Ημερομηνία Σάβ Απρ 27, 2024 11:09 pm
Text Size

Ασφάλεια Πτήσεων - Συμβάντα

Εμείς & ο εξοπλισμός μας

Περιγράψτε ένα συμβάν που σας έτυχε στη πτήση (ή στο έδαφος) να το αναλύσουμε.

Συντονιστής: Moderators

Εμείς & ο εξοπλισμός μας

Δημοσίευσηαπό freedom » Πέμ Μαρ 08, 2012 12:52 pm

Είμαι σίγουρος ότι όλοι γνωρίζετε ότι κατά περιόδους πρέπει να ελέγχετε τον εξοπλισμό σας. Εφεδρικό ανά 6 μήνες το πολύ και το αλεξίπτωτο σας ανά έτος ( ανάλογα με την κατάσταση του και τις ώρες πτήσεων ).
Το φετινό χειμώνα έκανα έλεγχο σε 35 αλεξίπτωτα διαφόρων εταιριών.
Μόλις 4 από αυτά ήταν σε καλή κατάσταση, σε 28 έκανα τριμαρισμα στα συρρικνωμένα σχοινιά και 3 είχαν φτάσει στο τέλος της ζωής τους.
Κανένας από τους πιλότους που πετούσαν αυτά τα αλεξίπτωτα δεν μου είχε αναφέρει ότι το αλεξίπτωτο του παρουσίαζε κάποιο πρόβλημα, ενώ είχαν πρόβλημα δεν το είχαν καταλάβει. Νομίζω ότι ένας πιλότος πρέπει να είναι πολύ έμπειρος για να μπορεί να καταλάβει εύκολα την αλλαγή συμπεριφοράς της πτέρυγας του στον αέρα και αυτό γιατί η φθορά έρχεται με πολύ αργούς ρυθμούς και ο πιλότος εξοικειώνεται προοδευτικά μαζί της.
Υπάρχουν πολλοί μύθοι γύρω από την φθορά της πτέρυγας , κάποια ισχύουν και κάποια είναι εφευρέσεις της φυλής .
Ας ξεκινήσουμε από τα υλικά . Καμία εταιρία δεν παράγει δικά της υλικά , όλες αγοράζουν από τα 2-3 μονοπώλια, πχ Cousin , Porcher marine. Κάθε περίοδο έχουμε υλικά νέας γενιάς που κατά κόρον χρησιμοποιούν όλες οι εταιρίες (σχεδόν τα ίδια) Η κάθε γενιά υλικών σε βάθος χρόνου παρουσιάζει τα δικά της προβλήματα που είναι σχεδόν ίδια για τις περισσότερες εταιρίες. Π.Χ Παλιά τα σχοινάκια ξεχείλωναν, μετά ξεχείλωναν τα Α-Β και μάζευαν τα C-D, τώρα συρρικνώνουν σχεδόν όλα. Αντίστοιχη συμπεριφορά υπάρχει και με το porosity. Τα νέα υλικά δεν είναι τόσο ανθεκτικά όσο τα προηγούμενα ( όλα έχουν τα +&-). Δυστυχώς η χωρά μας δεν είναι και ο πιο φιλόξενος χώρος για τα αλεξίπτωτα πλαγιάς όπως είναι η κεντρική Ευρώπη με της πράσινες απογειώσεις και το ξηρό κλίμα.
Η υγρασία , οι απότομες μεταβολές της θερμοκρασίας , ο ήλιος , η άμμος , και οι απογειώσεις μας είναι το χειρότερο περιβάλλον για τον εξοπλισμό μας.
Έχει παρατηρηθεί συρρίκνωση σε σχοινιά έως και – 9 cm ενώ το σύνηθες είναι από -1.5 έως -3 cm , αρκετά ικανό για να μειώσει δραματικά τις επιδόσεις της πτέρυγας μας, την σταθερότητα και την ασφάλεια γενικότερα.
Ορισμένοι τρόποι για να καταλάβετε εάν το αλεξίπτωτο σας έχει κάποιο πρόβλημα:
1.Πεταξτε σε άπνοια με ισορροπημένο το σώμα και μην κρατάτε τα φρένα. Παρατηρήστε εάν το αλεξίπτωτο σας στρίβει δεξιά η αριστερά σιγά –σιγά.
2. Απογειωθείτε Back με 5-10 χμ αέρα .Μόλις γυρίσετε για να τρέξετε και τραβήξετε τα φρένα λιγάκι ως συνήθως θα δείτε την πτέρυγα να στολάρει.
3. Κάνοντας κοντρόλ η πτέρυγα κανονικά πρέπει να είναι πάνω από το κεφάλι σας και να έχει ελαφρώς την τάση να σας προσπεράσει εάν δεν την φρενάρετε λίγο.
4. Για τα αλεξίπτωτα 1 χωρίς να ασκείτε ιδιαίτερη δύναμη στους Α ιμάντες πρέπει να ανεβαίνει ΠΟΛΥ εύκολα πάνω από το κεφάλι σας ( κάντε το με 13-18 χμ αέρα.)
5. Μετά από Big ears τα αυτιά ανοίγουν δύσκολα ( για αλεξίπτωτα 1 και 1-2) ελέγξτε το Porosity. (Στα 2 και 2-3 είναι φυσιολογικό να ανοίγουν αργά).
6. Ένα νεκρό από Porosity αλεξίπτωτο φαίνεται στην απογείωση. Μόλις το απλώσουμε δεν κάνει αυτό το μαγικό χρατς και ενώ φυσά και όλα τα άλλα αλεξίπτωτα γύρω μας πάλλονται το δικό μας μένει απαθές .
7. Κατά την διάρκεια μια πτήσης σε (δυνατές) συνθήκες παρατηρήστε εάν το αλεξίπτωτο σας δεν τρυπαει , εάν κατά την είσοδο σε ασθενή θερμικά έχει πάντα την τάση να μένει πίσω.
8. Ο κατασκευαστής λέει ότι η ταχύτητα της πτέρυγας σας είναι 37 χμ χωρίς επιτάχυνση σε συνθήκες άπνοιας δείτε το όργανο μήπως σας δείχνει 27 – 30 , αυτό σημαίνει ότι κάτι τρέχει και μην μπαίνετε σε συζητήσεις για αργές και γρήγορες πτέρυγες .

Κατά την άποψη μου οι κατασκευαστές δεν λένε ποτέ ψέματα . Άντε ένας ( ψεύτης ) κατασκευαστής να φουσκώσει τα χιλιόμετρα της πτέρυγας έως 1-2 χμ το πολύ. Άλλος ένας μύθος που υπάρχει είναι ότι η τάδε εταιρία έχει καλά υλικά η τάδε κακά κλπ. Αυτό δεν ισχύει , το 95% των κατασκευαστών θέλει να φτιάξει καλές και ασφαλείς πτέρυγες με καλά υλικά κάνεις δεν θέλει να έχει προβλήματα γιατί θα τον δυσφημίσουν ,ξέρετε πολλούς που να θέλουν να δυσφημίζονται? Η μεγάλη διάφορα ανάμεσα στους κατασκευαστές είναι το φινίρισμα , η ποιότητα κατασκευής και όχι τα υλικά.
Η άποψη μου είναι η εξής :
Αφού έχετε αγοράσει μια καινούργια πτέρυγα μετά από 2 χρόνια αλλάξτε ένα σετ σχοινιά. Και επί της ουσίας θα έχετε για 4 χρόνια μια καινούργια πτέρυγα.
Μην πουλάτε το μεταχειρισμένο σας αλεξίπτωτο σε κάποιο νέο πιλότο χωρίς πρώτα να το έχετε ελέγξει , δεν είναι τίμιο και ηθικό .
Τέλος στέλνοντας την πτέρυγα σας κάπου για έλεγχο, μην δυσαρεστηθείτε εάν δεν ακούσετε αυτό που θέλετε.
Οσο αφόρα τα εφεδρικά υπάρχει ένας μύθος, ότι όλα τα εφεδρικά έχουν 10 χρόνια ζωή , αυτό δεν ισχύει για όλες τις εταιρίες άλλα έχουν 5 χρόνια άλλα 7-8 και άλλα 10+2. Το δικό σας ξέρετε πόση διάρκεια ζωής έχει ?
Θα μπορούσαμε να πούμε πολλά περισσότερα αλλά θέλω να μείνω στην ουσία. Λόγο της οικονομικής κρίσης οι περισσότεροι δεν αγοράζουμε καινούργιους εξοπλισμούς, ας συντηρήσουμε λοιπόν σωστά αυτούς που έχουμε.

Καλές πτήσεις και καλή διασκέδαση.

Διονυσης βλασόπουλος
Team Freedom

freedom
Competition
 
Δημοσ.: 295

Re: Εμείς & ο εξοπλισμός μας

Δημοσίευσηαπό sot » Πέμ Μαρ 08, 2012 2:45 pm

Να προσθέσω για τα εφεδρικά ότι τα 10 ή όποια χρόνια ζωής ισχύουν μόνο αν γίνεται έλεγχος και συσκευασία κάθε 6 μήνες, αλλιώς δεν υπάρχει εγγύηση από καμία εταιρία.

sot
EN D
 
Δημοσ.: 165

Re: Εμείς & ο εξοπλισμός μας

Δημοσίευσηαπό freedom » Πέμ Μαρ 08, 2012 3:53 pm

Πολύ σωστός ο Σωτήρης.!!! Όσοι έχουν γνώση του αντικειμένου ας προσθέσουν της απόψεις τους. Όσοι έχουν απορίες ας ρωτήσουν. :?
Εγώ έκανα απλά την αρχή. Υπάρχουν ακόμα πολλά που έχουμε να πούμε.

freedom
Competition
 
Δημοσ.: 295

Re: Εμείς & ο εξοπλισμός μας

Δημοσίευσηαπό vagos » Παρ Μαρ 09, 2012 4:31 am

το εφεδρικακι μου ειναι μια χαρουλα !!!!!!

δεν θελει αλλαγη

και οχι δεν το πουλαω (ειναι αντικα !,,,νoιωθω σαν να καβαλαω Harley :mrgreen: )

Δέν έχετε τα κατάλληλα δικαιώματα να δείτε τα αρχεία σε αυτή τη δημοσίευση.
vagos
Competition
 
Δημοσ.: 1007

Re: Εμείς & ο εξοπλισμός μας

Δημοσίευσηαπό lovedoctor » Σάβ Μαρ 10, 2012 1:46 am

vagos έγραψε:το εφεδρικακι μου ειναι μια χαρουλα !!!!!!

δεν θελει αλλαγη

και οχι δεν το πουλαω (ειναι αντικα !,,,νoιωθω σαν να καβαλαω Harley :mrgreen: )


Ελα πές την αλήθεια, δεν πετάς με αυτό εεεε? γιατί αν είναι έτσι δεν αγοράζω καινούριο, θα κάτσω με το 12ετίας μπάς και γίνει συλλεκτικό και το δικό μου.

don't leave your dreams on the cemetery
lovedoctor
Competition
 
Δημοσ.: 251

Re: Εμείς & ο εξοπλισμός μας

Δημοσίευσηαπό vagos » Σάβ Μαρ 10, 2012 2:04 am

Οχι δεν πεταω με αυτο ! :lol:

,,το φυλαω αυτο μην το χαλασω Νικο. 8)

vagos
Competition
 
Δημοσ.: 1007

Re: Εμείς & ο εξοπλισμός μας

Δημοσίευσηαπό lovedoctor » Σάβ Μαρ 10, 2012 3:25 am

Εγώ μάλλον θα το χαλάσω. :twisted: :twisted: :twisted:
Σκέφτομαι να το τραβήξω σε ένα SIV για να ''ζήσω'' τη διαδικασία. Το μόνο που λυπάμαι είναι ότι θα βρέξω την πτέρυγα. Αν βρώ καμιά παλιά τότε σίγουρα θα γίνει. πιστεύω ότι θα είναι πολύ καλό ''σχολείο''.
Σε κανένα μήνα θα έχω το καινούριο μου εφεδρικό. δεν πέταγα με αυτό πάντως είχα ένα άλλο 2 ετών και το πούλησα μαζί με το κάθισμα. Είπαμε, να μην κάνουμε αυτά που κοροιδεύουμε...

Τί γνώμη έχετε για το να τραβήξω για εκπαιδευτικούς λόγους ένα εφεδρικό 12ετίας σε SIV, το οποίο είναι σε καλή κατάσταση όμως?

ίσως είμαι λίγο εκτός θέματος αλλά νομίζω ότι είναι καλό να το ρωτήσω εδώ.

don't leave your dreams on the cemetery
lovedoctor
Competition
 
Δημοσ.: 251

Re: Εμείς & ο εξοπλισμός μας

Δημοσίευσηαπό vagos » Σάβ Μαρ 10, 2012 12:35 pm

done three times till now :mrgreen: !

1. Αφου εχεις απογειωσει ολους τους μαθητες στο SIV της Freedom και τις προηγουμενες μερες εχεις ηδη κανει τα παντα ολα με το Omega σου , εχεις την υπεροχη ιδεα να το βαλεις σε βιαιο spin αφου πρωτα εχεις πατησει full επιταχυνση ( ,,, ε μικρο παιδι να μην κανει καμια μακακκια και αυτο ? :lol: ) -RESCUE ΤΟ ΜΠΛΟΥΥΥΜΜΜ !

2. 70 % φαπα αρκετα χαμηλα στο καντηλι με αγωνηστικο μεσα στο λουκι αριστερα της απογειωσης :o ! Αφου εχουν περασει ηδη ενα με δυο sec. ,,,και ακομα δεν εχεις πιεση στα φρενα,,,,,,,,,ΩΧΧΧ ΕΙΜΑΙ ΠΟΛΥ ΧΑΜΗΛΛΑΑΑΑ :shock: ΦΤΟΥ ΞΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ! ΔΕΝ ΠΑΙΖΩ ΑΛΛΟ - RESCUE!


3.Αφου εχεις αποκτησει αναισθησια αυτη τη περιοδο και δεν φοβασαι με τοιποτα (δεν ειχες βροντηξει ακομα βλεπεις :P ) , κανεις χοντραδες χωρις κανενα σεβασμο σε κανενα πανι απο την cool φιγουρα στην νεα φιγουρα ,,μπλα μπλα μπλα ,, DHV 2-3 πολυ ασχημο line over!!!!
ΠΝΙΞΤΟ!!

ΓΑΜΩΤΟ ΔΕΝ ΒΓΑΙΝΕΙ !,,,,

ΞΑΝΑ ,,

και ΞΑΝΑΑΑ ,

τζιφος αυτη τη φορα δεν δεν πιανει το reset μεγαλε :roll: .
Ανετη παλι η σουπια μολις ειδε οτι χαμηλωνει ετσι ,χωρις καν να stressαριστει αμολαει μελανι για τριτη φορα μεσα σε 19 μηνες :oops: ,,,, RESCUE!
ΟΧΧΧΧ :shock: Τι γινεται τωρα ?? τα πραματα δεν φτιαξαν ! Με την ενεργεια που εχει αποκτησει το κυριως ειναι πολυ δυσκλο να το μαζεψεις κατω . Το αποτελεσμα αυτου μια τεραστια επαναλαμβανομενη ταλαντωση υπο την μορφη εκρεμους με γωνια 120 - 140 μοιρων :shock: :shock:

αργα αριστεραααα ,,,ΠΟΛΥ γρηγορα στο κεντρο ,,, εκτονωση δεξιαααα
ξανα παλι επιταχυνση στο κεντρο ,,,εκτονωση αριστερα και παμε παλι με φορααα :shock: :cry:
Με την φορα αυτη βλεπεις να περνανε απο κατω μαντρες, δεντρα ,,βραχια,,,εδαφος και λες : ¨Βαγγελακι κανε οτι μπορεις να σταματησεις την κατασταση αυτη ΤΩΡΑ !!! ,, Αν πεσεις ετσι με το πλαι σε οτιδοιποτε σε βρει στο ισογειο ,, θα γινεις φως και αερας :twisted: !!
Με οση δυναμη εχω (και καργα τυχη ναουμ 8) ) τεντωνομαι/σκαρφαλωνω στην ζωνη και με λυσσα τραβωντας τα παντα καταφερνω να σταματησω το κακο που με ειχε βρει ,μολις μερικα μετρα πριν την δημιουργια του κρατηρα Πλαταιων ,,,,,
((το γυρευα και το βρηκα ταιριαζει καλυτερα λεω τωρα :wink: )


END OF ΚΑRΑ-OFF TOPIC BONUS !
------------------------------------------------------------------------------------




Μερικες γενικοτερες "ΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ" (,,,αλλα εμπειρικες) αποψεις τωρα :
1.Το εφεδρικο μου το συσκευαζω μια φορα το χρονο ,καθε ανοιξη να ειναι ετοιμο για την δυνατη σεζον.

2. Θελω οπωσδοιποτε το εφεδρικο μου να ειναι λιγο πλουσιο στα κιλα . Δηλαδη να μην ειμαι στα τερμα πανω ορια του !,,, μην ξεχνατε οτι συνηθως ειναι καλη βροντια η πρσγειωση με εφεδρικο !

3.Δεν το χρησημοποιω πανω απο 10 ετη !

4. Αν εχω παλαιοτερο εξοπλισμο ενοηται οτι τον χρησημοποιω να κανει μπλουμ με εφεδρικο !
Για να αποκτησω αλλη μια νεα εμπειρια ετσι ωστε υποσυνειδητα να υπαρχει στο μυαλουδακι μου οταν και αμα μου χριαστει καποια στιγμη .

5. Αν βρεξω το πανι μου (ανεξαρτητως αλμυρου η οχι ) τοτε σιγουρα θα του κανω εναν ελεγχο στα μηκη των σχοινιων!
Προσωπικα μαλιστα, θα το πεταξω ετσι πρωτα καμια δεκαρια ωρες να παρουν τα "τζογα" τους τα σχοινια και μετα θα το μετρησω και διορθωσω αναλογα .
(Λεω προσωπικα γιατι πλεον ειμαι σε θεση να καταλαβω αν πεταει καλα ενα πανι η οχι ,,,, ενας αρχαριος ομως δεν ειναι σε θεση να το καταλαβει ευκολα αυτο , οποτε μετα το μπλουμ καλο ειναι να παει για ενα line check !)

6. Αν βρεξω το πανι μου με αλμυρο νερο , με το που θα βγω στερια θα το πλυνω καλα με γλυκο νερο ! Ας με συγxωρεσουν καποιοι αλλα δεν δεχομαι με τιποτα οτι αν βραχει στην θαλασσα ενα πανι ειναι για πεταμα ! Στο παρελθον εχω βρεξει και πλυνει (καλα) το ΟΜΕGA5 μου ,,και αφου πεταξα αλλες 100-120 ωρες με αυτο το μετρησα (porosity) και ηταν ολα μια χαρουλα ! Μην ξεχνατε οτι πολυυςς κοσμος απο το παγκοσμιο κανει SIV στο Oludeniz ,,, και αλλοι τοσοι ανοιγοκλεινουν πανια πανω απο το Monaco,,,,,
---------------------------------------------------------------------------------------


ΟΚ Νικο , επιτελους σου απανταω :) :

Το παλιο σου εφεδρικο ειναι μια χαρουλα για να το χρησημποιησες στο SIV ! Θα σου λεγα μαλιστα αν προλαβετε να το στεγνωσετε ετσι ωστε να το χρησημποιησει και αλλος πιλοτος αλλη μερα ! Καλο επεισης θα ηταν να νοικιασεις, η ακομα και αγορασετε συνεταιρικα με αλλους πιλοτους εναν φτηνο αλλα αξιοπλοο εξοπλισμο επι τουτου ! "Glide to rescue> BLOOMM" η ακομα και :idea: "Glide to waga>BLOOM"
(οχι ομως , δεν θα απογειωνομουν με σκοπο να βρεξω συνηδητα το καλο μου πανι )

Αυτο ομως δεν σημαινει οτι δεν θα εκανα αυτα που θελω να κανω σε ενα SIV με τον κανονικο μου εξοπλισμο ! To πολυ πολυ στη "στραβη" να χρειαστεις ενα line chek ! Να 'σαι σιγουρος ομως οτι μετα απο ενα SIV θα νοιωθεις πολυ μεγαλυτερη ανεση με αυτα στον αερα !

vagos
Competition
 
Δημοσ.: 1007

Re: Εμείς & ο εξοπλισμός μας

Δημοσίευσηαπό georgex » Σάβ Μαρ 10, 2012 2:20 pm

Νίκο σε SIV στην Ωχρίδα (λίμνη και γλυκό νερό) υπήρχε δυνατότητα με μικρό κόστος να χρησιμοποιήσω άλλο πανί και όχι το δικό μου για να κάνω το εξ-επίτηδες εφεδρικό-και-μπλούμ. Ρώτα τον διοργανωτή του SIV σου αν υπάρχει αυτή η δυνατότητα.

Όλα τα άλλα κάνε τα με το πανί/εξοπλισμό που πετάς.

Το εφεδρικό το τράβηξα κάνωντας ασύμμετρο, βάζοντας το βάρος στην κλειστή μεριά, και αφού πήρα αρκετή ταχύτητα. Καλή εμπειρία.

georgex
Competition
 
Δημοσ.: 620

Re: Εμείς & ο εξοπλισμός μας

Δημοσίευσηαπό paramick » Σάβ Μαρ 10, 2012 2:57 pm


paramick
Competition
 
Δημοσ.: 1061


Επιστροφή στην Ασφάλεια Πτήσεων - Συμβάντα

Μελη σε συνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 19 επισκέπτες