Ημερομηνία Κυρ Μάιος 04, 2025 2:14 am
Text Size
Αρχική Κοινότητας Γενική Συζήτηση Συζητήσεις

Συζητήσεις

ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΠΤΗΣΕΩΝ

Θέματα γενικού ενδιαφέροντος που αφορούν τον χώρο του αλεξιπτώτου πλαγιάς.

Συντονιστής: Moderators

ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΠΤΗΣΕΩΝ

Δημοσίευσηαπό mdrakakis » Τρί Νοέμ 25, 2008 9:22 pm

Υπηρέτησα 31 χρόνια στην Πολεμική Αεροπορία με ειδικότητα (Ε.Α) (Ελεγκτής Αναχαιτήσεων) και αποστρατεύτηκα πριν 2 περίπου χρόνια από το RADAR της Πάρνηθας, μια μονάδα με πολύ μεγάλο φόρτο εργασίας, επειδή ελέγχει ένα πολύ μεγάλο μέρος της Κεντρικής Ελλάδος με πολλά αεροδρόμια ,πολιτικά και στρατιωτικά ,με πολύ μεγάλη αεροπορική κίνηση, και με άπειρες αναχαιτίσεις Τούρκικων α/φων.
Στη διάρκεια της θητείας μου στη συγκεκριμένη μονάδα είδα και έζησα έκτος των άλλων, πολλά σοβαρά γεγονότα , τα οποία αφορούσαν ειδικά τον χώρο μας. Είδα λοιπόν να χαρακτηρίζονται RENEGATE (Ασύμετρος Απειλή) υπερελαφρά α/φη και να αναχαιτίζονται από F-16. Άκουσα στη συχνότητα πιλότους υπερελαφρών να ζητούν πανικόβλητοι βοήθεια επειδή έχασαν τον προσανατολισμό τους πέφτοντας σε καταιγίδα, αναφορές πιλότων μαχητικών οι οποίοι είδαν parapente να πετούν κοντά στην πορεία τους ,και άλλα πολλά παρόμοια περιστατικά. Και όλα αυτά για ένα και μόνο λόγο. Επειδή οι συγκεκριμένοι πιλότοι απογειώθηκαν και πετούσαν χωρίς να ενημερώσουν κανέναν , χωρίς κανείς να τους παρακολουθεί με RADAR , και επίσης χωρίς να είναι σε ακρόαση στη συχνότητα 129.800 ( Ραδιοναυτιλιακής βοήθειας ) .
Κατά καιρούς έχω κάνει πολλές συζητήσεις με φίλους στο βουνό σχετικά με την ασφάλειά μας και τον κίνδυνο που διατρέχουμε κυρίως από τα μαχητικά α/φη, τα όποια είναι και ο μεγαλύτερος κίνδυνος. Επίσης όταν βρισκόμουν μαζί με συναδέλφους χειριστές μαχητικών σε BREEFING ασκήσεων, πάντα τους μιλούσα και τους ενημέρωνα για τις περιοχές που συνήθως πετάμε , ζητώντας τους έστω να μας έχουν στα υπόψιν.
Διαβάζοντας λοιπόν εδώ τις απόψεις και τους προβληματισμούς μερικών φίλων πιλότων για το θέμα αυτό θα ήθελα να πω λίγα λόγια βασιζόμενος στην πείρα μου , αλλά και επειδή ειλικρινά πάντα ανησυχούσα και ανησυχώ για κάποιο ατύχημα.
Θα πρέπει λοιπόν να γνωρίζουμε ότι υπεύθυνη για την εναέρια κυκλοφορία εντός ελληνικού FIR είναι η ΥΠΑ. Ο εκάστοτε ελεγκτής των VFR πτήσεων( όπως είναι και οι δικές μας ), οι οποίες εκτείνονται από τα 0 έως τα 19.500 πόδια, πρέπει βάσει σχεδίων πτήσεως, να γνωρίζει ανά πάσα στιγμή τί πετάει , πού πετάει , σε τί ύψος πετάει , από πού απογειώθηκε , ποιός είναι ο προορισμός του , και τέλος αν δεν έχει RADAR επαφή μαζί του να μπορεί όποτε θελήσει να καλέσει στην 129.800 να ρωτήσει για τη θέση του και να δώσει οδηγίες που έχουν να κάνουν γενικώς με την ασφάλεια της εναερίου κυκλοφορίας.
Από τους κανόνες αυτούς φυσικά δεν ξεφεύγουν ούτε τα στρατιωτικά α/φη. Και αυτά είναι υποχρεωμένα να καταθέτουν σχέδιο πτήσης στην ΥΠΑ, να ενημερώνουν το VFR για τυχόν αλλαγές κατά την διάρκεια της πτήσης τους, και επίσης αφήνοντας την τερματική περιοχή ενός αεροδρομίου και μπαίνοντας σε μια άλλη, να αναφέρουν πάντα τη θέση , την πορεία και το ύψος τους στη νέα τερματική περιοχή .Συνεπώς κανένα στρατιωτικό α/φος δεν πετάει ανεξέλεγκτα και όλοι οι πύργοι ελέγχου των αεροδρομίων γνωρίζουν τί πετάει στην περιοχή τους και που είναι η θέση τους.
Τα α/φη αυτά εκτελούν διάφορες αποστολές, και φυσικά μεταξύ αυτών, και χαμηλές πτήσεις ,είτε προς αποφυγή των RADAR, είτε για εικονικές προσβολές σε στόχους. Μπορώ να διαβεβαιώσω το φίλο kwtskran ότι τα α/φη που ανέφερε να πετούν χαμηλά και κοντά σε δική μας απογείωση, κάποιο λόγο θα είχαν για να το κάνουν, έχοντας ενημερώσει νωρίτερα για τις προθέσεις τους το πλησιέστερο αεροδρόμιο. Καλό θα ήταν λοιπόν να είχαμε ενημερώσει και εμείς αντί να διαμαρτυρόμαστε.
Δυστυχώς εμείς μέχρι σήμερα πετάμε ανεξέλεγκτα σε δεκάδες διαφορετικά σημεία σε όλη την Ελλάδα και σε όλη τη διάρκεια της ημέρας. Όσο για τις πτήσεις μεγάλων αποστάσεων και σε μεγάλα ύψη που γίνονται κατά καιρούς δεν θέλω να αναφερθώ καθόλου, καθώς επίσης ούτε για τις πτήσεις που γίνονται στην Θεσσαλονίκη, και συγκεκριμένα στον Προφήτη, που είναι πολύ κοντά στο αεροδρόμιο Μακεδονία και μάλιστα στην προέκταση του διαδρόμου. Όσοι πετούν εκεί ας το σκεφτούν καλύτερα. Από καλή τύχη δεν έχει συμβεί κάτι δυσάρεστο μέχρι σήμερα.
Δε μπορώ καν να φανταστώ πώς θα νιώσει κάποιος από εμάς όταν δει ένα μαχητικό, πυροσβεστικό ή πολιτικό α/φος, να τον πλησιάζει στο ίδιο ύψος με 200 ή 400 μίλια την ώρα. Όσο για τον χειριστή του α/φους το πιθανότερο είναι ότι δε θα μας δει καθόλου. Θα ακούσει όμως το θόρυβο που θα κάνουμε. Μια τέτοια εναέρια συνάντηση ίσως αποβεί μοιραία και για τους δύο εμπλεκομένους και φυσικά θα έχει ολέθρια αποτελέσματα και επιπτώσεις για όλους μας.
Το συμπέρασμα λοιπόν είναι ότι πρέπει από μόνοι μας να φροντίσουμε για την ασφάλειά μας, αφού δε μπορούμε προς το παρόν να νομιμοποιήσουμε τις πτήσεις μας (νηολόγιο-σχέδιο πτήσης, δέσμευση περιοχής και ύψους κ.λ.π.) .
Ο μόνος τρόπος να το κάνουμε αυτό είναι έστω η ενημέρωση του πύργου ελέγχου του πλησιέστερου αεροδρομίου , για τη θέση μας, και για τις ώρες της πτητική μας δραστηριότητας στη συγκεκριμένη περιοχή. Το αεροδρόμιο με τη σειρά του μπορεί να ενημερώσει και το RADAR που έχει τον έλεγχο της περιοχής.
Μπορώ να σας διαβεβαιώσω, βάσει προσωπικής εμπειρίας, ότι υπάρχει καλή πρόθεση και διάθεση από όλους αυτούς για την ασφάλειά μας, και μάλιστα χωρίς να είναι υποχρεωμένοι να το κάνουν. Ενημερώνουμε όμως; Εκτός από τις ημέρες που γίνονται αγώνες και βγαίνει NOTAM , μάλλον ποτέ άλλωτε . Ξέρω ότι είναι κάπως δύσκολο να γίνει αυτό για πολλούς και διάφορους λόγους, που όλοι λίγο πολύ γνωρίζουμε. Πρέπει όμως κάποια στιγμή να γίνει. Μπορούμε αν το θελήσουμε ,να μάθουμε τα τηλ. των αεροδρομίων που είναι κοντά στις απογειώσεις μας και να ενημερώνουμε. Μια απλή ενημέρωση μπορεί να μας βγάλει από πολλούς μπελάδες.
Ας αναθεωρήσουμε λοιπόν κάποιες απόψεις, ας κοιτάξουμε τα πράγματα πιο ψύχραιμα και ας δούμε τί μπορούμε να κάνουμε εμείς οι ίδιοι για την ασφάλειά και το μέλλον μας, αλλά και για την ασφάλεια όλων γενικώς. Κάνουμε ένα πολύ όμορφο σπορ. Ας το κάνουμε και ασφαλές.

mdrakakis
EN B
 
Δημοσ.: 50

Re: ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΠΤΗΣΕΩΝ

Δημοσίευσηαπό Arvanitis Spyridon » Κυρ Νοέμ 30, 2008 10:59 pm

se auto exeis dikio file mou gia asfalia ptiseon. ego meno germania edo otan kanoun askisis i polemiki aeroporia stelni stin dhv kai auti me to meros tis stis lesxes ena enimerotiko e-mail poso kairo tha diarkesi i askisi kai se pies perioxes.kati paromio mporei na ginei kai stin ellada.pistebo giauto exoume tis lesxes.

Arvanitis Spyridon
EN A
 
Δημοσ.: 27

Δημοσίευσηαπό cloud_constructor » Δευτ Δεκ 01, 2008 5:31 pm

Γενικά μια γενική ενημέρωση και απο την πλευρά της αεροπορίας και μια ενημέρωση απο εμάς στους κοντινότερους πύργους θα βοηθούσε , αλλα το πρόβλημα ειναι οτι πολύ φοβάμαι οτι θα μπορούσε ανετα να γινει το φαινομενο μια που πηρες τηλ, τον πυργο και μια που σκασανε μπατσοι.Παντως το καλο ειναι οτι ειναι ψιλο στανταρ τα μερη που πεταμε.
Απο την αλλη στην περιπτωση cross country η ενημέρωση ειναι απαραίτητη.

Φυσικα αν λαβουμε υποψιν οτι η χρηση vhf ειναι παράνομη (κατι που θα μπορουσε να λυσει το θεμα μια και καλη)....δε ξερω δε ξερω.....

cloud_constructor
Competition
 
Δημοσ.: 274

Δημοσίευσηαπό andread » Δευτ Δεκ 01, 2008 7:11 pm

Η χρηση VHF *χωρις την κατάλληλη άδεια* είναι παράνομη. Επίσης για την συχνότητα 129.800 νομίζω οτι θέλει άλλου είδους συσκευή

andread
Διαχειριστής||Διαχειρίστρια
 
Δημοσ.: 725

Re: ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΠΤΗΣΕΩΝ

Δημοσίευσηαπό Agelos » Δευτ Δεκ 01, 2008 9:04 pm

Εγώ ξέρω ότι όταν ο Λουκάς στην Αμφίκλεια έστειλε τα χαρτιά που κατά τον νόμο έπρεπε στην Τανάγρα για την αερολέσχη της Αμφίκλειας, μετά από μερικές μέρες το εψαχνε η αστυνομία να τον συλλάβει κατ' εντολή του ΓΕΑ. Ας μην το ψάχνουμε λοιπόν για την ασφάλεια των πτήσεων. Στην Γαλλία που ήμουν το καλοκαίρι πήγα σε μια απογείωση στο Verel η οποία ήταν 2 μίλια από ένα αεροδρόμιο με περιορισμό βέβαια το πόσο μακριά από το βουνό μπορείς να πετάξεις. Εδώ είναι Ελλάδα η χώρα της αυθαιρεσίας της αυθαιρεσίας της Π.Α. και της αυθαιρεσίας του κάθε παραπεντά. Απλώς επειδή η Π.Α. τυγχάνει να είναι πιο δυνατή αυτή καθορίζει τους κανόνες. Εμείς απλώς καταφέρουμε να επιβιώνουμε όπως μπορούμε, με προσατασία την θεά τύχη και όχι το κράτος.

Agelos
Competition
 
Δημοσ.: 271

Re: ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΠΤΗΣΕΩΝ

Δημοσίευσηαπό makis166 » Τρί Δεκ 02, 2008 12:26 pm

Στην Αγγλια (το ξερω απο ενα φιλο που εβγαλε διπλωμα πλ και πετα εκει) οι ΠΛ πετανε μονο στις καταγραμενες απογειωσεις που εχει περιορισμους σε αποσταση που θα κανουν, ενω οι Π πρεπει να παρουν διπλωμα απο την ΥΠΑ για τη χρηση VHF και την επικοινωνια με τους πυργους ελεγχου,(δινουν αναφορες στα xc, μαλλον σε συχνοτητα "ψηλοτερη")
Δεν ξερω κατα ποσο μπορει να λειτουργησει εδω,αλλα μιας και ειμαστε αναγνωρισμενοι απο την YΠΑ πρεπει να λυθει το θεμα της επικοινωνιας και να μην ειμαστε παρανομοι πιλοτοι-ραδιοερασιτεχνες για την ασφαλεια ολων
Μηπως πρεπει να αρχισουν κινησεις?

makis166
EN B
 
Δημοσ.: 39

Re: ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΠΤΗΣΕΩΝ

Δημοσίευσηαπό george29041 » Τρί Δεκ 02, 2008 1:51 pm

Εδω αγαπητοι συναθλητες δεν ειναι ουτε Γερμανια ουτε Αγγλια ουτε Γαλλια ,εδω ειναι βαλκανια και μαλιστα Ελλαδα.
Εν ολιγης μεχρι να γινει κατι ασχημο δεν ασχολειτε κανενας,οταν χτυπαω ξυλο γινει το μπαμ τοτε θα ψαξουν νομους και κανονισμους να τιμωρισουν.
Αν παμε με τον κανονισμο τοτε αρκετες απογειωσεις πρεπει να κλεισουν οπως και η δικια μας εδω,τι λετε αν παρω τηλ το αεροδρομιο και τους πω οτι θα πεταξω στα 5 μιλια απο το διαδρομο δεν θα εχω προβλημα.
Το μονο σιγουρο ειναι οτι θα μου πουνε οτι δεν επιτρεπετε και να βρω αλλου απογειωση η να βαλω ροδες στο βουνο και να το παω περα απο τα 10.
Ολοι ξερουμε πως λειτουργει το κρατος οποτε το μονο που μπορουμε να κανουμε ειναι χαμηλοι τονοι ,δεν προκαλουμε δηλαδη και προσεχουμε οσο μπορουμε γιατι δεν το εχουν σε τιποτα να μας απαγορευσουν τις πτησεις εντελως :wink:

ΠΟΛΥ ΓΡΑΦΕΙΣ...ΛΙΓΟ ΠΕΤΑΣ :lol: :lol: :lol:
george29041
Competition
 
Δημοσ.: 376

Δημοσίευσηαπό cloud_constructor » Τρί Δεκ 02, 2008 3:55 pm

ασε που το ποιο πιθανο αποτελεσμα απο ενα ψαξιμο ειναι τι αλλο?Πληρωμη υπερογκου ποσου για κατι που θα εχει ονομασια του στυλ "αδεια χειριστου - αεραθλητη - ραδιοερασιτεχνη - πιλοτου υπερσουπερπαν ελαφιας αεροπλοϊκης συσκευης" η οποια θα εχει μια διαδικασια του στυλ¨: Μια δηλωση επικιρωμενη του νομου 4001 Φεκ 666 , χαρτοσιμο , οικοσιμο , πετοσημο , σκατοσημο , 1 παραβολο για καθε ανωθεν ειδικοτητα (αρα η καθε συνθετη λεξη πιανει για διαφορετικη ειδηκοτητα για καθε συνθετικο) των 100 ευ η οποια υσχιει για μια και μονο απογειωση και για ενα χρονο..Θα εχει και τελη κυκλοφοριας αναλογα με το καλυτερο XC που εχει κανει ο εκαστοτε πιλοτος...Πχ εγω εχω κανει τσουλιθρες θα πληρωσω 50ευ ενας που εχει κανει 100 Χμ θα πληρωνει 20ευ το χιλιομετρο...Ουτε πλουτωνιο να εκαιγε"

Αστο και ετσι καλα ειμαστε..

cloud_constructor
Competition
 
Δημοσ.: 274

Re: ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΠΤΗΣΕΩΝ

Δημοσίευσηαπό mdrakakis » Τρί Δεκ 02, 2008 4:27 pm

Όλα αυτά είναι γνωστά σε όλους μας και δυστυχώς στην Ελλάδα παντού ισχύει το ( άστο μην το σκαλίζεις γιατί θα βρούμε μπελά.)
Όμως επειδή το θέμα είναι πολύ σοβαρό, ας μην είμαστε παντού υπερβολικοί, και κάποια λεπτά θέματα, πρέπει να λέγονται σωστά. Κανόνες βάζει μόνο η ΥΠΑ, οι οποίοι μάλιστα είναι διεθνείς, και όχι η Π.Α η οποία απλά είναι υποχρεωμένη να τους εφαρμόζει.
Θέλω επίσης να ξαναπώ, ότι όλα όσα ανέφερα στην δημοσίευση με θέμα την ασφάλεια πτήσεων, ήξερα ότι είναι πολύ δύσκολο να γίνουν στην πράξη, για πολλούς και διάφορους λόγους που όλοι μας γνωρίζουμε. Είπα όμως να τα γράψω με το σκεπτικό ότι έστω και με μια απλή αναφορά στο θέμα, προβληματιστούμε , και προλάβουμε τα χειρότερα. Όμως τα προβλήματα μένουν, και θα τα βρίσκουμε καθημερινά μπροστά μας. Το θέμα της ασφάλειας μας είναι πολύ σοβαρό, θέλει πολύ συζήτηση, αλλά μάλλον όχι από εδώ. Από εδώ ας πούμε ότι έγινε κάποια αρχή.
Τέλος θέλω να υπενθυμίσω κάποια μέρη, στα οποία πετάμε πολύ συχνά όπως είναι το Κανδήλι (Chinook-Huey) Αμφίκλεια και Ιτέα (πέρασμα και σημείο αναφοράς για F-4, A-7 )και ο Προφήτης (αεροδρόμιο Μακεδονία) , ότι είναι πολύ πιο επικίνδυνα σα σχέση από κάποια άλλα, και χρειάζεται μεγάλη προσοχή.
Με λίγη προσπάθεια, καλή θέληση, και περισσότερη προσοχή πιστεύω τα πράγματα θα γίνουν πιο εύκολα για όλους μας.

mdrakakis
EN B
 
Δημοσ.: 50

Re: ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΠΤΗΣΕΩΝ

Δημοσίευσηαπό ian » Τρί Δεκ 02, 2008 9:06 pm

Φιλε Δρακακη γεια σου, εχω καποιες αποριες και θα ηθελα να ρωτησω ορισμενα πραγματα για το θεμα που σηζηταμε για να το καταλαβω καλυτερα.
Αυτο που γραφεις ειναι οτι α) Ειμαστε παρανομοι ολοι διοτι δεν καταθετουμε καποιο ειδος σχεδιου πτησης ενω συμφωνα με τον κανονισμο εφοσον πεταμε θα πρεπει και σχεδιο πτησης να καταθετουμε αλλα και να εχουμε δυνατοτητα επικοινωνιας μεσω vhf που φτανει και τις αεροπορικες συχνοτητες με τον ελεγκτη πτησεων;
β) ειναι παρανομοι μονον οσοι πετανε σε ακτινα 10 μιλιων εντος αεροδρομιου και πρεπει αυτοι και μονο να ενημερωνουν τον πυργο ελεγχου για την δραστηριοτητα τους αυτη ωστε με τη σειρα του ο πυργος να ενημερωνει τα αεροσκαφη που απογειωνονται/ προσγειονωνται/ απλα κανουν διελευση οτι υπαρχουμε και εμεις ωστε να ειναι υποψιασμενοι και να προσεχουν και εμας;
γ)Δεν ειμαστε παρανομοι τουλαχιστον ολοι αυτοι που πετανε εξω απο τα 10 μιλια, δηλ ειμαστε συμφωνα με τον κανονισμο καθ' ολα νομιμοι αλλα καλο ειναι να αναφερουμε την πτηση μας στο κοντινοτερο αεροδρομιο και επισης να υπαρχει δυνατοτητα επικοινωνιας με τον αρμοδιο ελεγκτη πτησεων οποτε το θελησει αυτος ή εμεις για να του αναφερουμε που ακριβως ειμαστε, σε τι υψος κλπ ωστε να ελαχιστοποιηθει η πιθανοτητα συγκρουσεως με καποιο αεροσκαφος;


Το Παρα5 ειναι ψυχολογικό αθλημα
ian
Competition
 
Δημοσ.: 210

Δημοσίευσηαπό badder » Τετ Δεκ 03, 2008 1:03 pm

Το θέμα όσον αφορά τα τυπικά και τη νομιμότητα είναι απλό. Η ΥΠΑ η οποία είναι υπεύθυνη για όλες τις πτητικές δραστηριότητες έχει εκδόσει τον κανονισμό ΙΑΣ που έχει δημοσιευθεί σε ΦΕΚ και μπορείτε να δείτε εδώ http://www.hellenic-paragliding.gr/news/060403.html . Μου κάνει εντύπωση που στην παραπάνω συζήτηση δεν αναφέρθηκε ειδικά αφού αποτελεί την επίσημη αναγνώριση του κράτους για αυτό που κάνουμε.

Στην παράγραφο Γ αναφέρεται ότι πρέπει να παραχωρούμε προτεραιότητα σε όλα τα αεροσκάφη πλην των υπερελαφρών. Στην βελτιωμένη έκδοση που έχουμε καταθέσει και αναμένεται η έγκριση αναφέρεται ότι έχουμε προτεραιότητα έναντι όλων των αεροσκαφών.

Πέραν αυτού όμως ο βασικός περιορισμός είναι τα 10 ΝΜ από αεροδρόμια ( το οποίο μπορεί να αλλάξει εαν υπάξει σχετική άδεια). Υπάρχουν και κάποιοι άλλοι περιορισμοί για πυκνοκατοικημένες περιοχές κτλ αλλά δεν μας αφορά άμεσα.

Τα περι υποχρεωτικής επικοινωνίας και σχεδίου πτήσης δεν αναφέρονται.

Ian... η Α περίπτωση δεν ισχύει. τελεία
Στη Β περίπτωση όσοι πετάνε εντός των 10 ΝΜ είναι παράνομοι αλλά δεν έχει νόημα η επιτόπου επικονωνία για να σε προσέξουν. Δεν θα έπρεπε να πετάει κάποιος μεσα από τα 10 ΝΜ αν προηγουμένως δεν έχει ζητήθει και δοθεί άδεια, κάτι που δεν γίνεται εύκολα και ούτε αμέσως.

Η 3η περίπτωση είναι σωστή αλλά με τη προϋπόθεση ότι τα σωματεία θα κάνουν μια επικοινωνία γενική με τα τοπικά αεροδρόμια κατευθείαν. Έχοντας τον κανονισμό ΙΑΣ μπορούν να ζητήσουν από τα αεροδρόμια την αμοιβαία συνεργασία τους.

Σε περιπτώσεις όπως αυτή που αναφέρθηκε όπου αεροπλάνα Π.Α. από κάποιο αεροδρόμιο πετάνε σε άλλη περιοχή χωρίς να ενημερώνουν τότε μπορούμε να ζητήσουμε μέσω ΕΛΑΟ, στο ΓΕΑ να ενημερωνόμαστε για δραστηριότητες σε συγκεκριμένες περιοχές που θα υποδείξουμε (εκτός 10 ΝΜ).

Πάντως σε καμία περίπτωση δεν είμαστε παράνομοι. Για την αποφυγή όμως τυχόν ατυχημάτων θα χρειαστεί η ενεργοποίηση των μηχανισμών των σωματείων, η συνεργασία με αεροδρόμια/ΥΠΑ/ΓΕΑ, και πανω από όλα ο σεβασμός των κανονισμών πρώτα από εμάς.

Η απλούστερη λύση είναι η σωστή.
badder
Διαχειριστής||Διαχειρίστρια
 
Δημοσ.: 2712

Re: ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΠΤΗΣΕΩΝ

Δημοσίευσηαπό ian » Τετ Δεκ 03, 2008 2:21 pm

Γιαννη οταν διαβασα τη συγκεκριμενη αναφορα του φιλου Δρακακη αυτο που αισθανθηκα ειναι οτι ειμαι παρανομος γιατι καλως κακως πεταω με αλεξιπτωτο πλαγιας και το κακο σε αυτο ειναι οτι δεν κατθετω/ μιλαω με καποιον ελεγκτη πτησεως. Εγω εκανα το απλο, πηγα και διαβασα τον κανονισμο ΙΑΣ, αυτον δηλαδη που επισυναπτεις και εσυ, και πουθενα δεν λεει οτι υποχρεουμε να καταθετω σχεδιο πτησης η να εχω επικοινωνια με ελεγκτη πτησεων.
Ο λογος που εκανα τις παραπανω ερωτησεις ηταν 1ον να διαπιστωσω μηπως εχω κανει καπου λαθος και δεν διαβαζω τον σωστο κανονισμο η κατι εχει αλαξει που δεν το εχω παρει χαμπαρι και σε ευχαριστω που επιβεβαιωσες το αντιθετο,
και 2ον εφοσον δεν ειμαι παρανομος σε αυτο που κανω (εκτος βεβαια εαν πεταω σε ακτινα λιγοτερη των 10 μιλιων σε αεροδρομιο) να συζητησω επ' αυτου του θεματος σε αλλη βαση, δηλαδη οχι ετσι οπως παρουσιαστηκε οτι και καλα ολοι ειμαστε παρανομοι και ειναι μεχρι να γινει το ατυχυμα και μετα θα ψαξουν τον νομο και θα μας απαγορευσουν τα παντα.
Αλλο για την παρτι μας και για την περαιτερω ασφαλεια μας να κανουμε και κατι ακομα γιανα ειμαστε σιγουροι οτι δεν θα γινει καμια στραβη και αλο να λεμε οτι παιζουμε κλεφτοπολεμο με την ΥΠΑ και να δουμε τι θα κανουμε για να νομιμοποιηθουμε!!


Το Παρα5 ειναι ψυχολογικό αθλημα
ian
Competition
 
Δημοσ.: 210

Δημοσίευσηαπό badder » Τετ Δεκ 03, 2008 6:04 pm

Πολύ ωραία :)

Όπως είπα θέμα νομιμότητας γενικά δεν υπάρχει. Έχει λυθεί από το 2006

Απλά υπάρχουν κανονισμοί που προσπαθούμε να βελτιώσουμε και βέβαια καλο είναι να σεβόμαστε αν θέλουμε να ζητάμε και τον σεβασμό των άλλων.

Η απλούστερη λύση είναι η σωστή.
badder
Διαχειριστής||Διαχειρίστρια
 
Δημοσ.: 2712

Re: ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΠΤΗΣΕΩΝ

Δημοσίευσηαπό mdrakakis » Τετ Δεκ 03, 2008 6:24 pm

Όποιος νομίζει ότι ο συγκεκριμένος κανονισμός μας κάνει και νόμιμους, δυστυχώς είναι πολύ γελασμένος. Καλό θα είναι να μιλάμε πάντα επί της ουσίας. Θα σταθώ μόνο σε 2-3 προτάσεις που είναι χαρακτηριστικές.

1. Απαγορεύεται ο χειρισμός ενός αλεξιπτώτου πλαγιάς ή αιωροπτέρου, σε απόσταση 10 ΝΜ από αεροδρόμιο χωρίς άδεια από την υπηρεσία που έχει τον έλεγχο της περιοχής. Ερωτώ λοιπόν . Πότε και που γίνεται αυτό;
2. Kάθε άτομο που χειρίζεται ένα αλεξίπτωτο πλαγιάς, ή αιωρόπτερο θα είναι σε επαγρύπνηση ώστε να δεί και να αποφύγει α/φη και να δώσει προτεραιότητα σε άλλα. Εύκολα πράγματα δηλαδή. Θέλεις με λίγη επιτάχυνση, λίγα αυτιά, ή ακόμα και με χειρονομίες όλα θα πάνε μια χαρά. Σιγά το πράγμα. Μα εκεί ακριβώς είναι και το λεπτό σημείο. Το πώς θα γίνει ώστε να μην βρεθούμε ποτέ τόσο κοντά με α/φος.
3. Απαγορεύεται ο χειρισμός ενός αιωροπτέρου ή αλεξιπτώτου πλαγιάς με τέτοιο τρόπο, ώστε να δημιουργεί κίνδυνο σύγκρουσης με άλλο α/φος. Και ποιός είναι αυτός ο τρόπος δηλαδή; Ας μας τον πει κάποιος. Κρυφό τον κρατάει; Αν ποτέ, κάποιος από εμάς γίνει η αιτία ατυχήματος , κάτι που όλοι απευχόμαστε, και πλακώσουν οι εισαγγελείς της Ελληνικής δικαιοσύνης, ας τους δείξει τον συγκεκριμένο κανονισμό και «καθάρισε». Μόνο να μας πεί τι τσιγάρα καπνίζει, για να του τα πηγαίνουμε στο επισκεπτήριο.

mdrakakis
EN B
 
Δημοσ.: 50

Re: ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΠΤΗΣΕΩΝ

Δημοσίευσηαπό ian » Τετ Δεκ 03, 2008 8:53 pm

1. Απαγορεύεται ο χειρισμός ενός αλεξιπτώτου πλαγιάς ή αιωροπτέρου, σε απόσταση 10 ΝΜ από αεροδρόμιο χωρίς άδεια από την υπηρεσία που έχει τον έλεγχο της περιοχής. Ερωτώ λοιπόν . Πότε και που γίνεται αυτό;

Σε αυτο δεν διαφωνουμε το διευκρινισαμε απο την αρχη.
Παραδειγμα: αν εγω με το αυτοκινητο μου συνηθιζω να περναω με κοκκινο ομως εχω διπλωμα αδεια ασφαλεια κ.λ.π με κανει παρανομο μονο η συγκεκριμενη ενεργεια του οτι δηλαδη περασα με κοκκινο, δεν ειμαι παρανομος οταν απλα κυκλοφορω στον δρομο κανονικα ουτε ολοι οι υπολοιποι οδηγοι γινονται παρανομοι επειδη εγω μια φορα την βδομαδα γουσταρω να περναω με κοκκινο.

[quote]2. Kάθε άτομο που χειρίζεται ένα αλεξίπτωτο πλαγιάς, ή αιωρόπτερο θα είναι σε επαγρύπνηση ώστε να δεί και να αποφύγει α/φη και να δώσει προτεραιότητα σε άλλα. Εύκολα πράγματα δηλαδή. Θέλεις με λίγη επιτάχυνση, λίγα αυτιά, ή ακόμα και με χειρονομίες όλα θα πάνε μια χαρά. Σιγά το πράγμα. Μα εκεί ακριβώς είναι και το λεπτό σημείο. Το πώς θα γίνει ώστε να μην βρεθούμε ποτέ τόσο κοντά με α/φος.

Δηλαδη τι θα κανει ο ελεγκτης εναεριας κυκλοφοριας μεταξυ δυο VFR πτησεων, και ειδικοτερα οταν η μια εξ αυτων ειναι η δικια μας, η οποια αποτελειται απο μια ιπταμενη συσκευη τετοια που δεν μπορει να φιλοξενησει ουτε radar ουτε Transponder; μηπως θα αναλαβει αυτος την ευθηνη για μια ενδεχομενη συγκρουση; δηλαδη εμεις θα ξερουμε οτι με τον νομο υπαρχει καποιος που προσεχει να μην τρακαρουμε στον αερα, και εαν ου μη γενετω συμβει το κακο το δικαστηριο θα πει οτι για το ατυχημα φταιει ο ελεγκτης;
Επισης στις VFR πτησεις ο ιδιος περιπου κανονισμος δεν ισχυει για τους πιλοτους αεροσκαφων οπως και στον δικο μας κανονισμο; (2. Kάθε άτομο που χειρίζεται ένα αλεξίπτωτο πλαγιάς, ή αιωρόπτερο θα είναι σε επαγρύπνηση ώστε να δεί και να αποφύγει α/φη και να δώσει προτεραιότητα σε άλλα) δηλαδη θελω να πω οτι και στις VFR πτησεις με αεροσκαφη αυτο που σου λεει στο συγκεκριμενο του κοματι ειναι οτι εισαι υπευθηνος εσυ ο ιδιος με τα ματια σου να αποφυγεις τυχον συγκρουση με αλλο αεροσκαφος, δεν θα στο κανει ο ελεγκτης, εσυ απλα αδειες ζητας απο αυτον για να περνας απο περιοχες σε περιοχες, αδειες για απο/προσγειωσεις στα αεροδρομια και ισως καποιες συμβουλες εαν χρειαζεσαι.
Δηλαδη οταν μαζευομαστε στον Κιθαιρωνα καμια 30-40 ατομα το ΣαββατοΚυριακκο για να πεταξουμε το φανταζεσαι να πρεπει να καταθετουμε νηολογιο, σχεδιο πτησης, και να μιλαμε και ολοι μαζι με τον ελεγκτη για τυχον συγκρουση με καποιο αεροσκαφος ή μεταξυ μας; και πες οτι πεταω στο χ υψομετρο και μου λεει ο ελεγκτης ανεβα 2000 ποδια για να αποφεχθει συγκρουση :roll: τι θα κανω;;;
ή κανω ενα δυσκολο περασμα απο καπου και μου πει ο ελεγκτης μην πας με αυτη τη πορεια αλλα πηγαινε απο εκει και το εκει που μου λεει αυτος ειναι γεματο αγγουρια (υπηνεμος ας πουμε):cry:
Πως μπορει να ξερει ενας ελεγκτης εναεριας κυκλοφοριας τον τροπο που πεταμε εμεις; τις απιστευτες αδυναμιες που εχει η δικια μας πτητικη συσκευη σε σχεση με τα αεροσκαφη που εχουν ωση, ταχυτητες κλπ
Τους νομους που διεπουν την πτηση μας;
Βεβαια μπορει να ειμαστε ενα σαλιγκαρακι μπροστα σε ενα αεροσκαφος της πολιτικης ή πολεμικης αεροποριας ή ακομα και στα πτηνα του ζωικου βασιλειου ομως το οτι καταφεραμε εστω και εδω στην μικρη μας Ελλαδιτσα να κανουμε μια ελευθερη αποσταση της ταξης των 140km σε ευθεια γραμμη χωρις να καψουμε ουτε 1 γραμμαριο καυσιμου....χωρις να χτυπησουμε εστω μια φορα τα φτερα μας για να μας δωσουμε μια ωθηση παραπανω αυτο λεει πολλα. 8)
Τιποτε απο αυτα δεν θα γινοταν εαν ειχαμε να δινουμε αναφορα για το πως θα πεταξουμε που θα πεταξουμε και να περνουμε αδεια για το ποιες αποφασεις θα πρεπει να παρουμε κατα τη δειαρκεια της πτησης μας απο εναν ελεγκτη.

Τωρα για την παραγραφο 3 δεν θα το σχολιασω ο κεθενας καταλαβαινει τι θελει να πει το συγκεκριμενο κοματι του κανονισμου.

Παντως για να μην παρεξηγηθω η αποψη μου για το θεμα ειναι οτι σεβομαι απολυτα την ανησυσηχια του συγγραφεα για τις ασφαλεια των πτησεων μας, αλλα νομιζω οτι η εφαρμογη των προτασεων που γινανε ειναι μη εφαρμοσιμες, δεν προσφερουν τιποτα απολυτως, περισοτερα προβληματα θα προσθεταν παρα ουσιαστικα θα ελυναν.
Νομιζω οτι η προσεγγιση του προβληματος πρεπει να γινει εντελως αναποδα.

και επειδη μας παρομοιασα με σαλιγκαρια λιγο πιο πανω θημθηκα και ενα short ανεκδοτο...

Τι ειπε ενα σαλιγκαρι μολις ανεβηκε πανω σε μια χελωνα;

ΠΩΠΩ ΓΚΑΖΙΑ!!!! :lol: :lol:


Το Παρα5 ειναι ψυχολογικό αθλημα
ian
Competition
 
Δημοσ.: 210

Re: ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΠΤΗΣΕΩΝ

Δημοσίευσηαπό petrosp » Τετ Δεκ 03, 2008 9:52 pm

Ρε Μανώλη, εμένα το παρα5 μου θυμίζει τα νιάτα μου που έπαιρνα τα μηχανάκια χωρίς δίπλωμα (Ζουνταπ, Φλορέτα, κλπ) και ξεχινόμουν στα στενά της Ερμούπολης να παίζω κρυφτό με τους μπάτσους. Εάν είναι να καταθέτω σχέδια πτήσεις και να ειδοποιώ τον πύργο ελέγχου καθε περιοχής, πλέον θα χάνω την αυτονομία μου και κατεπέκταση την χαρά του σπορ και θα νιώθω οτι δεν είμαι στην Ελλάδα και δεν μου αρέσει αυτό καθόλου. :P

petrosp
EN A
 
Δημοσ.: 9

Re: ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΠΤΗΣΕΩΝ

Δημοσίευσηαπό vagos » Τετ Δεκ 03, 2008 10:40 pm

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,ξερω οτι δεν ειναι η σωστη απαντηση αυτη που εδωσε ο Πετρος ,,,,,,,,,,,,,,,,αλλα και για μενα μια απ'τα ιδια :( :( μονο το οτι θα πρεπει να κανω 3-4 τηλ. πριν πεταξω και να περιοριορισω καθε πτηση μου σε ενα προσχεδιο,,,,,(+ το οτι θα πρεπει να δινω συνεχεια σημεια ανφορας ,,) ειναι ενας μικρος εφιαλτης :shock: :shock:

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,απ' την αλλη αν ο δρομος ειναι μονοδρομος,,,,,,,,θα τον ακολουθησω οπως πολλα αλλα πραγματα που κανουμε η "φοραμε" :lol: :lol: ,χωρις να μας αρεσουν σ'αυτη τη ζωη 8) !

Τελευταία επεξεργασία απο vagos την Πέμ Δεκ 04, 2008 7:43 am, επεξεργάστηκε 1 φορές συνολικά.
vagos
Competition
 
Δημοσ.: 1013

Re: ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΠΤΗΣΕΩΝ

Δημοσίευσηαπό mdrakakis » Πέμ Δεκ 04, 2008 12:08 am

Εγώ Πέτρο είχα ένα SACHS μοντέλο του 1976 και γ…… τα εργαλεία :) . Και εγώ φίλε έτσι αισθάνομαι .Όπως και εσύ. Είναι γνωστό ότι νεανίζουμε και μαζί με εμάς και αρκετοί άλλοι, ονόματα δεν λέμε απλά όλοι πετούν με ADVANCE. Συμφωνώ ρε παιδιά με όλα αυτά. Όλοι ξέρουμε πολύ καλά το τι συμβαίνει, πώς πετάμε όλα αυτά τα χρόνια, τις δυσκολίες που έχει το σπορ, αλλά και τις όμορφες στιγμές που μας χαρίζει όχι μόνο στον αέρα αλλά και στο έδαφος. Και δεν είναι λίγα, είναι κοντά 17 χρόνια για μένα. Συμφωνώ Βαγγέλη ότι το θέμα είναι μονόδρομος. Πως θα μπορούσα εξάλλου να διαφωνήσω μαζί σου, μια και ξέρεις πολύ καλά την εκτίμηση και την συμπάθεια που σου έχω. Είναι όμως πολύ καλό να συζητάμε τέτοια σοβαρά θέματα, έστω και αν δεν πρόκειται να αλλάξει κάτι. Είναι νομίζω πολύ καλύτερο, από το να τα βλέπουμε, και να σφυρίζουμε αδιάφορα. Ίσως τελικά βγει κάτι καλό.

mdrakakis
EN B
 
Δημοσ.: 50

Δημοσίευσηαπό GiotaR » Πέμ Δεκ 04, 2008 12:45 am

Το κουβάρι που λέγετε ασφάλεια πτήσεων μπορεί κάποιος να το πάρει και να το πάει ...να το πάει.... :roll:
Στην πραγματικότητα έχουμε έναν αξιοσέβαστο κανονισμό, ο οποίος για να αποκτηθεί πέρασαν πολλά χρόνια και πολλοί κόπιασαν ακριβώς για να εξαιρεθεί το παραπέντε από όλα αυτά που ισχύουν για τις πτήσεις σχεδόν όλων των άλλων μέσων. Όλοι οι παλιοί θυμούνται ότι, ακριβώς, ο μεγάλος αγώνας ήταν να μας αναγνωρίσει η ΥΠΑ χωρίς να είμαστε υποχρεωμένοι να φορέσουμε το «κουστουμάκι» της κατάθεσης σχεδίου πτήσης, νηολογίου, ελέγχων, αναφορών, κτεο, κτλ.

Η σημαντική αυτή κατάκτηση πρέπει να διατηρηθεί γιατί ο ισχύων κανονισμός μας διαχωρίζει από τα άλλα "πετούμενα", διασφαλίζει την διαφορετικότητά μας και μας χαρίζει και την πολυπόθητη ελευθερία- νομίζω ότι αυτό πρέπει να σημαίνει πολλά για μας, αν σκεφτούμε ότι συνήθως η εξουσία και οι νόμοι είναι ανελαστικοί, ισοπεδωτικοί και ομοιόμορφοι –ομοιογενείς –στο όνομα μιας κακώς εννοούμενης /δήθεν/ισότητας.
Αντί κι εμείς να λέμε «ευτυχώς», πάμε φιρί-φιρί να την δώσουμε πίσω, μόνο και μόνο γιατί δεν γνωρίζουμε τις διαστάσεις του θέματος και κάνουμε του κεφαλιού μας.
Πρέπει να προασπίσουμε τα κεκτημένα, με την ενεργοποίηση όλων μας στην πράξη, και όχι μόνο στα λόγια.
:) με καλή γνώση του κανονισμού από όλους και τήρησή του - να διαβάσουμε, να συζητήσουμε ότι δεν κατανοούμε, -μήπως πρέπει και η θεωρητική εκπαίδευση νέων πιλότων να έχει και τέτοια μαθήματα; Τα σωματεία ανά περιοχή να μεριμνούν για επικοινωνίες που πρέπει να γίνονται και η ΕΑΠ επιπλέον μπορεί να καθοδηγήσει μια συνολική κοινή στάση προς όλα τα σωματεία- αθλητές, να ενημερώνει, να εξετάζει προτάσεις ή να προτείνει όλες τις τυχόν διοικητικές ενέργειες που θα διασφαλίζουν την διατήρηση ή και την βελτίωση του κανονισμού και της ασφάλειας των πτήσεων μας. Το σίγουρο είναι οτι απο εμάς εξαρτάται. :)

GTR

GiotaR
Competition
 
Δημοσ.: 291

Re: ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΠΤΗΣΕΩΝ

Δημοσίευσηαπό cloud_constructor » Πέμ Δεκ 04, 2008 12:47 pm

και πες οτι πεταω στο χ υψομετρο και μου λεει ο ελεγκτης ανεβα 2000 ποδια για να αποφεχθει συγκρουση τι θα κανω;;; Χρησιμοποιείς ολη την ευχητικη σου δυναμη να κατσει καμια θερμικάρα :D

Που μπορούμε να μάθουμε εκτος των 10ΝΜ απο τα αεροδρόμια που αλλου ειναι επικύνδινο να μας "πατησει" κανας φαντομας?(fantom)

Τωρα τι λένε οι νομοι και οι ξενομοι και ποιος εχει δικιο αστο .. ολοι δικιο εχουν..Ειναι σα να πηγαινεις με τη μηχανη κανονικα , να βλεπεις ταριφα να σκαει απο στοπ και να κορναρεις αντι να εισαι ετοιμος να πηδηξεις απο τη μηχανη μπας κ σωθεις μονο κ μονο επιδης εχεις προτεραιοτητα.. Με 2 λογια οταν δεις τη μαπα του πιλοτου του αεροπλανου που ερχεται καταπανω σου, ο οποιος ειχε αραξει εχοντας βαλει τον αυτοματο , να εχει παρει μια γκριματσα σε φαση :shock: γιατι μόλις σε ειδε αστο δικιο και το αδικο... Ενημερωση και μονο ενημερωση και στις 2 πλευρες..

ΥΓ..Ο πιλοτος του αεροπλάνου μπορεί να εχει κ φάτσα σα μύγα αλλα δε βρήκα εμοτικον ..
Δε νομιζω ο καθε τζετακιας η ελικοπτερακιας να θελει να στουμπωσει τον κηνιτιρα του με κοματακια παραπεντιστα και να πεφτει στα χωραφια :twisted: , εκτος αν πεταει κ πει...ωχ τι ηταν αυτο το γκουπ.... ε κανα πουλι χαχαχα

cloud_constructor
Competition
 
Δημοσ.: 274

Δημοσίευσηαπό badder » Πέμ Δεκ 04, 2008 1:29 pm

mdrakakis\";p=\"13915 έγραψε:Όποιος νομίζει ότι ο συγκεκριμένος κανονισμός μας κάνει και νόμιμους, δυστυχώς είναι πολύ γελασμένος.


Εαν ένας κανονισμός της ΥΠΑ που έχει δημοσιευθεί στην εφημερίδα της κυβερνήσεως δεν μας κάνει νόμιμους τότε τι? Εγώ και κάποιοι άλλοι προφανώς αυτό νόμίζουμε. Εαν μπορείς σε παρακαλώ εξήγησε μας γιατί είμαστε πολυ γελασμένοι.

Ο συγκεκριμένος κανονισμός και ειδικά η καινούρια έκδοση θέτει τα πλαίσια μέσα στα οποία μπορούμε να δραστηριοποιούμαστε. Την ιστορία δεν θα την αναφέρω ξανά γιατί πολύ σωστά την έθεσε η Γιώτα.

Ο κανονισμός αυτός μας κάνει απολύτως νόμιμους για όλες τις πτητικές δραστηριότητες μας. Φυσικά και θα βελτιώνεται και θα προσαρμόζεται με την πάροδο του χρόνου. Αλλά δεν κινδυνεύουμε να μας συλλάβουν απλά επειδή πετάμε. Αλλά μπορούν να μας συλλάβουν αν πετάξουμε μέσα από τα 10 ΝΜ.

Έπειδή έζησα από μέσα τις διαπραγματεύσεις με την ΥΠΑ για τον κανονισμό αυτό, θυμάμαι πάρα πολυ καλά πόσο δύσκολο ήταν. Είναι μια μεταφορά του αντίστοιχου Αμερικάνικου και απόλυτα αποδεκτός από την ΥΠΑ.

Στη καινούρια έκδοση αναφέρεται ότι έχουμε προτεραιότητα έναντι όλων των αεροσκαφών απλά διότι είμαστε πιο αργοί από όλους.

Θα συμφωνήσω ότι ένας κανονισμός από μόνος του δεν μας βοηθάει να αποφύγουμε τα ατυχήματα. Αφού αναφέρατε μηχανές ας φανταστούμε ένα παράδειγμα. Όσοι οδηγάμε μηχανή ξέρουμε ότι υπάρχει ΚΟΚ και αν όλοι τον σεβόντουσαν δεν θα υπήρχαν τα περισσότερα ατυχήματα. Στην πράξη όμως πολλοί δεν σέβονται τον ΚΟΚ και για αυτό ακόμα και στις περιπτώσεις που οι οδηγοί μηχανών έχουν προτεραιότητα πολλές φορές ατυχήματα συμβαίνουν ακριβώς διότι στη ζούγκλα της ασφάλτου η μηχανή είναι το πιο αδύνατο και ευάλωτο μέσο.

Ακριβώς το ίδιο συμβαίνει και στον αέρα. Υπάρχει κανονισμός που μας επιτρέπει να πετάμε (όπως και οι μηχανές να κυκλοφορούν) αλλά δεν μπορούμε να πλησιάσουμε αεροδρόμιο (όπως οι μηχανές δεν μπορούν να πάνε ανάποδα σε μονόδρομο π.χ.) αλλά πρέπει να πετάμε λες και είμαστε αόρατοι από τα αεροσκάφη για την δική μας ασφάλεια ακόμα και αν έχουμε προτεραιότητα (όπως μια μηχανή που περνάει γρήγορα από διασταύρωση που έχει προτεραιότητα αλλά ένα φορτηγό δεν σταματάει στο "στοπ").

Άρα δεν υπάρχει θέμα νομιμότητας. Εφόσον σεβόμαστε τον κανονισμό είμαστε νόμιμοι. Το θέμα όμως της ασφάλειας είναι ξεχωριστό και διαφορετικό ( ο κανονισμός αφορά το τυπικό, την νομιμοποίηση). Η ασφάλεια είναι προπάντων θέμα σεβασμού σε προσωπικό επίπεδο και ενεργειών από σωματεία και ΕΛΑΟ για την συννενόηση με τα αεροδρόμια και το ΓΕΑ.

Καλώς ή κακώς είμαστε το πιο αργό και ευάλωτο πτητικό μέσο (αλλά και το πιο ευέλικτο) και για αυτό πρέπει να λειτουργούμε ανάλογα. Ή αλλιώς έιμαστε στη βάση της τροφικής αλυσίδας :)

Η απλούστερη λύση είναι η σωστή.
badder
Διαχειριστής||Διαχειρίστρια
 
Δημοσ.: 2712

Re: ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΠΤΗΣΕΩΝ

Δημοσίευσηαπό mdrakakis » Πέμ Δεκ 04, 2008 2:29 pm

Επιγραμματικά και απλά, αναφέρω τα πιο κάτω, αν και τα περισσότερα έχουν ήδη αναφερθεί και μάλιστα μου κάνει μεγάλη εντύπωση το γεγονός ότι πιανόμαστε από λεπτομέριες που δεν γίνεται να ισχύσουν πρακτικά.
1. Έλεγχος εναερίου κυκλοφορίας VFR πτήσεων εντός Ελληνικού FIR ασκείται από το VFR Αθηνών (ΥΠΑ)
2. Λόγω υπερβολικής κίνησης, αλλά και για λόγους ασφαλέστερης εναερίου κυκλοφορίας, το VFR έχει εκχωρήσει έλεγχο στα αεροδρόμια, μόνο εντός των τερματικών τους περιοχών.
3. Εντός των τερματικών περιοχών, εναέρια κυκλοφορία ασκεί η προσέγγιση του αεροδρομίου ( APROTS) η οποία διαθέτει δικό της RADAR, ή εικόνα DATA από άλλα RADAR και βέβαια πάντα σε συνεργασία με το VFR. Σε πολύ κοντινές αποστάσεις, τον έλεγχο αναλαμβάνει ο πύργος, επειδή έχει πλέον και οπτική επαφή με τα α/φη.
4. Οι τερματικές περιοχές των αεροδρομίων, ως προς το μέγεθος τους δεν είναι όλες το ίδιο, για τον απλούστατο λόγο ότι πολλά από αυτά δεν απέχουν μεταξύ τους ούτε 3-4 ΝΜ. Ποικίλουν για διάφορους λόγους ( κίνηση α/φων, μορφολογία εδάφους, θέση αεροδρομίου)
5. Όλες οι άλλες περιοχές που είναι εκτός των τερματικών, εκεί τον έλεγχο τον έχει μόνο το VFR.
6. Αν υποθέσουμε ότι κάποιος από ένα αεροδρόμιο έχει την καλή διάθεση αφού πρώτα ενημερωθεί, να ενημερώσει και αυτός με την σειρά του τυχόν α/φη, χωρίς επαναλαμβάνω να είναι υποχρεωμένος να το κάνει, αυτό μπορεί να γίνει μόνο από την προσέγγιση ή από τον πύργο, και μόνο εντός τερματικής ή έστω όχι πολύ μακριά από αυτή. Σε αρκετά μεγάλη απόσταση από τα όρια της τερματικής περιοχής του, ακόμα και να θέλει δεν θα μπορεί. Εκεί ο έλεγχος, είναι στην ευθύνη μόνο του VFR και τα πράγματα είναι ακόμα πιο δύσκολα.
7. Το σχέδιο πτήσεως και το VHF ανοίκουν τους γενικούς κανόνες της εναερίου κυκλοφορίας, και απλός έγινε μια αναφορά σε αυτούς, και εννοείται ότι δεν γίνεται να ισχύσουν για μας. Τι να μου πει δηλαδή ο Ελεγκτής αφού δεν θα με δει ποτέ. Και τι σχέδιο να καταθέσω; Ότι θα πάω στο μαντρί και από εκεί στον δίπλα λόφο;
8. Αυτό λοιπόν που θα μας ενδιέφερε, και καλό θα ήταν να γινόταν με κάποιο τρόπο, είναι να ήξερε κάποιος αρμόδιος το σημείο που πετάμε, για να μπορεί να ενημερώσει κάποιο α/φος που κατευθύνεται στην περιοχή μας, να αλλάξει πορεία.
9. Αλλά ακόμα και αν δεν γίνει κάτι τέτοιο, μπορούμε να περιορίσουμε τους κινδύνους πετώντας σχετικά κοντά στο βουνό. Οι πτήσεις μεγάλων αποστάσεων και υψών, είναι πολύ επικύνδινες.

Ελπίζω ότι με αυτά τα λίγα, να λύθηκαν κάποιες απορίες . Κατανοώ ότι είναι πολύ δύσκολο αν όχι αδύνατον,να γίνουν όλα αυτά. Και εγώ πετάω 17 χρόνια με τις ίδιες συνθήκες. Τέλος θέλω να τονίσω και πάλι, ότι το θέμα δεν πρόκειται να λυθεί από εδώ, και επίσης όσοι γράφουν καλό θα είναι και να «υπογράφουν».

mdrakakis
EN B
 
Δημοσ.: 50

Δημοσίευσηαπό badder » Πέμ Δεκ 04, 2008 4:27 pm

Σωστά... οι περισσότεροι νόμοι και κανονισμοί στην Ελλάδα έχουν μέσα λεπτομέριες που πρακτικά δεν γίνεται να εφαρμοστούν. Έτσι συμβαίνει και εδώ.

Αλλά αυτό δεν ακυρώνει την νομιμότητα μας από την στιγμή που η αρμόδια κρατική υπηρεσία (ΥΠΑ) μας την έδωσε και η κυβέρνηση την επικύρωσε.

Με απλά λόγια. Μπορούμε να πετάμε ελεύθερα σεβόμενοι τον κανονισμό ΙΑΣ. Πρέπει όμως να γνωρίζουμε ότι η ασφάλεια μας δεν είναι δεδομένη λόγω του κανονισμού και πρέπει να είμαστε προσεκτικοί.

Όπως όμως και στις μηχανές ο καθένας έχει την ευθύνη των πράξεων του.

Είμαστε νόμιμοι ακριβώς διότι διαφοροποιούμεθα από την ΥΠΑ σε σχέση με όλα τα άλλα ιπτάμενα μέσα και δεν είμαστε υποχρεωμένοι να ακολουθούμε τους κανονισμούς τους.

Όπως γράφουν στις διαφημίσεις αλκοολούχων ποτών "Απολαύστε Υπεύθυνα"

Η απλούστερη λύση είναι η σωστή.
badder
Διαχειριστής||Διαχειρίστρια
 
Δημοσ.: 2712

Δημοσίευσηαπό ian » Πέμ Δεκ 04, 2008 6:43 pm

mdrakakis\";p=\"13928 έγραψε: και επίσης όσοι γράφουν καλό θα είναι και να «υπογράφουν».


Τι ενοεις με αυτο;


Το Παρα5 ειναι ψυχολογικό αθλημα
ian
Competition
 
Δημοσ.: 210

Re: ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΠΤΗΣΕΩΝ

Δημοσίευσηαπό condor » Πέμ Δεκ 04, 2008 8:58 pm

Με συγχωρήτε αλλά έχω την εντύπωση ότι μεταφράζετε την νομιμότητα του κανονισμού ΙΑΣ λάθος. Το «πνεύμα» του κανονισμού συνδέεται άμεσα – νομίζω- με το όνομα της συσκευής που πετάμε: Αλεξίπτωτο Πλαγιάς. Όσο το αλεξίπτωτο πλαγιάς πετάει κοντά στην πλαγιά δεν επηρεάζεται από καμιά εναέρια κυκλοφορία. Όταν όμως το Α/Π απομακρύνεται από την πλαγιά, παίρνει ύψος και διασχίζει κοιλάδες … υπάρχει πάντα το ενδεχόμενο να έχει καμιά στενή επαφή με τυχόν διασταυρούμενο αεροσκάφος.



Πριν κανένα μήνα στην γιορτή της Π.Α. στο αεροδρόμιο Καστελίου, συζητώντας με πιλότους F-16, μου είπαν ότι έχουν ενημερωθεί για τις πτητικές μας δραστηριότητες εκεί κοντά (Αβδού) από τον Πύργο ελέγχου και ότι έχει τύχει να δουν Α/Π κατά την πτήση τους.

Γιάννης Σ.

condor
Competition
 
Δημοσ.: 254

Επόμενο

Επιστροφή στην Συζητήσεις

Μελη σε συνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 3 επισκέπτες