Ημερομηνία Σάβ Δεκ 04, 2021 4:26 am
Text Size
Αρχική Κοινότητας Πτήσεις Αγώνες & Συναντήσεις

Αγώνες & Συναντήσεις

Πρόγραμμα βαθμολόγησης ή αυτός ο άγνωστος!

Πληροφορίες για επερχόμενους αγώνες και συναντήσεις, και περιγραφές, σχόλια και αποτελέσματα για αγώνες και συναντήσεις που έγιναν

Συντονιστής: Moderators

Πρόγραμμα βαθμολόγησης ή αυτός ο άγνωστος!

Δημοσίευσηαπό VENTUS » Δευτ Ιουν 21, 2021 11:32 am

Δεν σκοπεύω να περιγράψω όλες τις παραμέτρους που χρησιμοποιεί ο GAP μέσω του FS, υπάρχουν εγχειρίδια στην σελίδα της FAI και στην σελίδα του FS, που περιγράφουν αρκούντως τις ίδιες τις παραμέτρους βαθμολόγησης όσο και το σκεπτικό πίσω από την εφαρμογή τους.

Το ποστ με μια πρώτη ματιά μοιάζει να ενδιαφέρει λίγους … ή μήπως δεν είναι έτσι και ενδιαφέρει όλους όσους παίρνουν μέρος στους αγώνες που στο τέλος της ημέρας θέλουν να αμειφθούν για τον κόπο τους με αξιοκρατικό και δίκαιο τρόπο; Γίνεται έτσι όμως;
Ας δούμε τα παρακάτω με όσο λιγότερα λόγια μπορώ..

Συνήθως σε ένα αγώνα μας αυτός που αποφασίζει για τις παραμέτρους πριν την έναρξη, είναι ο επιβλέπων τον αγώνα μετά από πρόταση του βαθμολογητή.
Εδώ ο βαθμολογητής θα πρέπει να έχει αρκετά βαθιά γνώση αυτών που προτείνει και όχι απλά να αντιγράφει άλλους αγώνες , που δεν έχουν σχέση με τον δικό του, τόσο από άποψη ποιότητας των συμμετεχόντων, μαζικότητας, ποιότητας των τασκ που θα προταθούν όσο και τις ιδιαιτερότητες του καιρού τις ημέρες του αγώνα και φυσικά της περιοχής που συνήθως είναι δοκιμασμένη και είναι αναμενόμενο τι μπορεί να προσφέρει.
Αφού λοιπόν συνυπολογίσει όλα τα δεδομένα προτείνει τις παραμέτρους με ρεαλιστικές τιμές, ούτε υπερεκτιμημένες και φιλόδοξες ούτε σκόπιμα υποτιμημένες που βγάζουν 1000 πόντους με Μικυ Μάους τασκ, ώστε να διασφαλιστεί ότι και ο αγώνας θα κυλήσει ομαλά χωρίς ακρότητες (επιστροφές βραβείων κλπ) και ο καθένας θα πάρει στο τέλος αυτό που αξίζει.
Γίνεται έτσι όμως; Άλλες λίγες φορές ναι, τις περισσότερες όμως κατηγορηματικά όχι εξ όσων γνωρίζω και γνωρίζω!

Τις πταίει λοιπόν;
Κατά την ταπεινή μου γνώμη για τους δικούς μας αγώνες φταίει η άγνοια και η μη κατανόηση της σημασίας της προσαρμογής των παραμέτρων βαθμολόγησης στα πραγματικά δεδομένα που αφορούν εμάς και το γενικό μας επίπεδο ικανότητας και όχι σε δεδομένα άλλων αγώνων μεγαλύτερης εμβέλειας και μαζικότητας π.χ. Παγκόσμια πρωταθλήματα, Παγκόσμια Κύπελλα, Διηπειρωτικούς.
Το επίπεδο των συμμετεχόντων στους παραπάνω αγώνες είναι κατά 70~80 % αν όχι και παραπάνω παρόμοιο μεταξύ τους και ο αριθμός των συμμετεχόντων ο ανώτερος επιτρεπτός. Οι επιτροπές των τασκ πολύ έμπειρες στο να εκμεταλλεύονται στο μέγιστο τις συνθήκες της κάθε ημέρας σε περιοχές που έχουν προσεκτικά επιλεγεί. Το πιο σημαντικό οι βαθμολογητές συνήθως οι ίδιοι πάντα, έχουν πολλά χρόνια εμπειρίας και μπορούν να χειριστούν το οτιδήποτε τους αφορά. Αυτοί είναι φυσικό να επιλέγουν τιμές παραμετροποίησης τέτοιες που θα δώσουν το δικαιότερο αποτέλεσμα και θα εφαρμόσουν τα προγράμματα βαθμολόγησης στο κορυφαίο επίπεδο.

Στα δικά μας τώρα.. Παρόμοιο επίπεδο ικανότητας υπάρχει στους 5~6 πρώτους του αγώνα και οι υπόλοιποι συμμετέχοντες είναι στο ίδιο επίπεδο μεταξύ τους αλλά μακριά από τους πρώτους.
Άρα το να πριμοδοτούμε με ελάχιστη απόσταση 7,5 χλμ ( για μερικούς είναι σαν τα μεγαλύτερα XC που έχουν κάνει), όπως προτείνει το πρόγραμμα για αγώνες άλλης κατηγορίας είναι μάλλον υπερβολή.
Αριθμός συμμετεχόντων τα αρκετά τελευταία χρόνια ελάχιστος και ας τους τσουβαλιάζουμε όλους μέσα στον αγώνα έχουν δεν έχουν τα προσόντα, ενάντια στους κανονισμούς, βάζοντας τους διοργανωτές να ρισκάρουν ... Άρα το να βάζουμε τιμές πάνω από 20 ~25% πιλότων στο γκολ είναι πολύ αισιόδοξο. Τυχαία τα παραδείγματα και οι τιμές που όμως επηρεάζουν αρκετά έως πολύ το τελικό αποτέλεσμα.

Επειδή με παραδείγματα τα πράγματα φαίνονται καλύτερα, αυτό σκοπεύω να κάνω με την πολυσυζητημένη παράμετρο FTV% που την χρησιμοποιούμε τελευταία αλλά δεν είμαι σίγουρος ότι ξέρουμε γιατί.
Θα βάλω εδώ τα αποτελέσματα του περυσινού Πρωταθλήματος 2020 στον Παλιό Αγ. Αθανάσιο χωρίς την FTV % παράμετρο πρώτα -όπως δηλαδή βγήκαν τα τελικά αποτελέσματα- και με FTV 20% και δείτε πως διαφοροποιούνται οι πρώτες θέσεις με 4 τασκ, ενώ οι υπόλοιποι παρακάτω μέχρι το τέλος δεν έχουν καμία αλλαγή.

Κανονικά αποτελέσματα
[ img ]

Με FTV20%
[ img ]



Όπως μπορείτε να διαπιστώσετε τα αποτελέσματα θα ήταν διαφορετικά ( και άδικα) και αυτό θα οφειλόταν στους λόγους που αναφέρω παραπάνω, δηλαδή επίπεδο ικανότητας με μεγάλη διαφορά μεταξύ της ομάδας των πρώτων με τους υπόλοιπους, μικρός αριθμός συμμετεχόντων και το βασικότερο όλων :
η παράμετρος FTV% με απλά λόγια, σχεδιάστηκε από τον αυστραλό αετατζή που την πρότεινε το 2007 και εφαρμόζεται από το 2011 ενσωματωμένη στο FS, για αγώνες με ομοιόμορφο επίπεδο όσο το δυνατόν πιλότων άρα για αγώνες κατηγορίας FAI 1 και Παγκόσμια Κύπελλα που αμέσως την υιοθέτησαν , πολυήμερους αγώνες και μάλιστα σε πάνω από 5 τασκ με την παραπάνω ποσόστωση για να δίνει δίκαια αποτελέσματα ή σε διακοπτόμενους και επαναλαμβανόμενους αγώνες που οι καλοί πιλότοι να μην έχουν μεγάλο ντισαβανταζ όταν χάνουν ή όταν δεν πάνε καλά σε κάποιο τασκ.
Φανταστείτε λοιπόν τι γίνεται και τι αδικία στα αποτελέσματα παράγει όταν την εφαρμόζουμε σε τασκ 2 ή 3 ημερών σε δικούς μας αγώνες με τα παραπάνω δεδομένα.
Έχουμε εκτός από το παραπάνω και άλλα παραδείγματα αλλά δεν χρειάζεται να κουράζω άλλο.

VENTUS ή Ανέστης Παλιάτσος-Λυζικός

ΥΓ. Φυσικά και υπάρχει λόγος που τα γράφω αυτά
ΥΓ1. Πάντα σε τέτοια ποστ βάζω και τον εαυτό μου μέσα για λόγους ευγένειας και μόνο
ΥΓ2. Σέβομαι όλες τις προσπάθειες των συμμετεχόντων γιαυτό και ασχολούμαι
ΥΓ3. Ζητήθηκε να χρησιμοποιηθεί η FTV% πέρυσι στο Πρωτάθλημα 2020 αλλά επέμενα ότι δεν πρέπει και είναι σωστό να μετράνε όλες οι μέρες για τους λόγους που αναφέρω παραπάνω. Χρησιμοποιήθηκε σε άλλους προηγούμενους αγώνες ...

VENTUS
DHV1-2
 
Δημοσ.: 38

Re: Πρόγραμμα βαθμολόγησης ή αυτός ο άγνωστος!

Δημοσίευσηαπό JOHNGEORGO » Δευτ Ιουν 21, 2021 1:02 pm

Ανέστη ευχαριστούμε για την ανάλυση.
Η άποψή μου ταυτίζεται με την δική σου, στο ότι η επιτροπή τασκ και αυτός που θα βάλει τις παραμέτρους θα πρέπει να είναι καλοί γνώστες του αντικειμένου. Διαφωνώ για τον παράγοντα ftv, που πιστεύω ότι πρέπει να τον έχουμε σε κάθε αγώνα και ας έχουν οι δικοί μας αγώνες όλες τις διαφορές που αναφέρεις, σε σχέση με τους αγώνες του εξωτερικού.
Το ftv το έβαλαν κυρίως για να βελτιώσουν τις επιδόσεις των αθλητών και κατ' επέκταση την εικόνα των αγώνων, δίνοντας κίνητρο στους αθλητές να ρισκάρουν, να πηγαίνουν πιο γρήγορα, να διαλέγουν κάποια ιδιαίτερη, διαφορετική και ίσως μοναχική διαδρομή, που αν δεν τους βγαίνει να μην καταστραφούν στον αγώνα και γενικά να υπάρχει πλουραλισμός και όχι μονοτονία και συντήρηση.
Γεωργοσόπουλος Γιάννης.

JOHNGEORGO
DHV1-2
 
Δημοσ.: 67

Re: Πρόγραμμα βαθμολόγησης ή αυτός ο άγνωστος!

Δημοσίευσηαπό frog » Τρί Ιουν 22, 2021 10:04 am

Καλημέρα

κι εγώ θα συμφωνήσω με όσα αναφέρει ο Ανέστης για την επιτροπή Τασκ και την παραμετροποίηση του προγράμματος βαθμολόγησης αλλά θα συμφωνήσω και με τον Γιάννη στην εφαρμογή του FTV που κατά την γνώμη μου πρέπει να υπάρχει. Ίσως για τα Ελληνικά δεδομένα να είναι κάποιες φορές άδικο για τους πιλότους που πετάνε πάντα συντηρητικά και σύμφωνα με τις δυνατότητες των πιλοτων που πετάνε στους αγώνες μας, αλλά αν ανέβει το επίπεδο τα αποτελέσματα θα γίνουν πιο αντικειμενικά. Το FTV δίνει την δυνατότητα σε κάποιον να ρισκάρει και να μην κάψει έναν ολόκληρο αγώνα με μια κακή μέρα το οποίο μπορεί να συμβεί στον καθένα.

Μην πετάς πιό γρήγορα από τον φύλακα άγγελο σου
frog
Competition
 
Δημοσ.: 354

Re: Πρόγραμμα βαθμολόγησης ή αυτός ο άγνωστος!

Δημοσίευσηαπό tsoukasvaggelis » Τρί Ιουν 22, 2021 12:38 pm

Μάλλον συμφωνώ με όλους σας, αφού όλοι μιλούν για το πιο δίκαιο αποτέλεσμα για τον αθλητή.

Φυσικά και είναι σωστό το FTV, αλλά σε ένα πρωτάθλημα το οποίο έχει ας πούμε 100 πιλότους από τους οποίους οι 20 παίζουν για βάθρο, και το οποίο κρίνεται σε 12 tasks από τις μικρές λεπτομέρειες, και όχι σε ένα πρωτάθλημα που 5 νοματαίοι προσπαθούν με 3 tasks να βγάλουν πρωταθλητή, με όλο το πρωτάθλημα τα έχει 2 CCC, 5 two-liners και πλήθος μη έμπειρων πιλότων με αποτέλεσμα να ξεχωρίζουν στην κατάταξη 4-5 άτομα.

Πιστεύω ότι το θέμα δεν είναι η σωστή βαθμολόγηση αλλά το σωστό πρωτάθλημα, με πλήθος συμμετοχών και πολλά tasks, ώστε να μην υπάρχει στατιστική αμφιβολία για το ποιος αξίζει ποια διάκριση.

Τέλος να μην ξεχνάμε ότι ένας αγώνας δεν μπορεί να χαρακτηρίσει τη συνολική ποιότητα και το επίπεδο ενός πιλότου, αλλά είναι το αποτέλεσμα ενός παιχνιδιού στο οποίο δεν διακρίνεται απαραίτητα ο καλύτερος, και δεν είναι ντροπή να χάσεις και να πέσεις στο ranking από μια λεπτομέρεια που σου ξέφυγε. Την τέχνη του να ξέρεις πότε να τρέξεις και πότε να περιμένεις δεν πρέπει να την υποτιμούμε στην ανεμοπορική ικανότητα. Φιλοσοφικά μιλώντας, αν παίζεις παιχνίδι που έχει ρίσκο και τύχη, δεν μπορείς να απαλλαγείς από την «κακή ζαριά».

Η γνώμη μου είναι ότι το αποτέλεσμα του αγώνα είναι μια διαδικασία στην οποία κρίνεσαι και για τα λάθη που έκανες και όχι μόνο για τα σωστά, και υπάρχει πάντα και ο παράγοντας τύχη. Όποιος κάνει τα λιγότερα λάθη και τα περισσότερα επιτεύγματα, τόσο καλύτερα θα πάει και στην κατάταξη, προσαρμόζοντας ανάλογα τη στρατηγική του, σε κάποιο task θα πιέσεις και σε κάποιο θα πας πιο συντηρητικά, για να το σιγουρέψεις. Το αντίστροφο σενάριο θα ίσχυε για έναν άλλο αθλητή, και ο γενικός κανόνας είναι:

«profitability is directly proportional to risk»

Τώρα, αν κάνεις 12 tasks για να βγει πρωταθλητής και ένα από αυτά έχει μια «κακιά στιγμή» το καταλαβαίνουμε όλοι καθώς αφαιρώντας το πριμοδοτείς κατά 8% τον αθλητή με βάση τις πιθανότητες, αλλά να κάνεις 4 tasks και να μετράς τα 3 βάζεις στατιστικά μεγάλη απόκλιση στο αποτέλεσμα, καθώς πριμοδοτείς τον αθλητή με contribution κατά +25%. Αυτή είναι μεγάλη απόκλιση σε ένα σπορ που οι 6 πρώτοι έχουν απόκλιση στη βαθμολογία κατά 19%, και εύκολα αφαιρώντας το 25% που δεν μας αρέσει ο 6ος βγαίνει πρώτος.

Άρα σωστό το FTV αλλά με σωστή εφαρμογή, αλλά και επιδίωξη να υπάρχει και μια κρίσιμη μάζα αξιόμαχων αθλητών για να έχουν νόημα όλα αυτά που συζητάμε.

tsoukasvaggelis
Competition
 
Δημοσ.: 457

Re: Πρόγραμμα βαθμολόγησης ή αυτός ο άγνωστος!

Δημοσίευσηαπό frog » Τρί Ιουν 22, 2021 2:09 pm

Νομίζω ότι όλοι συμφωνούμε ότι το 25% είναι υπερβολικό αλλά στα 5 ή 6 Τασκ να αφαιρείται ένα έιναι λογικό δηλαδή 20% ή 17% πχ
Η τραγική αλήθεια βέβαια είναι ότι το επίπεδο είναι πολύ χαμηλό και δεν ξέρω αν μπορεί να γίνει κάτι γι' αυτό τουλάχιστον εγώ δεν έχω κάποια φρέσκια ιδέα που θα μπορούσε να αλλάξει την κατάσταση.
Το μόνο που σκέφτομαι σε επίπεδο τοπικό Αερολέσχης να γίνονται κάποια "εύκολα' Τασκ από τους πιο έμπειρους πιλότους και να πετάνε οι νεότεροι πιλότοι με την ελπίδα να τους αρέσει η διαδικασία του αγώνα και να θέλουν να πάρουν μέρος σε αγώνες

Μην πετάς πιό γρήγορα από τον φύλακα άγγελο σου
frog
Competition
 
Δημοσ.: 354


Επιστροφή στην Αγώνες & Συναντήσεις

Μελη σε συνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση : Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης

cron