mdrakakis\";p=\"13928 έγραψε:8. Αυτό λοιπόν που θα μας ενδιέφερε, και καλό θα ήταν να γινόταν με κάποιο τρόπο, είναι να ήξερε κάποιος αρμόδιος το σημείο που πετάμε, για να μπορεί να ενημερώσει κάποιο α/φος που κατευθύνεται στην περιοχή μας, να αλλάξει πορεία.
Ο μόνος τρόπος να γίνει αυτό είναι με το Leonardo Live αφού κι εμείς οι ίδιοι δεν ξέρουμε που θα καταλήξουμε κάθε φορά που πετάμε. Και μπορεί μια χαρά να είμαστε κάπου χωρίς να ξέρουμε και πολύ καλά που ακριβώς για να δώσουμε στίγμα και να θέλουμε.
mdrakakis\";p=\"13928 έγραψε:9. Αλλά ακόμα και αν δεν γίνει κάτι τέτοιο, μπορούμε να περιορίσουμε τους κινδύνους πετώντας σχετικά κοντά στο βουνό. Οι πτήσεις μεγάλων αποστάσεων και υψών, είναι πολύ επικύνδινες.
Γιατί? Λόγω αεροπλάνων? Πόσοι από τους νεκρούς παρα5άδες στον κόσμο έχουν πάει από αεροπλάνο? Οι χοντρομπαλάδες με τα επιβατικά πετάνε τόσο ψηλά που αν φτάσουμε κοντά τους θα είμαστε ήδη νεκροί από κρύο και ασφυξία (εκτός απο κείνα τα περίφημα 10 ναυτικά μίλια). Χαμηλά βρίσκονται είτε αργοί αργόσχολοι (κάνα ιδιωτικό ελικόπτερο, κάνα Cessna κάνα Canadair) είτε οι μανιακοί της ταχύτητας με τα μαχητικά. Από δαύτους οι αργοί το καλό που τους θέλουμε είναι να έχουνε τα στραβά τους ανοιχτά κάτι που επιβάλεται κι θέλω να ελπίζω ότι το κάνουνε επειδή εμείς δε μπορούμε να κάνουμε σχεδόν τίποτα. Οι γρήγοροι είναι πιο προβληματικοί αλλά πιστεύω ότι αν βάλεις κάτω νούμερα να δεις πόσο μεγάλος είναι ο αέρας ο κοπανιστός που πετάμε και πόσο μικρά τα αεροπλανάκια μέσα σε αυτόν οι πιθανότητες σύγκρουσης είναι μάλλον μικρές ακόμα κι αν κοιμούνται όρθιοι οι Ίκαροι (πράμα που θα ήθελα να πιστεύω ότι δε συμβαίνει συχνά αν και ποτέ δεν ξέρεις).
Αυτό δε σημαίνει ότι είναι και παντελώς ασύληπτο να βρεθεί και κανείς μας ψιλοκομμένος και φρεσκοψημένος μέσα σε καμιά τουρμπίνα. Αλλά προς θεού, κοίτα γύρω σου. Ο παρα5όκοσμος παλεύει καθημερινά με τις χίλιες και μία (ως επί τω πλείστον ηλίθιες) φοβίες που κρατάνε τους περισσότερους από εμάς από το να πούμε "δε γαμιέται πάω και λίγο παρακάτω" το οποίο είναι η βάση για να εξελιχτούμε πτητικά. Το να ψειρίζουμε όλες τις πιθανές περιπτώσεις που τα πράματα μπορούνε να πάνε στραβά δεν είναι λιγάκι τρομολαγνεία? Μπορεί και να πατήσεις και καμιά σκουριασμένη πρόκα σε καμιά απογείωση και να πάθεις τέτανο (εγώ πάτησα μια πρόκα νααα, με το συμπάθειο πριν κάνα μήνα).
@ecobill: υπάρχουνε transponders, μεγαλούτσικα και πανάκριβα. Και επειδή η αγγλική ΥΠΑ φλερτάρει με την ιδέα οι Άγγλοι παρα5ούσηδες τα 'χουνε βάψει μαύρα. Δε θες με τίποτα να γίνει νόμος αυτό το πράμα :
http://paraglidingforum.com/viewtopic.p ... sc&start=0
Από την άλλη, εάν η ΥΠΑ υιοθετούσε το Leonardo Live, θα ζούσαμε όλοι σε έναν υπέροχο κόσμο.