Ότι και να γίνει το θέμα είναι το εξής:
Μπράβο στην OZONE γιατί έκαναν ένα μεγάλο άλμα στο μέλλον.
Κάθε 4 περίπου χρόνια βγαίνει μια καινοτομία και το υπέροχο άθλημα μας γίνεται ακόμα πιο ενδιαφέρον.
Αεροδυναμικώς το μεγάλο μας πρόβλημα είναι η οπισθέλκουσα (σε όλες της τις μορφές).Από 10ετίας έλεγα ότι οι καινοτομίες όπως η μεταφορά των ανοιγμάτων των κυψελών από κάτω αντί για εμπρός ή η αύξηση της εσωτερικής δομής και ενισχυτικής δυκτίωσης, ή η διασπορά των σημείων πρόσδεσης των σχοινιών στη πτέρυγα και κάποια άλλα άλματα εμπρός, συνεχώς λιγοστεύουν γιατί δεν μπορείς να ξεπεράσεις ούτε πάνω ούτε κάτω κάποια όρια που έχουν να κάνουν με τη γωνία προσβολής, το διάταμα ( aspect), την απόσταση του πιλότου από την πτέρυγα και μερικά άλλα.
Όμως στην οπισθέλκουσα, όλα είναι ανοιχτά. Όσο πιο τέλεια ραμμένο, μακρύ (όσο επιτρέπεται),τσιταρισμένο, λείο και άψογα τριμμαρισμένο χείλος προσβολής διαθέτεις, είσαι μπροστά.
Όσο πιο λιγότερο τσκίζει το χείλος εκφυγής κατά το φρενάρισμα, είσαι μπροστά .Οι εταιρίες με δυνατό τμήμα εξέλιξης και έρευνας έχουν περάσει άπειρες ώρες μελετώντας το «κλουβί»( τη γαλλική πατέντα χωρίς φρένα στο αλεξίπτωτο) για το λόγο αυτό.
Όσο μικρότερη μετωπική επιφάνεια σχοινιών έχεις χωρίς προβλήματα αστάθειας ή γραβάτας είσαι μπροστά.
Έχουμε να δούμε ακόμα πολλά….Και για να κάνω μια πρόβλεψη…….
….νομίζω ότι θα δούμε σύντομα νέα υφάσματα με απίστευτα τεχνικά χαρακτηριστικά (για μικρότερη οπισθέλκουσα «τριβής») και ίσως….μονοκόμματη επάνω επιφάνεια (για μικρότερη οπισθέλκουσα «μορφής»).
O συνδυασμός δε και των δύο με παράλληλη αλλαγή στη φιλοσοφία σχεδιασμού των ακροπτέρυγων θα μειώσει περεταίρω και την «επαγωγική» οπισθέλκουσα και πάει λέγοντας…….
Τα καλύτερα έρχονται…
Καλές πτήσεις και καλά Χριστούγεννα