από parasoul » Κυρ Ιουν 01, 2014 9:40 pm
Καλησπέρα Παναγιώτη,
- Τα καθοδηγούμενα εφεδρικά (Κ.Ε) ανοίγουν πιο γρήγορα από τα "στρογγυλά". Με λίγο ψάξιμο στο YouTube μπορείς εύκολα να βρεις τις σχετικές δοκιμές.
- Ο βαθμός καθόδου είναι μικρότερος.
- Το χειρότερο και πιο επικίνδυνο που μπορεί να σου συμβεί με Κ.Ε είναι το 'Down-plane" ή "Mirroring", δηλαδή η πτέρυγά σου να μπει σε πτήση προς το έδαφος ενώ το εφεδρικό, διαμετρικά αντίθετα, κι αυτό να πετάει προς τα κάτω. Μέσα σε ελάχιστα δευτερόλεπτα θα αναπτυχθεί μεγάλη ταχύτητα προς τα κάτω ενώ τα δύο "πανιά" θα τραβούν το καθένα προς τη δική του μεριά με τεράστιες δυνάμεις τη ζώνη.
Με λίγα λόγια η χρήση "Quick-out carabiners" είναι υποχρεωτική. Εάν το αποφασίσεις, επειδή τα συγκεκριμένα
carabiners είναι πιο χοντρά από τα συνηθισμένα, φρόντισε να δοκιμάσεις εάν χωράνε να περάσουν από τις θηλιές της ζώνης σου.
- Στο 99% των περιπτώσεων, ένα Κ.Ε. ανοίγει με twist. Επειδή λοιπόν σπρώχνει τους ώμους και το κεφάλι προς τα κάτω καθώς ανοίγει (όταν είναι συνδεδεμένο στα loops των ώμων), είναι τρομερά δύσκολο να φέρεις τα χέρια σου πίσω από την πλάτη, να καθαρίσεις το twist και να πιάσεις τις χειρολαβές. Δοκίμασε να σκύψεις μπροστά και να φέρεις τα χέρια σου κάπου πίσω και ψηλά από το κεφάλι και θα καταλάβεις. (ΔΕΝ ΞΕΧΝΑΜΕ: Πρώτα έχουμε σιγουρέψει ότι η κυρίως πτέρυγα δεν θα μπει σε πτήση ξανά ή την έχουμε "πετάξει" ανοίγοντας τα Quick-out).
- Ένα Κ.Ε. έχει μεγάλα κενά ανάμεσα στις αρντάνες του και επιτρέπει την κυρίως πτέρυγα να εισχωρήσει μέσα του και μπορεί να βρεθείς να πέφτεις με δυο πανιά μπερδεμένα από πάνω σου. (ΔΕΝ ΞΕΧΝΑΜΕ: Πρώτα έχουμε σιγουρέψει ότι η κυρίως πτέρυγα δεν θα μπει σε πτήση ξανά ή την έχουμε "πετάξει" ανοίγοντας τα Quick-out).
- Το ξέφωτο που σημάδεψες με το Κ.Ε., εάν ο αέρας φυσάει προς αυτό είσαι τυχερός. Εάν ο αέρας έρχεται από αυτό, θα δυσκολευτείς να φτάσεις γιατί τα Κ.Ε. δεν "τρυπούν" ούτε στρίβουν εύκολα στον κόντρα άνεμο.
- Όταν πρωτάκουσα τα παραπάνω (από ένα μεγάλο δασκάλο του χώρου), σιγουρεύτηκα ότι τα Κ.Ε. δεν κάνουν τουλάχιστον για μένα. Απαιτούν μια διαδικασία που προϋποθέτει έμπειρο πιλότο που μπορεί να λειτουργήσει με ψυχραιμία και να βάλει τα πράγματα σε σειρά, όντας χωμένος στα σκ@τά.
Φτιάξε μερικά σενάρια με τον εαυτό σου ανάμεσα σε εφεδρικό σε twist, την κυρίως πτέρυγα να "χτυπιέται" ή να προσπαθείς να την κάνεις "μπόγο" στην αγκαλιά σου, μικρό ή μεγάλο ύψος και τα χέρια σου να πρέπει να πατήσουν συμμετρικά τις δύο ασφάλειες του κάθε carabiner ώστε να "ελευθερωθεί" ο κάθε ιμάντας. Μετά πάρε την απόφαση που θεωρείς σωστή.
Με κάθε καλή διάθεση
Πολύβιος