Σίγουρα στον Σταυρό μεσημέρι τα πράγματα είναι διαφορετικά αλλά απόγευμα στον Κιθαιρώνα το Factor 2 έχει σοβαρό πρόβλημα στο πράσινο χρώμα και δεν γράφει καλά στις φωτογραφίες και στα βίντεο. Αυτό κάνει το αλεξίπτωτο πολύ επικίνδυνο μιας και αναγκαστικά ο πιλότος του άλλου αλεξιπτώτου πλησιάζει πολύ για να πάρει καλά πλάνα και μια μέρα θα έχουμε ατύχημα.
Οι αγοραστές πρέπει να σκεφτούν πολύ σοβαρά το χρώμα που θα επιλέξουν αλλά (ας με διορθώσει ο έμπειρος Αντρέας στην ανάλυση χρωμάτων/επικινδυνότατας αν κάνω λάθος) το κόκκινο τρώει πιο πολλά κλεισίματα και γράφει καλύτερα στον φακό απόγευμα, ενώ το πράσινο δεν κλείνει έυκολα αλλά απόγευμα κινδυνέυεις να φας τον καμεραμαν στη μούρη.
Ο κάθε πιλότος πρέπει να επιλέξει πολύ προσεκτικά το χρώμα ανάλογα με τις ανάγκες και τους φόβους του.
Μετά από τα σημαντικά θέματα ασφαλείας έτσι για πλάκα θεωρώ ότι όλα τα νέα δυάρια είναι εκπλητικά απλεξίπτωτα (Advance, Nova, Aircross, Nivium, UP, Ozone, Gradient, Mac Para) και το πρόβλημα δεν είναι το αλεξίπτωτο αλλά ο πιλότος. Ο πιλότος μπορεί να κάνει την μεγάλη μαλακία και να το πάρει χωρίς να είναι έτοιμος και να του χαλάσει όλη την πρόοδο, όπως εγώ πρώτος έχω πάθει στο παρελθόν, ή να το πάρει τη σωστή στιγμή και να του φτιάξει τις πτήσεις, την αίσθηση και πάνω από όλα το χαμόγελο.
Με τη μικρή μου εμπειρία και απευθύνομαι στους 5-6 φίλους που σκέφτονται να ανέβουν κάποιοι από άσο ή αργό ασόδυο με λιγότερο από 150 ώρες το πιο επικίνδυνο για το νέο σου δυάρι είναι να το σπινάρεις. Αν το φάει το γερό κλείσιμο και αντιδράσεις σωστά με σώμα και λίγο φρένο πιστεύω όλα τα νέα δυάρια θα είναι αρνάκια. Καλά σχεδόν αρνάκια. Αν κάνεις το λάθος και κατεβάσεις απότομα τα φρένα σπίναρε μάλλον βίαια.
Το δεύτερο πιο επικίνδυνο αλλά μάλλον πιο σημαντικό είναι ότι θέλουν κράτημα. Τι κράτημα δεν ξέρω αλλά αν σας δημιουργεί απορία τι κράτημα θέλουν μάλλον καλύτερα πρώτα να βαρεθείτε πρώτα στη ζωή σας στο ασόδυο μιας και το κράτημα θα σας γίνει έμφυτο και κάτι το πολύ απλό. Αν δεν μπορείτε να φανταστείτε τι απαιτήσεις σε κράτημα θα είναι αυτές μάλλον καλύτερα να μην το μάθετε, όχι ότι θα πάθετε τίποτα, αλλά μια πολυ καλή μέρα με λογική ποσότητα ξύλου οι υπόλοιποι θα περιπετούν χαρούμενοι και εσείς θα πετάτε αγχωμένοι ή θα τους κοιτάτε από το έδαφος. Και αν πετάτε αγχωμένοι και έρθει το κλείσιμο εκεί μπορεί να γίνει το λάθος με το φρένο πιο κάτω από όσο θα σπινάρει.
Ποιο από τα νέα δυάρια? Μάλλον αυτό που σου ταιριάζει καλύτερα στην αίσθηση αλλά και για τα advance, ozone. nova έχω νιώσει και για το niviuk, gradient, aircorss,macpara έχω διαβάσει ότι με ένα test flight έχεις το εξής πρόβλημα. Τα νέα αυτά πανιά έχουν τόσα μυστικά και τόσα κόλπα που αυτά που σε ξένισαν στην πρώτη σου πτήση και μπορεί να σε έκαναν να μην το πάρεις, είναι ακριβώς αυτά που θα σε κάνουν να το αγαπήσεις κάποια στιγμή. Θέλουν ώρες για να "κουμπώσεις" πάνω του και θεωρώ πως όλοι οι σχεδιαστές έχουν φτιάξει ιδανικά πανιά για ένα εύρος πιλότων που θέλουν 5 λεπτά - 50 ώρες για το "κούμπωμα". Μη βιαστείτε να τα αποπορίψετε στο test flight κουνάει/δε κουνάει/κοντά φρένα/μακριά φρένα/ απότομη στροφή/ανοιχτή στροφή κλπ. Μετά από 10 ώρες είναι πολύ πιθανό να αγαπήσετε αυτό το χαρακτηριστικό που σας ξένισε.
Μάλλον η γνώμη ενός έμπειρου πιλότου είναι το ίδιο και ίσως πιο χρήσιμη από ένα test flight. Στα 10 test flights αλλάζει το θέμα.
Τέλος μάλλον φταίει το πράσινο αλλά σε λόγο με όσα έχω πετάξει όλα πάνω κάτω τα ίδια είναι. Πιο πολύ ρόλο παίζει το κουκούλι και αν θα χειριστείς σωστά εσύ τον αέρα με ιδανική χρήση της επιτάχυνσης και των φρένων παρά το ότι στα 2 λεπτά glide με 50-80% επιτάχυνση κάποιο βγαίνει 10 μέτρα πιο ψηλά. Με απλές πράξεις αυτό είναι 0.1 σε λόγο και εκεί πιστεύω είναι οι διαφορές τους. Ο καλός πιλότος με καλή γραμή και καλή επιτάχυνση θα τα κερδίσει αυτά τα 10 μέτρα και όχι το πανί. Με μεσαίο ασόδυο έβγαινα τουλάχιστον 50 μέτρα κάτω σε τέτοια glide. Πολύ μεγαλύτερη διαφορά από το 0.1 κάνει το πόσο άνετος είσαι στο πανί και πόσο άτσαλα θα αφήσεις ή θα πατήσεις την επιτάχυνση ή θα τραβήξεις τα φρένα εκεί που θα κουνάει.
Tέλος μια συμβουλή σε κάτι που έχει χαλάσει προσωπικά. Αν μπορείτε να το παραγγείλετε με "κανονικά" σκοινάκια σκεφτείτε το αν δεν σας ενδιαφέρουν οι αγώνες. Επειδή δεν απογειωνομαστε από το Annecy προσωπικά αν είχα την επιλογή στο sigma θα το παράγγελνα με χοντρά σκοινιά μιας και τα λεπτά προτιμούν την εμπλοκή πολύ συχνά.
Και βέβαια προσοχή στο πράσινο
[ img ][ img ][ img ][ img ][ img ]