Ημερομηνία Τρί Μαρ 19, 2024 9:51 am
Text Size
Αρχική Κοινότητας Γενική Συζήτηση Συζητήσεις

Συζητήσεις

Συνάντηση για την ασφάλεια 15/2/2015

Θέματα γενικού ενδιαφέροντος που αφορούν τον χώρο του αλεξιπτώτου πλαγιάς.

Συντονιστής: Moderators

Συνάντηση για την ασφάλεια 15/2/2015

Δημοσίευσηαπό GiotaR » Δευτ Φεβ 09, 2015 12:50 pm

Έφτιαχνα το ημερολόγιό μου για αυτήν την εβδομάδα και χαμογελώντας σκέφτηκα πως συμβαίνει πολλές φορές να τρέχουν παράλληλα τόσα πολλά σημαντικά σε προσωπικο, κοινοτικό και εθνικό επίπεδο…. Αυτήν την Κυριακή 15 Φεβρουαρίου, με πρωτοβουλία της Επιτροπής Διερεύνησης Ατυχημάτων θα γίνει μια μεγάλη συνάντηση όλων των εμπλεκομένων στην “κοινότητα” του Αλεξιπτώτου Πλαγιάς.
΄Εχουν ενημερωθεί και προσκληθεί σωματεία, εκπαιδευτές, σχολές, η Επιτροπή Αλεξιπτωτισμού Πλαγιάς και η ΕΛΑΟ. Δηλ όλοι. Για να συζητήσουμε για την ασφάλεια. Γιατί τα ατυχήματα μπορεί να συμβαίνουν αφού σε κάθε ανθρώπινη δραστηριότητα ενέχονται ρίσκα και κίνδυνοι που ακουμπούν τα όρια της τυχαιότητας, όμως τόσο οι επίσημες διερευνήσεις όσο και η κοινή μας λογική και γνώση, προσθέτουν κάτι ακόμα: τα συμβάντα, τα ατυχήματα ή και τα δυστυχήματα που συμβαίνουν έχουν εξήγηση, έχουν αίτια, άρα και μπορεί να προληφθούν και να ελαχιστοποιηθούν. Προφανώς αυτό από μόνο του είναι ένας κοινός στόχος όλης της αεραθλητικής κοινότητας και η παραδοχή πάνω στην οποία όλοι θα δείξουμε το ενδιαφέρον μας και θα κάνουμε πράξη-δοκιμάσουμε, τις όποιες προτάσεις θα υπάρξουν.
Η ανάλυση του προβλήματος έχει γίνει και ξαναγίνει σε πολλά επίπεδα συζητήσεων επίσημων και ανεπίσημων, μεταξύ αθλητών σε φόρουμ σε συναντήσεις σωματείων σε ΔΣ λεσχών σε συνεδριάσεις της ΕΑΠ ή και της ΕΛΑΟ. Όμως η συζήτηση, οι συμβουλές και το ενδιαφέρον ακόμα και κάποιες προειδοποιήσεις ή μέτρα ενώ φυσικά είναι πολύ σημαντικά, δεν φαίνεται να είναι πολύ αποτελεσματικά προς το ζητούμενο.
Γιατί πάντα κάποιοι μπορούν/γουστάρουν/δεν ξέρουν/αδιαφορούν και υπερβαίνουν την πραγματικοτητα και τα ορια του αθλήματος αλλά και των κανονισμών και συμβαίνουν ατυχήματα. Μπορεί οι ΕΑΠ -ΕΛΑΟ να εξέδωσαν οδηγία με προειδοποιήσεις προς την ασφάλεια των… αεροναυτιλομένων εδώ και μήνες, αλλά εγώ(κι εσείς βέβαια) ακόμα βλέπω εκπαιδεύσεις εδάφους και τάντεμ χωρίς κράνος…
Ημιμάθεια, ατελείς ή παράνομες εκπαιδεύσεις, αυτοεκπαιδεύσεις από το διαδίκτυο,“ζαμαν φου” “μάστο” χαρακτήρες, κερδοσκοπία, προχειρότητα, χαλαρότητα των θεσμών, αδυναμία ελέγχου παρατυπιών και τελικά μια συνολική αποτυχία του συστήματος να μας πείσει ότι ή ασφάλεια είναι σημαντική τόσο για να την συζητάμε όσο και για να την κάνουμε πράξη με τις επιλογές μας ΚΑΘΕ φορά που είμαστε στο βουνό! Σαν εκπαιδευτές… πιλότοι…διοργανωτές…. Σε πτήσεις διπλές, αναψυχής, αγωνιστικές,,,Χωρίς εκπτώσεις.
Ελλείψει ενός συνολικού πολιτισμού ασφάλειας και αεροναυτοσύνης ως τελική- προσωπική μου πάντα- διαπίστωση, πρέπει να πιάσουμε το νήμα από την άκρη του. Από την εκπαίδευση. Αυτή διαμορφώνει χαρακτήρες και πιλότους. Η προσδοκία μου από μια τέτοια συνάντηση είναι να ακουστούν όλες οι διαστάσεις του θέματος, να δοθούν φωτεινά παραδείγματα και αντιπαραδείγματα του τι είναι ασφάλεια -τι δεν είναι,(στην πράξη) να ενημερωθούν ΟΛΟΙ για ΟΛΑ.
Μετά από την συνάντηση αυτή, που έχει σχεδιαστεί εδώ και μήνες, κανείς μας δεν θα έχει δικαιολογία. “Εγώ δεν ήξερα δεν μου είπε κανείς κάτι,δεν είδα, δεν έχει γίνει καμμιά επίσημη καταγγελία…έλα μωρέ τα παραλέτε,,,
Τρόποι υπάρχουν ή τέλος πάντων θα βρεθούν (αλίμονο τόσοι και τόσοι θα βρεθούμε εκεί!) ελπίζω να υπάρξει και πρόθεση- να σπάσουμε τα στεγανά-εμπόδια της συλλογικής σιωπής -των κολλητών…. των φίλων….της αρεστής ή αδιάφορης διοίκησης,,, του τι να πω…. δεν ανακατεύομαι… δεν είμαι καρφί…Έχουμε ευθύνη όλοι, από τον απλό πιλότο, την κάθε σχολή.. τον κάθε εκπαιδευτή, από τα σωματεία μας …από την ΕΑΠ και την ΕΛΑΟ. Είτε συνεργούμε , είτε αδιαφορούμε στο να διαμορφώνουμε μη ασφαλές πλαίσιο ή να κυκλοφορούν στις απογειώσεις και πάνω από τα κεφάλια μας επικίνδυνοι πιλότοι, ημιμαθείς, ακατάλληλα εξοπλισμένοι, ανεξέλεγκτοι ή ανεξέλικτοι. Κάντε την αυτοκριτική σας και ελάτε...
Γιώτα Ρ

Τελευταία επεξεργασία απο GiotaR την Δευτ Φεβ 09, 2015 6:57 pm, επεξεργάστηκε 1 φορές συνολικά.
GiotaR
Competition
 
Δημοσ.: 291

Re: Συνάντηση για την ασφάλεια 15/2/2015

Δημοσίευσηαπό dim » Δευτ Φεβ 09, 2015 1:35 pm

Προφανώς η συνάντηση αυτή δεν αφορά απλούς πιλότους που δεν στελεχώνουν διοικητικά κάποια σωματεία, λέσχη ή σχολή, σωστά?
Για να κανονίσω το πρόγραμμά μου ... όχι ότι ο καιρός βοηθάει για πτήση αλλά ποτέ δεν ξέρεις.

Find what you love and let it kill you - Bukowski
SY1ADR
-------------------------------------
http://vimeo.com/dimitrism
http://youtube.com/dimitrismm
dim
Competition
 
Δημοσ.: 899

Re: Συνάντηση για την ασφάλεια 15/2/2015

Δημοσίευσηαπό GiotaR » Δευτ Φεβ 09, 2015 6:42 pm

Δεν μπορώ να σου δώσω μια συγκεκριμένη απάντηση. Σίγουρα δεν είναι μια συνάντηση τυποποιημένου χαρακτήρα πχ με δηλωμένους εκπροσώπους κτλ. Η ΕΔΑΑΠ ονομάζει την συνάντηση ως συνάντηση αεραθλητων/εκπαιδευτών και πιστεύει ότι η ενεργός συμμετοχή όλων θα επιφέρει τα βέλτιστα αποτελέσματα. Προσωπικά ερμηνεύω την πρόσκληση ως μια πρόθεση ανοιχτής πολυφωνικής συνάντησης όπου όλοι θα έχουν την δυνατότητα να εκφράσουν τις απόψεις τους.

GiotaR
Competition
 
Δημοσ.: 291

Re: Συνάντηση για την ασφάλεια 15/2/2015

Δημοσίευσηαπό dim » Δευτ Φεβ 09, 2015 8:35 pm

οκ, αν και δεν νομίζω να παραστώ, για το τυπικό της υπόθεσης μήπως μπορείς να μου πεις: τι ώρα, σε ποιό σημείο και ποιός το διοργανώνει?

Βασικά η ιστοσελίδα της ΕΔΑΑΠ (http://www.aaiasb.gr) δεν αναφέρει το παραμικρό για συνάντηση, ομιλία, συζήτηση ή οτιδήποτε άλλο !! Εκτός και αν έχετε κωδικό και έχετε κάνει Login στην ΕΔΑΑΠ και έτσι βλέπετε κάτι παραπάνω από εμένα ......
Αν είναι όντως έτσι και απαιτείται είσοδος με κωδικό για να δεις μία συνάντηση τότε προφανώς δεν αφορά απλούς πιλότους αφού η ιστοσελίδα δεν δίνει δικαίωμα να φτιάξεις και να ενεργοποιήσεις ένα νέο μέλος. Φαίνεται διαλέγουν οι ίδιοι σε ποιούς θα μοιράσουν κωδικούς.

Find what you love and let it kill you - Bukowski
SY1ADR
-------------------------------------
http://vimeo.com/dimitrism
http://youtube.com/dimitrismm
dim
Competition
 
Δημοσ.: 899

Re: Συνάντηση για την ασφάλεια 15/2/2015

Δημοσίευσηαπό GiotaR » Δευτ Φεβ 09, 2015 9:02 pm

Το διοργανώνει η ΕΔΑΑΠ. Μέσω αλληλογραφίας- καμιά σχέση με την ιστοσελίδα, κωδικούς κτλ.Την Κυριακή στο Ελληνικό, στην αίθουσα ΟΣΥΠΑ, ώρα 11:00.

GiotaR
Competition
 
Δημοσ.: 291

Re: Συνάντηση για την ασφάλεια 15/2/2015

Δημοσίευσηαπό GiotaR » Δευτ Φεβ 09, 2015 11:58 pm

Λοιπόν, επειδή είχα αμφιβολίες για το αν κατάλαβα καλά το κλίμα και τις προθέσεις της ΕΔΑΑΠ για το πόσο ανοιχτή και πολυφωνική θέλουν να είναι η συνάντηση-πέραν των προσκεκλημένων φυσικά,επικοινώνησα μαζί τους και μου ξεκαθάρισαν οτι η συνάντηση είναι ανοιχτή για όσους το επιθυμούν και έχουν ενδιαφέρον και προτάσεις και μάλιστα μου επεσήμαναν ότι επέλεξαν την συγκεκριμένη μέρα και ώρα για να διευκολυνθούν περισσότεροι φίλοι/φίλες αεραθλητές. Μιλήστε επομένως με τα σωματεία σας, για να ενημερωθείτε αναλυτικότερα. Ημέρα και ώρα ισχύουν, πάντως.

GiotaR
Competition
 
Δημοσ.: 291

Re: Συνάντηση για την ασφάλεια 15/2/2015

Δημοσίευσηαπό Navagosostis » Τρί Φεβ 10, 2015 12:32 am

Με την ευκαιρία της συζήτησης για την ασφάλεια, θα ήθελα να γράψω δυο λόγια για
το πολύ σοβαρό θέμα των πρώτων βοήθειων.
Μετά από οποιοδήποτε περιστατικό (σημαντικό ή μη) είναι υποχρέωση όλων μας προς
τους συναθλητές μας να βοηθήσουμε με τον πιο αποτελεσματικό τρόπο και αυτός δεν
είναι άλλος από τη γνώση των πρώτων βοηθειών.
Είμαι σε θέση να γνωρίζω πως μπορούμε να οργανώσουμε σε συνεργασία με τον Ελληνικό
Ερυθρό Σταυρό
2ωρη ή 3ωρη παρουσίαση πρώτων βοηθειών επικεντρωμένη σε θέματα
που μας αφορούν (σπασίματα, ΚΑΑ, αιμορραγίες, νάρθηκες κλπ.). Η παρουσίαση αυτή
είναι δυνατόν να γίνει σε κατάλληλη αίθουσα στην περιοχή που πετάμε, ή στα γραφεία του
ΕΕΣ στο κέντρο της Αθήνας. Χρειάζεται μόνο η τυπική συννενόηση των δύο μερών και
ο προσδιορισμός της ημερομηνίας. Αν δεν έχει αλλάξει κάτι από την τελευταία πληροφό-
ρηση που είχα, δεν υπάρχει κάποια οικονομική επιβάρυνση για την παρουσίαση αυτή.
Ο λόγος που γράφω εδώ, φυσικά, δεν είναι για να παρακάμψω κανέναν σε διοικητικό
επίπεδο, αλλά για να εξοικονομήσω χρόνο και να κάνω γνωστή (σε όσους περισσότερους
μπορώ) την αξία των πρώτων βοηθειών.

ότι φάμε, ότι πιούμε και ότι πετάξουμε ! ! !
Navagosostis
Competition
 
Δημοσ.: 220

Re: Συνάντηση για την ασφάλεια 15/2/2015

Δημοσίευσηαπό vagos » Τρί Φεβ 10, 2015 11:18 am

Φιλτατε Σπηλαιολογε ξερω καλα οτι διαβαζεις αυτο το forum.

Ηρθε η ωρα που αναζητουσες, , ,
Τα παραπανω ποστ σε ΚΑΛΟΥΝ ΑΝΟΙΧΤΑ (οπως ολους αλλωστε) να πας την Κυριακη εκει και να πεις απο κοντα στους ευρυτερους διευθυνοντες ("εναεριους χωροφυλακες" οπως τους λες) τις αποψεις σου περι αστυνομευσης, κανονισμων στις απογειωσεις, σχολων και τι γραμμη θα ακολουθησεις εσυ μετα απο αυτους τους κανονισμους που ΙΣΩΣ και να εφαρμοστουν στον αμεσο μελλον . . .

8)

Τελευταία επεξεργασία απο vagos την Τρί Φεβ 10, 2015 12:06 pm, επεξεργάστηκε 2 φορές συνολικά.
vagos
Competition
 
Δημοσ.: 1005

Re: Συνάντηση για την ασφάλεια 15/2/2015

Δημοσίευσηαπό kswift » Τρί Φεβ 10, 2015 11:49 am

... η συνάντηση αυτή γίνεται επειδή σε αυτό κατέληξε η Επιτροπή Διερεύνησης Ατυχημάτων ως μέτρο μετά τα 2 δυστυχήματα (Κιθαιρώνα / Α.Μαρίνα) και σε συνδυασμό με τα "αυξημένα" συμβάντα στον τομέα Αλ.Πλαγιά. Καλό θα ήταν όσοι μπορέσετε να πάτε, να διαβάσετε τα πορίσματα της επιτροπής, ώστε να μην ξεφύγει το θέμα. (Μου έκανε εντύπωση η αναφορά στο θέμα μη αναγκαιότητας "πτυχίου" για να πετάς απο το υπάρχον ΦΕΚ. Μήπως η ΥΠΑ θέλει να δίνει αυτή τα πτυχία???)

Βάλτε και κανένα στατιστικό για το πόσες πτήσεις καταγεγραμμένες και μή γίνονται κάθε χρόνο, για να υπάρχει και αντίλογος για το πόσο ασφαλές ή όχι είναι το άθλημα.

Και μερικά στοιχεία ακόμα:
Ο Πρόεδρος της επιτροπής έχει πτυχίο για Υπερελαφρά (τουλάχιστον έχει εκπαιδευτεί)
Η ΠΑ μας έχει στη μπούκα (μας μπλέκουν και με τα παραμοτέρ)
Οι αρχές έχουν θέμα με τους ξένους τουρίστες που όλο και πιο πολύ έρχονται στην Ελλάδα για να πετάξουν

kswift
Competition
 
Δημοσ.: 316

Re: Συνάντηση για την ασφάλεια 15/2/2015

Δημοσίευσηαπό tsoukasvaggelis » Τετ Φεβ 11, 2015 4:14 pm

Αγαπητοί φίλοι,
με όλο το σεβασμό για την προσφορά όλων σε αυτό το σπορ, είτε επειδή πετούν είτε επειδή ανιδιοτελώς ή οικειοθελώς συμβάλλουν στα οργανωτικά κομμάτια, δεν μπορώ παρά να κάνω κάποιες παρατηρήσεις, καθώς το θέμα με ενεργοποίησε λίγο.
Αρχικά μπήκα στην ιστοσελίδα της επιτροπής διερεύνησης ατυχημάτων και διάβασα όλες τις αναφορές που σχετίζονται με το Αλεξίπτωτο πλαγιάς. Κατέληξα λοιπόν σε κάποιες παρατηρήσεις:

1. Το δείγμα είναι πολύ μικρό για να βγουν κάποια συμπεράσματα, και βέβαια
2. Tο δείγμα περιλαμβάνει μόνο τα σοβαρότερα ατυχήματα.
3. Πρακτικά καταγράφονται μόνο αυτά για τα οποία δεν μπορεί να γίνει διαφορετικά
4. Προκειμένου όμως να βγει ένα ασφαλές συμπέρασμα που θα οδηγήσει σε ένα συγκεκριμένο Πρόβλημα και άρα σε μια συγκεκριμένη δράση που πρέπει να γίνει, είναι σημαντικό αυτό που λέει ο Κώστας, δηλαδή ένα (και περισσότερα) ποσοστά. Αρχικά θα πρέπει να καταλήξουμε σε ποσοτικά συμπεράσματα (πόσο επικίνδυνο είναι να συμβεί τι ) και στη συνέχεια σε ποιοτικά (κάτω από ποιες συνθήκες και προϋποθέσεις και με ποιο το βασικό αίτιο)
5. Αν όμως θέλουμε να καταλήξουμε σε ένα συμπέρασμα επειδή πραγματικά μας ενδιαφέρει, θα πρέπει να αποτυπώσουμε όλα τα δεδομένα, κάτι για το οποίο είναι απαραίτητο να υπάρχει ένα Registry Καταγραφής. Σε αυτό πρέπει να αποτυπωθούν ΟΛΑ όπως λέει η Γιώτα. Βέβαια τέτοιο πράγμα δεν υπάρχει ούτε από ότι φαίνεται στη σελίδα της επιτροπής αεροπορικών ατυχημάτων, και ο τρόπος με τον οποίο βγαίνουν αυτές οι αναφορές, δεν φαίνεται ιδιαίτερα σύγχρονος, καθώς εγώ τουλάχιστον δεν είδα κάποιο συμπέρασμα, κάποια επαναληψιμότητα σε είδος, κάποια στατιστική ανάλυση των αιτίων, κλπ.

Αν θέλαμε να ήμαστε περισσότερο ακριβείς, θα ήταν σημαντικό να καταγράφαμε όσο το δυνατόν περισσότερα συμβάντα, διαβαθμισμένα σε σχέση :
• με την εποχή του χρόνου,
• την γεωγραφική τους κατανομή
• Το επίπεδο τραυματισμού
• Τη δυσκολία των καιρικών συνθηκων
• Το επίπεδο του χειριστή,
• Το αν η πτήση ήταν εκπαιδευτική, Ιδιωτική, αγώνες, ακροβατικά
κλπ
Αν δεν έχουμε όλη την πληροφορία, είναι αδύνατον να καταλήξουμε σε ένα ασφαλές συμπέρασμα για το αν έχουμε ή όχι πολλά ατυχήματα, και ποιος συνδυασμός από τις παραπάνω παραμέτρους σχετίζεται με την εμφάνισή τους, άρα να κάνεις διορθωτική κίνηση.

Για παράδειγμα, ποια είναι η συχνότητα των ατυχημάτων στην εκπαίδευση, στις recreational πτήσεις, στους Αγώνες, στις προσπάθειες ακροβατικών, στις πτήσεις XC? Η συχνότητα αυξάνεται όταν πετάς σε Restricted περιοχές? Όταν πετάς περισσότερο από 3 ώρες? Με ποιας κατηγορίας-τύπου Αλεξίπτωτα? Στην αρχή της άνοιξης ή στο τέλος του Φθινοπώρου, κλπ ερωτήματα.

Μόνο αν εντοπίσεις τις συσχετίσεις μπορεί να βγάλεις μία σύσταση που να έχει νόημα, και πάντα σε σχέση με το τι συγκρίνεις, με ποιες χώρες το συγκρίνεις κλπ. Εδώ δεν έχουμε τα δεδομένα.

Δυστυχώς, είμαστε ακόμη σε ποιο πρωτόγονο στάδιο, καθώς δεν καταγράφουμε (για πολλούς λόγους) καν τα ατυχήματα που γίνονται, ιδιαίτερα τα χαμηλού και μέτριου τραυματισμού, όπως δυστυχώς επιβεβαιώνεται από πληροφορίες τις οποίες τυχαίνει να φτάνουν περιστασιακά σε εμένα λόγω επαγγελματικού αντικειμένου, και υπάρχει Ελληνικό Νοσοκομείο με εβδομαδιαία περιστατικά τραυματισμών που δεν έχουν αναφερθεί.

• Συγκεκριμένα δεν είδα καταγραφή του δικού μου ατυχήματος που έγινε 13 Μαΐου 2001 στο Σανταμέρι Αχαΐας και συνοδεύτηκε με κατάγματα στη σπονδυλική στήλη, πόσο μάλλον γιατί να καταγραφούν:
• απλά διαστρέμματα ή σπασμένα χέρια και κεφάλια από πιθανή πλημμελή εκπαίδευση,
• προσπάθεια αποφυγής θεμάτων με τις ασφάλειες,
• ενδεχόμενα ζητήματα επαρκούς κατάρτισης των ανθρώπων που αποφασίζουν να εκπαιδεύσουν χωρίς πιστοποίηση από κανέναν κλπ
όπως αναφέρει και η Γιώτα.

Από την άλλη όμως βλέπω ότι αρκετοί καταγράφουν τα ατυχήματά τους σε ιστοσελίδες και Fora, άρα υπάρχει πρόθεση να μοιραστούν ένα κοινό συμπέρασμα που θα μας κάνει όλους καλύτερους στην πτήση. Υπάρχουν όμως και τα κοινωνικά φαινόμενα λαού, για τα οποία δεν μπορούμε να κάνουμε κάτι αν δεν υπάρχει κάποιο επίσημο πλαίσιο.

Για να μην το κουράσω, με βάση τα δεδομένα τα οποία αποτύπωσα διαβάζοντας τις αναφορές που βρήκα για ατυχήματα με παρα5 στη σελίδα της Επιτροπής Ατυχημάτων, έφτιαξα ένα απλό παράδειγμα καταγραφής, και ένα απλό συμπέρασμα που παραθέτω παρακάτω, με ερέθισμα τα ερωτήματα του Κώστα:

[ img ]

Εδώ είναι ένα παράδειγμα καταγραφής, και παρακάτω ένα παράδειγμα συμπεράσματος που αποτυπώνει συχνότητα σε σχέση με τις ετήσιες πτήσεις που καταγράφηκαν στο Leonardo. φαίνεται η συχνότητα σε ποσοστό:

[ img ]

Στην τελευταία εικόνα, εγώ δεν βλέπω κάποια αύξηση ατυχημάτων.Με πράσινο είναι ο αριθμός των πτήσεων που καταγράφεται στο registry του Leonardo, και με κόκκινο το ποσοστό των Σοβαρών Ατυχημάτων που είναι τα μοναδικά μέσα στις αναφορές. Αν όμως θέλουμε να μιλήσουμε γενικά για την ασφάλεια, αυτό είναι μια μεγάλη συζήτηση, γιατί δεν έχει μόνο το θέμα καταγραφή και αντιμετώπιση, αλλά και το θέμα σχεδιασμός, εκπαίδευση και πρόληψη και πρέπει να γίνει από όλους τους ενδιαφερόμενους και εκτός forum.

[ img ]

Βαγγέλης Τσούκας

tsoukasvaggelis
Competition
 
Δημοσ.: 458

Re: Συνάντηση για την ασφάλεια 15/2/2015

Δημοσίευσηαπό kswift » Τετ Φεβ 11, 2015 5:03 pm

Μπράβο ρε Βαγγέλη, θα πρεπε να χα κάνει τουλάχιστον την μισή ανάλυση.
Ελπίζω να μπορέσουν αυτοί που θα παρευρεθούν να τα χρησιμοποιήσουν για να περάσει το σωστό μήνυμά και να βγούν σωστά συμπεράσματα.

Επίσης καλό θα ήταν να ληφθεί υπόψη ότι περίπου 1 στις 3 ή 4 πτήσεις που γίνονται ανεβαίνει στο Leonardo!!

kswift
Competition
 
Δημοσ.: 316

Re: Συνάντηση για την ασφάλεια 15/2/2015

Δημοσίευσηαπό frog » Τετ Φεβ 11, 2015 5:15 pm

Στη σελίδα της επιτροπής αεροπορικών ατυχημάτων μπορεί να μην υπάρχει φόρμα καταγραφής στην σελίδα της ΕΑΠ όμως υπάρχει http://www.eap.elao.gr εδώ και 2 χρόνια περίπου επάνω δεξιά σε μορφή PDF και μπορεί να την συμπληρώσει ο καθένας είτε ως αυτόπτης μάρτυρας είτε ως εμπλεκόμενος σε ατύχημα. Δεν δεχόμαστε βέβαια και βροχή με φόρμες καταγραφής να πω την αλήθεια γιατί η νοοτροπία μας είναι να κρύβουμε τα πράγματα από το να παραδεχόμαστε ότι κάτι έγινε. Σκοπός της φόρμας δεν είναι το κοτσομπολιό και η δυσφήμιση κάποιας μάρκας αλεξιπτώτου αλλά η καταγραφή του συμβάντος και των συνθηκών για να βγουν συμπεράσματα που μπορεί να βοηθήσουν όλους μας. Δεν είναι απαραίτητο να αναφέρεται το όνομα του πιλότου αν η φόρμα συμπληρώνεται από αυτόπτη μάρτυρα απλά το όνομα αυτού που συμπληρώνει την φόρμα για λόγους αξιοπιστίας.
Το καλύτερο είναι να την συμπληρώνει αυτός που εμπλέκεται στο συμβάν (φυσικά και θα διατηρηθεί η ανωνυμία από πλευράς ΕΑΠ)
Ρίξτε μια ματιά στην φόρμα και θεωρώ ότι καλύπτει μεγάλο όγκο πληροφοριών που μπορεί να φανούν χρήσιμες

Δημήτρης Ιορδανίδης

Μην πετάς πιό γρήγορα από τον φύλακα άγγελο σου
frog
Competition
 
Δημοσ.: 349

Re: Συνάντηση για την ασφάλεια 15/2/2015

Δημοσίευσηαπό kswift » Τετ Φεβ 11, 2015 5:45 pm

Δημήτρη,

μια πρόταση θα μπορούσε να είναι μια ομάδα που θα συστήσει η ΕΛΑΟ, να προσπαθήσει να καταγράψει τα "συμβάντα", εκτός αυτών που πρέπει να εμπλακεί η Επιτροπή Διερεύνησης Ατυχημάτων, των τελευταίων 2-3 ετών.

- Πιθανά μέλη: 1- 2 άτομα απο κάθε περιοχή που σημειώνει μεγάλη δραστηριότητα.
- Καταγραφή: επίπεδο πιλότου, κατάληξη συμβάντος, κατηγορία πτέρυγας και παρατηρήσεις
- Η κατηγοριοποίηση που έκανε ο Βαγγέλης είναι καλός "μπούσουλας"

Η φόρμα καταγραφής ΕΛΑΟ είναι απελπιστικά λεπτομερής για να είναι εύχρηστη σε μικροσυμβάντα.

Επίσης το θέμα ανωνυμίας είναι πολύ σοβαρό και πρέπει να μπορεί να διασφαλίζεται

Κώστας Κιαπέκος

kswift
Competition
 
Δημοσ.: 316

Re: Συνάντηση για την ασφάλεια 15/2/2015

Δημοσίευσηαπό kswift » Τετ Φεβ 11, 2015 5:52 pm

http://eap.elao.gr/index.php?option=com ... &Itemid=18

Και για όσους δεν το είδαν ή το ξέχασαν , δέστε και την ανακοίνωση της ΕΑΠ 24/11/2014 και βγάλτε τα συμπεράσματα σας.

kswift
Competition
 
Δημοσ.: 316

Re: Συνάντηση για την ασφάλεια 15/2/2015

Δημοσίευσηαπό GiotaR » Τετ Φεβ 11, 2015 6:19 pm

Πραγματικά Βαγγέλη είσαι απίθανος και ευχαριστούμε για την ανάλυση και την διάσταση του θέματος που μας παρουσίασες. Όλη αυτήν την συζήτηση την έχουμε κάνει και ξανακάνει με μεγάλη επιμονή στην ΕΑΠ, εδώ και χρόνια. Η στατιστικοποίηση των καταγραφών είναι κάτι που ,,,"ονειρεύομαι" απο πολύ παλιά, για να μπορούμε να έχουμε πιο ασφαλή συμπεράσματα και συσχετισμούς αιτίου-αποτελέσματος και άρα δράση,όπως κι εσύ λές. Σε αυτήν ακριβώς την εξέλιξη προσβλέποντας,στην αρχή της τωρινής μας θητείας η Ελένη κι εγώ συνεργαστήκαμε για την κατασκευή της φόρμας καταγραφής για την οποία γράφει ο Δημήτρης(και πολύ σωστά αναφέρεται και στο δεοντολογικό πλαίσιο μέσα στο οποίο αυτή θα αξιοποιείται). Η πρόθεσή μας λοιπόν,και επισήμως, υπάρχει και έχει δρομολογηθεί, αλλά αυτό δεν φτάνει. Δεν έχουμε "διαφημίσει" και προβάλλει όσο θα έπρεπε ούτε το σκεπτικό μας περι ασφάλειας και της αξίας των καταγραφών ούτε έχουμε και την δυνατότητα εύκολα να κάνουμε στατιστική ανάλυση στα δεδομένα που συλλέγονται-έστω και αν δεν είναι όλα-. Τα εμπόδια είναι πολλά και κυρίως πρέπει να παραδεχτούμε οτι μια τέτοια οργάνωση απαιτεί συντονισμό όλων μας. Όπως είναι προφανές με μονομερείς ή αποσπασματικές δράσεις δεν θα υπάρξει κάτι πραγματικά καλό, επιστημονικό και ωφέλιμο για την αεραθλητική κοινότητα. Για αυτό και θεωρώ την συνάντηση της Κυριακής σημαντική, γιατί θα υπάρξει ενημέρωση και η συζήτηση θα γενικευτεί σε όλες τις πιθανές της διαστάσεις ώστε να καλύπτει τις πραγματικές ανάγκες του χώρου και να έχει αποτέλεσμα ως προς την δραστηριοποίηση όλων μας (ατόμων-σωματείων-ΕΑΠ-ΕΛΑΟ ΕΔΑΑΠ-ΥΠΑ)για την επίτευξη του καλύτερου δυνατού επιπέδου ασφάλειας. Πάντως αφού είσαι καλός στην Στατιστική και έχεις τα σχετικά προγράμματα πρέπει να επιταχθείς σε έργο :D :D :D

Α να τώρα είδα και το πόστ του Κώστα,,,πολύ καλές προτάσεις. Πάμε,,,πάμε :D

Τελευταία επεξεργασία απο GiotaR την Τετ Φεβ 11, 2015 6:22 pm, επεξεργάστηκε 1 φορές συνολικά.
GiotaR
Competition
 
Δημοσ.: 291

Re: Συνάντηση για την ασφάλεια 15/2/2015

Δημοσίευσηαπό frog » Τετ Φεβ 11, 2015 6:21 pm

Η φόρμα είναι της ΕΑΠ (Επιτροπή Αλεξιπτώτου Πλαγιάς) αν δεν παινέψεις το σπίτι σου :D :D και θεωρώ ότι η λεπτομέρεια χρειάζεται για να βγουν σωστά συμπεράσματα και μετά η φιλτραρισμένη πληροφορία να μπαίνει σε πίνακα σαν του Βαγγέλη για να βγαίνουν τα στατιστικά. Στο κάτω κάτω δεν είναι υποχρεωτικό να συμπληρωθούν όλα τα πεδία

Μην πετάς πιό γρήγορα από τον φύλακα άγγελο σου
frog
Competition
 
Δημοσ.: 349

Re: Συνάντηση για την ασφάλεια 15/2/2015

Δημοσίευσηαπό achim » Τετ Φεβ 11, 2015 6:42 pm

Πολύ σωστά Βαγγέλη. Για να επεκτείνω λίγο το σχεδιάγραμμά σου, να προτείνω αντί να εφεύρουμε απο την αρχή τον τροχό να πάρουμε τον μπούσουλα της Βρετανικής (BHPA) όπου καταγράφονται τα πάντα άσχετα αν υπάρχει τραυματισμός. Δηλαδή σε περίπτωση που ακόμα και δυνητικά μπορεί να προκληθεί τραυματισμός, γίνεται καταγραφή.

Δηλαδή: πτώση με ΑΠ. Τοποθεσία μπλα,μπλά,μπλα. Συμβάν: μπλά,μπλά,μπλά. Τραυματισμοί: κανένας.

Με τον τρόπο αυτό θα δημιουργείται μια βάση δεδομένων ώστε όσο ο αριθμός των περιστατικών μεγαλώνει θα μπορούμε να έχουμε σαφή εικόνα σε ποιά κομμάτια της εκμάθησης-νοοτροποίας-προπόνησης θα πρέπει να εστιάσουμε για να πετύχουμε τη μέγιστη δυνατή ασφάλεια.

Προς το παρόν αυτά...

achim
Competition
 
Δημοσ.: 549

Re: Συνάντηση για την ασφάλεια 15/2/2015

Δημοσίευσηαπό frog » Τετ Φεβ 11, 2015 8:23 pm

Επαναλαμβανω συμπληρωνουμε την φορμα ολα ξεκινανε απο εκει. Αν δεν δωσουμε εμεις στοιχεια δεν γινεται τιποτε.
Ας σκεφτει ο καθενας ποσες φορες ηταν παρών σε ατυχημα και εδωσε πληροφοριες γι' αυτο περαν του κοτσομπολιου

Μην πετάς πιό γρήγορα από τον φύλακα άγγελο σου
frog
Competition
 
Δημοσ.: 349

Re: Συνάντηση για την ασφάλεια 15/2/2015

Δημοσίευσηαπό dim » Τετ Φεβ 11, 2015 10:52 pm

Ενδιαφέρον το post του Τσούκα και μου κίνησε την περιέργεια (ΣΜ: λείπει το ατύχημα του ταρίφα στο Κανδήλι).
Προσπάθησα λοιπόν να δω το θέμα όχι από την μεριά της δική μας αλλά από την μεριά της ΕΔΑΑΠ αφού στο φινάλε αυτή κάνει το κάλεσμα γιατί κάτι είδε και κάτι έχει να πει επ'αυτού.

Πήρα τα πορίσματα της των ετών 2011, 2012, 2013 και 2014 τα έβαλα κάτω και να τι βγαίνει:

Ταξινόμηση ΑΝΑ ΕΤΟΣ:
1.jpg


Ταξινόμηση ανά ΑΡΙΘΜΟΥ ΘΑΝΑΤΩΝ:
2.jpg


Ταξινόμηση ανά ΑΡΙΘΜΟΥ ΤΡΑΥΜΑΤΙΣΜΩΝ:
3.jpg


Απλά, σύντομα και προφανή συμπεράσματα:
1. Τα ατυχήματα με παρα5 (είτε μηχανοκίνητο είτε όχι) αυξήθηκαν τα τελευταία χρόνια. Λογικό αφού αυξήθηκαν και οι πιλότοι. Σαν ποσοστό αριθμού ατυχημάτων ανά πλήθους πιλότων η ΕΔΑΑΠ δεν μπορεί να το συγκρίνει γιατί δεν διαθέτει τις πληροφορίες.
2. Τα ατυχήματα με παρα5 παραμένουν υψηλά Θανατηφόρα σε σχέση με τα άλλα πτητικά μέσα.
3. Το ίδιο ισχύει και για τους τραυματισμούς. Θα μου πείτε ότι δεν είναι όλα εδω μέσα κλπ.... πιθανα δεν είναι και όλα των υπολοίπων πτητικών μέσων αλλά και πάλι η ΕΔΑΑΠ πιθανά επιθυμεί να καταστήσει την προσοχή βάση όσων στοιχείων έχει.

Συστάσεις έχουν γίνει επανηλημένα προς ΕΛΑΟ και ΥΠΑ

Ίσως λοιπόν κάπως έτσι να κινηθεί η ΕΔΑΑΠ και να ζητήσει να μειώσουμε τους θανάτους και τους σοβαρούς τραυματισμούς. Και να αρκεστούμε στα στραμπουλίγματα κλπ.

Δέν έχετε τα κατάλληλα δικαιώματα να δείτε τα αρχεία σε αυτή τη δημοσίευση.
Find what you love and let it kill you - Bukowski
SY1ADR
-------------------------------------
http://vimeo.com/dimitrism
http://youtube.com/dimitrismm
dim
Competition
 
Δημοσ.: 899

Re: Συνάντηση για την ασφάλεια 15/2/2015

Δημοσίευσηαπό adreas » Πέμ Φεβ 12, 2015 10:55 am

Σχετικά με τη φόρμα μερικές παρατηρήσεις. Απο καθαρά μαρκετίστικης πλευράς, όταν παρακαλάς γοντιστός τον άλλον να σου δώσει κάτι που δεν έχει ούτε ώρα, ούτε όρεξη, ούτε λόγο να σου δώσει, κάντου τη ζωή όσο πιο εύκολη μπορείς (φαντάσου τα πιτσιρίκια στα φανάρια να δεχόντουσαν πληρωμή μόνο σε γιαπωνέζικα γιεν).

Με το διάβασα "επάνω δεξιά σε μορφή PDF" το πρώτο πράμα που μου ήρθε στο μυαλό είναι προσωπικά θα τη συμπλήρωνα μάλλον μόνο σε περιπτωση θανατηφόρου ατυχήματος μου, εάν τύχει και αναστηθώ.

Γιατί στο έτος 2015 να ζητάμε από το χρήστη να εγκαταστήσει συγκεκριμένο software στον κουμπιούτορα, να κατεβάσει αρχείο, να το κυνηγήσει απο κει που πάει και κάθεται και μετά να το επισυνάψει σε email? Ειδικά όταν το html υποστηρίζει φόρμες εδώ και μερικές χιλιετηρίδες και το μόνο σίγουρο είναι ότι όλοι οι σερφαδόροι στο ιντερνέτι έχουνε browser?

Όχι ότι πιστεύω ότι θα φάμε κατακλυσμό δηλωμένων συμβάντων (όπως λέει ο Τσούκας, υπάρχουν πολύ λόγοι για την ομερτά και πιστεύω οι ασφάλειες είναι με διαφορά το πιο σημαντικό, πράμα που καμιά φόρμα δε μπορεί να αλλάξει) αλλά μπορεί να πάμε από ένα πολύ μικρό νούμερο σε ένα ελάχιστα μεγαλύτερο με μια σχετικά εύκολη αλλαγή. Από περιέργεια, πόσες φορές έχει χρησιμοποιηθεί η φόρμα στα 2 χρόνια που υπάρχει;

Επίσης, καλό θα ήταν το link για τη φόρμα να εμφανίζεται και στο sky, υποθέτω έχει περισσότερη επισκεψιμότητα και το έχουν υπ' όψη τους περισσότεροι πιλότοι.

adreas
Competition
 
Δημοσ.: 569

Re: Συνάντηση για την ασφάλεια 15/2/2015

Δημοσίευσηαπό frog » Πέμ Φεβ 12, 2015 4:52 pm

Ωραία θα ανεβάσουμε την φόρμα και σε doc txt και σε ενέσεις και χάπια θα την ανεβάσουμε και στο sky αλλά δεν νομίζω ότι είναι εκεί το πρόβλημα αν ο άλλος έχει adobe, word, open office κλπ είναι θέμα νοοτροπίας.

Μην πετάς πιό γρήγορα από τον φύλακα άγγελο σου
frog
Competition
 
Δημοσ.: 349

Re: Συνάντηση για την ασφάλεια 15/2/2015

Δημοσίευσηαπό kswift » Πέμ Φεβ 12, 2015 7:53 pm

Επειδή μπήκα και γω στο "τριπάκι" της ανάλυσης, ψάχνοντας λίγο παραπάνω τις δημοσιεύσεις της επιτροπής, έκανα μια ανάλυση των Συστάσεων για το 2011 - 2014.

Είναι προφανές ότι έχουμε στοχοποιηθεί πολύ άσχημα. Παρακαλώ όσους μπορέσουν να παρευρεθούν, να έχουν υπόψη τους τα παρακάτω ΑΝΟΙΧΤΑ ΘΕΜΑΤΑ. Είναι σίγουρο ότι αυτά αποτελούν την ατζέντα της συνάντησης.

[Αριθμός Σύστασης: 2014-10 -- Ημερομηνία Έκδοσης: 20/01/2015
Γιατί εκδόθηκε η Σύσταση: Πόρισμα 06/2014
Αποδέκτης: Ελληνική Αεραθλητική Ομοσπονδία (Ε.Λ.Α.Ο.)
Κατάσταση Σύστασης: ANOIXTH - Περιμένει Απάντηση
Κείμενο Σύστασης: Η Ελληνική Αεραθλητική Ομοσπονδία να εξετάσει τρόπους ενημέρωσης των αλλοδαπών αεραθλητών ΙΑΣ για τους χώρους απογείωσης/προσγείωσης που ικανοποιούν τις κανονιστικές απαιτήσεις των ΙΑΣ. Ειδικότερα τα χαρακτηριστικά αυτών των χώρων απογείωσης/προσγείωσης όπως διαστάσεις, εδαφική μορφολογία, προσανατολισμός, μετεωρολογική καταλληλόλητα και βαθμό δυσκολίας.

Αριθμός Σύστασης: 2014-09 -- Ημερομηνία Έκδοσης: 20/01/2015
Γιατί εκδόθηκε η Σύσταση: Πόρισμα 06/2014
Αποδέκτης: Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας
Κατάσταση Σύστασης: ANOIXTH - Περιμένει Απάντηση
Κείμενο Σύστασης: Η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορία να επανεξετάσει και να προβεί στις αναγκαίες αναθεωρήσεις του εν ισχύ Κανονισμού Αιωροπτέρων και Αλεξιπτώτων Πλαγιάς.

Αριθμός Σύστασης: 2014-08 -- Ημερομηνία Έκδοσης: 20/01/2015
Γιατί εκδόθηκε η Σύσταση: Πόρισμα 05/2014
Αποδέκτης: Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας
Κατάσταση Σύστασης: ANOIXTH - Περιμένει Απάντηση
Κείμενο Σύστασης: Η ΥΠΑ να εξετάσει την έκδοση κανονιστικού πλαισίου που να καλύπτει την πτητική λειτουργία μηχανοκίνητων αλεξιπτώτων πλαγιάς με βάρος συσκευής μικρότερο των 70 kg.

Αριθμός Σύστασης: 2014-06 -- Ημερομηνία Έκδοσης: 18/06/2014
Γιατί εκδόθηκε η Σύσταση: Πόρισμα 03/2014 
Αποδέκτης: Ελληνική Αεραθλητική Ομοσπονδία (Ε.Λ.Α.Ο.)
Κατάσταση Σύστασης: ANOIXTH - Περιμένει Απάντηση
Κείμενο Σύστασης: Η Ελληνική Αεραθλητική Ομοσπονδία και ειδικότερα οι Επιτροπές Αιωροπτεριμού και Αλεξιπτωτισμού Πλαγιάς, στα πλαίσια των δυνατοτήτων ελέγχων που τους δίνει ο Κανονισμός Αιωροπτέρων και Αλεξιπτώτων Πλαγιάς, να εκπονήσουν πρόγραμμα ενημέρωσης των αεραθλητών, που δραστηριοποιούνται από χώρους απογείωσης που δεν ικανοποιούν τις απαιτήσεις του προαναφερόμενου κανονισμού, για τους κινδύνους που εμπεριέχει η δραστηριότητά τους αυτή στους ιδίους αλλά και σε όλη της αεροπορική κοινότητα.

Αριθμός Σύστασης: 2014-05 -- Ημερομηνία Έκδοσης: 18/06/2014
Γιατί εκδόθηκε η Σύσταση: Πόρισμα 03/2014
Αποδέκτης: Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας
Κατάσταση Σύστασης: ANOIXTH - Περιμένει Απάντηση
Κείμενο Σύστασης: Να εξετασθεί η αναθεώρηση του εν ισχύ Κανονισμού Αιωροπτέρων και Αλεξιπτώτων Πλαγιάς ώστε να τεθούν τα ελάχιστα τεχνικά χαρακτηριστικά καταλληλότητας των χώρων απογείωσης των συσκευών αυτών.

Αριθμός Σύστασης: 2014-04 -- Ημερομηνία Έκδοσης: 06/05/2014
Γιατί εκδόθηκε η Σύσταση: Πόρισμα 02/2014
Αποδέκτης: Ελληνική Αεραθλητική Ομοσπονδία (Ε.Λ.Α.Ο.)
Κατάσταση Σύστασης: ANOIXTH - Περιμένει Απάντηση
Κείμενο Σύστασης: Να ενημερωθούν μέσω της ΕΛΑΟ και των Αερολεσχών μελών της όλοι οι χειριστές για το αυξημένο επίπεδο ικανοτήτων και εμπειρίας που απαιτούν οι πτήσεις υπό συνθήκες δυνατού ανέμου.

Αριθμός Σύστασης: 2014-03 -- Ημερομηνία Έκδοσης: 06/05/2014
Γιατί εκδόθηκε η Σύσταση: Πόρισμα 02/2014
Αποδέκτης: Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (Υ.Π.Α.)
Κατάσταση Σύστασης: ANOIXTH - Περιμένει Απάντηση
Κείμενο Σύστασης: Η ΥΠΑ να εξετάσει την αναθεώρηση του εν ισχύ κανονισμού Αιωροπτερισμού και Αλεξίπτωτου Πλαγιάς ώστε:
α. Nα θεσμοθετηθούν οι απαιτήσεις για την εκπαίδευση και την έκδοση αδειών χειριστών ΙΑΣ.
β. Να καταστεί υποχρεωτική η χρήση συσκευών αποτύπωσης ίχνους (GPS) οι οποίες εκτός των άλλων να δίνουν την δυνατότητα στους χειριστές να γνωρίζουν τη ταχύτητά τους και κατά συνέπεια την ταχύτητα του ανέμου.
γ. Να καταστεί υποχρεωτική η χρήση φορητών συσκευών VHF και να εξασφαλιστούν συγκεκριμένες συχνότητες επικοινωνίας αποκλειστικής χρήσης συσκευών ΙΑΣ σε οργανωμένους/εγκεκριμένους χώρους πτήσης αυτών.

Αριθμός Σύστασης: 2012-05ε -- Ημερομηνία Έκδοσης: 07/12/2012
Γιατί εκδόθηκε η Σύσταση: Πόρισμα 05/2012
Αποδέκτης: Ελληνική Αεραθλητική Ομοσπονδία (ΕΛΑΟ)
Κατάσταση Σύστασης: ANOIXTH - Περιμένει Απάντηση
Κείμενο Σύστασης: 2012 – 05 H Ελληνική Αεραθλητική Ομοσπονδία μέσω της Επιτροπής Αλεξιπτώτου Πλαγιάς να φροντίσει ώστε να ενημερωθούν:
Ε. Οι φορείς που εν δυνάμει ενεργοποιούνται σε περιπτώσεις παρόμοιων ατυχημάτων να γνωρίζουν τις αρμοδιότητές τους καθώς και τις διαδικασίες που θα πρέπει να ακολουθούν σε ανάλογα περιστατικά προς αποφυγή αναίτιων καθυστερήσεων.

Αριθμός Σύστασης: 2012-05δ -- Ημερομηνία Έκδοσης: 07/12/2012
Γιατί εκδόθηκε η Σύσταση: Πόρισμα 05/2012
Αποδέκτης: Ελληνική Αεραθλητική Ομοσπονδία (ΕΛΑΟ)
Κατάσταση Σύστασης: ANOIXTH - Περιμένει Απάντηση
Κείμενο Σύστασης: 2012 – 05 H Ελληνική Αεραθλητική Ομοσπονδία μέσω της Επιτροπής Αλεξιπτώτου Πλαγιάς να φροντίσει ώστε να ενημερωθούν:
Δ. Oι χειριστές, για τους φορείς που πρέπει να ενεργοποιούν σε περίπτωση ατυχήματος, καθώς και για τις διαδικασίες που θα πρέπει να εφαρμόζονται, ώστε η έρευνα και διάσωση να γίνεται έγκαιρα και αποτελεσματικά.
(Ενημερωτικό φυλλάδιο ΕΚΣΕΔ/ΑΤ http://www.haf.gr/el/articles/pdf/eksed.pdf)

Αριθμός Σύστασης: 2012-05γ -- Ημερομηνία Έκδοσης: 07/12/2012
Γιατί εκδόθηκε η Σύσταση: Πόρισμα 05/2012
Αποδέκτης: Ελληνική Αεραθλητική Ομοσπονδία (ΕΛΑΟ)
Κατάσταση Σύστασης: ANOIXTH - Περιμένει Απάντηση
Κείμενο Σύστασης: 2012 – 05 H Ελληνική Αεραθλητική Ομοσπονδία μέσω της Επιτροπής Αλεξιπτώτου Πλαγιάς να φροντίσει ώστε να ενημερωθούν:
Γ. Οι χειριστές και οι εκπαιδευτές αλεξιπτώτων πλαγιάς, για την ανάγκη πρόσθετης και επαναληπτικής εκπαίδευσης στη χρήση του εφεδρικού αλεξιπτώτου, για τις διαδικασίες που θα πρέπει να εφαρμόζουν κατά τη χρήση του, καθώς και για την τακτική συντήρησή του. Επιπρόσθετα θα πρέπει να τονίζεται ότι το εφεδρικό αλεξίπτωτο αποτελεί το μόνο σωστικό μέσο για το αλεξίπτωτο πλαγιάς.

Αριθμός Σύστασης: 2012-05β -- Ημερομηνία Έκδοσης: 07/12/2012
Γιατί εκδόθηκε η Σύσταση: Πόρισμα 05/2012
Αποδέκτης: Ελληνική Αεραθλητική Ομοσπονδία (ΕΛΑΟ)
Κατάσταση Σύστασης: ANOIXTH - Περιμένει Απάντηση
Κείμενο Σύστασης: 2012 – 05 H Ελληνική Αεραθλητική Ομοσπονδία μέσω της Επιτροπής Αλεξιπτώτου Πλαγιάς να φροντίσει ώστε να ενημερωθούν:
Β. Οι χειριστές, για τα κριτήρια που θα πρέπει να πληρούν τα εφεδρικά αλεξίπτωτα, ώστε αυτά να τους παρέχουν τα προβλεπόμενα επίπεδα προστασίας και ασφάλειας, βάσει των οποίων είναι σχεδιασμένα.

Αριθμός Σύστασης: 2012-05α -- Ημερομηνία Έκδοσης: 07/12/2012
Γιατί εκδόθηκε η Σύσταση: Πόρισμα 05/2012
Αποδέκτης: Ελληνική Αεραθλητική Ομοσπονδία (ΕΛΑΟ)
Κατάσταση Σύστασης: ANOIXTH - Περιμένει Απάντηση
Κείμενο Σύστασης: 2012 – 05 H Ελληνική Αεραθλητική Ομοσπονδία μέσω της Επιτροπής Αλεξιπτώτου Πλαγιάς να φροντίσει ώστε να ενημερωθούν:
Α. Οι χειριστές για το αυξημένο επίπεδο ικανοτήτων και εμπειρίας που απαιτούνται στη χρήση αγωνιστικών, μη πιστοποιημένων Ιπτάμενων Αεραθλητικών Συσκευών και ότι απαγορεύεται η χρήση αυτών σε χειριστές, που δεν κατέχουν την προβλεπόμενη άδεια ικανότητας.

Αριθμός Σύστασης: 2012-01 -- Ημερομηνία Έκδοσης: 03/04/2012
Γιατί εκδόθηκε η Σύσταση: Πόρισμα 01/2012 
Αποδέκτης: Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ)
Κατάσταση Σύστασης: ANOIXTH - Μερικώς Δεκτή
Κείμενο Σύστασης: 2012 – 01: Η ΥΠΑ να εξετάσει την αναθεώρηση του εν ισχύ κανονισμού Αιωροπτερισμού και Αλεξίπτωτου Πλαγιάς ώστε να θεσμοθετηθούν όλα εκείνα τα μέτρα που θα προσδιορίζουν και θα ελέγχουν τις διαδικασίες εκπαίδευσης και σωστής οργάνωσης των φορέων/αεραθλητικών σωματείων που δραστηριοποιούνται με το αλεξίπτωτο πλαγιάς, την εκπαίδευση, την έκδοση αδειών, την συντήρηση των μέσων, την καταγραφή και οργάνωση των χώρων άσκησης των πτητικών δραστηριοτήτων καθώς και την αποφυγή των ανεξέλεγκτων δραστηριοτήτων γενικότερα.

Αριθμός Σύστασης: 2011-12 -- Ημερομηνία Έκδοσης: 22/12/2012
Γιατί εκδόθηκε η Σύσταση: Πόρισμα 12/2011
Αποδέκτης: Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ)
Κατάσταση Σύστασης: ANOIXTH - Μερικώς Δεκτή
Κείμενο Σύστασης: Η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας να εξετάσει την σκοπιμότητα έκδοσης κανονισμού που να αφορά στα αλεξίπτωτα πλαγιάς με καθαρό βάρος κάτω από 70 kg.

Αριθμός Σύστασης: 2011-06 -- Ημερομηνία Έκδοσης: 17/06/2011
Γιατί εκδόθηκε η Σύσταση: Πόρισμα 05/2011
Αποδέκτης: Προς την Ελληνική Αεραθλητική Ομοσπονδία
Κατάσταση Σύστασης: ANOIXTH - Περιμένει Απάντηση
Κείμενο Σύστασης: Οι διοργανωτές αθλητικών συναντήσεων ΙΑΣ αγώνων, εκτός των συχνοτήτων ασφαλείας και περισυλλογής που δίνουν για χρήση στους αεραθλητές, να δίνουν και τρίτη συχνότητα VHF, που θα χρησιμοποιείται στην διαχείριση κρίσεων και μόνο από τους άμεσα εμπλεκόμενους.

Αριθμός Σύστασης: 2011-05 -- Ημερομηνία Έκδοσης: 17/06/2011
Γιατί εκδόθηκε η Σύσταση: Πόρισμα 05/2011
Αποδέκτης: Προς την Ελληνική Αεραθλητική Ομοσπονδία
Κατάσταση Σύστασης: ANOIXTH - Περιμένει Απάντηση
Κείμενο Σύστασης: Δεδομένου ότι είναι σχεδόν γνωστό το είδος των τραυματισμών που συμβαίνουν σε ατυχήματα με αλεξίπτωτα πλαγιάς (εσωτερικές κακώσεις, κακώσεις στην σπονδυλική στήλη και κατάγματα στα κάτω άκρα), οι υπεύθυνοι διοργάνωσης αθλητικών συναντήσεων να εξασφαλίζουν την ύπαρξη στο χώρο των αγώνων ιατρικού προσωπικού και
εξοπλισμού κατάλληλου για την αντιμετώπιση τέτοιων τραυμάτων (φορεία, κολάρα, νάρθηκες, φωτοβολίδες).

kswift
Competition
 
Δημοσ.: 316

Re: Συνάντηση για την ασφάλεια 15/2/2015

Δημοσίευσηαπό MIK » Δευτ Φεβ 23, 2015 11:40 am

Kαταρχάς θερμά συγχαρητήρια και ευχαριστούμε όσους τρέχουν για την ασφάλεια όποιου πετάει.

Δεν υπάρχει κάτι διαφορετικό από την συμπεριφορά μας όπως οδηγούμε, με την συμπεριφορά μας όπως πετάμε. Που να δείτε στο σκι, στούκες μεταξύ μας.

Για παράδειγμα κάθε μέρα βλέπουμε κόσμο να περνάει με κόκκινο, να μην φοράει ζώνη, να μπαίνει ανάποδα, να οδηγάει ανασφάλιστος και πολλά πολλά άλλα.

Η ταπεινή μου αίσθηση είναι ότι το παραπέντε είναι πολύ απλό να γίνει ακόμα ασφαλέστερο. Για παράδειγμα θα μπορούσαμε να κάνουμε ότι κάνουν οι Γερμανοί, οι Ελβετοί, ίσως ακόμα και οι Βραζιλιάνοι μη σου πω οι Τούρκοι. Ή απλά να κάνουμε αυτό που φοβάμαι ότι είναι σε μεγάλο βαθμό το πρόβλημα της χώρας μας: Να εφαρμοστούν οι Νόμοι

Για παράδειγμα θα μπορούσε να καταστεί απαραίτητο για να πετάξεις στην Ελλάδα να είσαι κάτοχος οποιουδήποτε διπλώματος. Πριν με κράξετε η πρόταση αυτή ισχύει κυρίως για αλλοδαπούς τους οποίους πρέπει να κάνουμε να νιώθουν ευπρόσδεκτοι. Παράλληλα θα μπορούσε να καταστεί σαφές σε όποιον θέλει να πετάξει στην Ελλάδα ότι επειδή πρέπει να ξοδεύουμε το 3% του ΑΕΠ μας για πόλεμο πρέπει να σεβαστούν τα F-16 εκεί εκεί και εκεί τότε και τότε. Είναι πολύ απλό να γίνει απλά ιντερνετικά να βγαίνει πρώτο στο google μαζί με τηλέφωνο για ξένους στην τοπική αερολέσχη. Αν κάποιος έρθει να πετάξει Ελλάδα και δεν googlάρει τι να πω.

Τώρα για τους Έλληνες συμπολίτες μας φίλους συναγωνιστές τούτη τη μαύρη νύχτα της σκλαβιάς στους Γερμανούς. Καταρχάς θα πρότεινα να υπάρξει κάτι σαν πιστοποιητικό παλαιότητας και γνώσης δωρεάν. Δεν υπάρχει άλλος δρόμος δεν θα πληρώσει κανένας τίποτα και έχει απόλυτο δίκιο που δεν θα πληρώσει. Δεν έχω την παραμικρή ιδέα πως, αλλά ξέρω 40 καλούς πιλότους χωρίς δίπλωμα και είναι χαζό που δεν έχουν ένα έγγραφο, κάτι, και αν δεν κάνω λάθος είναι σχεδόν παράνομοι.

Παράλληλα είναι σαφές ότι πρέπει να σταματήσει η εκπαίδευση που δεν είναι σύμφωνη με FAI και άλλους βλαχοκανόνες. Τους βλέπετε γύρω σας και εγώ πρώτος φταίω. Έχω παρανομήσει εν γνώση μου, εκπαιδεύοντας κάποιον άτυχο συμπολίτη μου. Αλλά μετά τον έστειλα σε σχολή ή σπίτι του. Και οι 10 φορές που έφυγαν υπήνεμα συμπολίτες μας που δεν έχουν πάει σε σχολή φτάνουν. Σκληρό, κακό, άδικο χέσε μας ρε ΜΙΚ, υπάρχουν κάποια όρια που δεν πρέπει να ξεπερνάμε. Είναι πανεύκολο να γίνει αρκεί να είμαστε ενωμένοι πίσω από αυτόν που έχει δίκιο πχ τον γηραιότερο εκπαιδευτή κάθε περιοχής και τον επικίνδυνο να τον κράζουμε μιας και...έχουμε δίκιο και είναι χρέος και υποχρέωσή μας να προστατέψουμε τον συναθλητή μας αν κάνει μπαμ ότι πάει για ατύχημα.

Παράλληλα απλά πραγματάκια πρέπει εμείς να τα εφαρμόσουμε όπως να φοράμε κράνος, να έχουμε εφεδρικό, να μην πετάμε νύχτα υπήνεμοι, να μην πετάμε μεθυσμένοι, πιλότοι επιπέδου ΠΛ να μην μπορούν να πετάξουν χωρίς παρουσία και άδεια απογείωσης εκπαιδευτή, να μην κάνουμε ακροβατικά κοντά στο έδαφος, να μην απογειωνόμαστε αν δεν μπορούμε να απογειωθούμε μόνοι μας, να μην πετάμε πάνω από οικισμούς, να μην πετάμε σε 10νμ από αεροδρόμια, να μην πετάμε 50 μέτρα από λιφτ και πάνω από όλα σε κάθε απογείωση να υπάρχει υπεύθυνος που να ανοίγει ή να κλείνει την απογείωση ανάλογα με τον καιρό και το επίπεδο πιλότου και τα NOTAM.

Τέλος ακόμα πιο απλά πραγματάκια όπως τις μονές μέρες κυκλώνουμε δεξιά τις ζυγές αριστερά κοντά στην απογείωση, το βουνό στο δεξί μας χέρι προτεραιότητα το μόνο που χρειάζονται είναι να είμαστε ενωμένοι στο κράξιμο του γιδιού.

Πως να τα εφαρμόσουμε? Πάλι θα έλεγα ο μοναδικός τρόπος είναι ο γηραιότερος εκπαιδευτής ή ένα μέλος της αερολέσχης να μπορεί να υποδείξει τον "παράνομο" αλλά πρέπει όλοι μα όλοι οι υπόλοιποι να τον υποστηρίζουν άμεσα, χωρίς περιστροφές και ωχαδερφισμούς και γιατί όχι? να φωνάζουμε την αστυνομία. πχ αν με δείτε να κάνω διθέσιο μετά από 2 μπύρες έχετε απόλυτο δίκιο να φωνάξετε την αστυνομία, καλό θα μου κάνετε.

Με αγωνιστικούς χαιρετισμούς σε όσους κουράζονται για να χαιρόμαστε εμείς το χόμπι μας αλλά και πρόσκληση σε νέα παιδιά στον χώρο που φέρνουν φρέσκο μυαλό, όρεξη και σαφώς ποιότητα ανθρώπων πια στο παραπέντε να βοηθήσουν, αν φυσικά έχουν όρεξη και χρόνο, την βάψατε δεν θα μπει ακόμα η άνοιξη πάμε για σκι.

Είμαι πολύ αισιόδοξος ότι ζούμε την χρυσή εποχή του παραπέντε από πλευράς ασφάλεια/απόλαυση και στο χέρι μας είναι να χαμογελάμε πιο πολύ σε κάθε μας πτήση.

Έχω παρανομήσει 152 φορές, έχω κινδυνέψει 30 και έχω βροντήξει 5 και αν δεν το παραδεχτείς και εσύ ότι παρανομείς, κινδυνεύεις και έχεις αυξημένες πιθανότητες να βροντήξεις δεν...αν το παραδεχτούμε όλοι, όλα θα γίνουν καλύτερα

Miχάλης Zιώτης
Μέλος της Αερολέσχης εεεε έκλεισε από ότι κατάλαβα η αερολέσχη μου δε ξέρω μπορεί και καμίας

SUNSET TEAM ΠΑΝΩ ΣΤΗ ΓΡΑΜΜΗ 150KV
MIK
Competition
 
Δημοσ.: 1645

Re: Συνάντηση για την ασφάλεια 15/2/2015

Δημοσίευσηαπό adreas » Σάβ Φεβ 28, 2015 1:48 pm

Τελείως, από μνήμης, αν βάλουμε κάτω τα θανατηφόρα των τελευταίων 2-3 χρόνων είχαμε πιλότους διπλωματούχους, πολύ αρχαιότατοι, ένας εκπαιδευτής, που απογειώθηκαν μια χαρά χωρίς βοήθεια και υποθέτω με κράνος και εφεδρικό.

Και μια και αναφέραμε το εξωτερικό και τη BHPA (αντίστοιχη ΕΛΑΟ), οι Βρετανοί δε ζητάνε δια νόμου δίπλωμα. Απαιτείται ψιλο ντε φάκτο αν θες να χρησιμοποιήσεις τις περισσότερες απογειώσεις επειδή θέλουνε συνήθως ασφάλιση οι κάτοχοι της γης (δημόσια γη δεν παίζει) και οι ασφάλιση μέσω της BHPA είναι η πιο φτηνή. Αλλά άμα έχεις δικιά σου απογείωση, σε αφήνει κάποιος που έχει δικιά του, ή τα σκάσεις για άλλη ασφάλιση (γενικά συμφέρει απλά να τα σκάσεις για δίπλωμα) είσαι καλυμμένος (και στη Σκωτία, που υπάρχει δημόσια, γη πετάς όποτε θες τις 3 μέρες το χρόνο που δε βρέχει). Εάν δεν κάνω λάθος, στη Γαλλία θες ασφάλιση υπέρ τρίτων.

Για τις απογειώσεις, αν πάμε στοn οδηγό απογειώσεων βλέπω 143 απογειώσεις και η λίστα δεν είναι πλήρης. Πώς ακριβώς θα έχουμε σε κάθε απογείωση έναν υπεύθυνο που να ανοίγει ή να κλείνει την απογείωση ανάλογα με τον καιρό και το επίπεδο πιλότου και τα NOTAM; Δεν έχω δει πουθενά τέτοιο πράμα.

adreas
Competition
 
Δημοσ.: 569

Re: Συνάντηση για την ασφάλεια 15/2/2015

Δημοσίευσηαπό MIK » Δευτ Μαρ 02, 2015 1:39 pm

Καταρχάς καλή άνοιξη σε όλους, σκι λέμε φουλ χιόνι τα βουνά.

Σοβαρά και εφικτά αυτό που αναφέρω είναι στις 143 απογειώσεις θα μπορούσε να υπάρχει ένα κείμενο στα Αγγλικά που να βγαίνει πρώτο στο google για ξένους και να αναφέρει τους κινδύνους και κυρίως τα ΝΟΤΑΜ κλπ. Θα μπορούσε να υπάρχει ένα κινητό που να είναι πχ για Νομό τάδε ο Χ. Αυτό το λέω για το πρόβλημα των ξένων που πιστεύω κάθε χρόνο θα αυξάνεται. Για παράδειγμα στον Όλυμπο ο Στέλιος πιστεύω το έχει ήδη λύσει το θέμα και το τηλέφωνό του χτυπάει, αντίστοιχα θα μπορούσε και σε άλλες περιοχές ανά νομό ή ανά νησί κλπ.

Για την Ελλάδα είναι προφανές ότι αναφέρομαι σε ρεαλιστικό έλεγχο των 5-6 απογειώσεων στις οποίες γίνεται το 99% των πτήσεων και κυρίως σε αυτά που έχω δει σε αυτές που πηγαίνω συχνά. Τελείως από μνήμης κάπο θανατηφόρα ατυχήματα που έγιναν θα μπορούσαν να μην είχαν γίνει αν υπήρχε ένας έλεγχος σε αυτές τις απογειώσεις από άνθρωπο που ήταν εκεί.

Αντρέα μου έχεις λείψει. Που γυρνάει ο λογισμός και γιατί γράφεις σοβαρά πράγματα? Απαιτούμε post να γελάσουμε από σένα.

SUNSET TEAM ΠΑΝΩ ΣΤΗ ΓΡΑΜΜΗ 150KV
MIK
Competition
 
Δημοσ.: 1645

Επόμενο

Επιστροφή στην Συζητήσεις

Μελη σε συνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 7 επισκέπτες