Ημερομηνία Παρ Μάιος 02, 2025 11:43 am
Text Size
Αρχική Κοινότητας Γενική Συζήτηση Συζητήσεις

Συζητήσεις

Χάρτης NOTAMs & ώρες λειτουργίας αεροδρομίων

Θέματα γενικού ενδιαφέροντος που αφορούν τον χώρο του αλεξιπτώτου πλαγιάς.

Συντονιστής: Moderators

Χάρτης NOTAMs & ώρες λειτουργίας αεροδρομίων

Δημοσίευσηαπό BARBATUS » Τετ Δεκ 19, 2012 1:23 am

Ο χάρτης με τα NOTAMs στον Ελλαδικό χώρο καθώς και ώρες λειτουργίας των αεροδρομίων... καλό θα είναι να ενημερωνόμαστε πριν από κάθε μας πτήση.
http://metutil.appspot.com/static/maps/NotamMap_LGGG_2DAY_WR.htm?nosplash=y&fb_source=message

http://www.hcaa.gr/content/index.asp?tid=247

BARBATUS
EN A
 
Δημοσ.: 34

Re: Χάρτης NOTAMs & ώρες λειτουργίας αεροδρομίων

Δημοσίευσηαπό badder » Τετ Δεκ 19, 2012 10:47 am

Οπτικοποιημένος χάρτης ΝΟΤΑΜ. Εξαιρετικά χρήσιμο.

Η απλούστερη λύση είναι η σωστή.
badder
Διαχειριστής||Διαχειρίστρια
 
Δημοσ.: 2712

Re: Χάρτης NOTAMs & ώρες λειτουργίας αεροδρομίων

Δημοσίευσηαπό KITSMAN » Τετ Δεκ 19, 2012 3:30 pm

μπορει καποιος να το κανει πιο λιανα... τουλαχιστο για μενα ειναι λιγο δυσνοητο...
στα ορια ποιων περιοχων και ποιων κυκλων επιτρεπεται και σε ποιους κυκλους και γυρω απο αυτους απαγορευεται...?

καλά είμαι εγω;
ΤΑ ΠΡΩΤΑ 100 ΧΡΟΝΙΑ ΕΙΝΑΙ ΔΥΣΚΟΛΑ...ΜΕΤΑ ΣΥΝΗΘΙΖΕΙΣ...
KITSMAN
Competition
 
Δημοσ.: 1202

Re: Χάρτης NOTAMs & ώρες λειτουργίας αεροδρομίων

Δημοσίευσηαπό DimKon » Τετ Δεκ 19, 2012 5:06 pm

Αν καταλαβα καλα εμεις στην Πελοποννησο βαση χαρτη notam απαγορευεται να πεταμε !!! :cry:

Tarifas
DimKon
EN A
 
Δημοσ.: 19

Re: Χάρτης NOTAMs & ώρες λειτουργίας αεροδρομίων

Δημοσίευσηαπό badder » Τετ Δεκ 19, 2012 5:47 pm

Οι κύκλοι δεν σημαίνουν ότι απαγορεύεται να πετάμε. Απλά δείχνουν το εύρος του κάθε ΝΟΤΑΜ. Η λέξη ΝΟΤΑΜ σημαίνει notice to airmen, όχι απαγόρευση πτήσεων. Πρέπει να κοιτάτε και το κείμενο του κάθε ΝΟΤΑΜ. Σε κάθε περίπτωση μια άσκηση του ΝΑΤΟ στο νότιο Αιγαίο δεν επηρεάζει πτήσεις μας στην ηπειρωτική Ελλάδα.

Το μόνο που μας ενδιαφέρει εμάς άμεσα είναι τα 10 ΝΜ από αεροδρόμια. Επειδή έχω ακούσει και ότι υπάρχουν προφορικές συμφωνίες με πύργους ελέγχου, πρέπει να επισημάνω ότι οι πύργοι δεν γνωρίζουν πάντοτε τη επερχόμεη δραστηριότητα στη περιοχή τους και όταν θα ενημερωθούν δεν θα μπορούν να κάνουν τίποτα. Αν, δε, έχουμε κάποια παρενόχληση αεροσκάφους, πάω στοίχημα ότι ο πύργος ελέγχου θα ξεχάσει οποιαδήποτε επικοινωνία με οποιονδήποτε γιατί δεν έχει δικαίωμα να δώσει άδεια για δραστηριότητα εκτός της τυπικής διαδικασίας.

Η απλούστερη λύση είναι η σωστή.
badder
Διαχειριστής||Διαχειρίστρια
 
Δημοσ.: 2712

Re: Χάρτης NOTAMs & ώρες λειτουργίας αεροδρομίων

Δημοσίευσηαπό mdrakakis » Τετ Δεκ 19, 2012 7:35 pm

Έχεις απόλυτο δίκιο Γιάννη. Ο πύργος ελέγχου γνωρίζει μόνο την προγραμματισμένη δραστηριότητα της περιοχής του. Για την μη προγραμματισμένη βασίζετε μόνο στην R/T επικοινωνία με τυχόν α/φη που πλησιάζουν και μόνο όταν αυτά καλέσουν στην συχνότητα, δυστυχώς δεν διαθέτει RADAR και τέλος οι ταχύτητες των μαχητικών είναι πολύ μεγάλες άρα και ο χρόνος αντίδρασης πολύ μικρός. Όμως παρ όλα αυτά πάντα ήμουν και είμαι υπέρ της ενημέρωσης του πύργου ελέγχου του πλησιέστερου αεροδρομίου, για τον απλούστατο λόγω ότι καλό θα είναι να γνωρίζει για μας, για να ενημερώσει αν προλάβει, κάποιο α/φος που κατευθύνετε προς την περιοχή που πετάμε, παρ όλο που δεν είναι υποχρεωμένος να το κάνει. Όμως σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να υπάρξει «συμφωνία» αλλά ούτε και εφησυχασμός εκ μέρους μας, μόνο και μόνο επειδή ενημερώσαμε.

mdrakakis
EN B
 
Δημοσ.: 50

Re: Χάρτης NOTAMs & ώρες λειτουργίας αεροδρομίων

Δημοσίευσηαπό BARBATUS » Τετ Δεκ 19, 2012 8:04 pm

Στα NOTAMS δείχνει τις ώρες που πραγματοποιούνται οι πτήσεις (συνήθως πρωί) και στης ώρες λειτουργίας αεροδρομίων θα δείτε ότι ορισμένα αεροδρόμια είναι κλειστά για μεγάλα χρονικά διαστήματα που σημαίνει ότι δεν υπάρχει πρόβλημα εκείνες τις ώρες να παραβιάσεις το όριο των 10 ΝΜ καθ ότι δεν χρησιμοποιούνται παρά μόνο για περιπτώσεις αναγκαστικής προσγείωσης πράγμα που είναι εξαιρετικά σπάνιο.

BARBATUS
EN A
 
Δημοσ.: 34

Re: Χάρτης NOTAMs & ώρες λειτουργίας αεροδρομίων

Δημοσίευσηαπό badder » Τετ Δεκ 19, 2012 8:22 pm

Τα 10 ΝΜ δεν έχουν σχέση με τις ώρες λειτουργίας αεροδρομίων. Ισχύουν χωρίς εξαιρέσεις. Βέβαια σε περιφερειακά αεροδρόμια που έχουν ωράριο λειτουργίας το πιο πιθανό είναι να μην υπάρχει δραστηριότητα όταν είναι κλειστά αλλά αυτό είναι άτυπο, δεν προβλέπεται από κάτι.

Αυτά τα αεροδρόμια όμως δεν είναι το βασικό μας ζήτημα. Αυτό που μας απασχολεί είναι τα στρατιωτικά αεροδρόμια, της Π.Α. και τα αεροδρόμια με τακτική κίνηση πολιτικής αεροπορίας.

Η απλούστερη λύση είναι η σωστή.
badder
Διαχειριστής||Διαχειρίστρια
 
Δημοσ.: 2712

Re: Χάρτης NOTAMs & ώρες λειτουργίας αεροδρομίων

Δημοσίευσηαπό KITSMAN » Τετ Δεκ 19, 2012 9:42 pm

ok
κατι καναμε τωρα...
ευχαριστω..

καλά είμαι εγω;
ΤΑ ΠΡΩΤΑ 100 ΧΡΟΝΙΑ ΕΙΝΑΙ ΔΥΣΚΟΛΑ...ΜΕΤΑ ΣΥΝΗΘΙΖΕΙΣ...
KITSMAN
Competition
 
Δημοσ.: 1202

Re: Χάρτης NOTAMs & ώρες λειτουργίας αεροδρομίων

Δημοσίευσηαπό dim » Τετ Δεκ 19, 2012 10:47 pm

cop έγραψε:ok
κατι καναμε τωρα...
ευχαριστω..


Εγω παλι δεν κατάλαβα τιποτα.......
Για να το κάνουμε λιανά..... ερωτήσεις:
1. Δηλαδή λέτε ότι οι πύργοι ελέγχου δεν γνωρίζουν όλη την πτητική δραστηριότητα της περιοχής τους γιατί δεν έχουν ραντάρ? Και δηλαδή αν καποιο πολεμικό περάσει απο τον αεροδιάδρομο θα το μάθουν μόνο αν αυτό επικοινωνήσει μαζί τους από το ασύρματο? Η Τανάγρα, το Βενιζέλος, τα Μέγαρα δεν έχουν ραντάρ? Και όταν τελος πάντων ενημερωθούν μέσω ασυρμάτου (?) οτι τωρα περνάει ένα σμήνος F16 από εσας δεν μπορούν να κάνουν τίποτα? δηλαδή σηκώνουν τα χέρια ψηλά?
2. Επίσης λέτε οτι ο πύργος ελεγχου δεν καταγράφει αυτόματα όλες τις συνομιλίες που κάνει στο σταθερό τηλέφωνο? ή τις οδηγίες που δίνει από τον ασύρματο προς όλες τις ιπτάμενες μηχανές?
3. Επίσης λέτε οτι το καλύτερο είναι να προσέχουμε??? Τι? τα ελικόπτερα που σε 1 λεπτό από την στιγμή που θα τα ακούσεις βρίσκονται στην μούρη σου? Τα πολεμικά αεροπλάνα? Μήπως είμαστε ορατοί πιό μακρυά από τα 5-8 χλμ?
4. Τα βοηθητικά αεροδρόμια δεν είναι πρόβλημα? Η ακόμα χειρότερα τα βοηθητικά ελικοδρόμια δεν είναι πρόβλημα?

Τι να σας πω ρε παιδιά, από την πρώτη μέρα που ήρθα στο παρα5 αυτά ακούω συνέχεια. ΟΚ, να λυθεί το θέμα μιά και καλή να τελειώνουμε...... ή να φορέσουμε ραδιοφάρους ή να ορίσουμε από κοινού με την ΥΠΑ τους δικούς μας χώρους. Αυτό το "αν πετατε πέρα από τα 10 ΝΜ θα είστε οκ αλλά ταυτόχρονα προσέξτε τα αεροπλάνα και τα ελικόπτερα" μοιάζει μάλλον με ανέκδοτο για Πόντιους.

Find what you love and let it kill you - Bukowski
SY1ADR
-------------------------------------
http://vimeo.com/dimitrism
http://youtube.com/dimitrismm
dim
Competition
 
Δημοσ.: 899

Re: Χάρτης NOTAMs & ώρες λειτουργίας αεροδρομίων

Δημοσίευσηαπό badder » Πέμ Δεκ 20, 2012 1:00 am

Όσον αφορα εμάς δεν κάνουν τίποτα γιατί δεν είναι υποχρεωμένοι να κάνουν. Θεωρητικά πάντα εμείς είμαστε αυτοί που δεν πρέπει να πλησιάζουμε στα αεροδρόμια. Επειδή το έχω ξαναπεί ας το ξαναπώ. Το ότι πρέπει να απέχουμε από τα αεροδρόμια και το ότι δεν είμαστε υποχρεωμένοι να έχουμε beacons, νηολόγια και να καταθέτουμε σχέδιο πτήσης και να επικοινωνούμε στην airband με πύργους ελέγχου, το οφείλουμε στο ότι παραχωρούμε προτεραιότητα (θεωρητικά πάντα) σε όλους πλην υπερελαφρών. Και κυρίως στο ότι δεν πλησιάζουμε αεροδρόμια. Αυτή είναι η βάση της πτητικής μας ελευθερίας. Δεν θα βάλουμε beacons γιατί αυτό σημαίνει και άλλες επιπλοκές στην αναγνώριση μας.

Εμείς δεν είμαστε σαν τις υπόλοιπες πτητικές μηχανές και ευτυχώς που βρέθηκαν κάποιοι λογικοί άνθρωποι στην ΥΠΑ και όταν συζητάγαμε τον κανονισμό κατάλαβαν την διαφοροποίηση. Δεν υπάρχει τρόπος επικοινωνίας με πυργους ελέγχου στο τυπικό πλαίσιο γιατί δεν ακολουθούμε το πρωτόκολλο επικοινωνίας της ΥΠΑ. Και δεν πρόκειτε να το κάνουμε ποτέ (ελπίζω) γιατί τότε θα πρέπει να λειτουργούμε σαν αεροσκάφη...

Για το αν τηρούν οι πύργοι ελέγχου τις τηλεφωνικές συνομιλίες δεν το ξέρω. Και δεν με απασχολεί. Η μόνη περίπτωση που πύργος ελέγχου θα πάρει καποια ευθύνη σχετικά με εμάς επάνω του είναι μόνο στο πλαίσιο ΝΟΤΑΜ από τη δική μας πλευρά. Και αυτό δεν σχετίζεται με τα 10 ΝΜ. Αυτό είναι απαράβατο εκτός αν υπάρξει ειδική άδεια (όχι από τον πύργο ελέγχου). Το να κάτσουμε με την ΥΠΑ να ορίσουμε εναέριους χώρους είναι το ανέκδοτο. Μας έχουν ορίσει τους χώρους μας. Οτιδήποτε δεν απαγορεύεται από τον κανόνισμό είναι χώρος μας. Τόσο δύσκολο είναι να το σεβαστούμε?

Η Τανάγρα και το Βενιζέλος και γενικά όλα τα αεροδρόμια της ΠΑ και τα μεγάλα πολιτικά έχουν ραντάρ φυσικά. Για τα στρατιωτικά ισχύει το ότι γίνονται και σκραμπλ πτήσεις και δεν ξέρει κανείς τίποτα ακριβώς γιατί δεν πρέπει. Αλλά κανείς δεν ασχολείται με εμάς, ούτε θα ασχοληθεί. Εμείς πρέπει να προσέχουμε. Τι να προσέχουμε? Να μην πετάμε εκεί που δεν πρέπει. Και αυτό ας το καταλάβει ο καθένας όπως νομίζει. Το δεδομένο είναι ότι στα 10 ΝΜ δεν επιτρέπεται να πετάμε. Όλα τα άλλα που λέμε είναι παραφιλολογία που δεν έχει νόημα. Αυτό ισχύει, αυτό μας έχουν δώσει, είμαστε σε αρκετά ευνοϊκό καθεστώς, αλλά ας γκρινιάξουμε λίγο γιατί εμείς θέλουμε να πετάμε όπου γουστάρουμε και αμα λάχει να μας περιμένουν και τα μαχητικά και να μας πέρνουν και τηλέφωνο οι πύργοι ελέγχου να μας ρωτάνε αν μπορούν να πετάξουν και άλλα αεροσκάφη. Και επειδή έχουμε και ενα αεροδρόμιο εδώ παρακάτω δεν είναι και μεγάλο θέμα, θα πετάμε όταν δεν έχει πολύ κίνηση, εμείς να περνάμε καλά, το χαβαλέ μας να κάνουμε και όλα τα άλλα δεν έχουν σημασία.

Λένε ότι για να εκτιμήσουμε κάτι πρέπει να το χάσουμε. Ας μην φτάσουμε εκεί για να καταλάβουμε ότι οι λίγοι περιορισμοί που έχουμε είναι υπέρ μας. Το θεωρώ παράλογο να κάνουμε διάλογο διαδικτυακό για κάτι που δεν ορίζεται από εμάς, έχει ήδη οριστεί ευνοϊκά για εμάς (αν έχετε αμφιβολίες δείτε τι ισχύει στη Ευρώπη) και που εμείς μόνο 2-3 πράγματα πρέπει να τηρούμε.

Για το τι γίνεται έξω από τα 10 ΝΜ είναι κάτι που θα είχε νόημα να το συζητάγαμε για λόγους ασφάλειας. Αλλά για να φτάσουμε εκεί πρέπει πρώτα να σεβαστούμε το όριο αυτό. Αν δεν τηρούμε αυτά που πρέπει και παραβιάζουμε τα 10 ΝΜ, τι σημασία έχει τι κάνουμε έξω από αυτά?

Και νομίζω ότι το λάθος είναι ότι υπάρχει η αντίληψη ότι αυτό το θέμα είναι συζητήσιμο από την ΥΠΑ ή ότι ΠΡΕΠΕΙ να διεκδικήσουμε αυτό ή το άλλο. Επίσης είναι εντυπωσιακό ότι υπάρχουν απαιτήσεις και δικαιώματα, αλλά ούτε λόγος για τις υποχρεώσεις.

Η απλούστερη λύση είναι η σωστή.
badder
Διαχειριστής||Διαχειρίστρια
 
Δημοσ.: 2712

Re: Χάρτης NOTAMs & ώρες λειτουργίας αεροδρομίων

Δημοσίευσηαπό mdrakakis » Πέμ Δεκ 20, 2012 11:02 pm

Για να διευκρινίσουμε και να κατανοήσουμε κάποιες βασικές λεπτομέρειες.
Ξαναλέμε λοιπόν ότι οι πύργοι ελέγχου των αεροδρομίων που μας ενδιαφέρουν άμεσα, δεν έχουν δικό τους radar. Η Τανάγρα ας πούμε μια και αναφέρθηκε, σαν αεροδρόμιο έχει radar αλλά αυτό είναι το GCA (Cround control Approach) το οποίο χρησιμοποιείται μόνο για την προσέγγιση των αφ/ων αν και όποτε χρειαστεί, δεν βρίσκεται στον πύργο, αλλά είναι σε άλλο μέρος, και μάλιστα δεν είναι σε λειτουργία όλο το 24ωρο.
Συνεπώς δεν είναι στον ίδιο χώρο που βρίσκεται ο άνθρωπος που εμείς παίρνουμε τηλ και ενημερώνουμε. Το ίδιο ισχύει σχεδόν σε όλα τα αεροδρόμια. Όσο για τα Μέγαρα ούτε λόγος να γίνεται.
Μόνο στα μεγάλα και σύγχρονα αεροδρόμια όπως ο Βενιζέλος υπάρχει radar και στον πύργο. Και φυσικά τέτοια μεγάλα αεροδρόμια δεν πρόκειται ούτε για αστείο να ασχοληθούν με την περίπτωσή μας.
Τα α/φη λοιπόν είναι αυτά που αν λόγω του δρομολογίου τους, είναι αναγκασμένα να περάσουν μέσα από τα 10 ΝΜ οποιουδήποτε αεροδρομίου, υποχρεούνται να το αναφέρουν και να ζητήσουν άδεια από τον πύργο.
Όλα αυτά όμως δεν πρέπει να μας απασχολούν, όπως κακώς απασχόλησαν τον φίλο dim (ο οποίος τσατίστηκε και μάλιστα πήρε και ανάποδες με την όλη παλιοκατάσταση) γιατί απλά δεν είναι δικιά μας δουλειά, και δεν χρειάζεται να γραφτεί τίποτα άλλο. Εμείς απλά κάνουμε αυτά που πρέπει και που υποχρεούμαστε να κάνουμε.

mdrakakis
EN B
 
Δημοσ.: 50


Επιστροφή στην Συζητήσεις

Μελη σε συνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 2 επισκέπτες