Από το λίγο καιρό που βρίσκομαι στο χώρο βλέπω και εγώ την τάση που παρατηρεί ο RIHAS: μικρή συμμετοχή σε αγώνες και πρωτάθλημα, μεγάλη και πολλές φορές περισσότερη του αναμενόμενου σε φιλικές συναντήσεις και φεστιβάλ (πχ Μουζάκι 2012, Scramble 2013 και λογικά 2014, Paraunion 2013 & 2014).
Η προσωπική μου ανάγνωση είναι ότι η πλειοψηφία δε γουστάρει ανταγωνισμό και προτιμά να πετάει πιο χαλαρά (και εγώ έτσι είμαι). Δεύτερον (και σημαντικότερο), οι νέοι πιλότοι (άσχετα με το δίπλωμα που έχουν) δε φαίνεται να αισθάνονται άνετα σε περιβάλλον αγώνων (ή ό,τι είναι αυτό που κατανοούν ως αγώνα) και προτιμούν κάτι πιο οικείο, πιο προσιτό, πιο χαβαλέ. Και το Scrable αγώνας είναι, αλλά είναι φτιαγμένος για νέους πιλότους και γι'αυτό είχε συμμετοχές.
Εννοείται ότι δε χρειάζεται να είναι έτσι. Το καλό είναι ότι δε χρειάζεται να αλλάξουμε πολλά για να αντιστρέψουμε αυτή την τάση. Καλά να είμαστε, παρά τους περιορισμένους πόρους που έχει η κοινότητά μας, έχει δείξει ότι και καλές διοργανώσεις μπορεί να κάνει και καλά να περνάνε όλοι. Ελλείψεις και λάθη πάντα θα υπάρχουν, ακόμα και σε επίπεδο Champions League, δεν είναι αυτό το ζήτημα. Το ζήτημα είναι να έρθουν και νέοι πιλότοι στους αγώνες, έτσι ώστε και συμμετοχές να υπάρχουν για να μην καρδιοχτυπά ο εκάστοτε διοργανωτής αν θα βγει οικονομικά και αν θα εκτεθεί στον τοπικό δήμο και να υπάρχει μια ροή ανθρώπων από χρονιά σε χρονιά για να μην είναι οι ίδιοι και οι ίδιοι. Και, από σπόντα, μπορεί να βγάλουμε και κανέναν πιλοταρά για παγκόσμιο πρωτάθλημα.
Μήπως, λοιπόν, αυτό που πρέπει να προσπαθήσουμε είναι
να κάνουμε τους αγώνες πιο ελκυστικούς στους νέους πιλότους και πιο εύκολη τη μετάβαση από τη φιλική συνάντηση και το φεστιβάλ στον αγώνα πρωταθλήματος; Στο εξωτερικό πολλές χώρες, εκτός από κανονικούς αγώνες, έχουν και κάποιο fun αγώνα για να κάνουν αυτή τη σύνδεση: Gin Wide Open, SerialCup. Θα μπορούσαμε να βρούμε τρόπους, ώστε οι νέοι πιλότοι να αισθάνονται άνετα στους αγώνες και όχι ξεκάρφωτοι που βρίσκονται εκεί από σπόντα, κάνοντας άκρη για τους πιλοταράδες με τα λεπίδια, γιατί αλλιώς, απλά δε θα έρθουν.
Για παράδειγμα, εύκολες, αλλά σημαντικές προσθήκες:
- να καθιερωθεί η ύπαρξη ενός μικρότερου, πιο εύκολου task, χωρίς παγίδες, ειδικά για ΠΛ, ξεχωριστό briefing και αντίστοιχη, ανεπίσημη, βαθμολόγηση, αλλά και βραβείο πρωτοεμφανιζόμενου (πχ Σαντομέρι 2013, Δράμα 2013)
- να υπάρχει μινι-σεμινάριο προς τους νέους πιλότους για το τι είναι πυλώνες, task, πώς τα περνάμε αυτά το μηχάνημα, κλπ
- να πετάξουν κάποιοι παλιοί/έμπειροι/εκπαιδευτές με ENB μαζί με τους νέους και να τους καθοδηγήσουν, σε ξεχωριστή συχνότητα
Φίλε RIHAS, δε γνωριζόμαστε, αλλά γνώμη μου είναι ότι ούτε κόντρες χρειάζονται (πχ. αγώνες vs φεστιβάλ, σωματεία vs σχολές) ούτε πικρίες. Όπως λέει ο Αντρέας, όλοι στην ίδια φλάτζα χάνουμε. Μην ξεχνάς ότι οι συμμετοχές στον αγώνα δεν ήταν 30, ήταν 60-70... παραπάνω από τους μισούς συμμετείχαν εκτός αγώνα. Και παραδόξως, έχουν έρθει πολλοί νέοι μαθητές στο χώρο τα τελευταία 2 χρόνια, παρά την κρίση. Άρα, η μαγιά υπάρχει... τι κάνουμε με αυτή είναι το θέμα.