Ημερομηνία Κυρ Μάιος 04, 2025 3:41 am
Text Size
Αρχική Κοινότητας Γενική Συζήτηση Συζητήσεις

Συζητήσεις

Gps και compegps

Θέματα γενικού ενδιαφέροντος που αφορούν τον χώρο του αλεξιπτώτου πλαγιάς.

Συντονιστής: Moderators

Gps και compegps

Δημοσίευσηαπό agrodoc » Πέμ Νοέμ 24, 2005 1:23 pm

Βλέποντας το post για το vario, γράφω κάτι για τη χρήση του compegps και θά'θελα και άλλες απόψεις :

1. Εύρεση πολικής καμπύλης αλεξιπτώτου : Μια μέρα με άπνοια και ευστάθεια, με μια ψηλή τσουλήθρα και πετώντας για 15 περίπου δευτερόλεπτα σε διάφορες θέσεις των φρένων από trim speed έως βαθειά φρένα, κατόπιν με ανάλυση της πτήσης στο compegps που δείχνει οριζόντια και κατακόρυφη ταχύτητα για κάθε σημείο της πτήσης.

2. Εύρεση ακτίνας στροφής αλεξιπτώτου : Με τον ίδιο τρόπο, για διάφορες γωνίες bank, αφού επί του χάρτου και κάνοντας και zoom μπορείς να τραβήξεις τη διάμετρο στροφής και σου λέει πόσα μέτρα είναι.

Το ερώτημα είναι, πόσο ακριβή θα είναι τα στοιχεία που θα εξαχθούν με αυτό τον τρόπο.

agrodoc
Competition
 
Δημοσ.: 302

Δημοσίευσηαπό GUS » Πέμ Νοέμ 24, 2005 3:09 pm

Από το ολότελα, καλή και η Παναγιώταινα.

GUS
EN B
 
Δημοσ.: 104

Δημοσίευσηαπό tsoukasvaggelis » Πέμ Νοέμ 24, 2005 5:25 pm

Μπορείς να βάλεις να γράφει το gps ανά 1 δευτερόλεπτο, να πετάξεις σε στιγμή με άπνοια, νωρίς το πρωί, η να χρησιμοποιήσεις και κάποιο βάριο που να καταγράφει στη μνήμη εκτός από το βαθμό καθόδου και την οριζόντια ταχύτητα με ανεμόμετρο, ώστε να πάρεις πολλά σημεία.
Στα brauniger, από όσο γνωρίζω, υπάρχει και το σχετικό software για τον υπολογισμό.

Πιο πρακτικά όμως δεν σου χρειάζεται όλη η πολική καμπύλη, αλλά δύο ταχύτητες:
1. Η ταχύτητα για το καλύτερο θερμικάρισμα, που θα τη βρείς παίζοντας με τα φρένα σου σε μια τσουλήθρα με άπνοια, όπου θα εντοπίσεις σε ποια ταχύτητα έχεις τον καλύτερο βαθμό καθόδου.
2. Η ταχύτητα του καλύτερου λόγου κατολίσθησης, που συνήθως στη λέει ο κατασκευαστής για συγκεκριμένο πτερυγικό φόρτο.

Τέλος υπάρχει και η ιδανική ταχύτητα για καλύτερο λόγο κατολίσθησης όταν έχεις κόντρα ή ούριο, που πρακτικά είναι να φρενάρεις λίγο με ούριο, ή να επιταχύνεις με κόντρα.
Ενας πρακτικός κανόνας είναι με κόντρα να προσθέσεις στην airspeed το μισό του κόντρα ανέμου, ενώ με ούριο, όσο πιο δυνατός είναι τόσο περισσότερα φρένα, με κάτω όριο την ταχύτητα του ελάχιστού βαθμού καθόδου.

Υπάρχουν και βάριο στα οποία μπορείς να βάλεις τις παραπάνω 2 ταχύτητες και στη διάρκεια της πτήσεις να σου υποδεικνύει πόσο πρέπει να επιταχύνεις ή να επιβραδύνεις.


Βαγγέλης Τσούκας

tsoukasvaggelis
Competition
 
Δημοσ.: 459


Επιστροφή στην Συζητήσεις

Μελη σε συνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 5 επισκέπτες

cron