Ημερομηνία Κυρ Μάιος 04, 2025 2:26 am
Text Size
Αρχική Κοινότητας Γενική Συζήτηση Συζητήσεις

Συζητήσεις

Κεντράρισμα στο θερμικό

Θέματα γενικού ενδιαφέροντος που αφορούν τον χώρο του αλεξιπτώτου πλαγιάς.

Συντονιστής: Moderators

Κεντράρισμα στο θερμικό

Δημοσίευσηαπό agrodoc » Κυρ Μάιος 03, 2009 5:21 pm

Υπάρχουν δύο απλοί και αποτελεσματικοί κανόνες για το κύκλωμα του θερμικού :

1. Αν βγεις έξω από το θερμικό (το χάσεις ή το προσπεράσεις), κάνοντας στροφή 270 μοιρών και συνεχίζοντας κατόπιν ευθεία, θα "ξανακόψεις" κάθετα τη διαδρομή της πτήσης σου όπου το βάριο χτυπούσε προηγουμένως, δηλαδή το σημείο που προσπέρασες την άνοδο (όπως στην πρώτη στροφή του βίντεο) και θα ξαναμπείς στο θερμικό. Η κατεύθυνση της στροφής (δεξιά ή αριστερά) δεν έχει σημασία, αλλά αν ανασηκώθηκε η μία ημιπτέρυγα ή αυξήθηκε η πίεση στα φρένα της μιας πλευράς, τότε το πιθανότερο είναι πως το θερμικό βρίσκεται σε εκείνη την πλευρά και προτιμάμε να στρείψουμε προς τα εκεί.

2. Για το κεντράρισμα στον πυρήνα του θερμικού ισχύει : (Α) όταν το βάριο χτυπάει γρήγορα, ανοίγουμε τη στροφή (πετάμε ευθεία), - (Β) όταν αρχίζει να μειώνεται ο χτύπος στο βάριο, στρίβουμε πιο σφιχτά-κλειστά. Με αυτό τον τρόπο μετακινούμε τις στροφές μας και τελικά τις κεντράρουμε στην περιοχή της καλύτερης ανόδου του θερμικού (πυρήνα).

Το παρακάτω βίντεο αναπαριστά με γραφικό τρόπο σε εφαρμογή τους δύο απλούς αυτούς κανόνες "θερμικαρίσματος". (Α) ανοίγει η στροφή, (Β) σφίγγει η στροφή :


Λίγη ανάλυση : Στο παραπάνω βίντεο ακολουθήθηκε η "χειρότερη" πιθανότητα. Δηλαδή η πρώτη στροφή ήταν έξω από το θερμικό (δεξιόστροφη) και όλες οι επόμενες ήταν επίσης με την ίδια φορά, πράγμα που αποτελεί έναν δευτερεύοντα κανόνα στο "θερμικάρισμα", ότι δηλαδή δεν αναστρέφουμε τη φορά των κύκλων μας για να μην αποπροσανατολιζόμαστε ως προς την περιοχή της ανόδου του θερμικού - που δεν είναι όμως απαράβατος κανόνας. Ειδικά μετά και την δεύτερη στροφή, ο πιλότος πλέον αντιλαμβάνεται που είναι η περιφέρεια και που το κέντρο του θερμικού, οπότε η τρίτη στροφή του βίντεο θα μπορούσε με μεγάλη σιγουριά να είναι αριστερόστροφη και έτσι να συνεχίσουν και οι επόμενες.

Αν ο πιλότος ήταν τυχερός και επέλεγε η πρώτη στροφή να ήταν αριστερόστροφη, θα έμπαινε κατ'ευθείαν μέσα στο θερμικό και θα κεντραριζόταν στον πυρήνα πολύ πιο γρήγορα.

Τέλος μια ψυχολογική συνιστώσα του κυκλώματος : Όταν κυκλώνεις, να κοιτάς προς τον ουρανό και το πανί παρά προς το έδαφος ακόμα και αν βρίσκεσαι χαμηλά και ιδίως τότε... Αυτό σε χαλαρώνει και συγκεντρώνεσαι στην αίσθηση του θερμικού και των κινήσεων του πανιού κάνοντας το κύκλωμα έτσι αποδοτικότερο, αντί κοιτώντας το έδαφος να αγχώνεσαι για το πόσο απέχεις από αυτό και αν θα πατώσεις ! Όταν κυκλώνεις, η προσοχή σου θα πρέπει να είναι στο κύκλωμα και τις κινήσεις του αέρα και όχι στο να μην πατώσεις !... Εξάλλου κοιτάς εκεί που θέλεις να πας και η κατεύθυνση είναι προς τα επάνω !

agrodoc
Competition
 
Δημοσ.: 302

Re: Κεντράρισμα στο θερμικό

Δημοσίευσηαπό cloud_constructor » Δευτ Μάιος 04, 2009 11:43 am

respect πολυ χρησιμο το ποστ

cloud_constructor
Competition
 
Δημοσ.: 274

Re: Κεντράρισμα στο θερμικό

Δημοσίευσηαπό redbaron » Δευτ Μάιος 04, 2009 4:03 pm

όντως πολύ χρησιμο.

redbaron
EN D
 
Δημοσ.: 128

Re: Κεντράρισμα στο θερμικό

Δημοσίευσηαπό agrodoc » Δευτ Μάιος 04, 2009 4:39 pm

Ευχαριστώ παιδιά και γι'αυτό τα έγραψα εξάλλου... Αποτελούν μετάφραση από το βιβλίο thermal flying που επιβεβαιώνονται και από τη δική μου (μικρή σχετικά-250 πτήσεις) εμπειρία και αναφέρονται στο πως να κάνεις ένα πράγμα...
Συνεχίζοντας λοιπόν το θέμα του θερμικαρίσματος, θα συμπληρώσω 2 στοιχεία που προσωπικά με βοήθησαν πολύ και εξέλιξαν τον τρόπο που δουλεύω τα θερμικά :

1. Με μία φράση, τι να κάνεις στα θερμικά? : Να είσαι επιθετικός!... (Attacko..! όπως το είχε εκφράσει ο λατινόφωνος πιλότος αγώνων σε ένα βίντεο)

2. Κατά κανόνα όταν υπάρχουν θερμικά υπάρχει και αέρας, αφού τον δημιουργούν και τα ίδια... (thermal flying book : ->) Κατά κανόνα, η καλύτερη άνοδος εντοπίζεται στην προσήνεμη πλευρά του θερμικού ενώ στην υπήνεμη και έξω από το θερμικό υπάρχουν και τα ισχυρότερα καθοδικά του θερμικού. Αυτό απλά σημαίνει : α.) ότι συμφέρει να βγεις έξω από το θερμικό στην προσήνεμη πλευρά του, παρά να βγεις έξω από την υπήνεμη, που θα πρέπει να διασχίσεις κόντρα αέρα και καθοδικά για να ξαναμπείς μέσα (αν μπεις...) και θα έχεις χάσει και πολύ ύψος, β.) δηλαδή μέρες με αέρα κυκλώνεις στο προσήνεμο ήμισυ του θερμικού...

Το ίδιο ισχύει και όταν φτάνουμε κοντά στη βάση του νέφους που τροφοδοτείται από το θερμικό. Δηλαδή κατά κανόνα, η προσήνεμη πλευρά του νέφους έχεις την καλύτερη άνοδο, είναι πιο γκρίζα από την υπόλοιπη βάση ακριβώς λόγω του μεγαλύτερου ύψους που έχει τοπικά από πάνω το σύννεφο και μπορεί να σχηματίζει θόλο (dom) λόγω της μεγαλύτερης ανόδου. Ταυτόχρονα μένοντας με αυτό τον τρόπο στην προσήνεμη άκρη του νέφους, μπορείς να ξεφύγεις αν ρουφάει δυνατά, αφού είσαι κοντά στην άκρη του και αν είσαι τυχερός, ίσως να κάνεις και δυναμικό προσήνεμα του νέφους του ίδιου σε ύψος μεγαλύτερο της βάσης!

Όταν συναντάμε την προσήνεμη πλευρά του θερμικού (πετώντας με τον άνεμο ούριο), γενικά στρίβουμε αμέσως για να παραμείνουμε στην προσήνεμη πλευρά του θερμικού που πιο συχνά έχει τους καλύτερους βαθμούς ανόδου. Αντίθετα όταν συναντάμε το θερμικό πηγαίνοντας κόντρα στον αέρα, γενικά συνεχίζουμε για περισσότερο ευθεία ώστε να βρεθούμε στην προσήνεμη ισχυρότερη πλευρά του...

Αν χάσεις το θερμικό, με βάση το πως ξέσερναν οι στροφές σου - οι οποίες δεν ήταν κύκλοι αλλά οβάλ στο ένα ήμισυ του οποίου χτύπαγε το βάριο - μπορείς να αποφανθείς αν το θερμικό είναι προσήνεμα ή υπήνεμα από εσένα. Αν είναι υπήνεμα θα το βρείς γρήγορα πηγαίνοντας με ταχύτητα ούριος. Αν είναι προσήνεμα που σημαίνει κόντρα και καθοδικά του θερμικού μέχρι να το ξαναβρείς, ίσως αξίζει να το εγκαταλείψεις φεύγοντας με τον άνεμο ούριο για να βρεις κάτι άλλο...

Αν χάσεις το θερμικό χωρίς καμμιά ιδέα για το που βρίσκεται, μπορείς να το ψάξεις χρησιμοποιώντας τις ενδείξεις του βάριο και δουλεύοντας προς την κατεύθυνση της μικρότερης καθόδου. Ένδειξη - 0,5 m/s σημαίνει ανοδικός αέρας! Αν βλέπεις ότι κάνοντας στροφή βρεις - 0,0 m/s, άνοιξε τη στροφή προς τα εκεί, όπως θα έκανες αν άκουγες το βάριο να χτυπάει πιο γρήγορα...

Χαμηλά κοντά στο έδαφος, τα θερμικά ρουφάνε τον περιβάλλοντα αέρα. Ο πιλότος θα καταλάβει αυτή την πλάγια ροή με την αίσθησή του αλλά και το gps. Αν νοιώσεις ότι "τραβιέσαι" προς μια κατεύθυνση, ακολούθησε τη ροή και θα πάς μέσα στο θερμικό. Ψηλά τα πράγματα είναι αντίθετα. Υπάρχει μικρή κόντρα αέρα και κάποια κάθοδος πριν το θερμικό, λόγω των στροβίλων στην περιφέρειά του, ενώ μέσα στο θερμικό οι ταχύτητες βελτιώνονται...

Στο κύκλωμα του θερμικού, το πανί ξεσέρνει περισσότερο από την κλίση του θερμικού. Έτσι αν δεν προσέχουμε ώστε να βρισκόμαστε στην καλύτερη άνοδο, αλλά αντίθετα διατηρούμε σταθερές στροφές, φυσική συνέπεια θα είναι να βγούμε τελικά έξω από το θερμικό στην υπήνεμη πλευρά του...

Αυτά προς το παρόν, αλλά μένει να συμπληρώσω το θέμα εδώ, σχετικά με τη δομή vortex ring (δαχτυλιδιού με στροβίλους στην περιφέρεια) των θερμικών και τι αυτό πρακτικά συνεπάγεται στο πέταγμα και κύκλωμα...

agrodoc
Competition
 
Δημοσ.: 302

Re: Κεντράρισμα στο θερμικό

Δημοσίευσηαπό Tornado » Δευτ Μάιος 04, 2009 5:25 pm

και το δεύτερο ήτανε πολύ καλο

Tornado
EN D
 
Δημοσ.: 128

Re: Κεντράρισμα στο θερμικό

Δημοσίευσηαπό agrodoc » Δευτ Μάιος 04, 2009 8:37 pm

ΔΟΜΗ ΘΕΡΜΙΚΩΝ - VORTEX RING

Τα δαχτυλίδια καπνού που φυσούν οι καπνιστές, δίνουν μια καλή εικόνα της δομής στροβίλων του θερμικού. Ξέρουμε από την εμπειρία ότι το θερμικό είναι αρκετές φορές ισχυρότερο στον πυρήνα του απ'ότι στις άκρες του. Γιατί συμβαίνει αυτό? Για να εξηγηθεί, επινοήθηκε η θεωρία της δομής στροβίλων του θερμικού. Η ακρίβεια της θεωρίας επιβεβαιώνεται πολύ συχνά με την παρατήρηση : Όταν το θερμικό ανυψώνεται, η τριβή με τον περιβάλλοντα αέρα το επιβραδύνει στις άκρες (περιφέρεια). Αυτό ξεκινάει μια περιστροφική κίνηση από μέσα προς τα έξω, όπως όταν γυρίζουμε μια κάλτσα προς τα έξω. Οι στρόβιλοι αυτοί μπορούν να παρατηρηθούν και στις θερμικές φούσκες και στα θερμικά κολόνες. Η δομή δαχτυλιδιού στροβίλων είναι συνήθης σε απομονωμένα θερμικά με στενούς πυρήνες - όταν τα θερμικά αναπτύσσονται σε μέγεθος όπως κάτω από νεφόδρομους κλπ, η δομή αυτή δεν είναι συχνή.
[ img ]

Ας δούμε ποια είναι η σημασία αυτού του δαχτυλιδιού στροβίλων για τους πιλότους Α ως Ε :
Ο πιλότος Α βρίσκεται στον πυρήνα και ανεβαίνει με διπλάσιο βαθμό ανόδου από τον πιλότο Β που βρίσκεται στην κορυφή του θερμικού. Μόλις ο πιλότος Α φτάσει τον Β, θα συνεχίσουν με ίδιους βαθμούς ανόδου. Ο πιλότος Β πετάει κόντρα στον αέρα που δημιουργείται από το δαχτυλίδι στροβίλων. Αν έχει gps θα παρατηρήσει ότι η ταχύτητα εδάφους είναι μικρότερη απ'ότι λίγο πριν. Αν περάσει πάνω από το κέντρο του πυρήνα, ξαφνικά θα έχει ούριο άνεμο σε συνδυασμό με μικρότερο βαθμό ανόδου. Είναι εφικτό να νοιώσει την επιτάχυνση καθώς περνάει πάνω από τον πυρήνα και προς τον ούριο άνεμο και ο πιλότος θα πρέπει να στρίψει αμέσως για να παραμείνει στον πυρήνα και να μεγιστοποιήσει το ρυθμό ανόδου. Ο πυρήνας εκεί, είναι μάλλον αναταράξιμος και ο πιλότος θα πρέπει συνεχώς να αντιδρά στο pitching του πανιού του και να κάνει διορθώσεις για να παραμείνει στην ισχυρότερη άνοδο.
Ο πιλότος C είναι ακόμα πάνω από το θερμικό. Μόνο όταν χάσει ύψος και το θερμικό τον συναντήσει ανεβαίνοντας, θα μπορέσει να θερμικάρει και να κερδίσει ύψος. Ο πιλότος D βγήκε έξω από το θερμικό και κατευθύνεται μακρυά του. Αν έχει gps θα παρατηρήσει αύξηση της ταχύτητας εδάφους ενώ ταυτόχρονα ο βαθμός καθόδου αυξάνεται. Ο πιλότος Ε πλησιάζει το θερμικό από κάτω χαμηλά. Έχει ούριο άνεμο και θα πρέπει ήδη να έχει δει μείωση του βαθμού καθόδου - πρακτικά "ρουφιέται" μέσα στο θερμικό.
[ img ]

Το παραπάνω παράδειγμα δείχνει πόσο σημαντικό είναι για τον καθ'ένα από εμάς, να προσπαθούμε πάντα να δημιουργούμε μια νοητική εικόνα από το θερμικό στο οποίο βρισκόμαστε - να το φανταζόμαστε. Μόνο με αυτόν τον τρόπο θα μπορούμε να καταλαβαίνουμε τι συμβαίνει διαρκώς σε σχέση με το τμήμα του θερμικού στο οποίο βρισκόμαστε και να "πάρουμε" το περισσότερο από αυτό. Επίσης αυτό επιτρέπει να επαν-εισερχόμαστε στον πυρήνα γρηγορότερα στην περίπτωση που τον χάσουμε
Tip : Αν πετάω ευθεία και ξαφνικά νοιώσω ένα αυξημένο driftάρισμα (ξέσυρμα) προς τη μια πλευρά, που πιθανώς να συνδυάζεται και με μείωση του βαθμού καθόδου, πάντα ακολουθώ το drift αμέσως. Οι πιθανότητες είναι ότι θα πετάξω μέσα σε ένα θερμικό, όπως ο πιλότος Ε κοντεύει να κάνει...
[ img ]
Ας φανταστούμε 2 πιλότους που προσπαθούν να εκμεταλευτούν το κάτω άκρο μιας θερμικής φούσκας που υψώνεται με δομή δαχτυλιδιού στροβίλων. Ο ένας είναι 50 μέτρα χαμηλότερα από τον άλλο και γρήγορα η φούσκα τον ξεπερνάει αφού καθώς πάντοτε κατεβαίνουμε ως προς τον περιβάλλοντα αέρα (ακόμα και μέσα στο θερμικό με -1 m/s, δηλαδή όταν το βάριο χτυπάει +2m/s, το θερμικό ανεβαίνει με +3 m/s αν έχουμε καλύτερο βαθμό καθόδου -1 m/s) η φούσκα ή το θερμικό ανυψώνονται πάντοτε γρηγορότερα από εμάς. Αλλά ο πιλότος που είναι 50 μέτρα ψηλότερα, καταφέρνει να φτάσει στον πυρήνα του δαχτυλιδιού στροβίλων της φούσκας όπου ο ανυψούμενος αέρας επιταχύνεται από τη δομή στροβίλων. Μολονότι η θερμική φούσκα ανέρχεται με 1 m/s, το κέντρο παράγει ρυθμούς ανόδου της τάξης των 2 m/s που οριακά ισορροπούν τη βύθιση του αλεξιπτώτου σε σχέση με την άνοδο της φούσκας. Αν δεν υπήρχε το φαινόμενο αυτό και υποθέτοντας ελάχιστο βαθμό καθόδου -1m/s, ο επάνω πιλότος θα βυθιζόταν κάτω από τον πυθμένα της φούσκας σε 50 δευτερόλεπτα (αφού ήταν 50 μέτρα ψηλότερα και χάνει ύψος 1 μέτρο το δευτερ.) - αλλά αντίθετα συνεχίζει με τη φούσκα μέχρι τη βάση του νέφους !
Ο κάτω πιλότος μάταια ψάχνει για το θερμικό και το μόνο που μπορεί να κάνει είναι να παρακολουθεί τον φίλο να γίνεται όλο και μικρότερος...!

Από http://www.xcmag.com/articles/2007/07/120/

agrodoc
Competition
 
Δημοσ.: 302

Re: Κεντράρισμα στο θερμικό

Δημοσίευσηαπό gianisAPCO » Δευτ Μάιος 04, 2009 11:39 pm

:idea: Καλησπέρα παίδες.Ενδιαφέρον και κατατοπιστικότατο το θέμα γιατρέ.Τι γνώμη έχετε γι αυτό. Θα μπορούσε να μας φανεί χρήσιμο :?: http://www.marex.gr/html/page.asp?Lang= ... zAodYBwP-A :

Εκεί ψηλά στην μοναξιά κι τρέλα πήγε στα βουνά.DHV 2-3 και 4 αμ'πως 8)
gianisAPCO
EN B
 
Δημοσ.: 107

Re: Κεντράρισμα στο θερμικό

Δημοσίευσηαπό GiotaR » Τρί Μάιος 05, 2009 8:08 pm

Η εποχή των θερμικών, εεεε;;;... 8) Ωραίο υλικό, Χρήστο, μπράβο :P

GiotaR

GiotaR
Competition
 
Δημοσ.: 291

Re: Κεντράρισμα στο θερμικό

Δημοσίευσηαπό frog » Τρί Μάιος 05, 2009 8:16 pm

Diladi na min paw sto seminario to SK
:D :D :D :D

Μην πετάς πιό γρήγορα από τον φύλακα άγγελο σου
frog
Competition
 
Δημοσ.: 349

Re: Κεντράρισμα στο θερμικό

Δημοσίευσηαπό vagos » Τρί Μάιος 05, 2009 8:28 pm

,,,,,,,,,,,,, εμενα παλι γιατι μου αρεσει του gianAPCO το ποστ ???????? :oops: :oops:

καλα ολα αυτα ρε παιδι μου ,,,,,,,,,αλλα που να ψαχνεις τωρα??????

,,,,,,,,με αυτο το vario,,,,,,,,"ΟΛΑ ΕΙΝΑΙ ΔΡΟΜΟΣ" :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


http://www.youtube.com/watch?v=4YSjpPSf_eI&translated=1


ΥΓ: ,,,,,, many thanks για τα "χρησιμοτατα" post agrodog 8) 8) ,,,, και σορρυ για το off topic,,,,,,,humor :roll:

vagos
Competition
 
Δημοσ.: 1013

Re: Κεντράρισμα στο θερμικό

Δημοσίευσηαπό wolfgang » Τρί Μάιος 05, 2009 10:43 pm

Bravo agrodoc !!! 8)

do everything with your heart
and your life will not be wasted
8)
wolfgang
Competition
 
Δημοσ.: 463

Re: Κεντράρισμα στο θερμικό

Δημοσίευσηαπό agrodoc » Τετ Μάιος 06, 2009 12:01 pm

Η εποχή των θερμικών, εεεε;;;... Ωραίο υλικό, Χρήστο, μπράβο

:D :D Ακριβώς Γιώτα! Είναι η εποχή του ξεσκονίσματος των βιβλίων εν'όψη των πτήσεων που προσδοκούμε να κάνουμε, αλλά και της πρώτης για φέτος συνάντησης στο Καλέτζι που ελπίζω να το δω από πιο ψηλά φέτος απ'ότι πέρυσι!!! Είναι η εποχή που ονειρευόμαστε πιο έντονα την πτήση... : http://vimeo.com/4493337

Πράγματι πολύ καλό και πρακτικό υλικό από έναν έμπειρο πιλότο (Burkhard Martens) που κατέθεσε την εμπειρία χρόνων και την ανέλυσε...!
Ήθελα από καιρό να τα γράψω αυτά (και κάποια ακόμα...όταν βρω χρόνο) γιατί ήταν οι απαντήσεις στα ερωτήματά μου ως παραπεντίστας με έναν απλό, πρακτικό και ξεκάθαρο τρόπο.
Ήταν οι απαντήσεις στα ερωτήματά μου : "Τι ξέρει που δεν ξέρω? Τι κάνει που δεν κάνω? Πως σκέφτεται και πως το κάνει?". Όταν διάβασα αυτά τα tips και τα δούλεψα στο μυαλό μου σε σχέση και με τη δική μου εμπειρία από τις πτήσεις και παρατηρήσεις μου, η επόμενη πτήση που έκανα ήταν ένα επίπεδο παραπάνω! Πρώτα απ'όλα γιατί είχα μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση κατανοώντας καλύτερα τι συνέβαινε και αυξημένη πίστη ότι δεν θα το χάσω το θερμικό... Και το parapente είναι κατά πολύ άθλημα ψυχολογίας (ή πίστης...)
Ειδικά το πνεύμα "να είσαι επιθετικός με τα θερμικά" δούλεψε σε πολλά χαμηλά σωσίματα, αφού άρχισα να στρίβω σα το :evil: με οχτάρια μέσα σε φούσκες χαμηλά μέχρι να ανέβω πάνω από την πλαγιά σε ύψος που να μπορώ να μετατρέψω τα οχτάρια σε στροφές και επίσης το σημαντικό θέμα με την προσήνεμη πλευρά του θερμικού, που προτιμούσα πλέον να μπαινοβγαίνω προσήνεμα στο θερμικό, όμως ταυτόχρονα ξέροντας ότι αν το χάσω, μερικά δευτερόλεπτα ούριας πτήσης χωρίς χτύπο στο βάριο θα μου χρειαστούν για να το ξαναβρώ... και πράγματι ήταν πάλι εκεί!...
Μιας και το έφερε η κουβέντα, να προσθέσω άλλη μία σημαντική γνώση που δεν είχα προσέξει πριν διαβάσω το βιβλίο. Ότι δηλαδή όταν ο άνεμος είναι πλάγιος προς την πλαγιά, η άνοδος βρίσκεται στις προσήνεμες πλευρές από τις σάρες και τα "λούκια" και τις "κούρβες" που σχηματίζει η πλαγιά, ενώ στις αντίστοιχες υπήνεμες, υπάρχει μόνο κόντρα ή και κάθοδος και πέραν του ότι εκεί θα προσπαθήσεις να κρατηθείς, εκεί θα περάσει και το θερμικό τελικά για επάνω... Συγκεκριμένα στον Κιθαιρώνα για παράδειγμα με ΒΑ άνεμο αυτό το επιβεβαίωσα στα προσήνεμα ΒΑ κομμάτια της πλαγιάς και η πτήση στην οποία αναφέρθηκα παραπάνω μπορείτε να τη δείτε χωρίς μουσική εδώ με εφαρμογή στην πράξη όλων των ανωτέρω...: http://flyingspirit.freehostia.com/kith ... -09-08.htm
Αυτά σε 'μένα επιβεβαιώνουν ότι η γνώση μπορεί να μεταδοθεί στο άθλημά μας κάθετα (από τους εμπειρότερους προς τους λιγότερο έμπειρους ) χωρίς να χρειάζεται οι νεότεροι πιλότοι να περιμένουν χρόνια για να ξανα-ανακαλύψουν τον τροχό..! Κινήσεις όπως η περσινή στην Κόνιτσα (σχολείο xc και αγώνων που ατυχώς λόγω καιρού δεν πραγματοποιήθηκε) από τους δικούς μας πρωταθλητές, αναμένονται και φέτος με μεγάλη προσδοκία! Για το σχολείο του ΣΚ με τον Maurer δεν το'ξερα, χθες το πήρα χαμπάρι από το post.

Καλησπέρα παίδες.Ενδιαφέρον και κατατοπιστικότατο το θέμα γιατρέ.Τι γνώμη έχετε γι αυτό. Θα μπορούσε να μας φανεί χρήσιμο http://www.marex.gr/html/page.asp?Lang= ... zAodYBwP-A :


:shock: Υποθέτω ότι με λιγότερα χρήματα μπορείς να αγοράσεις ένα compeo ή digifly ή αντίστοιχο, που σου δείχνουν κατεύθυνση και απόσταση από το θερμικό που έχασες! Αλήθεια πόση διαφορά στην πράξη (πλεονέκτημα) έχει η χρήση ενός τέτοιου οργάνου σε σχέση με τον συνδυασμό ξεχωριστά βάριο και gps για τον ίδιο πιλότο? Μπορεί να μας πει κάποιος που έκανε αυτή τη μετάβαση, πόση διαφορά είδε στο πέταγμα?

agrodoc
Competition
 
Δημοσ.: 302

Re: Κεντράρισμα στο θερμικό

Δημοσίευσηαπό stavros » Παρ Μάιος 08, 2009 1:34 pm

Μπράβο Χρήστο,μου άρεσε αυτή η κίνηση που έκανες να κάτσεις να μεταφράσεις με σκοπό να διαδόσεις την γνώση.

stavros
Competition
 
Δημοσ.: 266


Επιστροφή στην Συζητήσεις

Μελη σε συνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 4 επισκέπτες