από dimitrisky1 » Παρ Ιουν 20, 2008 5:19 pm
Επισυναπτω ενα κειμενο σχετικο με το φατσοβιβλιο μετριου ενδιαφεροντος. Εμενα μου πηρε καμποσες μερες αλλα τελικα το διαβασα. εΙδου
>
> >> από τον 'Ελεύθερο Τύπο' (Σάββατο 1 Μαρτίου 2008) :
> >>
> >> 'Cover Story- Τεχνολογία
> >>
> >> Στο facebook έχω μόλις 30 φίλους. Αυτό δεν είναι απαραιτήτως κακό, αρκεί
> >> να πιστεύεις πως διαθέτεις περισσότερους στην πραγματική ζωή. Η καλή
> >> υπηρεσία μού προώθησε μία διαφήμιση με την οποία με προτρέπει να αγοράσω
> >> ένα βιβλίο προκειμένου, εύκολα και γρήγορα, να διπλασιάσω τον αριθμό των
> >> ηλεκτρονικών μου φίλων. Δεν θέλω, αν και για τα ήθη του δικτύου θα
> >> έπρεπε. Είναι, τουλάχιστον, υποτιμητικό να διαθέτεις μόλις 30 φίλους σε
> >> ένα περιβάλλον 60 εκατομμυρίων ανθρώπων. Το facebook θα ήθελε να γίνουμε
> >> όλοι φίλοι μεταξύ μας. Ει δυνατόν, όλοι οι άνθρωποι που περπατούν και
> >> αναπνέουν στον πλανήτη.
> >> Να αναρτήσουμε φωτογραφία, στοιχεία ταυτότητας και να συμμετέχουμε με
> >> χαρά στις ηλεκτρονικές εφαρμογές που μας ζητούν να δηλώσουμε ποια είναι η
> >> αγαπημένη μας στάση στο σεξ. Εκ των πραγμάτων, για αρκετούς ανθρώπους που
> >> περνούν τη μέρα τους στο facebook η αγαπημένη τους στάση είναι το 11,
> >> κοινώς δύο κορμιά παραλλήλως ξαπλωμένα χωρίς καμία απολύτως επαφή. Αλλά,
> >> μισό λεπτό, εδώ χρειάζονται κάποιες εξηγήσεις, αν και όσοι δεν γνωρίζετε
> >> τι ακριβώς είναι το facebook θα ήταν καλύτερο να προσπεράσετε το κείμενο.
> >> Ομως, σας θέλουμε εδώ. Το facebook, λοιπόν, περιγράφεται εύσχημα ως μια
> >> υπηρεσία κοινωνικής δικτύωσης, όπου οι άνθρωποι μπορούν να επικοινωνούν
> >> με τους φίλους τους, να δημιουργήσουν καινούργιες σχέσεις, να
> >> συγκροτήσουν ομάδες κοινού ενδιαφέροντος. Ο μέσος χρήστης ξοδεύει 20
> >> λεπτά τη μέρα στο facebook. Τις τρεις πρώτες εβδομάδες, όμως, διαθέτει
> >> ώρες ολόκληρες αναζητώντας φίλους και ανταλλάσσοντας μηνύματα. Αυτή είναι
> >> η καλή επεξήγηση της υπηρεσίας. Η κακή λέει πως το facebook είναι ένα
> >> παγκόσμιο φακέλωμα προς χάρη των μεγάλων πολυεθνικών και των διαφημιστών,
> >> που αποθεώνουν τα εξειδικευμένα δημογραφικά στοιχεία. Φιλικό στο
> >> χρήστη.Μπορείτε να δημιουργήσετε μία προσωπική σελίδα, η οποία ουσιαστικά
> >> υποδηλώνει το δικτυακό σας στίγμα. Αν θέλετε, όμως, να σας βρουν οι
> >> παλαιοί συμμαθητές και οι φίλοι, είστε υποχρεωμένοι να χρησιμοποιήσετε το
> >> όνομα που αναγράφεται στην ταυτότητά σας. Για πρώτη φορά στην Ιστορία
> >> τόσα εκατομμύρια άνθρωποι έδωσαν με προθυμία το αληθινό τους όνομα σε ένα
> >> μέσο που είναι προσβάσιμο από όλους. Η εγγραφή, όμως, δεν μπορεί να γίνει
> >> χωρίς μία έγκυρη ηλεκτρονική διεύθυνση. Έχουμε, λοιπόν, περίπου 60
> >> εκατομμύρια ονόματα που αντιστοιχούν σε ίδιο αριθμό ηλεκτρονικών
> >> διευθύνσεων. Το σύστημα σε προτρέπει να αναρτήσεις τη φωτογραφία σου και
> >> φωτογραφίες φίλων.
> >> Χαριτωμένο; Οχι και τόσο. Το facebook είναι η μεγαλύτερη φωτογραφική βάση
> >> δεδομένων που δημιουργήθηκε ποτέ. Στους υπολογιστές του είναι
> >> αποθηκευμένες
> >> 2 δισεκατομμύρια φωτογραφίες, ούτε το σύστημα συνοριακών ελέγχων των ΗΠΑ
> >> δεν έχει τόσες. Μέχρι να διαβάσετε αυτήν την πρόταση στη βάση θα έχουν
> >> προστεθεί εκατοντάδες χιλιάδες φωτογραφίες. Κάθε μέρα 14 εκατομμύρια
> >> φωτογραφίες εμπλουτίζουν το φωτογραφικό άλμπουμ της υπηρεσίας. Η
> >> συντριπτική πλειονότητα των χρηστών έχει τοποθετήσει προσωπική
> >> φωτογραφία. Μπορεί να είναι και η δική σας κάπου εκεί, εν αγνοία σας και
> >> μάλιστα ταυτοποιημένη στο πρόσωπό σας. Πώς; Κάποιος φίλος σας «ανέβασε»
> >> φωτογραφία σας στο προσωπικό του άλμπουμ, χρησιμοποίησε τη δυνατότητα
> >> λεζάντας και έτσι όταν ο δείκτης του mouse περάσει πάνω από το πρόσωπό
> >> σας, αποκαλύπτεται και το όνομά σας. Οι χρήστες έχουν κάποιους
> >> περιορισμούς στην περιήγηση των προφίλ. Ούτως ή άλλως, δεν μπορείς να
> >> βουτήξεις σε εκατομμύρια εγγραφές, θα πνιγείς. Αλλά το facebook μπορεί να
> >> τους δει όλους. Και να τους περάσει από λεπτό κόσκινο. Ως υπηρεσία είναι
> >> εξαιρετικά εύχρηστη ως και χαριτωμένη.
> >> Διατίθεται ένα πλήθος εφαρμογών με τεστ προσωπικότητας, τα οποία σου
> >> αποκαλύπτουν πόσο καλός εραστής είσαι ή σε ποιο είδος καταστροφής
> >> αντιστοιχείς. Για να δεις, όμως, τα αποτελέσματα, θα πρέπει να καλέσεις
> >> και άλλους είκοσι φίλους να ακολουθήσουν το ίδιο μονοπάτι, δηλαδή να
> >> χρησιμοποιήσουν την ίδια εφαρμογή. Ετσι, όσο εσύ απαντάς σε
> >> ερωτηματολόγια για να μάθεις με ποιον τρόπο φιλάς, προσφέρεις στην καλή
> >> υπηρεσία την ευκαιρία να μάθει όχι μόνο τα δημογραφικά σου στοιχεία, αλλά
> >> και από ποιο πλευρό κοιμάσαι το βράδυ. Και φαίνεται ότι κοιμάσαι βαθιά.
> >>
> >> Δωρεάν τυρί
> >>
> >> Το facebook δεν κρύβει πως δωρεάν τυράκι σερβίρεται μόνο σε
> >> ποντικοπαγίδες.
> >> Οι μεγαλύτερες εταιρίες μετρήσεων συνεργάζονται μαζί του, όπως, βέβαια,
> >> και οι ισχυρότερες πολυεθνικές, αφού διαπιστώνουν ότι μπορούν να
> >> κατευθύνουν τη διαφημιστική τους καμπάνια στο πλέον εξειδικευμένο κοινό
> >> που δημιουργήθηκε ποτέ. Ηδη οι μεγαλύτερες εμπορικές επωνυμίες του
> >> πλανήτη έχουν υπερήφανα ανακοινώσει τη συνεργασία τους με την υπηρεσία.
> >> Μπορείτε, όμως, να δοκιμάσετε και εσείς να διαφημιστείτε σε κοινό της
> >> επιλογής σας με προσιτό κόστος. Η διαφημιστική πλατφόρμα του facebook
> >> είναι τόσο έξυπνη που το μήνυμά σας θα φτάσει μόνο στους σωστούς
> >> αποδέκτες. Μεταξύ μας, πρόκειται για ένα τεράστιο πείραμα του σύγχρονου
> >> καπιταλισμού. Μπορείς να κάνεις λεφτά από τη φιλία; Ναι, μπορείς, αρκεί
> >> να αντικαταστήσεις τα λόγια από τον ήχο του πληκτρολογίου. Αρκεί να
> >> δείξεις πως το εύρος της δικτυακής κοινωνικότητας είναι σημαντικότερο από
> >> την ουσία της πραγματικής επαφής. Ετσι, διαβάζουμε στις τελευταίες
> >> μελέτες για το φαινόμενο πως η επιτυχία του βασίζεται στην τάση των
> >> ανθρώπων να ομαδοποιούνται και να μιμούνται ο ένας τον άλλο. Ο ένας φίλος
> >> προσελκύει τον άλλο. Για τις νεαρές ηλικιακά ομάδες η εγγραφή στο
> >> facebook είναι τόσο απαραίτητη όσο η κατοχή κινητού τηλεφώνου. Αφού είναι
> >> όλοι εκεί! Οι άνθρωποι λένε τα πάντα στο facebook και τα υπογράφουν με το
> >> πραγματικό τους όνομα, την ηλεκτρονική διεύθυνσηκαι τη φωτογραφία τους.
> >> Και το facebook διαθέτει τεράστια μνήμη και όλη την καλή διάθεση για να
> >> συνεργαστεί με τις αρμόδιες υπηρεσίες, αν του ζητηθεί. Δεν χρειάζεται να
> >> σας το πει κάποιος τρίτος, το λέει και η άδεια χρήσης της υπηρεσίας,
> >> εκείνο το μακρύ κείμενο κάτω από το οποίο πάντα δηλώνουμε πως συμφωνούμε
> >> με όσα γράφει. Μεταφράζουμε: «Οταν χρησιμοποιείτε το facebook ίσως
> >> δημιουργήσετε το προσωπικό σας προφίλ, σχέσεις, ανταλλάξετε μηνύματα και
> >> κάνετε χρήση των εφαρμογών του διοχετεύοντας προσωπικές πληροφορίες σε
> >> διάφορα κανάλια. Εμείς συλλέγουμε αυτές τις πληροφορίες για να σας
> >> προσφέρουμε εξατομικευμένες εφαρμογές». Τι μας λέει; Πως επεξεργάζονται
> >> προσωπικά στοιχεία. Το κάνουν όλοι, αλλά στο facebook οι χρήστες κάνουν
> >> μια καθημερινή online ψυχανάλυση καταθέτοντας τις προτιμήσεις τους ακόμα
> >> και για τα πλέον προσωπικά θέματα.
> >> Το facebook δεν χρειάζεται να δημιουργεί περιεχόμενο για να προσελκύσει
> >> χρήστες. Οι χρήστες δημιουργούν περιεχόμενο και αυξάνουν τον αριθμό των
> >> συνδέσεων. Το facebook μόνο ρωτάει με έξυπνο τρόπο. Ρωτάει αλλά δεν
> >> ξεχνάει:
> >> «Οταν τροποποιείτε τις προσωπικές πληροφορίες που έχετε διαθέσει, το
> >> facebook κρατάει αντίγραφο των προηγούμενων πληροφοριών για ένα εύλογο
> >> χρονικό διάστημα». Ευτυχώς, όμως, μας λέει πως πρέπει να έχουμε κατά νου
> >> ότι τα προσωπικά μας δεδομένα μπορεί να εκτεθούν σε κακόβουλα
> >> μάτια: «Δεν μπορούμε να σας εγγυηθούμε ότι τα προσωπικά σας δεδομένα δεν
> >> θα εκτεθούν σε μη εξουσιοδοτημένα άτομα. Αντιλαμβάνεστε και αποδέχεστε
> >> ότι ακόμα και αν διαγράψετε τις προσωπικές σας πληροφορίες, αυτές μπορεί
> >> να έχουν μείνει αποθηκευμένες σε σελίδες τρίτων». Θέλετε ένα παράδειγμα;
> >> Πολύ πρόσφατα γόνοι γνωστών πολιτικών και επιχειρηματικών οικογενειών της
> >> χώρας είδαν να ξετυλίγεται στις σελίδες κυριακάτικης εφημερίδας όλο το
> >> κουβάρι των κοινωνικών γνωριμιών τους. Οι περισσότεροι χρήστες δεν
> >> αξιοποιούν τη δυνατότητα να απομονώσουν το προφίλ τους, επιτρέποντας την
> >> προβολή του μόνο στους φίλους τους. Αν, όμως, έχουμε να κάνουμε με
> >> εξουσιοδοτημένες κρατικές υπηρεσίες των ΗΠΑ, τότε το facebook θα χαρεί να
> >> εξυπηρετήσει:
> >> «Χρησιμοποιώντας το facebook συμφωνείτε στη μεταφορά προσωπικών σας
> >> δεδομένων στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής. Μπορεί να υποχρεωθούμε να
> >> διαθέσουμε τα προσωπικά σας στοιχεία έπειτα από νομικές αιτήσεις ή
> >> δικαστικές αποφάσεις. Αυτό μπορεί να σημαίνει τη διανομή πληροφοριών σε
> >> τρίτες εταιρίες, δικηγόρους ή πράκτορες κυβερνητικών υπηρεσιών».
> >> Στο facebook θα παραμείνεις έστω και νεκρός. Μπορεί να ακούγεται γλυκό
> >> καθώς οι φίλοι σου σπεύδουν στη σελίδα σου και γράφουν διάφορα όμορφα,
> >> αλλά από ένα σημείο και μετά γίνεσαι ένας ηλεκτρονικός βρικόλακας. Η
> >> υπηρεσία θέλει στοιχεία και ένα φορτίο χαρτιά για να διαγράψει το προφίλ
> >> ενός ανθρώπου που πέθανε. Ισως να είναι, τελικά, η σύγχρονη εκδοχή της
> >> έννοιας για τη μετά θάνατο ζωή, που μπορεί να είναι και καλύτερη από μια
> >> ζωή στο facebook.
> >>
> >> Οι άνθρωποι πίσω από το facebook
> >>
> >> Το facebook δεν πωλείται, τουλάχιστον προς το παρόν. Η κεφαλαιοποίησή του
> >> αποτιμάται στα 15 δισεκατομμύρια δολάρια. Εχει προσελκύσει τις
> >> μεγαλύτερες εταιρίες της δικτυακής οικονομίας, αλλά περιόρισε τη
> >> συμμετοχή τους σε μικρό ποσοστό των μετοχών. Ακούστηκαν αρκετές
> >> ενδιαφέρουσες φήμες περί εξαγοράς, αλλά καμία δεν ανταποκρίνεται, όπως
> >> φαίνεται, στην αλήθεια. Εξίσου ενδιαφέρουσα, όμως, είναι η πραγματικότητα
> >> για τη μετοχική σύνθεση της εταιρίας. Ο σταρ, αυτός που αναλαμβάνει να
> >> δανείζει πρόσωπο και φωνή στο facebook, είναι ο Μαρκ Ζούγκεμπεργκ, ο
> >> πρώην φοιτητής που δημιούργησε την υπηρεσία. Ο ίδιος έχει κατηγορηθεί πως
> >> «έκλεψε» την ιδέα από μια άλλη υπηρεσία. Στο διοικητικό συμβούλιο
> >> υπάρχουν άλλοι δύο άνδρες. Ο Τζιμ Μπρέιερ, που εκπροσωπεί ένα venture
> >> capital, και ο Πίτερ Θίελ. Ο Θίελ ξέρει από επενδύσεις. Είχε συμμετάσχει
> >> στη δημιουργία της πετυχημένης υπηρεσίας ηλεκτρονικών πληρωμών, του
> >> paypal. Ετσι, δέχθηκε να τοποθετήσει και 500.000 δολάρια στο facebook.
> >> Σήμερα το μερίδιό του αξίζει πάνω από 1 δισ. δολάρια.
> >> «Μπορείς να έχεις μια τράπεζα που δεν κινδυνεύει από επανάσταση, αρκεί να
> >> την εγκαταστήσεις στο Βανουάτου», λέει ο Θίελ, που λατρεύει τους
> >> φορολογικούς παραδείσους και μισεί τους φόρους. Δεν είναι ο μόνος που το
> >> πιστεύει. Πιστεύει και άλλα. Πως ο ιδανικός κόσμος είναι έξω από τα όρια
> >> του πραγματικού, είναι εικονικός και ελέγχεται από μηχανές με νοημοσύνη
> >> υψηλότερη της ανθρώπινης. Αν πείτε πως λέει βλακείες, θα σας απαντήσει
> >> ότι με κάτι τέτοια έγινε πλούσιος και δεν θα έχει άδικο. Ας δούμε και το
> >> τρίτο μέλος του διοικητικού συμβουλίου, τον Τζιμ Μπρέιερ. Ο Τζιμ, μέσω
> >> των συμμετοχών του σε άλλες εταιρίες, είναι στενά, πολύ στενά,
> >> συνδεδεμένος με την Q-Tel. Τι είναι πάλι αυτό; Είναι ένα venture capital,
> >> ένα επενδυτικό κεφάλαιο, που ελέγχεται, επισήμως, από τη CIA. Σκοπός του
> >> είναι να συνδέει την καλή υπηρεσία με την τεχνολογία αιχμής, επενδύοντας
> >> σε εταιρίες με αντικείμενο χρήσιμο για τα ζωτικά συμφέροντα των Ηνωμένων
> >> Πολιτειών.
> >> Αν μη τι άλλο, φακέλωμα τέτοιου μεγέθους έχει και ενδιαφέρον, αλλά και
> >> ζωτική χρησιμότητα για τα συμφέροντα των Ηνωμένων Πολιτειών.'
> >>
> >> Ερευνα...
> >>
> >> ...που πραγματοποιήθηκε σε αμερικανικά πανεπιστήμια έδειξε πως το
> >> facebook είναι το δεύτερο πιο σημαντικό πράγμα στον κόσμο, μαζί με το σεξ
> >> και την μπίρα. Πρώτο είναι το ipod. Κάθε μέρα 200.000 άνθρωποι
> >> δημιουργούν σελίδα στην υπηρεσία. Κάθε χρήστης «ανεβάζει» κατά μέσο όρο
> >> 44 φωτογραφίες συνδεδεμένες με το προφίλ του. Το facebook είναι ο έκτος
> >> δημοφιλέστερος δικτυακός τόπος στο Internet. Χώρες με τους περισσότερους
> >> χρήστες: ΗΠΑ, Καναδάς, Βρετανία, Αυστραλία, Τουρκία.
Παρρολα τα τοιαυτα νοραντ μας εγω μπαινω στο παραπενταδικο γκρουπ του
φατσοβιβλιου απο...τωρα.Τα λεμε εκει!
Θα κανω φιγουρα και μεγαλη εντυπωση στους συμμαθητες μου. Πεταει ο Δημητρης?? Πεταει πεταει