Ημερομηνία Παρ Ιαν 28, 2022 8:18 am
Text Size

Ασφάλεια Πτήσεων - Συμβάντα

ΣΥΓΚΛΗΣΗ ΑΥΡΑΣ ??

Περιγράψτε ένα συμβάν που σας έτυχε στη πτήση (ή στο έδαφος) να το αναλύσουμε.

Συντονιστής: Moderators

ΣΥΓΚΛΗΣΗ ΑΥΡΑΣ ??

Δημοσίευσηαπό Άρης » Δευτ Ιουν 27, 2005 1:18 pm

ΣΥΓΚΛΗΣΗ ΑΥΡΑΣ ??

Την περασμένη εβδομάδα μου συνέβη κάτι για πρώτη φορά μετά από 10 χρόνια πτήσεων και ακόμα δυσκολεύομαι να το εξηγήσω.

Βγαίνοντας στη βεράντα στις 11 το πρωί βλέπω τον κορινθιακό να έχει αρκετά προβατάκια {άνεμος Δ-ΒΔ περίπου 25-30χιλ}
Βάζω το αλεξίπτωτο στο αυτοκίνητο {και το μοτέρ καλού κακού μήπως πέσει η ένταση}και ξεκινώ για δυναμικό στους αμμόλοφους δίπλα στο καζίνο.

Φτάνοντας βλέπω να έχουν εξαφανιστεί τα προβατάκια και η ταχύτητα άνεμου δεν ξεπερνούσε τα 20 χιλ.

Ευτυχώς σκέφτομαι που πήρα μαζί μου το μοτέρ και ετοιμάζομαι για πτήση.
Ανοίγω το αλεξίπτωτο ζεσταίνω το μοτέρ το φορτώνομαι και ετοιμάζομαι για απογείωση, ρίχνω μια ματιά στο ανεμούριο και το βλέπω έτοιμο να λιποθυμήσει.

Άκυρο, δεν μπορώ να απογειωθώ γιατί η αύρα έχει πέσει στα 5 χιλ. και η ζώνη που έχω δεν είναι η καταλληλότερη για τρέξιμο.

Τα μαζεύω και πηγαίνω για το σπίτι απογοητευμένος
Στο δρόμο βλέπω τις σημαίες να κυματίζουν ελαφρώς με ανατολικό.
Προφανώς είχε αρχίσει να μπαίνει η αύρα του Σαρωνικού. Πήρα ανάσα ,τελικά μάλλον θα πετάξω σκέφτηκα και τράβηξα για το πεδίο βολής που βρίσκεται γύρω στο 5 χιλ. ανατολικά της παραλίας στους πρόποδες των Γερανείων.
Φτάνω και βλέπω τον άνεμο φάτσα γύρο στα 10 χιλ ότι καλύτερο για την απογείωση με το μοτέρ.
Η ώρα είναι 12 ανοίγω και απογειώνομαι.
Πριν ολοκληρωθεί η απογείωση , στα 30 με 40μ ύψος χτυπάω σε ένα θερμικό που μου πέταξε το αλεξίπτωτο πίσω, αμολάω αμέσως το γκάζι για να επανέρθει το αλεξίπτωτο τρυπάω και μπαίνω μέσα , εδώ αρχίζει το ξύλο.
Το βάριο δείχνει +4 και συνεχώς ανεβαίνει άτσαλα, πατάω γκάζι και βγαίνω από το θερμικό αλά το αλεξίπτωτο δεν λέει να στρώσει, βρίσκομαι ήδη στα80μ και τραβάω πορεία για παραλία δίχως να ξαναπατήσω γκάζι ταυτόχρονα απομακρύνομαι από την πλαγία . Το ξύλο πέφτει αδιάκοπο η άνοδος το ίδιο .
Κάπου στα μισά {συνολικά 3κμ δίχως γκάζι} βρίσκομαι στα 600μ και ψάχνω να βρω το αλεξίπτωτο μια δεξιά μια αριστερά μια μπρος μια πίσω.
Τα πράγματα ηρέμησαν λίγο πάνω από το Λουτράκι και με συνεχείς διορθώσεις κάπως το κρατούσα.
Πλησιάζω παράλια και βλέπω τον ανατολικό να έχει μπει στην θάλασσα γύρο στα100μ εκεί με ζώσανε τα φίδια, το ξύλο πέφτει ακατάπαυστα Ανοίγομαι στη θάλασσα περίπου στα 1000μ με ύψος 650 κάπως ηρεμεί και αρχίζω να πατώ επιτάχυνση {ευχαριστώ Διονύση για την πατέντα με τα ραουλα ,λειτούργησε άψογα} κατεβαίνω στα 200μ με πολλά πέρα δώθε ύστερα από ένα τέταρτο ,πλησιάζοντας στην παραλία διαλέγω έναν ανοιχτό χώρο κοντά στο στρατόπεδο και προσπαθώ να προσεγγίσω .
Αδύνατον , τα θερμικά που ξεκόλλαγε ο ανατολικός από το στρατόπεδο τα πέταγε απάνω μου σαν μπάλες. Αλλάζω σχέδιο προσγείωσης και κατευθύνομαι προς το καζίνο , το σκεπτικό μου είναι να βρεθώ επινεμος στον ανατολικό πίσω από το πενταόροφο κτίριο του καζίνο και να πέσω πατσαβούρα στη θάλασσα σε βάθος που να πατώνω. Πλησιάζοντας και ενώ το ξύλο έπεφτε βροχή {φοβόμουν μη σπάσει Κανά καραμπινερ} μπαίνω επινεμος στο κτίριο και νιώθω ότι η προσγείωση δεν είναι ανέφικτη , έχω ταχύτητα 25χιλ πλησιάζω την αμμουδιά και 1μ πριν πατήσω ρίχνω τέρμα τα γκάζια, μένει πίσω το αλεξίπτωτο και τραβάω τέρμα τα φρένα σε σημείο στολ.
Πάτησα και παρέμεινα όρθιος στο κέντρο της παραλίας , δεν πιστεύω ακόμα στην τύχη που είχα.
Τα άφησα όλα όπως προσγειώθηκα πήγα στον κοντινότερο ίσκιο και κάπνισα μισό πακέτο τσιγάρα για να συνέλθω.

Τι συνέβη τελικά και πως μπορούμε να αποφεύγουμε τέτοιες καταστάσεις ???

Τελευταία επεξεργασία απο Άρης την Δευτ Ιουν 27, 2005 1:53 pm, επεξεργάστηκε 3 φορές συνολικά.
Άρης
DHV2
 
Δημοσ.: 108

Δημοσίευσηαπό MIK » Δευτ Ιουν 27, 2005 1:26 pm

Αρι ποια μέρα έγινε αυτό :?:

SUNSET TEAM ΠΑΝΩ ΣΤΗ ΓΡΑΜΜΗ 150KV
MIK
Competition
 
Δημοσ.: 1638

Δημοσίευσηαπό Άρης » Δευτ Ιουν 27, 2005 1:38 pm

Την περασμένη τρίτη

Άρης
DHV2
 
Δημοσ.: 108

Δημοσίευσηαπό badder » Δευτ Ιουν 27, 2005 1:59 pm

Χωρίς να είμαι ειδικός στο παραμοτέρ γενικά ξ'ερω ότι καλό είναι να χρησιμοποιήται σε ήπιες συνθήκες χωρίς θερμική δραστηριότητα. Τώρα ντάλα καλοκαίρι 12 το μεσημέρι δεν και ακριβώς ότι καλύτερο. Η όποια/ες αύρες σε συνδυασμό με τη θερμική δραστηριότητα μπορούν να κάνουν τις συνθήκες περίεργες. Και βέβαια είναι πολύ πιο έυκολο να αντιμετωπίσεις το ξύλο χωρίς το μηχανικό γαιδούρι στη πλάτη και πιο ασφαλές.

Και μια φώτο που μου έστειλε ο Άρης για να την βάλουμε εδώ.

[ img ]

Η απλούστερη λύση είναι η σωστή.
badder
Διαχειριστής||Διαχειρίστρια
 
Δημοσ.: 2709

Δημοσίευσηαπό guru » Δευτ Ιουν 27, 2005 3:54 pm

Ακούγεται για μέτωπο αύρας…

Το ότι νωρίς είχε 25-30χλμ Δ/ΒΔ ο οποίος αργότερα αντιστράφηκε σε 10χλμ Ανατολικό, σημαίνει ότι η αύρα υπερνίκησε τον αρκετά έντονο μετεωρολογικό άνεμο.

[ img ]

Σε αυτή την περίπτωση, η αύρα μπαίνει κάτω από τον μετεωρολογικό, και δημιουργεί μια γενικευμένη ανοδική περιοχή με κάποιες αναταράξεις στα σύνορα των δύο ανέμων.

Τώρα αυτό συνήθως συμβαίνει με μικρές εντάσεις μετεωρολογικού και σε καθαρή περιοχή παραλίας, και είναι αρκετά ευχάριστο (πχ Ανάβυσσος).

Στην δικιά σου περίπτωση όμως, οι εντάσεις ήταν μεγαλύτερες, υπάρχει και το βουνό του Λουτρακίου που συνορεύει με θάλασσα από όλες τις πλευρές, οπότε γίνεται ένα μπάχαλο.

Πως το προβλέπεις? Συνήθως ένα μέρος έχει τις ιδιαιτερότητές του, και με αρκετές πτήσεις και παρατηρήσεις, καταλαβαίνεις πως λειτουργεί κάθε φορά. Το Λουτράκι είναι αρκετά ιδιαίτερο μέρος, και έχω ακούσει και για ατύχημα με Βόρειο μετεωρολογικό και απογείωση με Νότιες πνοές ανέμου…

Apostolos Mavrothalassitis
Axis team
guru
Competition
 
Δημοσ.: 537

Δημοσίευσηαπό Άρης » Δευτ Ιουν 27, 2005 8:08 pm

guru έγραψε:Ακούγεται για μέτωπο αύρας…

Το ότι νωρίς είχε 25-30χλμ Δ/ΒΔ ο οποίος αργότερα αντιστράφηκε σε 10χλμ Ανατολικό, σημαίνει ότι η αύρα υπερνίκησε τον αρκετά έντονο μετεωρολογικό άνεμο.

Σε αυτή την περίπτωση, η αύρα μπαίνει κάτω από τον μετεωρολογικό, και δημιουργεί μια γενικευμένη ανοδική περιοχή με κάποιες αναταράξεις στα σύνορα των δύο ανέμων.


Αυτό που λες είναι το πιθανότερο σε συνδυασμό με την υψηλή θεοκρασία {32c} και πολλά μικρά θερμικά που ξεκολλούσε η αύρα του Σαρωνικού από τον κάμπο και τα παράσερνε μέχρι την θάλασσα.

Δεν θα έλεγα όμως ότι ήταν μετεωρολογικός ο δυτικός, αλλά μια τοπική ισχυρή αύρα συνήθης για την περιοχή του Λουτρακίου.

Το δελτίο καιρού είχε δώσει νότιους ασθενείς που δεν βγαίνουν ποτέ στο Λουτράκι.


Τώρα για το πολυσυζητημένο ατύχημα που είχε γίνει παλιά ήταν καθαρά λάθος του άπυρου και άτυχου πιλότου που παρασύρθηκε από κάποιον κακό πιλότο που τώρα δεν πετάει πια.
Το Λουτράκι πετάει με βόρειους ασθενείς έως 6 ή7χιλ στην νότια πλευρά .
Εκείνη όμως την ημέρα ο βόρειος ξεπερνούσε τα 10 με 12χιλ και οι ριπές του περνούσαν στην νότια πλευρά και ενώ το παρατήρησαν αυτό ο πιλότος που έπαθε το ατύχημα είπε εγώ δεν πετάω. Τότε ο <γνωστής > πιλότος που τους είχε πάει εκεί για να πετάξουν είπε τη μαγκιά του <<άντε ρε κότες έτσι πετάει εδώ , εγώ απογειώνομαι και οποίος έχει αρχ…..α ακολουθεί>> . Απογειώθηκε αυτός και ο δεύτερος κατά τύχη, τον τρίτο όμως τον χτύπησε κάτω σαν χταπόδι από τα 10-15 μέτρα.

Αυτά τα είπε ο ίδιος ο πιλότος που έπαθε το ατύχημα.


Συμπέρασμα αν δεν μας αρέσουν οι συνθήκες δεν πετάμε, ειδικά σε άγνωστα μέρη.

Άρης
DHV2
 
Δημοσ.: 108

Δημοσίευσηαπό norad » Δευτ Ιουν 27, 2005 8:35 pm

Ποιός είναι ο πιλότος που είπε "άντε ρε κότες έτσι πετάει εδώ , εγώ απογειώνομαι και οποίος έχει αρχ…..α ακολουθεί" σε νεώτερους πιλότους;

norad
Διαχειριστής||Διαχειρίστρια
 
Δημοσ.: 2013

Δημοσίευσηαπό Άρης » Δευτ Ιουν 27, 2005 8:42 pm

Ο Μάνος απο την Κόρινθο.
Οι παλαιότεροι πιλότοι στο καντίλη θα τον γνωρίζουν.

Άρης
DHV2
 
Δημοσ.: 108

Δημοσίευσηαπό georgex » Πέμ Ιουν 30, 2005 3:25 pm

Στο Μενίδι κοντά στην Άρτα μας είχε τύχει μια φορά σύγκλιση αύρας με μετερεωλογικό.

Δεν είχαμε πρόβλημα στην απογείωση από τα λοφάκια (γύρω στα 300μ νομίζω) και εύκολα πήραμε ύψος και κόβαμε βόλτες στα 800-900μ, ανέβαζε παντού.
Είμασταν για ώρα ψηλά, αλλά κατεβαίνοντας για προσγείωση άρχισε το ξύλο, προφανώς είχε αλλάξει το σημείο σύγκλισης.
Επειδή η προσγείωση κοντά στον χωριό ήταν μικρή, εγώ και ένας άλλος φύγαμε μακριά για προσγείωση, σε μέρος που είχε πολύ χώρο και καθόλου εμπόδια στο έδαφος. Τελικά εκεί είχε κάποιες αναταράξεις στα 300-400μ αλλά πιό χαμηλά δεν είχε τίποτα.

Στην περίπτωση του παραμοτέρ είχες περισσότερες επιλογές Άρη να διαλέξεις προσγείωση. Σκέφτηκες καθόλου να πας να προσγειωθείς κάπου αλλού, μακριά?

georgex
Competition
 
Δημοσ.: 620

Δημοσίευσηαπό Άρης » Πέμ Ιουν 30, 2005 7:33 pm

Το σκέφτηκα , αλλά θα έπρεπε να ξανακάνω την ίδια σχεδόν διαδρομή γυρίζοντας ανατολικά για να βγω από την σύγκλυση και να προσγειωθώ με καθαρά ανατολική αύρα . :roll: :roll:
Αυτό όμως θα μου έτρωγε 20 με 30 λεπτά μες στο πολύ ξύλο πάνω από το Λουτράκι και τον κάμπο που έβραζε και η ώρα κόντευε 1. φοβάμαι ότι θα έπεφτε πολύ περισσότερο ξύλο και η προσγείωση δεν θα είχε καμιά ασφάλεια , τουλάχιστον πάνω από τη θάλασσα υπάρχουν πολλές πιθανότητες να την γλιτώσεις. :x :x
Το να μπαίνεις και να βγαίνεις στα θερμικά με το μοτέρ δεν είναι και ότι καλύτερο γιατί το μοτέρ όταν σπρώχνει αυξάνει τη γωνία προσβολής και τρως δυνατό τράνταγμα μπαίνοντας .{φαντάσου να μπαίνεις στο θερμικό φρεναριστος και όταν σε ξερνάει να πατάς φουλ επιτάχυνση} :? :?
Σε όλη τη διαδρομή που έκανα δεν τόλμησα να πατήσω το γκάζι.


Τελικά πιστεύω ότι έπεσα πάνω στη σύγκλιση αύρας μες το καταμεσήμερο σε πολύ υψηλές θερμοκρασίες με πολλά μικρά θερμικά που παρασέρνονταν από την ανατολική αύρα που προσπαθούσε να επιβληθεί στην δυτική.
Δηλαδή ένα αλαλούμ δυνάμεων που το αλεξίπτωτο με την μικρή ταχύτητα που διαθέτη γίνετε ευάλωτο και δεν μπορεί να τα βγάλει εύκολα πέρα .

Άρης
DHV2
 
Δημοσ.: 108


Επιστροφή στην Ασφάλεια Πτήσεων - Συμβάντα

Μελη σε συνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 2 επισκέπτες

cron