Ημερομηνία Πέμ Μάιος 01, 2025 9:05 pm
Text Size

Ασφάλεια Πτήσεων - Συμβάντα

Θέμα συζήτησης: ΕΦΕΔΡΙΚΟ

Περιγράψτε ένα συμβάν που σας έτυχε στη πτήση (ή στο έδαφος) να το αναλύσουμε.

Συντονιστής: Moderators

Θέμα συζήτησης: ΕΦΕΔΡΙΚΟ

Δημοσίευσηαπό GRIGORIS » Πέμ Αύγ 12, 2010 4:49 pm

:mrgreen:
Επειδή ασφάλεια των πτήσεων σημαίνει πάνω από όλα προ-νόηση πιθανών αιτίων και ελαχιστοποίηση των πιθανών καταστάσεων που μπορούν να εξελιχθούν σε πρόβλημα για το χειριστή, θέλω να μοιραστώ μαζί σας σκέψεις, που προέκυψαν κατά τη διάρκεια της διερεύνησης του πρόσφατου ατυχήματος, και ζητώ τη συμμετοχή σας σε αυτή τη συζήτηση, μόνο με σχετικές τοποθετήσεις.
(Να διευκρινίσω εδώ ότι τα γραφούμενά σας πρέπει να είναι πάνω στο συγκεκριμένο θέμα, και όχι για το ατύχημα, αφού όταν έρθει η ώρα θα ενημερωθείτε).

1η ερώτηση: Πόσοι από σας -που έχετε καθίσματα με εφεδρικό κάτω από τον χειριστή- γνωρίζετε αν οι ιμάντες του εφεδρικού σας -που καταλήγουν στους ώμους- περνάνε μέσα και από τους δύο υποδοχείς με κούμπωμα Velcro ή μόνο μέσα από τον ένα;

Αφού το σκεφτείτε (εάν χρειάζεται), πάμε παρακάτω.

2η ερώτηση (και πιθανόν θέμα για συζήτηση): Ξέρετε τι από τα δύο προτίνεται;

ή

3ο : Δεν υπάρχει θέμα για συζήτηση;

Καλές προσγειώσεις

GRIGORIS
EN A
 
Δημοσ.: 13

Re: Θέμα συζήτησης: ΕΦΕΔΡΙΚΟ

Δημοσίευσηαπό adreas » Πέμ Αύγ 12, 2010 9:30 pm

GRIGORIS έγραψε:1η ερώτηση: Πόσοι από σας -που έχετε καθίσματα με εφεδρικό κάτω από τον χειριστή- γνωρίζετε αν οι ιμάντες του εφεδρικού σας -που καταλήγουν στους ώμους- περνάνε μέσα και από τους δύο υποδοχείς με κούμπωμα Velcro ή μόνο μέσα από τον ένα;


Στα κατευθυνόμενα με δύο ιμάντες βάζω έναν ιμάντα σε κάθε λούκι. Στα στρογγυλά δεν το έχω σκεφτεί ποτέ.


GRIGORIS έγραψε:2η ερώτηση (και πιθανόν θέμα για συζήτηση): Ξέρετε τι από τα δύο προτίνεται;


Για πες.

adreas
Competition
 
Δημοσ.: 569

Re: Θέμα συζήτησης: ΕΦΕΔΡΙΚΟ

Δημοσίευσηαπό GRIGORIS » Παρ Αύγ 13, 2010 11:19 am

Ανδρέα, ο κατασκευαστής σου λέει να περνάς τους ιμάντες και από τα δύο λούκια;

GRIGORIS
EN A
 
Δημοσ.: 13

Re: Θέμα συζήτησης: ΕΦΕΔΡΙΚΟ

Δημοσίευσηαπό adreas » Παρ Αύγ 13, 2010 12:34 pm

Οι οδηγίες στο manual σταματάνε στο πώς να το χώσεις στο container. Τι κάνεις μετά με το container το αφήνουν στη φαντασία σου.

adreas
Competition
 
Δημοσ.: 569

Re: Θέμα συζήτησης: ΕΦΕΔΡΙΚΟ

Δημοσίευσηαπό GRIGORIS » Παρ Αύγ 13, 2010 2:58 pm

...συνέχεια

Το θέμα αυτό, από τη φύση του είναι τέτοιο που εύκολα μπορεί να περάσει απαρατήρητο.
Ο σκοπός που γράφω έτσι είναι για να εκμαιεύσω την άποψή σας αλλά και για να διαπιστώσουμε εάν ξέρουμε ή όχι να τοποθετούμε το εφεδρικό στο κάθισμά μας σωστά, το γιατί αλλά και να με διορθώσετε αν εγώ το βλέπω λάθος.
Ήδη έχω διαπιστώσει ότι δεν απασχόλησε πολύ κόσμο η σκέψη δύο ιμάντες σε ένα ¨λούκι¨ ή ¨ένας και ένας¨. Είτε γιατί ο εξοπλισμός έρχεται έτοιμος συσκευασμένος, είτε γιατί αναλαμβάνει κάποιος πιο έμπειρος να το κάνει, είτε επειδή δεν αναγράφεται στα εγχειρίδια.
Η εξέλιξη του παρακάτω σεναρίου με έχει απασχολήσει, και αυτός είναι ο λόγος που άνοιξα αυτή τη συζήτηση.

Σενάριο
(με φαντασία βέβαια αλλά δεν παύει να είναι μία πιθανότητα, που όμως, η εξέλιξη του συγκεκριμένου σεναρίου είναι τελείως διαφορετική εάν οι ιμάντες του εφεδρικού περνούν μέσα από ένα «λούκι» ή από δύο, και εδώ ακριβώς έχουμε να κάνουμε με το «Επειδή ασφάλεια των πτήσεων σημαίνει πάνω από όλα προ-νόηση πιθανών αιτίων και ελαχιστοποίηση των πιθανών καταστάσεων που μπορούν να εξελιχθούν σε πρόβλημα για το χειριστή» )
Χειριστής αλεξιπτώτου πλαγιάς εν πτήση μετά από πρόβλημα στον κυρίως θόλο μόλις πέταξε το εφεδρικό του. Από κάποια αιτία* όμως ο κεντρικός ιμάντας του εφεδρικού θόλου -που τώρα αναπτύσσεται- βρίσκεται τώρα μπροστά του ανάμεσα στα πόδια του. Καθώς ακούγεται το «φλουπ» η αυξανόμενη τάση φέρνει τώρα το δίχαλο των ιμάντων μπροστά του, λίγο πάνω από το ύψος του προσώπου του, ενώ οι δύο ιμάντες, κάτω από το δίχαλο πιέζουν τα πόδια του ως τα πλαϊνά τοιχώματα του καθίσματος, εμποδίζοντας τα Velcro να ανοίξουν. (και μάλλον ευτυχώς)

*Κάποιοι από του λόγους που μπορούν να οδηγήσουν σε μία τέτοια κατάσταση είναι:
-Βιαστική ή πανικόβλητη κίνηση πιλότου που πετάει το εφεδρικό προς τη λάθος κατεύθυνση (απειρία, μετά από σύγκρουση με άλλο πιλότο, ανεξέλεγκτη κατάσταση).
-Περιστροφική και προς τα κάτω κίνηση του πιλότου λόγω της ανωμαλίας στον κυρίως θόλο που τον οδήγησε στο να ανοίξει το εφεδρικό ή ακόμα επειδή άφησε τα φρένα για να τραβήξει εφεδρικό.
-Ο κυρίως θόλος μεν σε πρόβλημα αλλά ο μικρός βαθμός καθόδου είχε σαν αποτέλεσμα το εφεδρικό να αιωρείται γύρω του αρκετή ώρα μέχρι να αναπτυχθεί και πέρασε ανάμεσα στα πόδια του. κ.α..

Βρείτε τη μία διαφορά

Δέν έχετε τα κατάλληλα δικαιώματα να δείτε τα αρχεία σε αυτή τη δημοσίευση.
GRIGORIS
EN A
 
Δημοσ.: 13

Re: Θέμα συζήτησης: ΕΦΕΔΡΙΚΟ

Δημοσίευσηαπό yannis » Παρ Αύγ 13, 2010 3:25 pm

Έχω και εγώ κατευθυνόμενο εφεδρικό,και είναι περασμένο απο ένα λούκι μόνο.Μετά απο το post σου όμως,το έψαξα λίγο.Δέν υπάρχει τρόπος να περνάει ένας υμάντας απο κάθε λούκι.(Ρε adrea,πώς τα έχεις καταφέρει?Βέβαια εσυ έχεις και acro ζώνη).
Στην πρώτη φώτο κάτι περνάει ανάμεσα απο τα πόδια σου.

http://www.cretanparagliding.gr

After all,its all about having fun!
yannis
Competition
 
Δημοσ.: 233

Re: Θέμα συζήτησης: ΕΦΕΔΡΙΚΟ

Δημοσίευσηαπό adreas » Παρ Αύγ 13, 2010 5:22 pm

Ότι και να σου πω μαλακία θα είναι επειδή είμαι τόσο κοπρίτης που έχω βαρεθεί να πακετάρω το κατευθυνόμενο μετά το SIV στην Τριχωνίδα και πετάω μόνο με το στρογγυλό το οποίο το έχω μονόλουκο. Αν θυμάμαι καλά, απλά έβγαζα τους ιμάντες από τη θήκη του container και πέρναγα τον κάθε ένα σε ξεχωριστό λούκι αλλά δεν παίρνω και όρκο, άμα το ξαναπακετάρω κάποια στιγμή σ' αυτή τη δεκαετία θα το κοιτάξω.

adreas
Competition
 
Δημοσ.: 569

Re: Θέμα συζήτησης: ΕΦΕΔΡΙΚΟ

Δημοσίευσηαπό GRIGORIS » Σάβ Αύγ 14, 2010 10:53 am

Δηλαδή Γιάννη, εσύ που είσαι και τζιμάνι, αν ήθελες, δεν θα μπορούσες να περάσεις τους ιμάντες μέσα από τα δύο λούκια;
_______________________________

Τελικά, οι ιμαντες πάντα μέσα από το ένα λούκι πρέπει να περνανε.

Καλές προσγειώσεις

GRIGORIS
EN A
 
Δημοσ.: 13

Re: Θέμα συζήτησης: ΕΦΕΔΡΙΚΟ

Δημοσίευσηαπό GRIGORIS » Κυρ Αύγ 15, 2010 4:56 pm

Άλλες χρήσιμες συστάσεις σχετιζόμενες με το εφεδρικό:

Όσοι πιλότοι δένουν το vario με τον παλιό παραδοσιακό τρόπο -στο πόδι- είναι προτιμότερο να το δένουν στην αντίθετη πλευρά από εκείνη που έχουν τη λαβή του εφεδρικού.
(π.χ. Δεξιά η λαβή, αριστερό πόδι το vario)

GRIGORIS
EN A
 
Δημοσ.: 13

Re: Θέμα συζήτησης: ΕΦΕΔΡΙΚΟ

Δημοσίευσηαπό jollyroger » Κυρ Αύγ 15, 2010 10:10 pm

GRIGORIS έγραψε:Άλλες χρήσιμες συστάσεις σχετιζόμενες με το εφεδρικό:

Όσοι πιλότοι δένουν το vario με τον παλιό παραδοσιακό τρόπο -στο πόδι- είναι προτιμότερο να το δένουν στην αντίθετη πλευρά από εκείνη που έχουν τη λαβή του εφεδρικού.
(π.χ. Δεξιά η λαβή, αριστερό πόδι το vario)

γιατί;

jollyroger
Competition
 
Δημοσ.: 1075

Re: Θέμα συζήτησης: ΕΦΕΔΡΙΚΟ

Δημοσίευσηαπό adreas » Κυρ Αύγ 15, 2010 10:16 pm

Και επίσης περνάμε από το ένα λούκι και τα διίμαντα εφεδρικά ή μόνο αυτά με τους διχαλωτούς ιμάντες;

adreas
Competition
 
Δημοσ.: 569

Re: Θέμα συζήτησης: ΕΦΕΔΡΙΚΟ

Δημοσίευσηαπό GRIGORIS » Δευτ Αύγ 16, 2010 6:27 pm

Andrea, δεν έχω ποτέ ασχοληθεί με δίμαντα. Με αυτά όμως που έχω στο νου μου, θα σου έλεγα ναι. Σκέφτηκες καθόλου τη σπάνια περίπτωση που ανέφερα εάν περάσουν οι ιμάντες ανάμεσα στα πόδια σου; Πια είναι η διαφορά αν έχεις ένα ιμάντα σε κάθε λούκι ή και τους δύο σε ένα;
Στην περίπτωσή σου έχεις και το Γιάννη που τους έχει σε ένα λούκι. Τυχαίο; Μακάρι νάξερε κι ο ίδιος.
Βλέπεις κανένα από τα μέλη δεν μιλάει γιατί κανείς δεν είναι σίγουρος.
Τα εγχειρίδια των εφεδρικών παραπέμπουν στα εγχειρίδια του καθίσματος και αυτά δεν γράφουν τίποτα συγκεκριμένο.
Οπότε χτυπάς και τους ζητάς αποζημίωση.
Αυτά.

GRIGORIS
EN A
 
Δημοσ.: 13

Re: Θέμα συζήτησης: ΕΦΕΔΡΙΚΟ

Δημοσίευσηαπό GRIGORIS » Δευτ Αύγ 16, 2010 6:30 pm

JollyRoger, γιατί δεν θα μπερδέψουν τα σχοινάκια του εφεδρικού από το λάθος τρόπο που πέταξες το εφεδρικό :( .

GRIGORIS
EN A
 
Δημοσ.: 13

Re: Θέμα συζήτησης: ΕΦΕΔΡΙΚΟ

Δημοσίευσηαπό vagos » Δευτ Αύγ 16, 2010 7:17 pm

GRIGORIS έγραψε: 1η ερώτηση: Πόσοι από σας -που έχετε καθίσματα με εφεδρικό κάτω από τον χειριστή- γνωρίζετε αν οι ιμάντες του εφεδρικού σας -που καταλήγουν στους ώμους- περνάνε μέσα και από τους δύο υποδοχείς με κούμπωμα Velcro ή μόνο μέσα από τον ένα;

Αφού το σκεφτείτε (εάν χρειάζεται), πάμε παρακάτω.

2η ερώτηση (και πιθανόν θέμα για συζήτηση): Ξέρετε τι από τα δύο προτίνεται;




απαντηση στην πρωτη & δευτερη ερωτηση :
ΣΙΓΟΥΡΑ, πρεπει να περνανε και τα δυο μαζι θεωροντας τα ως εναν ιμαντα απο την πλευρα που εχει τοποθετηθει (αν εχει τετοια επιλογη η ζωνη) η χειρολαβη του εφεδρικου .
Επισης εδω καλο ειναι να πουμε οτι εαν δεν εχουμε τοποθετησει carabiner στο σημειο που συνδεεται ο ιμαντας της ζωνης με αυτον του εφεδρικου πρεπει να προσεξουμε το οτι στο τεντομα τους οι δυο θυλιες θα μοιραζουν συμμετρικα το βαρος . Εαν ειναι ασσυμετρα μεχρι να τεντοσουν και να μοιρασθουν σωστα τα βαρη διμιουργειται μεγαλη τριβη μεταξυ τους και αυτος ειναι και ο κυριος λογος που πολλοι προτεινουν εντονα στην συνδεση αυτη να μεσολαβει ισχυρο carabiner.

οσων αφορα τα rogallo, προσωπικα δεν εχω ασχοληθει και δεν εχω εμπεριστατωμενη αποψη ,,, θα εχω ομως στα τελη Σεπτεμβριου που θα παω σε ενα meeting και θα τους ζαλησω να μαθω οσο πιο πολλα γινεται για τροπους συσκευασιας , τοποθετησης και των σημαντικοτερων tips περι της λειτουργιας αυτων :wink:

Τελευταία επεξεργασία απο vagos την Τρί Αύγ 17, 2010 12:15 pm, επεξεργάστηκε 2 φορές συνολικά.
vagos
Competition
 
Δημοσ.: 1013

Re: Θέμα συζήτησης: ΕΦΕΔΡΙΚΟ

Δημοσίευσηαπό adreas » Δευτ Αύγ 16, 2010 10:24 pm

Γρηγόρη, όσο πιο πολύ το σκέφτομαι τόσο πιο πολύ δεν το καταλαβαίνω. Γενικά και αόριστα, ο αέρας θα σε χτυπάει απο φάτσα εκτός αν καταφέρεις να μπεις σε SATοκατάσταση. Άρα το εφεδρικό ο κόσμος να χαλάσει, πίσω απο την πλάτη σου θα αναπτυχθεί. Για να περάσει ο ιμάντας όπως λες ας πούμε ότι:

α) τραβάω τη λαβή και παίρνω στο χέρι μου το container. Tώρα ο ιμάντας/ες ξεκινάει από το χέρι μου (που είναι στο πλάι μου) και πηγαίνει στην πλάτη του καθίσματος, σωστά;

β) Παίρνω το container και το φέρνω μπροστά μου.

γ) Το πετάω κάτω/πίσω ανάμεσα από τα πόδια μου (κι αν έχω κέφια και μέσα από την επιτάχυνση/τεμπέλη για σιγουριά).

δ) Τον ήπια. Το εφεδρικό θα ανοίξει κανονικά πίσω μου, ο ιμάντας θα τεντώσει κι αν το κάθισμα είναι ρηχό θα τραγουδάω soprano. Αν βγάλω από τη μέση το θόλο θα γυρίσω τούμπα και τότε ο ιμάντας θα κατέβει το πόδι μου προς τον αστράγαλο και θα ελευθερωθεί οπότε και τα velcro θα ανοίξουν εκτός αν είμαι μερακλής και έχω περάσει τον ιμάντα απο την επιτάχυνση/τεμπέλη. Εάν ο θόλος αρχίσει να έχει αεροδυναμικές απαιτήσεις (το σύνηθες είναι νομίζω μπρος και πάνω αλλά δεν παίρνω και όρκο και γενικά ένας τσαντισμένος θόλος μπορεί να γίνει πολύ εφευρετικός) και με κρατάει ψιλοόρθιο θα περάσω μερικά πολύ ενδιαφέροντα δευτερόλεπτα μέχρι να σκάσω κάτω σε κάποια ψιλοτυχαία στάση.

Αυτό που δεν καταλαβαίνω είναι τη σχέση έχει το πόσα λούκια έχει η πλάτη. Ακόμα κι αν έχω 30 λούκια στην πλάτη και περνάω κάθε αρντάνη ξεχωριστά, τη μαλακία την έχω κάνει όταν πέταξα το εφεδρικό (και τις 30 αρντάνες του) ανάμεσα στα πόδια μου. Άρα τι σχέση έχουν τα λούκια;

Εάν δε, εννοείς ότι μπορεί να περάσει μόνο ένα ποδάρι του "Υ", πώς; Το κομμάτι που κρατάς στο χέρι είναι μονοίμαντο (στα στρογγυλά) οπότε και να θες δε μπορείς, για να φτάσεις σε δύο ιμάντες πρέπει να ξυλώσεις το velcro.

adreas
Competition
 
Δημοσ.: 569

Re: Θέμα συζήτησης: ΕΦΕΔΡΙΚΟ

Δημοσίευσηαπό GRIGORIS » Τρί Αύγ 17, 2010 11:53 am

Έλα ρε συ Ανδρέα.
Κάνε ένα reboot και πιάστα από την αρχή.
Από κάτω σου ήρθε το εφεδρικό και πέρασε μέσα από τα πόδια σου.

GRIGORIS
EN A
 
Δημοσ.: 13

Re: Θέμα συζήτησης: ΕΦΕΔΡΙΚΟ

Δημοσίευσηαπό adreas » Τρί Αύγ 17, 2010 7:13 pm

Μην περιμένεις να καταλάβω γραπτά, είμαι πολύ βλήμα κατά βάθος. Εξήγησέ τα στο Γιάννη ή στο Δημήτρη και στείλτους στον Εμπεσσό να μου το μεταφέρουνε (δεν έρχεσαι και συ μια βόλτα, ωραία θα είναι). Πες του Γιάννη να μη φοβάται το Βάγγο, θα είναι απασχολημένος με τον Άλεξ.

adreas
Competition
 
Δημοσ.: 569

Re: Θέμα συζήτησης: ΕΦΕΔΡΙΚΟ

Δημοσίευσηαπό GRIGORIS » Τρί Αύγ 17, 2010 7:57 pm

Χε χε! Το θέμα είναι δύσκολο από δικού του και γω γράφω δύσκολα επίσης, αν και εγραφα έτσι μπας και από συμμετοχες έβγαζα άκρη αν ο κόσμος ξέρει.
Ο Γιάννης μου πέφτει μακριά (είμαι Ηράκλειο τώρα) αλλά δεν πολυσκοτίζεται κιόλας.

Σε λίγο καιρό που θα βγει οδηγία και θα αναγράφεται στα εγχειρίδια και πάλι αν δεν το καταλαβαίνεις απλά θα το κάνεις! :wink: Απλά είναι ένα συν στην ασφάλειά σου!

Ο Σταμέλος ξέρει και θα σου πεί.

Καλα να περάσετε

GRIGORIS
EN A
 
Δημοσ.: 13

Re: Θέμα συζήτησης: ΕΦΕΔΡΙΚΟ

Δημοσίευσηαπό GRIGORIS » Πέμ Ιαν 20, 2011 4:19 pm

http://www.dhv.de/typo/fileadmin/user_u ... DSL256.wmv

Όλη η διαδικασία και ο τρόπος που προτίνει η DHV φαίνονται σε αυτό το VIDEO που φρόντισαν να φτιάξουν!

http://www.dhv.de/typo/fileadmin/user_u ... ainera.wmv

Άλλες συστάσεις ασφάλειας:
http://www.dhv.de/DHVonlineDB/source/te ... N&item=159

Καλές προσγειώσεις

GRIGORIS
EN A
 
Δημοσ.: 13

Re: Θέμα συζήτησης: ΕΦΕΔΡΙΚΟ

Δημοσίευσηαπό ian » Παρ Ιούλ 08, 2011 6:12 pm

Να μία πολύ ασχημη ανάπτυξη εφεδρικού περίπου όπως περιγράφεται πιο πάνω.

http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... Au4#at=125

Το video το είδα στο blog του Βαγγέλη Αρβανίτη


Το Παρα5 ειναι ψυχολογικό αθλημα
ian
Competition
 
Δημοσ.: 210


Επιστροφή στην Ασφάλεια Πτήσεων - Συμβάντα

Μελη σε συνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 2 επισκέπτες