Ημερομηνία Σάβ Μάιος 03, 2025 5:33 pm
Text Size
Αρχική Κοινότητας Γενική Συζήτηση Συζητήσεις

Συζητήσεις

το 'Best glide' του 'φτωχού'

Θέματα γενικού ενδιαφέροντος που αφορούν τον χώρο του αλεξιπτώτου πλαγιάς.

Συντονιστής: Moderators

το 'Best glide' του 'φτωχού'

Δημοσίευσηαπό andread » Πέμ Μάιος 03, 2012 11:28 am

Πετάω ακόμη με το πιστό μου Supair top μοντέλο 99 το οποίο δεν είναι αυτό που θα λέγαμε 'αεροδυναμικό' Όπως δεν είναι αεροδυναμικά και τα περισσότερα ανοιχτά καθισματα. Υπάρχουν και ανοιχτά καθίσματα που είναι περισσότερο αεροδυναμικά, το παρακάτω κόλπο αποδίδει καλύτερα όσο χειρότερο είναι το κάθισμα.

Να λοιπόν μια απλή συμβουλή για εμάς τους 'φτωχούς' όταν πρέπει να αυξήσουμε το glide μας - δεδομένου οτι δεν θα πατήσουμε επιτάχυνση

ΜΗΝ πατάς το foot rest, δεν είναι κάποιου είδους γκάζι, όσο και να τεντωθείς ΔΕΝ θα πάει πιο γρήγορα ή καλύτερα το αλεξίπτωτο
Αντιθέτως:

μαζεύεις τα πόδια κολλητά στο κάθισμα οριζοντιώνεσαι , τα γόνατα λίγο πιο ψηλά το κεφάλι στο ύψους των γονάτων, τα χέρια από την μέσα μεριά των ιμάντων με την ελάχιστη πίεση στα φρένα. Αυτό το απλό κόλπο μειώνει την κατακόρυφη ταχύτητα αισθητά - μπορείς να το διαπιστώσεις στο βαριο σου σε ήρεμες συνθήκες.

εχω δει 0.2 μ/δευτ το οποίο είναι απίστευτα πολύ, ισοδυναμεί με 1,2 μονάδες στο glide ή πχ ~20 μέτρα πιο ψηλός στο 1 χιλ glide

andread
Διαχειριστής||Διαχειρίστρια
 
Δημοσ.: 725

Re: το 'Best glide' του 'φτωχού'

Δημοσίευσηαπό georgex » Πέμ Μάιος 03, 2012 11:52 am

Με την FreeX του 99, και επειδή συνήθως δεν έχω τα πόδια στο foot rest:

Νομίζω οτι τεντώνοντάς τα πόδια με τις μύτες μπροστά, βελτιώνεται λίγο η ταχύτητα και τo glide. Ίσως επειδή κάνοντας αυτό ταυτόχρονα οριζοντιώνομαι.

georgex
Competition
 
Δημοσ.: 620

Re: το 'Best glide' του 'φτωχού'

Δημοσίευσηαπό paramick » Πέμ Μάιος 03, 2012 11:58 am

Αμα έχεις συνηθίσει να στρίβεις με το footrest,είναι λίγο δύσκολο να αλλάξεις.
Αλλά θα το δοκιμάσω.
Οχι οτι είμαι φτωχός αλλα....

paramick
Competition
 
Δημοσ.: 1063

Re: το 'Best glide' του 'φτωχού'

Δημοσίευσηαπό badder » Πέμ Μάιος 03, 2012 12:23 pm

Όσο καλύτερη αεροδυναμική θέση έχεις τόσο πιο μπροστά βρίσκεσαι σε σχέση με το αλεξίπτωτο. Αυτό σημαίνει ότι η γωνία προσβολής μικραίνει. Θεωρητικά λοιπόν χάνεις λίγο σε ταχύτητα αλλά κερδίζεις σε λόγο. Αυτό γενικά ισχύει για τα κουκούλια και έχω παρατηρήσει ότι όταν κατεβάζω τα πόδια (για να ξεμουδιάσω π.χ.) τότε έχω μικρή αύξηση της ταχύτητας αλλά κατεβαίνω πιο γρήγορα.

Υποθέτω ότι αντίστοιχα δουλεύει και στα ανοιχτά καθίσματα απλά εκεί οι αεροδυναμικές διαφορές πρέπει να είναι μικρότερες. Όταν παλιότερα είχα αλλάξει από ένα Success2 σε Genie3 (την ίδια που έχει ο paramick) μου έκανε εντύπωση η διαφορά στο glide λόγω θέσης, σχήματος και footrest. Όπως εντύπωση μου κάνει τώρα η διαφορά σε glide από Impress2 σε Impress3 που αρχικά δεν περίμενα ιδιαίτερες διαφορές σε αυτό το τομέα.

Η απλούστερη λύση είναι η σωστή.
badder
Διαχειριστής||Διαχειρίστρια
 
Δημοσ.: 2712

Re: το 'Best glide' του 'φτωχού'

Δημοσίευσηαπό andread » Πέμ Μάιος 03, 2012 12:41 pm

Νια διευκρινίσω οτι αυτά τα έλεγε ο Patrick Berod όταν είχαν αρχίσει να εμφανίζονται τα κουκούλια, αυτός επέμενε να πετάει με ανοιχτό κάθισμα και να τους ρίχνει στα αυτιά.

Απο τότε βέβαια τα κουκούλια έχουν εξελιχθεί παρα πολύ και δεν γίνεται λόγος για σύγκριση αλλά η συμβουλή του είναι πάντα επίκαιρη.

Μπορεί ο οποίοςδήποτε να το δοκιμάσει και να δει την μείωση στον ρυθμό καθόδου στο βάριο και αντίστοιχη - αμελητέα - μείωση στην ταχύτητα όπως σωστά εξήγησε ο Γιάννης

andread
Διαχειριστής||Διαχειρίστρια
 
Δημοσ.: 725

Re: το 'Best glide' του 'φτωχού'

Δημοσίευσηαπό andread » Πέμ Μάιος 03, 2012 12:49 pm

georgex έγραψε:Με την FreeX του 99, και επειδή συνήθως δεν έχω τα πόδια στο foot rest:

Νομίζω οτι τεντώνοντάς τα πόδια με τις μύτες μπροστά, βελτιώνεται λίγο η ταχύτητα και τo glide. Ίσως επειδή κάνοντας αυτό ταυτόχρονα οριζοντιώνομαι.


Θα έλεγα οτι αύξηση της ταχύτητας στο συγκεκριμένο σενάριο σημαίνει ότι προήλθε από αύξηση του drag - βλεπε badder- και άρα πρέπει να περιμένουμε μειωση του glide.

Αντίθετα με οτι μας έρχεται φυσιολογικά στο μυαλό, μικρή μείωση της οριζοντιας ταχύτητας -και αντίστοιχη μειωση του ρυθμού καθόδου- συνεπάγεται αύξηση του glide.

andread
Διαχειριστής||Διαχειρίστρια
 
Δημοσ.: 725

Re: το 'Best glide' του 'φτωχού'

Δημοσίευσηαπό georgex » Πέμ Μάιος 03, 2012 1:25 pm

Σωστά τα είπατε και απορώ πως το ξέχασα αυτό για την αλλαγή στην γωνία προσβολής, την στιγμή που με απασχολεί αν καινούργιο αλεξίπτωτο που σκέφτομαι να πάρω είναι "συμβατό" με το κάθισμά μου...

Ειπώθηκε από φίλο πιλότο οτι ένα νέο αλεξίπτωτο είναι "τριμαρισμένο" για ζώνες με κουκούλι, και θα το αισθάνομαι συνέχεια μπροστά.

Πριν λίγο ρώτησα με e-mail συγκεκριμένη εταιρία για συγκεκριμένο αλεξίπτωτο και περιμένω απάντηση.

Αν έχετε άποψη/εμπειρίες για το θέμα παρακαλώ να τις ανεφέρετε, θα ενημερώσω και εγώ για την απάντηση που θα πάρω.

georgex
Competition
 
Δημοσ.: 620

Re: το 'Best glide' του 'φτωχού'

Δημοσίευσηαπό paramick » Πέμ Μάιος 03, 2012 2:06 pm

georgex έγραψε:Σωστά τα είπατε και απορώ πως το ξέχασα αυτό για την αλλαγή στην γωνία προσβολής, την στιγμή που με απασχολεί αν καινούργιο αλεξίπτωτο που σκέφτομαι να πάρω είναι "συμβατό" με το κάθισμά μου...

Ειπώθηκε από φίλο πιλότο οτι ένα νέο αλεξίπτωτο είναι "τριμαρισμένο" για ζώνες με κουκούλι, και θα το αισθάνομαι συνέχεια μπροστά.

Πριν λίγο ρώτησα με e-mail συγκεκριμένη εταιρία για συγκεκριμένο αλεξίπτωτο και περιμένω απάντηση.

Αν έχετε άποψη/εμπειρίες για το θέμα παρακαλώ να τις ανεφέρετε, θα ενημερώσω και εγώ για την απάντηση που θα πάρω.



Με το συνέχεια μπροστά που ανέφερες Γιώργο έχω μια ψιλοαντίρρηση.
Πιστεύω οτι μόνο σε μεταβολές της κινητικής ενέργειας του πακέτου πιλότος -κάθισμα,και για περιορισμένο χρόνο ,ίσως να προηγείται λίγο το πανί.
Οταν ξαναισορροπήσει το σύστημα το καθένα ξαναβρίσκει την θέση του.(ευσταθής ισορροπία,κέντρο βάρους μακρία και έξω απ τον κύρια μάζα)
Πιθανότατα, επειδή σε αυτά τα μικροδιαστήματα αυτοδιόρθωσης,το πανί θα πετάει με μικρότερη γωνία προσβολής απ ότι έχει σχεδιαστεί,ίσως (λέω ίσως) να χορτάσεις μπροστινά πετώντας το με το παλιό σου κάθισμα.
Γνώμες?

paramick
Competition
 
Δημοσ.: 1063

Re: το 'Best glide' του 'φτωχού'

Δημοσίευσηαπό badder » Πέμ Μάιος 03, 2012 2:41 pm

Σίγουρα σε συγκεκριμένες στιγμές η διαφορά θα είναι μεγαλύτερη (πχ στην είσοδο στο θερμικό) αλλά η γενικότερη αεροδυναμική αντίσταση είναι σταθερή και διαφορετική από κάθισμα σε κάθισμα.

Αν λοιπόν έχουμε ίδια ταχύτητα ως προς τον αέρα (πχ 37 χλμ/ώρα) το αλεξίπτωτο έχει σταθερή αεροδυναμική αντίσταση, αυτό όμως που αλλάζει είναι η αεροδυναμική αντίσταση του καθίσματος. Ένα κουκούλι θα έχει καλύτερη αεροδυναμική και θα δημιουργεί λιγότερη οπισθέλκουσα σε σχέση με ένα ανοιχτό κάθισμα. Το ίδιο συμβαίνει και μεταξύ ανοιχτών καθισμάτων που άλλα έχουν πιο αεροδυναμική θέση με footrest και άλλα είναι εντελώς καθιστά.

Δεδομένης λοιπόν της διαφορετικής αεροδυναμικής που έχουν τα διάφορα καθίσματα και της διαφορετικής οπισθέλκουσας που παράγουν, νομίζω ότι είναι λογικό να επηρεάζουν διαφορετικά την θέση μας σε σχέση με το αλεξίπτωτο.

Έχω την υποψία ότι η γωνία προσβολής επηρεάζεται παθητικά. Στην ουσία είναι η γωνία προσβολής και συνολικά η γωνία πτήσης. Μια θεωρία λέω... βασιζόμενος στην πρακτική χρήση διαφόρων καθισμάτων (6) μέχρι τώρα. (4 ανοιχτά, τα 2 με footrest και 2 καθίσματα με κουκούλι).

Οι διαφορές νομίζω ότι δεν είναι σημαντικές για να δημιουργούν θέματα ασφάλειας (προς georgex) αλλά μάλλον επηρεάζουν τις επιδόσεις λίγο. Κερδίζεις λόγο, χάνεις ταχύτητα ή αντίστροφα.

Σημαντική διαφορά κάνουν και τα νέα αλεξίπτωτα τα οποία με την χρήση λιγότερων και λεπτότερων αρντανών παράγουν ακόμα λιγότερη οπισθέλκουσα και με τις μπανέλες στο χείλος προσβολής έχουν μια τάση να θέλουν να κινηθούν γρήγορα (όχι μόνο στην απογείωση). Ακόμα και κατά την είσοδο στο θερμικό έχω παρατηρήσει ότι πλεον το αλεξίπτωτο δεν σουζάρει όπως παλιά που άφηνα εντελώς τα φρένα για να αποκτήσει και πάλι ταχύτητα. Αντιθέτως, συνήθως μέχρι και θερμικά +3, +4 έχει την τάση να μπαίνει με φόρα και να θέλει να φύγει μπροστά, και να χρειάζεται λίγο φρενάρισμα.

Η απλούστερη λύση είναι η σωστή.
badder
Διαχειριστής||Διαχειρίστρια
 
Δημοσ.: 2712

Re: το 'Best glide' του 'φτωχού'

Δημοσίευσηαπό georgex » Παρ Μάιος 04, 2012 11:22 am

H απάντηση που πήρα ήταν οτι πράγματι το συγκεκριμένο αλεξίπτωτο έχει τριμαριστεί για ζώνη με κουκούλι, αλλά και οτι δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα στην πτήση του με ζώνη χωρίς κουκούλι.

Σαν γενική παρατήρηση αναφέρει οτι με ζώνες με κουκούλι έχουμε καλύτερο λόγο.

georgex
Competition
 
Δημοσ.: 620

Re: το 'Best glide' του 'φτωχού'

Δημοσίευσηαπό loxagos » Παρ Μάιος 04, 2012 1:53 pm

Φωτο από την πρωτομαγιάτικη πτήση του Γιώργου
Συνθήκες, σταθερό αεράκι 15 χλμ
Αλεξίπτωτο sigma 7
και ζώνη η …ζώνη του Γιώργου :roll:

Πιστεύω ότι με ένα αλεξίπτωτο της επόμενης γενιάς (sigma8) θα είναι ακόμα πιο έντονο το φαινόμενο να «φεύγει μπροστά» το πανί σε σχέση με τον μη κουκουλάτο πιλότο

ΥΓ
Ναι είμαι ο φίλος που υποστηρίζει ότι το τριμάρισμα των δυαριών γίνετε με ζώνες που έχουν κουκούλι :mrgreen:

Δέν έχετε τα κατάλληλα δικαιώματα να δείτε τα αρχεία σε αυτή τη δημοσίευση.
:shock: dimitrios@rt
Για τίποτα μην είσαι σίγουρος!!!
loxagos
Competition
 
Δημοσ.: 527

Re: το 'Best glide' του 'φτωχού'

Δημοσίευσηαπό antonisk6 » Παρ Μάιος 04, 2012 2:41 pm

Λοχαγέ με τη φωτό που έβαλες με έκανες να ξανακοιτάξω και να δώσω μεγαλύτερη προσοχή σε μια παρόμοια φωτό του δικού μου φτερού με την ανοιχτή ζώνη μου. Φαίνεται πως το φτερό φεύγει μπροστά...Τυχαίο? Οφείλεται στο θερμικό μπροστά στην απογείωση και είναι στιγμιαίο? Δεν ξέρω.
Τώρα που άλλαξα ζώνη και πετάω κουκούλι αυτό που παρατήρησα είναι πως δεν χρειάζεται να φρενάρω τόσο συχνά το φτερό μου...Τυχαίο? Δεν ξέρω, δεν έχω βάλει ακόμα ώρες με την νέα ζώνη.
Ισως και να ισχύει η άποψη σου.

Δέν έχετε τα κατάλληλα δικαιώματα να δείτε τα αρχεία σε αυτή τη δημοσίευση.
antonisk6
Competition
 
Δημοσ.: 236

Re: το 'Best glide' του 'φτωχού'

Δημοσίευσηαπό KITSMAN » Παρ Μάιος 04, 2012 3:02 pm

Λογικο λοιπον οσο πιο νεα τα πανια με πιο σταθερο προφιλ αλλα και χειλος προσβολης να μπαινουν πιο γρηγορα σταθερμικα και να εχουν την ταση να φυγουν αποτομα μπροστα, χωρις τουλαχιστο στο δικό μου (Gin Sprint Evo), να λειτουργει αρνητικα, να γινεται δηλαδη επικινδυνο για μπροστινο κλεισιμο μιας και ολα αυτα τα προσθετα αυξανουν την παθητικη ασφαλεια.
Με τη λιγη πειρα που διαθετω ακομη πιστευω πως αλλος ενας σημαντικος παραγοντας ειναι το βαρος του πιλοτου που λειτουργει αδρανιακα στην επιταγχυνση της πτερυγας, μενοντας πισω, αλλα και στο οσο πιο ευσωμος ειναι ο καθε πιλοτος τοσο μεγαλυτερη οπισθοελκουσα παρουσιαζει. Εχω παρατηρησει οτι βαζοντας τα ποδια στην επιταγχυνση, χωρις να την παταω, φερνοντας τα κοντα στο καθισμα και δημιουργοντας στο σχημα της μπαλλας, (που λογω βαρους το εχω κι απο μονος μου) δε θελω σχολια, κατα τι αυξανει η ταχυτητα μου. Πιθανον να δημιουργω το σχημα σταγονας μαζι με το καθισμα μου και να μειωνω τα σημεια στα οποια μπαινει ο αερας στο καθισμα μου και αυξανει την τριβη και αντισταση. Παραλληληα βαζω τα χερια πισω απο τους ιμαντες. Νομιζω οτι προαναφερεται και απο αλλον συναθλητη τα παραπανω σα τεχνικη.
Βεβαια τα δεσιματα πλεον στο χειλος προσβολης εχουν ερθει πιο πισω απο οτι σε παλιες πτερυγες και αυτο εχει μετατοπισει το ΚΒ λιγο πιο πισω. Απο μονο του στη φαση της επιταγχυνσης αυξανει την γωνιακη ταχυτητα της πτερυγας αποτομα μιας και φυγοντεντρος που ασκηται στιγμιαια ειναι πιο εντονη λογω της μετατοπισης προς τα πισω του βαρους.
Πιστευω ομως το βαρος και ο ογκος μας ειναι σημαντικο στην ταση των καινουριων φτερων να "βγαινουν μπροστα".

καλά είμαι εγω;
ΤΑ ΠΡΩΤΑ 100 ΧΡΟΝΙΑ ΕΙΝΑΙ ΔΥΣΚΟΛΑ...ΜΕΤΑ ΣΥΝΗΘΙΖΕΙΣ...
KITSMAN
Competition
 
Δημοσ.: 1202

Re: το 'Best glide' του 'φτωχού'

Δημοσίευσηαπό badder » Παρ Μάιος 04, 2012 3:29 pm

Παρά το ότι γενικά τα καινούρια αλεξίπτωτα έχουν μια τάση να φεύγουν μπροστά και με ανοιχτό κάθισμα η τάση αυτή γίνεται μεγαλύτερη, οι 2 φωτογραφίες δεν μπορούν να συγκριθούν.

Αυτή που έχει ο Αντώνης είναι σχεδόν παράλληλη με τον ορίζοντα όπως φαίνεται από τον στύλο και τα βουνά στο βάθος, ενώ το αλεξίπτωτο είναι καινούριας τεχνολογίας με μπανέλες.

Αυτή που έχει βάλει ο Δημήτρης είναι προφανές από τα σπίτια στο βάθος και το έδαφος ότι έχει κλίση σε σχέση με τον ορίζοντα και η εικόνα του αλεξιπτώτου που φεύγει μπροστά μάλλον δεν είναι όπως φαίνεται με την πρώτη ματιά. Επίσης το αλεξίπτωτο αυτό είναι συμβατικής τεχνολογίας χωρίς μπανέλες και με αρντάνες που αν τις συγκρίνεις με αυτές των καινούριων αλεξιπτώτων μοιάζουν με κάβους.

Αν πάρετε την ευθεία του πάνω μέρος του αλεξιπτώτου και την συγκρίνετε με την θεωρητική ευθεία του εδάφους θα δείτε ότι το αλεξίπτωτο είναι παράλληλο (ίσως και λίγο πίσω) σε σχέση με το έδαφος.

Νομίζω ότι οι φωτογραφίες δεν μπορούν να αποτυπώσουν τις πολύ μικρές αυτές διαφοροποιήσεις στη γωνία προσβολής, οι οποίες όμως επηρεάζουν τις επιδόσεις.

Η απλούστερη λύση είναι η σωστή.
badder
Διαχειριστής||Διαχειρίστρια
 
Δημοσ.: 2712

Re: το 'Best glide' του 'φτωχού'

Δημοσίευσηαπό Chris Lappas » Παρ Μάιος 04, 2012 3:55 pm

andread έγραψε:Πετάω ακόμη με το πιστό μου Supair top μοντέλο 99 το οποίο δεν είναι αυτό που θα λέγαμε 'αεροδυναμικό'


Συγνώμη για το off topic, αλλά ένα πανί 13 χρόνων είναι ασφαλές;

http://www.snowclub.gr
Powder skiing is not a crime!
Chris Lappas
Competition
 
Δημοσ.: 559

Re: το 'Best glide' του 'φτωχού'

Δημοσίευσηαπό badder » Παρ Μάιος 04, 2012 4:06 pm

Το Supair είναι κάθισμα όχι πανί... :)

Η απλούστερη λύση είναι η σωστή.
badder
Διαχειριστής||Διαχειρίστρια
 
Δημοσ.: 2712

Re: το 'Best glide' του 'φτωχού'

Δημοσίευσηαπό Chris Lappas » Παρ Μάιος 04, 2012 4:14 pm

χαχαχαχαχα!

( :oops: )

http://www.snowclub.gr
Powder skiing is not a crime!
Chris Lappas
Competition
 
Δημοσ.: 559

Re: το 'Best glide' του 'φτωχού'

Δημοσίευσηαπό georgex » Δευτ Μάιος 07, 2012 11:23 am

Και στην παρακάτω φωτογραφία, από τον Δημήτρη πάλι, την ίδια μέρα, φαίνεται καθαρά οτι φεύγει μπροστά το αλεξίπτωτο :-)

Δέν έχετε τα κατάλληλα δικαιώματα να δείτε τα αρχεία σε αυτή τη δημοσίευση.
georgex
Competition
 
Δημοσ.: 620

Re: το 'Best glide' του 'φτωχού'

Δημοσίευσηαπό Chris Lappas » Δευτ Μάιος 07, 2012 11:31 am


http://www.snowclub.gr
Powder skiing is not a crime!
Chris Lappas
Competition
 
Δημοσ.: 559

Re: το 'Best glide' του 'φτωχού'

Δημοσίευσηαπό badder » Δευτ Μάιος 07, 2012 12:17 pm

georgex έγραψε:Και στην παρακάτω φωτογραφία, από τον Δημήτρη πάλι, την ίδια μέρα, φαίνεται καθαρά οτι φεύγει μπροστά το αλεξίπτωτο :-)


Όχι δεν φεύγει το αλεξίπτωτο, έχει αρχίσει να αλλάζει κλίση ο άξονας της Γης και γέρνουμε γενικά. 2012 ΗΡΘΕ ΤΟ ΤΕΛΟΣ (μετανοείτε).

Η απλούστερη λύση είναι η σωστή.
badder
Διαχειριστής||Διαχειρίστρια
 
Δημοσ.: 2712

Re: το 'Best glide' του 'φτωχού'

Δημοσίευσηαπό norad » Δευτ Μάιος 07, 2012 1:00 pm

andread έγραψε:Νια διευκρινίσω οτι αυτά τα έλεγε ο Patrick Berod όταν είχαν αρχίσει να εμφανίζονται τα κουκούλια, αυτός επέμενε να πετάει με ανοιχτό κάθισμα και να τους ρίχνει στα αυτιά.


Μιας και τον ανέφερες, ξέθαψα και μια φωτογραφία του :)

Δέν έχετε τα κατάλληλα δικαιώματα να δείτε τα αρχεία σε αυτή τη δημοσίευση.
norad
Διαχειριστής||Διαχειρίστρια
 
Δημοσ.: 2013

Re: το 'Best glide' του 'φτωχού'

Δημοσίευσηαπό paramick » Δευτ Μάιος 07, 2012 2:37 pm

Καλά....με τέτοιο επικό ουρανό,εσείς βγάζατε φωτογραφίες αντί να πετάτε? :shock:

paramick
Competition
 
Δημοσ.: 1063

Re: το 'Best glide' του 'φτωχού'

Δημοσίευσηαπό badder » Δευτ Μάιος 07, 2012 3:33 pm

Offtopic αλλά... η φώτο είναι πριν την πτήση... Ο Patrick μας έδειξε την απογείωση στον Μαυρίκιο και τον ευχαριστούμε.

http://www.sky.gr/leonardo/flight/4888

Δέν έχετε τα κατάλληλα δικαιώματα να δείτε τα αρχεία σε αυτή τη δημοσίευση.
Η απλούστερη λύση είναι η σωστή.
badder
Διαχειριστής||Διαχειρίστρια
 
Δημοσ.: 2712

Re: το 'Best glide' του 'φτωχού'

Δημοσίευσηαπό achim » Τρί Μάιος 08, 2012 11:55 am

Λοιπόν....

Οι διαφορετικές αδράνειες (πιλότου - πτέρυγας) λόγο ότι βρίσκονται σε απόσταση δημιουργούν ροπή (R=F*S). Συνεπώς, εμφανίζουν λόγω διαφορετικών τιμών οπισθέλκουσας, μια επιπλέον κίνηση. Την τάση περιστροφής. Με κέντρο περιστροφής ανάμεσα από την πτέρυγα και τον πιλότο. Οι τάσεις αυτές είναι αντίροπες.

Έτσι όταν αυξάνεται η οπισθέλκουσα στο κάτω σύστημα (κάθισμα-πιλότος) τότε μειώνεται η γωνία προσβολής και το αλεξίπτωτο επιταχύνει και προς τους δύο άξονες (οριζόντιο και κατακόρυφο) στη πολική καμπύλη.

Άρα όταν μειώνεται η οπισθέλκουσα στο κάτω σύστημα (κάθισμα – πιλότος), η γωνία προσβολής αυξάνει, ακόμα και σε ήρεμη πτήση, και το αλεξίπτωτο γίνεται αργότερο.
Δηλαδή έχεις τέλεια αεροδυναμικό κάθισμα και ρυθμισμένο στη σωστή γωνία (0) με τον άξονα της κατεύθυνσης πτήσης, τότε είσαι πιο αργός !!! αλλά με καλύτερο Glide.

Ο λόγος που τα σύγχρονα αγωνιστικά σχεδιάζονται να πετούν πιο σταθερά με λίγο επιτάχυνση είναι για να ισοφαρίσουν το παραπάνω φαινόμενο.

Είσαι στο final glide και έχεις εξασφαλίσει (λόγω αρκετού ύψους) το goal και σε ενδιαφέρει μόνο ο χρόνος? Πετάς με επιτάχυνση και σε πιο όρθια θέση (μεγάλη οπισθέλκουσα) στο κάθισμα ώστε να έχεις έξτρα ταχύτητα (και μικρότερη τάση twist σε περίπτωση πατσαβούρας).

Επίσης τα περισσότερα αγωνιστικά εδώ και πολλά χρόνια είναι σχεδιασμένα ώστε να «ορμάνε» εμπρός στην είσοδό τους σε θερμικό (μιας και αναφέρατε ότι είδατε το φαινόμενο σε κάποια δυάρια).

Τα χαρακτηριστικά λοιπόν ενός αλεξιπτώτου αλλάζουν σε σχέση με την οπισθέλκουσα του συστήματος (πιλότος – κάθισμα). Αυτός είναι και ο λόγος που στα τεστ αναφέρεται και το κάθισμα και ο πιλότος που το πετάει για να το πιστοποιήσει.

Γιάννη εσύ με τη μεγάλη διαφορά όγκου σε σχέση με αυτόν που το πιστοποίησε αλλά και με το διαφορετικό (ίσως) κάθισμα, θα έχεις διαφορετικό αλεξίπτωτο από αυτό που σου λέει το κάθε τεστ.

Εγώ, πάντως δεν τα πίστεψα ποτέ (τα τεστ).

achim
Competition
 
Δημοσ.: 549

Re: το 'Best glide' του 'φτωχού'

Δημοσίευσηαπό badder » Τρί Μάιος 08, 2012 12:28 pm

achim έγραψε:Γιάννη εσύ με τη μεγάλη διαφορά όγκου σε σχέση με αυτόν που το πιστοποίησε αλλά και με το διαφορετικό (ίσως) κάθισμα, θα έχεις διαφορετικό αλεξίπτωτο από αυτό που σου λέει το κάθε τεστ.


Προφανώς... άλλωστε τα όσα έγραψα συμφωνούν με όσα λες. Γενικά έχω διαπιστώσει ότι η συμπεριφορά του αλεξιπτώτου είναι μέσα στα πλαίσια των τεστ (το είδα και στα κλεισίματα στο SIV) αλλά υπάρχει διαφορά όταν πετάω με κουκούλι σε σχέση με το ανοιχτό κάθισμα.

Η απλούστερη λύση είναι η σωστή.
badder
Διαχειριστής||Διαχειρίστρια
 
Δημοσ.: 2712

Επόμενο

Επιστροφή στην Συζητήσεις

Μελη σε συνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 2 επισκέπτες