από tsoukasvaggelis » Τρί Ιούλ 17, 2012 12:53 pm
Επειδή έχω άμεσο ενδιαφέρον και έχω πλησιάσει σε αυτό που συνέβη στον πιλότο, το μελέτησα αρκετά και έχω κάποιες παρατηρήσεις.
Φαίνεται ότι μέχρι τελευταία στιγμή περίμενε ότι θα περάσει τον αυχένα που οδηγεί από το οροπέδιο στον έξω κάμπο αριστερά του, και δεν έκανε σωστό υπολογισμό, γιατί προφανώς ο άνεμος ερχόταν από εκεί και δεν του βγήκε ο λόγος. Την τελευταία στιγμή κατάλαβε ότι δεν μπορεί να περάσει, οπότε γύρισε δεξια με ούριο και προσγειώθηκε γρήγορα στο δρόμο, χωρίς αερόφρενα και χωρίς να φρενάρει στο έδαφος καθόλου ή είχε μεγάλη ταχύτητα λόγω ούριου. Απεφυγε το τελευταίο χωράφι αριστερά από το δρόμο που θα μπορούσε να κάνει ένα groud loop και να σταματήσει και προτίμησε το δρόμο, που είναι κλασσικό λάθος για ένα χαμηλοπτέρυγο μεγάλου εκπετάσματος ανεμόπτερο.
Από την εμπειρία μου σε ανεμόπτερα και προσγειώσεις εκτός, φαίνεται σαν να είναι ένας πιλότος χωρίς μεγάλη εμπειρία στο να αποφύγει δύσκολες καταστάσεις, συνηθισμένος να απογειώνεται και να προσγειώνεται σε ασφάλτινο αεροδρόμιο και που πιθανώς δεν είχε προσγειωθεί ξανά εκτός αεροδρομίου.
Κατά τα άλλα, η ακρίβεια στην προσγείωση ενός ανεμοπτέρου, το που δηλαδή σημαδεύεις να πατήσεις είναι πολύ καλύτερη από ότι στο παρα5, αρκεί να επιλέξεις έγκαιρα το σωστό χωράφι, να πετάξεις από πάνω για να δείς το έδαφος, πέτρες οργωμένο κλπ και μετά να γυρίσεις να προσγειωθείς σωστά ως προς τον άνεμο. Σε περίπτωση που το χωράφι είναι κοντό, έχεις και τα αερόφρανα με τα οποία μπορείς να πετύχεις πολύ απότομη γωνία καθόδου χωρίς να αυξάνεται η ταχύτητα,μπορείς να φρενάρεις τον τροχό στο έδαφος, και αν πάλι το χωράφι είναι κοντό μπορείς να κάνεις ground loop και να μετατρέψεις την οριζόντια ταχύτητα σε περιστροφή περί τον κατακόρυφο άξονα για να ακινητοποιηθείς.
Ας είναι που βγήκε σώος από το παραπάνω.
Βαγγέλης Τσούκας