Όλα εξαρτώνται από το χρώμα του κοντρολόπανου.
Είναι ευραίως γνωστό, ακόμα και στους ημιαμαθείς, ότι τα χρώματα είναι μία κωδικοποίηση του ανθρώπινου νευρικού συστήματος για να διακρίνει τα μήκη κύματος (ή τις συχνότητες) του φωτός που προσπίπτουν στο αισθητήριο όργανο της όρασης. Τα μήκη κύματος του φωτός που διεγείρουν τον ανθρώπινο οφθαλμό κυμαίνονται από περίπου 4.000 Å (400 nm) μέχρι 7.000 Å (700 nm). Όταν στο μάτι του ανθρώπου προσπέσουν δύο ακτινοβολίες με διαφορετικά μήκη κύματος η ανθρώπινη όραση συνθέτει τα χρώματα δημιουργώντας καινούργια.
Και για να γίνω πιό σαφής και αναλυτικός, στον αμφιβληστροειδή χιτώνα του ανθρώπινου ματιού υπάρχουν τα κύτταρα που ονομάζονται φωτοϋποδοχείς ή φωτοαισθητήρες. Οι φωτοϋποδοχείς περιλαμβάνουν δύο τύπους κυττάρων τα κωνία και τα ραβδία. Τα ραβδία είναι υπεύθυνα για την αντίληψη του αμυδρού φωτός ενώ τα κωνία (ή κωνικά κύτταρα) για την αντίληψη των χρωμάτων.
Το φως, καθώς προσπίπτει στα κωνικά κύτταρα, τα διεγείρει ανάλογα με τα μήκη κύματος που περιλαμβάνει. Τα κωνικά κύτταρα στέλνουν σήματα που φιλτράρονται μέσα από το οπτικό νεύρο και οδηγούνται στον
εγκέφαλο.
Και εδώ είναι το θέμα μας. Οσα περισσότερα κώνια διεργείρονται τόσο περισσσότερο ο εγκέφαλος απασχολείται, δηλαδή εργάζεται και δεν κοιμάται κατά την άσκηση του control αλλά και της πτήσης.
Τα μπλέ κοντρολόπανα θεωρούνται τελείως ακατάλληλα λόγω χαμηλής συχνότητας που αποκοιμήζουν τον εγκέφαλο και δεν αφομοιώνει την άσκηση αλλά ούτε βοηθάει στην ψυχοσωματική υπέρβαση της αναντιστοιχίας μεταξύ υπερβολικού κοντρολ και πτήσης. Τα κόκκινα είναι λίγο καλύτερα, δύναμαι να ομολογήσω, παρόλα αυτά αναφέρονται σε μία και μόνο συχνότητα και δεν μας καλύπτουν.
Είναι ηλίου φαεινότερο λοιπόν ότι τα λευκά κοντρολόπανα υπερτερούν έναντι όλων των άλλων διότι περιέχουν ολο το φάσμα της ακτινοβολίας και ως εκ τούτου "ζωντανεύουν" τα εγκεφαλικά κύτταρα με ανεπάντεχο αποτέλεσμα να αφομοιώνει καλύτερα ο πιλότος την εκπαιδευτική άσκηση επί του εδάφους και ταυτόχρονα να μην ανθυποβάλλεται σε σενάρια τρόμου και αγωνίας όταν βρεθεί εν πτήση, νομίζοντας ότι μπορεί να κάνει στο αέρα ότι κάνει και στο έδαφος.
Πολλά τα παραδείγματα που πιλότοι στολάρουν σε ύψος 1000 μέτρων το πανί τους νομίζοντας ότι είναι στο έδαφος και έχοντας την πεποίθηση ότι μπορούν να σταματήσουν για λίγο να κάνουν ένα τσιγαράκι. Σύμφωνα με όλες τις παραπάνω επιστημονικώς ανεφερθέντες αποδείξεις καθιστώ υπεύθυνους τους κατασκευατές των αλεξιπτώτων πλαγιάς που ασχολούνται με έτερα χρώματα πλήν του λευκού.
Συστήνω την προσοχή στους πιλότους που επιθυμούν να εξασκήσουν την τέχνη του κοντρόλ αλλά και της κανονικής πτήσης να πετάξουν στα άχρηστα τα έγχρωμα πανιά τους και να αγοράσουν μόνο λευκά. Μετά την αγορά μπορούν άφοβα να προβούν σε όσες ώρες κοντρόλ επιθυμούν επί της περιοχής jollyrogerika.