Ημερομηνία Δευτ Ιουν 16, 2025 11:21 pm
Text Size

Οργάνωση πτήσεων / μετακινήσεων

TOWING / SOULA

Που θα πετάξουμε, πότε και πως θα πάμε εκεί

Συντονιστής: Moderators

TOWING / SOULA

Δημοσίευσηαπό guru » Τρί Ιουν 07, 2005 3:55 pm

Άλλαξα αυτό το θέμα, ώστε να καλύψει τον προβληματισμό μου γύρω από την οργάνωση που χρειάζεται ώστε να χρησιμοποιήσουμε το βίντσι που είχαμε αγοράσει μαζί με τον Πάνο Θεοχάρη και με συνεισφορά της Λίλιαν και του Παναγιώτη (the wall) πριν από δύο χρόνια, και του είχαμε δώσει το nickname “soula”.

H soula λοιπόν ζυγίζει μισό τόνο, και είναι σταθερού τύπου βίντσι «pull» που τραβάει τον πιλότο πολύ απαλά με υδραυλικό μοτέρ. Μπορεί να τραβήξει παραπέντε και αετούς, είτε solo είτε διθέσια.

Είχα εκπαιδευτεί στην χρήση τέτοιου τύπου βίντσι στην SKY SYSTEMS στο Λονδίνο, και στην πράξη εκπαιδεύτηκαν και ο Πάνος μαζί με τον Ρούπρεχτ από την λέσχη στην Σλοβενία που μας το πούλησε και από εμένα.

Με τον dealer είχαμε αγοράσει παλιότερα (για όσους το θυμούντε) ένα βίντσι τύπου payout (είχαμε «απογειώσει» και τον Hans Bolinger στην Πάτρα) που όμως αποδείχθηκε πολύ δύσκολο για τον πιλότο και εντελώς ακατάλληλο για αρχαρίους, οπότε εγκαταλείφθηκε.

Όταν πήραμε την soula είχαμε θέσει τους παρακάτω στόχους:

1. Να επιταχύνουμε τις σχολές, ώστε να μην χάνεται ημέρα εκπαίδευσης.
2. Να πετάν οι πιλότοι της λέσχης, όταν δεν είναι κατάλληλος ο άνεμος για το βουνό.
3. Να συμμετέχουμε σε εκδηλώσεις ασχέτως από την παρουσία βουνού.
4. Να οργανώσουμε αγώνα ακριβείας σε παραλία (για πιλότους παραλίας).

Αρχικά προβλήματα όμως που αντιμετωπίσαμε με τον κινητήρα (opel cadet) που δίνει κίνηση στο υδραυλικό μοτέρ καθώς και η προσωρινή απουσία μου από τις πτήσεις, μας κάνανε να την αφήσουμε για δύο χρόνια ανενεργή στο αεροδρόμιο του κάστρου.

Τώρα η soula είναι στις Πλαταιές με καινούργιο κινητήρα, και περιμένει ανυπόμονα να ξαναμπεί στο παιχνίδι…

Τελευταία επεξεργασία απο guru την Τετ Ιουν 08, 2005 2:50 pm, επεξεργάστηκε 2 φορές συνολικά.
Apostolos Mavrothalassitis
Axis team
guru
Competition
 
Δημοσ.: 537

Δημοσίευσηαπό norad » Τρί Ιουν 07, 2005 4:33 pm

Μέχρι πόσο αέρα μπορείς να κάνεις βίντσι; (χωρίς να είσαι ο master of the winch) ?

norad
Διαχειριστής||Διαχειρίστρια
 
Δημοσ.: 2013

Δημοσίευσηαπό badder » Τρί Ιουν 07, 2005 4:39 pm

May the force be with us...

Η απλούστερη λύση είναι η σωστή.
badder
Διαχειριστής||Διαχειρίστρια
 
Δημοσ.: 2712

Δημοσίευσηαπό guru » Τρί Ιουν 07, 2005 4:46 pm

Πληροφορίες για το βίντσι:

Γενικά το συγκεκριμένο βίντσι (pull / υδραυλικό) είναι εξαιρετικά εύκολο για τους πιλότους (γίνεται και εκπαίδευση σε σχολές αρχαρίων) αλλά απαιτητικό για τον χειριστή. Ψήνετε όμως σεμινάριο στο αεροδρόμιο του Αγρινίου.

Σαν ύψος με άπνοια, δίνει περίπου 1 μέτρο για κάθε 2 μέτρα διάδρομο. Στο Αγρίνιο με τα 1500μ, το αναμενόμενο ύψος είναι τουλάχιστον 700μ, ενώ μπορεί να απλωθεί και μέχρι τα 2000μ. Με κόντρα άνεμο δίνει παραπάνω, ενώ υπάρχουν και τεχνικές step-towing αλλά άστο καλύτερα για τα παραπέντε.

Από ένταση και διεύθυνση ανέμου δεν μασάει, αρκεί να μπορείς να κάνεις κοντρόλ στο έδαφος.

Τελευταία επεξεργασία απο guru την Τετ Ιουν 08, 2005 4:51 pm, επεξεργάστηκε 2 φορές συνολικά.
Apostolos Mavrothalassitis
Axis team
guru
Competition
 
Δημοσ.: 537

Δημοσίευσηαπό norad » Τετ Ιουν 08, 2005 11:39 am

Πες μας και τι είναι το quick release και το weak link.

(Όσο απαντάς τόσο θα ρωτάω)

norad
Διαχειριστής||Διαχειρίστρια
 
Δημοσ.: 2013

Δημοσίευσηαπό guru » Τετ Ιουν 08, 2005 12:31 pm

Ελπίζω πέρα από τις ερωτήσεις, να έρθεις και για βοήθεια.

Υπάρχουν τρεις τρόποι απελευθέρωσης από το βίντσι:


1. Quick release. Είναι ένας ιμάντας ο οποίος δένεται στα καραμπίνερ του παραπέντε, και έχει παρόμοιο μηχανισμό με την απελευθέρωση της ελεύθερης πτώσης. Με ελάχιστη προσπάθεια, απελευθερώνει τον πιλότο από το συρματόσκοινο, ασχέτως με πόσα κιλά πίεση δέχεται. Είναι ο φυσιολογικός τρόπος να απελευθερωθείς όταν φτάσεις στο ανώτατο ύψος.
2. Weak Link. Είναι ένας σύνδεσμος ο οποίος συνδέει το συρματόσκοινο με το quick release, και ρυθμίζεται ώστε να σπάσει σε περίπτωση που ξεπεραστούν ορισμένα κιλά (πχ για παραπέντε solo στα 110κιλά). Αυτό συμβαίνει όταν και ο πιλότος και ο χειριστής στο βίντσι κάνουν λάθος ενέργειες, ώστε να μην «κλειδώσει» το παραπέντε από την υπερβολική πίεση.
3. ”Γκυλοτίνα”. Είναι ένας μηχανισμός με τον οποίο ο χειριστής στο βίντσι μπορεί να κόψει το συρματόσκοινο με το τράβηγμα ενός μοχλού.

Apostolos Mavrothalassitis
Axis team
guru
Competition
 
Δημοσ.: 537

Δημοσίευσηαπό guru » Τετ Ιουν 08, 2005 12:40 pm

badder έγραψε:May the force be with us...

Όπως ήταν και το σύνθημα της επιτροπής ασφαλείας στο Αγρίνιο : «Μη φοβάστε γενναίοι μου».

Το βίντσι είναι ιδιαίτερα φιλικό προς τους πιλότους παραλίας, αφού ούτε τρέχεις, προσγειώνεσαι και απογειώνεσαι στο ίδιο σημείο όπου είναι όλοι συγκεντρωμένοι και γίνεται η σχετική πλάκα κλπ.

Apostolos Mavrothalassitis
Axis team
guru
Competition
 
Δημοσ.: 537

Δημοσίευσηαπό norad » Τετ Ιουν 08, 2005 12:41 pm

Super ακούγεται... δυστυχώς αυτό το ΣΚ έχω οικογενειακές υποχρεώσεις και δεν θα μπορέσω να έρθω Κιθαιρώνα. Cya next week.

norad
Διαχειριστής||Διαχειρίστρια
 
Δημοσ.: 2013

Δημοσίευσηαπό orck » Τετ Ιουν 08, 2005 2:02 pm

Αποστολη το εχεις δοκιμασει το συστημα;
φωτογραφιες εχεις να μας δειξεις;

orck
Competition
 
Δημοσ.: 447

Δημοσίευσηαπό guru » Τετ Ιουν 08, 2005 3:01 pm

Πληροφορίες για την ιστορία έβαλα στο πρώτο μου post (δείτε παραπάνω).

Γενικά είχαμε κάνει αρκετές πτήσεις στο Κάστρο, όπου είχε απογειωθεί ο Παναγιώτης (the wall) με αετό, o Ruprect, η Έμιλυ (εντελώς αρχάρια) νομίζω είχε πετάξει επίσης και ο Slav & Vag, και καλύτερη πτήση είχα κάνει όταν από 1100μ διάδρομο πήρα 700μ ύψος, απελευθερώθηκα, έπιασα βάση και έφυγα για XC.

Φωτό ελπίζω να βγάλουμε με το νέο come back της Σούλας.

Apostolos Mavrothalassitis
Axis team
guru
Competition
 
Δημοσ.: 537

Δημοσίευσηαπό orck » Τετ Ιουν 08, 2005 3:26 pm

οκ Αποστολη εχω να κανω μια δηλωση
I'm in love with Soula :oops: :oops:

θελω να δοκιμασω (αν με αφησει ο dealer σου)

orck
Competition
 
Δημοσ.: 447

Δημοσίευσηαπό guru » Τετ Ιουν 08, 2005 3:31 pm

ααααχχ…. η Σούλα…. Έχει κάψει καρδιές και καρδιές…

Apostolos Mavrothalassitis
Axis team
guru
Competition
 
Δημοσ.: 537

Δημοσίευσηαπό guru » Πέμ Ιουν 09, 2005 6:08 pm

Soula update:

Δεν υπόσχομαι τίποτα, αλλά τα πράγματα φαίνονται κάπως καλύτερα για Σ/Κ με soula.

Εκκρεμότητες:

1. Αυτοκίνητο με κοτσαδόρο για μετακίνηση της soulas (ζητείται).
2. Quick-release. Δεν τα έχω βρει, πιθανόν να είναι στις Πλαταιές αλλά έχω κλείσει αύριο το πρωί για να φτιάξω 1-2 στον Φυσ.
3. Μπαταρία αυτοκινήτου. Μπορεί να βρεθεί σήμερα.
4. Θέματα μηχανής σε απραξία 2 χρόνων (αντιψυκτικό / λάδια κλπ). Πιάνουν τα χέρια μου, αλλά κάποια έξτρα βοήθεια καλοδεχούμενη.

Αν κάποιος έχει διάθεση να βοηθήσει και πιθανόν να πετάξει, Σάββατο πρωί στις Πλαταιές.

Apostolos Mavrothalassitis
Axis team
guru
Competition
 
Δημοσ.: 537

Δημοσίευσηαπό guru » Παρ Ιουν 10, 2005 11:30 am

Soula update:

Σήμερα το πρωί μετά από δύο ώρες δουλίτσα στον Fys, φτιάχτηκε και ένα quick-release.

Η μπαταρία δεν έκατσε αλλά αν βρούμε τα σκούρα, πεταγόμαστε και αγοράζουμε μία.

Απολύτως απαραίτητη έλλειψη: ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΜΕ ΚΟΤΣΑΔΟΡΟ. Παίδες κάντε κάτι…

Η soula μπορεί να μας χαμογελάσει το Σάββατο το απόγευμα…

Apostolos Mavrothalassitis
Axis team
guru
Competition
 
Δημοσ.: 537

Δημοσίευσηαπό guru » Τρί Ιουν 21, 2005 11:23 am

Χθες το απόγευμα, είχαμε μαζευτεί γύρω από την soula o norad, georgex, antonis psilos & MIK, και μετά από αρκετές προσπάθειες…

MIK έγραψε:Το σ.κ. εκτός από πολύ καλά μαθήματα πότε να μη πετάξεις είχε και ένα καλό
Η Soula ΖΕΙ


Ναι!!! η soula έριξε μια τεράστια γκαζιά και μας μπούκωσε με ότι σκόνη και αράχνη είχε μαζέψει τα 2 χρόνια απραξίας. Αλλά μετά… γουργούριζε ευχαριστημένη με το πιο ήσυχο ρελαντί. Βάλαμε και λίγα κιλά στο συρματόσχοινο, και είναι καθόλα έτοιμη για να δώσει ύψος σε επίδοξους πιλότους.

Την Τετάρτη έχουμε δώσει ραντεβού Πλαταιές στις 18:00 για τις πρώτες πτητικές δοκιμές. Θα είναι και ο συνιδιοκτήτης Πάνος «papashark» με εμπειρία στον χειρισμό της και κοτσαδόρο. Όσοι θέλουν μπορούν να έρθουν για να παρατηρήσουν και να πετάξουν (συχνότητα VHF 143.140).

norad, MIK, georgex, antoni, πως σας φάνηκε η πρώτη οπτική επαφή με την soula? Βάλτε και τις φωτό που τραβήξατε…

Τελευταία επεξεργασία απο guru την Τρί Ιουν 21, 2005 1:12 pm, επεξεργάστηκε 1 φορές συνολικά.
Apostolos Mavrothalassitis
Axis team
guru
Competition
 
Δημοσ.: 537

Δημοσίευσηαπό MIK » Τρί Ιουν 21, 2005 11:35 am

guru έγραψε:norad, MIK, georgex, πως σας φάνηκε η πρώτη οπτική επαφή με την soula?


Πανέμορφη αλλά λίγη δίαιτα την ήθελε.Αυτή είναι σίγουρα μια γυναίκα που θα σε "ανεβάζει"

Μακάρι να βοηθήσει πολύ στην εκπαίδευση νέων. Αν σκεφτείς πόσες μέρες χάνονται για έναν νέο πιλότο με ούριο, δυτικό κλπ κλπ.

Πάντως μπράβο σου και μακάρι να βοηθήσει ο κόσμος ώστε η Soula να απογειώσει πολλούς πιλότους

Υ.Σ. Αποστόλη έχουμε ένα παλιό SEAT έχει να πάρει 10 χρόνια τι λες θα του ρίξεις καμιά προσπάθεια :?:

SUNSET TEAM ΠΑΝΩ ΣΤΗ ΓΡΑΜΜΗ 150KV
MIK
Competition
 
Δημοσ.: 1645

Δημοσίευσηαπό norad » Τρί Ιουν 21, 2005 11:35 am

guru έγραψε:Ναι!!! η soula έριξε μια τεράστια γκαζιά και μας μπούκωσε με ότι σκόνη και αράχνη είχε μαζέψει τα 2 χρόνια απραξίας


Ακόμα βήχω!

guru έγραψε:(συχνότητα VHF 143.140).


Επειδή στο 143.140 μπαίνουν τοπικοί ραδιοερασιτέχνες και μας μπλοκάρουν επίτηδες για σπάσιμο, να το κάνουμε 144.140 ?

guru έγραψε:norad, MIK, georgex, πως σας φάνηκε η πρώτη οπτική επαφή με την soula? Βάλτε και τις φωτό που τραβήξατε…


Κούκλα είναι η άτοιμη! Το χειρότερο ήταν που έπρεπε να εξηγήσω στη Φανή ότι θα αργήσω λίγο γιατι γνωρίζω καλύτερα την Σούλα. Μετά έκανα το λάθος να της περιγράψω πως την γδύσαμε (παπάς και φίλτρο αέρα) και την λούσαμε με υγρό που σε ανάβει (βενζίνη) για να "πάρει μπροστά". Το τελειωτικό χτύπημα ήταν όταν της περιέγραψα "τι ωραία που ρουφάει το μακρυνάρι η Σούλα" χωρίς να εξηγήσω ότι μιλάω για το συρματόσχοινο...

Σύντομα θα ανεβάσω 2-3 φωτογραφίες. Έχει ωραίο βιντεάκι ο Georgex.

norad
Διαχειριστής||Διαχειρίστρια
 
Δημοσ.: 2013

Δημοσίευσηαπό norad » Τρί Ιουν 21, 2005 1:01 pm

Βήμα 1: Συνδέουμε τα καλώδια της μπαταρίας στο RAV
[ img ]

Βήμα 2: Βάζουμε βενζίνη κατευθείαν στον καρμπυρατέρ (ποιος νοιάζεται για ντεπόζιτα και φίλτρα και τρόμπες και αηδίες)
[ img ]

Μπράβο παιδιά μου μια χαρά το πάτε
[ img ]

norad
Διαχειριστής||Διαχειρίστρια
 
Δημοσ.: 2013

Δημοσίευσηαπό georgex » Τρί Ιουν 21, 2005 2:34 pm

Alex: πώ πώ έτσι και μάθει η Φανή οτι βγήκα με την Σούλα...
[ img ]

Περισσότερες φωτό εδώ: http://admin.techlink.gr/digital/index.asp?dir=2005_06_20

Video:
από τις πρώτες προσπάθειες: http://admin.techlink.gr/digital/video/mvi_1696.wmv (0.25ΜΒ)
η Σούλα παίρνει μπροστά: http://admin.techlink.gr/digital/video/mvi_1700.wmv (2.4ΜΒ)
η Σούλα δουλεύει κανονικά: http://admin.techlink.gr/digital/video/mvi_1701.wmv (1ΜΒ)

georgex
Competition
 
Δημοσ.: 620

Δημοσίευσηαπό MIK » Τετ Ιουν 22, 2005 9:39 am

http://www.pgforum.com/viewtopic.php?t=2859&sid=f4fcff99bde0cf69c5119d9eec19cbee

Αποστόλη και λοιποί εραστές της σούλας μπορεί να σας ενδιαφέρει αυτό(οδηγίες και παρατηρήσεις για την ασφάλεια).

Εχώ απόψε ραντεβού...

SUNSET TEAM ΠΑΝΩ ΣΤΗ ΓΡΑΜΜΗ 150KV
MIK
Competition
 
Δημοσ.: 1645

Δημοσίευσηαπό orck » Τετ Ιουν 22, 2005 10:36 am

ελα Γιαννη ετοιμασου, ωρα για φαι :)
βρηκαμε ποιος εχει επηρασει τον Μιχαλη μας

orck
Competition
 
Δημοσ.: 447

Δημοσίευσηαπό guru » Τετ Ιουν 22, 2005 11:39 am

Οι εμπειρίες του αναφέρονται κυρίως σε payout το οποίο το δοκιμάσαμε και είναι αρκετά δύσκολο για τον πιλότο οπότε το εγκαταλείψαμε.

Η soula είναι ο καλύτερος τύπος που έχει βγει: pull & υδραυλικό. Είναι φοβερή εμπειρία το πόσο απαλά σου δίνει τα κιλά που θέλεις.

Συμφωνώ πάντως ότι ο χειριστής πρέπει να είναι έμπειρος, και να γίνει και ένα briefing παρόμοιο με αυτό που σας έκανα στην πλατεία.

Σήμερα έφτιαξα στον fys άλλα τρία quick release, τα οποία θα φέρω στο απογευματινό μας ραντεβού με την soula.

Apostolos Mavrothalassitis
Axis team
guru
Competition
 
Δημοσ.: 537

Δημοσίευσηαπό antouan » Τετ Ιουν 22, 2005 11:50 am

Δηλαδή σήμερα έχουμε Σούλα,βοριάδες και πανσέληνο;;;....Ουαουoυου!!!! :wink:

Άρα πτήση με θερμικά,θερμοδυναμικό,πτήση με τη Σούλα,πτήση με πανσέληνο...Yess!!!!!!

Αντώνης
antouan
Competition
 
Δημοσ.: 210

Δημοσίευσηαπό guru » Τετ Ιουν 22, 2005 12:00 pm

antouan, κάνε από τώρα συγκέντρωση στο να χρησιμοποιείς όσο περισσότερο σώμα και όσο λιγότερο φρένα γίνεται, και τα λέμε το απόγευμα…

Apostolos Mavrothalassitis
Axis team
guru
Competition
 
Δημοσ.: 537

Δημοσίευσηαπό antouan » Τετ Ιουν 22, 2005 12:31 pm

Ρε μπελά που βρήκα με 'σενα...

Αλλα επειδή επιμένεις να με πειράζεις να σου υπενθυμίσω τις θεωρίες σου περί φρένων στο πρόσφατο και πλέον επίκαιρο cross country σου..
guru έγραψε:Το αλεξίπτωτο μονίμως μεταξύ μπροστινού και στολλ (τι μαλ..κίες έλεγα για την διατήρηση της ενέργειας κλπ) και στο +0.


Δάσκαλε που δίδασκες και νόμο δεν εκράτεις....Ax, χα χα χα!!!! :D :D

Αντώνης
antouan
Competition
 
Δημοσ.: 210

Επόμενο

Επιστροφή στην Οργάνωση πτήσεων / μετακινήσεων

Μελη σε συνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 9 επισκέπτες