Ημερομηνία Σάβ Μάιος 03, 2025 5:19 am
Text Size
Αρχική Κοινότητας Γενική Συζήτηση Αερολογίες

Αερολογίες

Quiz αεροδυναμικής : Θα πετούσε?

Άσχετα από πτήσεις αλλά σχετικά με εμάς.

Συντονιστής: Moderators

Quiz αεροδυναμικής : Θα πετούσε?

Δημοσίευσηαπό agrodoc » Παρ Αύγ 01, 2008 12:22 pm

Θα πετούσε ένα parapente με ένα και μοναδικό πανί? Δηλαδή χωρίς το δεύτερο πανί από πάνω που συνδέεται με το κάτω μέσω κατακόρυφων κυψελών. Θα μπορούσε να πετάει μόνο με το κάτω πανί, σκέτο?

Η ερώτηση είναι : αν θα μπορούσε να πετάξει, όχι επιδόσεις ή ασφάλεια...

agrodoc
Competition
 
Δημοσ.: 302

Re: Quiz αεροδυναμικής : Θα πετούσε?

Δημοσίευσηαπό cloud_constructor » Παρ Αύγ 01, 2008 1:05 pm

χαμ χουμ.Πριν πολυ βιαστικα απαντουσε καποιος "οχι δε θα πετουσε" θα πρεπει να καθορισει τον ορο θα πετουσε.Δηλαδι πεταω = δε πεφτω στο εδαφος σαν πετρα η αν θα ειχε κ καποιο l/d και καποιες επιδοσεις.
Παντως και αυτο που ειπα παλι δεν απανταει το ερωτιμα.Οταν πρωτο κανανε τα πρωτα πειραματα σε αλεξιπτωτα κατευθινομενου τυπου ολα ηταν με ενα κ μοναδικο πανι το οποιο ηταν δεμενο με τετοιο τροπο που στην ουσια "παγιδευε " τον αερα με τροπο που σε εκανε να κινησε προς τα μπροστα κ να το κατευθινεις , φυσικα μονο προς τα κατω.Οποτε αν αυτο ειναι ο ορος πτηση γινεται.Καπου ειχα δει κατι φωτογραφιες με πρωτοτυπα αλλα δε μπορω να τα βρω τωρα..
Εννοειται οτι με αυτον τον τροπο δε θα μιλαγαμε για το κλασσικο αεροδυναμικο προφιλ που δημιουργει την υπο-πιεση επανω αρα αντωση.Οποτε μαλλον υποθετω οτι θα εμοιαζε με τους πρωτους αετους που νομιζω ειχαν ενα πανι?(δε ξερω κιολλας οποτε μη λεω βλακειες).

Ωραια ερωτηση.Νομιζω οτι γινεται παντως αλλα θα εμοιαζε ποιο πολυ σαν αυτα τα εφεδρικα που κατευθινονται.Τωρα οι επιδοσεις ,αν δεν εχουν φτιαξει κανα σουπερ υλικο με ινες απο τον πλανιτη κρυΦτον η να εχουν κανει κανενα κουφο σχεδιο , μαλλον θα ειναι αστειες.

Ελπιζω να μη πας να πεταξεις με κανα σεντονι η να κολισεις σακουλες σκουπιδιων μπαμπου και κηνιτιρα απο μπετονιερα οικοδομης οπως εκανε ο macguiver..(θεος..τραικ απο σκουπιδια χαχα)

cloud_constructor
Competition
 
Δημοσ.: 274

Δημοσίευσηαπό orck » Παρ Αύγ 01, 2008 2:59 pm

στον αερομοντελισμο υπαρχουν μοντελα αεροπλανων που το φτερο τους ειναι ουσιαστικα μια μονο επιφανεια σταθερου παχους στην οποια εχουν δωσει το σχημα της αεροτομης που θελουμε

παρολο που του λειπει το κατω κομματι πεταει μια χαρα

οποτε σου απανταω οτι ναι θα πετουσε (εννοειται οτι θα πρεπει το ενα και μοναδικο υφασμα να εχει τα νηματα καταλληλα σε τετοια μηκη ωστε να του δινει το σχημα που θελουμε)

orck
Competition
 
Δημοσ.: 447

Re: Quiz αεροδυναμικής : Θα πετούσε?

Δημοσίευσηαπό condor » Παρ Αύγ 01, 2008 4:43 pm

Κι εγώ νομίζω οτι θα πετούσε ΑΝ με κάποιο τροπο θα μπορούσε να κρατηθεί ανοικτό, πράγμα το οποίο γίνεται στο παρα5 με την πίεση που εξασφαλίζει η ... "άλλη μισή" πτέρυγα.

condor
Competition
 
Δημοσ.: 254

Re: Quiz αεροδυναμικής : Θα πετούσε?

Δημοσίευσηαπό wolfgang » Παρ Αύγ 01, 2008 6:50 pm

Πιθανός θα "πετούσε" σε stall. :roll:

Το Παρα5 πεταεί μόνο με ταχύτητα > 20 κμ/ω,αμα έχει μόνο ένε πανί και κανένα προφίλ,που θα φρεί την ταχύτητα?? :roll: :roll: :roll:
Το παρα5 θέν είναι αλεξίπτωτο και ακόμα λιγότερο με μονο ένα πανί!!

wolfgang
Competition
 
Δημοσ.: 463

Re: Quiz αεροδυναμικής : Θα πετούσε?

Δημοσίευσηαπό orck » Παρ Αύγ 01, 2008 7:32 pm

το παραπεντε και οποιαδηποτε αλλη πτητικη μηχανη μπορει να πεταξει με οποια ταχυτητα θελησει ο σχεδιαστης του απο ελαχιστα χιλιομετρα την ωρα μεχρι και πανω απο ταχυτητα του ηχου
ολα εξαρτονται απο ττο φτερο
ποιος μιλησε για ενα πανι χωρις προφιλ;


wolfgang\";p=\"12574 έγραψε:Πιθανός θα "πετούσε" σε stall. :roll:

Το Παρα5 πεταεί μόνο με ταχύτητα > 20 κμ/ω,αμα έχει μόνο ένε πανί και κανένα προφίλ,που θα φρεί την ταχύτητα?? :roll: :roll: :roll:
Το παρα5 θέν είναι αλεξίπτωτο και ακόμα λιγότερο με μονο ένα πανί!!

orck
Competition
 
Δημοσ.: 447

Re: Quiz αεροδυναμικής : Θα πετούσε?

Δημοσίευσηαπό dimitrisky1 » Παρ Αύγ 01, 2008 7:36 pm

δειτε την απαντηση σε αυτο το βιντεο. Φυσικα και πεταει http://www.youtube.com/watch?v=eD7D3-Z9aKU

dimitrisky1
EN D
 
Δημοσ.: 128

Re: Quiz αεροδυναμικής : Θα πετούσε?

Δημοσίευσηαπό wolfgang » Παρ Αύγ 01, 2008 7:50 pm

Autsch!!
Πάλι όμως Αετός είναι και όχι Παρα5!! :roll: :roll:

wolfgang
Competition
 
Δημοσ.: 463

Re: Quiz αεροδυναμικής : Θα πετούσε?

Δημοσίευσηαπό wolfgang » Παρ Αύγ 01, 2008 8:10 pm

orck\";p=\"12577 έγραψε:το παραπεντε και οποιαδηποτε αλλη πτητικη μηχανη μπορει να πεταξει με οποια ταχυτητα θελησει ο σχεδιαστης του απο ελαχιστα χιλιομετρα την ωρα μεχρι και πανω απο ταχυτητα του ηχου


Εθώ μιλάμε για Παρα5-πανί-σχήμα!!
Οπως το γράφεις και εσύ

orck\";p=\"12577 έγραψε:ολα εξαρτονται απο ττο φτερο


Το "ενα-πανί-Παρα5" ειναι ακόμα φτερό??(Τι ειναι "φτερό??, το "αλεξιπτvτο" είναι ??,το"Rogallo"??)
Το φτερό είναι κάτι που φέρνει ώθηση??

wolfgang
Competition
 
Δημοσ.: 463

Re: Quiz αεροδυναμικής : Θα πετούσε?

Δημοσίευσηαπό wolfgang » Παρ Αύγ 01, 2008 8:17 pm

Επιτυχαίνεις να απογειώνεις με το "ενα-πανί-Παρα5" ?? :roll:
Πός πετάς χωρίς απογείωση?? :oops:

wolfgang
Competition
 
Δημοσ.: 463

Re: Quiz αεροδυναμικής : Θα πετούσε?

Δημοσίευσηαπό george29041 » Σάβ Αύγ 02, 2008 9:34 am

Ειναι καθαρα θεμα σχεδιασης,θα πετουσε 100%, με την ιδια αρχη που πεταει ενας χαρταετος που δεν εχει αεροδυναμικο προφιλ :wink:

ΠΟΛΥ ΓΡΑΦΕΙΣ...ΛΙΓΟ ΠΕΤΑΣ :lol: :lol: :lol:
george29041
Competition
 
Δημοσ.: 376

Re: Quiz αεροδυναμικής : Θα πετούσε?

Δημοσίευσηαπό agrodoc » Σάβ Αύγ 02, 2008 9:49 am

Λοιπόν και εγώ πιστεύω ότι θα πετούσε με λόγο κατολίσθησης από 3 ως 5 : 1. Αλλά θα στώλαρε πιο εύκολα και θα ήταν πιο απότομο στους χειρισμούς. Κατά τα άλλα θα πετούσε ακριβώς με τον ίδιο τρόπο και χειρισμούς που πετάμε και τώρα.

Από όλα τα post, φαίνεται πόσο έχει κυριαρχήσει στην αντίληψή μας, η
έννοια του φαινομένου Bernouli (πτέρυγα με πάχος αεροτομής) ως αναγκαιότητας για να επιτευχθεί πτήση. Οι χάρτινες παιδικές σαϊτες όμως
(αεροπλανάκια), δεν έχουν αεροτομή και όμως "πετάνε" με καλό glide !

Όπως αναφέρεται σε μια εργασία για την αεροδυναμική του Σταύρου Κωστούλα
που μπορείτε να βρείτε στο site του Ήπειρος - και έτσι είναι - το φαινόμενο
Bernouli από μόνο του δεν είναι καθόλου επαρκές για να μας στηρίξει στον
αέρα - είτε πρόκειται για parapente, είτε για αεροπλάνο! Ο κύριος "όγκος" της
δύναμης της άντωσης που μας στηρίζει στον αέρα, προέρχεται από την ύπαρξη
γωνίας προσβολής του αέρα ως προς την πτέρυγα. Η πτέρυγα, "βλέποντας" υπό
γωνία την ροή του αέρα (από 8-9 μοίρες έως περίπου 30 μοίρες εύρος γωνίας, με βέλτιστο τις 15 περίπου μοίρες), ασκεί δύναμη στην προσπίπτουσα επ'αυτής
κινούμενη μάζα του αέρα, εκτρέποντάς την προς τα κάτω (και πίσω). Λόγω της
αρχής δράσης-αντίδρασης και ο αέρας ασκεί στην πτέρυγα ίση δύναμη αντίθετης κατεύθυνσης, δηλαδή προς τα επάνω (και πίσω). Και αυτή η δύναμη είναι που κάνει την πτήση εφικτή.

Αυτό που προσφέρει η ύπαρξη αεροτομής σε μία πτέρυγα (φαινόμενο Bernouli) είναι το γεγονός ότι η "στρωτή" ροή αέρα γύρω από την πτέρυγα (το λεγόμενο "οριακό στρώμα"), αποκολλάται πιο "δύσκολα" (stall) και σε μεγαλύτερες γωνίες προσβολής, σε σχέση με την μη ύπαρξη αεροτομής. Δηλαδή η αεροτομή, αυξάνει το οφέλιμο εύρος της γωνίας προσβολής και για αυτό την ασφάλεια και τις επιδόσεις.

Όπως λέει ο Orck, τα σχοινάκια στο parapente είναι δεμένα στο πανί σε τέτοια μήκη που όταν αποκτήσουν τάση (δύναμη-φόρτιση) επί του πανιού καθώς αυτό τείνει να απομακρυνθεί από το σώμα του πιλότου (είτε στην πτήση, είτε στο φούσκωμα πριν την απογείωση), προσδίνουν στο πανί ένα κοίλο σχήμα και στον διαμήκη και στον εγκάρσιο άξονα. Το κοίλο αυτό σχήμα στον διακήκη άξονα (μπρος-πίσω) το οποίο μπορούμε περαιτέρω να επαυξήσουμε με συμμετρικό τράβηγμα των φρένων, εκτρέπει τον αέρα προς τα κάτω κατά την κίνηση της πτέρυγας εντός της μάζας του αέρα, παράγοντας τη δύναμη της άντωσης (αρχή δράσης-αντίδρασης ή μηχανισμός "κατωρεύματος"). Η πίεση που νοιώθουμε στα φρένα ασκώντας δύναμη σε αυτά, δεν έχει καθόλου να κάνει με την εσωτερική πίεση του πανιού όπως πολύς κόσμος πιστεύει, παρά μόνο με τη δύναμη που ασκούμε στη ροή του αέρα εκτρέποντάς την όλο και περισσότερο προς τα κάτω όσο πιο πολύ φρένο τραβάμε! Επίσης τα εμπρός σχοινάκια (Α,Β) είναι δεμένα σε τέτοιο μήκος σε σχέση με τα υπόλοιπα, που καθώς το parapente κατολισθαίνει στη μάζα του αέρα (πράγμα που συμβαίνει πάντοτε ακόμη και μέσα σε θερμικό), "κρατάνε" το χείλος προσβολής του πανιού στην βέλτιστη γωνία των περίπου 15 μοιρών ως προς την προσπίπτουσα ροή αέρα (σε μάζα αέρα χωρίς κατακόρυφες κινήσεις, ανοδικά-καθοδικά).

Μιας και το είπα αυτό, να πω ότι η πτέρυγα στο parapente συγκεκριμένα και μόνο σε αυτό, είναι πτέρυγμα μεταβαλλόμενης γωνίας προσβολής ως προς τον διαμήκη άξονα! Δηλαδή λόγω του κοίλου σχήματος, η γωνία προσβολής είναι μικρότερη στο πρόσθιο ήμισυ της πτέρυγας και μεγαλύτερη στο οπίσθιο ήμισυ (αν φανταστούμε το προφίλ του κοίλου σχήματος να αντικαθίσταται από μία ανοιχτή γωνία). Για το λόγο αυτό, ανεπάρκεια στην γωνία προσβολής-άντωση (όπως όταν το πανί βουτάει μπροστά ή καθοδικό τμήμα ρότορα στην ημιπτέρυγα) προκαλεί κλείσιμο στο πρόσθιο ήμισυ της πτέρυγας που η γωνία προσβολής είναι μικρότερη (συμμετρικό, ασύμετρο). Ενώ στο stall, στωλάρει πρώτα το πίσω μέρος της πτέρυγας που έχει μεγαλύτερη γωνία προσβολής γι'αυτό δεν συμβαίνει κλείσιμο μπροστινό, αλλά το σχήμα πρόσθιου πετάλου.

Η αεροδυναμική εν'πτήση του παραπέντε, έχει το ανάλογό της στο χώρο των αεροπλάνων, με ένα αεροπλάνο που πετάει με κατεβασμένα flaps (η "πίεση" που κρατάμε στα φρένα). Όταν θέλουμε να στρίψουμε, κατεβάζουμε κι'άλλο το flap της εσωτερικής πτέρυγας.

Κλείνοντας, σε σχέση με αυτό που λέει ο wolfgang : "Το "ενα-πανί-Παρα5" ειναι ακόμα φτερό??(Τι ειναι "φτερό??, το "αλεξιπτvτο" είναι ??,το"Rogallo"??)
Το φτερό είναι κάτι που φέρνει ώθηση??".
Το πάνω πανί στο παραπέντε, είναι απλώς συνδεδεμένο με το κάτω πανί μέσω κατακόρυφων συνδέσμων. Όταν το πανί είναι ξαπλωμένο στο έδαφος και τραβάμε τα σχοινάκια (ιμάντες), αυτό που κάνει όλη τη δουλειά, είναι μόνο το κάτω πανί που "βλέπει" τον αέρα. Επειδή αέρας μπαίνει μέσα από τις μπούκες και αυξάνει την εσωτερική πίεση, απλά "τσιτώνει" και το πάνω πανί. Μόλις λίγο πριν η πτέρυγα έρθει πάνω από το κεφάλι μας (μόλις ξεπεράσει το σημείο της μέγιστης αντίστασης των περίπου 45-50 μοιρών καθώς την σηκώνουμε), αρχίζει η στρωτή ροή και πάνω από την πτέρυγα οπότε λειτουργεί πλέον ενιαία.

Επομένως πιστεύω όπως λέει και ό cloud_constructor "Ελπιζω να μη πας να πεταξεις με κανα σεντονι", ότι πράγματι μπορείς με ένα σεντόνι κομμένο σε οβάλ σχήμα και καλούς σπάγκους κομμένους σε σωστά μήκη και μια ελαφριά καρέκλα κήπου, μπορείς να φτιάξεις μόνο σου ένα ωραιότατο παραπέντε (άμα ξεμείνεις από λεφτά), αν συμβιβάζεσαι με την αυξημένη ποροσιμότητα του σεντονιού, τις μειωμένες επιδόσεις και τα όρια ασφάλειας και τα λουλουδάκια πάνω στο σεντόνι... :lol:

agrodoc
Competition
 
Δημοσ.: 302

Δημοσίευσηαπό norad » Σάβ Αύγ 02, 2008 4:34 pm

και πετάει, και στρίβει, και έχει και λόγο. Δείτε από την μέση και μετά.

<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/nOe4DCpK9Ss&hl=en&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/nOe4DCpK9Ss&hl=en&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>

norad
Διαχειριστής||Διαχειρίστρια
 
Δημοσ.: 2013

Δημοσίευσηαπό wolfgang » Δευτ Αύγ 04, 2008 11:27 am

Πάλι Rogallo ειναι και οχι Παρα5

do everything with your heart
and your life will not be wasted
8)
wolfgang
Competition
 
Δημοσ.: 463

Δημοσίευσηαπό orck » Δευτ Αύγ 04, 2008 3:55 pm

wolfgang ειναι ενα ΦΤΕΡΟ
ασχετα πως το ονομαζουμε ειναι μια πτητικη μηχανη και πεταει

εαν θες δες και το φτερο που εχουν τα kite, ειναι μονο το πανω μερος πανι, στο χειλος προσβολης μπαλονι για να εχει το προφιλ που θελουμε η αεροτομη και πεταει μια χαρα...

orck
Competition
 
Δημοσ.: 447

Re: Quiz αεροδυναμικής : Θα πετούσε?

Δημοσίευσηαπό wolfgang » Δευτ Αύγ 04, 2008 6:15 pm

orck\";p=\"12615 έγραψε:wolfgang ειναι ενα ΦΤΕΡΟ


Συμφωνώ!! Και βασικά συμφωνώ στην εξακρίβωση να πεταεί μια πτητική μηχανή με μονο ένα πανί.Υπάρχουν πραγματικά αρκετά απο αυτά!!
Τί είταν όμος η ρώτηση??
agrodoc\";p=\"12566 έγραψε:Θα πετούσε ένα parapente με ένα και μοναδικό πανί? Δηλαδή χωρίς το δεύτερο πανί από πάνω που συνδέεται με το κάτω μέσω κατακόρυφων κυψελών. Θα μπορούσε να πετάει μόνο με το κάτω πανί, σκέτο?


Το κάτω πανί με σχήμα PARAPENTΕ ,ούτε "Rogallo",ούτε "αετό",ούτε "Χαρταετο" ούτε "φτερό αεροπλάνας" ούτε... Ειναι γνοστώ χρόνια τόρα να πετάν όλλα αυτά με τον έναν η τον άλλον τρόπο!!

wolfgang
Competition
 
Δημοσ.: 463

Re: Quiz αεροδυναμικής : Θα πετούσε?

Δημοσίευσηαπό wolfgang » Τρί Αύγ 19, 2008 7:54 pm

http://www.parachutehistory.com/other/sailwing.html

Πάλι όμως άνο πανί! :wink:

do everything with your heart
and your life will not be wasted
8)
wolfgang
Competition
 
Δημοσ.: 463

Re: Quiz αεροδυναμικής : Θα πετούσε?

Δημοσίευσηαπό dimitrisky1 » Τρί Νοέμ 18, 2008 10:57 pm

http://www.gleitschirm-magazin.com/arti ... article=72


που εισαι Βολφγκανγκ χαθηκες, για πες μας μια περιληψη τι λεει παραπανω για οποιους δεν κατεουν την Γερμανικη. Νομιζω οτι εχει σχεση με την παραπανω συζητηση.
Υ.Γ τωρα ομως που το ξαναβλεπω κυψελες βλεπω,και μαλλον για ποροσιμωτητα μιλαει το κειμενο. αρα ασχετο. Μοιαζει ομως με το φανταστικο πανι του αγκροντοκ απο μακρια :)

dimitrisky1
EN D
 
Δημοσ.: 128

Δημοσίευσηαπό nemeton » Πέμ Νοέμ 20, 2008 4:19 pm

exo prosgioti dio fores me auto to sistima.. kai mporo na po estanome poli asfalis me to Rogallo`mou

kelly

Life is too smell to complian..
Enjoy every moment of life
www.icaro-wings.com

Kelly
nemeton
Competition
 
Δημοσ.: 262


Επιστροφή στην Αερολογίες

Μελη σε συνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 5 επισκέπτες

cron