Μετά την προηγούμενη απάντησή σου :
"ε) Στην διαδρομη, χαμηλα κοιταμε την τοπογραφια, σε μεσο υψος εδαφος και συννεφα, ψηλα τα συννεφα (αυτο για τον agrodoc)", σκέφτηκα να γράψω : "στου κουφού την πόρτα, όσο θέλεις βρόντα!!!" και δεν θα εννοούσα μόνο εσένα! Αλλά επειδή δεν γνωριζόμαστε με πολλά παιδιά, σίγουρα θα παρεξηγούμουνα, οπότε ακύρωσα...
Σίγουρα το να μάθει κάποιος να θερμικάρει σωστά και να αποκτήσει αυτοπεποίθηση πως δεν θα χάσει το θερμικό σε ένα δύσκολο σημείο, ή να είναι τόσο εξοικειωμένος με την πτέρυγά του ώστε να χρειάζεται μόνο ένα μικρό κομμάτι της προσοχής του να ασχολείται με τον έλεγχό της και το μεγαλύτερο μέρος της προσοχής του να παρατηρεί για σημάδια ανόδου στο γύρω περιβάλλον και την λήψη αποφάσεων για την πτήση, είναι κάτι που έρχεται μόνο με τις πολλές πτήσεις, την εμπειρία και τα χρόνια.
Η ανάπτυξη από τον καθ'ένα δηλαδή ενός προσωπικού και αποδοτικού στυλ πτήσης, αποτέλεσμα ωρών στον αέρα.
Επειδή όμως οι περισσότεροι, δεν έχουμε την ευχαίρεια για επαφή με την πτέρυγα 5 ή 7 μέρες την εβδομάδα όπως είχε πει ο Καρύδης για να "μπορούμε" να είμαστε πρωταθλητές-ή αν θες δεν είμαστε και διατεθειμένοι για τέτοια "θυσία"-, ή όπως λες τη συμμετοχή σε αγώνες στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, προσωπικά θα ήθελα έμπειροι πιλότοι που έχουν επιτύχει καλές επιδόσεις, να μοιράζονται την εμπειρία της πτήσης τους με τους υπόλοιπους ώστε να οφεληθούν οι λιγότερο έμπειροι.
Παράδειγμα : Αν περιέγραφες το εξής: " Στο τάδε σημείο είχα τόσο ύψος, όμως δεν πέρασα απέναντι διότι δεν το θεώρησα αρκετό. Αντίθετα παρέμεινα στην πλαγιά κάνοντας δυναμικό για 7 λεπτά ώσπου μου ήρθε το +3,5 και πήρα άλλα 700 μέτρα ύψος οπότε και πέρασα απέναντι. Κατά το πέρασμα είχα 15 km κόντρα αέρα οπότε πάτησα 2/3 επιτάχυνση κάνοντας τη μετάβαση με τόση ταχυτητα εδάφους και καταλήγοντας στην απέναντι πλαγιά με τόσα μέτρα ύψος..."κλπ.
Με μια τέτοιου είδους περιγραφή, θα μπορούσα να "δω" πως πετάει ένας πολύ πιο έμπειρος πιλότος από εμένα (τεχνική) αλλά και πως σκέφτεται... Έτσι πιθανώς δεν θα χρειαζόμουν άλλα τέσσερα χρόνια για να κάνω τις δοκιμές που απαιτούνται ώστε να φτάσω το αντίστοιχο επίπεδο εμπειρίας, ξεκινώντας από μηδενική γνωστική βάση...
Βέβαια δεν περιμένω να περιγράψει κάποιος μια πτήση έστω και 2 ωρών με τόσο λεπτομερή τρόπο, αλλά τα "κομβικά" σημεία της πτήσης. Τα σημεία με τη διαφορά του "πατώνω από το παραμένω στον αέρα..."
Βέβαια ξέρω ότι πολλοί δεν έχουν το χρόνο να το κάνουν ή την ευχέρεια για οποιοδήποτε λόγο.
Πάλι μπορεί ο τρόπος που το σκέφτομαι, να μην είναι στην πράξη όπως το σκέφτομαι και να κάνω λάθος. Αλλά θυμάμαι που είχα διαβάσει μια περιγραφή πτήσης παλιότερα - το όνομα του πιλότου που την έγραψε δεν το θυμάμαι- που μαζί με τον guru και άλλους 2?, πέταξαν από Κιθαιρώνα προς μετά την Πάρνηθα, και από τις εικόνες που δημιουργήθηκαν στο μυαλό μου κατάλαβα 2-3 πραγματάκια...
Είναι η διαφορά μεταξύ μιας θεωρητικής γνώσης και της περιγραφής ενός συγκεκριμένου παραδείγματος.
Παρεπιπτόντως το βιβλίο
Thermal flying είναι εξαιρετικά πρακτικό και το καλύτερο (κατά τη γνώμη μου) για πιλότους μέσης εμπειρίας που θέλουν να εξελιχθούν με πληθώρα tips πάνω σε πολλά θέματα (από το XC magazine παραγγελία). Αλλά όπως το σκέφτομαι-που μπορεί να κάνω λάθος- η περιγραφή μιας συγκεκριμένης πτήσης βοηθάει ακόμα περισσότερο...
Υ.Γ. Που είσαι Ντομένικο να μου την πεις για το μέγεθος των κειμένων!!!
Καμιά κίτρινη από τους admin προς "αναχαίτιση"?
