Ημερομηνία Κυρ Μάιος 04, 2025 2:13 am
Text Size
Αρχική Κοινότητας Γενική Συζήτηση Συζητήσεις

Συζητήσεις

TA AYTIA

Θέματα γενικού ενδιαφέροντος που αφορούν τον χώρο του αλεξιπτώτου πλαγιάς.

Συντονιστής: Moderators

TA AYTIA

Δημοσίευσηαπό stavros » Παρ Ιουν 12, 2009 10:03 am

Δημοσίευσα ένα καινούργιο μου άρθρο με θέμα τα αυτιά στο www.epirus-airsports.gr
Ελπίζω να φανεί χρήσιμο σε κάποιους .

stavros
Competition
 
Δημοσ.: 266

Re: TA AYTIA

Δημοσίευσηαπό achim » Παρ Ιουν 12, 2009 1:14 pm

Μιά χαρά είναι το άρθρο.
Κατατοπιστικότατο και απλό.

Να προσθέσω όμως κάτι:
έχω χρόνια που διδάσκω να μήν γίνεται σε καμμία περίπτωση κοντά στο έδαφος ή κοντά στο βουνό, γιατί έχω δεί μπροστινό κλείσιμο με αυτιά και πραγματικά το αλεξίπτωτο γίνεται μια άμορφη μάζα απο ύφασμα, που αργεί να επανέλθει. Τα φρένα σε αυτή τη περίπτωση έχουν αχρηστευτεί και δεν "πιάνουμε" καθόλου "πίεση".

Ιωακείμ

achim
Competition
 
Δημοσ.: 549

Re: TA AYTIA

Δημοσίευσηαπό andread » Παρ Ιουν 12, 2009 6:41 pm

To spiral με κλειστό το εξωτερικό αυτί δεν το αναφέρουμε και πολυ συχνά, ενώ είναι μια καλή λύση ανάγκης με ρυθμό καθόδου -12 με -16 και πολύ πιο λίγα G απο το κανονικό spiral. Εμενα πάντως που τα δυνατά σπιραλ με ζαλίζουν αφάνταστα, μου έχει φανεί χρήσιμο.

Μειονεκτήματα:
- Φθορά, κατα την διάρκεια ασκείται μεγάλη πίεση στο κλειστό τμήμα για να ανοίξει.
- Κίνδυνος για δυνατό επιταχυνόμενο σπιραλ αν αφήσουμε το αυτί πριν βγούμε απο το σπιραλ.

andread
Διαχειριστής||Διαχειρίστρια
 
Δημοσ.: 725

Re: TA AYTIA

Δημοσίευσηαπό yannis » Παρ Ιουν 12, 2009 7:19 pm

Δεν το εχω δοκιμασει,αλλα γιατι νομιζω οτι το εσωτερικο αυτι πρεπει να κλεινουμε?
Εννοεις κλεινεις αυτι,και φρεναρεις μετα την αντιθετη πλευρα για να μπεις σε spiral?Man...u r god....but u allready know that :P

http://www.cretanparagliding.gr

After all,its all about having fun!
yannis
Competition
 
Δημοσ.: 233

Re: TA AYTIA

Δημοσίευσηαπό george29041 » Παρ Ιουν 12, 2009 7:36 pm

yannis έγραψε:Δεν το εχω δοκιμασει,αλλα γιατι νομιζω οτι το εσωτερικο αυτι πρεπει να κλεινουμε?

Μην το δοκιμασεις με κλειστο το εσωτερικο :roll:

ΠΟΛΥ ΓΡΑΦΕΙΣ...ΛΙΓΟ ΠΕΤΑΣ :lol: :lol: :lol:
george29041
Competition
 
Δημοσ.: 376

Re: TA AYTIA

Δημοσίευσηαπό yannis » Παρ Ιουν 12, 2009 8:07 pm

Γιατι....κολωνω? :lol:
Τωρα ξερεις τι εκανες ε?Σαν να με εστειλες να το δοκιμασω.Η επομενη δοκιμη θα ειναι.Αν και το κοβω πιο πολυ για Sat να παει....

Αλλα αν κλεισεις το εσωτερικο,και ρυθμιζεις την ταχυτητα την στροφης με το εξωτερικο,νομιζω οτι θα βιδωσεις πολυ καλα!!!
Ελπιζω μονο να βγαινει κ να μην βιδωσεις μεχρι βαθια στο χωμα.... :roll:

http://www.cretanparagliding.gr

After all,its all about having fun!
yannis
Competition
 
Δημοσ.: 233

Re: TA AYTIA

Δημοσίευσηαπό george29041 » Σάβ Ιουν 13, 2009 11:34 am

Μαλλον κρινω εξ ιδιων τα αλλοτρια Γιαννη, εμενα με ζαλιζει πολυ το σπιραλ και σκεφτωμε οτι με το εσωτερικο αυτι κλειστο οπως ειπες θα αυθηθει αρκετα η ταχυτητα περιστροφης ητοι περισωτερα G και θα χεστω :lol: :lol: :lol:

ΠΟΛΥ ΓΡΑΦΕΙΣ...ΛΙΓΟ ΠΕΤΑΣ :lol: :lol: :lol:
george29041
Competition
 
Δημοσ.: 376

Re: TA AYTIA

Δημοσίευσηαπό vagos » Σάβ Ιουν 13, 2009 12:10 pm

[quote="GEORGE29041"]Μαλλον κρινω εξ ιδιων τα αλλοτρια Γιαννη, εμενα με ζαλιζει πολυ το σπιραλ και σκεφτωμε οτι με το εσωτερικο αυτι κλειστο οπως ειπες θα αυθηθει αρκετα η ταχυτητα περιστροφης ητοι περισωτερα G και θα χεστω :lol: :lol: :lol:[/quote]


πολυ μεγαλυτερη καθοδο (θυμαται κανεις Gallon & Rondriguez με τα Gampit κατω απ' το CB στη Κονιτσα ??? :shock: )
,,,,μικροτερη ταχυτητα (μικροτερη ακτινα)
,,,,λιγοτερα G απο ενα σοβαρο spiral -17,-20 m/sec

ΥΓ: και στις 2 περιπτωσεις , τo πανι την ακουει καλα ,,,,
με αυτια και spiral ,,,
με ασσυμετρο και spiral


γιατι τοσο σνομπαρισμα στο B-line ???? :mrgreen:

vagos
Competition
 
Δημοσ.: 1013

Re: TA AYTIA

Δημοσίευσηαπό ΑντρέαςΖ » Σάβ Ιουν 13, 2009 4:17 pm

Θα μιλήσω σαν περιστασιακός πιλότος...
Το άρθρο κατατοπιστικότατο και επιτέλους διαβάζω και κάπου αλλού ( εκτός απο το manual της πτέρυγάς μου) ότι κλείνουμε ΜΙΑ - ΜΙΑ τις πλευρές του αλεξιπτώτου μας. (Αυτό μου είχε κάνει εντύπωση γιατί παρά τα όσα έγραφε, όσες φορές έκανα αυτιά τά 'κλεισα ταυτόχρονα) .

Στο βιβλίο του Π. Κανιαμού, αναφέρεται χαρακτηριστικά ότι "τραβάμε τις αρντάνες αργά και συμμετρικά" χωρίς όμως να διευκρινίζει αν πρέπει να γίνεται "ταυτόχρονα " ή όχι.

Από τη μικρή μου εμπειρία , οι περισσότεροι που τόχω συζητήσει κάνουν επίσης αυτιά ταυτόχρονα και στις δυό πλευρές και συνήθως πανω απ' τό έδαφος, λίγα μέτρα πριν τη προσγείωση προκειμένου να τους "βγάλει".Φυσικά καθένας γνωρίζει καλύτερα τη συμπεριφορά της πτέρυγάς του και λογικά γνωρίζει και τι πρέπει να κάνει.Σ ένα άσσο π.χ. τα πράγματα δε μπορεί να είναι τόσο ζόρικα από πλευράς ήρεμης επαναφοράς, καλό είναι όμως να γνωρίζουμε τη βασική αρχή και όταν έρθει η ώρα, παίρνουμε τις αποφάσεις μας.

ΑντρέαςΖ
EN A
 
Δημοσ.: 28

Re: TA AYTIA

Δημοσίευσηαπό andread » Σάβ Ιουν 13, 2009 6:27 pm

ΑντρέαςΖ έγραψε:Στο βιβλίο του Π. Κανιαμού, αναφέρεται χαρακτηριστικά ότι "τραβάμε τις αρντάνες αργά και συμμετρικά" χωρίς όμως να διευκρινίζει αν πρέπει να γίνεται "ταυτόχρονα " ή όχι.


"συμμετρικά" -> "συμμετρικα και ταυτοχρονα"

andread
Διαχειριστής||Διαχειρίστρια
 
Δημοσ.: 725

Re: TA AYTIA

Δημοσίευσηαπό ΑντρέαςΖ » Σάβ Ιουν 13, 2009 8:32 pm

andread έγραψε:
ΑντρέαςΖ έγραψε:Στο βιβλίο του Π. Κανιαμού, αναφέρεται χαρακτηριστικά ότι "τραβάμε τις αρντάνες αργά και συμμετρικά" χωρίς όμως να διευκρινίζει αν πρέπει να γίνεται "ταυτόχρονα " ή όχι.


"συμμετρικά" -> "συμμετρικα και ταυτοχρονα"



Αυτό ακριβώς ήθελα να επισημάνω φίλε μου. Το βιβλίο λογικά εννοεί "ταυτόχρονα", ενώ το manual και το άρθρο του Σταύρου λένε ξεκάθαρα το αντίθετο, δηλ. πρώτα τη μία πλευρά και αμέσως μετά την άλλη, για να μην αλλάξει απότομα η αεροδυναμική της πτέρυγας.Κι επειδή οι περισσότεροι τα κλείνουμε ταυτόχρονα -με όσους τουλάχιστο τό 'χω συζητήσει- ας τόχουμε υπ' όψη......

p.s. Τ' αυτιά μου τα πέτσινα... :lol:

ΑντρέαςΖ
EN A
 
Δημοσ.: 28

Re: TA AYTIA

Δημοσίευσηαπό adreas » Κυρ Ιουν 14, 2009 9:18 am

yannis έγραψε:Γιατι....κολωνω? :lol:


Ναι ρε, κωλώνεις, κο κο κο. Θέλω και βίντεο (και που σαι, με το καινούριο πανί).

adreas
Competition
 
Δημοσ.: 569

Re: TA AYTIA

Δημοσίευσηαπό georgex » Κυρ Ιουν 14, 2009 10:38 am

vagos έγραψε:
GEORGE29041 έγραψε:Μαλλον κρινω εξ ιδιων τα αλλοτρια Γιαννη, εμενα με ζαλιζει πολυ το σπιραλ και σκεφτωμε οτι με το εσωτερικο αυτι κλειστο οπως ειπες θα αυθηθει αρκετα η ταχυτητα περιστροφης ητοι περισωτερα G και θα χεστω :lol: :lol: :lol:



πολυ μεγαλυτερη καθοδο (θυμαται κανεις Gallon & Rondriguez με τα Gampit κατω απ' το CB στη Κονιτσα ??? :shock: )
,,,,μικροτερη ταχυτητα (μικροτερη ακτινα)
,,,,λιγοτερα G απο ενα σοβαρο spiral -17,-20 m/sec


To έχω κάνει με σκοπό μετά να τραβήξω εφεδρικό (SIV Ωχρίδα). Δεν έκανα πολλές στροφές πριν το τραβήξω, αλλά φάνηκε να ισχύουν αυτά που λες Βαγγέλη.

georgex
Competition
 
Δημοσ.: 620

Re: TA AYTIA

Δημοσίευσηαπό stavros » Δευτ Ιουν 15, 2009 12:55 am

andread έγραψε:To spiral με κλειστό το εξωτερικό αυτί δεν το αναφέρουμε και πολυ συχνά, ενώ είναι μια καλή λύση ανάγκης με ρυθμό καθόδου -12 με -16 και πολύ πιο λίγα G απο το κανονικό spiral. Εμενα πάντως που τα δυνατά σπιραλ με ζαλίζουν αφάνταστα, μου έχει φανεί χρήσιμο.

Μειονεκτήματα:
- Φθορά, κατα την διάρκεια ασκείται μεγάλη πίεση στο κλειστό τμήμα για να ανοίξει.
- Κίνδυνος για δυνατό επιταχυνόμενο σπιραλ αν αφήσουμε το αυτί πριν βγούμε απο το σπιραλ.


Ενδιαφέρων εκδοχή Μανώλη δεν την γνώριζα, αλλά ούτε και θα μπορούσα να φανταστώ ότι δουλεύει τόσο καλά αν δεν ανέφερες ότι την χρησιμοποιείς προσωπικά.

stavros
Competition
 
Δημοσ.: 266

Re: TA AYTIA

Δημοσίευσηαπό norad » Δευτ Ιουν 22, 2009 1:44 pm

ΑντρέαςΖ έγραψε:Αυτό ακριβώς ήθελα να επισημάνω φίλε μου. Το βιβλίο λογικά εννοεί "ταυτόχρονα", ενώ το manual και το άρθρο του Σταύρου λένε ξεκάθαρα το αντίθετο, δηλ. πρώτα τη μία πλευρά και αμέσως μετά την άλλη, για να μην αλλάξει απότομα η αεροδυναμική της πτέρυγας.Κι επειδή οι περισσότεροι τα κλείνουμε ταυτόχρονα -με όσους τουλάχιστο τό 'χω συζητήσει- ας τόχουμε υπ' όψη......


Μην ξεχνάμε ότι το βιβλίο του Κανιαμού γράφτηκε πριν από 10+ χρόνια, και το άθλημα εξελίσσεται καθημερινά. Και γω να φανταστείς πρώτη φορά ακούω για σταδιακό κλείσιμο αυτιών, πάντα ταυτόχρονα τα τραβάω - αλλά για να το γράφει ο Σταύρος κάτι θα ξέρει. Ίσως να έχει να κάνει με τις καινούργιες φιλοσοφίες στην κατασκευή των αλεξιπτώτων ;

norad
Διαχειριστής||Διαχειρίστρια
 
Δημοσ.: 2013

Re: TA AYTIA

Δημοσίευσηαπό ΑντρέαςΖ » Δευτ Ιουν 22, 2009 6:00 pm

Το είχα πάντα απορία γιατί όταν το συζητούσα με άλλους πιλότους δε βρήκα κανένα που να μην τα κλείνει ταυτόχρονα.Το manual της πτέρυγάς μου όμως το αναφέρει πεντακάθαρα "πρώτα τη μία πλευρά και μετά την άλλη" , και δε μιλάμε φυσικά για αγωνιστική πτέρυγα, εκπαιδευτικός άσσος είναι (sky fides2).

Anyway, βρήκαμε μιά άκρη στο συγκεκριμένο θέμα, οπότε τώρα μπορώ πλέον ν' ασχοληθώ με το σπιραλ με αυτιά... :lol:

ΑντρέαςΖ
EN A
 
Δημοσ.: 28

Re: TA AYTIA

Δημοσίευσηαπό GiotaR » Δευτ Ιουν 22, 2009 7:23 pm

Γεια σας φίλοι,
από την πλευρά μου, συγχαίρω τον Σταύρο για την συγγραφική / αρθρογραφική του προσπάθεια, είναι πολύ θετικό κάθε τόσο να μας παρουσιάζει και να μας αναλύει διάφορα θέματα. Γενικώς θα έλεγα ότι αυτή είναι μια τάση της νέας γενιάς εκπαιδευτών του παραπέντε, που σίγουρα είναι πολύ ελπιδοφόρα και δημιουργεί βάσεις για το μέλλον. Γιατί το λέω αυτό;
Το να γράψει κάποιος ένα άρθρο, να κάνει μια μετάφραση ή ακόμα να καταγράψει και τις δικές του εμπειρίες από πτήσεις, αγώνες ή παρατηρήσεις του με τρόπο αξιοποιήσιμο κι από άλλους, και να το δημοσιεύσει, για να το έχουν όλοι στην διάθεσή τους, είναι εμφανές ότι συντελεί στην δημιουργία μιας Ελληνικής βιβλιογραφικής βάσης για το Α/Π, στην οποία θα στηριζόμαστε όλοι οι... δια βίου εκπαιδευόμενοι πιλότοι, νέοι και παλιοί, αλλά και οι επόμενοι αρθρογράφοι για να ξαναγράψουν και να ξαναμιλήσουν για τα ίδια θέματα που είναι πολύ ρευστά, καθώς υπάρχει μια διαρκής δυναμική εξέλιξης και αλλαγής της θεωρίας και τεχνογνωσίας του αθλήματος. Οι εκπαιδευτές οφείλουν να πρωτοπορούν στον τομέα αυτό μιας και αποτελούν τα πρότυπα για όλους τους υπόλοιπους- αποδέκτες της εκπαίδευσης.
Είναι επίσης ένα πέρασμα στην ιστορικότητα του αθλήματος καθώς ως γνωστό, τα γραπτά διατηρούνται στο χρόνο και παραμένουν σαν σημεία αναφοράς για το παρελθόν και το μέλλον. Αντίθετα η προφορική διδασκαλία και αναμετάδοση που αποκλειστικά χρησιμοποιούσε και χρησιμοποιεί η παλιά γενιά εκπαιδευτών, δημιουργεί μόνο μια προφορική παράδοση, δεν μπορεί να αξιοποιηθεί παρά μόνο σε μικρή εμβέλεια και δεν έχει μεγάλες αντοχές στον χρόνο. Σίγουρα δεν αντανακλά τον κορυφαίο επαγγελματισμό του προφίλ ενός σύγχρονου εκπαιδευτή ΑΠ, στην Ελλάδα του 2009. Ο κόσμος, οι ενδιαφερόμενοι αλλά και ο χώρος του Ελληνικού Παραπέντε, -σαν μια δυναμική οντότητα άσχετη από τα άτομα που τον απαρτίζουν- έχει πια απαιτήσεις από τους εκπαιδευτές για περισσότερη παραγωγή, έρευνα και μετάδοση της πολύ σημαντικής εμπειρίας τους και των γνώσεων που έχουν αποκτήσει και όσοι το κάνουν ξεχωρίζουν και μπράβο τους. :D
Με την ματιά αυτή είναι φανερό για ποιο λόγο ο Κος Κανιαμός αποδεικνύεται πρωτοπόρος για την εποχή του και το βιβλίο του εξακολουθεί να αποτελεί σημείο αναφοράς για εκπαιδευτές και για τους εκπαιδευόμενους πιλότους.

GiotaR
Competition
 
Δημοσ.: 291


Επιστροφή στην Συζητήσεις

Μελη σε συνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 3 επισκέπτες