Μιας και βρήκα λίγο χρόνο να σας πω τις πρώτες μου εντυπώσεις από το GTO
Στην Αμφίκλεια δεν έγιναν αγωνιστικές αλλά πρόλαβα να βάλω 2 πτησούλες:
http://www.sky.gr/leonardo/flight/14209http://www.sky.gr/leonardo/flight/14210Η πρώτη έγινε την Τετάρτη το απόγευμα μετά την ακύρωση του task. Απογειωθήκαμε 4-5 πιλότοι και πετάξαμε καμια ωρίτσα. Δυσκολεύτηκα αρκετά στην απογείωση γιατί δεν είχε σταθερό αέρα και ερχόταν πλάγιος στην δυτική με αποτέλεσμα να κάνω 3-4 ακυρώσεις. Στην αρχή νόμιζα ότι έφταιγε το αλεξίπτωτο αλλά όλα τα reviews στο pgforum λένε ότι είναι πολύ ικανοποιημένοι από την συμπεριφορά του στην απογείωση οπότε θα πρέπει να κάνω καμια 10ρια ακόμα για να σας πω σίγουρα. Στο πτητικό μέρος τώρα:
Βαθμός καθόδου / ευκολία ανόδουΕίχα άγχος ότι θα πατώσω γρήγορα επειδή το πετάω 2-3 κιλά πάνω από τα όρια αλλά τελικά και ύψος πήρα πολύ εύκολα, και εύκολα το διατήρησα. Μπορεί απλά να ήμουν τυχερός αλλά πετούσα συνεχώς ψηλότερα από τους άλλους.
ΘερμικάΣτο θερμικό το αλεξίπτωτο είναι ένα όνειρο: "Δαγκώνει" το θερμικό και δεν έχει καμία τάση να σε πετάξει απ' έξω. Είναι τρομερά pitch stable και ούτε βουτάει βγαίνοντας ούτε μένει πίσω μπαίνοντας. Είναι το καλύτερο αλεξίπτωτο που έχω πετάξει σε θερμικά ως τώρα.
ΦρέναΌπως μου αρέσουν. Μικρές διαδρομές, σχετικά βαριά (αλλά όχι υπερβολικά), ακούει αμέσως, και δεν έχει "νεκρή" ζώνη στα πρώτα 15 εκατοστά όπως είχε το jalpa ή το triton που δοκίμασα.
ΕπιδόσειςΔεν μπορώ να πω πολλά εδώ, θα πρέπει να μου δοθεί η ευκαιρία να το πετάξω σε μη θερμική μέρα για να μετρήσω ταχύτητες. Σίγουρα έχει πολύ μεγαλύτερο trim speed από το Sport που πετούσα, αλλά αυτό δεν λέει και πολλά γιατί πιθανότατα το Sport μου να θέλει τριμάρισμα (ο Σταμέλος που το πέταξε μου είπε ότι είχε τρομερή διαφορά από το Sport του Μάνου, ο οποίο0ς το έχει περάσει πρόσφατα και από διετή έλεγχο, και που παρεπιπτώντος
διατίθεται προς πώληση σε πολύ καλή τιμή). Στην πτήση της Τετάρτης βρέθηκα να κάνω glide με 2 competition αλεξίπτωτα, με το ένα πηγαίναμε μαζί και σε glide και σε ταχύτητα για αρκετή ώρα, με το άλλο είχα όμως φανερό μειονέκτημα (παρότι είμουν ακριβώς από κάτω του και όχι σε άλλη γραμμή)
ΕπιτάχυνσηΠατώντας επιτάχυνση το GTO έφευγε σφαίρα, χωρίς να βουτάει σχεδόν καθόλου, ή τουλάχιστον έτσι μου φάνηκε εμένα. Η επιτάχυνση είναι αρκετά βαριά να την πατήσεις, αλλά μόλις "κλειδώσεις" σε μια θέση διατηρείτε σχετικά εύκολα.
Παρασκευή 19 ΜαίουΤην Παρασκευή άνοιξε το παράθυρο για το task και απογειωθήκαμε 4 πιλότοι πριν ακυρωθεί και σταματήσουν οι απογειώσεις. Είμασταν φανερά υπήνεμοι, αλλά το GTO δεν με προβλημάτισε καθόλου. Τολμώ να πω ότι ένιωθα πολύ μεγακλύτερη σιγουριά από ότι θα ένιωθα στο Sport (που έχω ξαναβρεθεί σε τέτοιες καταστάσεις), προφανώς λόγω wing loading (Στο GTO είμαι 2 κιλά πάνω, στο Sport είμαι στην μέση του εύρους). Κουτουλούσα σε ανοδικά +6 που γινόντουσαν αμέσως -6, τα περισσότερα εκ των οποίων ήταν μη-κυκλώσιμα (ρότορες;). Παρόλαυτα το GTO είχε τρομερή πίεση στην πτέρυγα μονίμως, και το pitch stability μου έδινε την αυτοπεποίθηση να μπαίνω και να βγαίνω από τις φούσκες χωρίς να νιώθω ιδιαίτερο άγχος. Παρότι έχασα πολύ ύψος νωρίς στα υπήνεμα καθοδικά, τελικά κατάφερα να βγω μπροστά από την Σουβάλα και να προσγειωθώ στον κάμπο αντί για τους λόφους πριν την Σουβάλα (που θεωρούσα πολύ πιθανό) - κυρίως λόγω επιδόσεων.
Ξέρω ότι 2 πτήσεις (1 ώρα ή πρώτη και 20 λεπτά η δεύτερη) είναι ΠΟΛΥΥΥΥΥ λίγες για ασφαλή συμπεράσματα, απλά παραθέτω τις πρώτες μου εντυπώσεις και επιφυλλάσομαι για περισσότερες εντυπώσεις αν (επιτέλους) μας κάτσει ο καιρός για καμια πτήση της προκοπής.