Και επειδή το συνεχίζεις θα μου φέρεις και 10 σπιράλ σε βίντεο
ΕΛΕΓΧΟΜΕΝΑ ΟΜΩΣ
Με αφορμή αυτή τη δημοσίευση ας πούμε ορισμένα πράγματα για τις εξετάσεις για να τα ξέρουν όλοι και να μην υπάρχει λόγος παρεξηγήσεων.
Έχεις δίκαιο θα πρέπει να γίνεται ανάλυση και απολογισμός των αποτελεσμάτων των εξετάσεων μετά το τέλος της διαδικασίας και αφού έχει ΟΛΟΚΛΗΡΩΘΕΙ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΠΙΛΟΤΟΥΣ ΠΟΥ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ. Αυτό έγινε στις πρόσφατες εξετάσεις εδώ στην Δράμα αν και οι περισσότεροι πιλότοι είχανε φύγει πριν το τέλος των εξετάσεων για μπάνιο.
Αυτό γίνεται για να μην απογοητευτεί κάποιος που κόπηκε σε κάποιο σκέλος και δεν δώσει τα υπόλοιπα ή να γκρινιάζει στους εξεταστές σε όλη την διάρκεια των εξετάσεων γιατί καλώς ή κακώς είμαστε λίγοι και γνωριζόμαστε μεταξύ μας.
ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΕΞΕΤΑΣΗ
Μετά την καθιέρωση του SIV έχουμε την απαγόρευση παραμορφώσεων της πτέρυγας εκτός πτητικής κατάστασης επάνω από το έδαφος. Δηλαδή όλοι έχουν κάνει σπιράλ πριν έρθουν στις εξετάσεις και τα κλεισίματα τα κάνουμε επάνω από νερό και σε ασφαλές περιβάλλον ελπίζω να μην έκαναν μόνο ένα σπιράλ στο SIV αλλά να δοκίμασαν αρκετές φορές.
ΣΠΙΡΑΛ απαιτήσεις στο SIV αλλά και στις εξετάσεις
για πιλότους Π ελεγχόμενο σπιράλ 3-4 στροφών σε τιμές από -7 έως -10
για πιλότους ΠΠ ελεγχόμενο σπιράλ 3-4 στροφών σε τιμές -9 έως -12
στο SIV αλλά και στην εξέταση υπάρχει βαθμολόγηση
για το SIV
βαθμός 3 (με άριστα το 5) αυτή είναι η βάση
σπιράλ με απότομη έξοδο αλλά έλεγχο του βουτήγματος της πτέρυγας και βουτιά έως 45 μοίρες χωρίς κλείσιμο
βαθμός 4
σπιράλ με σχετικά ομαλή έξοδο από το σπιράλ και μέτριες ταλαντώσεις της πτέρυγας
βαθμός 5
Σπιράλ με πολύ ομαλή έξοδο απο το σπιράλ και μικρές ταλαντώσεις της πτέρυγας
Στην πρακτική εξέταση τώρα οι απαιτήσεις δεν δια φέρουν πολύ απλά διαφέρουν στο επίπεδο σε πιλότο Π θα συγχωρεθεί μια πολύ απότομη έξοδο από σπιράλ επειδή το έβαλε σε πιο δυνατό σπιράλ από τις παραπάνω τιμές αρκεί να έχει τον έλεγχο της πτέρυγας στην έξοδο και αυτή να μην βουτήξει πολύ με αποτέλεσμα να κλείσει μετά.
Στο επίπεδο ΠΠ όμως που έχουμε φτάσει σε σημείο να ελέγχουμε την πτέρυγα σε πολύ καλό βαθμό αυτό λέει το δίπλωμα μας, μας θα πρέπει να ξέρουμε πόσο γρήγορα μπαίνει η πτέρυγα μας σε σπιράλ, σε τι τιμές είναι το σπιράλ και πως μπορούμε να βγούμε σχετικά γρήγορα από την στιγμή που μας δοθεί η εντολή να βγούμε από το σπιράλ.
Οι τιμές του σπιράλ -7 έως -10 είναι αρκετά μικρές και λογικές και μάλιστα να κρατήσεις ένα σπιράλ στο -7 είναι πολύ δύσκολο αφού είσαι στα όρια του σπιράλ και η πτέρυγα συνεχώς θέλει να βγει από αυτό. Είναι καθαρά θέμα ασφάλειας να ξέρουμε να κατεβαίνουμε γρήγορα και με ασφάλεια αν χρειαστεί μας δίνει μεγαλύτερη σιγουριά στην πτήση. Όποιος ζαλίζεται με το σπιράλ μπορεί να κάνει full stall ή πολύ βαθιά wing over

ή ας μην δώσει για Π αφού και με το ΠΛ μπορεί να πετάει ελεύθερα.
Επίσης στο ΠΠ που είναι το ανώτερο πτυχίο οι εξεταστές είναι πιο αυστηροί και ελέγχουν τις λεπτομέρειες τόσο στην απογείωση στην προσγείωση αλλά και στην εκτέλεση της μίας και μοναδικής μανούβρας που εξετάζεται ο πιλότος και την οποία θα πρέπει να ελέγχει απόλυτα. Δηλαδή μπορεί να ζητηθεί μπροστινή απογείωση αν έχει άπνοια στην απογείωση κλπ
Είναι δεδομένο ότι κάποιος που πάει για ΠΠ είναι καλός πιλότος και έχει γράψει ώρες πτήσης.
Το παράβολο το πληρώνουμε οχι για να πάρουμε το πτυχίο αλλά για να μας εξετάσουν
