Ημερομηνία Τετ Μάιος 07, 2025 1:21 am
Text Size

Περιγραφές Πτήσεων & Cross Country

Κιθαιρώνας και πάλι 9/7/05

Πείτε μας πως πετάξατε

Συντονιστής: Moderators

Κιθαιρώνας και πάλι 9/7/05

Δημοσίευσηαπό badder » Δευτ Ιούλ 11, 2005 10:04 am

Φέτος κάτι έχει γίνει με τα χιλιόμετρα και όλοι τα καταπίνουν σαν καραμέλες.

Το Σάββατο λοιπόν και ενώ όλοι σχεδόν κάνανε τσουλήθρες, ο Van Tsouk και ο Guru πεταχτήκανε μέχρι Πάρνηθα και επιστρέψανε. Ενώ μάθαμε ότι και στα Καλάβρυτα ο Μπακούνης έγραψε πάλι χιλιόμετρα.

Τελικά ο Κιθαιρώνας είναι και για XC. :)
http://www.sky.gr/modules.php?name=leon ... 226a2b0d58

Η απλούστερη λύση είναι η σωστή.
badder
Διαχειριστής||Διαχειρίστρια
 
Δημοσ.: 2712

Δημοσίευσηαπό guru » Δευτ Ιούλ 11, 2005 10:39 am

Super πτήση!!! Πολύ ωραία διαδρομή, πτήση δίπλα-δίπλα με van-tsouk, και πρώτη φορά που πήγα από εκείνα τα μέρη.

Ο διάσημος κινέζος φιλόσοφος van-tsouk τα κατάφερε με πολύ προσπάθεια και γύρισε, ενώ για εμένα επιστροφή με αυτοκίνητο.

Περιμένω περιγραφή από van-tsouk, και ακολουθώ…

Apostolos Mavrothalassitis
Axis team
guru
Competition
 
Δημοσ.: 537

Δημοσίευσηαπό tsoukasvaggelis » Δευτ Ιούλ 11, 2005 11:09 am

Κιθαιρώνας – Πάρνηθα και επιστροφή

http://www2.onlinecontest.org/olcphp/20 ... c-i&spr=en

[ img ]

Μερικές φορές το ξέρεις από πριν, δεν είναι απλά ένα πείσμα.

Ανεβήκαμε στην απογείωση πριν τις 12.00 το πρωί.
Ο καιρός δεν με έπειθε ότι θα βγάλει κάποια καλή προοπτική, ειδικά βλέποντας το ανεμόπτερο του Αυγερινού να παλεύει για μισή ώρα για να κερδίσει 50 μέτρα. Βέβαια, φαινόταν μια κλασσική μέρα με ισχυρή αναστροφή πάνω από τον κάμπο του Κιθαιρώνα, που η μοναδική Ελπίδα ήταν να μείνεις κοντά στο βουνό ξύνοντας και αγκαλιάζοντας κάθε δυνατή ανοδική φούσκα, μέχρι να πάθει ασφυξία. Δεν είχα όμως λάβει υπ΄όψιν μου κάποιες παραμέτρους, όπως ήταν ο ελαφρύς νοτιάς που επικρατούσε στα ψηλά και θα έσπρωχνε τα θερμικά του βουνού λίγο πιο έξω, και τα σύννεφα που ήδη είχαν σχηματιστεί στον Ελικώνα, και έδειχναν ότι υπήρχε αστάθεια πάνω από το πυκνό και θολό στρώμα της αναστροφής. Ήθελε λίγο υπομονή, αλλά δεν είχα. Προτιμούσα να περιμένω στον αέρα να φτιάξει η μέρα και όχι καπνίζοντας στην απογείωση. Αποφάσισα λοιπόν να απογειωθώ κατά τη μία. Πρέπει να ξεπέρασα το προηγούμενο ρεκόρ μου ελάχιστης παραμονής στον αέρα (6 λεπτά).
Προσγείωση στο ξενοδοχείο, και περπάτημα 200 μέτρα προς το αυτοκίνητο με 43 βαθμούς φορώντας χειμωνιάτικη φόρμα, γάντια κράνος και λοιπά αξεσουάρ...ζέστη.

Ανέβηκα πάλι. Τώρα ήμουν σίγουρος. Η μέρα θύμιζε πολύ έντονα μια αντίστοιχη που είχα πετάξει πριν κάτι χρόνια και είχα φτάσει μέχρι την Αθήνα. Ανεβαίνοντας λοιπόν για τη δεύτερη είχα κάνει σχέδιο πτήσης. Κιθαιρώνας – Αθήνα. Είχα μάλιστα σκεφτεί και συγκεκριμένη προσγείωση σε ένα ξέφωτο του δάσους του Συγγρού. Κάθισα λοιπόν να ξεκουραστώ λίγο, και άφησα άλλους να κάνουν τους λαγούς. Ο Άλεξ αρνιόταν πεισματικά να μου τριμμάρει το αλεξίπτωτο, ο Γκουρού και ο Τσουλούφης είχαν αρχίσει να ανεβαίνουν σιγά-σιγά, τα θερμικά έδειχναν να στρώνουν κι εγώ κρατιόμουν δύσκολα, μέχρι να δω τους υπόλοιπους να ανεβαίνουν τουλάχιστον μέχρι τα 1000.Οταν το είδα, έφυγα με τα 1000.

Η στιγμή ήρθε...Απογείωση και μια ευθεία, με μόνο εξαντλητική κάθοδο μέχρι το εκκλησάκι (ελαφρώς χαμηλά). Και τότε το βάριο χτύπησε. Ακαριαία στροφή και σφίξιμο όσο υπάρχει. Κεντράρισμα της φούσκας μέχρι να πιάσω την απογείωση (+0,5 μέχρι +2), μετά λίγο σπάσιμο του θερμικού από την ΒΔ αύρα και στόχος η κορυφογραμμή. Τα σύννεφα ερχόντουσαν από πίσω και η βάση είχε φτάσει τα 1600-1700. Ο Αποστόλης προσέγγιζε τη βάση και εγώ μόλις ξεπέρναγα τα 1000. Εκεί η αναστροφή σταμάτησε την άνοδό μου και χρειάστηκε ψάξιμο. +1,+2,+3,+4 μπιπμιμπιπ (τι ωραία μελωδία). 1200,1500, 1600, το σύννεφο από πίσω δουλεύει αλλά είμαι μόλις 150-200 μέτρα από την κορυφή. Φεύγω πίσω. Λίγο σχετικό κούνημα, 1400,1300, τελείως διαφορετική ατμόσφαιρα, πιο ασταθής - στοχεύω τα Βίλια και το σύννεφο που σχηματιζόταν στις απέναντι λοφοσειρές. Τελικά το βρήκα πιο γρήγορα και ανέβηκα στα 1800. Άνεμος ΝΔ 10 χλμ. Είμαι στη Βάση. Να και ο Γκουρού, μιλάμε στον ασύρματο και ερχόμαστε κοντά σε οπτική επαφή. Συνεχίζουμε πορεία νοτιοανατολική και πιάνουμε το επόμενο σύννεφο του νεφόδρομου. Τα σύννεφα στα νότια προς καντήλι φαίνονται ορεξάτα και εξελίξιμα κυρίως από τη Νότια πλευρά τους. Μάλλον φαινόταν ότι υπήρχε μια γραμμή σύγκλισης από τον υγρό ΝΔ και μια Βόρεια πιο στεγνή μάζα, και τα σύννεφα είχαν υψηλότερη κορυφή στα νότια, αλλά υψηλότερη βάση στα Βόρεια. Το τοπίο ήταν εξωτικό, οι εικόνες που βλέπαμε μαγικές. Εκείνη τη στιγμή σκέφτηκα πόσα χρόνια πετάω , πόσες φορές έχω δει μια τέτοια εικόνα, και πόσο συνεχίζει να με μαγεύει αυτή η ομορφιά της φύσης. Τότε άκουσα τον Αποστόλη..Van Tsouk, έχεις φωτογραφική μηχανή? Το θέμα φαίνεται ότι απασχολούσε κι άλλον. Με τα πολλά αποφασίζουμε να κινηθούμε από τη Βόρεια πλευρά του νεφόδρομου και ξαναγυρίζουμε λίγο πίσω κινούμενοι βόρεια.
Ταξίδι. Άνοδος, μεγάλη άνοδος, big ears, προσπάθεια να είμαι πάντα στο όριο του νέφους ώστε να μπορέσω να φύγω αν δυναμώσει. Ταξίδι. Περνάμε το οροπέδιο της Πύλης και συνεχίζουμε. Η λοφοσειρά από την προέκταση του Κιθαιρώνα φαίνεται να δουλεύει καλά και να προσανατολίζει τη σύγκλιση προς την πορεία μας. Περνάμε και το οροπέδιο της Πύλης. Εχω πατήσει GoTo platees στο GPS και υπολογίζω την μέση ταχύτητά μου σε 22kmh. Αν συνεχίσουμε έτσι για 5 ώρες, θα πάμε για μπάνιο σίγουρα. Τότε κάναμε και μια συζήτηση για τον προορισμό μας. Ο Αποστόλης πρότεινε να πάμε προς πάρνηθα και να γυρίσουμε πίσω, εγώ πρότεινα να πάμε όσο πάει αν και δεν φορούσα μαγιό. Τελικά αποφασίσαμε να πάμε όσο πάει και να γυρίσουμε πίσω όταν δεν πάει άλλο.

Αρχίσαμε σιγά-σιγά να πετάμε πάνω από τον ορεινό όγκο της πάρνηθας, ο οποίος όμως μετά από ένα σημείο δεν έχει καθόλου προσγειώσεις, είναι πολύ δασωμένο και με ελάχιστα σημεία να πατήσεις. Είναι θα έλεγα το χειρότερο μέρος να μείνεις χαμηλός, γιατί η προσγείωσή σου είναι δύσκολη αν όχι αδύνατη και θα έχεις και αρκετό περπάτημα. Αφού έγιναν και οι σχετικές χαιρετούρες με τον Ντίνο Αυγερινό που πέρασε από δίπλα στα 50 μέτρα με το DG-400, συνεχίσαμε. Αριστερά μας έβλεπα την Αυλώνα και δεξιά ένα σύννεφο που είχε ιδιαίτερα πυκνώσει προς Ασπρόπυργο. Οι πολυκατοικίες της Αθήνας φαινόντουσαν πολύ εφικτές μπροστά και συνέχιζα. Είχα χάσει εδώ και ώρα την επαφή με τον Αποστόλη και η ησυχία στον ασύρματο που έλεγε ότι μάλλον προσπαθούσε και τα πράγματα ήταν δύσκολα. Και εκεί η νεφόδρομος μας έκανε την έκπληξή του και διαλύθηκε στο δυσκολότερο πέρασμα. Άρχισα να χαμηλώνω μέσα σε ένα δασωμένο πιάτο, και το έβλεπα χλωμό να προφτάσω τις κοντινότερες προσγειώσεις που είχα εντοπίσει. Αποστόλη, τα πράγματα είναι δύσκολα για να συνεχίσω, εσύ που είσαι? Ήταν 2-3 χιλιόμετρα δυτικά, και πάλευε να σωθεί. Κινήθηκα βόρεια και κύκλωσα ότι υπήρχε, μέχρι που σώθηκα με Τσούκια υπομονή, πήρα λίγο ύψος και βρήκα πάλι την ελπίδα ότι θα μπορέσω τουλάχιστον να προσγειωθώ στο Μοντελοδρόμιο στα Σκούρτα παρέα με τον Γκουρού. Χαμηλός πάλι, χωράφι, το μισό στη σκιά. Ας πάω να προσγειωθώ στο λιασμένο κομμάτι, δεν ξέρεις καμμιά φορά. +0,5...+1, πάλι βάση και περνάω με 2.000 πάνω από το μοντελοδρόμιο σημαδεύοντας προς Δαφνούλα. Μετά την Πύλη είμαι πάλι χαμηλός και ψάχνω προσγείωση. Ο Αποστόλης ακολουθεί με αυτοκίνητο. Van Tsouk που είσαι? Μάλλον δεν σώζομαι από εδώ, κοντά στην Πύλη...Ησυχία...Είμαι πάνω από τη Δαφνούλα με 900 και το παλεύω...Μπράβο Μπράβο συνέχισε. Και εκεί μου έκανε ένα δώρο.+4 μέχρι τη βάση (2.500+), οργανωμένο, δροσερό και ξεκούραστη άνοδος. Τελευταίο θερμικό στις Ερυθρές και ένα glide μέχρι πλαταιές. Από τα πιο ωραία glide που θυμάμαι σε αυτό το μέρος, με ηλιοβασίλεμα, κόντρα Δυτικό 15 χλμ, ούτε ένα μπιπ. Προσγείωση, όλα καλά.
Aποστόλη thanks για την εμψύχωση. Ηταν πολύ δύσκολη η επιστροφή, αλλά με την παρέα και τη συζήτηση, και γνωρίζοντας ότι με ακολουθεί αυτοκίνητο, με έκανε να σκέφτομαι πολύ θετικά.
Παιδιά είναι ωραίο το Cross Country. Δοκιμάστε το, δεν τελειώνει ποτέ.

Βαγγέλης Τσούκας

tsoukasvaggelis
Competition
 
Δημοσ.: 459

Δημοσίευσηαπό arkoudos » Τρί Ιούλ 12, 2005 12:38 am

Εκτός από την όμορφη πτήση έχουμε και μια όμορφη περιγραφή, που μας φέρνει στην θέση του νοερού συνταξιδιώτη και για άλλη μια φορά αναδεικνύεται η σημασία της συνεργασίας!
Περιμένουμε και άλλες.

arkoudos
EN B
 
Δημοσ.: 59

Δημοσίευσηαπό MIK » Τρί Ιούλ 12, 2005 10:17 am

Μπράβο παιδιά

Προς van tsouk-guru-gus.

Ευχαριστούμε που μας αφήνετε να πετάμε μαζί σας.

Δε μπορείς να φανταστείς μετά από μια εβδομάδα ασκήσεων εδάφους πόσο όμορφα είναι αυτά που γράφεις Βαγγέλη.

Οι περιγραφές σας είναι απίστευτες ειδικά για εμάς τους νέους πιλότους που μας δίνουν όνειρα και μας κάνουν να κοιτάμε τον ουρανό ώρες από το γραφείο προσπαθώντας να κατανοήσουμε τις πτήσεις σας.

ΠΕΤΑΤΕ ΨΗΛΑ θυμιθείτε το δεν το κάνουν πολλοί

Υ.Σ. Σχετικά άσχετο: Χτες σε μια συνέντευξη βρωμοσουξεδιάρη τραγουδιστή επί λέξη έλεγε

-Το μεγάλο σας όνειρο
-Να μπορούσα να πετάξω. Είναι κάτι που από μικρό με συγκλονίζει

ΕΓΩ ΠΕΤΑΩ....ΚΟΡΟΙΔΟ

Μήπως πρέπει να ενημερώσουμε μερικούς ότι πετάμε γιατί νομίζουν ότι "πέφτουμε"

SUNSET TEAM ΠΑΝΩ ΣΤΗ ΓΡΑΜΜΗ 150KV
MIK
Competition
 
Δημοσ.: 1645

Δημοσίευσηαπό tsoukasvaggelis » Τρί Ιούλ 12, 2005 11:05 am

Γεια σου ΜΙΚ,

Πολλές φορές τα λόγια είναι λίγα για να περιγράψουν τα συναισθήματα και τις εικόνες.

Το μόνο που θα σου πω είναι ότι ακόμη πετάω και ξαναδιαβάζω κι εγώ την περιγραφή. Το σίγουρο πάντως είναι ότι αυτή η εβδομάδα στο γραφείο είναι πολύ ευχάριστη μετά από μια τέτοια «γεμάτη» από εικόνες πτήση.

Κύριοι, πετάτε. Δεν έχουν σημασία τα χιλιόμετρα, αλλά η διαδικασία.

Η περιγραφή δεν είναι τίποτε σε σχέση με αυτό που περιγράφει.

Βαγγέλης Τσούκας

tsoukasvaggelis
Competition
 
Δημοσ.: 459

Δημοσίευσηαπό guru » Τρί Ιούλ 12, 2005 1:13 pm

Η πτήση πραγματικά ήταν σε άλλη διάσταση.

Φοβερές εικόνες με τα σύννεφα σε υπέροχους σχηματισμούς, το βλέμμα μας έψαχνε κυρίως προς τα που πάει ο νεφόδρομος, που ανεβάζει, πως θα προσεγγίσουμε κλπ, και λιγότερο το έδαφος.

Διαδικαστικά τώρα μετά την απογείωση πλησίασα την βάση των συννέφων στην κορυφογραμμή, αλλά ο αέρας ήταν ανακατεμένος και δεν μπορούσα να περιμένω εκεί τον van-tsouk ο οποίος εκείνη την στιγμή ήταν ακόμη χαμηλά.

Στροφή προς τον νεφόδρομο που ξεκινούσε Νότια από τα Βίλια, αλλά πάτωσα αρκετά και παιδευόμουν με θερμοδυναμικό σε χαράδρα νότια από τα Βίλια και μπροστά από μία κεραία.

Εκεί επιτάχυνε ο άνεμος και ήμουν γενικά κολλημένος σε άσχημο σημείο και σκεφτόμουν την προσγείωση, όταν άκουσα τον van-tsouk να λέει ότι περνά πάνω από τα Βίλια στα 2000μ!!! Σαν από κάτι μαγικό, ξεκόλλησε επιτέλους ένα οργανωμένο θερμικό, και συναντηθήκαμε με τον van-tsouk στην αρχή του νεφόδρομου.

Από εκεί και πέρα ακολούθησαν μαγικές σκηνές με ελάχιστες στροφές και πλοήγηση κατά μήκος των συννέφων.

Εκεί πρότεινα στον van-tsouk να πλησιάσουμε την Πάρνηθα και να δοκιμάσουμε επιστροφή, και μου αντιπρότεινε να πάμε Σχοινιά. Ακολούθησε η εξής επικοινωνία με ανάλυση των τεχνικών ιδιαιτεροτήτων:

Guru: «Ποιος θα μας μαζέψει από εκεί, και δεν έχω και μαγιό»
Van-tsouk: «Ας φτάσουμε και βουτάμε όπως είμαστε, και θα μας μαζέψει η φίλη μου»
Guru: «Καλά πάμε όσο πηγαίνει και αποφασίζουμε»

Πλησιάζοντας το δύσβατο όμως μέρος της Πάρνηθας (πολύ ξεκλάρισμα και περπάτημα), πατώσαμε και χωρίσαμε ψάχνοντας την σωτηρία.

Εγώ σύρθηκα 5-6 χλμ στον δρόμο της επιστροφής, όπου και προσγειώθηκα στο μοντελοδρόμιο μεταξύ Σκούρτα – Στεφάνη. Ευτυχώς ο van-tsouk τα κατάφερε και μετά από κάποια ώρα πέρασε στα 2000μ πάνω από το μοντελοδρόμιο.

Ένας φίλος από το μοντελοδρόμιο, προσφέρθηκε να με πάει Πλαταιές, και ακολουθήσαμε τον van-tsouk στην επιστροφή του, όπου μετά από πολύ κόπο προσγειώθηκε ανεμοπτερικά στο σημείο εκκίνησης.

Φοβερή πτήση με αναμνήσεις που θα κρατήσουν καιρό…

Apostolos Mavrothalassitis
Axis team
guru
Competition
 
Δημοσ.: 537


Επιστροφή στην Περιγραφές Πτήσεων & Cross Country

Μελη σε συνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 6 επισκέπτες