Ημερομηνία Τρί Ιαν 25, 2022 5:38 pm
Text Size

Ασφάλεια Πτήσεων - Συμβάντα

Προσγείωση με αναταράξεις

Περιγράψτε ένα συμβάν που σας έτυχε στη πτήση (ή στο έδαφος) να το αναλύσουμε.

Συντονιστής: Moderators

Δημοσίευσηαπό MIK » Δευτ Απρ 25, 2005 3:14 pm

Ωχ πάλι γράφει κατεβατά αυτός...τι να κάνω ρε παιδιά δε συμβαίνουν κάθε μέρα. Ξεχάστε ότι έγραφα για τον καιρό ξεκινάει ο σχεδιασμός ολικού αερόσακκου για κλεισίματα σε χαμηλό ύψος

ΩΡΑΙΟ ΜΕΡΟΣ ΝΑ ΠΕΤΑΣ Ο ΚΙΘΑΙΡΩΝΑΣ ΤΕΛΙΚΑ

guru έγραψε:
Περιμένω με αγωνία το igc του Ever-rest που μας έβαλε τα γυαλιά…

Το χαμόγελο του MIK μου φάνηκε ελαφρώς παγωμένο, αφού νομίζω ότι έκανε το κλασικό λάθος μετά από super πτησάρα να χαλαρώσει την προσοχή του στο ποιο σημαντικό σημείο, τα τελευταία μέτρα πριν την προσγείωση. Φρόντισε να γεμίσεις τον σάκο με την εμπειρία προτού αδειάσει ο σάκος με την τύχη…



Μπράβο Δημήτρη και πιο μακριά...

Φίλτατε guru θα διαφωνήσω και εάν θές γράψε η γνώμη αφού διαβάσεις τι έγινε. Δεν ήμουνα καθόλου μα καθόλου χαλαρός τη στιγμή εκείνη αλλά πλήρως ψαρωμένος όπως κάθε φορά που προσγειώνομαι και έχει θερμική δραστηριότητα...διάβασε


Κυριακή 24.04.2005

Στα πλαίσια των εορταστικών εκδηλώσεων για την απόκτηση διπλώματος Πιλότου Λέσχης ο Αντωνάκης είχε οργανώσει την χοροεσπερίδα : Πάω τον ψάρακα Θήβα και τον γυρνάω, για να γελάω με τα μούτρα του μετά. Tην χοροεσπερίδα την οργάνωνε καιρό αλλά περίμενε να πάρω δίπλωμα πρώτα ή πατώναμε επειδή είναι άχρηστος.... Σε αυτή την εκδήλωση σωθήκαμε από πάρα πολύ χάμηλα, πήγαμε μια βόλτα από πίσω από τη κορφή του Κιθαιρώνα μέχρι τη Θήβα και γυρίσαμε μέσω Μελισσοχωρίου ενώ εγώ είχα και ένα cross-life από αυτή τη ζωή στην άλλη (αυτό ήταν εκτός προγράμματος). Παρεούλα είχαμε και στο πρώτο θερμικό μέχρι την κορφή και μετά με τον Τάσο που μας πέτυχε κάπου στη μέση.

Η καλύτερη πτήση της ζωής μου (μπορεί και οι καλύτερες δυόμιση ώρες) και η πιο μεγάλη τρομάρα της ζωής (μαζί με ένα βράχο που πήγα να σπάσω με το κορμί μου στο εντούρο αλλά εκεί απλά έπαθα διάσειση και δεν το πολυσκέφτηκα μετά) όλα πακέτο

When you are low fly the ground when you are high fly the sky.

Ατάκες που θα μου μείνουν:
-Τα βλέπεις τα ξέφτια. Άσε αυτό και ΟΡΜΑΑΑΑΑΑΑΑ
-Καλά ρε κυκλώνεις τόση ώρα και δεν λες τίποτα :?: :?: (εγώ ξαφνικά 400 μέτρα από πάνω του. Δε το ξερά κάθε φορά που βρίσκω θερμικό, πρέπει να φωνάζω στο VHF και στη τελική ρε Αντωνη για κάνω κύκλους και να ανεβαίνω κάτι σημαίνει. Λες να ήθελα να κάνω το πρώτο μου spiral πάνω από τη Θήβα)
-Εσείς με τα παλιά δυάρια έχετε πολύ χάλια λόγο και είστε και αργοί :twisted: (πιλότος ασόδυου προς πιλότους δυαριών)
-Αδερφέ σε βρίσκω στο σύννεφο. Αδερφέ μη φεύγεις είσαι ο μόνος που έχω :cry: (πιλότος Tatoo προς πιλότο Mamboo 200 μέτρα πάνω από την κορφή του Κιθαιρώνα).


Ένα μεγάλο ευχαριστώ στον Αντώνη που έκατσε να πετάξει παρέα με εμένα ενώ θα μπορούσε να είχε φύγει με πιο έμπειρους και να είχε πάει πιο μακριά. Τέτοια παιδιά θέλει ο χώρος, ώστε οι νέοι να μένουν και να νιώθουν ασφάλεια και εμπιστοσύνη αλλά και να μαθαίνουν. Και υπάρχουν πολλά τέτοια παιδιά. Εγώ ίσως είμαι τυχερός που έχω μπλέξει με παρέες αλλά γύρω μου βλέπω αρχάριους χαμένους, που μόνο με το δάσκαλό τους μαθαίνουν και φυσικά δεν τυχαίνει πάντα ο δάσκαλος να έχει την ευχέρια να: εξηγήσει-μιλήσει-προσέξει-είναι στην απογείωση-βοηθήσει-πετάξει με τους μαθητές των παλαιών σχολών του. Δε θα ξεχάσω τον Αντώνη και άλλα παιδιά να λένε σε αρχάριους να μη πετάξουν επειδή ήταν δυνατά, ενώ άλλοι παραδίπλα χαχάνιζαν. Κάντε κάτι όσοι μπορείτε, εξαιτίας σας θα μείνουν ή θα φύγουν οι νέοι.


Το συμβάν

Αγιος Πέτρος: Σε θέλω κοντά μου νεαρέ παραπεντιστή τώρα που είσαι ευτυχισμένος
Nova Mamboo: Οχι Άγιε Πέτρο διαφωνώ ριζικά με την ιδέα σου και θα αντιδράσω
Αγιος Πέτρος: Με τίποτα δεν προλαβαίνεις τώρα. Υπάρχει τρόπος να βγει αλεξίπτωτο με αυτό το χάλι τόσο χαμηλά :?: :?: :?:
Nova Mamboo: Ναι

Από την απογείωση οι εκπαιδευτές και οι έμπειροι μου λέγανε πέτα, αλλά προσοχή στην προσγείωση. Σηγκεκρημένα η μέρα χαρακτηριζόταν ως κωλομέρα στο πως ήταν τα θερμικά. Είδα τρια αλεξίπτωτα να προσγειώνονται πριν από εμένα με αέρα 15 χλμ δυτικό. Στα 25-40 μέτρα είδα τον αέρα Βόρειο σταθερό και άλλαξα προσέγγιση για βορινή. Νομίζω ενώ είχα αρχίσει ή άρχιζα ελαφριά στροφή (αλλά δεν είμαι σίγουρος μάλλον δεξιά για τελική ευθεία έστριβα με κορμί και δεξί φρένο) το αριστερό μου χέρι σαν να έφαγε μια κλωτσιά από το φρένο το αλεξίπτωτο κουνήθηκε βίαια (νομίζω ολόκληρο σαν σπαστικό) και πριν καταλάβω ή αντιδράσω το αλεξίπτωτο ήταν ακριβώς στο πλάι στα δεξιά μου κάθετα στο έδαφος(90 μοίρες) ενώ νομίζω δεν ήταν τεντωμένα τα σχοινιά και δεν είχα φρένα.

Η κάτω πλευρα έκλεισε (η δεξιά) όλη. Σκέφτηκα να φρενάρω την ανοιχτή και να βάλω βάρος αλλά δεν είμαι σίγουρος εάν το έκανα και αυτή ήταν η τελευταία κίνηση που έκανα μέχρι να ξαναέρθει από πάνω μου. Επίσης που να βάλεις βάρος εάν πέφτεις....Ένιωσα να πέφτω ελεύθερα και μετά θυμάμαι το πανί να είναι ακριβώς μπροστά μου (επίσης 90 μοίρες) και να μπαίνω σε μια βίαιη ταλάντωση πάλι με τα σχοινιά όχι τεντωμένα. Τώρα είτε ξαναάνοιξε και πήγε κατευθείαν μπροστά είτε ήρθε στα αριστερά μου(περίπου 45 μοίρες πλάγια και 45 μπροστά) πρώτα και μετά μπροστά είτε και τα δύο με λάθος σειρά από αυτή που λέω. Σε αυτή τη φάση το μόνο που σκεφτόμουνα ήταν χέρια ψηλά και δεν έκανα τίποτα. Το πιο πιθανό από ότι θυμάμαι είναι:
Μετά το πρώτο που ήταν κάθετά μου στα δεξιά μου ΜΕΤΑ πήγε απότομα μπροστά και στο τέλος να ήρθε στα αριστερά μου απότομα επειδή ξανατεντώθηκαν τα σχοινιά όλα με αυτή τη σειρά και συνεχόμενα. Σκέφτηκα εφεδρικό(τις πρώτες στιγμές), κοίταξα τη λαβή αλλά αμέσως δίπλα στη λαβή είδα το έδαφος και λέω ξέχνα το. Κάπου εκεί λέω θα χτυπήσω άσχημα και ξαφνικά ο Άγιος Πέτρος είδε το αλεξίπωτο ορθάνοιχτο ακριβώς από πάνω μου και ξενέρωσε. Ενα φραπχρπχρουπ και πέταγε.

Κατά τη διάρκεια του συμβάντος ενώ ήμουν περίπου πίσω από το ξενοδοχείο και Νότια του 5-10 μέτρα πήγα περίπου στις τελευταίες ελίες πριν το δρόμο(καμιά 40 μέτρα απόσταση προς τον Βορεία) όταν ξανά είχα το πανί από πάνω μου. Πρέπει να διέρκεσε κάποια δευτερόλεπτα όχι πάνω από 4-5 αλλά όπως καταλαβαίνετε δεν είμαι κατάλληλος άνθρωπος να πω πόσο διήρκεσε. Πριν είχα 25-40 μέτρα ύψος και βγήκα με ύψος 15-20 μέτρα. Μια σκέψη που κάνω τώρα είναι το θερμικό με σήκωσε πολύ και έδωσε τα μέτρα που με έσωσαν. Οι αυτόπτες μάρτυρες στην προσγείωση δεν το είδαν και ένας που είδε από τη μέση και μετά είπε ότι καταρχάς εκείνη τη στιγμή έφαγε αέρα στη μούρη του πολύ δυνατό (ξαφνικά γυρνάει ο αέρας και ένιωσα ότι θα με σηκώσει και μένα η ατάκα του) ενώ μου είπε ότι είδε ένα χάος με ακροβατικά και δεν έχει ιδέα πως βγήκε και τι έγινε. Τέλος νομίζω ότι το αλεξίπτωτο πέταγε ακριβώς στην ίδια κατεύθυνση πριν και μετά.

Disclaimer:Ο συγγραφέας του άρθρου δεν ευθύνεται για τυχών ανακρίβειες στην περιγραφή επειδή όλη τη διάρκεια του συμβάντος ήταν χεσμένος. Πρωινό είχε φάει κρουασάν και corn-flakes.

Την ώρα που έγινε πετάγανε πιλότοι με πολύ μικρότερη εμπειρία από μένα. Μετά μου είπαν εκπαιδευτές ότι όλη τη μέρα σήκωνε θερμικά από τη στάνη μέχρι το ξενοδοχείο πολύ απότομα και δυνατά και μάλλον έπεσα ακριβώς πάνω στον στροβιλισμό του με το μισό πανί μέσα και το μισό έξω από το ανοδικό. Η οδηγία του ήταν όταν δεις το ανεμούρι να γυρίζει τέτοιες κωλομέρες τράβα ευθεία μακριά από εκεί που φαίνετε να γυρνάει ο αέρας. Εγώ έστριψα κατευθείαν επάνω του. (γιατί δεν υπάρχει στην ύλη κύριε εξεταστά :?: )

Μάθημα σημαντικό και από όσο το συζήτησα αρκετοί το έχουν πάθει στο ίδιο μέρος κυρίως άνοιξη τέτοιες κωλομέρες αλλά μάλλον απλά πρέπει να είσαι υπερβολικά γκαντέμης για να συμβεί (λες να το έφαγα τώρα και να έβγαλα το χρέος μου). Φοβήθηκα πολύ αλλά δε νομίζω να με επηρεάσει και να μην πετάω ή να πετάω πολύ πιο επιφυλακτικά (τη κάτσατε θα σας πρήζω εδώ μέσα) απλά εάν λέει ο Διονύσης κωλομέρα, πέτα αλλά με προσοχή στην προσγείωση, ξαναρωτάμε εάν πρόκειτε για πολύ κωλομέρα και τι ακριβώς είδους κωλομέρα και εάν οι απαντήσεις δεν είναι αυτές που θέλουμε τελειώσε....δεν πετάω.

Επίσης συμφώνησαν με την αντίδρασή μου (λίγο φρένο να μη μπει σε στροφή και μετά χέρια ψηλά μέχρι να αναγνωρίσεις την κατάσταση) και ότι μάλλον ότι με τις ικανότητες μου ήταν αδύνατον να το προλάβεις πριν συμβεί. Κάποιος πιο γάτα ίσως...

Όσο το ξανασκέφτομαι νομίζω ότι με το παλιό, θα είχε εξαφανιστεί τελείως το αλεξίπτωτο και θα είχα σκάσει κάτω επειδή το καινούργιο δεν βάζει κλίσεις στον εγκάρσιο άξονα(pitch damped) ενώ το wave έκανε τραμπάλες όπως και άλλοι άσοι που έχω πετάξει. Ισως....αλλά η λογική άλλο λέει. Από την άλλη με τον άσο άντε να έφτανα Θήβα και να σκίζω τα δυάρια οπότε θα είχα πατώσει σύντομα....Ισως....Δυάρι και μάλλον ο Αγιος Πέτρος θα έγραφε αυτό το post

Επίσης εάν δεν είχα γνωρίσει την Πόπη...

Ξύλο έχω φάει, κλεισίματα 30 άρια και 50 άρια (λίγα 7-8 το πολύ), έχω προλάβει αρκετά περισσότερα, αλλά ποτέ το αλεξίπτωτο δεν είχε φύγει από ακριβώς από πάνω μου οπότε τα παραπάνω διαβάστε τα με επιφύλαξη.

DHV 1-2 4 ever


Υ.Σ. 1 Αντε τώρα να κάτσεις στο γραφείο και να πας για καφέ με φίλους που δεν πετάνε

Υ.Σ. 2. Ποσο ύψος έχει ο Hannes Pappesh να ανάψω μια λαμπάδα ξέρει κανείς

SUNSET TEAM ΠΑΝΩ ΣΤΗ ΓΡΑΜΜΗ 150KV
MIK
Competition
 
Δημοσ.: 1638

Δημοσίευσηαπό guru » Δευτ Απρ 25, 2005 4:16 pm

MIK welcome back!!!

Δεν μπορείς να το πιστέψεις το πόσο τυχερός φάνηκες… Από την γωνία που το είδα (απογείωση) και βλέποντας και την σκιά σου πολύ κοντά στο έδαφος, το είχα για σίγουρο και άσχημο ατύχημα. Ευτυχώς έκανα λάθος!!!

Παρόλο που το είδα στιγμιαία και με την άκρη του ματιού μου, θα τολμήσω να σχολιάσω τα συστατικά της συνταγής του αχταρμά.

1. Δύο ταλαντώσεις 90 μοίρες κλίση τουλάχιστον. Η πρώτη ταλάντωση οφείλεται σε αργή αντίδραση. Σε αυτό το ύψος καλύτερα να το στολάρεις παρά να το αφήσεις να φύγει τόσο πολύ. Η δεύτερη ταλάντωση οφείλεται σε υπερ-διόρθωση. Το έχω δει πολλές φορές, στην προσπάθειά του πιλότου να επαναφέρει την πτέρυγα, στολάρει το κομμάτι που πετά αλλά παραπάνω χρόνο από ότι χρειάζεται με αποτέλεσμα να μπει στην ίδια ακριβώς κατάσταση από την άλλη μεριά. Όσο ανεβαίνουν οι αδρεναλίνες, το φαινόμενο επαναλαμβάνεται μέχρι το έδαφος, ευτυχώς όμως όχι στην περίπτωσή σου.

Δεν υπάρχει τίποτα που θα μπορούσα να προτείνω στην συγκεκριμένη κατάσταση (πιλότος + καιρικό φαινόμενο + αλεξίπτωτο) και ο καθένας μας θα μπορούσε να πάθει τα ίδια.

Οι προτάσεις μου είναι στην φάση της πρόληψης όπως ισχύει και γενικότερα στην πτήση.

2. Μπορεί να διαφωνείς και τελικά να κάνω και λάθος, αλλά είμαι αρκετά βέβαιος ότι η φάση εξελίχθηκε με την πορεία σου ανατολικά, δηλαδή έχοντας τον επικρατούντα άνεμο (Δυτικό) ούρια και μάλιστα σε πολύ χαμηλό ύψος. Κοντά στο έδαφος: όσο μικρότερη απόκλιση μπορούμε από κόντρα στον άνεμο, ιδιαίτερα σε συνθήκες αναταράξεων. Αν ο άνεμος έρχεται από παντού τότε καλύτερα στην επικρατέστερη διεύθυνση. Βέβαια αν κάποιος έχει την εμπειρία να πετά σε απαιτητικές συνθήκες, δεν χρειάζεται και τις παραπάνω συμβουλές. Αργά βήματα και εύκολα αλεξίπτωτα. Δεν μπορείτε να φανταστείτε πόσο γρήγορα μετατρέπεται ο παράδεισος σε κόλαση (δευτερόλεπτα).

3. Προσγείωση μετά από πτησάρα (αλλά με αναταράξεις). Τι? Δεν θα προσγειωθώ κοντά στους φίλους μου να δουν το χαμόγελό μου και να με χειροκροτήσουν? Δεν θα κάνω top-landing? Θα πάω ευθεία σαν κότα μέχρι εκεί που φτάνει ο ορίζοντας, καταστρέφοντας το image του πιλοταρά? Δυστυχώς μόνο έτσι θα κάνεις 2,500+ προσγειώσεις. Είναι θέμα στατιστικής.
Μη φοβάσαι, δεν είμαι υπεράνω… ψοφάω να κάνω επίδειξη… απλώς μετά από τόσα χρόνια και στούκους πάνω μου και γύρω μου, ήρθε η ρημάδα η εμπειρία και μου χάλασε το show… Περιορίζομε αποκλειστικά στην προσωπική μου απόλαυση.

Στα παραπάνω μπορεί να κάνω λάθος, και να είναι ένα μυθιστόρημα που δεν έχει καμία σχέση με πραγματικά πρόσωπα, χρόνο τόπο κλπ.

Δεν κάνω όμως κανένα λάθος για το εξής:
ΜΙΚ, είσαι πιο τυχερός από ότι φαντάζεσαι. Όχι μόνο την γλύτωσες (αδειάζοντας πολύ τον σάκο της τύχης), αλλά πήρες και ένα δυνατό αλλά ανώδυνο μήνυμα από το αλεξίπτωτό σου που πάρα πολλοί φίλοι θα ευχόντουσαν να το είχαν πάρει.

Εκμεταλλεύσου το…

Υ.Γ. Χαίρομε που αρχίζεις και κατανοείς την χρησιμότητα του να σου στείλει SMS η EMY ή η ομοσπονδία κατά την διάρκεια του συμβάντος.

Τελευταία επεξεργασία απο guru την Δευτ Απρ 25, 2005 6:06 pm, επεξεργάστηκε 1 φορές συνολικά.
Apostolos Mavrothalassitis
Axis team
guru
Competition
 
Δημοσ.: 537

Δημοσίευσηαπό MIK » Δευτ Απρ 25, 2005 5:16 pm

guru έγραψε:Υ.Γ. Χαίρομε που αρχίζεις και κατανοείς την χρησιμότητα του να σου στείλει SMS η EMY ή η ομοσπονδία κατά την διάρκεια του συμβάντος.


Message taken. Δεν έχω ιδέα από παραπέντε για πολλά χρόνια ακόμα αλλά ρωτάω μιλάω και μαθαίνω όσο μπορώ μέχρι να φτάσω στο σημείο να πω ξέρω ότι παραπέντε είναι αυτό το 2026

Μέχρι τότε όμως μάχη και ότι ξέρω το λέω μήπως και δεν το ξέρουν οι άλλοι(μπορεί και να υπάρχουν τέτοιες γνώσεις)



Υ.Σ. 1 Ο Mister X από τα Κύθηρα χαμογελάει αλλά δεν γραφει

Υ.Σ. 2 Guru άκουσα ότι δεν απογειώνεσε καλά. Τιμωριά μέχρι να μάθεις δεν ανεβάζω το βιντεάκι που κυκλώνετε οι 4 μαζί. Δημητρη στείλε mail να στο στείλω

SUNSET TEAM ΠΑΝΩ ΣΤΗ ΓΡΑΜΜΗ 150KV
MIK
Competition
 
Δημοσ.: 1638

Δημοσίευσηαπό guru » Τρί Απρ 26, 2005 12:07 pm

Κοίτα ΜΙΚ, δεν έχει τόσο σημασία η ανάλυση των κινήσεων. Αυτά είναι καλύτερα να τα ψάχνεις σε SIV με αντίστοιχο βίντεο.

Γενικά αυτά που έγραψα πιστεύω ότι ήταν ακριβή, επειδή είδα το ανοικτό σημείο που στόλαρε, τις ταχύτητές σου ως προς το έδαφος κλπ.

Όσο ανεβαίνει κατηγορία το αλεξίπτωτο, τόσο τα όρια της διόρθωσης και του στολ μικραίνουν, και η κίνηση που σε γλύτωσε ήταν που άφησες τα χέρια ψηλά και δεν συνεχίστηκαν οι ταλαντώσεις λόγω υπερ-διορθώσεων. Το καλύτερο βέβαια είναι με τα φρένα ελαφρός πατημένα, αλλά αν δεν υπάρχει έλεγχος λόγω αδρεναλίνης… άσε το μόνο του (αν και αρχίζεις να παίζεις σε κατηγορία που δεν είναι για να το αφήνεις μόνο του).

Οι οδηγίες επί χάρτου μπορούν να συνεχίσουν επ΄ άπειρο, αλλά στην συγκεκριμένη κατάσταση είναι σαν να λες σε οδηγό μοτοσικλέτας πώς να βάλει το σώμα του όταν πάει να σκάσει σε τοίχο (ή σε βράχο) με 100km/h.

ΠΟΙΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ: ΜΗΝ ΜΠΕΙΣ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ.

Είναι αδικαιολόγητο για την προσγείωση.

Υ.Γ. winzip !!!

Apostolos Mavrothalassitis
Axis team
guru
Competition
 
Δημοσ.: 537

Δημοσίευσηαπό norad » Τρί Απρ 26, 2005 12:14 pm

ΜΙΚ αν μπορώ εγώ να δώσω μια συμβουλή θα ήταν η εξής: όταν πλησιάζεις στην προσγείωση σε θερμική μέρα με αναταράξεις και νιώσεις άνοδο, ΦΥΓΕ. Πήγαινε προσγειώσου μακριά από την άνοδο, διαότι πιθανώς κάπου εκεί γεννάται θερμικό που χαμηλά μπορεί να είναι πολύ απότομο ή ακόμα και dust-devil-οδειδες.

norad
Διαχειριστής||Διαχειρίστρια
 
Δημοσ.: 2013

Δημοσίευσηαπό MIK » Τρί Απρ 26, 2005 2:04 pm

guru έγραψε:Οι οδηγίες επί χάρτου μπορούν να συνεχίσουν επ΄ άπειρο, αλλά στην συγκεκριμένη κατάσταση είναι σαν να λες σε οδηγό μοτοσικλέτας πώς να βάλει το σώμα του όταν πάει να σκάσει σε τοίχο (ή σε βράχο) με 100km/h.


Κι όμως έχει χρήσιμα πράματα η θεωρία

1. Προσέχεις τη μηχανή να φύγει μακρυά σου, κλωτσάς ή σπρώχνεις(έχω σωθεί ακριβώς έτσι)
2. Πάτερ υμών ...

Πάντως ο
http://www.expandingknowledge.com/Jerome/PG/Tip/English.htm#Collapses_and_Bad_Situations δεν είχε και πολλά χρήσιμα πράματα. Μόνο για το devil λέει ότι λές και εσύ, απλά εγώ, δεν είχα ιδέα ότι είχε devil πήγα ψαρωμένος για κούνημα αλλά χωρίς ιδέα ότι εκεί δεν έπρεπε να πάω

Αλέξη αυτό που λες είναι πολύ χρήσιμο. Ευχαριστώ

Υ.Γ. ΝΤΕΝ ΕΚΕΙ ΖΙΠ ΓΡΑΦΕΙΟ ΜΠΟΥΡΝΤΕΛΟ ΑΛΛΟΣ ΒΟΗΘΗΣΕΙ

SUNSET TEAM ΠΑΝΩ ΣΤΗ ΓΡΑΜΜΗ 150KV
MIK
Competition
 
Δημοσ.: 1638

Δημοσίευσηαπό antouan » Τρί Απρ 26, 2005 2:25 pm

Καμιά περίπτωση για dust devil και δύσκολο για φούσκα.

Μάλλον είχε γυρίσει σε νοτιοδυτικό και τα 15-20 χιλ του αέρα δημιουργούσαν αυτές τις αναταρράξεις.Το επικίνδυνο κομμάτι ήταν από το ξενοδοχείο προς απογείωση.Προς τα έξω δεν υπήρχε πρόβλημα.

Πριν προσγειωθώ,στα 150μ πάνω απ'το ξενοδοχείο ενώ έκανα ένα μικρό σπιράλ(-11 έγραψε) ένιωσα τη πτέρυγα κάποια στιγμή να έχει την τάση να μπει σε σπιν (νομίζω,παράξενο) ενώ σαν να ένιωθα ότι το παραπέντε πήγαινε να κλειδώσει.Τώρα με -11 δεν γίνεται αλλά δυσκολεύτηκα να το επαναφέρω.Αυτή την αίσθηση μου έδινε.Μήπως κάποιος μικρός ρότορας;

Μετά βγήκα μπροστά από το εκκλησάκι και κανένα πρόβλημα στη προσγείωση.Ο Μιχάλης συνάντησε το πρόβλημα εκεί που μου παρουσιάστηκε και 'μενα αλλά είχε πιο λίγο ύψος.

Για ψευτορότορα το κόβω

Αντώνης
antouan
Competition
 
Δημοσ.: 211

Δημοσίευσηαπό guru » Τρί Απρ 26, 2005 2:38 pm

norad έγραψε:ή ακόμα και dust-devil-οδειδες.

ή ακόμη και γαρδουμποειδές...

MIK, φυσικά και είναι χρήσιμες οι οδηγίες, αλλά αντίστοιχα με εμένα αν είχαν και οι υπόλοιποι όρεξη θα μπορούσες να διαβάσεις τόσα αντιφατικά και εκτενή κείμενα που το μόνο που θα καταφέρεις είναι να μπερδευτείς.

Το χρήσιμο συμπέρασμα όμως είναι ότι η πτήση είναι ένα εξαιρετικά πολύπλοκο άθροισμα διαφόρων παραγόντων που δεν υπάρχει ο ακριβείς καθορισμός τους.

Σαν καλός project manager, θα πρέπει πρώτα να επενδύσεις τον χρόνο σου σε αυτά που έχουν το μεγαλύτερο όφελος(ασφάλεια) με το μικρότερο κόστος (σε χρόνο).

Ο λόγος που με βλέπεις αρνητικό στο να επεκτείνω την συζήτηση στους χειρισμούς την ώρα της κατάστασης ροκ, είναι ότι βρίσκω πολύ πιο χρήσιμο το στάδιο της πρόληψης.

Τα τρία σημεία της πρώτης μου απάντησης (1. Ανάλυση και χειρισμοί ροκ-εν-ρολ, 2.Επιλογές προσέγγισης για προσγείωση 3.Ψυχολογία) τα έγραψα με την σειρά που φαντάστικα ότι θα σου κινήσει το ενδιαφέρον, αλλά η σημασία που τους δίνω είναι ακριβώς η ανάποδη.

Έχω δει άτομο 65 χρονών να πετά αγριεμένο competition δέκα χρόνια πριν και να μας σκίζει στον αέρα (όποιοι θυμούνται τον Mr. Ko εκ Ιαπωνίας), και κατάλαβα ότι τα πάντα είναι στο μυαλό και όχι στην ικανότητα χειρισμού.

Υ.Γ.1 άλλαξε το όνομα του αρχείου ώστε να καταλήγει σε .wmv.txt
Υ.Γ.2 Αλλιώς σε πιο μανατζεροειδή ορολογία (MOST analysis):

Mission = Ψυχολογία
Objectives = Ασφάλεια, Διασκέδαση
Strategy = προσεγγίσεις, cross country κλπ.
Tactics = Χειρισμοί

Apostolos Mavrothalassitis
Axis team
guru
Competition
 
Δημοσ.: 537

Δημοσίευσηαπό guru » Τρί Απρ 26, 2005 3:01 pm

norad έγραψε:όταν πλησιάζεις στην προσγείωση σε θερμική μέρα με αναταράξεις και νιώσεις άνοδο, ΦΥΓΕ.


Έχω αντίθετη άποψη…

Αν δεις κάτι από μακριά, τότε ναι φύγε.
Αν νιώσεις την άνοδο, τότε είσαι ήδη μέσα οπότε αν φύγεις θα βρεθείς στο ωραίο σύνορο μεταξύ ανοδικού και καθοδικού και μάλιστα υπό όχι ευνοϊκή γωνία.
Εγώ φροντίζω να είμαι όσο πιο κάθετα μπορώ προς το κέντρο της ανατάραξης, και να είμαι έτοιμος για στολ κλπ.

Αν η άνοδος είναι από wave στα υπήνεμα εμποδίου ή βουνού, τότε απόφυγε το εμπόδιο κάνοντας drift παράλληλα με το wave, χωρίς να φύγεις από την ανοδική περιοχή. ΚΛΠ ΚΛΠ ΚΛΠ

Από την άλλη… Θα μπορούσαμε να γράφουμε επ΄ άπειρο διαφορετικές απόψεις. Ο καθένας πρέπει να κάνει αυτό που έχει διαπιστώσει ότι δουλεύει καλύτερα.

Apostolos Mavrothalassitis
Axis team
guru
Competition
 
Δημοσ.: 537

Δημοσίευσηαπό guru » Τρί Απρ 26, 2005 4:20 pm

Αααα… νόμιζα ότι εννοούσες να το αφουγκραστεί…

Αν και o MIK το αφουγκράστηκε πολλαπλές φορές...

Apostolos Mavrothalassitis
Axis team
guru
Competition
 
Δημοσ.: 537


Επιστροφή στην Ασφάλεια Πτήσεων - Συμβάντα

Μελη σε συνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 2 επισκέπτες