Ημερομηνία Σάβ Απρ 27, 2024 12:08 pm
Text Size
Αρχική Κοινότητας Γενική Συζήτηση Συζητήσεις

Συζητήσεις

γράφει ο τύπος ( τής ΑΠΕ )

Θέματα γενικού ενδιαφέροντος που αφορούν τον χώρο του αλεξιπτώτου πλαγιάς.

Συντονιστής: Moderators

γράφει ο τύπος ( τής ΑΠΕ )

Δημοσίευσηαπό vaggelis » Τρί Ιουν 17, 2014 11:03 pm


Τελευταία επεξεργασία απο vaggelis την Τετ Ιουν 18, 2014 10:26 am, επεξεργάστηκε 1 φορές συνολικά.
vaggelis
EN A
 
Δημοσ.: 33

Re: γράφει ο τύπος ( τής ΑΠΕ )

Δημοσίευσηαπό badder » Τετ Ιουν 18, 2014 9:41 am

Μπορεί να τα λένε κάπως απότομα, αλλά όντως υπήρξε σχετική ανακοίνωση από το ΓΕΑ http://www.haf.gr/el/news.asp?id=8995 .

Δεν είναι η πρώτη, ούτε καν η δεύτερη. Έχουν προηγηθεί αρκετές προειδοποιήσεις. Δυστυχώς η φύση μας λειτουργεί απαξιωτικά σε οποιονδήποτε κανόνα. Καλώς ή κακώς οι ουρανοί δεν μας ανήκουν, ενοικιαστές είμαστε. Και αν δεν ακούμε τι λέει ο ιδιοκτήτης κάποια στιγμή θα μας κάνει έξωση. Πόσο μάλλον αφού δεν πληρώνουμε και ενοίκιο.

Τον τελευταίο καιρό έχουν συμβεί και άλλα πράγματα για τα οποία δεν ευθυνόμαστε εμείς, αλλά μας επηρεάζουν. Ο συνδυασμός λοιπόν των αλλαγών της συμπεριφοράς της ΥΠΑ, και των συχνότερων προειδοποιήσεων από το ΓΕΑ σίγουρα πρέπει να μας βάλει σε σκέψεις. Ειδικά μάλιστα όταν αυτή είναι η πρώτη ανακοίνωση του ΓΕΑ που δημοσιοποιείται (οι προηγούμενες ερχόντουσαν μέσω ΕΛΑΟ και σωματείων).

Το 2006 αποκτήσαμε κανονισμό από την ΥΠΑ (σε ΦΕΚ). Για πρώτη φορά αναγνωριστήκαμε και από τότε μπορούμε να πετάμε και να δραστηριοποιούμαστε νόμιμα. Καταφέραμε να ξεφύγουμε από τις στοιχειωμένες αντιλήψεις και προσπάθειες να ενταχθούμε στα υπερελαφρά (με νηολόγιο, σχέδιο πτήσης κτλ.) με αποτέλεσμα να έχουμε έναν κανονισμό που είναι πολύ ελαστικός, πολύ χαλαρός χωρίς να μας δεσμεύει με υποχρεώσεις και απαιτήσεις. Έχουμε αυτονομία και δυνατότητα λειτουργίας, μάλλον την πιο ανεξάρτητη από όλα τα αεραθλήματα. Το μόνο που μας ζητάνε είναι να μην πετάμε σε απόσταση 10ΝΜ από αεροδρόμια.

Βέβαια αυτό για τον Έλληνα είναι εξωφρενικό. Θα προσπεράσει εύκολα όλα τα θετικά της κατάστασης και θα επικεντρωθεί στην ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΗ. "Και ποιοι είναι αυτοί που θα μου απαγορεύσουν?". "Αφού δεν έχει γίνει καμιά στραβή εως τώρα, γιατί να γίνει στο μέλλον?". "Ποιον ενοχλώ με τον σάκο μου?" Εμ, δεν είναι έτσι όμως.

Αυτά που σήμερα οι περισσότεροι θεωρείτε δεδομένα μπορούν να αλλάξουν σε μια ημέρα. Και ξαφνικά να βρεθούμε στην άλλη πλευρά με απαγόρευση πτήσης. Σας θυμίζω ότι είναι πολύ εύκολο να βγει απαγορευτικό όπως είχε γίνει για τους Ολυμπιακούς του 2004. Τόσο δύσκολο είναι να τηρήσουμε τα 10 ΝΜ? Προφανώς ναι. Διότι στα 10 ΝΜ βρίσκονται περιοχές πολύ δημοφιλείς. Όπως ο Αυλώνας, το Καντήλι, ή ο Προφήτης. Ξέρω ότι δεν πρόκειται να αλλάξει τίποτα ειδικά για αυτές τις περιοχές γιατί πάντα θα υπάρχει αντίλογος. Πετάμε κοντά στο βουνό, ακούμε τις συχνότητες για αεροπλάνα κτλ. Σύμφωνοι, αλλά ποτέ δεν ισχύουν απόλυτα αυτά. Συχνά υπάρχουν εξαιρέσεις και κόσμος κινείται πιο ανοιχτά, με κίνδυνο να δημιουργηθεί πρόβλημα. Είτε μας αρέσει, είτε όχι, δεν μας επιτρέπεται να πετάμε σε αυτές τις περιοχές.

Και που θα πετάμε? Κατανοητό και σεβαστό το ερώτημα. Αλλά δεν ενδιαφέρει την ΥΠΑ και το ΓΕΑ. Η απάντηση είναι: "έχετε όλο την υπόλοιπη Ελλάδα".

Περιστατικά έχουν συμβεί και σε άλλες περιοχές, οι οποίες όμως δεν βρίσκονται στα 10 ΝΜ οπότε δεν μπορούν να μας επιρρίψουν ευθύνη. Σε αυτές όμως που πετάμε παράτυπα, έχουμε την ευθύνη, όχι μόνο για τη συγκεκριμένη πτήση, αλλά και για όλες τις μελλοντικές πτήσεις στην Ελλάδα. Αν έχουμε περιστατικό σύγκρουσης ή έστω παρεμπόδισης, θα υπάρχει πρόβλημα για όλους μας. Το ζήτημα λοιπόν είναι τι υπευθυνότητα υπάρχει, και κατα πόσο ενδιαφερόμαστε μόνο για το να κάνουμε βραχυπρόθεσμα αυτό που μας αρέσει. Αν μας ενδιαφέρει γενικά το να πετάμε σε όλη την Ελλάδα και κατα πόσο θέλουμε να σεβόμαστε τους κανόνες που ισχύουν, πρωτίστως για δική μας ασφάλεια.

Και επειδή το θέμα έχει μεγαλύτερες διαστάσεις από όσο φαίνεται, βρισκόμαστε στο μικροσκόπιο όχι μόνο λόγω των δικών μας παρατυπιών αλλά και λόγω ανεύθυνης συμπεριφοράς από άλλες πτητικές συσκευές. Το ζήτημα δεν είναι μόνο δικό μας και είναι σοβαρό. Αλλά τα οποιαδήποτε μέτρα θα αφορούν όλες τις πτητικές συσκευές κάτω από 70 κιλά.

Υ.Γ. έχω ακούσει αντίλογο, σχετικά με το κράτος, τους φόρους, το μνημόνιο, τη Μέρκελ, το ότι δεν λειτουργεί τίποτα κτλ. Ειδικά λοιπόν για αυτούς τους λόγους και επειδή όλα στην Ελλάδα είναι αυτή τη στιγμή υπό αίρεση και επανέλεγχο, καλό είναι να μην δίνουμε δικαιώματα.

Η απλούστερη λύση είναι η σωστή.
badder
Διαχειριστής||Διαχειρίστρια
 
Δημοσ.: 2712

Re: γράφει ο τύπος ( τής ΑΠΕ )

Δημοσίευσηαπό Sprayman » Τετ Ιουν 18, 2014 10:30 am

Το καλύτερο είναι να μην δίνουμε δικαιώματα και να μην γινόμαστε αντιληπτοί. Δηλαδή να μην ακούγονται ατυχήματα, να μην μας κάνουν παρατήρηση, κλπ. Όσο πιο απαρατήρητοι γινόμαστε τόσο καλύτερα περνάμε. Όταν αρχίσουν να ακούγονται πολλά, να είστε σίγουροι ότι θα μας ζητάνε σχέδιο πτήσης, θα πληρώνουμε φόρο και θα μας ανακοινώσουν οι ίδιοι τις περιοχές πτήσης με ΦΕΚ. Είναι μέχρι να ξαναγίνει στραβή ειδικά στο Κανδήλι που μας έχουν στην μπούκα. (η τελευταία ήταν με τον ταρίφα. ευτυχώς δεν ακούστηκε πολύ)

Η ζωή ξεκινάει εκεί που ο φόβος πεθαίνει.
OSHO
Sprayman
Competition
 
Δημοσ.: 970

Re: γράφει ο τύπος ( τής ΑΠΕ )

Δημοσίευσηαπό kswift » Τετ Ιουν 18, 2014 10:34 am

Αυτά είναι πολύ ωραία και σωστά, όμως καλό θα ήταν να είναι γνωστό σε όλους απο που προκληθηκε το θέμα και πιθανόν απο ποιούς. Μόνο έτσι θα αποφύγουμε τον γενικο εκφοβισμό.

Και για να ξεκαθαρίζουμε τα θέματα και ο Κιθαιρώνας έχει απο πάνω του 2 περιοχές που μπορεί να ενεργοποιεί όποτε θέλει το ΓΕΑ ή η ΥΠΑ με ΝΟΤΑΜ, γιατί τώρα αρχίσαμε να μιλάμε για Ελεγχόμενο Εναέριο Χώρο και όχι μόνο για 10ΝΜ.

kswift
Competition
 
Δημοσ.: 316

Re: γράφει ο τύπος ( τής ΑΠΕ )

Δημοσίευσηαπό badder » Τετ Ιουν 18, 2014 12:06 pm

Το θέμα δεν είναι οι ελεγχόμενοι χώροι. Αυτό είναι κάτι που πιθανόν να αντιμετωπίσουμε εαν τα πράγματα ζορίσουν και άλλο. Τα 10 ΝΜ είναι το άμεσο πρόβλημα. Αυτή είναι η υποχρέωση μας. Το τι θα κάνουν οι αρχές με τον υπόλοιπο εναέριο χώρο δεν το ορίζουμε εμείς. Εμείς όμως ορίζουμε το αν θα παραβιάζουμε τα 10ΝΜ. Σωστά όμως, αν δεν θέλουμε να ενεργοποιήσουν ελεγχόμενες περιοχές ανα την Ελλάδα, που θα μας απαγορεύουν την πτήση σε διάφορα σημεία που τώρα πετάμε (και ο Κιθαιρώνας μέσα), θα πρέπει να συμμορφωθούμε με τις υποχρεώσεις μας.

Δεν ξέρουμε από τι προκλήθηκε αυτό, απλά υποψιαζόμαστε ότι σχετίζεται με άλλες αεραθλητικές δραστηριότητες, αλλά επειδή και εμείς έχουμε βρεθεί στο στόχαστρο πολλές φορές, φροντίζουν να μας θυμίζουν ότι δεν τηρούμε τους κανόνες.

Νίκο, το low profile είναι καλή λύση αν όντως μπορείς να περάσεις απαρατήρητος. Δυστυχώς όμως στον αέρα δεν μπορείς να κρυφτείς. Ειδικά με 2 αεροδρόμια και ένα ελικοδρόμιο δίπλα σου (Ελευσίνα, Μέγαρα, Πάχη). Άλλωστε η λογική του ναι μεν παρανομώ αλλά να μην το κάνουμε και πολύ θέμα, δεν σε εξασφαλίζει... μάλλον το αντίθετο.

Η απλούστερη λύση είναι η σωστή.
badder
Διαχειριστής||Διαχειρίστρια
 
Δημοσ.: 2712

Re: γράφει ο τύπος ( τής ΑΠΕ )

Δημοσίευσηαπό Επισκέπτης » Τετ Ιουν 18, 2014 3:04 pm

Νομιζω οτι ξερουμε περιπου τι εγινε αλλα κανουμε τους κινεζους,κακα τα ψεματα εχουμε ανοιξει φτερα και πεταμε μακρια απο την φωλια,θες η τεχνολογια θες η εμπειρια καποιοι ισως το παρακανουν και γουσταρω,αν αυτοι οι λιγοι προσεχουν ισως παρατεινουμε την ελευθερια κινησεων που ως τωρα εχουμε. 8)

Επισκέπτης
 

Re: γράφει ο τύπος ( τής ΑΠΕ )

Δημοσίευσηαπό kswift » Τετ Ιουν 18, 2014 3:06 pm

btw, επειδή τώρα τελευταία βλέπω μια κινητικότητα οσον αφορά την ανάδειξη του έργου της ΠΑ με δημοσίευση Δελτίων Τύπου κλπ, μήπως το θέμα μας βρίσκεται σε αλλαγή της πολιτικής γενικότερα (ατζέντα....?? :twisted: )

kswift
Competition
 
Δημοσ.: 316

Re: γράφει ο τύπος ( τής ΑΠΕ )

Δημοσίευσηαπό kswift » Τετ Ιουν 18, 2014 3:13 pm

Διευθυντής της Διεύθυνσης Υγιεινής και Ασφάλειας του Κέντρου Ασφάλειας Πτήσεων και Εδάφους (ΚΕΑΠΕ), Σμήναρχος (ΜΑ) Δημήτριος Μπόζνος

kswift
Competition
 
Δημοσ.: 316

Re: γράφει ο τύπος ( τής ΑΠΕ )

Δημοσίευσηαπό badder » Τετ Ιουν 18, 2014 3:22 pm

Το ότι πετάμε μακριά δεν είναι πρόβλημα. Το ότι πετάμε εκεί που δεν θα έπρεπε είναι το πρόβλημα. Και το ξαναλέω, η λογική του ναι μεν πετάμε εκεί που δεν πρέπει αλλά αν στρουθοκαμηλίσουμε λίγο δεν θα μας πάρουν χαμπάρι, δεν εξασφαλίζει τίποτα... αντιθέτως συνεχίζουμε να δίνουμε δικαιώματα.

Ως συνήθως στην Ελλάδα αυτά δεν τα λαμβάνουμε σοβαρά, διότι δεν περιμένουμε να μας επηρεάσουν άμεσα. Μόνο όταν γίνει κάτι σοβαρό ή αν μας περιορίσουν, θα το αντιμετωπίσουμε ως θιγμένοι και επαναστατημένοι, θα ψάχνουμε αρμόδιους και υπεύθυνους, θα ενεργοποιήσουμε ότι μέσον και γνωστό έχουμε, αλλά ίσως να είναι αργά, γιατί απλά θα έχουμε βγάλει μόνοι μας τα ματάκια μας.

Η απλούστερη λύση είναι η σωστή.
badder
Διαχειριστής||Διαχειρίστρια
 
Δημοσ.: 2712

Re: γράφει ο τύπος ( τής ΑΠΕ )

Δημοσίευσηαπό tsoukasvaggelis » Τετ Ιουν 18, 2014 4:10 pm

Γεια σας φίλοι,
Το ρίσκο ενός ατυχήματος πάντοτε υπάρχει, και σε πολλές περιπτώσεις από συγκυρία έχουν αποφευχθεί δραματικά γεγονότα. Πρέπει να έχουμε υπόψη μας ότι δεν είναι μόνο οι κάτω των 70kg πτητικές συσκευές που αυξάνουν το ρίσκο, αλλά έχουν καταγραφεί και περιπτώσεις στις οποίες ελεγχόμενες πτητικές συσκευές που πετούν με σχέδια πτήσης ή με διαρκή επικοινωνία με τους ελεγκτές εναέριου χώρου, δεν τηρούν πάντα αυτό που δηλώνουν στον ασύρματο, και δεν έχουν πάντοτε ανοικτό transponder. Αυτά γίνονται ακόμη και με αεροπλάνα της γραμμής. Οι ελεγκτές το γνωρίζουν αλλά τουλάχιστον με αυτούς έχουν επικοινωνία.

Υπάρχουν όμως και δύο περιπτώσεις για το θέμα που λέμε:
1. Καθημερινές και στρατιωτικές πτήσεις
Ειδικά το καλοκαίρι που πολλοί πετάμε κοντά σε περιοχές ελέγχου αεροδρομίων, δεν περιοριζόμαστε μόνο το ΣΚ αλλά πετάμε και εργάσιμες ώρες για κάποιους άλλος που πετούν. Εδώ ένα τηλεφώνημα στον κοντινό πύργο ελέγχου δεν βλάπτει. Αντίθετα φτιάχνει την ψυχολογία του πυργίτη ο οποίος πρώτα μας παίρνει στα σοβαρά, και έπειτα αισθάνεται ασφαλής να γνωρίζει τι συμβαίνει στην περιοχή του για να κάνει παράκαμψη τις πτήσεις που χειρίζεται στην περιοχή που ελέγχει. Ακόμη και να τους ενημερώσουμε για το live tracking πιθανώς να τους εξυπηρετεί και να το βλέπουν.
2. Τα ΣΚ
Το ΣΚ γίνονται πολλές αεραθλητικές πτήσεις από Ελαφρά αεροσκάφη, υπερελαφρά, Ανεμόπτερα, Αυτόγυρα, ελικόπτερα, ελεύθερες πτώσεις κλπ. Αρα αυξάνεται η πιθανότητα να συμβεί κάτι καθώς υπάρχουν πολλοί ερασιτέχνες που είναι στο αέρα σε περιοχές που πετάμε, και στις οποίες μη νομίζετε ότι ακολουθούν 100% κανόνες, ή τηρούν αυτά που λένε. Το σημαντικότερο όμως είναι ότι οι περιοχές στις οποίες εμείς πετάμε μπορέι να τους είναι εντελώς άγνωστες όχι μόνο σαν περιοχές, αλλά πολλοί από αυτούς μπορεί να αγνοούν εντελώς την ύπαρξή μας, και κάποιοι να θεωρούν ότι όχι μόνο δεν πετάμε αλλά πέφτουμε. Νομίζω η λύση είναι να πετάμε με περιορισμούς μεν αλλά να ξέρουνε ότι πετάμε.

Το να κινηθούμε θεσμικά και να δείξουμε μια οργανωμένη και σοβαρή εικόνα ενημερώνοντας τις αρχές, αεροδρόμια κλπ για το τι κάνουμε και ποιοί είμαστε, διεκδικώντας να υπάρχουν notices σε συγκεκριμένες περιοχές πτήσεων για τις περιόδους αιχμής και όχι μόνο στους αγώνες, ενημερώνοντας για το livetracking που έχουμε, τηλεφωνώντας πριν από κάθε πτήση στο κοντινό αεροδρόμιο ακόμη και εκτός των 10km, και κοινοποιώντας αντίστοιχα το πόσοι είμαστε, πόσο σοβαροί είμαστε και προσεκτικοί, που πετάμε και πως συνεργαζόμαστε με τους υπόλοιπους τον ουρανό, θα είναι κέρδος για εμάς, και αυτό πρέπει να μπει στο μυαλό μας.

Ειδικά σε περιπτώσεις που δεν πετάμε τοπικά αλλά φεύγουμε για cross country, θα πρέπει να σχεδιάζουμε κατάλληλα τις πτήσεις μας όταν διασχίζουμε hot areas, και να βγούμε από τη λογική του να κρυβόμαστε, γιατί αν γίνει κάτι κακό, θα βρεθούμε όλοι να κρυβόμαστε γιατί θα χαρακτηριστούμε επικίνδυνοι για την κοινωνία, και η καμπάνια που θα παίξει θα κάνει τεράστια ζημιά στο αποτέλεσμα της αγάπης και της προσπάθειας κάποιων ανθρώπων που έχει γίνει όλα αυτά τα χρόνια για να υπάρχει αυτός ο χώρος που λέγεται παραπέντε ή αετός.

Για αυτό νομίζω ότι πρέπει και εμείς να βγάλουμε ένα δελτίο τύπου σαν κλαδος, να προβάλλουμε το σπορ μας θεσμικά, οι τοπικές αερολέσχες να κινηθούν τοπικά κάνοντας επικοινωνίες με τους τοπικούς φορείς των αεροδρομίων συντονισμένα και ταυτόχρονα ανά την Ελλάδα, να ζητήσουμε NOTAMS για όλες τις περιοχές που πετάμε για τις περιόδους αιχμής για εμάς, να έχουμε όλοι επίγνωση του ρίσκου που υπάρχει και να αποκτήσουμε τη νοοτροπία ότι είμαστε αεραθλητές που μπορούμε να μοιραστούμε τον αέρα που πετάμε και όχι κλεφτρόνια του εναέριου χώρου, επιπόλαιοι και περιθωριακοί τύποι, αλλά φυσιολογικοί άνθρωποι που απλώς πετάμε μέσα στην κοινωνία των υπόλοιπων ιπταμένων. Αυτό θα μας κάνει ποιο δυνατούς και θεσμικά και ποιο σοβαρούς.
Σε άλλες χώρες όλοι πετούν με περασμένους τους εναέριους χώρους στα GPS τους, και αυτό δεν είναι θέμα επιβολής αλλά αυτού που λέμε airmanship.

Με όλα τα XC που έχω κάνει τα τελευταία 22 χρόνια, ίσως έχω ένα επιβαρυμένο βιογραφικό πρώτος σε σχέση με ρίσκα που έχω πάρει πετώντας σε πολλές ελεγχόμενες περιοχές χωρίς να κάνω τίποτε από τα παραπάνω, αλλά εμπλεκόμενος και με άλλους αεραθλητικούς χώρους και μιλώντας με πολλούς ελεγκτές αεροδρομίων, το πρόβλημά τους δεν είναι να μας απαγορεύουν να πετάμε στις περιοχές τους , αλλά να το να μην γνωρίζουν 100% τι γίνεται στις περιοχές που διαχειρίζονται.

Βαγγέλης Τσούκας

tsoukasvaggelis
Competition
 
Δημοσ.: 458

Re: γράφει ο τύπος ( τής ΑΠΕ )

Δημοσίευσηαπό jianniskys » Τετ Ιουν 18, 2014 7:06 pm

Παιδιά πάντως δεν είναι μόνο οι περιοχές που βρίσκονται εντός των 10 ΝΜ από αεροδρόμια που μπορείς να βρεθείς τετ α τετ με αεροπλάνο και ιδιαίτερα πολεμικό και το ξέρουμε όλοι όσοι πετάμε xc.
Τι μπορούμε να κάνουμε; Δεν νομίζω ότι υπάρχει περίπτωση να μην κάνουν ασκήσεις αν τους ενημερώνουμε ότι θα πετάξουμε πχ αυτές τις μέρες της βδομάδας στη τάδε περιοχή και αυτό για όλο πχ το καλοκαίρι
Πιστεύεις Βαγγέλη ότι με ένα τηλεφώνημα μας πριν την πτήση θα αποφύγουν την περιοχή που θα τους οριοθετήσουμε;
Έχω δει να περνάνε 50-100 μέτρα πάνω από κατοικημένες περιοχές, κάτι που νομίζω ότι ούτε σε αυτούς επιτρέπεται.
Στο Δίστομο ή στα άσπρα σπίτια έπεσε το πολεμικό πάνω στο σπίτι και σκότωσε την μαθήτρια που διάβαζε για πανελλαδικές πριν λίγα χρόνια;
Νομίζω, απ'ότι έχω συζητήσει και με αεροπόρο της πολεμικής, ότι θεωρούν ότι ο ουρανός τους ανήκει.
Το να είμαστε εμείς νομότυποι είναι απαραίτητο, αλλά δικαιούμαστε κανένα κομμάτι του ουρανού τις εργάσιμες και μη αγωνιστικές(που έχουμε πάρει ΝΟΤΑΜ) ημέρες;;;

jianniskys
EN D
 
Δημοσ.: 169

Re: γράφει ο τύπος ( τής ΑΠΕ )

Δημοσίευσηαπό GiotaR » Τετ Ιουν 18, 2014 8:09 pm

Συμφωνώ με τον Βαγγέλη, πρέπει να πάρουμε τα πράγματα πολύ σοβαρά και επίσημα για να είμαστε σωστοί και αξιοσέβαστοι αεραθλητές μέσα στο σύνολο της αεραθλητικής κοινότητας. Όχι περιθωριακοί και αναρχικοί.Τα θεσμικά όργανα έχουν τον πρώτο λόγο για να μας δώσουν τις σωστές οδηγίες αλλά κυρίως για να εποπτεύσουν την εφαρμογή τους με συνυπεύθυνους τα σωματεία αλλά και όλους εμάς.
Εδώ ταιριάζει απόλυτα κάτι που συζητάμε συχνά τώρα τελευταία στο βουνό για την ύπαρξη ατόμων που πετούν μεταξύ μας -ειδικά σε hot κοντινές περιοχές όπως Αγία Μαρίνα, Κανδήλι κτλ, χωρίς εκπαίδευση, ανένταχτοι και αποκομμένοι, με περιστασιακή εμπειρία και σπάνιες πτήσεις, με πολύ μεγάλες πιθανότητες να προκαλέσουν ατύχημα στον εαυτό τους αλλά και σε άλλους (όπως αυτός που πέταξε εφεδρικό στον κανδήλι κάνοντας σπίν ενώ νόμιζε σπιράλ) Αυτοί οι άνθρωποι λοιπόν που έρχονται σαν κομήτες απο το πουθενά, με εκπαίδευση απο το γιου τιουμπ και εξοπλισμό που αγόρασαν απο το ίντερνετ,χωρίς εποπτεία και έλεγχο, θέτουν μονίμως την ασφάλεια, την ψυχολογία μας και τον αντίκτυπό μας σαν κοινότητα του εναέριου χώρου, σε ανεπανόρθωτη αρνητική έκθεση.Ας δούμε τα τελευταία ατυχήματα που απασχόλησαν και τον τύπο....Όλοι χρεωνόμαστε την απερισκεψία τους και το πιο εύκολο για την κοινωνία είναι να καταδικάσει το άθλημα μαζικά. Το γνωστό "καλύτερα να σου βγει το μάτι παρά το όνομα"
Το να λέμε "τι με νοιάζει εμένα, ενήλικας και υπεύθυνος είναι ας κάνει ότι νομίζει" δεν με καλύπτει πια γιατί αυτός ο "ελεύθερος" ενήλικας μου κάνει κακό μου χαλάει ότι πιο ωραίο κάνω στην ζωή μου και με καταπιέζει. Έχω πειστεί λοιπόν, οτι ο ελεκτικός ρόλος όλων μας-των παλιών σε επίπεδο φιλικό και σύστασης-αρχικά- αλλά και η πιο εντατική αντίδραση σε περίπτωση μη συμμόρφωσης (πχ επέμβαση του νόμου)είναι υποχρέωσή μας καθώς έτσι διαφυλάσσουμε κατά πολύ τα πράγματα. Ας λέμε λοιπόν τα πράγματα με το όνομά τους, γιατί η σιωπή μας είναι και αυτή που μας κάνει συνένοχους. Συζήτηση με όλους τους ξένους στο βουνό και προσπάθεια να τους εντάξουμε και να τους περάσουμε το μήνυμα με κάθε τρόπο. Εκπαιδεύσεις παράνομες, ο γνωστός του γνωστού κτλ, ταχύρυθμες-άρπακόλα του ενός πσκ, που μετά αφήνουν κόσμο έρμαιο στο βουνό πρέπει να καταδικάζονται απο την κοινότητά μας μαζικά μήπως έτσι έχουμε αποτέλεσμα. Γιατί όσο πιο πολλοί γινόμαστε, τόσο τα προβλήματα θα αυξάνονται αν είμαστε ανεξέλεγκτοι. Αυτό το ωραίο άθλημα μπορούμε να το εξαφανίσουμε πολύ εύκολα με λάθος επιλογές και χειρισμούς και πραγματικά είναι κρίμα. Και μετά θα μας φταίνε όλοι οι άλλοι. Οι "εκπτώσεις" δεν είναι πρακτική για την ασφάλεια πτήσεων και όσοι έχουν τέτοια νοοτροπία πρέπει να περιοριστούν.

Γιώτα Ραπάνου

GiotaR
Competition
 
Δημοσ.: 291

Re: γράφει ο τύπος ( τής ΑΠΕ )

Δημοσίευσηαπό badder » Πέμ Ιουν 19, 2014 11:52 am

Όλα αυτά σωστά είναι, με μια διαφορά...
Το πως θα οργανωθούμε σε σχέση με αεροδρόμια για τις κανονικές μας πτήσεις, το πως θα οργανώσουμε την ασφάλεια μας και την εκπαίδευσή μας και γενικά το πως θα βελτιώσουμε την αλληλεπίδραση μας με άλλα πτητικά μέσα, δεν είναι το άμεσο ζητούμενο εδώ. Φυσικά και είναι πολύ χρήσιμη αυτή η συζήτηση αλλά αυτά δεν αποτελούν ΤΟ προβλήματα για το ΓΕΑ και την ΥΠΑ.

Το ζήτημα είναι ένα: Να πετάμε σύμφωνα με τα όσα ορίζει ο κανονισμός. Αν πετάξουμε όπως προβλέπεται και παρόλα αυτά έρθουμε σε οπτική επαφή με κάποιο αεροπλάνο, τότε ναι μεν είναι ζήτημα, αλλά δεν θα μπορέσει κανείς να μας επιρρίψει ευθύνες. Στην περίπτωση αυτή είναι πολύ σωστά όσα γράφει ο Βαγγέλης.

Εδώ όμως μας ενδιαφέρει το ότι πετάμε με τρόπο που δεν προβλέπεται. Πετάμε σε περιοχές που δεν επιτρέπεται να πετάμε. Αυτό είναι το θέμα. Δεν πρόκειται να μας απαγορεύσει κανείς τίποτα επειδή σε μια περιοχή που πετάμε νόμιμα, μας είδε ένα c130. Αν όμως αυτό συμβεί σε περιοχή που δεν πρέπει να πετάμε, υπάρχει σοβαρό πρόβλημα.

Επίσης αν είχαμε να αντιμετωπίσουμε ανένταχτους και αποκομμένους μόνο, τα πράγματα θα ήταν πιο απλά. Όμως στις απαγορευμένες περιοχές πετάνε πολλοί και οργανωμένα, γίνονται εκπαιδεύσεις, διθέσιες. Το ότι υπάρχουν ημιμαθείς, ή αυτοεκπαιδευόμενοι ή μαιμου εκπαιδευτές, δεν ενδιαφέρει το ΓΕΑ. Ούτε ποια είναι η εσωτερική μας οργάνωση. Οι όποιες λίγες προβληματικές περιπτώσεις θα ήταν εύκολο να αντιμετωπιστούν, αλλά δυστυχώς δεν είναι μεμονωμένες. Δραστηριοποιούνται στις απαγορευμένες περιοχές μαζί με τους υπόλοιπους πιλότους. Δηλαδή δεν είναι από μόνοι τους το πρόβλημα. Ούτε είναι μόνο αυτοί που έχουν εμπλακεί σε ατυχήματα ή άλλα συμβάντα.

Το πρόβλημα τώρα προέκυψε από διάφορα πρόσφατα συμβάντα. Πτήσεις αλλοδαπών στην απαγορευμένη περιοχή της Λάρισας εν μέσω άσκησης, και ενώ είχαν ειδοποιηθεί να μην πετάξουν, πτήσεις παραμοτέρ ως συνήθως στην περιοχή της Ελευσίνας (πραγματικά πρέπει να είσαι ανεγκέφαλος για να πετάς δίπλα στον αεροδιάδρομο), και αναφορά στη περιοχή Ασπροπύργου για πτήσεις συσκευών (πιθανόν και δικές μας).

Οπότε προκειμένου να μην χάσουμε το δάσος (πρόβλημα από πτήσεις εντός των 10ΝΜ), ας μην επικεντρωθούμε στο δέντρο (τι γίνεται εκτός των 10ΝΜ ή ποιοι πετάνε εντός των 10ΝΜ). Σημασία έχει ότι πετάνε πολλοί, το ποιοι είναι δεν έχει σημασία. Σημασία θα είχε αν ήταν λίγοι. Ή θα μάθουμε να μην πετάμε εντός 10 ΝΜ από αεροδρόμια ή θα υπάρχει πάντα το ενδεχόμενο να αντιμετωπίσουμε τις συνέπειες. Και δεν θέλω να σκεφτώ καν τι θα γίνει αν υπάρξει ατύχημα σε απαγορευμένη περιοχή, το οποίο δεν θα αφορά κάποιον ανεξάρτητο ιδιώτη πιλότο. Η πρόθεση συνεργασίας για λύσεις και προτάσεις είναι δεδομένη και δηλωμένη από παλιά. Όποιος ενδιαφέρεται μπορεί να την ενεργοποιήσει.

Η απλούστερη λύση είναι η σωστή.
badder
Διαχειριστής||Διαχειρίστρια
 
Δημοσ.: 2712

Re: γράφει ο τύπος ( τής ΑΠΕ )

Δημοσίευσηαπό Chris Lappas » Πέμ Ιουν 19, 2014 12:46 pm

Γιάννη, ειδικά για το Κανδήλι, το πρόβλημα είναι ότι αν δεν πετάμε εκεί, δεν έχουμε δυνατότητα πτήσης κοντά στην Αθήνα σχρδόν τις μισές μέρες του χρόνου. Που αλλού υπάρχει νότια απογείωση στα μέρη μας;

http://www.snowclub.gr
Powder skiing is not a crime!
Chris Lappas
Competition
 
Δημοσ.: 559

Re: γράφει ο τύπος ( τής ΑΠΕ )

Δημοσίευσηαπό badder » Πέμ Ιουν 19, 2014 1:22 pm

Το κατανοώ αυτό που λες, και το οποίο είναι προφανώς το πρόβλημα για τους περισσότερους. Δυστυχώς το Καντήλι είναι μια περιοχή (όχι η μόνη) στη οποία δεν επιτρέπεται να πετάμε. Αυτό προβλέπεται από τον κανονισμό και ο κανονισμός δεν ασχολείται με εναλλακτικές. Δε σου λέει που να πετάξεις, σου λέει που να μην πετάξεις.

Για να μην παρεξηγηθώ, εγώ απλά αναφέρω τα δεδομένα. Το τι θα κάνει ο καθένας είναι δική του επιλογή. Και ενώ για τους μεν ιδιώτες πιλότους τα πράγματα είναι απλά και η ευθύνη προσωπική, για πιο οργανωμένες καταστάσεις το πράγμα περιπλέκεται. Έχουμε συνηθίσει να πετάμε σε μια περιοχή, αλλά είτε το θέλουμε είτε όχι, δεν μας επιτρέπουν να το κάνουμε. Κάποιοι μπορεί να πουν ότι υπάρχει προσπάθεια να μας στερήσουν τον "δικό μας" μέρος. Όμως δεν ήταν ποτέ δικό μας. Σαν παιδιά πηγαίναμε και παίζαμε σε χωράφια ή ημιτελείς οικοδομές. Τα νιώθαμε δικά μας από συνήθεια, αλλά όταν ερχόταν ο ιδιοκτήτης για να τα χρησιμοποιήσει, τα χάναμε. Όπως μάλλον θα γίνει και στο ΣΕΦ.

Δυστυχώς η περιοχή της Αθήνας έχει και αυτά τα μειονεκτήματα.

Και το πρόβλημα προφανώς δεν αφορά μεμονωμένες περιπτώσεις. Είναι συνολικό. Η προσωπική μου αίσθηση είναι ότι αν ήταν μόνο το Καντήλι δεν θα υπήρχε σοβαρό ζήτημα. Αλλά δεν είναι μόνο αυτό και δεν είναι μόνο η δική μας δραστηριότητα. Είναι ένα μεγαλύτερο πρόβλημα του οποίου αποτελούμε τμήμα (σεβαστό). Οπότε ή θα κάνουμε αυτά που πρέπει από τη πλευρά μας και θα περιμένουμε και από τους άλλους εμπλεκόμενους να πράξουν ανάλογα ή θα συνεχίσουμε στη λογική ο καθένας με το σάκο του, και ότι είναι να γίνει θα γίνει (ωχ αδερφέ...)

Η απλούστερη λύση είναι η σωστή.
badder
Διαχειριστής||Διαχειρίστρια
 
Δημοσ.: 2712

Re: γράφει ο τύπος ( τής ΑΠΕ )

Δημοσίευσηαπό kswift » Πέμ Ιουν 19, 2014 9:28 pm

Οπως βλέπετε,
1. η απογείωση στο Κανδήλι είναι εξω απο το 10ΝΜ της Ελευσίνας, όχι όμως και η προσγείωση
2. η απογείωση στο Κανδήλι, είναι όμως μέσα στα 10ΝΜ των Μεγάρων
3.η περιοχή του Κιθαιρώνα είναι οκ, μέχρι και λίγο παραπέρα απο τις κεραίες στις Ερυθρές
4. ο Αυλώνας δεν επηρεάζει τόσο την τερματική της Τανάγρας, αλλά την Ελευσίνα και το Τατόϊ
(εκεί υπάρχει το σημείο αναφοράς ABLON)

Δέν έχετε τα κατάλληλα δικαιώματα να δείτε τα αρχεία σε αυτή τη δημοσίευση.
kswift
Competition
 
Δημοσ.: 316

Re: γράφει ο τύπος ( τής ΑΠΕ )

Δημοσίευσηαπό kswift » Πέμ Ιουν 19, 2014 9:32 pm

http://geo-carto-02.aegean.gr/AERO/OL/a ... s_ol.html#

Επίσης με το Link αυτό μπορείτε να βλέπετε εκτός από καιρό και σχηματικά τις περιοχές που καλύπτονται με NOTAM (το έχει αναπτύξει ο Μίμης Σίμος, Ελεγκτής Εναέριας Κυκλοφορίας της ΥΠΑ).

Στη διάθεση σας για πληροφορίες σχετικά με τη χρήση του. :)

kswift
Competition
 
Δημοσ.: 316

Re: γράφει ο τύπος ( τής ΑΠΕ )

Δημοσίευσηαπό badder » Παρ Ιουν 20, 2014 10:02 am

Κώστα ο διάδρομος της Ελευσίνας είναι στα 8 ΝΜ από την απογείωση και έχουν γίνει και αναφορές από την Ελευσίνα για το Καντήλι. Επισυναπτόμενη εικόνα.

Επίσης τα 10 ΝΜ της Τανάγρας σταματάνε στη Δάφνη. Οι κύκλοι στον χάρτη που έχεις μπορεί να αφορούν άλλες πτητικές συσκευές και άλλους κανονισμούς. Εμείς έχουμε έναν και μόνο περιορισμό. τα 10 ΝΜ.

Δέν έχετε τα κατάλληλα δικαιώματα να δείτε τα αρχεία σε αυτή τη δημοσίευση.
Η απλούστερη λύση είναι η σωστή.
badder
Διαχειριστής||Διαχειρίστρια
 
Δημοσ.: 2712

Re: γράφει ο τύπος ( τής ΑΠΕ )

Δημοσίευσηαπό tsoukasvaggelis » Παρ Ιουν 20, 2014 11:27 am

kswift έγραψε:http://geo-carto-02.aegean.gr/AERO/OL/aero_webgis_ol.html#

Επίσης με το Link αυτό μπορείτε να βλέπετε εκτός από καιρό και σχηματικά τις περιοχές που καλύπτονται με NOTAM (το έχει αναπτύξει ο Μίμης Σίμος, Ελεγκτής Εναέριας Κυκλοφορίας της ΥΠΑ).

Στη διάθεση σας για πληροφορίες σχετικά με τη χρήση του. :)



Κώστα δες και εδω http://evangelostsoukas.wix.com/greekthermalproject#!greek-notams/c2m4

tsoukasvaggelis
Competition
 
Δημοσ.: 458

Re: γράφει ο τύπος ( τής ΑΠΕ )

Δημοσίευσηαπό badder » Δευτ Ιουν 23, 2014 3:56 pm

Και επειδή τα νέα διαδίδονται ας δούμε ένα δημοσίευμα, από τα λίγα που έχω διαβάσει σε σχέση με αεραθλητισμό που δεν έχει υπερβολές, αοριστίες και ημιμάθειες.

http://www.eleftheria.gr/index.asp?cat= ... 6giafmSxPB

Αυτό που δεν αναφέρει το δημοσίευμα είναι ότι οι συγκεκριμένοι είχαν ενημερωθεί για την απαγόρευση και θεώρησαν σωστό να την αγνοήσουν. Το ζήτημα ενδέχεται να αποκτήσει διαστάσεις, λόγω των συνεχιζόμενων περιστατικών και την γενικότερη αδιαφορία.

Η απλούστερη λύση είναι η σωστή.
badder
Διαχειριστής||Διαχειρίστρια
 
Δημοσ.: 2712

Re: γράφει ο τύπος ( τής ΑΠΕ )

Δημοσίευσηαπό DrFlight » Δευτ Ιουν 23, 2014 4:30 pm

Το άλλο με το πρωθυπουργικό αεροσκάφος με τον Υπουργό Αμύνας και το επιτελείο μέσα που έκοβε βολτες μέχρι να προσγειωθεί το παραμοτερ στην Ελευσίνα για να καταφέρει να προσγειωθεί κι αυτό ηταν το καλύτερο από όσα άκουσα.

'Paragliding and Aviation' blog
http://drflight.blogspot.com/
Vangelis 'drflight' Patra.
DrFlight
Competition
 
Δημοσ.: 313

Re: γράφει ο τύπος ( τής ΑΠΕ )

Δημοσίευσηαπό dim » Δευτ Ιουν 23, 2014 9:25 pm

Παλιό πλην όμως τώρα ολοκληρωμένο (νομίζω)
Αεροδρόμια Ελλάδος (στρατιωτικά και πολιτικά) με ακτίνα 10 ΝΜ

1. Πηγαίνετε εδώ:
http://www.freemaptools.com/radius-around-point.htm

2. Βρείτε κάπου στην μέση της σελίδας αυτό: "Click Here to Show/Hide CSV Upload Panel" και κάντε κλικ επάνω του

3. Στο παραθυράκι που θα φανερωθεί γράψτε (κάντε copy-paste το παρακάτω):
38.108695199489354,23.783555030822754,16.09
37.98135617356037,23.365817070007324,16.09
38.064454224417496,23.556103706359863,16.09
37.937301053748875,23.945260047912598,16.09
38.339981094538736,23.563742637634277,16.09
36.405145301431666,28.08526039123535,16.09
36.14184084358377,29.5762038230896,16.09
35.421222141670285,27.14545726776123,16.09
35.42130738655641,26.909948587417603,16.09
35.21601536354635,26.10076904296875,16.09
35.34008061632277,25.17641544342041,16.09
35.53109118885418,24.151382446289062,16.09
36.40005911890512,25.4787540435791,16.09
36.57982444074952,26.37564182281494,16.09
36.79456024241467,27.091341018676758,16.09
36.96357049178961,26.940579414367676,16.09
37.18448446346788,26.80041790008545,16.09
36.69666608891165,24.4755220413208,16.09
37.010734807217844,25.128092765808105,16.09
37.081124719243284,25.36816120147705,16.09
37.423130893414296,24.94973659515381,16.09
37.43526312053356,25.34824848175049,16.09
37.68278444674355,26.34693145751953,16.09
37.68914384215008,26.91229820251465,16.09
38.34148789459333,26.139392852783203,16.09
39.05743378972871,26.598758697509766,16.09
39.918919874280526,25.238513946533203,16.09
38.96858511635288,24.486980438232422,16.09
39.17796502707906,23.504133224487305,16.09
40.85552877223097,25.955371856689453,16.09
40.91334231271619,24.618215560913086,16.09
40.5205035389225,22.972412109375,16.09
40.28662171104331,21.8408203125,16.09
40.44704503616056,21.279659271240234,16.09
39.69706456711317,20.82229971885681,16.09
39.64994688715175,22.46326446533203,16.09
39.21933753905939,22.794055938720703,16.09
38.9259885905637,20.766005516052246,16.09
38.602098390075255,21.350727081298828,16.09
39.602212224928444,19.912118911743164,16.09
38.11968571604657,20.500831604003906,16.09
37.75224972440294,20.88376522064209,16.09
38.151525236891445,21.425657272338867,16.09
37.92068945243536,21.292619705200195,16.09
37.53088031794292,22.40361213684082,16.09
37.067899480218536,22.02561378479004,16.09
36.27409169100487,23.016904592514038,16.09
35.531230886809844,24.151382446289062,16.09
35.33994058632455,25.177230834960938,16.09
35.06361089203959,24.76820468902588,16.09
35.21587511887119,26.100940704345703,16.09

4. Πατήστε το Upload

5. Δείτε τον χάρτη !!!!!

Και όλα είναι σχετικά, τα 10 μίλια είναι απο το κέντρο των αεροδρομίων, αν τα μεταφέρετε τα κέντρα στις ακρές των αεροδιαδρόμων, που θα μπορούσε κάποιος να ισχυριστεί οτι αεροδρόμιο δεν είναι 1 σημείο αλλά μία περιοχή, τα πράγματα αλλάζουν προς το χειρότερο. Στην λίστα δεν υπάρχουν τα αεροδρόμια λεσχών και Δημοτικά όπως, στο Μάλεμε, Σπάρτη, Θήβα κλπ, αφού ο Badder υσχυρίζεται ότι από εκει φεύγουν μόνο υπερελαφρά που έχουμε προτεραιότητα απεναντί τους (αν και ψιλοδιαφωνω σε αυτό το σημείο).
Αν ξέχασα κανένα αεροδρόμιο πείτο το να το συμπληρώσω , στα στρατιωτικά μπορεί να "έφαγα" κανένα!!

Την παραπάνω λίστα την έχω και με τα ονόματα των αεροδρομίων:
Κώδικας: Επιλογή όλων
38.108695199489354,23.783555030822754,16.09  tatoi
37.98135617356037,23.365817070007324,16.09  megara
38.064454224417496,23.556103706359863,16.09  eleusina
37.937301053748875,23.945260047912598,16.09  el venizelos
38.339981094538736,23.563742637634277,16.09  sximatari
36.405145301431666,28.08526039123535,16.09  rodos
36.14184084358377,29.5762038230896,16.09 kastelorizo
35.421222141670285,27.14545726776123,16.09 karpathos
35.42130738655641,26.909948587417603,16.09  kasos
35.21601536354635,26.10076904296875,16.09  sitia
35.34008061632277,25.17641544342041,16.09  irakleio
35.53109118885418,24.151382446289062,16.09  chania
36.40005911890512,25.4787540435791,16.09  santorini
36.57982444074952,26.37564182281494,16.09  astipalaia
36.79456024241467,27.091341018676758,16.09  kos
36.96357049178961,26.940579414367676,16.09  kalimnos
37.18448446346788,26.80041790008545,16.09  leros
36.69666608891165,24.4755220413208,16.09   milos
37.010734807217844,25.128092765808105,16.09  paros
37.081124719243284,25.36816120147705,16.09  naxos
37.423130893414296,24.94973659515381,16.09  siros
37.43526312053356,25.34824848175049,16.09  mikonos
37.68278444674355,26.34693145751953,16.09  ikaria
37.68914384215008,26.91229820251465,16.09  samos
38.34148789459333,26.139392852783203,16.09  chios
39.05743378972871,26.598758697509766,16.09  lesvos
39.918919874280526,25.238513946533203,16.09  limnos
38.96858511635288,24.486980438232422,16.09  skiros
39.17796502707906,23.504133224487305,16.09  skiathos
40.85552877223097,25.955371856689453,16.09  aleksandroupoli
40.91334231271619,24.618215560913086,16.09  xrisoupoli
40.5205035389225,22.972412109375,16.09  salonika
40.28662171104331,21.8408203125,16.09  kozani
40.44704503616056,21.279659271240234,16.09  argos orestiko
39.69706456711317,20.82229971885681,16.09  giannena
39.64994688715175,22.46326446533203,16.09  larissa
39.21933753905939,22.794055938720703,16.09   nea arxilaos
38.9259885905637,20.766005516052246,16.09  aktio
38.602098390075255,21.350727081298828,16.09  agrinio
39.602212224928444,19.912118911743164,16.09  kerkira
38.11968571604657,20.500831604003906,16.09  kefalonia
37.75224972440294,20.88376522064209,16.09  tzante
38.151525236891445,21.425657272338867,16.09  araksos
37.92068945243536,21.292619705200195,16.09 adravida
37.53088031794292,22.40361213684082,16.09   tripoli
37.067899480218536,22.02561378479004,16.09  kalamata
36.27409169100487,23.016904592514038,16.09  kithira
35.531230886809844,24.151382446289062,16.09  chania
35.33994058632455,25.177230834960938,16.09  irakleio
35.06361089203959,24.76820468902588,16.09  tympaki
35.21587511887119,26.100940704345703,16.09  siteia

Find what you love and let it kill you - Bukowski
SY1ADR
-------------------------------------
http://vimeo.com/dimitrism
http://youtube.com/dimitrismm
dim
Competition
 
Δημοσ.: 899

Re: γράφει ο τύπος ( τής ΑΠΕ )

Δημοσίευσηαπό badder » Τρί Ιουν 24, 2014 12:21 am

Ο badder προσωπικά δεν ισχυρίζεται τίποτα. Ο κανονισμός ΙΑΣ της ΥΠΑ αναφέρει ρητά ότι έχουμε προτεραιότητα έναντι των υπερελαφρών (Γ3). Οσο για την Θήβα δεν λογίζεται ως αεροδρόμιο της ΥΠΑ (ή ΓΕΑ)στο οποίο ισχύουν τα 10 ΝΜ. Το ίδιο ισχύει και για την Εδεσσα, και για άλλα τέτοια μικρά αεροδρόμια. Αυτά βέβαια ισχύουν τώρα...

Η απλούστερη λύση είναι η σωστή.
badder
Διαχειριστής||Διαχειρίστρια
 
Δημοσ.: 2712

Re: γράφει ο τύπος ( τής ΑΠΕ )

Δημοσίευσηαπό tsouloufis » Τρί Ιουν 24, 2014 1:30 am


__________________________________________________________________
https://web.facebook.com/dreamparaglidi ... =bookmarks
http://www.dreamparagliding.gr/
tsouloufis
Competition
 
Δημοσ.: 1216


Επιστροφή στην Συζητήσεις

Μελη σε συνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 45 επισκέπτες