Ημερομηνία Τρί Μαρ 19, 2024 1:52 pm
Text Size
Αρχική Κοινότητας Γενική Συζήτηση Συζητήσεις

Συζητήσεις

Συνάντηση για την ασφάλεια 15/2/2015

Θέματα γενικού ενδιαφέροντος που αφορούν τον χώρο του αλεξιπτώτου πλαγιάς.

Συντονιστής: Moderators

Re: Συνάντηση για την ασφάλεια 15/2/2015

Δημοσίευσηαπό GiotaR » Παρ Μαρ 06, 2015 2:22 am

Άργησα,αλλά έκατσα κι έγραψα πράγματα που άκουσα ή σκέφτηκα σχετικά με την συνάντηση με την ΕΔΑΑΠ ή τις εκ των υστέρων συζητήσεις.
Η συνάντηση με την ΕΔΑΑΠ ήταν μια αφετηρία. Για να γνωρίσουμε εμείς τον ρόλο τους και αυτοί, περισσότερο το αεράθλημα και εμάς. Έγινε με λίγες παρουσίες και ηχηρές απουσίες. Είχε δύο σκέλη.

1.Το πρώτο μέρος της συνάντησης έγινε η παρουσίαση της ΕΔΑΑΠ τους έργου, φιλοσοφία της και του εύρους των δυνατοτήτων και δράσεών της σε επίπεδο πρόληψης. Οι άνθρωποι είναι εξαιρετικοί επιστήμονες, με τεράστια εμπειρία, σοβαρότητα και οργανωτικότητα (που εμείς την βλέπουμε μάλλον…. με το κιάλι)
Για μένα ξεκαθάρισε το τοπίο εντελώς στο κομμάτι που πολύ εύστοχα παραπάνω παρουσίασε ο Βαγγέλης Τσούκας: η ΕΔΑΑΠ διαθέτει όλη την γνώση και τεχνογνωσία, την δομή και την εμπειρία κι έχει την επίσημη ιδιότητα να κάνει τα στατιστικά μας. Είναι συνεργάτες που τους έχουμε στην διάθεσή μας και ΔΕΝ τους αξιοποιούμε!!! Μας είπαν ξεκάθαρα: “δώστε μας υλικό” Αναφέρετε σε μας ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ γίνεται στα πλαίσια οποιασδήποτε δράσης σας: εκπαιδευτική, επίγεια, πτήση αναψυχής, αγωνιστική, εθισμού, τάντεμ κτλ. Οποιοδήποτε συμβάν με τραυματισμό ή χωρίς (πχ ένα άνοιγμα εφεδρικού και χωρίς τραυματισμό) είναι συμβάν που πρέπει να καταγραφεί. Ο ρόλος τους δεν είναι μόνο η διερεύνηση με την έννοια που όλοι αντιλαμβανόμαστε δηλ των πολύ σοβαρών συμβάντων αλλά και η ασφάλεια πτήσεων γενικότερα σε επίπεδο εκπαίδευσης/πρόληψης και συστάσεων που θα στηρίζονται σε επίσημα δεδομένα και την ανάλυσή τους. Εν ολίγοις: έχουμε τους κατάλληλους συνεργάτες για να κάνουν όσα ο Βαγγέλης προτείνει, με τον πιο επίσημο και έγκυρο τρόπο. Αυτό πρέπει να το εκμεταλλευτούμε και όχι να το αφήσουμε να πάει χαμένο.
Αρκεί να πάρουμε απόφαση ότι το να καταγράφουμε και να αποστέλλουμε σε αυτούς, τυπικά ή άτυπα, ανώνυμα ή επώνυμα ατομικά ή μέσω των σωματείων μας ή των σχολών, κάθε συμβάν, είναι απαραίτητο και χρήσιμο για όλους. Το να ξεπεράσουμε τα ταμπού των ατυχημάτων, είναι σαν να ωριμάζουμε και να δίνουμε μια άλλη διάσταση σοβαρότητας στο αεράθλημά μας.
Όλη αυτή η καταγραφή, αν την κάνουμε τελικά, θα έχει μακροπρόθεσμα οφέλη για ΟΛΟΥΣ μας και θα αναβαθμίσει την ασφάλεια πτήσεων.
Από την πρώτη στιγμή εστιάσαμε σε θέματα νοοτροπίας και εκπαίδευσης. Όχι πάντα επιπέδου πρακτικής και θεωρητικής εκπαίδευσης του παραπέντε. Σε κάποιο ποσοστό των επίσημων σχολών η εκπαίδευση στο σπόρ μπορεί να έχει και πολύ υψηλό επίπεδο. Τα ελλείμματα εντοπίζονται στην εκπαίδευση στο συγκεκριμένο αντικείμενο της ασφάλειας, της στάσης δηλ και της νοοτροπίας που οι εκπαιδευόμενοι νέοι πιλότοι πρέπει να διδαχτούν μέσα στις σχολές τους και να βιώσουν μέσα στα σωματεία τους. Αλλά και οι παλαιότεροι και εμπειρότεροι πρέπει να επαναλαμβάνουν κάθε τόσο παρόμοια εκπαίδευση, για την μείωση του παράγοντα “εφησυχασμός” (complacency) που εντοπίζεται ως βασικό αίτιο σε σοβαρά ατυχήματα όπου εμπλέκονται οι παλαιότεροι και εμπειρότεροι!
Το μήνυμα, για μένα,είναι σαφές: η ασφάλεια ΜΑΘΑΙΝΕΤΑΙ όπως ο χειρισμός της πτέρυγας και η μετεωρολογία, οι τεχνικές προσγείωσης και το x/c. Αντικείμενα όπως "ο ανθρώπινος παράγοντας" η θεώρηση του “λάθους” και η εκπαίδευση/προετοιμασία σε εναλλακτικά σενάρια αντιμετώπισης προβληματικών ή έκτακτων καταστάσεων-θεωρητικά και πρακτικά, φαίνεται ότι πρέπει να απασχολούν πιο συστηματικά την εκπαιδευτική διαδικασία. Και αυτό είναι δουλειά όλων και κυρίως των εκπαιδευτών και των σωματείων που συνεργάζονται, από κοινού. Για αυτό η συζήτηση για την ασφάλεια πρέπει να είναι ΠΑΝΤΑ επίκαιρη και για ΟΛΟΥΣ, για να μην ξεχνιόμαστε ποτέ.
Οι παρουσιάσεις που μας έστειλε η ΕΔΑΑΠ σε ppt (τις ανέβασε ο Γιάννης σε σχετικό του ποστ) είναι ένα πολύ καλοφτιαγμένο υλικό που τα σωματεία και οι σχολές ή και ο καθένας ατομικά οφείλει να μελετήσει και να αξιοποιήσει. Ακόμα εντοπίστηκαν και ασάφειες και θέματα προς βελτίωση στον κανονισμό εκπαίδευσης.

Ένα άλλο σκέλος των εισηγήσεων της ΕΔΑΑΠ αφορούσε στην συνύπαρξή μας στον εναέριο χώρο με όλες τις άλλες πτητικές συσκευές και δη τα αεροπλάνα.Ήταν απολύτως ενήμεροι για τις περιοχές πτήσεων που χρησιμοποιούμε στα όρια ή και εντός των 10 ΝΜ. Θεωρούν ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ την κινητοποίηση των κατά τόπων σωματείων μας/αθλητών, για την επικοινωνία με τα αεροδρόμια και την ενημέρωση για τις πτήσεις μας. ΠΧ Για την Αγία, που πολλοί αγαπούν και άλλοι τόσοι δαιμονοποιούν, αναφέρθηκε ότι πρέπει άμεσα να γίνει επικοινωνία με το αεροδρόμιο, για την συνεννόηση.
Όσον αφορά τα προβλήματα με τους ξένους πιλότους- κυρίως -και την ΠΑ, με τις κατά καιρούς εναέριες συναντήσεις: άκουσα απόψεις ότι τα σωματεία πρέπει να τοποθετήσουν ενημερωτικές πινακίδες σε απογειώσεις προκειμένου οι τυχόν ξένοι επισκέπτες να επικοινωνούν όταν έρχονται για πτήσεις εδώ. Σχετικά για τις κατά τόπους πινακίδες με βασικές ενημερώσεις και τιπς ασφάλειας είμαι πολύ σύμφωνη και εύχομαι να μπορέσουν τα σωματεία να τοποθετήσουν. Όπως μπαίνεις στο μετρό και βλέπεις το “mind the gap” δεν είναι κακό το “mind the lee side ” ή mind the dust devils” σε περιοχές με μεγάλη επισκεψιμότητα στα υπήνεμα ή συχνά διαβολάκια στην απογείωση.
Όμως η ενημέρωση των ξένων για το τηλέφωνο του κοντινού αεροδρομίου δεν μπορεί να αφήνεται στην τυχαιότητα ύπαρξης ή μη ύπαρξης μιας ταμπέλας σε μια απογείωση. Είναι θέμα επίσημης ενημέρωσης σε επίπεδο ομοσπονδιών. Η ΕΛΑΟ οφείλει επισήμως με έγγραφο να ενημερώσει τις ομοσπονδίες των άλλων χωρών με τις απαιτήσεις της και τους περιορισμούς της. Αυτοί να ενημερώσουν με την σειρά τους σωματεία και σχολές που κάνουν παραπεντοδιακοπές. Οι ξένοι είναι πάντα οργανωμένοι. Αν ξέρουν ότι πρέπει να ενημερώσουν τα αεροδρόμια θα το κάνουν. Αν εμείς δεν το δρομολογήσουμε, δεν θα φταίνε αυτοί αν δρουν ανεξέλεγκτα στην χώρα μας, αφού θα τους το επιτρέπουμε. Αν η ΕΛΑΟ το θεωρεί σημαντικό τιπ ασφάλειας, για την ομαλή συνύπαρξη παραπέντε και αεροπλάνων ΠΑ στον εναέριο χώρο, δεν θα το αγνοήσει αυτό ή μπορεί να το έχει ήδη κάνει.

2. Το 2ο μέρος τον λόγο πήραμε εμείς,το παραπέντε. Σε κάποιο βαθμό αναφέρθηκαν κακές πρακτικές που μειώνουν την ασφάλεια και φάνηκε η διάθεσή μας να μιλήσουμε για αυτες και να τις καταπολεμήσουμε με περισσότερη αυστηρότητα στην εφαρμογή των κανονισμών και την επιτήρησή τους. Θεωρώ ότι και μόνο η δημοσιοποίηση του ενδιαφέροντος για την τήρηση των κανονισμών και την ασφάλειας θα αποθαρρύνει κάποιους επαναπαυμένους και θα τους συνετίσει στο να είναι πιο τυπικοί και εστιασμένοι. Να θυμούνται ότι οι μη ασφαλείς επιλογές κατ αρχήν, απορρίπτονται απο την κοινότητα και κατα δεύτερον μπορεί να έχουν συνέπειες, ακόμα και αν δεν αποφέρουν ατύχημα.
Από την άλλη φάνηκε η σύγχυση που έχουμε, ως άτομα και κοινότητα, καθώς και η αδυναμία μας να επικοινωνήσουμε και να συνεργαστούμε. Φάνηκε το πρόβλημά μας να εστιάσουμε στα ζητούμενα, και να είμαστε σαφείς. Δείξαμε την αδυναμία μας να αποφύγουμε την αδιέξοδη (και χάσιμο χρόνου) χαοτική συζήτηση απόδοσης ευθυνών κατά παντός… υπευθύνου.
Στάθηκε δύσκολο να μην κάνουμε“βουτιά” στο παρελθόν και τα κακά πεπραγμένα και… αδύνατο να μιλήσουμε για το μέλλον, με συγκεκριμένες προτάσεις,,, να κάνουμε 1,2,3…. συγκεκριμένα πράγματα. Όπως φάνηκε και ειπώθηκε κιόλας, μια σημαντική ομάδα δράσης,που θα μπορούσε να φέρει προτάσεις και αλλαγές, οι εκπαιδευτές, δεν έχουν ακόμα οργάνωση και κοινές κατευθύνσεις. Είμαι σίγουρη όμως, ότι ο σπόρος για τον προβληματισμό έπεσε. :?

Για τους υπεύθυνους ασφάλειας τώρα και τα σχετικά.Η ελευθερία του να κάνεις παραπέντε και ο ευέλικτος και εύχρηστος εξοπλισμός του, το κάνει να ξεχωρίζει από όλα τα άλλα αεραθλήματα, που χρειάζονται εγκαταστάσεις δομές και άρα είναι πιο ελέγξιμα σε πολλά επίπεδα.Για αυτό δεν μπορούμε να διορίσουμε υπευθύνους ασφάλειας, ούτε να απαιτήσουμε από αυτούς να επιβλέπουν μια περιοχή σαν φύλακες. Αυτά δεν γίνονται, είναι πρακτικά ανεφάρμοστα.
Τα σωματεία θα μπορούσαν:
-να κάνουν κατα καιρούς σχετικά σεμινάρια και να κρατούν ενήμερα και σε εγρήγορση τα μέλη τους/τους συνεργαζόμενους εκπαιδευτές, για θέματα ασφάλειας.
-να εφοδιάσουν τα μέλη με τις απαραίτητες πληροφορίες και τηλέφωνα για επικοινωνία με ΕΔΑΑΠ, αεροδρόμια, Κέντρο Επιχειρήσεων για διαχείριση αεροπορικών ατυχημάτων κτλ.
-να επικοινωνούν συχνά με τα αεροδρόμια.
-να ελέγχουν τους εκπαιδευτές στην τυπική εκπαίδευση
-να τοποθετήσουν ενημερωτικές ταμπέλες, αν είναι απαραίτητο.
-να ορίσουν άτυπα και να κάνουν γνωστούς στα μέλη, τους έμπειρους πιλότους που θα κάνουν συστάσεις ασφάλειας για τον καιρό και την περιοχή, σε νέους ή ξένους πιλότους.
-να φροντίζουν για την καταγραφή όλων των συμβάντων και να ενημερώνουν την ΕΔΑΑΠ είτε με χρήση της φόρμας που υπάρχει στην ιστοσελίδα της ΕΑΠ είτε με επικοινωνία με την ΕΔΑΑΠ κτλ. (παρεπιπτόντως αυτή πρέπει να γίνει πιο ευέλικτη, έχει δίκιο ο Ανδρέας ( :? για ενέσιμη μορφή, δεν το βλέπω αλλά μια ον λαιν φόρμα θα ήταν πιο εύκολο)
Ας βρει κάθε λέσχη τον δικό της καλύτερο και ταιριαστό τρόπο ανάλογα με τις ιδιαιτερότητες, τις ανάγκες της, το ανθρώπινο δυναμικό της. Η τυποποίηση είναι πρακτικά ανέφικτη και δεν εξασφαλίζει την αποτελεσματικότητα. Αυτό που χρειάζεται είναι η διάθεση να πειστούμε και να πείσουμε ότι αυτά είναι χρήσιμα, να δραστηριοποιηθούμε επι της ουσίας και όχι επι των τύπων. Για αρχή. Και βλέπουμε.

Αυτά από μένα, αν ξέχασα κάτι σημαντικό ή παρανόησα σε κάτι, ας με διορθώσουν άλλοι συμμετέχοντες. Η συζήτηση ήταν και είναι τεράστια, με πολλές παραμέτρους και διαστάσεις. Κράτησα και ανέφερα μερικά μόνο που θα μπορούσαν να γίνουν αφορμές για να προβληματιστούμε και να ενεργοποιηθούμε περισσότερο.
“Συζητώ για την Ασφάλεια-Νοιάζομαι για την ασφάλεια” Μαθαίνοντας, μπορούμε να αλλάξουμε φιλοσοφία και στάση. Καταγράφοντας μπορούμε να εντοπίσουμε αιτίες και να συζητήσουμε για δράσεις. Να γίνει αφετηρία για ποιοτικές αλλαγές. Η διαχείριση πρέπει να είναι ολόπλευρη. Ας αξιοποιήσουμε τις δυνατότητες που μας δίδονται. Αυτό κατα την γνώμη μου δεν είναι προαιρετική επιλογή είναι υποχρέωσή μας αν θέλουμε, σαν αεράθλημα, και να χαρακτηριζόμαστε από αεραθλητικό πολιτισμό και σοβαρότητα.

ΥΓ Μικ μου φαίνεται ότι με παρέσυρες και έγραψα πολλάαααα!!!. :D Αντρέα, πράγματι σε πεθυμήσαμε.Να γράφεις συχνότερα :P

GiotaR
Competition
 
Δημοσ.: 291

Re: Συνάντηση για την ασφάλεια 15/2/2015

Δημοσίευσηαπό kswift » Παρ Μαρ 06, 2015 6:16 pm

Walla Crags SAFETY: This site lies in the path of the busiest military low flying corridor in the country. THIS SITE MUST BE NOTAM'd prior to ANY MID WEEK FLYING.(Tel: 0800 51 55 44 - SITE CODE 17.078 GRID REF: NY 277 214). WALLA CRAG IS NOW A NOTAM ONLY SITE (for ALL mid week flying). Any pilot who is known to have flown on Walla Crag 'mid-week' and has failed to carry out the correct NOTAM procedure is risking a major accident with military aircraft and putting their safety and the safety of air crews and local people at serious risk. Abuse of the SITE RULES governing flying at Walla Crag WILL RESULT IN THE SITE BEING CLOSED and measures put in place to prevent future flying at the site.

Υπόδειγμα απο site αερολέσχης, που δραστηριοποιείται σε συγκεκριμένη περιοχή!!!

kswift
Competition
 
Δημοσ.: 316

Re: Συνάντηση για την ασφάλεια 15/2/2015

Δημοσίευσηαπό adreas » Παρ Μαρ 06, 2015 8:30 pm

Υπόδειγμα χώρας που ένα NOTAM δεν χρειάζεται να ψηθεί για 2 μήνες μεταξύ υποβολής και ενεργοποίησης όπως σε μας. Αν ξέρεις που θα πετάς μεσοβδόμαδα σε 2 μήνες από τώρα όρμα. H συγκεκριμένη απογείωση είναι στην Αγγλία όπου το ΝΟΤΑΜ το ζητάς 28 μέρες πριν σύμφωνα με αυτό το site των ρουκετάδων. Απ' ότι βλέπω, δε σκίζεται ο κόσμος να πετάξει εκεί, αν δεις το site στο paraglidingearth βλέπω 7 πτήσεις απ' το 2008, που μου λέει ότι είτε δεν πατάει ψυχή λόγω ΝΟΤΑΜ είτε πετάνε στη ζούλα.

Πλάκα πλάκα πάντως, αυτή η ιδέα με μια ταμπέλα με πληροφορίες στις 2-3 πιο γνωστές απογειώσεις κάθε περιοχής δεν είναι κακή ιδέα. Βάζουμε 5 πληροφορίες, 2-3 τηλέφωνα κι ένα QR code με link σε κάποιο ντόπιο site μας που να μπορεί να το σκανάρει τουρίστας με σμαρτόφωνο και σύνδεση στο ιντερνέτι. Μπορεί π.χ. να στέλνει στη σελίδα του οδηγού απογειώσεων του Leonardo μας στα Αγγλικά στις πληροφορίες της συγκεκριμένης απογείωσης. Από το URL που θα βάλουμε στο QR code, θα μπορούσε ο server μας μπορεί να παίρνει και χαμπάρι ότι κάποιος ζητάει πληροφορίες σκανάροντας το συγκεκριμένο QR code άρα μάλλον κάποιος εκείνη τη στιγμή βρίσκεται στο συγκεκριμένο μέρος.

Ένα άλλο ευκολάκι είναι να βάλουμε πληροφορίες στο paraglidingearth που το κοιτάει ο κόσμος και να στέλνουμε εκεί αντί για το ντόπιο Leonardo.

Οι ταμπέλες δεν αλλάζουν εύκολα, αλλά αν το δούμε σε βάθος χρόνου, τα κινητά με σύνδεση ιντερνετική θα έχουν όλο και μεγαλύτερη διείσδυση. Βάζοντας ένα QR code στην ταμπέλα παίζουμε όσο θέλουμε με το τι δείχνει η σελίδα που κάθεται από πίσω από το link.

MIK, θα προσπαθήσω να εμφανιστώ στους αγώνες στη Φωκίδα οπότε τα λέμε εκεί.

adreas
Competition
 
Δημοσ.: 569

Re: Συνάντηση για την ασφάλεια 15/2/2015

Δημοσίευσηαπό MIK » Παρ Μαρ 06, 2015 10:01 pm

Πολύ καλές ιδέες. Θα έλεγα όμως ότι το πιο συνηθισμένο και εύκολο είναι να φροντίσεις να βγαίνει πρώτο στο google. Προσωπικά όπου πάω κάνω ένα paragliding xxxx πχ και με οδηγεί σιγά σιγά.

Για το Greece βγαίνει αυτό και από κάτω του το sky. Θα μπορούσε να γραφτεί ένα απλό κείμενο στα αγγλικά με 5-6 φορές την φράση paragliding greece warnings, contacts κλπ. Μπορούμε ακόμα και να ζητήσουμε από τον Βασίλη να έχει και στο δικό του site ένα link με το κείμενο, ΝΟΤΑΜ κλπ.
http://www.paragliding-greece.gr/

Θα μπορούσε να γραφτεί μια καλή απάντηση με το ίδιο κείμενο στο pgforum στο thread που βγαίνει στο google ή σε κάποιο νέο για κινδύνους και ΝΟΤΑΜ.

Για την Άνδρο πχ το έχω καλύψει :mrgreen:

Της Μεναγάκη που παρακαλάει για διθέσιο...https://www.facebook.com/onarandrosreso ... 6136552610

SUNSET TEAM ΠΑΝΩ ΣΤΗ ΓΡΑΜΜΗ 150KV
MIK
Competition
 
Δημοσ.: 1645

Προηγούμενη

Επιστροφή στην Συζητήσεις

Μελη σε συνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 3 επισκέπτες