ανεβαίναμε σχεδόν ταυτόχρονα.

To πιο πιθανό είναι τέτοια πανιά να ετοιμάσουν κάποιον για μεσαία ασόδυα, αλλά ακόμα και για γρήγορα ασόδυα με χαμηλό aspect μιας και σε μαθαίνουν να πετάς. Σίγουρα όμως επειδή έκανα ένα τραβηγμένο φρεναριστό top landing (με πανί που δεν ξέρω κιόλας) θα συγχωρήσουν όλα τα λάθη με προβλέψιμο και με πολλά πολλά φρένα stall. Σου έδινε αμέσως απίστευτη ασφάλεια και μυνήματα να φρενάρεις κι άλλο κι άλλο κι άλλο. Με το δυάρι θα είχα βροντήξει στάνταρ.

Επίσης σίγουρα δεν υπάρχει πια η φράση "φταίει ο άσος μου που δεν πάω cross country". Με τέτοιους άσσους φταίει ο πιλότος που δεν πάει μακρυά και όχι το πανί. Εξαίρεση μόνο αν έχει κόντρα. Και νέοι θα πάνε μακρυά αν η μέρα επιτρέπει και παλιοί θα απολαύσουν ώρες πτήσης χωρίς άγχος. Αν πχ πετάτε Κυριακή μόνο, δεν βάζετε ώρες, έχετε φοβηθεί για κάποιο λόγο και θέλετε ανέμελη πτήση μην το διστάσετε.

To EN-B or not to EN-B? Το EN-B σίγουρα, αλλά πια ακόμα και to EN-A

SUNSET TEAM ΠΑΝΩ ΣΤΗ ΓΡΑΜΜΗ 150KV
MIK
Competition
 
Δημοσ.: 1645

Re: Εντυπωσεις νεων EN B..

Δημοσίευσηαπό vagos » Τετ Ιούλ 06, 2016 11:54 pm

COMING SOON. . .

(για πληροφοριες ανοιξτε το αρχειο pdf)

Δέν έχετε τα κατάλληλα δικαιώματα να δείτε τα αρχεία σε αυτή τη δημοσίευση.
Τελευταία επεξεργασία απο vagos την Πέμ Ιούλ 07, 2016 10:18 am, επεξεργάστηκε 1 φορές συνολικά.
vagos
Competition
 
Δημοσ.: 1005

Re: Εντυπωσεις νεων EN B..

Δημοσίευσηαπό paramick » Πέμ Ιούλ 07, 2016 1:18 am

Γι αυτό πουλάει ο Ντίνος το skywalk?

paramick
Competition
 
Δημοσ.: 1061

Επόμενο

Επιστροφή στην Αλεξίπτωτα & Εξοπλισμός

Μελη σε συνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 3 επισκέπτες

cron