το έγραψα πριν το post του Βαγγέλη, αλλά αυτό μάλλον το "ενισχύει"...
Να σταματήσουν να "τσακιώνται" ανελέητα (και ανεξέλεγκτα...) , λέω εγώ, γιατί στη δικαιολογία της τεχνολογικής εξέλιξης του parapente ντε και καλά από τη μιά και στην "τυφλαμάρα" του να "βγω πρώτος" από την άλλη, γυρίζουν το άθλημα πολύ πίσω φοβίζοντας τον κόσμο και ρίχνοντας την ψυχολογία όλων... Όταν οι καλύτεροι αθλητές του κόσμου, πέφτουν σα τις μύγες, τι να σκεφτώ εγώ ο χομπίστας ή κάποιος που σκέφτεται να ασχοληθεί με το parapente? Θα πιστέψει το :"είναι ασφαλές άθλημα αν εκτιμάς σωστά τις συνθήκες για το επίπεδο εμπειρίας σου..."?
Γιατί αυτοί δεν είχαν το "επίπεδο εμπειρίας"? Ή δώθηκε άκυρο από τον διοργανωτή λόγω επικίνδυνων συνθηκών?
Το να ανοίξουν 9 εφεδρικά (αναλογία σχεδόν 1 στους 12), σημαίνει πολύ απλά ότι ξεπεράστηκαν κατά πολύ, κάποια όρια : είτε συνθηκών, είτε ικανότητας χειρισμών πτητικών συσκευών (ή για να το θέσω ανάποδα : πτητικές συσκευές που ξεπερνούν τα όρια ασφαλούς χειρισμού τους από τον πιλότο). Επομένως, ή δεν έπρεπε να πετάνε λόγω συνθηκών, ή δεν έπρεπε να πετάνε κάποια πανιά ή και τα δύο... Και αν ισχύει και πιστεύει αυτό που γράφει ο Mad Syndergaard στο βιβλίο του "Flying Rags for Glory", ότι δηλαδή "αν δεν είσαι πρόθυμος να δεχτείς τον εγγενή κίνδυνο που υπάρχει πετώντας με parapente σε αγώνες, τότε κάνε τη χάρη στους άλλους πιλότους και τους διοργανωτές και μη συμμετέχεις...", γιατί σηκώνεται και φεύγει από τον αγώνα..? Κάτσε εκεί κυριέ μου, να υποστηρίξεις την άποψή σου... Αλλά βέβαια, με 2 νεκρούς κορυφαίους πιλότους και 9 εφεδρικά, με τι ψυχολογία να απογειωθείς την άλλη μέρα ?... Τι έφτεξε όμως και έφτασες να μην έχεις την ψυχολογία να απογειωθείς...?
Και να θέσω και ένα άλλο θέμα : Αν σε ρώταγε κάποιος : "Το θεωρείς ασφαλές εγχείρημα να πετάξεις xc στην Ισπανία κατακαλόκαιρο, 154 Km σε ευθεία, με πρωτότυπο πανί, στον ελάχιστο δυνατό χρόνο (μέγιστη δυνατή για τις συνθήκες χρήση επιτάχυνσης?)" Ή με άλλα λόγια : Είναι ασφαλές 4 ώρες πτήση (συγκέντρωση, νοητική κόπωση), κατακαλόκαιρο (αφυδάτωση, δυνατές συνθήκες), με πανιά που θέλουν την συνεχή εγρήγορσή σου αδιάλειπτα, υπό συνθήκες stress αγώνα και με κάλυψη τόσο μεγάλης γεωγραφικής έκτασης που σίγουρα θα έχουν μεταβαλλόμενες συνθήκες?
Τότε ας κάνουν και τα superbikes 4 ώρες αγώνα (ή τη Formula 1), με νικητή αυτόν που θα παραμείνει στην πίστα στον τερματισμό... Καλά τι νόμισε ο διοργανωτής, ότι κάνει αγώνα endurance ή ταχύτητας?...
Τέλος ένα ρητορικό φιλοσοφικό ερώτημα : Αυτοί που "φύγανε" πια, για ποιό λόγο "φύγανε"? α. Για την εξέλιξη του παραπέντε? β. για το αθλητικό ιδεώδες? γ. για το ιδεώδες του Ίκαρου? δ. για τη δόξα? ε. από βλακεία? στ. από άγνοια? Ή με άλλα λόγια : μήπως πρέπει να επανεξετάσουμε τους λόγους για τους οποίους πετάμε?...
Άντε μην τα πάρω στο κρανίο και το γυρίσω αποκλειστικά στο τάβλι και την μπύρα...