Ημερομηνία Σάβ Μάιος 03, 2025 10:08 pm
Text Size

Περιγραφές Πτήσεων & Cross Country

Αμφίκλεια 3.06.2005 τσουλήθρες οπότε για ανεμόπτερα συζητάμε

Πείτε μας πως πετάξατε

Συντονιστής: Moderators

Αμφίκλεια 3.06.2005 τσουλήθρες οπότε για ανεμόπτερα συζητάμε

Δημοσίευσηαπό MIK » Δευτ Ιούλ 04, 2005 12:21 pm

Γιατί όλοι με όσους μίλησα στο τηλέφωνο μου είπαν να γράψω για αυτή τη πτήση :?:

Σ.Κ. Αμφίκλεια λοιπόν.

Σάββατο 87 χλμ ριπές απογείωση (α ρε η τεχνολογία) και συνάντηση με τους υψηλά ιστάμενους της ομοσπονδίας που επιβεβαίωσαν ότι θα γίνει αγώνας ηλιοβασιλέματος στην Ανάβυσο με δώρο μια παντόφλα για τον νικητή. Τι να αποφάσισαν άραγε....

Το απόγεμα έκοψε ο αέρας αλλά όχι αρκετά για να με πείσει για πτήση ήμουν και κρυωμένος και κανένας άλλος δεν ήθελε να ανέβει. Μάλλον είχε πτήση κατά τις 8 αλλά κανένας δεν θα μάθει...

Κυριακή ξημέρωσε με αναπτύξεις από τις 10 το πρωί τεραστίου μεγέθους και ενέργειας. Έριξε δυο τρεις καταιγίδες αλλά κατά το απόγευμα (αργά)είχε 30-28-26 Δυτικό στην απογείωση ( α ρε η τεχνολογία) . ΔΡΟΜΟ για πάνω. Παρέα φυσικά δεν εβρέθει καθότι όλα τα ρεμάλια της αερολέσχης Αμφίκλειας βαριούνται τις τσουλήθρες ηλιοβασιλέμματος(πέτα να σε δούμε)

Στο δρόμο πολύ σκεπτικισμός για το εάν πετάμε ενώ είναι ορατό cb διαμέτρου 80 χιλιομέτρων. ΦΟΒΕΡΟ. Αυτό πρέπει να έκανε λούτσα την Αθήνα

[ img ]

Τηλέφωνα σε σκίουρους-άγχος-κάτσε να το δω-ΑΜΑΝ τελικά "ναι ρε πέτα μακριά είναι" ενώ αρχίζουν να δημιουργούνται ονειρα για τριγωνάκι ηλιοβασιλέμματος με δυναμικό στη πλαγιά και όσο ύψος δώσει και σφαίρα με ούριο στον κάμπο μόλις βραδυάσει να σπάσουμε το ρεκόρ των 18 πόντων OLC με απογείωση μια ώρα πριν τη δύση του ήλιου(σας προκαλώ πάντως).

Το χω κάνει χωρίς GPS και σήμερα έχει και αστάθεια ενώ με τέτοιο καιρό πέρσι είxε βγάλει magic. Αλλωστε η Κωπαίδα βράζει...

Το ανεμούρι ορατό από το δρόμο 15-20 ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ ΔΥΤΙΚΟ. ΤΕΛΕΙΑ 40 ΠΟΝΤΑΚΙΑ ΘΑ ΒΓΟΥΝ ΣΙΓΟΥΡΑ μη φτάσω και Τιθορέα με λίγη τύχη

Οπως πάντα ο γκαντέμαρχος μέχρι να στρώσω είχε άπνοια και έκανα μια υπέροχη τσουλήθρα ηλιοβασιλέμματος άλλο πράμα. Πολύ καιρό είχα να προσγειωθώ Αμφίκλεια χωρίς φούσκα. ΝΑ ΧΑ ΑΝΕΒΕΙ 30 ΛΕΠΤΑ ΝΩΡΙΤΕΡΑ Γ.......Ω
[ img ]

Και φυσικά είχαμε την φωτογράφιση για το νέο σήμα των πιλότων ηλιοβασιλλέματος. Σας το παρουσιάζω από τη νέα μας κολεξιόν "μαζεύοντας αλεξίπτωτο μεσάνυχτα"

[ img ]

Τις νύχτας τις εμπλοκές τις βλέπει η μέρα και γελά



ΑΡΚΟΥΔΕ ΠΟΥ ΗΣΟΥΝΑ :?:

Τελευταία επεξεργασία απο MIK την Τρί Ιούλ 05, 2005 4:51 pm, επεξεργάστηκε 1 φορές συνολικά.
SUNSET TEAM ΠΑΝΩ ΣΤΗ ΓΡΑΜΜΗ 150KV
MIK
Competition
 
Δημοσ.: 1645

Δημοσίευσηαπό orck » Δευτ Ιούλ 04, 2005 12:28 pm

εγω πιστευω οτι το μερος ειναι καταραμενο, οσες φορες εχω πει "αυτο ηταν θα παω οτι και να γινει" παντα καποιος μου στελνει sms να με ειδοποιει οτι ο καιρος ειναι εντελως ακαταλληλος :(

orck
Competition
 
Δημοσ.: 447

Δημοσίευσηαπό tsoukasvaggelis » Δευτ Ιούλ 04, 2005 2:34 pm

Γειά σου ΜΙΚ,
Δεν ήξερα ότι ήσουν και εσύ στην Αμφίκλεια.
Ανέβηκα κι εγώ κάποια στιγμή με τους Αγρινιώτες το Σάββατο, αλλά είχε μέση τιμή 30 και μέγιστη 40. Έτσι δεν κάθησα, αλλά πήγα στην Κωπαϊδα και έκανα μια καναρινίσια.

Ο καιρός πάντως ήταν ιδιαίτερος και γι αυτό καταγράφω το τι παρατήρησα.

Είχε πολύ ενδιαφέρον το γεγονός ότι υπήρχε wave πίσω από τον παρνασσό, που δημιουργούσε κάποια σύννεφα, τα οποία όμως δούλευαν μόνο πάνω από τα 1900. Πιο χαμηλά, είχε δυναμικό στην Αταλάντη με Δυτικό από 260 μοίρες, ενώ στο Καλλίδρομο είχε τελείως άπνοια, έως και ΒΑ 10 χλμ. Αν όμως κατάφερνες να φτάσεις τα 1500, με αρκετή προσπάθεια και ξυλίδι με κακούς τρόπους, έπιανες το μαγικό ύψος 1800-1900, όπου και συναντούσες μια τελείως διαφορετική ατμόσφαιρα με +5 έως +8. Αλλη μια φορά, το πιο δυνατό σημείο της περιοχής σε άνοδο ήταν ο Μπράλλος +απειρο.

Βάση 2800 και σιγά σιγά επιστροφή Κωπαϊδα.
Τώρα θα μου πεις τι σου λέω για ανεμόπτερα και εξυπνάδες, όμως έχω εντοπίσει κάποια σημεία που πάντα οι συνθήκες έχουν μια σταθερότητα.
ΠΧ το θερμικό στο Μπράλλο, αποτελεί εγγύηση και δεν είναι λίγες οι φορές που το πρώτο σύννεφο της ημέρας στον πλανήτη γη σχηματίζεται εκεί. Αλλη πληροφορία είναι ότι στην ευθεία που συνδέει την Κεραία της Αταλάντης με τη χαράδρα της Βελίτσας, λίγο Νοτιότερα από το χωριό Ελάτεια, εκεί ακριβώς που η κοιλάδα της Τιθωραίας στενεύει, πάντα υπάρχει κάτι δυνατό, είτε αυτό είναι θερμικό, είτε κάποια σύγκλιση από τις δύο κοιλάδες, είτε wave.

Θα έλεγα ότι αυτά τα δύο σημεία, όπως και το άλλο στένεμα της κοιλάδας ΒΔ από το χωριό Μόδι, είναι house thermals της περιοχής που πετάμε και πολυ συχνά τα έχω εκμεταλλευτεί με διάφορα μέσα.

Είναι πάντως αξιοπρόσεκτο ότι σε όλη την πτήση ο μέσος άνεμος μέχρι τα 2800 ήταν Δυτικός από 30-40 χλμ, και παρά τη χαμηλή του σχετικά μέση ένταση έφτιαχνε κύμα πίσω από το βουνό, προσανατολίζοντας τα σύννεφα στην ευθεία της Τιθωραίας στα 2700-2800. Μελετώντας και άλλες ημέρες, έχουμε δει το ίδιο φαινόμενο και με λιγότερο ακόμη άνεμο στην περιοχή , πχ 25 χλμ πέρυσι την τελευταία αγωνιστική της Αμφίκλειας.

Το τηγάνι πάντως που περικλύεται από τον Μπράλλο, την Καλοσκοπή τη Βελίτσα και την Ελάτεια, Νομίζω ότι είναι η ιδανική περιοχή για να γίνονται κλειστά τασκ με το παρα5, και τα μερη αυτά είναι ιδανικά για σημεία στροφής γιατί συνοδεύονται και από ισχυρό θερμικό.

CU in the sky.
Vangelis

tsoukasvaggelis
Competition
 
Δημοσ.: 459

Δημοσίευσηαπό MIK » Δευτ Ιούλ 04, 2005 3:21 pm

Γειά σου Βαγγέλη

Η μετεορολογία του βουνού αυτού είναι κάτι το απίστευτο και σηκώνει βιβλίο από μόνη της. Ειδικά το Καλλίδρομο αν το πιάσεις "έφυγες". Σχετικά εύκολο για εσάς. Αυρα μαλλιακού+μπόμπα thermals Παρνασσού και ψήσιμο κοιλάδας=ψηλά

Για τα house thermals που λες δε ξέρω αλλά είναι εδώ και καιρό σημειωμένα στο gps μπας και τα έφτανα. Ονειρα-ονειρα

Από το σπίτι βλέπω κατευθείαν Οίτη και Καλλίδρομο. Κάθε πρωί πάντα έχει έκπληξη cumulus στα ίδια μέρη. Χτες 9.30 το πρωι έβγαλε 3 διαφορετικά κούμουλα που ανέβηκαν μέχρι 5-6 χιλιόμετρα μέσα σε 15 λεπτά.

Κάθε πρωί όνειρα-όνειρα για βάσεις και ασπρα λαχταριστά συννεφάκια

Είναι κρίμα που τουλάχιστον για μένα στη πρώτη "θερμική σεζόν μου" από την άνοιξη και μετά δεν έβγαλε ΟΥΤΕ ΜΙΑ ΠΤΗΣΗ. Για ρωτήστε και τον Τζέρι τι ήττα έχει φάει :cry:

Πέρσι με το που μπήκε ο Μάιος τους έβλεπα να βγάζουνε τασκάκια κάθε σαββατοκυριακό και συνέχεια και ονειρευόμουνα το επόμενο καλοκαίρι στο βουνό

Το χειμώνα και μέχρι μέσα Απρίλη το βουνό έδωσε συνεχόμενα 1700,1900,2.500,2380,2100 με αξιόλογες βόλτες.

Η καλύτερη μέρα για πτήση ήταν η μέρα των εξετάσεων στον Κιθαιρώνα όπου έυκολα πήγαινες πολύ μακριά αλλά δεν υπήρχε κανένας να το εξακριβώσει :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

Από τον Μάιο και μετά σαββατοκύριακα δεν έχει βγάλει ούτε μια μέρα. ΟΥΤΕ ΜΙΑ

Πάντως σε κάθε περίπτωση είναι όμορφο να σας βλέπουμε και να σας έχουμε συντροφιά στον άερα και κάθε φορά που βλέπω ανεμόπτερο στο Καλλίδρομο ξέρω ότι θερμικάρει στα ίδια θερμικά που μια μέρα θα φτάσω και εγώ.

Και για όσους έχουν αγαπήσει αυτό το βουνό και χειμώνα καλοκαίρι είναι εκεί ή έστω έχει μια ξεχωριστή θέση στη καρδιά τους μια ευχή: Να βγάλει τις πτησάρες που πρέπει τις επόμενες εβδομάδες γιατι εδώ και 2500 χρόνια σε όλους τους ανθρώπους βγάζει μαγεία. Πόσο μάλλον σε εμάς όταν μας στέλνει 2800-3800 για την πλάκα

Πετάχτε το βουνό... είναι και πανέμορφο τώρα

Χτες κόντευα να κλάψω που το αποχαιρετούσα για τελευταία φορά φέτος (Ιταλία-Εδεσσα-στρατός :? ) χωρίς να μου έχει δώσει αυτό που ήθελα.

Εκεί θα ναι το πετάξουμε που θα πάει...μας το χρωστάει

Και δώρο δυο ανεμοπτεριστικές φώτο από έναν που μας έκανε "Κου-κου" στη Δυτική. Χαιρετίσματα πες του :lol:

[ img ]

[ img ]

Τελευταία επεξεργασία απο MIK την Δευτ Ιούλ 04, 2005 3:27 pm, επεξεργάστηκε 1 φορές συνολικά.
SUNSET TEAM ΠΑΝΩ ΣΤΗ ΓΡΑΜΜΗ 150KV
MIK
Competition
 
Δημοσ.: 1645

Δημοσίευσηαπό orck » Δευτ Ιούλ 04, 2005 4:05 pm

Βαγγελη το ανεμοπτερο σου τι μοντελο ειναι;
απο που μπορουμε να βρουμε πληροφοριες για να κανουμε διπλη πτηση με ανεμοπτερο;
(περιμενω σε κιτ απο Αμερικη το Schweizer SGS 1-26D)

orck
Competition
 
Δημοσ.: 447

Δημοσίευσηαπό guru » Δευτ Ιούλ 04, 2005 4:26 pm

Βλέπω και κινητήρα εν λειτουργία, ή κάνω λάθος?

Apostolos Mavrothalassitis
Axis team
guru
Competition
 
Δημοσ.: 537

Δημοσίευσηαπό MIK » Δευτ Ιούλ 04, 2005 4:31 pm

Ναι....θα πάτωνε :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

SUNSET TEAM ΠΑΝΩ ΣΤΗ ΓΡΑΜΜΗ 150KV
MIK
Competition
 
Δημοσ.: 1645

Δημοσίευσηαπό arkoudos » Δευτ Ιούλ 04, 2005 5:08 pm

orck έγραψε:Βαγγελη το ανεμοπτερο σου τι μοντελο ειναι;
απο που μπορουμε να βρουμε πληροφοριες για να κανουμε διπλη πτηση με ανεμοπτερο;
(περιμενω σε κιτ απο Αμερικη το Schweizer SGS 1-26D)


http://www.anla.gr/greek/trial/
O Βαγγέλης, θα ξέρει περισσότερα φυσικά,αλλά δες και την ΑΝΛΑ.

arkoudos
EN B
 
Δημοσ.: 59

Δημοσίευσηαπό tsoukasvaggelis » Τρί Ιούλ 05, 2005 10:56 am

Γεια σας παίδες,
Αλλά δεν είμαι εγώ στη φωτό.

Ναι, πατώνουν και τα ανεμόπτερα! Και όταν αυτό γίνεται δεν είναι το πιο ευχάριστο. Πρέπει να έχεις εξασφαλίσει αναγκαστική(χωράφι καθαρό 300 μέτρα), ακόμη και όταν έχεις κινητήρα.Γιατί ο κινητήρας δεν αποτελεί εγγύηση ότι θα πάρει, όταν και αν βγει, και είναι απλοικό να πιστεύεις ότι σου δίνει απλά ένα κανονάκι επι πλέον επειδή πάτησες το κουμπί. Τότε λειτουργεί σαν φρένο και δεν φαντάζεστε πόσο δραστικό.Ρωτήστε το Γονατά που έκανε αναγκαστική στα Βάγια, σε ένα υπέροχο οργωμένο χωράφι. Μερικές φορές όμως είναι ωραίο να κάνεις μια βόλτα μοτεράτη, όταν θέλεις να χορτάσεις ουρανό και εικόνες σε μια χειμωνιάτικη ή σούπα μέρα.

Επι πλέον, το Logger έχει μικρόφωνο και όταν βγάλεις κινητήρα, τότε game over για την πτήση σου, που σταματά να καταγράφεται ως valid.

Σίγουρα πάντως θέλει παραπάνω γνώση, σύνεση σοβαρότητα και τυποποίηση στον τρόπο πτήσης και στρατηγικής το να πετάς μια τέτοια απαιτητική συσκευή, και εδώ δεν υπάρχουν μαγκιές, ούτε πάμε και κάτι θα κάτσει, γιατί εγώ δεν φοβάμαι με τίποτε.Και ότι και να γίνει θα κάνω και μία έτσι και θα πατήσω.

Υπάρχουν πλεονεκτήματα από τις επιδόσεις, όμως σκεφτείτε ότι όταν πετάς με κάτι τέτοιο, μερικές φορές το κάνεις σε συνθήκες που είναι πιο δυνατές από ότι έχεις πετάξει μέχρι τώρα και μπορεί ο λόγος κατολίσθησης να είναι πχ 30:1, αλλά με 50χλμ κόντρα στα υπήνεμα, να γίνει και 15, ή να πας και λίγο με όπισθεν-σαν παρα5.

Είναι όμως μεγάλο λάθος να συγκρίνεις μέσα στο μυαλό σου διαφορετικά πράγματα επειδή και τα δύο ανεμοπορούν.

Τώρα για το «καναρίνι»,

http://www.sky.gr/modules/coppermine/al ... 010068.JPG

Το ανεμοπτεράκι αυτό είναι το TST-3 TM.Είναι τσέχικο υπερελαφρό ανεμόπτερο με ξύλινη δομή, και ντυμένο με ύφασμα και πλαστικό. Κατασκευή 2001. Το εκπέτασμά του είναι 14 μέτρα ενώ το βάρος του είναι απίστευτα μικρό, αν σκεφτείς ότι χωρίς τον πιλότο ζυγίζει 208 κιλά. Εχει λόγο 31 προς ένα στα 95 περίπου χιλιόμετρα, και VNE 180 χλμ. Εχει πολύ μέτριες επιδόσεις τις οποίες θυσιάζει υπέρ του χαμηλού κόστους αγοράς και συντήρησης. Χαρακτηριστικά, ενα παλιο ξύλινο ανεμόπτερο του 50, το K-6 έχει λόγο 33:1 και VNE 200χλμ. Οπως καταλαβαίνετε, τα σύγχρονα πλαστικά ανεμόπτερα έχουν πολύ ανώτερες επιδόσεις. Το καλύτερο στην Ελλάδα, έχει εκπέτασμα 25 μέτρα, και λόγο 60:1, και είναι 20ετίας.

Το «καναρίνι», είναι άλλη ιστορία.

http://www.sky.gr/modules/coppermine/al ... eronas.jpg

Οποιος θέλει μια ξενάγηση στο χώρο του ανεμοπτέρου στην Ελλάδα, μπορεί να μου τηλεφωνήσει να του τα πω άμεσα. Μπορεί ακόμη να έρθει και 25km από τον κιθαιρώνα μέχρι την Κωπαϊδα να δει και απο κοντά και ίσως να κάνει και μια διθέσια.

Το σίγουρο είναι ότι θα γοητευτεί από το σχήμα της ομορφότερης πιστεύω ιπτάμενης συσκευής που υπάρχει, πόσο μάλλον αν πετάξει με αυτή.

Σας παραθέτω όμως ότι τις στιγμές που σου χαρίζει το παρα5, με την πρακτικότητά του, τη φιλοσοφία του και την ψυχή που θέλει, και τη συγκίνηση που νιώθω σε ένα cross country, δεν την έχω νιώσει ούτε με ανεμόπτερο, ούτε με υπερελαφρό αεροπλανάκι, ούτε με trike, ούτε με cessna, ούτε με διαστημόπλοιο. Είναι όχι απλά μια πτήση, αλλά ένας ολόκληρος τρόπος ζωής.
Για την ώρα, όλα τα άλλα είναι μια εμπειρία.

Οταν πραγματικά αγαπάς την πτήση, αγαπάς και οτι μπορεί να σε φέρει σε αυτή, χωρίς αφορισμούς.

Βαγγέλης Τσούκας
6944788241

tsoukasvaggelis
Competition
 
Δημοσ.: 459

Δημοσίευσηαπό DrFlight » Τρί Ιούλ 05, 2005 11:44 am

Μπράβο Ευάγγελε, πολύ ωραίο το καναρίνι σου, συμφωνώ απόλυτα
Αυτά τα winglets στα ακροπτερύγια δεν τα έχω ξαναδεί σε ανεμόπτερο
στρώνουν τη ροή σ' αυτή τη περιοχή της πτέρυγας και μειώνουν την οπισθέλκουσα αν τα λέω καλά.
Έχω ακούσει ότι η ADVANCE ξεκίνησε να φτιάχνει τα αλεξίπτωτά της με τα χαρακτηριστικά αυτάκια στα ακροπτερύγια για τον ίδιο λόγο αλλά δεν έχουν καμία ουσιαστική επίδραση στην πτήση του παραπέντε. Τα κράτησε όμως σαν σήμα κατατεθέν στις μετέπειτα σχεδιάσεις. Ισχύει αυτό,ξέρεις τίποτα σχετικό?
Χαιρετισμούς

'Paragliding and Aviation' blog
http://drflight.blogspot.com/
Vangelis 'drflight' Patra.
DrFlight
Competition
 
Δημοσ.: 313

Δημοσίευσηαπό orck » Τρί Ιούλ 05, 2005 12:10 pm

Βαγγελη θα σε παρω τηλ για λεπτομεριες
μηπως εχεις καποιο βιντεακι απο μεσα σε πτηση;

orck
Competition
 
Δημοσ.: 447

Δημοσίευσηαπό tsoukasvaggelis » Τρί Ιούλ 05, 2005 12:49 pm

Tα παρακάτω βιντεάκια από μια χειμωνιάτικη πτήση κοντά στον Κιθαιρώνα (που θα κολήσει τα link ο Badder ASAP) και είναι ένα απλό παράδειγμα. Υπάρχουν και άλλα πολλά αν θέλεις, δες όμως και μερικές φωτογραφίες στο δικό μου gallery στο sky.

http://www.sky.gr/modules/coppermine/al ... iartos.jpg

http://www.sky.gr/modules/coppermine/al ... %20off.jpg

http://www.sky.gr/modules/coppermine/al ... closer.jpg

http://www.sky.gr/modules/coppermine/al ... eronas.jpg

http://www.sky.gr/modules/coppermine/al ... hiakos.jpg

Βίντεο
http://sky.gr/content/tsoukas1.avi
http://sky.gr/content/tsoukas2.mpg


Βαγγέλης Τσούκας

tsoukasvaggelis
Competition
 
Δημοσ.: 459

Δημοσίευσηαπό MIK » Τρί Ιούλ 05, 2005 1:09 pm

Βαγγέλη δε θα ξεχάσω στη κορφή του Κιθαιρώνα πριν κάνα μήνα παρέα με 10 παραπέντε ξαφνικά περνάει από κάτω μας 100 μέτρα ένα ανεμόπτερο. Μου έβγαλε ένα απίστευτο συναίσθημα κάτι διαφορετικό στα λημέρια μας.

Σε 20 δευτερόλεπτα είχε περάσει όλο το βουνό.

Το σχετικό βιντεακι από κοντά

Τελικά υπάρχουν άνθρωποι που γεννήθηκαν απλά για να πετάνε...anyhow-anyway.

Λεφτά και χρόνο να ΄χαμέ :cry:

TsoukasVaggelis έγραψε:http://sky.gr/content/tsoukas2.mpg


:P :twisted: :lol: 8) :D :!: :idea:
ΑΧΧΧΧΧΧΧΧΧ. Μου προκάλεσες έντονα συναισθήματα (κάτι σε σεξουαλικό)

SUNSET TEAM ΠΑΝΩ ΣΤΗ ΓΡΑΜΜΗ 150KV
MIK
Competition
 
Δημοσ.: 1645


Επιστροφή στην Περιγραφές Πτήσεων & Cross Country

Μελη σε συνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 6 επισκέπτες