Ημερομηνία Σάβ Απρ 27, 2024 11:16 pm
Text Size

Ασφάλεια Πτήσεων - Συμβάντα

κανονες κυκλοφοριας και ασφαλεια πτησεων...

Περιγράψτε ένα συμβάν που σας έτυχε στη πτήση (ή στο έδαφος) να το αναλύσουμε.

Συντονιστής: Moderators

κανονες κυκλοφοριας και ασφαλεια πτησεων...

Δημοσίευσηαπό KITSMAN » Τετ Μαρ 07, 2012 2:30 pm

με αφορμη το περιστατικο στο Υπατο, στο οποιο ειχα εμπλοκη εγω και ο Λοχαγος, θα ηταν χρησιμο να κανουν μια συζητηση - ενημερωση, πανω στα θεματα ασφαλειας και στους κανονες κυκλοφοριας...
Σιγουρα παλιοι αλλα και νεοι πιλοτοι μπορουν να εκθεσουν τις αποψεις τους, και την αφηγηση περιστατικων που ειχαν εμπλοκη, η εχουν δει...
Ας το δει ο ΑΟΚ οσον αφορα τη διοργανωση...
το περιστατικο με τον Λοχαγο ειναι στην αρχη του βιντεο στο παρακατω link

εχουμε γινει πολλοι και ορισμενοι ειμαστε πιλοτοι σαβατοκυριακου, με λιγη εμπειρια και πολλη ορεξη για πτηση...

καλά είμαι εγω;
ΤΑ ΠΡΩΤΑ 100 ΧΡΟΝΙΑ ΕΙΝΑΙ ΔΥΣΚΟΛΑ...ΜΕΤΑ ΣΥΝΗΘΙΖΕΙΣ...
KITSMAN
Competition
 
Δημοσ.: 1202

Re: κανονες κυκλοφοριας και ασφαλεια πτησεων...

Δημοσίευσηαπό tsouloufis » Τετ Μαρ 07, 2012 2:40 pm

είναι ευκαιρία τώρα που ξεκινάει η πτητική σεζόν να διοργανώσει μια ημερίδα ο ΑΟΚ με θέμα κανονισμός εναέριας κυκλοφορίας , και όχι μόνο.

οχι μόνο να λέμε θέλουμε κόσμο στο βουνό και στο παραπεντε .... πρέπει να διοργανώνονται πιο συχνά τέτοιες ημερίδες , άντε γιατί πολύ στο αραλίκι έχει πέσει ο ΑΟΚ :roll:

__________________________________________________________________
https://web.facebook.com/dreamparaglidi ... =bookmarks
http://www.dreamparagliding.gr/
tsouloufis
Competition
 
Δημοσ.: 1216

Re: κανονες κυκλοφοριας και ασφαλεια πτησεων...

Δημοσίευσηαπό KITSMAN » Τετ Μαρ 07, 2012 2:42 pm

για να δουμε....

καλά είμαι εγω;
ΤΑ ΠΡΩΤΑ 100 ΧΡΟΝΙΑ ΕΙΝΑΙ ΔΥΣΚΟΛΑ...ΜΕΤΑ ΣΥΝΗΘΙΖΕΙΣ...
KITSMAN
Competition
 
Δημοσ.: 1202

Re: κανονες κυκλοφοριας και ασφαλεια πτησεων...

Δημοσίευσηαπό badder » Τετ Μαρ 07, 2012 9:41 pm

Απο το βίντεο είναι προφανές ότι κάνεις 2 λάθη όσον αφορά τους κανόνες εναέριας κυκλοφορίας.
1. Δεν δίνεις προτεραιότητα σε αυτόν που έχει το βουνό στα δεξιά του (αυτός έχει πάντα προτεραιότητα)
2. Τον εγκλωβίζεις στο βουνό και δεν έχει διαφυγή.
Υποθέτω ότι οι αποστάσεις είνα πιο κοντινές από αυτό που φαίνεται λόγω ευρυγώνιου φακού.

Ερώτηση με κάθε σεβασμό: Δεν διδάχθηκες τους κανόνες αυτούς στην εκπαίδευση ή τους γνωρίζεις και απλά ήταν μια άτυχη στιγμή που μπορεί να συμβεί στο καθένα?

Κανονικά οι κανόνες εναέριας κυκλοφορίας είναι από τα πρώτα και βασικότερα πράγματα που μαθαίνει κανείς στη βασική εκπαίδευση. Δηλαδή δεν χρειάζεται ειδικό σεμινάριο ή ημερίδα μόνο για αυτό. Είναι 10 απλοί κανόνες που αν τηρηθούν από όλους δεν θα έχουμε πρόβλημα.
http://eap.elao.gr/images/stories/docs/KE--.pdf

Έχω γίνει μάρτυρας άπειρες φορές στον Κιθαιρώνα, περιπτώσεων πιλότων που συστηματικά αγνοούν τους βασικούς αυτούς κανόνες. Τους απασχολεί η θέα, το που θέλουν να πάνε, αν κρατάει η πορεία που έχουν, αν το θερμικό είναι μικρό ή μεγάλο, αδιαφορώντας για το τι γίνεται γύρω τους.

Όλοι μας έχεί τύχει να κάνουμε λάθη, αλλά αυτό πρέπει να είναι η εξαίρεση του κανόνα που λέει οτι γνωρίζουμε και τηρούμε τους κανόνες εναέριας κυκλοφορίας.

Εαν γίνει ημερίδα θα πρέπει να έχει θέμα την τήρηση των κανόνων αυτών, και όχι μόνο την εκμάθηση τους (Εισηγητής ΤΣΟΥΛΟΥΦΗΣ). Η εκμάθηση υποτίθεται ότι έχει γίνει και είναι κτήμα όλων. Αν και είμαι σίγουρος ότι στα σεμινάρια που γίνονται κάθε χρόνο αναφέρονται, ας τα πουμε μια φορά ακόμα. Η τήρηση τους όμως είναι αποκλειστικά θέμα του μυαλού που κουβαλάμε. Όσες φορές και να τα πούμε εάν δεν θέλουμε να καταλάβουμε την σοβαρότητα και την αναγκαιότητα τήρησης τους δεν θα έχουμε αποτέλεσμα.

Εάν κάποιος πετάει αγνοώντας τους κανόνες εναέριας κυκλοφορίας είναι επικίνδυνος και για τον εαυτό του αλλά και για τους άλλους (τους οποίους δεν σέβεται).

Η απλούστερη λύση είναι η σωστή.
badder
Διαχειριστής||Διαχειρίστρια
 
Δημοσ.: 2712

Re: κανονες κυκλοφοριας και ασφαλεια πτησεων...

Δημοσίευσηαπό GiotaR » Τετ Μαρ 07, 2012 9:56 pm

Τα θέματα ασφάλειας και οι κανόνες κυκλοφορίας δεν αφορούν σε προσωπικές απόψεις και γνώμες αλλά είναι συγκεκριμένα και εμπεριέχονται σε επίσημους κανονισμούς εκπαίδευσης και αεραθλητικής παιδείας, σύμφωνα με διεθνώς αποδεκτά πρότυπα. Οι εκπαιδευτές, οι σχολές, τα σωματεία αλλά και ο κάθε νέος εκπαιδευόμενος ή αεί διδασκόμενος πιλότος,οφείλουμε να επανερχόμαστε τακτικά στα θέματα αυτά και πολύ σωστά, ζητάτε κάτι τέτοιο. Τα σωματεία -και οι ομάδες γενικότερα- σε αυτό το κομμάτι παίζουν σημαντικό ρόλο αλλά και ιδιωτικά ο καθένας μας μπορεί να αναζητήσει τους κανονισμούς και να τους μελετήσει.Όσο κι αν φαίνεται παράδοξο σε μερικούς , το παραπέντε, μια κατεξοχήν δράση ελευθερίας-απελευθέρωσης,δεν μπορεί να υπάρξει σαν ομαδική δραστηριότητα χωρίς υποχρεωτικούς κανόνες, συμβάσεις και "πρέπει" που προστατεύουν, κατά πρώτον εμάς και στην συνέχεια το ίδιο το αεράθλημα και την νομιμότητά του. Αν πετάμε πολλοί μαζί σε ένα μέρος, δεν μας επιτρέπεται να μην τους γνωρίζουμε. Αυτά,ξέρω, ως πιλότος. :D

Ως μέλος τώρα της Επιτροπής, από την άλλη, θα ήθελα να επισημάνω ότι η ΕΑΠ, βρίσκεται σε διαρκή μελέτη παρατήρηση, κινητοποίηση και ετοιμότητα για θέματα που αφορούν την ασφάλεια σε όλα τα επίπεδα, εκπαίδευση και εξέλιξη πιλότου, τοπική πτητική δραστηριότητα, αγώνες κτλ και είναι σε θέση να συνεισφέρει σε όποια ανάγκη ενημέρωσης και πληροφόρησης χρειαστεί.

ΥΓ :P :P :P Γιάννη πάντως συνεννοημένοι δεν ήμασταν εεε;;;;χαχαχαχα :P :P :P

GiotaR
Competition
 
Δημοσ.: 291

Re: κανονες κυκλοφοριας και ασφαλεια πτησεων...

Δημοσίευσηαπό KITSMAN » Τετ Μαρ 07, 2012 11:38 pm

Ξεκινώντας λοιπόν από το περιστατικό θα εκθέσω αυτό που εκείνη τη στιγμή αντιλήφτηκα...
κατά την απογείωση μου και κοιτώντας αριστερά είδα τον Δημήτρη πιο χαμηλά από μένα και κυριολεκτικά να έρχεται ξυρίζοντας την πλάγια δίνοντας μου την εντύπωση ότι επιχειρεί προσγείωση λίγο κάτω από το σημείο απογείωσης....
η απόσταση μας είναι αυτή που φαίνεται στο βίντεο μιας και έχω σχεδόν νορμάλ φακό στην κάμερα, λίγο κάτω από το 35...
ούτε από ηχητικό αλλά και ούτε από κάποιο άλλο σινιάλο κατάλαβα να πηγαίνει κάτι στραβά...
για αυτό και κατά την προσγείωση μου δεν έδειξα ιδιαίτερο ενδιαφέρον, παρά μόνο όταν μου επισημάνθηκε το περιστατικό. Όταν το συζήτησα με τον ίδιο αλλά και με άλλους κατάλαβα τι είχε συμβεί. Τους κανόνες θεωρώ ότι και τους διδάχτηκα σωστά αλλά και τους ξέρω... Αν είχα καταλάβει από την αρχή ότι θα τον έκλεινα τον άνθρωπο, το μόνο σίγουρα είναι ότι θα έκανα κάτι για να το αποτρέψω και όχι για να προκαλέσω ατύχημα.
Άλλωστε λίγο μετά στο βίντεο φαίνεται να απογειώνεται και ο Σαββίδης και αν και είχα εγώ το βουνά δεξιά μου ανοίχτηκα για να μην έχουμε θέμα...
Το ότι πρέπει να γίνονται σεμινάρια ασφάλειας δεν είναι μόνο δική μου αίσθηση αλλά και όσων μέχρι τώρα το έχουμε συζητήσει... μιας και κάθε φορα περισοτεροι πεταμε και οι πιθανοτητες να συμβει κατι δεν είναι πλεον λιγες, παρολη την ασφάλεια που παρέχουν οι πτέρυγες
Η επανάληψη και η συζήτηση περιστατικών κατ εμέ είναι θετική. Αν πάλι θεωρείται άσκοπο το να επαναλαμβάνονται και περά από τις σχολές τα θέματα ασφάλειας, αυτό με βρίσκει αντίθετο μιας και η ειδικότητα στη δουλειά μου είναι η εκπαίδευση σε θέματα ασφάλειας τα οποία γίνονται συνεχόμενα και επαναλαμβάνονται στην καριέρα καθενός πολλές φορές...
Σίγουρα θα ήταν θεμιτό να μιλήσει και ο Δημήτρης για το πώς έκρινε τη στιγμή και το αν ήταν ασφαλές για τον ίδιο να κινείται τόσο κοντά στο έδαφος, και τελικά αν ήταν και αυτό ένας παράγοντας που δεν του έδωσε την ευκαιρία να με αποφύγει… χωρίς βεβαία να θέλω με αυτό να μετατοπίσω τις οποίες ευθύνες έχω… άλλωστε εδώ δεν είναι δικαστήριο αλλά μέσα από στραβά, αλλά και παρατηρητικότητα και προσοχή βγαίνουν συμπεράσματα.

καλά είμαι εγω;
ΤΑ ΠΡΩΤΑ 100 ΧΡΟΝΙΑ ΕΙΝΑΙ ΔΥΣΚΟΛΑ...ΜΕΤΑ ΣΥΝΗΘΙΖΕΙΣ...
KITSMAN
Competition
 
Δημοσ.: 1202

Re: κανονες κυκλοφοριας και ασφαλεια πτησεων...

Δημοσίευσηαπό KITSMAN » Πέμ Μαρ 08, 2012 12:04 am

badder έγραψε:Απο το βίντεο είναι προφανές ότι κάνεις 2 λάθη όσον αφορά τους κανόνες εναέριας κυκλοφορίας.
1. Δεν δίνεις προτεραιότητα σε αυτόν που έχει το βουνό στα δεξιά του (αυτός έχει πάντα προτεραιότητα)
2. Τον εγκλωβίζεις στο βουνό και δεν έχει διαφυγή.
Υποθέτω ότι οι αποστάσεις είνα πιο κοντινές από αυτό που φαίνεται λόγω ευρυγώνιου φακού.

Ερώτηση με κάθε σεβασμό: Δεν διδάχθηκες τους κανόνες αυτούς στην εκπαίδευση ή τους γνωρίζεις και απλά ήταν μια άτυχη στιγμή που μπορεί να συμβεί στο καθένα?

Κανονικά οι κανόνες εναέριας κυκλοφορίας είναι από τα πρώτα και βασικότερα πράγματα που μαθαίνει κανείς στη βασική εκπαίδευση. Δηλαδή δεν χρειάζεται ειδικό σεμινάριο ή ημερίδα μόνο για αυτό. Είναι 10 απλοί κανόνες που αν τηρηθούν από όλους δεν θα έχουμε πρόβλημα.
http://eap.elao.gr/images/stories/docs/KE--.pdf

Έχω γίνει μάρτυρας άπειρες φορές στον Κιθαιρώνα, περιπτώσεων πιλότων που συστηματικά αγνοούν τους βασικούς αυτούς κανόνες. Τους απασχολεί η θέα, το που θέλουν να πάνε, αν κρατάει η πορεία που έχουν, αν το θερμικό είναι μικρό ή μεγάλο, αδιαφορώντας για το τι γίνεται γύρω τους.

Όλοι μας έχεί τύχει να κάνουμε λάθη, αλλά αυτό πρέπει να είναι η εξαίρεση του κανόνα που λέει οτι γνωρίζουμε και τηρούμε τους κανόνες εναέριας κυκλοφορίας.

Εαν γίνει ημερίδα θα πρέπει να έχει θέμα την τήρηση των κανόνων αυτών, και όχι μόνο την εκμάθηση τους (Εισηγητής ΤΣΟΥΛΟΥΦΗΣ). Η εκμάθηση υποτίθεται ότι έχει γίνει και είναι κτήμα όλων. Αν και είμαι σίγουρος ότι στα σεμινάρια που γίνονται κάθε χρόνο αναφέρονται, ας τα πουμε μια φορά ακόμα. Η τήρηση τους όμως είναι αποκλειστικά θέμα του μυαλού που κουβαλάμε. Όσες φορές και να τα πούμε εάν δεν θέλουμε να καταλάβουμε την σοβαρότητα και την αναγκαιότητα τήρησης τους δεν θα έχουμε αποτέλεσμα.

Εάν κάποιος πετάει αγνοώντας τους κανόνες εναέριας κυκλοφορίας είναι επικίνδυνος και για τον εαυτό του αλλά και για τους άλλους (τους οποίους δεν σέβεται).



σίγουρα δεν τίθεται θέμα να γίνει ημερίδα για την μάθηση, αλλά μόνο για την τήρηση...λογικά το επίπεδο εκπαίδευσης είναι αρκετά καλό όποτε ίσως δεν υπάρχει θέμα μάθησης....
ένα ατύχημα εν δυνάμει μπορεί να ήταν πολύ μεγαλύτερο και αυτό θα είναι ένα βασικό θέμα συζήτησης, περά από τον Τσουλουφη θα ήταν χρήσιμο να μιλήσουν και εμπλεκομενοι σε ατύχημα.
Αν καποιος πεταει αγνοώντας τουλάχιστο τους κανόνες ασφάλεις ειναι θεμα όλων μας..
Ειναι αρκετα ευαισθητο θεμα που το προσπερναμε συνηθως ειτε γιατι καποιοι εχετε την πειρα ειτε γιατι καποιοι αλλοι έχουμε αγνοια η εγωισμο...

καλά είμαι εγω;
ΤΑ ΠΡΩΤΑ 100 ΧΡΟΝΙΑ ΕΙΝΑΙ ΔΥΣΚΟΛΑ...ΜΕΤΑ ΣΥΝΗΘΙΖΕΙΣ...
KITSMAN
Competition
 
Δημοσ.: 1202

Re: κανονες κυκλοφοριας και ασφαλεια πτησεων...

Δημοσίευσηαπό badder » Πέμ Μαρ 08, 2012 12:57 am

cop έγραψε:Το ότι πρέπει να γίνονται σεμινάρια ασφάλειας δεν είναι μόνο δική μου αίσθηση αλλά και όσων μέχρι τώρα το έχουμε συζητήσει... μιας και κάθε φορα περισοτεροι πεταμε και οι πιθανοτητες να συμβει κατι δεν είναι πλεον λιγες, παρολη την ασφάλεια που παρέχουν οι πτέρυγες
Η επανάληψη και η συζήτηση περιστατικών κατ εμέ είναι θετική. Αν πάλι θεωρείται άσκοπο το να επαναλαμβάνονται και περά από τις σχολές τα θέματα ασφάλειας, αυτό με βρίσκει αντίθετο μιας και η ειδικότητα στη δουλειά μου είναι η εκπαίδευση σε θέματα ασφάλειας τα οποία γίνονται συνεχόμενα και επαναλαμβάνονται στην καριέρα καθενός πολλές φορές...


Σεμινάρια ασφάλειας γίνονται στον Κιθαιρώνα κάθε χρόνο (τα τελευταία χρόνια που θυμάμαι και μάλιστα δωρεάν). Το πιο πρόσφατο ήταν στις 5 Φεβρουαρίου 2012, ένα μήνα πριν, την ημέρα της κοπής της πίτας.

Φυσικά και πρέπει να υπάρχει επανάληψη (μητήρ μαθήσεως). Αλλά είναι διαφορετικό πράγμα η επανάληψη κάποιου θέματος που γνωρίζουμε με σκοπό της καλύτερη εφαρμογή του και άλλο η αρχική γνώση και κατανόηση.

Στο συγκεκριμένο συμβάν προφανώς έγινε κάποιο λάθος από αυτά που όλοι έχουμε κάνει, και το γεγονός ότι το αντιμετώπισες ώριμα όταν σου επισημάνθηκε, δείχνει ότι το κατανόησες και ότι είσαι άνθρωπος δεκτικός.

Τα λεγόμενα στο προηγούμενο ποστ μου καθώς και όσα ακολουθούν δεν αφορούν εσένα, αφορούν ένα ποσοστό πιλότων (ανεξαρτήτως παλαιότητας) που έχει συγκεκριμένα χαρακτηριστικά που χρειάζονται προσοχή. Με αφορμή λοιπόν το περιστατικό αυτό που συζητάμε, θέλω να επισημάνω τα εξής:

Για τον πολύ κόσμο η πτήση είναι έκφραση ελευθερίας. Η ελευθερία μας όμως έχει όρια. Τα όρια αυτά είναι τα όρια της εισβολής στην ελευθερία του συνανθρώπου μας. Όταν η δική μας ελευθερία καταπατά την δική του ή τον βάζει σε κίνδυνο (ασχέτως μεγέθους), δεν είναι ελευθερία, είναι ασυδοσία και ανευθυνότητα.

Θεωρώ ότι τα τελευταία χρόνια η πτήση με παραπέντε έχει απλοποιηθεί και ο εξοπλισμός έχει γίνει πολύ ασφαλής και εύκολος στη χρήση. Αυτό έχει δημιουργήσει σε κάποιους μια ψευδαίσθηση γενικότερης υψηλής ασφάλειας και ανεμελιάς με αποτέλεσμα να μην υπάρχει ο απαραίτητος σεβασμός στους κινδύνους που εμπεριέχονται στο σπορ / χόμπυ που κάνουμε. Τις περισσότερες φορές αυτοί οι πιλότοι δεν θα καταλάβουν το πρόβλημα εκτός και αν είναι αργά. Ευτυχώς αυτό δεν συμβαίνει εύκολα αλλά μια φορά αρκεί.

Η τήρηση των κανόνων κυκλοφορίας από όσους τους θεωρούν σημαντικούς είναι εύκολη υπόθεση και επιτυγχάνεται σε μεγάλο βαθμό. Το πρόβλημα είναι αυτοί που θεωρούν τους συγκεκριμένους και γενικότερα τους κανόνες που έχουμε, βάρος και υπερβολές που δεν χρειάζονται σε ένα τόσο ελεύθερο σπορ / χόμπυ. Που το μόνο που τους νοιάζει είναι να μάθουν πως θα απογειωθούν (όπως νάναι) για να πετάξουν, και όλα τα άλλα είναι δευτερευούσης σημασίας.

Πολλοί έχουμε γίνει μάρτυρες "παραλίγο" ατυχημάτων επειδή κάποιοι δεν προσέχουν, πετάνε όπως θέλουν και δεν τηρούν τα βασικά. Μπορεί να ενοχλούμαστε προς στιγμήν αλλά λόγω της ωραίας πτήσης μας δεν δίνουμε και πολύ συνέχεια. Και καλά κάνουμε. Καλά να περνάμε και να χαμογελάμε.

Ίσως όμως μια επισήμανση με σωστό και ευγενικό τρόπο σε αυτούς που χρειάζεται να βοηθήσει όμως και αν το ακούσουν από πολλούς να καταλάβουν ότι κάτι κάνουν λάθος και πρέπει να προσαρμοστούν. Στον Κιθαιρώνα (και Καντήλι, Υπατο κτλ) έχουμε γίνει πολλοί. Αυτό είναι καλό αλλά συνοδεύεται και από ευθύνες και ανάγκη για οργάνωση.

Ας αποφασίσουμε τι θέλουμε. Ο καθένας με τον σάκο του που έλεγε και ο παλιόφιλος Αλέξανδρος και να κάνει ότι γουστάρει, ή να οργανωθούμε για την καλύτερη ασφάλεια όλων μας?

Ο αέρας δεν μας ανήκει. Προσωρινά βρισκόμαστε εκεί και πρέπει να δείχνουμε σεβασμό σε όλους (αν θέλουμε να μας σέβονται και αυτοί).

Εαν θέλετε να γίνει συζήτηση για το θέμα την ερχόμενη Κυριακή δηλώστε ενδιαφέρον και να οργανώσουμε στις 10 το πρωι συνάντηση για θέματα ασφαλείας στις Πλαταιές.

Η απλούστερη λύση είναι η σωστή.
badder
Διαχειριστής||Διαχειρίστρια
 
Δημοσ.: 2712

Re: κανονες κυκλοφοριας και ασφαλεια πτησεων...

Δημοσίευσηαπό KITSMAN » Πέμ Μαρ 08, 2012 9:33 am

δηλωστε ημερομηνια και ωρα...
εγω ειμαι μεσα...

καλά είμαι εγω;
ΤΑ ΠΡΩΤΑ 100 ΧΡΟΝΙΑ ΕΙΝΑΙ ΔΥΣΚΟΛΑ...ΜΕΤΑ ΣΥΝΗΘΙΖΕΙΣ...
KITSMAN
Competition
 
Δημοσ.: 1202

Re: κανονες κυκλοφοριας και ασφαλεια πτησεων...

Δημοσίευσηαπό para-mageiras » Πέμ Μαρ 08, 2012 11:06 am


para-mageiras
EN B
 
Δημοσ.: 113

Re: κανονες κυκλοφοριας και ασφαλεια πτησεων...

Δημοσίευσηαπό vagos » Πέμ Μαρ 08, 2012 12:20 pm

para-mageiras έγραψε:http://www.youtube.com/watch?v=-83reY31qaM&feature=context&context=G2e09541RVAAAAAAAAAQ


Αμ πως ??? αν δεν βαλει την σαλτσα ο μαγειρας , ποιος θα την βαλει ?? :P

vagos
Competition
 
Δημοσ.: 1007

Re: κανονες κυκλοφοριας και ασφαλεια πτησεων...

Δημοσίευσηαπό para-mageiras » Πέμ Μαρ 08, 2012 1:32 pm

....και εσυ συνπληρωσες το αλατακι..... :D

para-mageiras
EN B
 
Δημοσ.: 113

Re: κανονες κυκλοφοριας και ασφαλεια πτησεων...

Δημοσίευσηαπό tsouloufis » Πέμ Μαρ 08, 2012 2:02 pm

master sefs αφήστε τα αλάτια και τα πιπέρια κει ελάτε να το κανονίσουμε

__________________________________________________________________
https://web.facebook.com/dreamparaglidi ... =bookmarks
http://www.dreamparagliding.gr/
tsouloufis
Competition
 
Δημοσ.: 1216

Re: κανονες κυκλοφοριας και ασφαλεια πτησεων...

Δημοσίευσηαπό georgek » Πέμ Μαρ 08, 2012 4:43 pm

Στο 0:32 του βίντεο διακρίνεται για πρώτη φορά ο πιλότος που είχε το συμβάν και από το που κοιτάει η πτέρυγά του φανερώνεται η πορεία που έχει επιλέξει. Μόνο ο ίδιος ξέρει τι ήθελε να κάνει αλλά αυτό που καταλαβαίνω από την μορφολογία του Υπάτου, το ύψος και την πορεία του είναι ότι είχε πρόθεση να πετάξει χαμηλά πάνω από την πλαγιά. Πότε το χαμηλά είναι πολύ χαμηλά? Ο καθένας κρίνει για τον εαυτό του τι μπορεί να κάνει και τι όχι.

Στο 1:16 φαίνονται έτοιμοι για απογείωση ένας αετός και ένα παραπέντε. Δεν ήμουν παρών για να μπορώ να ξέρω αν ήταν πράγματι έτοιμοι αλλά ο πιλότος που τραβάει το βίντεο επιλέγει να μείνει στο δυναμικό και να περάσει από μπροστά κλείνοντας την απογείωση.

Στο 5:06 φαίνεται ένας αετός σε πορεία διασταύρωσης. Στο 5:10 υπάρχει ένα σχόλιο-παράπονο αλλά τα γράμματα δεν κρύβουν το αετό και φαίνεται καθαρά η πρόθεσή του να αποχωρήσει και να παραχωρήσει προτεραιότητα στον άλλο πιλότο.

Δεν έχω πρόθεση να σχολιάσω το συμβάν ή τους πιλότους που εμπλέκονται επειδή όμως ο τίτλος του θέματος είναι «κανόνες κυκλοφορίας και ασφάλεια πτήσεων» μέσα σε αυτό το βιντεάκι υπάρχουν διαμαντάκια που τα βλέπω-ουμε-ετε συχνά στο βουνό αλλά δεν σχολιάζονται συχνά.

Τέλος για μια ακόμη φορά το Ύπατο φωνάζει ότι δεν του αρέσει η πολυκοσμία και δεν σηκώνει και πολύ κυκλοφορία.

georgek
EN B
 
Δημοσ.: 46

Re: κανονες κυκλοφοριας και ασφαλεια πτησεων...

Δημοσίευσηαπό KITSMAN » Πέμ Μαρ 08, 2012 5:15 pm

Με οσους συζητησα το θεμα μου ανεφεραν οτι προτεραιοτητα εχει αυτος που πεταει και οχι αυτος που ετοιμαζεται για απογειωση...για αυτο και φερω ευθυνη για το συμβαν. Οποτε εσυ τι πιστευεις οτι μπορει καποιος να κανει διελευσεις η θα πρεπει να παραχωρει χωρο για απογειωση αλλων. Εξαλλου η διελευση μπροστα στην απογειωση δεν ειναι περισοτερο των 30 δευτ, δε οταν εβλεπα καποιον να ετοιμαζεται - τροχοδρομει απομακρυνομουν, φαινεται στο βιντεο.
Οσο για τον συγκεκριμενο αετο που αρχικα διασταυτωνομαστε στην πορεια πετουσε πολυ κοντα στο χωρο απογειωσης δημιουργονας ροτορες για πανω απο 5 λεπτα εως οτου διαμαρτυρηθηκα μεσω ασυρματου.... δυστυχως η καμερα εκλεισε σε εκεινο το σημειο και δε φαινεται η συνεχεια...
Σιγουρα ο σχολιασμος συμβαντων πουδεν εχουμε ιδια αντιληψη θα ηταν τουλαχιστο ανευθυνο απο τον καθενα και στο αυτο περιστατικο τη μιση αληθεια την ξερω εγω και την αλλη μιση ο Λοχαγος...
τωρα το ποσοι μπορουν να πεταξουν σε καθε απογειωση εχει να κανει με τις σνθηκες και την προτεραιοτητα προσβασης... στην 3/2 αλλοι για λοφο τραβηξαν κια αλλοι για προσγειωση, οποτε μπροστα στην απογειωση ο χωρος ηταν καθαρος περα απο διελευσεις που ολοι καναμε...

καλά είμαι εγω;
ΤΑ ΠΡΩΤΑ 100 ΧΡΟΝΙΑ ΕΙΝΑΙ ΔΥΣΚΟΛΑ...ΜΕΤΑ ΣΥΝΗΘΙΖΕΙΣ...
KITSMAN
Competition
 
Δημοσ.: 1202

Re: κανονες κυκλοφοριας και ασφαλεια πτησεων...

Δημοσίευσηαπό Sprayman » Πέμ Μαρ 08, 2012 6:44 pm

para-mageiras έγραψε:....και εσυ συνπληρωσες το αλατακι..... :D :lol:
para-mageira άντε φτιάξε κανένα παστίτσιο :lol: :lol:

Η ζωή ξεκινάει εκεί που ο φόβος πεθαίνει.
OSHO
Sprayman
Competition
 
Δημοσ.: 970

Re: κανονες κυκλοφοριας και ασφαλεια πτησεων...

Δημοσίευσηαπό georgek » Πέμ Μαρ 08, 2012 8:12 pm

cop έγραψε:Με οσους συζητησα το θεμα μου ανεφεραν οτι προτεραιοτητα εχει αυτος που πεταει και οχι αυτος που ετοιμαζεται για απογειωση


Δεν είναι θέμα προτεραιότητας γιατί δεν γίνεται λόγος για προτεραιότητες στην απογείωση ούτε στον κανονισμό του παραπέντε ούτε στον κανονισμό του αετού.

Είναι όμως κομμάτι του airmanship ή αν θέλεις της δεοντολογίας μας.

Δεν κάνουμε φουσκώματα στην προσγείωση όταν έρχεται κόσμος για προσγείωση, φεύγουμε από την προσγείωση για να μην ενοχλούμε, δεν στήνουμε εξοπλισμό μπροστα από αυτόν που είναι έτοιμος να απογειωθεί, δεν περνάμε μπροστά από αυτόν που ετοιμάζεται για απογείωση, δεν μπλοκάρουμε την απογείωση με την παρουσία μας και άλλα πολλά.

Ότι ανέφερα δεν το λέω προσωπικά για σένα και σου ζητώ προκαταβολικά συγνώμη αν θίχτηκες από σχόλια μου αλλά με το βιντεάκι σου και την συζήτηση που γίνεται βρήκα καλή ευκαιρία να σχολιάσω κάποια θέματα που με απασχολούσανε και δεν έχω δεί να σχολιάζονται.

Αν ανοίξω καινούργιο θέμα στο φόρουμ για πράγματα που μας ενοχλούνε στο βουνό ή τι σημαίνει δεοντολογία για μας φοβάμαι ότι θα μείνω χωρίς απαντήσεις.

georgek
EN B
 
Δημοσ.: 46

Re: κανονες κυκλοφοριας και ασφαλεια πτησεων...

Δημοσίευσηαπό KITSMAN » Πέμ Μαρ 08, 2012 8:44 pm

όχι του εναντίων... δε θίχτηκα, άλλωστε για αυτό έβαλα το βίντεο και προκάλεσα και μονός μου τη συζήτηση γιατί πέρα από τα δικά μου λάθη σίγουρα κάνουν και άλλοι τους οποίους και δε βλέπω πρόθυμους να συμμετάσχουν σε μια συζήτηση για την εφαρμογή και τήρηση κανόνων...
απλά πιστεύω λόγω εμπειρίας ότι κρίση σε περιστατικό μπορούμε να κάνουμε μόνο κατόπιν ακριβούς μαρτυρίας των εμπλεκόμενων...

καλά είμαι εγω;
ΤΑ ΠΡΩΤΑ 100 ΧΡΟΝΙΑ ΕΙΝΑΙ ΔΥΣΚΟΛΑ...ΜΕΤΑ ΣΥΝΗΘΙΖΕΙΣ...
KITSMAN
Competition
 
Δημοσ.: 1202

Re: κανονες κυκλοφοριας και ασφαλεια πτησεων...

Δημοσίευσηαπό Sprayman » Πέμ Μαρ 08, 2012 9:50 pm

''κρίση σε περιστατικό μπορούμε να κάνουμε μόνο κατόπιν ακριβούς μαρτυρίας των εμπλεκόμενων''.Αυτό από κάπου το έχεις πάρει. :mrgreen:

Η ζωή ξεκινάει εκεί που ο φόβος πεθαίνει.
OSHO
Sprayman
Competition
 
Δημοσ.: 970

Re: κανονες κυκλοφοριας και ασφαλεια πτησεων...

Δημοσίευσηαπό KITSMAN » Πέμ Μαρ 08, 2012 11:01 pm

κοίτα, απο το 2003 έχω εμπλακεί και αστικοποιήσει αποτιμήσεις και πραγματικά περιστατικά πάρα πολλές φορές...
χωρίς να κρίνουμε αυτό που αναπαριστούσαμε, πάντα για να γίνει αποτίμηση έπρεπε να συμμετέχουν οι εμπλεκόμενοι. Όταν ακούγαμε το κάθε περιστατικό για πρώτη φορά η γνώμη που σχηματίζαμε τις περισσότερες φορές απείχε σε σχέση με τους χειρισμούς των εμπλεκόμενων μιας και η αδρεναλίνη και ο πανικός είναι κακός σύμβουλος και οδηγεί σε λανθασμένες η υπερβολικές αντιδράσεις. Οπότε μια αναπαράσταση η αποτίμηση είναι καλό να παραμένει στα γεγονότα και όχι σε κρίσεις...

καλά είμαι εγω;
ΤΑ ΠΡΩΤΑ 100 ΧΡΟΝΙΑ ΕΙΝΑΙ ΔΥΣΚΟΛΑ...ΜΕΤΑ ΣΥΝΗΘΙΖΕΙΣ...
KITSMAN
Competition
 
Δημοσ.: 1202

Re: κανονες κυκλοφοριας και ασφαλεια πτησεων...

Δημοσίευσηαπό lovedoctor » Παρ Μαρ 09, 2012 1:04 am

Πολύ ανάλυση βλέπω πέφτει και πολλοί ίσως μπερδεύονται από αυτά που διαβάζουν, μέσα σ'αυτούς και εγώ. Από τη δική μου πλευρά cop έκανες λάθος εκτίμηση γιατί ο λοχαγός είχε προτεραιότητα άσχετα με το πόσο κοντά στο βουνό πετούσε ή με το άν ήθελε να προσγειωθεί ή με το πόσο υψομετρική διαφορά είχατε, που νομίζω δεν ήταν παταπάνω από 20 μέτρα την ΄στιγμή που ''πάτησε'' ο λοχαγός. Με το που τον είδες έπρεπε να στρίψεις προς τα έξω και να του αφήσεις χώρο (τουλάχιστον 3-4 πτέρυγες) να κάνει ότι έχει αποφασίσει (ξύσει τα πουρνάρια, προσγειωθεί για να δει αν φύτρωσε το χαμομήλι, συνεχίσει την πτήση του). Μήπως έχεις καθόλου φανταστεί τι περίπου μπορεί να σας είχε συμβεί άν ο λοχαγός δεν ήταν έμπειρος, δεν αντιδρούσε έτσι και βρισκόσουν να κάνεις λεπτομερή έλεγχο στη γεωμετρία του χείλους προσβολής του δέλτα?

το καλό είναι οτι κατάλαβες ότι τον έκλεισες και εννοείται ότι το έκανες κατα λάθος. Ολοι είμασταν κάποτε απρόσεκτοι και όλοι έχουμε κάνει καγκουριές και ίσως περισσότερες από πολλούς και εγώ. το θέμα είναι στο δυνατό να μην γίνονται και αν τυχόν γίνουν να μην έχουν δυσάρεστες συνέπειες στους εμπλεκόμενους.


Στο θέμα οτι προτεραιότητα εχει αυτος που πετάει θα σου απαντήσω ως εξής: Ας πούμε ότι κατεβαίνω κιθαιρώνα με το μικρό πανάκι μου των 33 τετραγωνικών απογειώνομαι πρώτος και επειδή κρατάει μπροστά στην απογείωση κάθε 2 λεπτά κάνω και μια διέλευση μπροστά σου ενώ περιμένεις να απογειωθείς, πως θα σου φαινόταν? πιστεύεις ότι θα προλάβαινες να απογειωθείς? εγώ δεν θα προλάβαινα πάντως.


είπες ότι εδώ δεν είναι δικαστήριο, συμφωνώ, και γιαυτό και γράφω απλά η γνώμη μου είται σωστή είται λάθος.

don't leave your dreams on the cemetery
lovedoctor
Competition
 
Δημοσ.: 251

Re: κανονες κυκλοφοριας και ασφαλεια πτησεων...

Δημοσίευσηαπό KITSMAN » Παρ Μαρ 09, 2012 1:20 am

και επιμενω στο οτι μονο σαφη αντιληψη περα απο μενα και τον Λοχαγο δεν εχει κανεις αλλος... όλα τα άλλα ειναι οικασιες... το βιντεο το ανεβασα για να προκληθει μια συζητηση γυρω απο το θεμα ασφαλειας πτησεων και κανονισμων κυκλοφοριας, γιατι το μονο σιγουρο ειναι οτι λαθη αλλων τα βλεπουμε ολοι, ισως οχι τα δικα μας αλλα των αλλων παντα και ειμαστε ετοιμοι και για το πορισμα. Απο την πρωτη στιγμη της προσγειωσης μου, μου εγινε σαφες το λαθος μου και ζητησα συγνωμη απο τον ανθρωπο που παρολιγο να του δημιουργησω σοβαροτερο προβλημα.
στον κιθαιρωνα αυτο γινεται κατα κορον, ειτε απο παλιους ειτε απο νεους οταν προσπαθουν να διατηρησουν το υψος με το δυναμικο, αλλα ολοι απαγειωνομαστε....
οποτε τι? νεος που πεταει μπροστα στην απογειωση ειναι λαθος, αλλα παλιος ποτε? και αν και ο παλιος ειναι και αυτος λαθος τοτε γιατι συνεχιζει να γινεται?
πως γινεται προτεραιοτητα να εχει αυτος που πεταει αλλα στη δικη μου περιπτωση που μια φορα εκανα διελευση μπροστα απο την απογειωση στο ιδιο υψος να ισχυει το αντιθετο?
η αναλυση δεν ειναι κακη, για αυτο μπορουμε και πεταμε, γιατι καποιοι αλλοι το κανουν καθημερινα σε υλικα και καταστασεις...

καλά είμαι εγω;
ΤΑ ΠΡΩΤΑ 100 ΧΡΟΝΙΑ ΕΙΝΑΙ ΔΥΣΚΟΛΑ...ΜΕΤΑ ΣΥΝΗΘΙΖΕΙΣ...
KITSMAN
Competition
 
Δημοσ.: 1202

Re: κανονες κυκλοφοριας και ασφαλεια πτησεων...

Δημοσίευσηαπό tsouloufis » Παρ Μαρ 09, 2012 10:34 am

παναγιωτη την επομενη φορα που θα ερθεις βουνο να εχεις και το μπλοκακι με τις κλησεις μαζι και δεν θα την χαρισεις σε κανεναν

__________________________________________________________________
https://web.facebook.com/dreamparaglidi ... =bookmarks
http://www.dreamparagliding.gr/
tsouloufis
Competition
 
Δημοσ.: 1216

Re: κανονες κυκλοφοριας και ασφαλεια πτησεων...

Δημοσίευσηαπό tsouloufis » Παρ Μαρ 09, 2012 10:47 am

cop έγραψε:και επιμενω στο οτι μονο σαφη αντιληψη περα απο μενα και τον Λοχαγο δεν εχει κανεις αλλος... όλα τα άλλα ειναι οικασιες...



Παναγιώτη εδώ έχεις λάθος ... σαφώς και πολλοί πιλότοι με εμπειρία και πείρα έχουν την αντίληψη από το βίντεο να καταλάβουν τι ακριβώς έκανες. τώρα το πως λέει ο καθένας την γνώμη του αυτό είναι άλλη ιστορία.



lovedoctor ο Παναγιώτης μετά το φιλικό χώσιμο από εμάς έχει καταλάβει πολύ καλά τι έκανε, και είμαι σίγουρος ότι θα προσπαθήσει να μην το ξανά κάνει , αλίμονο σε κάποιους που τα λες και είναι σαν να τα λες σε τοίχο.

__________________________________________________________________
https://web.facebook.com/dreamparaglidi ... =bookmarks
http://www.dreamparagliding.gr/
tsouloufis
Competition
 
Δημοσ.: 1216

Re: κανονες κυκλοφοριας και ασφαλεια πτησεων...

Δημοσίευσηαπό ian » Παρ Μαρ 09, 2012 10:51 am

cop έγραψε:στον κιθαιρωνα αυτο γινεται κατα κορον, ειτε απο παλιους ειτε απο νεους οταν προσπαθουν να διατηρησουν το υψος με το δυναμικο, αλλα ολοι απαγειωνομαστε....
οποτε τι? νεος που πεταει μπροστα στην απογειωση ειναι λαθος, αλλα παλιος ποτε? και αν και ο παλιος ειναι και αυτος λαθος τοτε γιατι συνεχιζει να γινεται?
πως γινεται προτεραιοτητα να εχει αυτος που πεταει αλλα στη δικη μου περιπτωση που μια φορα εκανα διελευση μπροστα απο την απογειωση στο ιδιο υψος να ισχυει το αντιθετο?
η αναλυση δεν ειναι κακη, για αυτο μπορουμε και πεταμε, γιατι καποιοι αλλοι το κανουν καθημερινα σε υλικα και καταστασεις...


Στους κανονισμούς δεν γράφει κάτι για αυτήν την περίπτωση, όμως από ευγένεια πρέπει εάν πετάμε πέρα δώθε μπροστά από την ααπογείωση και βλέπουμε στημένους για απογείωση να τους δίνουμε και λίγο χώρο για να πετάξουν και αυτοί.

Θα σου πω όμως ότι 99% οι παλιοί πιλότοι δεν βολοδέρνουν χωρίς σοβαρό λόγο μπροστά απο την απογείωση,(εκτός από έναν ο οποίος έτσι και αλιώς συνήθως το κάνει όταν δεν μπορείται να πετάξετε λόγω έντασης και σας προσφέρει και θέαμα :D ) συνήθως θα κάνουν ένα δύο περάσματα και μετά θα φύγουν για άλλα, μόνο αν πέσουν οι συνθήκες και τύχει και είναι εκεί (μπροστά απο την απογείωση) και είναι το μόνο μέρος που κρατάει θα παραμείνουν εκεί μέχρι να ανέβουν και πάλι οι συνθήκες.

Συνήθως αυτοί που δημιουργούν το πρόβλημα στην απογείωση είναι οι νέοι που μαθαίνουν δυναμικό αργά το απόγευμα και βολοδέρνουν ασταμάτητα πέρα δώθε μπροστά απο την απογείωση διοτι
1)μπροστά από την απογείωση κραταει εκεινη την ωρα καλύτερα και 2) αισθάνονται περισότερη ασφάλεια να πετάνε κοντά στον χωρο της απογείωσης.
Οπωσδήποτε όμως κανείς δεν τους κατηγορεί γιατι όλοι περάσαμε από αυτό το στάδιο και οποσδήποτε έτσι είναι φισιολογικό να γίνεται μέχρι σιγα σιγά να εξελιχτούμε.

Τώρα αφού έθεσες προς συζήτηση το θέμα για τους κανόνες κυκλοφορίας επιτρεψέ μου να σχολιασω και να πώ οτι αυτοί είναι πολύ απλοί και κατανοητοι μετρημένοι στα δάχτυλα, τους μαθαίνουμε στην εκαπαίδευση δεν τους ξεχνάμε ποτέ και φυσικά πάντα τους εφαρμόζουμε.
Στα σεμινάρια που διοργανώνουν οι εκπαιδευτες πάντα αναφέρονται οι κανόνες ασφαλείας περισότερο για να υπενθιμήσουν στην τηρησή τους γιατί βλέπουν συνέχεια την μη εφαρμοσιμότητά τους στο βουνό.


Το Παρα5 ειναι ψυχολογικό αθλημα
ian
Competition
 
Δημοσ.: 210

Επόμενο

Επιστροφή στην Ασφάλεια Πτήσεων - Συμβάντα

Μελη σε συνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 21 επισκέπτες