Ημερομηνία Παρ Μάιος 02, 2025 3:36 pm
Text Size
Αρχική Κοινότητας Γενική Συζήτηση Συζητήσεις

Συζητήσεις

Σειριακά αλεξίπτωτα και αγώνες

Θέματα γενικού ενδιαφέροντος που αφορούν τον χώρο του αλεξιπτώτου πλαγιάς.

Συντονιστής: Moderators

Σειριακά αλεξίπτωτα και αγώνες

Δημοσίευσηαπό badder » Τρί Φεβ 08, 2011 11:25 am

Σήμερα η CIVL ενημέρωσε τα μέλη της σχετικά με την ατζέντα της ετήσιας συνάντησης που θα γίνει στις 19-20 Φεβρουαρίου.

Το πιο σημαντικό ζήτημα που θα συζητηθεί, και καλό είναι να το έχουμε υπόψιν μας, είναι η πρόταση του Ηνωμένου Βασιλείου (Βρετανιστάν) για χρήση αποκλειστικά σειριακών αλεξιπτώτων στους αγώνες κατηγορίας 1 (παγκόσμια και ηπειρωτικά πρωταθλήματα).

Εαν αυτό υπερψηφιστεί (κάτι το οποίο δεν είναι καθόλου βέβαιο αυτή τη στιγμή) τότε οι αλλαγές θα ισχύσουν από το 2012 και θα επηρεάσουν μόνο την εθνική ομάδα. Το θέμα όμως είναι ότι πιθανότατα αυτή η αλλαγη (αν γίνει) να σημαίνει και την μελλοντική εφαρμογή του κανονισμού και στους αγώνες κατηγορίας 2, δηλαδή όλους τους άλλους αγώνες που διοργανώνονται, συμπεριλαμβανομένων και των Ελληνικών.

Η απλούστερη λύση είναι η σωστή.
badder
Διαχειριστής||Διαχειρίστρια
 
Δημοσ.: 2712

Re: Σειριακά αλεξίπτωτα και αγώνες

Δημοσίευσηαπό norad » Τρί Φεβ 08, 2011 7:36 pm

Αν συμβεί κάτι τέτοιο, θα είναι σημαντική τροχοπέδη στην εξέλιξη της τεχνολογίας των αλεξιπτώτων. Οι κατασκευαστές θα είναι πολύ πιο συγκρατημένοι στις καινοτομίες που θα εισάγουν στα πανιά τους...

norad
Διαχειριστής||Διαχειρίστρια
 
Δημοσ.: 2013

Re: Σειριακά αλεξίπτωτα και αγώνες

Δημοσίευσηαπό badder » Τρί Φεβ 08, 2011 8:42 pm

Δεν είναι απαραίτητο. Άλλωστε το PWC δεν θα ακολουθήσει. Κάθε χρόνο γίνεται μόνο ένας παγκόσμιος ή ηπειρωτικός αγώνας. PWC γίνονται αρκετά. Οι όποιες αλλαγες θα επηρεάσουν μόνο αν αυτή η πρόταση μεταφερθεί και στους cat 2 αγώνες. Κάτι που προς το παρόν δεν έχει ακουστεί.

ή απλά θα δούμε πιστοποιημένα αγωνιστικά όπως παλιά η κατηγορία DHV3. Υπάρχει και το ενδεχόμενο απλά τα 2-3 (ΕΝD) να τα φθάσουν στα όρια τους.

Σε κάθε περίπτωση εαν περάσει μια τέτοια πρόταση θα υπάρξουν αλλαγές.

Η απλούστερη λύση είναι η σωστή.
badder
Διαχειριστής||Διαχειρίστρια
 
Δημοσ.: 2712

Re: Σειριακά αλεξίπτωτα και αγώνες

Δημοσίευσηαπό badder » Τετ Μαρ 02, 2011 3:01 pm

Τελικά τα competition συνεχίζουν κανονικά σε αγώνες FAI αλλά με κάποιες προϋποθέσεις. Διαβάστε την επιστολή του Martin Scheel και θα δείτε τι ισχύει πλέον και τι χρειάζεται να κάνετε όσοι θα πάρετε μέρος στην Piedrahita. Ελπίζω το στυλό σας να γράφει ευδιάκριτα πάνω στο πανί. :shock:

Martin Scheel έγραψε:Dear Manufacturers, Testing Houses and Pilots

I am happy that I can inform you, that our proposals has been widely accepted (almost unanimous).

Furthermore the sub-commission and most delegates voted in favor of the french proposal witch is saying, that we shall continue our work and try in long term to work in direction of an official homologation for competition class gliders. We are very happy with this decision and we will do our best to work in this direction.

You find all information in the attached zip-file. The documents are the same I have send you before and been published for download prior to the plenary meeting.

We, the OCTWG and/or CIVL, will inform immediately when the websites for registration of the glider models (manufacturers) and individual gliders (pilots) are up and running.

This changes are a little step in direction of safer Cat. 1 competitions. But for a well designed competition class we have a lot more work to do. The next big meeting will be latest during the Worlds at Piedrahita.

Manufacturers
****************
Main change for you is the fact, that competition class gliders has to be finished and tested 60 days prior the start of the competition.

You have to upload following documents before that date to the CIVL website:
- Line sheme with calculations
- Scan of the signed "Competition Class Structural Strength Test Certificate" (confirmation of the testing body and manufacturer)
- A written report/manual specifying how and why the glider would not pass EN926-2 flight tests
- The video of your test flight (not public)

"Old" gliders: The same procedure is required. The CIVL subcommittee, the plenary and the PMA supports the introduction of all requirements for the worlds in Piedrahita.

Testing Houses
*****************
I will contact you in a few days.

Pilots
******
On the CIVL website, latest 60 days prior the competition you can see, if your competition class glider-model is registered correctly. The glider itself has to be in your hand latest 30 days prior to the start of the competition. By then you have to:
- register yourself on the website, together with maximum 2 gliders
- sign your glider next to the serial number, on the fabric of the glider (not on the identification plate!) with a ball-pen, make a (good) photo and upload it to the website. This upload will not be possible after the 30-day deadline.

Before the physical registration in Piedrahita you have to enter the "Pilot experience declaration form". You will have to sign a hardcopy during the registration.

If you will get a new glider close before the 30 day deadline it is probably a good idea to register your current glider, that you are familiar with, as a second glider. In case you, or the manufacturer, feel that the new glider is not satisfactory you then have the possibility to use your "old" familiar glider. Naturally this requires that your this glider also meets all the requirements for Open Class gliders. In other words your old glider should also be registered by the manufacturer, and have the necessary structural strength. You may have to double check that you have the correct line set in that case.

Timetable for the Worlds in Piedrahita
*****************************************
06.05.2011: Deadline for manufacturers registration of gliders
(According 12.1.1.3, Proof of Airworthiness)

05.06.2011: End of pilots accreditation including photo upload with signature and serial number
(According 12.1.1.4, Competition Class Paraglider Pilots)

05.07.2011: First competition day

Additional information about bending test
********************************************
During the Plenary Meeting it has been proposed to add the bending test (for suspension-lines) to the requirements. We decided not to amend it because:
1) The proposal was not amended correctly during the Plenary Meeting.
2) There was no time to do it right
3) With the actually used lines in competition we do not need the bending test.
Changes to add a the bending test can be proposed next year as part of the ongoing work of the OCTWG if the group comes to a conclusion after more consideration.


Thanks
********
At this place I would like to thank all of you for your contribution and help! Without the great amount of interesting discussions and a lot of positive thinking from all of you it would not have been possible to find this widely accepted proposals.

Special thanks to the members of our working group but also to Luc Armand, Bruce Goldsmith and Torsten Siegel for their work on the line calculations, Nicky Moss for the minutes in Turkey, as well as the CIVL bureau members, especially Louise Joseline who did a great work on the final stage of our proposals.

Best wishes,

Martin

Η απλούστερη λύση είναι η σωστή.
badder
Διαχειριστής||Διαχειρίστρια
 
Δημοσ.: 2712


Επιστροφή στην Συζητήσεις

Μελη σε συνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 2 επισκέπτες