Poseidonas θα σου παραθέσω ένα άρθρο που έχει γράψει πριν χρόνια ο Κώστας Πρωϊτσάκης.
Θα ήτανε καλό να το διαβάσεις και να του δώσεις μεγάλη προσοχή σε όσα αναφέρει και έτσι θα σου λυθούν όλες οι απορίες.
Πηγή:
http://mmk.thenet.gr/bb2/viewtopic.php?t=10189 Η μετάβαση από DHV 1-2 σε DHV 2 είναι πολύ σημαντική γιατί συνήθως είναι η πρώτη αλλαγή κατηγορίας που μπορεί να έχει πολύ μειωμένη ασφάλεια για κάποιον που δεν είναι έτοιμος.
Έτοιμος για 2άρι είναι κάποιος που μπορεί να απαντήσει ειλικρινά με «ναι» σε ***όλα*** τα παρακάτω:
1. Πετάω τουλάχιστο 50 ώρες κάθε χρόνο και έχω συνολικά πάνω από 150 ώρες.
2. Σπάνια έχω κλεισίματα παρόλο που πετάω και σε δύσκολες συνθήκες με πολλές αναταράξεις σε θερμικά.
3. Όταν κουνάει πολύ και το φτερό δε μένει πολύ από πάνω μου προσπαθώ να το κρατήσω και συνήθως μετά από 30 λεπτά δεν καταλαβαίνω τίποτα, αφήνω τα φρένα, βγάζω φωτογραφίες και σχεδόν απορώ πως κάποιοι άλλοι έχουν πρόβλημα.
4. Θέλω και χρειάζομαι πολύ τις επιδώσεις που έχει ένα 2άρι (π.χ. εδώ και καιρό λέω στο 1-2 μου μόνο μία φράση: «Άααααντε-άαααντε!»), ξέρω ότι το 2άρι θα έχει καλύτερο λόγο με επιτάχυνση που το χρειάζομαι και δεν το θέλω για να μπορώ να πετάω με περισσότερη ένταση και να τρυπάω ευκολότερα. Ή θέλω πολύ την αίσθηση που έχει ένα 2άρι γιατί το 1-2 μου το έχω σκυλοβαρεθεί.
5. Έχω κάνει τουλάχιστο ένα SIV και έχω καλή ιδέα τι θα πει δύσκολη κατάσταση, τι θα πει υπερδιόρθωση και τι θα πει να περιμένεις να δεις τι θα κάνει.
6. Δε με νοιάζει η εικόνα που έχει ένα 2άρι ή πως θα φαίνεται στους άλλους, ξέρω ότι δεν είναι μαγκιά να κάνει κανείς λάθος επιλογή και στο κάτω-κάτω ρεζίλη γίνεται κάποιος που παίρνει 2άρι ενώ δεν είναι έτοιμος και δημιουργεί προβλήματα στους άλλους όχι ο σοφός που έχει την αυτογνωσία και συνεχίζει να πετάει με 1-2. Καλός πιλότος είναι αυτός που πετάει καλά κάνοντας τα λιγότερα δυνατά λάθη και όχι αυτός που έχει λάθος φτερό.
7. Είμαι τόσο σίγουρος ότι θα μπορώ να το πετάω χωρίς κανένα πρόβλημα ακόμα και σε πολύ δύσκολες ημέρες με αναταράξεις, μεσημέρια με ένταση και με πολύ δυνατά θερμικά.
8. Γνωρίζω πολύ καλά ότι τα 2άρια είναι πιο απαιτητικά στο χειρισμό και στις αντιδράσεις του πιλότου αλλιώς μπαίνουν σε άσχημες καταστάσεις ευκολότερα, συχνότερα, γρηγορότερα και πιο βίαια.
9. Ξέρω ότι θα είναι έως και πολύ διαφορετικό από το 1-2 μου και ότι θα χρειαστεί να προσαρμοστώ εγώ σε αυτό (και όχι αυτό σε μένα) κάνοντας στην αρχή, για τουλάχιστο 30 ώρες, μερικά βήματα πίσω συνειδητά πετώντας πιο συντηρητικά από ότι με το 1-2. Κάνω ήδη πολλά φουσκώματα με το 1-2 μου και θα κάνω πολλά και με το 2άρι, έτσι κατά ένα μεγάλο μέρος του θα το μάθω στο έδαφος.
10. Ο εκπαιδευτής μου συμφωνεί να πάρω 2άρι από τα βάθη της καρδιάς του επειδή είμαι τελείως έτοιμος και όχι επειδή έχει ένα κελεπούρι για μένα. Μεγάλες αποστάσεις έχουν γίνει με άσσους και 1-2, υπάρχουν πολλά που μπορούμε να καταφέρουμε και να απολαύσουμε με άσσους και 1-2, ακόμα και ακροβατικά, πριν νοιώσουμε την πραγματική ανάγκη για το πρώτο μας 2άρι.
Αν κάποιος που έχει πάρει 2άρι διαβάζοντας αυτό το κείμενο συνειδητοποιεί ότι έχει κάνει λάθος επιλογή, το καλύτερο που έχει να κάνει είναι να το αλλάξει όσο και αν κοστίζει η αλλαγή γιατί ένα ατύχημα θα κοστίσει πολύ περισσότερο.
Όσο και αν σου φαίνονται αρκετά αυτή είναι η πραγματικότητα..
