Από το 2011 διαβάζοντας στο διαδίκτυο για τη εισαγωγή στο αλεξίπτωτο πλαγιάς όλων αυτών των νέων τεχνολογιών όπως μπανέλες στο χείλος προσβολής, μίνι ρίμπς στο χείλος εκφυγής, τρείς ιμάντες αντί για τέσσερις, χρήση αγωνιστικών σχοινιών (αραμίνες) για μείωση της οπισθέλκουσας σκέφτηκα ότι τα αλεξίπτωτα έχουν αλλάξει κατά πολύ και ίσως θα έπρεπε να αλλάξω και εγώ και να ακολουθήσω τις εξελίξεις. Όλοι οι κατασκευαστές υπόσχονταν επιδόσεις ίσες με αλεξίπτωτα μεγαλύτερης κατηγορίας πράγμα που ακούγονταν από μόνο του πάρα πολύ δελεαστικό.
Μετά από τα τέστ του οργανισμού DHV σε μεγάλο αριθμό αλεξιπτώτων της κατηγορίας ΕΝ-Β, το τέστ του Γερμανικού περιοδικού Thermik καθώς και τα τέστ του Ziad ενός πιλότου από το Λίβανο που ασχολείται μόνο με δοκιμές και σύγκριση αλεξιπτώτων αποφάσισα να προχωρήσω στην αγορά του MACPARA EDEN 5. Η συγκεκριμένη πτέρυγα όχι μόνο είχε ενθουσιάσει πολλούς test pilots για τις επιδόσεις και την ασφάλεια της αλλά διέθετε και κάποια χαρακτηριστικά πολύ ενδιαφέροντα για εμένα όπως:
1.Κανονικό σετ αρτανών και όχι αραμίνες τις οποίες βρίσκω πόλυ δύσχρηστες στις συνήθως ακάθαρτες Ελληνικές απογειώσεις
2.Χρησιμοποίηση υλικών κατασκευής της πτέρυγας από την εταιρία porcher sport και ειδικά του υφάσματος skytex από τα οποία είμαι απόλυτα ικανοποιημένος καθόσον χρησιμοποιούνταν και στο προηγούμενο αλεξίπτωτο και μετά από 4 σαιζόν τα επίπεδα ποροσιμότητας ήταν σε άριστα επίπεδα.
3.After sales service. Η υποστήριξη και οι υπηρεσίες που μπορεί να παρέχει ο αντιπρόσωπος της εταιρίας είναι από τις πιο ολοκληρωμένες που μπορείτε να βρείτε στην Ελλάδα. Ο Ιωακείμ Σκόνδρας που είναι ο αντιπρόσωπος όσες φορές και αν τον χρειάστηκα (που δεν ήταν και λίγες), από το πιο μικρό πράγμα (αρτάνη στάμπιλο) μέχρι επισκευή σκισίματος στο πάνω μέρος της πτέρυγας, ήταν πάντα πρόθυμος και διαθέσιμος να με εξυπηρετήσει ακόμα και χωρίς αντίτιμο. Όταν χρειάστηκα αντικατάσταση κάποιας αρτάνης την έραβε επιτόπου και την επόμενη μέρα μου την έστελνε με το ταχυδρομείο.
4.Το σχέδιο που επέλεξα είναι κατά την άποψή μου από τα ομορφότερα που υπάρχουν και είναι εύκολα διακριτό στον αέρα.
Τελειώνοντας η σαιζόν και έχοντας καταγράψει περίπου 50 ώρες με το νέο μου αλεξίπτωτο πρέπει να πω ότι μέχρι σήμερα δεν έχω φάει ούτε ένα ασύμμετρο ή οποιοδήποτε κλείσιμο.
Τι μου άρεσε περισσότερο:
1. Επιδόσεις τουλάχιστον 30% πιο βελτιωμένες σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο
Τεράστια αντοχή στα κλεισίματα και στο σπίν. Για να φάς κλείσιμο πρέπει να το αφήσεις τελείως να πετάει μόνο του.
2. Ο βαθμός ανόδου στα θερμικά. Κυκλώνοντας χρειάζεται να χρησιμοποιείς μαζί και το εξωτερικό φρένο ώστε να επιτυγχάνεις επίπεδες στροφές και να κυκλώνεις αποδοτικά.
3. Η πτήση ‘’ράουλο με ράουλο’’ σε συνδυασμό με C ιμάντες.
4. Η πάρα πολύ γρήγορη και ακριβής στροφή του.
5. Η ευκολία με την οποία απογειώνεται. Έρχεται πάνω με πολύ ελαφρύ τράβηγμα Α και Α1 χωρίς να σε προσπερνά και στέκεται και σε περιμένει να του δώσεις την απαιτούμενη ταχύτητα για να ξεκολλήσεις.
6. Οι μπανέλες του χείλους προσβολής δεν έχουν μεγάλο μήκος με αποτέλεσμα να είναι δυνατό το δίπλωμα του αλεξιπτώτου σε 4 μέρη ώστε να χωράει ακόμη και σε μικρότερους σάκους.
7. Το έξυπνο σύστημα στα ακροπτερύγια που όταν κάνεις αυτιά ανοίγει το ακροπτερύγιο μόνο του και φεύγουν οι ακαθαρσίες που εγκλωβίζονται μέσα στις ακριανές κυψέλλες (χόρτα, πετραδάκια κλπ)
Τι δεν μου άρεσε:
1. Οι πολύ λεπτοί ιμάντες που ακόμα και τώρα δεν μου πολυαρέσουν
2. Στους C ιμάντες δεν έχει κάποιο είδος χειρολαβών και δεν έχεις από πού να πιαστείς.
Ίσως δεν είναι σχεδιασμένο για πιλοτάρισμα με C ιμάντες.
3. Τα πολύ μακριά φρένα. Στον αέρα δεν το καταλαβαίνεις σχεδόν καθόλου αλλά στην απογείωση και προσγείωση γίνεται εμφανές χωρίς όμως να είναι ενοχλητικό. Στην προσγείωση ένα λούπ στα φρένα είναι σχεδόν απαραίτητο ειδικά αν πετάς στο πάνω όριο.
4. Δεν συμπεριλαμβανόταν με το αλεξίπτωτο ο σάκος κονσερτίνα, αξεσουάρ που θεωρώ απαραίτητο για τα καινούρια αλεξίπτωτα.
5. Θα ήθελα να έχει λίγο μεγαλύτερη τελική ταχύτητα, αλλά αν είχε ίσως να μην ήταν ΕΝ-Β
Συμπερασματικά:
Το EDEN 5 της MACPARA είναι πολύ ασφαλές, συγχωρεί τα λάθη και κατά τη γνώμη μου είναι κατάλληλο ακόμη και για αρχάριο αρκεί στην αρχή να το πετάει συντηρητικά και να μην ενθουσιάζεται. Πιστεύω ότι ξεδιπλώνει τα χαρακτηριστικά του πετώντας το στο πάνω όριο ή ακόμη και μέχρι 5 κιλά υπέρβαρο και σε συνδυασμό με αγωνιστικό κάθισμα (κουκούλι). Όποιος Σκέφτεται να προβεί σε αγορά πτέρυγας ΕΝ-Β θα πρέπει να το έχει υπόψη του καθόσον πιστεύω ότι είναι από τα κορυφαία μοντέλα στην κατηγορία του. Είναι ιδανικό για πτήσεις XC με φοβερό λόγο ολίσθησης για την κατηγορία του.
Σε μένα το EDEN 5 χάρισε απίστευτες στιγμές, διπλασίασε τα προσωπικά μου ρεκόρ και για το έτος 2013 με έχει φτάσει στην 8η θέση του Leonardo XC league. Τι άλλο να ζητήσει κανείς περισσότερο?
http://www.sky.gr/leonardo/league/GR/$c ... l,club:all