Μπράβο για την δουλεία σου. Καλό είναι να υπάρχουν όλα μαζεμένα σε ένα σημείο στο διαδίκτυο και σε ηλεκτρονική μορφή, και να μην τα ψάχνεις δεξιά και αριστερά.
Πάρε και άλλο ένα και αν σου αρέσει ενσωμάτωσέ το στην συλλογή σου.
http://www.springerlink.com/content/t14 ... lltext.pdfΠρόκειτε για στατιστικά ατυχημάτων που εξέδωσε ένας ορθοπεδικός βασιζόμενος σε 376 ατυχήματα που ελάβαν χώρα στην Γερμανία.
Ενδιαφέρον σημεία είναι :
Α. Πιθανότητες ατυχήματος = 35,1% στην απογείωση - 16,2% στην πτήση - 48,7% στην προσγείωση
Στην απογείωση συνήθως φταίει ότι δεν τρέχουμε με αποτέλεσμα το πανί να παρασουτάρει (ατυχήματα όχι ιδιαίτερης σημασίας, στο μεγαλύτερο ποσοστό σκάμε με το κόλο)
Στην πτήση συνήθως είναι τα κλεισίματα και οι ρότορες. Εδω μπαίνει και σε κάποιο ποσοστό η κατάσταση του πανιού ως αιτία.
Στην προσγείωση συνήθως είναι το stall απο ψηλά ή η προσγείωση με τεντωμένα πόδια (εδώ ή θα σκάσουμε με το κόλο ή με τα πόδια).
Β. Το μεγαλύτερο ποσοστό ζημιάς το έχει το πόδι (από γόνατο και κάτω) 36,4% και κατά δεύτερο η μέση με 25,6%
Το κεφάλι έχει πολύ χαμηλό ποσοστό 5,3% και ίσως σε αυτό να συμβάλει το κράνος σε σχέση με τα σωστά μποτάκια για paragliding (και όχι για kick-boxing) που δεν τόσο βλέπω να φοριούνται, ειδικά το καλοκαίρι (συμπεριλαμβάνω και μένα). Τον χειμώνα τα πράγματα αλλάζουν μιά και κάνει κρύο.
Γ. Σε ελάχιστο ποσοστό φταίει το πανί. Το μεγαλύτερο ποσοστό ατυχήματος οφείλεται σε σφάλμα πιλότου.
ΥΓ. Οκ, το ξέρω, δεν είναι και ότι καλύτερο να ακούς τέτοια πράγματα, αλλά καλό είναι να έχουμε στο πίσω μέρος του μυαλού μας που πρέπει να προσέξουμε περισσότερο κατά την πτήση μας και τι μέτρα προστασίας πρέπει να πάρουμε. Η άγνοια δεν νομίζω ότι είναι ο σωστότερος σύμβουλος.