Ημερομηνία Δευτ Ιουν 16, 2025 9:26 pm
Text Size
Αρχική Κοινότητας Γενική Συζήτηση Αερολογίες

Αερολογίες

mpoyras 180 km

Άσχετα από πτήσεις αλλά σχετικά με εμάς.

Συντονιστής: Moderators

mpoyras 180 km

Δημοσίευσηαπό slav » Τρί Αύγ 12, 2008 8:00 am

mpravo !!!!!

slav

team advance
team freedom

slav
EN B
 
Δημοσ.: 77

Re: mpoyras 180 km

Δημοσίευσηαπό agrodoc » Τρί Αύγ 12, 2008 9:02 am

http://www.sky.gr/modules.php?name=leon ... ghtID=7978

Συγχαρητήρια και λίγα είναι!!!! :shock:
Η πιο εντυπωσιακή και μεγάλη πτήση στην Ελλάδα που τυχαίνει να
γνωρίζω! Τον Μπουραζάνη τον είδα στο Βράχο Πρέβεζας την Κυριακή
και τη Δευτέρα κάνει τέτοια πτήση? Το track της πτήσης πιάνει "όλη"
τη γνωστή σε'μένα Ελλάδα! Η πρώτη πτήση που βλέπω να εκμεταλεύεται
κάποιος όλο το θερμικό φάσμα μιας ημέρας (από 11:00 το πρωί, μέχρι 19:30 το απόγευμα)!!!
Πρόκειται για ρεκόρ στην Ελλάδα σε απόσταση νομίζω? Γράφτηκε ιστορία?

Συγχαρητήρια και πάλι. Τέτοιες πτήσεις είναι "αδιανόητο" να μην τις περιγράφει ο πιλότος, γιατί αποτελούν "ζωντανό" μάθημα για τους πιλότους με μικρότερη εμπειρία...!!! Χάρις στον τρόπο που απεικονίζεται η πτήση στο leonardo (και πάλι μπράβο στον Μανώλη), μπορώ να κάτσω και να την αναλύσω-από που ερχόταν ο αέρας, βαθμό ανόδου/καθόδου, περάσματα κλπ. Δεν μπορώ όμως να έχω "εικόνα" για το πως έμοιαζε η μέρα-ουρανός, μέγεθος και πυκνότητα cumulus, εξέλιξη της ημέρας κατά τη διάρκεια τόσων ωρών. Ούτε τη "στρατηγική" και "λογική" του πιλότου, το "σχεδιασμό" και τη λήψη αποφάσεων κατά τη διάρκεια της πτήσης (αλλά και πριν αυτήν).Βέβαια κατανοώ ότι η πτήση αυτή είναι αποτέλεσμα πολλών δοκιμών κατά το παρελθόν και απόκτησης "γνώσης" για την επίτευξη των αντίστοιχων μικρότερων διαδρομών που τώρα συνενώθηκαν σε μία τεράστια ενιαία διαδρομή. Όμως η συγκεκριμένη πτήση ήταν εφικτή, πέραν της εμπειρίας του πιλότου και της "γνώσης" από μέρους του των διαδρομών, και από την πτητική "ποιότητα" της ημέρας που επιτεύχθηκε καθώς και από το "σχεδιασμό" της πτήσης από παλιότερα, όπως και από τις προσαρμογές του "σχεδίου" της πτήσης με βάση τις δεδομένες συνθήκες-live κατά την πτήση.

Και επ'αυτών θα ήθελα πάρα πολύ μία περιγραφή, έστω και σύντομη γιατί θα αποτελούσε ένα μικρό multimedia "σχολείο" XC - αφού έχουμε εικόνα επί χάρτου, δεδομένα πτήσης πάνω στο ίχνος της (βαθμός ανόδου, ταχύτητα εδάφους, υψόμετρο) και περιγραφή με λόγο.

Πιστεύω ότι είναι μία δυνατότητα που μας δίνεται από το Leonardo και έως τώρα δεν την έχουμε εκμεταλευτεί για να μεταδοθεί "γνώση" (που δεν λέω βέβαια ότι μπορεί να υποκαταστήσει την εμπειρία του κάθε πιλότου ή να εκτοξεύσει την εμπειρία του χωρίς κάποιος να βάλει πτήσεις!!!) και τρόπο σκέψης και σχεδιασμού των πτήσεων.
Διότι στην εποχή που ζούμε και με την τεχνολογία που διαθέτουμε ως παραπεντίστες (όργανα, ίντερνετ, τρόποι απεικόνισης και παρουσίασης), η μετάδοση-προσφορά των πληροφοριών και γνώσεων, μπορεί να είναι πολύ πιο αποτελεσματική και πρακτική με αυτόν τον τρόπο, από 10 καλά βιβλία για το parapente που μπορεί κάποιος να έχει στη βιβλιοθήκη του. Γιατί θα έχουμε το "ζωντανό" παράδειγμα του πως επιτεύχθηκε μία καλή πτήση (και δεν χρειάζεται να είναι πτήση αυτής της τάξης) και όχι απλά κάποιες θεωρητικές συμβουλές!

Και πάλι συγχαρητήρια! :)

agrodoc
Competition
 
Δημοσ.: 302

Re: mpoyras 180 km

Δημοσίευσηαπό wolfgang » Τρί Αύγ 12, 2008 11:23 am

BRAVO ,BRAVO
και συγχαρητήρια!!!! :D :D

agrodoc\";p=\"12732 έγραψε: θα ήθελα πάρα πολύ μία περιγραφή, έστω και σύντομη


Αν μπορούσες!! Θα ήταν θαυμάσιος!!! :wink:

Τελευταία επεξεργασία απο wolfgang την Τετ Αύγ 13, 2008 12:04 pm, επεξεργάστηκε 1 φορές συνολικά.
do everything with your heart
and your life will not be wasted
8)
wolfgang
Competition
 
Δημοσ.: 463

Re: mpoyras 180 km

Δημοσίευσηαπό coraxc » Τρί Αύγ 12, 2008 11:45 am

Και στον Τσίκα παιδιά, και στον Τσίκα, απλώς λίγα χιλιομετράκια πιο πίσω!!!!

http://www.sky.gr/modules.php?name=leon ... ghtID=7980

coraxc
EN A
 
Δημοσ.: 15

Re: mpoyras 180 km

Δημοσίευσηαπό achim » Τρί Αύγ 12, 2008 12:15 pm

Μπράβο σας παιδιά. Σας ζηλεύω αφάνταστα.

Ήταν όμως πάλι καθημερινή και δυστυχώς έχουμε τη κακιά συνήθεια να δουλεύουμε.

Το τριήμερο της Παναγίας όμως, όλοι στο Μιτσικέλι θα κατασκηνώσουμε.
Αν να βοηθήσει και ο καιρός.

Και πάλι μπράβο.

Ιωακείμ

achim
Competition
 
Δημοσ.: 549

Re: mpoyras 180 km

Δημοσίευσηαπό wolfgang » Τρί Αύγ 12, 2008 12:23 pm

coraxc\";p=\"12735 έγραψε:Και στον Τσίκα παιδιά, και στον Τσίκα,


και φυσικά και στον Τσίκα!! BRAVO,BRAVO και καλή συνέχεια!! :D :D :D

do everything with your heart
and your life will not be wasted
8)
wolfgang
Competition
 
Δημοσ.: 463

Δημοσίευσηαπό guru » Τρί Αύγ 12, 2008 12:50 pm

Μπράβο παιδιά, ο πήχης ανέβηκε απίστευτα για τα Ελληνικά δεδομένα.

Apostolos Mavrothalassitis
Axis team
guru
Competition
 
Δημοσ.: 537

Re: mpoyras 180 km

Δημοσίευσηαπό agrodoc » Τρί Αύγ 12, 2008 2:05 pm

coraxc :"Και στον Τσίκα παιδιά, και στον Τσίκα, απλώς λίγα χιλιομετράκια πιο πίσω!!!! "

Δεν το είχα δει! :shock: Ανμπελίβαμπλ!!!

Ναι μωρέ, καλά και εμείς, κάναμε κάτι τσουλήθρες στον Βράχο!!!... :lol: :lol: :lol:

agrodoc
Competition
 
Δημοσ.: 302

Δημοσίευσηαπό andread » Τρί Αύγ 12, 2008 3:51 pm

unbefuckinlivable

Μπράβο Μπράβο και πάλι μπράβο.

To "country" στο "cross country" αρχίζει και παίρνει άλλη έννοια.

8 ωρες στον αέρα δεν σας ήρθε πιπι?

andread
Διαχειριστής||Διαχειρίστρια
 
Δημοσ.: 725

Re: mpoyras 180 km

Δημοσίευσηαπό ever-rest » Τρί Αύγ 12, 2008 4:49 pm

Ευχαριστουμε για τα καλα λογια. Εαν εχουμε να πουμε καποια πραγματα, αυτα ειναι:
α) Η πτηση ηταν αποτελεσμα της προσπαθειας και του Νικου και εμενα. Απλα ο Νικος λιγο πριν κλεισει η πτηση εκανε ενα μικρο λαθος που τον προσγειωσε πριν την ωρα του.
β) Ειναι πολυ σημαντικο το οτι προσπαθουμε και οι δυο, γιατι μοιραζουμε την περιοχη πτησης και ειναι ευκολοτερο (ο ενας ελεγχει τον αλλο και τρεχει εαν ο αλλος βρει κατι καλυτερο.)
γ) Ολο τον χειμωνα σχεδιαζαμε ακριβως αυτη την πτηση μεσω google.
δ) Το πιο σημαντικο, εκτος βεβαια απο το να ειναι μια δυνατη μερα ειναι να απογειωθεις πολυ νωρις. Ειμαι σιγουρος οτι στο Μιτσικελι η απογειωση ειναι δυνατη στις 9.30 π.μ και σιγουρα πετας εως 8 μμ. Αυτο βεβαια δεν ειναι δυνατο καθε ημερα. Αρα απογειωση απο μεγαλο σχετικα υψομετρο και Ανατολικη πλαγια. Ειμαι σιγουρος οτι αν μαθουμε την διαδρομη καλυτερα, την σωστη ημερα ειναι εφικτα τα 200 χλμ. και σε ενα πεδιο που πτητικα δεν ειναι οτι πιο ευκολο.
ε) Στην διαδρομη, χαμηλα κοιταμε την τοπογραφια, σε μεσο υψος εδαφος και συννεφα, ψηλα τα συννεφα (αυτο για τον agrodoc)
στ) το πιπι ειναι πικρη ιστορια
τα υπολοιπα απο κοντα.

Δ.Μ

ever-rest
EN B
 
Δημοσ.: 109

Re: mpoyras 180 km

Δημοσίευσηαπό george29041 » Τρί Αύγ 12, 2008 5:41 pm

Μπραβο παιδες οχι μονο για τα χιλιομετρα αλλα περισοτερο για το βαθμο δυσκολειας και τις 8 ωρες στον αερα,ξερουμε οτι αυτες οι επιδοσεις ειναι αποτελεσμα πολλης και σκληρης δουλειας :!:

ΠΟΛΥ ΓΡΑΦΕΙΣ...ΛΙΓΟ ΠΕΤΑΣ :lol: :lol: :lol:
george29041
Competition
 
Δημοσ.: 376

Δημοσίευσηαπό norad » Τρί Αύγ 12, 2008 6:39 pm

μπράβο και από βουλγαρία !!!

norad
Διαχειριστής||Διαχειρίστρια
 
Δημοσ.: 2013

Re: mpoyras 180 km

Δημοσίευσηαπό Bob » Τρί Αύγ 12, 2008 8:09 pm

Συγχαρητήρια για τα χιλιόμετρα την συνεργασία και την προπόνηση.

Φαίνεται πως κάποιοι άνθρωποι μελετάν και σχεδιάζουν ακόμη κι όταν είναι στη γη.

Το ομαδικό πνεύμα και η αγάπη για το άθλημα σε πρώτο πλάνο.

Έτσι να σας χαιρόμαστε.

Η ευχαρίστηση είναι και δική μας.

Fly me to the moon.
Bob
EN B
 
Δημοσ.: 48

Re: mpoyras 180 km

Δημοσίευσηαπό MIK » Τρί Αύγ 12, 2008 10:10 pm

Mπράβο παιδιά. Μπράβο Δημήτρη μπράβο Νίκο. Ο πήχης ανεβαίνει και οι πτησεις που το 2004 που ξεκίναγα φαίνονταν αδύνατες σήμερα είναι πραγματικότητα

Μάρτιος 2007. Ο Μπούρας μου ζητάει να κάνουμε ηλεκτρονικές βόλτες μέσω google earth σε Ανατολικές πλαγιές προς τα Γιάννενα και Δυτικές πιο Νότια. Σκεφτόμουν ότι πως είναι δυνατών να σχεδιάζει τέτοια πτήση? Τελικά τίποτα δεν είναι τυχαίο ειδικά για τον Δημήτρη σε όσα και αν έχει προσπαθήσει.

Εύχομαι ψηλότερα γρηγορότερα μακρύτερα σε όλα όσα κάνεις Δημήτρη.... και να πάρεις μια βιντεοκάμερα για το κράνος σαν του Άλεξ :P

SUNSET TEAM ΠΑΝΩ ΣΤΗ ΓΡΑΜΜΗ 150KV
MIK
Competition
 
Δημοσ.: 1645

Re: mpoyras 180 km

Δημοσίευσηαπό vagos » Τετ Αύγ 13, 2008 6:39 am

Συγχαρητηρια και απο μενα Νικο και Μητσο,,,, εχετε γινει ντουετο τρελο :shock: , σκυλια αταιγα που λεει και ο φιλος μου ο Σαβελωνας :lol:

μπραβο μπραβο!!!!!!!

ΥΓ : Μπουρα ,,,,αντε ,και στο χωριο σου βρε ! (,,,,απο Γιαννενα )

vagos
Competition
 
Δημοσ.: 1013

Δημοσίευσηαπό zidome » Πέμ Αύγ 14, 2008 12:01 am

cazzarola ti ptisi!!!!

keretismo se olla ta pedia

zidome
EN A
 
Δημοσ.: 7

Δημοσίευσηαπό vagos » Πέμ Αύγ 14, 2008 6:22 am

Ever-rest\";p=\"12743 έγραψε:Ευχαριστουμε για τα καλα λογια. Εαν εχουμε να πουμε καποια πραγματα, αυτα ειναι:
α) Η πτηση ηταν αποτελεσμα της προσπαθειας και του Νικου και εμενα. Απλα ο Νικος λιγο πριν κλεισει η πτηση εκανε ενα μικρο λαθος που τον προσγειωσε πριν την ωρα του.
β) Ειναι πολυ σημαντικο το οτι προσπαθουμε και οι δυο, γιατι μοιραζουμε την περιοχη πτησης και ειναι ευκολοτερο (ο ενας ελεγχει τον αλλο και τρεχει εαν ο αλλος βρει κατι καλυτερο.)
γ) Ολο τον χειμωνα σχεδιαζαμε ακριβως αυτη την πτηση μεσω google.
δ) Το πιο σημαντικο, εκτος βεβαια απο το να ειναι μια δυνατη μερα ειναι να απογειωθεις πολυ νωρις. Ειμαι σιγουρος οτι στο Μιτσικελι η απογειωση ειναι δυνατη στις 9.30 π.μ και σιγουρα πετας εως 8 μμ. Αυτο βεβαια δεν ειναι δυνατο καθε ημερα. Αρα απογειωση απο μεγαλο σχετικα υψομετρο και Ανατολικη πλαγια. Ειμαι σιγουρος οτι αν μαθουμε την διαδρομη καλυτερα, την σωστη ημερα ειναι εφικτα τα 200 χλμ. και σε ενα πεδιο που πτητικα δεν ειναι οτι πιο ευκολο.
ε) Στην διαδρομη, χαμηλα κοιταμε την τοπογραφια, σε μεσο υψος εδαφος και συννεφα, ψηλα τα συννεφα (αυτο για τον agrodoc)
στ) το πιπι ειναι πικρη ιστορια
τα υπολοιπα απο κοντα.

Δ.Μ


Δημητρη και Νικο ,

κοιταγα την πτηση και εχω μια ερωτηση,,,,,,,,,,,,

ετσι πληροφοριακα υπολογισατε την καθαρη αποσταση απο το πιο βορειο εως το πιο νοτιο στιγμα ολης της πτησης?????

παιζει ρεκορ και εδω η εμενα μου φαινεται ετσι?

vagos
Competition
 
Δημοσ.: 1013

Δημοσίευσηαπό norad » Πέμ Αύγ 14, 2008 9:56 am

για κάποιο χαζό (κατ' εμέ) λόγο η FAI μετράει απόσταση απογείωσης και προσγείωσης για free distance, και όχι τα 2 μακρύτερα σημεία...

norad
Διαχειριστής||Διαχειρίστρια
 
Δημοσ.: 2013

Δημοσίευσηαπό guru » Πέμ Αύγ 14, 2008 11:02 am

Νομίζω ότι σαν εκκίνηση είναι λογικό να μετρήσει το πιο μακρινό σημείο. Οι κανόνες της FAI δεν περιορίζονται μόνο στην απογείωση, αν και δεν αναφέρουν καθαρά «το πιο μακρινό σημείο».

CIVL - Section 7-D 1st May 2008:

1.6.7.3 Start Point/Departure point:
The take-off place; or the point of release of tow; or the crossing of a start line; or departure from a cylinder observation zone recorded by a GPS or an approved flight recorder.

Apostolos Mavrothalassitis
Axis team
guru
Competition
 
Δημοσ.: 537

Δημοσίευσηαπό andread » Πέμ Αύγ 14, 2008 12:04 pm

Σύμφωνα με τους νεους κανόνες της FAI (Μαιος 2008) το 'τέλος' είναι πια το μακρύτερο σημείο απο την 'αρχή' και όχι η προσγείωση. Επίσης για την κατηγορία 1.6.5.8 το start point μπορεί να δηλωθεί εκ των υστέρων. Ως τώρα οταν λέγαμε 'ανοιχτή απόσταση' ο ορισμός της FAI ήταν απογείωση-προσγείωση. Από τώρα ο όρος έχει άλλο νόημα έχουν εισαχθεί νέοι τύποι ρεκορ που ειναι πιο συνχρονισμένοι με τα online συστηματα (βλ Leonardo - xcontest )


CIVL - Section 7-D 1st May 2008:

1.6.5.8 Free Distance Flight
The way point(s) of free distance record flight performances may be declared post flight. The free distance record types are:
· Free distance: a flight from a start point to a finish point with no turn points.
· Free out and return distance: a closed course flight having one turn point.
· Free distance using up to 3 turn points: a flight from a start point via up to 3 turn
turn points must be at least 10 kilometres apart and may be claimed only once.
...

1.6.12.3 Finish point:
Either:
· The landing place
· The entry of an observation zone (or optionally a sector, if a flight data recorder is used instead
GPS).
· For distance flights (1.6.5.1) the furthest point flown, measured from the take off/departure point.

3.4 Types of records
In all classes the previous record to be exceeded by:
· Straight distance 1km
· Straight distance to a declared goal 1km

Ετσι πως το αντιλαμβάνομαι εγώ η πτήση του Δημήτρη για την κατηγορία 1.6.5.8 [Free distance] είναι 147.8 χιλ. η μεγαλύτερη πτήση ανοιχτής απόστασης (αλλά όχι ρεκορ FAI στην κατηγορία)
και βέβαια ρεκόρ για την κατηγορία
1.6.5.8 [Free distance using up to 3 turn points]
με 180 χιλ ΚΑΙ ρεκορ διάρκειας
(1.6.5.3 Duration flight)

Πάντως FAI ξε-FAI, η πτηση των παιδιών είναι η καταπληκτικότερη που έχει γίνει στην Ελλάδα.
Συγχαρητήρια και πάλι

andread
Διαχειριστής||Διαχειρίστρια
 
Δημοσ.: 725

Re: mpoyras 180 km

Δημοσίευσηαπό ever-rest » Πέμ Αύγ 14, 2008 2:09 pm

Βαγγέλη, για το θέμα των ρεκόρ, νομίζω ότι, μας κάλυψε ο Μανώλης. Ούτως ή άλλως ο Νίκος κι εγώ είμαστε οι πλέον ακατάλληλοι για να μιλήσουμε για κανονισμούς.
Το μόνο που πιστεύω ότι έχει αξία να συμπληρώσω για την πτήση και για να μην παραπονιέται ο agrodoc είναι η μεγάλη σημασία που έχει ο σχεδιασμός της πτήσης από το έδαφος. Ούτως ή άλλως το να κάνεις μία πραγματικά μεγάλη πτήση είναι το αποτέλεσμα της ένωσης κομματιών που έχεις προσπαθήσει πολλές φορές στο παρελθόν και που όταν έρθει η κατάλληλη στιγμή, τα ενώνεις. Πιστεύω ότι δύο είναι τα προβλήματα στην Ελλάδα που έχουν καθυστερήσει τις μεγάλες αποστάσεις, παρότι υπάρχουν πολλοί άξιοι πιλότοι. Πρώτον είμαστε σκόρπιοι και αυτό έχει σαν αποτέλεσμα, η κάθε πιθανά μεγάλη διαδρομή να δοκιμάζεται από λίγους πιλότους και έτσι η ένωση των κομματιών να γίνεται με αργούς ρυθμούς. Σκεφθείτε το ενδεχόμενο η διαδρομή που κάναμε με τον Νίκο να δοκιμαζόταν κάθε Σ/Κ από 15-20 πιλότους, όπως γίνεται π.χ. στις Αλπεις. Δεύτερο πρόβλημα είναι η μικρή επαφή μας με πολλούς αγώνες, κάτι το ποίο θα μας μάθαινε πώς να πετάμε πραγματικά γρήγορα, κάτι πολύ σημαντικό αν θέλουμε να πάμε μακρυά.
Στο κομμάτι του σχεδιασμού είχαμε δει και ξαναδεί στο google πολλές φορές την πτήση του Πέτρου Κουργιαλή, η οποία ήταν αυτή που ακολουθήσαμε από ένα σημείο και κάτω. Αυτό σε συνδιασμό με τα συνεχή check που κάναμε στο www.meteo.gr και τα οποία μας έδειχναν τις καλές μέρες, τι συνέβαινε σε πολλά σημεία της διαδρομής. Για παράδειγμα ξέραμε ότι τις καλές πτητικά μέρες στο Βουλγαρέλι δίνει πάντα 3 μποφόρ ΝΔ, δηλαδή αύρα από το Ιόνιο. Βγάλαμε λοιπόν συμπέρασμα αφού προσγειωθήκαμε κάποιες φορές εξαιτίας της αύρας στο πέρασμα από Τζουμέρκα προς Όρη Βάλτου ότι η λύση ήταν να ακολουθήσουμε ποιο ανατολική διαδρομή που προστατεύεται από την αύρα. Εν ολίγοις δεν στέκομαι στο κομμάτι τεχνικής, διαβάσματος νεφών κλπ γιατί είναι κομμάτι της προσωπικής προσπάθειας του κάθε πιλότου για μάθηση αλλά ο σχεδιασμός μιας μεγάλης πτήσης μπορεί να είναι μία συλλογική προσπάθεια που κάλλιστα μπορεί να μεταδοθεί από τον έναν στον άλλον.

ever-rest
EN B
 
Δημοσ.: 109

Re: mpoyras 180 km

Δημοσίευσηαπό agrodoc » Πέμ Αύγ 14, 2008 3:22 pm

:lol: :lol: :lol:
Μετά την προηγούμενη απάντησή σου : "ε) Στην διαδρομη, χαμηλα κοιταμε την τοπογραφια, σε μεσο υψος εδαφος και συννεφα, ψηλα τα συννεφα (αυτο για τον agrodoc)", σκέφτηκα να γράψω : "στου κουφού την πόρτα, όσο θέλεις βρόντα!!!" και δεν θα εννοούσα μόνο εσένα! Αλλά επειδή δεν γνωριζόμαστε με πολλά παιδιά, σίγουρα θα παρεξηγούμουνα, οπότε ακύρωσα... :lol: :lol:

Σίγουρα το να μάθει κάποιος να θερμικάρει σωστά και να αποκτήσει αυτοπεποίθηση πως δεν θα χάσει το θερμικό σε ένα δύσκολο σημείο, ή να είναι τόσο εξοικειωμένος με την πτέρυγά του ώστε να χρειάζεται μόνο ένα μικρό κομμάτι της προσοχής του να ασχολείται με τον έλεγχό της και το μεγαλύτερο μέρος της προσοχής του να παρατηρεί για σημάδια ανόδου στο γύρω περιβάλλον και την λήψη αποφάσεων για την πτήση, είναι κάτι που έρχεται μόνο με τις πολλές πτήσεις, την εμπειρία και τα χρόνια.
Η ανάπτυξη από τον καθ'ένα δηλαδή ενός προσωπικού και αποδοτικού στυλ πτήσης, αποτέλεσμα ωρών στον αέρα.

Επειδή όμως οι περισσότεροι, δεν έχουμε την ευχαίρεια για επαφή με την πτέρυγα 5 ή 7 μέρες την εβδομάδα όπως είχε πει ο Καρύδης για να "μπορούμε" να είμαστε πρωταθλητές-ή αν θες δεν είμαστε και διατεθειμένοι για τέτοια "θυσία"-, ή όπως λες τη συμμετοχή σε αγώνες στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, προσωπικά θα ήθελα έμπειροι πιλότοι που έχουν επιτύχει καλές επιδόσεις, να μοιράζονται την εμπειρία της πτήσης τους με τους υπόλοιπους ώστε να οφεληθούν οι λιγότερο έμπειροι.

Παράδειγμα : Αν περιέγραφες το εξής: " Στο τάδε σημείο είχα τόσο ύψος, όμως δεν πέρασα απέναντι διότι δεν το θεώρησα αρκετό. Αντίθετα παρέμεινα στην πλαγιά κάνοντας δυναμικό για 7 λεπτά ώσπου μου ήρθε το +3,5 και πήρα άλλα 700 μέτρα ύψος οπότε και πέρασα απέναντι. Κατά το πέρασμα είχα 15 km κόντρα αέρα οπότε πάτησα 2/3 επιτάχυνση κάνοντας τη μετάβαση με τόση ταχυτητα εδάφους και καταλήγοντας στην απέναντι πλαγιά με τόσα μέτρα ύψος..."κλπ.

Με μια τέτοιου είδους περιγραφή, θα μπορούσα να "δω" πως πετάει ένας πολύ πιο έμπειρος πιλότος από εμένα (τεχνική) αλλά και πως σκέφτεται... Έτσι πιθανώς δεν θα χρειαζόμουν άλλα τέσσερα χρόνια για να κάνω τις δοκιμές που απαιτούνται ώστε να φτάσω το αντίστοιχο επίπεδο εμπειρίας, ξεκινώντας από μηδενική γνωστική βάση...

Βέβαια δεν περιμένω να περιγράψει κάποιος μια πτήση έστω και 2 ωρών με τόσο λεπτομερή τρόπο, αλλά τα "κομβικά" σημεία της πτήσης. Τα σημεία με τη διαφορά του "πατώνω από το παραμένω στον αέρα..."

Βέβαια ξέρω ότι πολλοί δεν έχουν το χρόνο να το κάνουν ή την ευχέρεια για οποιοδήποτε λόγο.
Πάλι μπορεί ο τρόπος που το σκέφτομαι, να μην είναι στην πράξη όπως το σκέφτομαι και να κάνω λάθος. Αλλά θυμάμαι που είχα διαβάσει μια περιγραφή πτήσης παλιότερα - το όνομα του πιλότου που την έγραψε δεν το θυμάμαι- που μαζί με τον guru και άλλους 2?, πέταξαν από Κιθαιρώνα προς μετά την Πάρνηθα, και από τις εικόνες που δημιουργήθηκαν στο μυαλό μου κατάλαβα 2-3 πραγματάκια...

Είναι η διαφορά μεταξύ μιας θεωρητικής γνώσης και της περιγραφής ενός συγκεκριμένου παραδείγματος.
Παρεπιπτόντως το βιβλίο Thermal flying είναι εξαιρετικά πρακτικό και το καλύτερο (κατά τη γνώμη μου) για πιλότους μέσης εμπειρίας που θέλουν να εξελιχθούν με πληθώρα tips πάνω σε πολλά θέματα (από το XC magazine παραγγελία). Αλλά όπως το σκέφτομαι-που μπορεί να κάνω λάθος- η περιγραφή μιας συγκεκριμένης πτήσης βοηθάει ακόμα περισσότερο...

Υ.Γ. Που είσαι Ντομένικο να μου την πεις για το μέγεθος των κειμένων!!!
Καμιά κίτρινη από τους admin προς "αναχαίτιση"? :lol: :lol:

agrodoc
Competition
 
Δημοσ.: 302

Δημοσίευσηαπό tsikas » Πέμ Αύγ 14, 2008 4:38 pm


tsikas
EN B
 
Δημοσ.: 37

Re: mpoyras 180 km

Δημοσίευσηαπό wolfgang » Πέμ Αύγ 14, 2008 6:21 pm

:shock: :shock: ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΚΟ :shock: :shock:

do everything with your heart
and your life will not be wasted
8)
wolfgang
Competition
 
Δημοσ.: 463

Re: mpoyras 180 km

Δημοσίευσηαπό wolfgang » Πέμ Αύγ 14, 2008 6:35 pm

agrodoc\";p=\"12790 έγραψε:Με μια τέτοιου είδους περιγραφή, θα μπορούσα να "δω" πως πετάει ένας πολύ πιο έμπειρος πιλότος από εμένα (τεχνική) αλλά και πως σκέφτεται...


καλή περιγραφή και σεμινάρια(θεωρία και πρακτική) kai

"every free minute in the air"!!!
learning by doing
sorry,there is no other way!!!

do everything with your heart
and your life will not be wasted
8)
wolfgang
Competition
 
Δημοσ.: 463

Επόμενο

Επιστροφή στην Αερολογίες

Μελη σε συνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 6 επισκέπτες