Ημερομηνία Κυρ Μάιος 04, 2025 4:35 am
Text Size
Αρχική Κοινότητας Γενική Συζήτηση Συζητήσεις

Συζητήσεις

Απορία ή καλύτερα αδικία;

Θέματα γενικού ενδιαφέροντος που αφορούν τον χώρο του αλεξιπτώτου πλαγιάς.

Συντονιστής: Moderators

Απορία ή καλύτερα αδικία;

Δημοσίευσηαπό jianniskys » Σάβ Μάιος 01, 2010 3:41 am

Γειά σας φίλοι παραπεντούσηδες
Θα ήθελα να εκφράσω μία απορία σχετικά με το 1ο task το Σάββατο στην Παραμυθιά.
Την συγκεκριμένη ημέρα επελέγη να πετάξουμε elapsed time, δηλαδή χωρίς συγκεκριμένη χρονική στιγμή έναρξης, όπως είναι σε άλλα είδη αγώνων, και να μετρήσει ο προσωπικός χρόνος που ο καθένας θα ολοκλήρωνε το task, ανεξαρτήτως της σειράς που θα έφτανε στο goal.
Θυμίζω και την χαρακτηριστική φράση στην απογείωση, για το είδος του αγώνα, απο τον Ιωακείμ:"φανταστείτε να μην ήταν και elapsed time!!", όταν είδε όλους μας να προσπαθούμε να απογειωθούμε όλοι μαζί. Πράγμα που σημαίνει οτι δεν έχει την σπουδιότητα του αγώνα race to goal, που κρίνεται κατα κύριο λόγο απο το ποιός φτάνει πρώτος στο στόχο.
Η συγκεκριμένη ημέρα έδωσε 1000 βαθμούς στον πρώτο.
Η βαθμολογία των αγωνιζόμενων μιας αγωνιστικής ημέρας συνίσταται απο διάφορες παραμέτρους, μια απο αυτές και η προπόρευση που διατηρούν στον αγώνα(leading points)
Ο πρώτος πήρε, αν δεν απατώμαι, 300 βαθμούς leading points, δηλαδή to 1/3 σχεδόν της συνολικής βαθμολογίας του.
Φυσικά και συμμερίζομαι την άποψη οτι ο προπορευόμενος ρισκάρει και δείχνει το δρόμο στους επόμενους και γιαυτό πρέπει να πριμοδοτείται.
Ο πρώτος πριμοδοτήθηκε με 300 βαθμούς leading points και ο 12ος(εγώ) με 1,2.
Η απορία μου είναι:Πώς είναι δυνατόν σε ένα τέτοιου είδους αγώνα(elapsed time) να δίνονται τόσοι πολλοί βαθμοί σε κάποιον- κάποιους που προπορεύονται; Τότε πιο το νόημα να χαρακτηρίζουμε τους αγώνες διαφορετικά?
Μήπως το σύστημα βαθμολόγησης είναι άδικο ή μήπως έχει γίνει κάποιο λάθος;

jianniskys
EN D
 
Δημοσ.: 169

Re: Απορία ή καλύτερα αδικία;

Δημοσίευσηαπό badder » Σάβ Μάιος 01, 2010 10:42 pm

Ούτε και εγώ το θυμόμουν ακριβώς αλλά το ξανακοίταξα και όπως φαίνεται παρακάτω δεν τίθεται καν θέμα 300 βαθμών, μάλλον από άλλη στήλη είναι αυτό το νούμερο.

Δέν έχετε τα κατάλληλα δικαιώματα να δείτε τα αρχεία σε αυτή τη δημοσίευση.
Η απλούστερη λύση είναι η σωστή.
badder
Διαχειριστής||Διαχειρίστρια
 
Δημοσ.: 2712

Re: Απορία ή καλύτερα αδικία;

Δημοσίευσηαπό achim » Κυρ Μάιος 02, 2010 11:21 am

Κάθε είδος αγώνα είναι εξίσου σπουδαίο.

Το ότι ήταν Elapsed time δινει πιο χαλαρή χρονική βιασύνη στην απογείωση (αφού ο χρόνος σου είναι προσωπικός) σε σχέση με το race to goal που όλοι προσπαθούν να απογειωθούν ταυτόχρονα για να έχουν τον περισσότερο δυνατό χρόνο να πάρουν ύψος περιμένοντας το άνοιγμα του start (το οποίο ανοίγει για όλους την ίδια στιγμή).

Πάνω σε αυτό βασίζονταν το σχολιό μου και όχι στη σπουδαιότητα του είδους του αγώνα.

Τελικά όμως όπως απο τα γεγονότα αποδείχθηκε ότι οι πιλότοι κερδίζοντας ύψος είχαν πολύ καλή διασπορά που σημαίνει θα μπορούσε άνετα να γίνει και η πρώτη μέρα race to goal (αλλά αυτό δεν μπορείς να το μαντέψεις με οριακές καιρικές συνθήκες)

achim
Competition
 
Δημοσ.: 549

Re: Απορία ή καλύτερα αδικία;

Δημοσίευσηαπό VENTUS » Κυρ Μάιος 02, 2010 4:09 pm

8)

VENTUS
EN B
 
Δημοσ.: 40

Re: Απορία ή καλύτερα αδικία;

Δημοσίευσηαπό freedom » Δευτ Μάιος 03, 2010 7:43 pm

Αθλητές 45
Άνοιγμα παραθύρου 15.00
Air Start 15.00
Απογείωση σε χώρο απογείωσης 1 η 2 αλεξιπτώτων το πολύ.

Επειδή είμαι άσχετος με κανονισμούς υπάρχει εξήγηση για το παραπάνω.???

freedom
Competition
 
Δημοσ.: 295

Re: Απορία ή καλύτερα αδικία;

Δημοσίευσηαπό achim » Τρί Μάιος 04, 2010 9:41 am

Έχουμε πάει σε μεγάλους αγώνες (Παγκόσμια – Πανευρωπαϊκά) και έχουμε απογειωθεί πολύ αργά το απόγευμα π.χ. (Ισπανία 2001 στις 5:40 το απόγευμα).

Επίσης σε Παγκόσμια – Πανευρωπαϊκά απογειώσεις για 2 αλεξίπτωτα (Πορτογαλία 2003 & Σερβία 2008).

Οι κανονισμοί το επιτρέπουν κανονικότατα, αρκεί να υπάρχει οργάνωση και ασφάλεια σε ότι χρειαστεί.

Και σε πολλές άλλες τοποθεσίες που γίνονται αγώνες επίσης υπάρχει στενότητα χώρου.
Το θέμα είναι να μην υπάρχει στενότητα μυαλού (αυτό για όλους μας).

Με καλή θέληση και κατάλληλους ανθρώπους στις κατάλληλες θέσεις όλα τα προβλήματα λύνονται.

Ιωακείμ

achim
Competition
 
Δημοσ.: 549

Re: Απορία ή καλύτερα αδικία;

Δημοσίευσηαπό GiotaR » Τρί Μάιος 04, 2010 10:13 am

Αγαπητοί φίλοι, σε κάθε αγώνα μπορεί να γίνουν κάποιες παρανοήσεις, αλλά αδικίες δεν είναι εύκολο να συμβούν. Οι κανονισμοί τηρούνται, η κατάρτιση της Τεχνικής Επιτροπής είναι δεδομένη και βεβαίως οι αθλητές, πάντα έχουν δικαίωμα λόγου και ένστασης, αν χρειαστεί. Η απαίτηση του να τηρηθούν τα πρέποντα και από τις δύο πλευρές, είναι αυτονόητη. Αλλά και η καλοπιστία επίσης.

Η βαθμολόγηση και η παραμετροποίησή της είναι σημαντικός παράγοντας του αγώνα. Για τον αθλητή, αποτελεί ένα μέρος της προετοιμασίας του και της στρατηγικής του, ειδικά αν θέλει να είναι στις πρώτες θέσεις. Λογικό είναι να δημιουργούνται απορίες και να προκύπτουν ερωτήματα, γιατί ενώ κάθε αθλητής μπορεί –και υποχρεούται-να μελετήσει τους κανονισμούς αγώνων δεν μπορεί αντίστοιχα εύκολα να μελετήσει και το σύστημα βαθμολόγησης. Ίσως είναι χρήσιμο να φροντίσουμε στο μέλλον να υπάρχει στην ενημέρωση του αγώνα και ειδική παράγραφος που θα επεξηγεί κάποια βασικά σημεία του scoring, σε sait ξένων αγώνων το έχω δει.

Όσοι έχουν για 2-3 μέρες τον ρόλο του διοργανωτή σε έναν αγώνα αφουγκράζονται τις ανάγκες και τα θέματα των αθλητών, δέχονται και τις παραλήψεις τους, τα νεύρα τους, δίνουν εξηγήσεις και πάντα «καλή τη πίστη» λειτουργούν, για να επιτύχει ο αγώνας και να μην υπάρχουν δυσαρέσκειες. Δεν υπάρχει αγώνας που να μην μας απασχολήσει το ένα ή το άλλο, και όπως είναι φυσικό, θέματα προκύπτουν πάντα, και ανά πάσα στιγμή. Πχ, στην Παραμυθιά, κάποια ομάδα, από αμέλεια, δηλώθηκε—δημιουργήθηκε---άλλαξε, κάτι τέτοιο τέλος πάντων--- μετά την εξαγωγή των αποτελεσμάτων των ομάδων, και ήρθε και πρώτη τελικά. Τι να κάνουν οι διοργανωτές, πάντα, δείχνουν την καλή τους πίστη.

Καλή θέληση και ανοιχτό μυαλό, όπως σωστά λέει και ο Ιωακείμ. Για να εξελιχθούμε όλοι και να γίνουμε καλύτεροι, πιο οργανωμένοι και πιο συνεπείς, να αντλούμε χαρά από κάθε μας προσπάθεια σαν αθλητές ή διοργανωτές. Οι αγώνες συνεχίζονται και ευκαιρίες υπάρχουν πολλές και για όλους. :P :P

GiotaR
Competition
 
Δημοσ.: 291

Re: Απορία ή καλύτερα αδικία;

Δημοσίευσηαπό tsouloufis » Τρί Μάιος 04, 2010 10:37 am

Καλή θέληση και ανοιχτό μυαλό, όπως σωστά λέει και ο Ιωακείμ. Για να εξελιχθούμε όλοι και να γίνουμε καλύτεροι, πιο οργανωμένοι και πιο συνεπείς, να αντλούμε χαρά από κάθε μας προσπάθεια σαν αθλητές ή διοργανωτές. Οι αγώνες συνεχίζονται και ευκαιρίες υπάρχουν πολλές και για όλους.

ποοοοσα χρονια το ακουμε αυτο ??????????????????

Γιατί μετά από κάθε αγώνα υπάρχει ΠΑΝΤΑ γκρίνια ΕΛΕΟΣ δηλ. είναι κουραστικό
Γιατί πρέπει συνέχεια να λέτε τα στραβά και μετά να λέτε όλα θα φτιάξουν αρκεί να υπάρχει θέληση
Δεν έχω δει μετά από κάποιον αγώνα να λέτε (αυτός έκανε αυτό μπράβο , αυτός έκανε εκείνο μπράβο )απλά πετάτε τα αποτελέσματα και είμαστε οκ
Φτάνει η γκρίνια μετά από κάθε αγώνα

__________________________________________________________________
https://web.facebook.com/dreamparaglidi ... =bookmarks
http://www.dreamparagliding.gr/
tsouloufis
Competition
 
Δημοσ.: 1216

Re: Απορία ή καλύτερα αδικία;

Δημοσίευσηαπό norad » Τρί Μάιος 04, 2010 11:56 am

tsouloufis έγραψε:Φτάνει η γκρίνια μετά από κάθε αγώνα


Κάτσε ρε Μήτσο! Όπααα... για κάτσε.... εμάς που περιμένουμε πως και πως αυτή την υγιή ανταλλαγή απόψεων μετά από κάθε αγώνα για να συνοδεύσει το καφεδάκι μας, μας σκέφτηκες; Ε;;;

norad
Διαχειριστής||Διαχειρίστρια
 
Δημοσ.: 2013

Re: Απορία ή καλύτερα αδικία;

Δημοσίευσηαπό freedom » Τρί Μάιος 04, 2010 12:59 pm

Οκ παιδιά ...κουβεντουλα κανουμε δεν γκρινιζει κανεις. :D
Λάθη , παραλήψεις κλπ πάντα υπήρχαν και θα υπάρχουν .
Και το ότι υπάρχει κατανόηση για όλα φαίνετε στην πράξη από την ώριμη και υποδειγματική και κόσμια συμπεριφορά όλων των αγωνιζόμενων.
Το θέμα είναι εάν μαθαίνουμε μέσα από αυτά. Κυρίως οι έχοντες την ευθύνη για την ανάθεση και διοργάνωση του πρωταθλήματος.
18 χρόνια Ελληνικό πρωτάθλημα και νομίζω ότι ακόμα δεν έχουμε καταλάβει τι σημαίνει το concept ΑΓΩΝΕΣ .
Πρωτάθλημα 1992 …50 συμμετοχές
Πρωτάθλημα 2010 …συμμετοχές.
Αυτό εάν σημαίνει εξέλιξη για εσάς και εγώ ..μαζί σας. 8)
Περιοχές που μπορούν να φιλοξενήσουν σοβαρούς αγώνες πρωταθλήματος 3-4 σε όλη την Ελλάδα .
Επιμένουμε στου γκαγκαραμπη τα στενά σε λάθος μέρος και λάθος χρόνο.
Πόσοι Κριτικοί ήρθαν φέτος στους αγώνες?? ( αφού το σύστημα τους πετά έξω)
Στην παραμυθία δεν ξέρω εάν το καταλάβατε αλλά νομίζω ότι ανακοινώσατε αγώνα laps time ενώ έγινε αγώνας ground start ..τουλάχιστον αυτό φαίνετε .
Η ερώτηση μου είναι ξέρετε ποτέ γίνετε αγώνας laps time η ground start??
Σε απογείωση που μπορούν να απογειωθούν 1-2 αθλητές εκ τον πραγμάτων κάποια πράγματα δεν γίνονται.
Προσωπικά δεν θέλω να κρίνω κανέναν και για τίποτα μάλλον θα ήθελα να ευχαριστήσω αυτούς που έκαναν τον αγώνα και όχι να τους κρίνω αρνητικά.
Δεν μπορώ να πω περισσότερα απ ότι μπορεί να αντιληφτεί ο μέσος νους γιατί οι απόψεις για το τι σημαίνουν αγώνες έχουν χαοτική διαφορά μεταξύ τους και δεν συζητιούνται σε φόρουμ.

Και επειδή πρέπει να ξεκαθαρίσω και κάτι για κάτι σαχλαμάρες που λένε ορισμένοι ανεγκέφαλοι .
1ον δεν ενδιαφέρομαι να οργανώσω εγώ προσωπικά κανέναν αγώνα τουλάχιστον για τα επόμενα 10 χρόνια.
2ο Δεν με ενδιαφέρει καθόλου η κατάληξη του πρωταθλήματος για το ποιος θα κερδίσει η θα χάσει
3ο η ομάδα της Freedom συστάθηκε περισσότερο από τους πιλότους παρά από εμένα προσωπικά τους είχα ανακοινώσει ότι συμμετέχουν δεν συμμετέχουν μου είναι αδιάφορο.
4ο Δεν ανήκω ούτε συνεργάζομαι με το ΑΕΦΙΠ εάν τους κάνω τον διευθυντή αγώνα είναι ύστερα από έκκληση του φίλου Πέτρου και Ρήγα . Και εάν βρουν άλλο διευθυντή αγώνα την επόμενη στιγμή εξαφανίστηκα. Έχω άλλα πράγματα καλύτερα να κάνω.

15 χρόνια στην κορυφή του πρωταθλήματος χορτάσαμε ,μπουχτίσαμε , ωριμάσαμε ,Βαρεθήκαμε. Και ίσως να μεγαλώσαμε και λιγάκι.
Βαρέθηκα ( με την καλή έννοια)να βλέπω το Μπακουνη το μερελη τον Ιωακείμ κλπ στους αγώνες 15 χρόνια τώρα το νέο αίμα που είναι????
Το νέο αίμα δεν υπάρχει γιατί με αυτές τις πρακτικές και νοοτροπία που έχουν οι αγώνες σήμερα προτίμα να κάθετε σπίτι του.

Και παρακαλώ μην εκλαμβάνει κανείς τα γραπτά μου ως κακοπροαίρετα δεν έχω διάθεση να κρίνω κανέναν και για τίποτα . Απλά λέω ότι το θέμα αγώνες θέλει αλλαγή πλεύσης με νέους ορίζοντες.

Ελπίζω του χρόνου αξιολογώντας τις παραλήψεις η λάθη του παρελθόντος και αφού μάθουμε να συζητάμε τα πράγματα να είναι ακόμα καλύτερα.

Ραντεβού στην Αμφίκλεια…με κέφι. :D :D

freedom
Competition
 
Δημοσ.: 295

Re: Απορία ή καλύτερα αδικία;

Δημοσίευσηαπό george29041 » Τρί Μάιος 04, 2010 1:38 pm

Για να δουμε...απο το χωριο μου μεχρι Παραμυθια κανα 2ωρο στο νερο με το αμαξι ητοι περιπου 25 με 30 λιτρα καυσιμο+6 γιουρα τα διοδια +53 η συμετοχη+ 10 κατι να φας και να πιεις,ολα αυτα για 1 μονο μερα που επιτρεπει η δουλεια,χονδρικως μια 100σταρου οι οι οιιιι μανα μου δεν την διαθετω δυστηχως :cry: οποτε παμε 2 με ενα αμαξι δεν τρωμε δεν πινουμε :lol: δεν πληρωνουμε συμετοχη και ασφαλεια :oops: πεταμε εκτως αγωνα για την παρτη μας και ετσι τη βγαζουμε στους δυσκολους οικονομικα καιρους που ζουμε :wink:

ΠΟΛΥ ΓΡΑΦΕΙΣ...ΛΙΓΟ ΠΕΤΑΣ :lol: :lol: :lol:
george29041
Competition
 
Δημοσ.: 376

Re: Απορία ή καλύτερα αδικία;

Δημοσίευσηαπό GiotaR » Τρί Μάιος 04, 2010 5:35 pm

:P 17:30....απόγευμα είναι....Ένα καφέ ακόμα για τον Αλεξ, πλιαζζζζ... :P

Ποσοτικά ή ποιοτικά κριτήρια μπορεί να εφαρμόζει κάποιος για να αξιολογήσει τα πράγματα. Εγώ προσωπικά:
:arrow: Αξιολογώ με βάση τα δεδομένα που έχω και όχι με ιδεατά πρότυπα που έχω στο μυαλό μου, έτσι νομίζω ότι είμαι πάντα προσγειωμένη και κοντά στην σημερινή πραγματικότητα.
:arrow: Θεωρώ τύχη που οι παλιοί ίδιοι σε κάθε αγώνα υπάρχουν, και μας δείχνουν τον δρόμο, γιατί όλοι τους είναι εξελιγμένοι, ακολουθούν την νέα εποχή, είναι ενεργοί πιλοταράδες, έχουν περισσότερη εμπειρία και πιο πολύ σοφία να μεταδώσουν σε όλους, είναι σταθερές αξίες σε έναν μεταβαλλόμενο ιπτάμενο κόσμο, όπου «τσαμπιόνια» «πυροτέχνημα» έρχονται και χάνονται σε μια -άντε δύο- αγωνιστικές, θύματα μιας κακώς εννοούμενης γρήγορης, εξέλιξης.
:arrow: Το μόνο ποσοτικά δυσανάλογο που βλέπω στο ελληνικό παραπέντε είναι ότι οι χομπίστες είναι πιο πολλοί από τους αθλητές και αυτό γιατί η εκπαίδευση χολαίνει, και κυρίως καταναλώνεται στο Α επίπεδο. Βλέπω, (αφού οι εκπαιδευτές δεν κατάφεραν ακόμα να οργανωθούν)ότι το αθλητικό παραπέντε μπορεί να υποστηριχτεί μόνο μέσα από τα σωματεία με την διοργάνωση σεμιναρίων και μαθημάτων και φυσικά, αγώνων. Όλοι οι παλιοί αθλητές είναι αυτοδίδακτοι και σε αυτούς πρέπει να στηριζόμαστε για να εκπαιδευτούν οι νεότεροι. Αυτό δείχνει η μεγάλη διάθεση των σωματείων να διοργανώνουν σεμινάρια με εισηγητές τους καλύτερους αθλητές.
:arrow: Το να στηρίζεις έναν νέο αθλητή ή ένα νέο ή μικρό σωματείο στην προσπάθειά του να «σταθεί» και να εξελιχθεί είναι ένα βαρύ χρέος όλων των παλιών και όχι μια δυσάρεστη και αναγκαστική αγγαρεία. Όποιος στηρίζει την εξέλιξη, πρέπει να το κάνει με πράξεις και να βρίσκεται πάντα εθελοντής δίπλα στους νέους αθλητές ή σωματεία τον καλούν.
:arrow: Στην Παραμυθιά υπάρχουν 4-5 το πολύ ενεργά παιδιά και διοργάνωσαν αγώνα για 55 άτομα. Που θα ήταν 85, αν ο καιρός είχε καλύτερα σημάδια και δεν είχαμε ΔΝΤ. Δεν νομίζω ότι κάποιος δεν ήρθε γιατί δεν γούσταρε το επίπεδο της διοργάνωσης. Αυτοί οι 55,(μαζί με τους ΠΛ, μην τους έχουμε πάντα στην απέξω, αυτοί είναι το μέλλον) στο μεγαλύτερο ποσοστό τους, τίμησαν τους αγώνες με την παρουσία τους, την συνέπεια και το ήθος τους. Αυτό είναι εξέλιξη. :wink: Την ποιότητα την κάνουν και οι συμμετέχοντες.
:arrow: Στην Αμφίκλεια, που είναι και φοβερό μέρος, διοργανώνουν αγώνα 2 συνεργαζόμενα σωματεία από τα πιο μεγάλα στην Ελλάδα, αριθμητικά, σε αριθμό μελών αλλά και σε εμπειρία αθλητική και διοργανωτική. Σίγουρα ο αγώνας θα είναι καταπληκτικός και όλοι θα τον παινέψουμε. Όσοι θέλουν ας κάψουν λοιπόν την Παραμυθιά στην πυρά, μαζί με κάθε άλλη τέτοια μικρή προσπάθεια, αφού υπάρχουν και θα υπάρχουν πάντα οι περισσότεροι. Στην τελική, αυτή είναι η σκληρή πραγματικότητα, αλλά κουβέντα να γίνεται... :roll:

ΥΓ. Χρονικό airstart δεν είναι υποχρεωτικό να υπάρχει στο elapsed time.
Ειπώθηκε ποτέ ότι ο αγώνας ήταν ground start και ότι ο χρόνος μετρούσε από την στιγμή της απογείωσης;;;; Έτσι βαθμολογήθηκαν οι αθλητές; Από την απογείωση ή από την στιγμή που έκοβαν την γραμμή του airstart; :shock:

GiotaR
Competition
 
Δημοσ.: 291

Re: Απορία ή καλύτερα αδικία;

Δημοσίευσηαπό badder » Τρί Μάιος 04, 2010 5:37 pm

freedom έγραψε:Στην παραμυθία δεν ξέρω εάν το καταλάβατε αλλά νομίζω ότι ανακοινώσατε αγώνα laps time ενώ έγινε αγώνας ground start ..τουλάχιστον αυτό φαίνετε .


Οκ σειρά μου τώρα :)

Ως βαθμολογητής θα απαντήσω και μόνο...

Sorry Διονύση, μιας και ρωτάς στο forum θα απαντήσω για να μην υπάρχουν απορίες γενικά από όλο το κόσμο. Από κοντά μπορώ να στο αναλύσω και πιο διεξοδικά αν θες, αν και μπορούσες να με είχες ρωτήσει, κυρίως για να ξεκαθαρίσουμε τη σημασία των όρων και τι αφορά ο καθένας, γιατί καποια πράγματα δεν "δένουν" μεταξύ τους.

Από πού φαίνεται ότι ο αγώνας έχει Ground Start? Με ενδιαφέρει πραγματικά να δω πως έχεις αυτή την εντύπωση (για να μην αφήνονται αμφιβολίες στο μέλλον, αν και αυτές οι απορίες καλό είναι να τίθονται επι τόπου). Είδες πως ορίζεται το Ground Start σε έναν αγώνα Εlapsed Time FAI με βάση το GAP2008 και το πρόγραμμα βαθμολόγησης? Και πριν απαντήσει κάποιος ας διαβάσει όλο το κείμενο και ειδικά τα έντονα γράμματα. Ο αγώνας ανακοινώθηκε Elapsed Time και ακριβώς αυτό ήταν.

Είδαμε παραπάνω γιατί το θέμα που έθεσε ο Γιάννης απλά ήταν οπτικό λάθος.
Τώρα στο θέμα που έθεσε ο Διονύσης. Η επιτροπή τασκ και ο ΔΑ ορίσανε ένα κανονικό Elapsed Time Task με Air Start. Από τα στοιχεία που μου έδωσαν για την βαθμολόγηση προκύπτουν τα παρακάτω. Ίσως είναι λίγο τεχνικά αλλά αξίζει να τα διαβάσετε για να καταλάβετε ότι το όλο θέμα που έχει δημιουργηθεί δεν υφίσταται καν.

Elapsed Time = τρόπος βαθμολόγησης τασκ. Υπάρχουν μόνο άλλα 2 είδη (Race to Goal & Open Distance)

Ground Start (GS) = Μεταβλητή μέσα στο Elapsed Time όπως και το Air Start (AS). Ένας αγώνας Elapsed Time μπορεί να έχει είτε AS, είτε GS. Άρα το "ανακοινώσατε αγώνα laps time ενώ έγινε αγώνας ground start" δεν βγάζει νόημα.
Πιο συγκεκριμένα τώρα, η επιτροπή task και ο Δ.Α. αποφασίζουν τι από τα 2 θα ισχύσει (αφού επέλεξαν Elapsed Time). Όταν υπάρχει Air Start αυτόματα δεν ισχύει το Ground Start.
Και το ανάποδο...
Στην συγκεκριμένη περίπτωση υπήρχε AS, ο κύλινδρος 8 χλμ από τον πρώτο πυλώνα P27049. To σημείο αυτό ήταν και SS (Start of Speedsection, από εκείνο το σημείο αρχίζαν να μετράνε βαθμοί χρόνου). Το ότι ο χρόνος του AS ήταν ο ίδιος με το άνοιγμα του παραθύρου είναι μέσα στις δυνατότητες απόφασης του ΔΑ, από την στιγμή που μιλάμε για Elapsed Time και ατομικούς χρόνους. Άρα τα περι Ground Start δεν έχουν καμία σχέση σε αυτή τη περίπτωση.

freedom έγραψε:Η ερώτηση μου είναι ξέρετε ποτέ γίνετε αγώνας laps time η ground start??

Όπως γράφω και πιο πάνω η ερώτηση δεν "δένει" μιας και το GS είναι ένα είδος Elapsed Time. Το GS ισχύει μόνο σε τασκ Elapsed Time όπου το SS είναι η απογείωση και οι βαθμοί χρόνου μετράνε αμέσως μετά την απογείωση. Ελπίζω να είναι ξεκάθαρο πλέον.

Στην Αμφίκλεια ελπίζω να βρώ χρόνο και όποιος θέλει μπορεί να έρθει τη Τρίτη το βράδυ να δούμε ξανά τον αγώνα της Παραμυθιάς και να αναλύσουμε βήμα βήμα πως καθορίστηκε η βαθμολογία και γιατί το πρόγραμμα έδωσε αυτά τα νούμερα.

Νομίζω ότι δεν είναι κατανοητό από όλους το πολύπλοκο πλαίσιο βαθμολόγησης των αγώνων, και προφανώς είναι λίγοι οι πιλότοι με εμπειρία σε πολλούς αγώνες και ειδικά του εξωτερικού οι οποίοι μπορούν να έχουν πλήρη εικόνα. Εάν κάνω λάθος συγχωρέστε με αλλά μέχρι τώρα από τις απορίες που έχουν εκφραστεί, όχι μόνο στη Παραμυθιά αλλά και σε προηγούμενους αγώνες, αυτό καταλαβαίνω.

Όπως επίσης θεωρώ ότι με συζητήσεις σε φόρουμ δεν μπορούμε να βγάλουμε άκρη και η έλλειψη γνώσης θα βασιλεύει. Για αυτό στο επόμενο σεμινάριο βαθμολόγησης που θα κάνουμε καλό είναι να έρθουν και πιλότοι που ασχολούνται με αγώνες και όσοι άλλοι ενδιαφέρονται για να δούμε μαζί τι ισχύει και πως βαθμολογείται ένα τασκ. Βέβαια όσοι έρθουν θα χρειαστεί να έχουν διαβάσει τον αγωνιστικό κανονισμό της FAI πρώτα.

Άλεξ φτάνει τώρα με τους καφέδες... θα βρυκολακιάσεις.

Η απλούστερη λύση είναι η σωστή.
badder
Διαχειριστής||Διαχειρίστρια
 
Δημοσ.: 2712

Re: Απορία ή καλύτερα αδικία;

Δημοσίευσηαπό andread » Τρί Μάιος 04, 2010 6:31 pm

Απο ότι θυμάμαι το airstart ήταν 30 λεπτά αργότερα απο το άνοιγμα του παραθύρου και οχι ταυτόχρονα...
[ ισως και οχι.?!..]

Γιάννη μια απορία: μπορείς με απλά λόγια να εξηγήσεις πως το πρόγραμμα έδωσε > 900 πόντους σε σχεδόν τους μισούς πιλότους του τάσκ ? Μόνο αν ειναι απλή εξήγηση έτσι για να καταλαβαίνουμε χονδρικά πως λειτουργεί η φόρμουλα του scoring

Τελευταία επεξεργασία απο andread την Τρί Μάιος 04, 2010 6:50 pm, επεξεργάστηκε 1 φορές συνολικά.
andread
Διαχειριστής||Διαχειρίστρια
 
Δημοσ.: 725

Re: Απορία ή καλύτερα αδικία;

Δημοσίευσηαπό vagos » Τρί Μάιος 04, 2010 6:45 pm

andread έγραψε:Απο ότι θυμάμαι το airstart ήταν 30 λεπτά αργότερα απο το άνοιγμα του παραθύρου και οχι ταυτόχρονα...

Γιάννη μια απορία: μπορείς με απλά λόγια να εξηγήσεις πως το πρόγραμμα έδωσε > 900 πόντους σε σχεδόν τους μισούς πιλότους του τάσκ ? Μόνο αν ειναι απλή εξήγηση έτσι για να καταλαβαίνουμε χονδρικά πως λειτουργεί η φόρμουλα του scoring




το ανωμαλο η σωστο σκοουρινγκ εχει να κανει με τις επιλογες των παραμετρων του προγραματος

(ρεαλιστικες,,, ευκολοτερες απο τις πραγματικες ,,, οι δυσκολοτερες )

vagos
Competition
 
Δημοσ.: 1013

Re: Απορία ή καλύτερα αδικία;

Δημοσίευσηαπό GiotaR » Τρί Μάιος 04, 2010 7:48 pm

[*]Know How To Win: Paragliding Competition Scoring Unravelled
In paragliding competitions, pilot rankings are calculated
using a scoring formula. Although mathematically complex, a
scoring formula intends to implement a fair scoring system
based on principles that are easy to understand for all
pilots. The scoring formula determines each pilot’s
score for a task in terms of the flown distance, speed,
position and the results of fellow competitors. This
last factor of the scoring formula might be a bit
awkward to understand at first, because why would
your own score be different whenever fellow pilots fly
badly? The answer to this question is that the formula uses the
results of all competitors to evaluate the quality of the day and
to rule out pilots who ‘just got lucky’. For example: if only a
single pilot manages to fly a reasonable distance, then probably
there were very few opportunities for other pilots to quit launch,
which indicates a bad day quality, leading to very low scores for
all pilots, including the winner. In contrast, when a reasonable
amount of pilots (say 20%) reach the goal and all other
pilots landed at a reasonable distance, the day
quality is high since all pilots managed to fly a
good part of the task. On such a good day, the
maximum score of 1000 points can be awarded
to the winning pilot. All other pilots will receive
scores between the day’s maximum score and the
score awarded for flying the minimum distance (in
case you were not able to fly more). So, how can we
differentiate between pilots who all have reached goal? And
why will you not win just be following a good pilot and
overtaking him at the end? The next page explains the most
important rules of thumb in detail.
GAP 2007 SCORING
The 10th FAI Belgian Ardenne
Open competition will use the
GAP 2002 scoring formula with
leading points, as it is
implemented by the FAI-approved
FS scoring software. This version
of the formula is also known as
GAP2007.
2ND CATEGORY FAI EVENT NOMINAL PARAMETERS
For the entire competition, the following nominal parameters will be used:
nominal distance: 25km nominal percentage in goal: 20%
nominal time: 1 hour minimum distance: 1km
The nominal parameters determine when a task is worth 1000 points. The nominal distance
is the minimum distance such a task needs to have. Similarly, nominal time is the minimum
elapsed time that the fastest pilot must have to fly the nominal distance. The nominal
percentage in goal is the percentage of pilots that should reach goal on a good task and
day. A task that has less than nominal distance and is flown faster than nominal time will be
devaluated.
The minimum distance is the distance that all pilots will receive on a valid task.[*]


Αυτή είναι μια ενημέρωση για το σκόρινγ σε αντίστοιχη διοργάνωση στο Βέλγιο. Υπάρχει χρόνος να γίνει κάτι παρόμοιο για τους επόμενους αγώνες. Το πάθημα μάθημα και σε σύντομο χρόνο.... :wink: Ας το δουν οι διοργανωτές της Αμφίκλειας, μπας και προλάβουν....Εμείς στην Παραμυθιά κάναμε τρεις μέρες αγώνα και δεν πήραμε χαμπάρι ούτε τι τάσκ βάλαμε :roll: ....τουλάχιστον οι επόμενοι να είναι διαβασμένοι.... :P

Στην Παραμυθιά οι Παράμετροι ήταν:
nominal distance: 20km
nominal percentage in goal: 20%
nominal time: 1 hour
minimum distance: 5km

GiotaR
Competition
 
Δημοσ.: 291

Re: Απορία ή καλύτερα αδικία;

Δημοσίευσηαπό badder » Τρί Μάιος 04, 2010 8:28 pm

Μανώλη εν μέρη απάντησε ο Βαγγέλης.

Επειδή και άλλοι μου έκαναν αυτήν την ερώτηση μετά τον αγώνα (και λογικά υπήρχε απορία) έχω πρόσφατη την απάντηση.

Με απλά λόγια...
Ο Βαθμολογητής πριν ξεκινήσει ο αγώνας ζητάει από τους διοργανωτές κάποιες παραμέτρους που θα πρέπει να βάλει στο πρόγραμμα προκειμένου να μπορεί αυτό να αξιολογήσει την ποιότητα της κάθε ημέρας. Οι παράμετροι αυτοί είναι για όλο τον αγώνα (δεν αλλάζουν ανα τασκ) και αφορούν την περιοχή του αγώνα. Συγκεκριμένα είναι, Συνήθης Απόσταση στη περιοχή, Χρόνος που χρειάζεται για την απόσταση αυτή, Εκτιμώμενο ποσοστό πιλότων στο γκολ για αυτή την απόσταση, και Ελάχιστη απόσταση για την περιοχή.

Με βάση αυτές τις παραμέτρους και το τι τελικά έγινε σε κάθε τασκ το πρόγραμμα αξιολογεί την ποιότητα της ημέρας και ανάλογα θέτει πόσους βαθμούς θα πάρει ο καθένας.

Τώρα για την Παραμυθιά η Συνήθης απόσταση που δόθηκε ήταν 20 χλμ. Στο τελευταίο τασκ η βαθμολογία είναι υψηλή για τους πρώτους γιατί όλοι αυτοί προσγειώθηκαν σχεδόν στο ίδιο σημείο το οποίο ήταν λίγο πάνω 20 χλμ. Δηλαδή το πρόγραμμα αξιολογεί υψηλά την ποιότητα της ημέρας (0.98 με άριστα το 1) διότι πολλοί πιλότοι έφτασαν στην συνήθη απόσταση και αντιστοίχως τους επιβραβεύει. Απο την στιγμή που δεν μπήκε κάποιος γκολ οι βαθμοί που παίρνουν είναι μόνο βαθμοί απόστασης και επείδη καλύψαν σχεδόν την ίδια απόσταση έχουν κοντινές βαθμολογίες. Θα παρατηρήσετε ότι όσοι πέφτουν κάτω από τα 20 χλμ και ειδικά κάτω από τα 19 χλμ. χάνουν πολλούς βαθμούς, πιο απότομα από όσους είναι πανω από τα 20 χλμ.

Αν κάποιος είχε μπει γκολ και μετράγανε και βαθμοί χρόνου τότε σίγουρα ο πρώτος θα έπαιρνε 1000 αλλά οι υπόλοιποι (που έφτασαν τα 20 χλμ.) θα έχαναν αρκετή βαθμολογία (εκτιμώ θα έπαιρναν γύρω στους 700 βαθμούς).

Η απλούστερη λύση είναι η σωστή.
badder
Διαχειριστής||Διαχειρίστρια
 
Δημοσ.: 2712

Re: Απορία ή καλύτερα αδικία;

Δημοσίευσηαπό badder » Τρί Μάιος 04, 2010 10:36 pm

Και για να διευκολύνουμε την κατάσταση ανέβασα και τα ξεχωριστά reports για το κάθε τασκ. Κανονικά έπρεπε να τα είχα βάλει νωρίτερα αλλά τρέχουμε και με την Αμφίκλεια... :oops:
http://paragliding.elao.gr/news/100428.html

Τώρα επειδή καλό είναι να μην υπάρχει καμία αμφιβολία για το θέμα με την ώρα του airstart στο πρώτο τασκ (elapsed time) και το ότι δεν έχει σχέση με το groundstart επειδή η ώρα που δόθηκε για το παράθυρο ήταν η ίδια με το airstart, έκανα την εξής άσκηση. Άλλαξα την ώρα του παραθύρου και την πήγα πίσω μισή ώρα (14:30). Το αποτέλεσμα είναι ακριβώς το ίδιο όπως φαίνεται και στο επισυναπτόμενο, επειδή μετράει καθαρά ο ατομικός χρόνος από το SS άσχετα με την ώρα που απογειώθηκε ο κάθε πιλότος.

Και επαναλαμβάνω το βασικότερο. Airstart και Groundstart είναι επιλογές στο Elapsed time για το πως θα ξεκινήσουν να μετράνε οι βαθμοί χρόνου (Start of Speedsection, SS), από κάποιο σημείο στον αέρα ή από την απογείωση αντίστοιχα. Όταν το SS είναι σε ένα σημείο στον αέρα (π.χ 8χλμ από τον πρώτο πυλώνα) τότε υποχρεωτικά έχουμε Airstart. Το ποιό από τα 2 θα επιλέξουμε εξαρτάται αποκλειστικά από το που είναι το SS. Στον αέρα AS, στην απογείωση GS.

Δέν έχετε τα κατάλληλα δικαιώματα να δείτε τα αρχεία σε αυτή τη δημοσίευση.
Η απλούστερη λύση είναι η σωστή.
badder
Διαχειριστής||Διαχειρίστρια
 
Δημοσ.: 2712


Επιστροφή στην Συζητήσεις

Μελη σε συνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 2 επισκέπτες

cron