Ημερομηνία Τετ Σεπ 29, 2021 5:31 am
Text Size
Αρχική Κοινότητας Γενική Συζήτηση Συζητήσεις

Συζητήσεις

Πτήση σε Wave - μια πρώτη γεύση

Θέματα γενικού ενδιαφέροντος που αφορούν τον χώρο του αλεξιπτώτου πλαγιάς.

Συντονιστής: Moderators

Πτήση σε Wave - μια πρώτη γεύση

Δημοσίευσηαπό tsoukasvaggelis » Σάβ Φεβ 05, 2011 9:20 pm

[ img ]

Ανεμοπορία σε Wave – μια πρώτη γεύση

To γοητευτικό στην ανεμοπορία σε κύμα όρους βρίσκεται τόσο στην ύπαρξη ενός διαρκούς ανοδικού ρεύματος που κάνει την άνοδο απόλαυση, αλλά και στα μεγάλα ύψη στα οποία μπορεί να καταλήξει κάποιος πετώντας μέσα σε αυτό. Είναι συνηθισμένο να επιτυγχάνονται σημαντικά ύψη άνω των 10.000 μέτρων, σε περιοχές πτήσεων με κατάλληλα χαρακτηριστικά.
Εφόσον κάποιος καταφέρει να «πιάσει» ένα τέτοιο κύμα όρους, μπορεί να πετάει για πολλές ώρες, επιτυγχάνοντας μεγάλες πτήσεις τόσο σε ύψος όσο και σε απόσταση. Ενώ η πτήση σε κύμα όρους σχετίζεται με το δυναμικό δίπλα στην πλαγιά, εντούτοις πρόκειται για ένα φαινόμενο περισσότερο ευρύ, η δύναμη του οποίου δεν επηρεάζεται από το ανάγλυφο της γης σε μικρή κλίμακα.

Στη φωτογραφία παρακάτω φαίνεται μια εγκάρσια τομή του Wave:

[ img ]

Σχηματική εγκάρσια τομή ενός κύματος όρους. Η καλύτερη άνοδος βρίσκεται στην περιοχή με τα μαύρα βέλη, και συγκεκριμένα στο πρώτο 1/3 του μήκους κύματος.

ΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ

Οταν ισχυρός άνεμος φυσάει ενάντια σε ένα επίμηκες βουνό, στην πλευρά που βρίσκονται τα υπήνεμα, δημιουργείται μια καθοδική περιχή καθώς ο άνεμος ακολουθεί το ανάγλυφο, με αποτέλεσμα να δημιουργείται ένα στατικό κύμα αμέσως μετά, το οποίο μπορεί να ενεβαίνει μέχρι και την τροπόπαυση. Αυτά τα κύματα που είναι ακίνητα, μπορεί να εμφανίζονται είτε μεμονωμένα, είτε επαναλαμβανόμενα σε συγκεκριμένες αποστάσεις το ένα από το άλλο, που είναι το μήκος κύματος.

[ img ]

Πρόκειται για το ίδιο ακριβώς φαινόμενο το οποίο δημιουργείται από ένα κινούμενο ρεύμα νερού που περνάει πίσω από κάποιο εμπόδιο σε ένα ποτάμι. Οπως το νερό, έτσι και ο άνεμος στην αρχή βυθίζεται βίαια πίσω από το βουνό, και στη συνέχεια ανυψώνεται δημιουργώντας μια στατική ταλάντωση που έχει ανοδική και καθοδική περιοχή. Υπάρχουν διάφορα ονόματα για αυτό το φαινόμενο, όπως:
Κύμα όρους, Στατικό κύμα,Υπήνεμο κύμα, Κύμα βαρύτητας, Στατικό Φακοειδές, ACSL (altocumulus στατικό lenticularis), ή απλά "wave".
Όπως φαίνεται και στο σχήμα, ο άνεμος καθώς ανέρχεται την πλαγιά του βουνού ψύχεται και κάποια στιγμή φτάνει τη θερμοκρασία του Dewpoint, επέρχεται κορεσμός των υδρατμών που περιέχει, με αποτέλεσμα να δημιουργείται το ορογραφικό νέφος που λέγεται Cap (Καπάκι). Στα υπήνεμα, ο άνεμος αρχίζει να κατεβαίνει σε χαμηλότερο υψόμετρο, με αποτέλεσμα να θερμαίνεται, και το Νέφος να εξαφανίζεται καθώς αυξάνεται η δυνατότητα του θερμότερου αέρα στο να απορροφήσει τους υδρατμούς. Το αποτέλεσμα είναι το ορογραφικό νέφος να παραμένει ακίνητο παρά τον ισχυρό άνεμο, καθώς από τη μία δημιουργείται συνεχώς και από την άλλη εξαφανίζεται. Συνολικά όμως, ο άνεμος που προσπίπτει στο βουνό, έχει λιγότερη υγρασία στα υπήνεμα, είναι θερμότερος και πιο ξηρός, καθώς μέρος της υγρασίας του έχει παραμείνει πίσω του σαν Cap νέφος. Ο καθοδικός αυτός αέρας που είναι ξηρός και αναταραγμένος είναι ο γνωστός άνεμος Foehn.

Στα υπήνεμα τώρα, όπως γνωρίζουμε και από την αεροδυναμική πίσω από ένα εμπόδιο, ο άνεμος τείνει να δημιουργήσει στροβίλους, εδώ ο Ρότορας ο οποίος βρίσκεται περίπου στο ύψος της κορυφής. Μέσα σε αυτόν τον ρότορα, ο άνεμος εγκλωβίζεται και περιστρέφεται κυκλικά, ανεβοκατεβαίνοντας, και δημιουργώντας ανοδικές περιοχές που φτάνουν στο dewpoint και σχηματίζουν νέφος, και αμέσως καθοδικές περιοχές που θερμαίνεται και εξαφανίζει το νέφος. Το αποτέλεσμα είναι ο σχηματισμός ενός νέφους που είναι πάλι στατικό από μακρυά, αν όμως το δει κανείς πιο κοντά, είναι ένα νέφος που στριφογυρίζει, σχηματίζεται και αποσχηματίζεται και όταν πετάς κοντά του είναι λίγο τρομακτικό. Ο άνεμος πάνω από το ρότορα, έχει ανοδική συνιστώσα, με αποτέλεσμα να μπορεί να σχηματίσει πάλι στατικό νέφος σε μεγαλύτερα ύψη, όμως εκεί η ροή του αέρα είναι πολύ στρωτή και δεν υπάρχει καθόλου ανατάραξη, ενώ το σχήμα έχει εντελώς ξυρισμένα όρια από τον ισχυρό και σταθερό άνεμο, και γίνεται σαν φακός (Lenticularis).
Στην προσήνεμη πλευρά του νέφους αυτού υπάρχει ένα σταθερό ανοδικό, το οποίο έχει τη μορφή οριζόντιας «μπάρας», όπως είναι η ζώνη του ανοδικού όταν κάνεις δυναμικό κοντά σε μία πλαγιά. Όπως όταν είσαι μακρυά από το βουνό το δυναμικό δεν είναι τόσο ισχυρο, έτσι και εδώ με αυτήν την μπάρα. Ενας συνηθισμένος τρόπος να εντοπίσεις και να πετάξεις στο Κύμα, είναι να το βρεις σχετικά χαμηλά, πιάνοντας την ανοδική περιοχή στα προσήνεμα του ρότορα. Εκεί θα υπάρχει αρκετή ανατάραξη, η οποία μπορεί να είναι πολύ βίαιη. Σταδιακά κερδίζοντας ύψος, η ανοδική ζώνη θα αρχίσει να γίνεται περισσότερο σαφής, και κάποια στιγμή τα πράγματα θα γίνουν εντελώς ήπια, με ένα σταθερό ανοδικό ευρείας κλίμακας το οποίο θα βρίσκεται στην προσήνεμη περιοχή των νεφών. Από εκεί και πέρα προσπαθείς να καταλάβεις τα όρια αυτής της ανοδικής ζώνης. Είναι σημαντικό να παρακολουθείς συνεχώς την ταχύτητα που μπορεί να είναι μηδέν ή να πηγαίνεις με όπισθεν, και είναι βασικό να στοχεύεις πάντα προς τον άνεμο και όχι να κάνεις ούριες στροφές. Αν γυρίσεις με ούριο πιθανώςνα δεις ταχύτητες της τάξης των 300 kmh, και ο κύκλος που θα χρειαστεί να κάνεις για να ξαναβγείς μπροστα στο ανοδικό μπορεί να είναι τόσο μεγάλος που θα βρεθείς στο καθοδικό ή θα χάσεις το ανοδικό. Ενας κινούμενος χάρτης μπορεί να βοηθήσει. Αν βρεθείς στο καθοδικό μέρος, ο βαθμός καθόδου θα είναι παρόμοιος με το βαθμό ανόδου που είχες βρει προηγουμένως.

Προϋποθέσεις για ένα Κύμα όρους

Για να εμφανιστεί ένα κύμα όρους, απαιτούνται κάποιες παράμετροι, όπως:

1. Πρέπει να υπάρχει ευστάθεια. Εάν υπάρχουν θερμικά ή Νέφη, αυτά μπορεί να εμποδίσουν την ταλάντωση του ανέμου και να ακυρώσουν το σχηματισμό του κύματος. Επι πλέον ο αέρας πρέπει να συμπεριφέρεται σαν να είναι ένα ελατήριο το οποίο να συμπιέζεται αποθηκεύοντας ενέργεια την οποία στη συνέχεια να αποδίδει καθώς εκτονώνεται, όπως στο παρακάτω σχήμα. Αυτό προϋποθέτει ένα lapse rate ευστάθειας, και ειναι ο λόγος ότι το καλύτερο wave συνήθως εμφανίζεται νωρίς το πρωί και αργά το απόγευμα. Αν υπάρχει αστάθεια, το ελατήριο συπεριφέρεται σαν το αμορτισέρ του αυτοκινήτου, που αποσβαίνει την ταλάντωση.

[ img ]

2. Ο άνεμος πρέπει να ξεπερνάει μια minimum ταχύτητα, που είναι τουλάχιστον 30 kmh, κάτι που εξαρτάται από το υψόμετρο. Επίσης, πρέπει να υπάρχει μια γραμμική αύξηση της ταχύτητας του ανέμου καθ’ ύψος, ή έστω να υπάρχει μια σταθερή ταχύτητα μέχρι την τροπόπαυση.

3. Η κατεύθυνση του ανέμου θα πρέπει να είναι κάθετη στην πλαγιά του βουνού, ενώ αν έχει γωνία μεγαλύτερη από 30 μοίρες από την κάθετη, το wave δεν βγαίνει καλό.

4. Το σχήμα του βουνού στην υπήνεμη πλευρά παίζει επίσης ρόλο, καθώς το να έχει πολύ μικρή ή πολύ μεγάλη κλίση είναι περιοριστικό, ενώ η ύπαρξη ενός δεύτερου παράλληλου βουνού το οποίο βρίσκεται σε απόσταση ενός μήκους κύματος από το πρώτο, φαίνεται ότι μπορέι να προκαλέσει ένα συντονισμό που ενισχύει το κύμα.

5. Ο αριθμός των κυμάτων που δημιουργούνται πίσω από ένα εμπόδιο, αν οι συνθήκες είναι ιδανικές μπορείνα είναι μεγάλος, πχ 15 «μπάρες» ή και περισσότερες, και πολλές φορές μπορεί να προχωράει σε μεγάλες αποστάσεις της τάξης του 1.000 χιλιόμετρα, ή και παραπάνω. Οι μεγαλύτερες πτήσεις με ανεμόπτερα έχουν γίνει με wave, και μιλάμε για κλίμακα άνω τα 2.000 km.

6. Η θερμοκρασία, η πίεση, η υγρασία, η κατακόρυφη ανεμοβαθμίδα, θερμοβαθμίδα κλπ, μπαίνουν ολες σαν παράμετροι που επηρεάζουν την εμφάνιση και την ένταση ενός κύματος.

Μήκος Κύματος και Πλάτος κύματος

[ img ]
Μήκος και πλάτος κύματος.

Το πλάτος του κύματος αφορά την κατακόρυφη ταλάντωση. Σε ένα τυπικό κύμα, το πλάτος ποικίλει ανάμεσα στο έδαφος και την τροπόπαυση. Εξαρτάται από το σχήμα του βουνού, το μέγεθος του βουνού, την ένταση του ανέμου και την ευστάθεια. Ενα λεπτό στρώμα που είναι πολύ ευσταθές και μέτριοι άνεμοι μπορούν να προκαλέσουν μεγαλύτερο πλάτος κύματος από ότι ένα βαθύ στρώμα αέρα που έχει μέτρια ευστάθεια και υπάρχει πολύ ισχυρός άνεμος. Επίσης, υπάρχει κάποια μαθηματική σχέση ανάμεσα στο μήκος κύματος και το πλάτος που είναι αντιστρόφως ανάλογη. Οσο δηλαδή μεγαλύτερο είναι το πλάτος, τόσο μικρότερο είναι το μήκος κύματος. Και όσο μεγαλύτερο το μήκος κύματος τόσο μικρότερο είναι το ανοδικό.

Υπάρχουν διάφορες τεχνικές εκμετάλλευσης ενός κύματος, ώστε να μετατρέψεις το ύψος σε μεγάλη απόσταση, να αλλάζεις μπάρες, ενώ η θεωρία είναι αρκετά βαθεια αν θέλεις να ασχοληθείς παραπάνω. Υπάρχει επίσης ανάγκη να διαβάσεις και για τη φυσιολογία του ανθρώπινου σώματος σε μεγάλα ύψη και να χρησιμοποιείς βοηθητικό οξυγόνο. Πτήσεις σε Κύμα όρους είναι πολύ συνηθισμένες στην Ελλάδα, χειμώνα και άνοιξη με ισχυρούς Δυτικούς – ιδανικά Νοτιοδυτικούς ανέμους (λόγω του προσανατολισμού του άξονα της πίνδου). Υπάρχουν περιπτώσεις που έχουν γίνει πτήσεις σε κύμα και με παραπέντε, μιλώντας βέβαια για μικρές ταχύτητες ανέμου.
Το ρεκόρ ανδικού που έχει καταγραφεί είναι 44 μέτρα το δευτερόλεπτο, ενώ το μέγιστο ύψος που έχει γίνει είναι περίπου 17 χιλιόμετρα στις Άνδεις.

Ελπίζω να σας τραβάει την προσοχή και το ενδιαφέρον αυτό το φαινόμενο, γιατί είναι από τα πιο εντυπωσιακά που συμβαίνουν στον ουρανό. Μπορεί η πτήση με το παραπέντε να μην είναι εφικτή ή πιθανή να συμβεί κάποτε στην Ελλάδα, αλλά πραγματικά αν κάνετε μια πτήση Wave με ανεμόπτερο και αφού περάσετε την ταλαιπωρία του ρότορα, ξαφνικά θα βρεθείτε σε έναν εντελώς μαγικό κόσμο, δραματικά διαφορετικό από αυτόν που έχουμε συνηθίσει να πετάμε μέχρι τώρα.

Βαγγέλης Τσούκας
http://www.sky.gr/tsoukas/waveaboveparnassos/

tsoukasvaggelis
Competition
 
Δημοσ.: 457

Re: Πτήση σε Wave - μια πρώτη γεύση

Δημοσίευσηαπό ΛΑΣ » Σάβ Φεβ 05, 2011 10:37 pm

ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ...!!! :shock:

Αθλίας, παρ’ αθλίου, δι’ Αθλίου προς άθλιον
ΛΑΣ
DHV1
 
Δημοσ.: 16

Re: Πτήση σε Wave - μια πρώτη γεύση

Δημοσίευσηαπό lovedoctor » Σάβ Φεβ 05, 2011 11:55 pm

Βαγγέλη γιατί δε με καλείς να έρθω να τα δώ και απο κοντά?

don't leave your dreams on the cemetery
lovedoctor
Competition
 
Δημοσ.: 251

Re: Πτήση σε Wave - μια πρώτη γεύση

Δημοσίευσηαπό tsoukasvaggelis » Τρί Ιαν 22, 2013 1:49 am

To χρονικό μιας πτήσης σε Κύμα Όρους του Ελικώνα
http://www.sky.gr/leonardo/flight/33927

19 Ιανουαρίου 2013, Σάββατο.
Μετά από μια εξαιρετικά δύσκολη επαγγελματικά εβδομάδα, επιτέλους ένα Σαββατοκύριακο ελεύθερο από υποχρεώσεις αν και γεμάτο από τις τύψεις ενός μπαμπά που λείπει συχνά. Με μια αμυδρή ελπίδα ότι θα μπορούσα να βρω το χρόνο να πετάξω, αλλά και από λίγο συνήθεια μπαινω στο internet αλλά ατυχώς βλέπω ότι ο καιρός θα είναι απογοητευτικός. Δυστυχώς στο παραπέντε δεν μπορείς να παραγγείλεις τον καιρό όταν εσύ είσαι διαθέσιμος να πετάξεις, κάτι που έχω καλά καταλάβει τα τελευταία 20 χρόνια.
Μήπως όμως έχει Wave αυτό το Σαββατοκύριακο?
NOAA
Μπαίνω βιαστικά στο ΝΟΑΑ για να δω τι προβλέπει το GFS μοντέλο για την Ελλάδα.
Άνεμοι Δυτικοί Βορειοδυτικοί με σημαντική ένταση, και μεταβαλλόμενη διεύθυνση καθ ύψος. Χαμηλά ΝΔ, ψηλά ΒΔ, με ένταση γραμμικά αυξανόμενη με το ύψος. Το δεύτερο είναι καλό για το σχηματισμό κύματος, όχι όμως και το πρώτο, καθώς η αλλαγή διεύθυνσης μπορεί να σπάει το κύμα.
Κατά τα άλλα, σωστή η υγρασία αφού είναι χαμηλή, καθώς οι δύο γραμμές του Τεφιγράμματος, δηλαδή η θερμοβαθμίδα και η γραμμή της υγρασίας απέχουν αρκετά μεταξύ τους. Αυτό σημαίνει λιγότερα σύννεφα αλλά σε μεγαλύτερο ύψος, αλλά και μεγαλύτερη πυκνότητα αέρα, που σημαίνει ότι τα δυναμικά φαινόμενα της αέριας μάζας θα είναι πιο ισχυρά (η κινητική ενέργεια του αέρα είναι μεγαλύτερη). Φαίνεται λίγο tricky το Σάββατο για surfing στον αέρα, οπότε ας προετοιμαστούμε για την Κυριακή μήπως και καθίσει, και ας απολαύσουμε τη λιακάδα στην παιδική χαρά προσέχοντας τον πιτσιρικά από θέση που μπορείς ταυτόχρονα να παρατηρείς τον ουρανό. Το επόμενο βήμα είναι να τον εκπαιδεύσω να μου δείχνει τα γνωστά φακοειδή νέφη που είναι μαρτυριάρικα για την ύπαρξη κύματος , που τα ξέρουμε ως lenticularis.
Σάββατο βράδυ.
Πρώτο βήμα: βάζουμε τον κόσμο για ύπνο
Δεύτερο βήμα: ανοίγουμε τον υπολογιστή με χέρια που τρέμουν από συγκίνηση, και ξεκινάμε τη διασταύρωση πληροφοριών από παντού...κόλαση στο πληκτρολόγιο:
XC skies, Top Meteo, NOAA, SKIRON, NOA, Wetter3.de, GFS model, WRF model, Soundings, predicted soundings, hourly dew point evolution από το accuweather.com, κλπ.
Τελικά δεν φαίνεται ότι χάσαμε κάτι σπουδαίο για σήμερα, καθώς ο ουρανός που είδα δεν υποδήλωνε σημαντική δραστηριότητα κύματος, που εγώ τουλάχιστον θα μπορούσα να είχα εκμεταλλευτεί. Δεν ξεχνώ ότι θα πετούσα με ένα υπερελαφρό ανεμόπτερο το οποίο έχει χαμηλές ταχύτητες, και κάτω από αναταράξεις δεν πρέπει να πετάξω με περισσότερα από 140 kph, ενώ πρακτικά με ανέμους μεγαλύτερους από 160 kph σε μεγάλο ύψος πάει και λίγο με όπισθεν την ώρα που κλείνεσαι από το σύννεφο...λέμε τώρα, δεν είνα απαραίτητες οι περιπέτειες που επαναλαμβάνονται.
Και περνάμε τώρα στις προβλέψεις για την Κυριακή. Τελείωσαν τα ψέματα. Εδώ και τώρα θα πατήσω το κουμπί:
Ευστάθεια √
Για να σχηματιστεί κύμα, είναι απαραίτητο να υπάρχει ευστάθεια στην ατμόσφαιρα, πχ να είναι χειμώνας, ή ο ρυθμός μείωσης της θερμοκρασίας στην κατακόρυφη θερμοβαθμίδα να μην είναι γοργός. Δίνω τις συντεταγμένες στον υπερυπολογιστή της Αμερικάνικης Μετεωρολογικής Υπηρεσίας για τη Λειβαδιά, και βλέπω να ξεδιπλώνεται δραματικά το τεφίγραμμα, μια μαγική λέξη που κρύβει μίση, πάθη και συγκινήσεις, και θυμίζει τρελλές επετυχημένες προβλέψεις που έχουν γίνει σε αγώνες, αλλά επίσης μου φέρνει στη μνήμη την έκφραση των βασανισμένων ανθρώπων που έχουν υποστεί στωικά τα απάνθρωπα για το ανθρώπινο μυαλό σεμινάρια της Freedom. Εδώω είμαστεε...
Διεύθυνση ανέμου ΝΔ √
Μιλάμε για θρίαμβο της πρόβλεψης καιρού. Οπως είναι σαφές, οι άνεμοι την Κυριακή στρέφουν από περισσότερο νότιες κατευθύνσεις, εντελώς κάθετα στην οροσειρά της Πίνδου, δηλαδή από Νοτιοδυτική διεύθυνση. Συνήθως, η εποχή του Κύματος στην Ελλάδα είναι η άνοιξη, όπου επικρατούν ισχυροί δυτικοί άνεμοι, και δημιουργούν επαρκές κύμα για περιπέτειες σε μεγάλα ύψη. Οταν όμως πλησιάζει ένα χαμηλό βαρομετρικό, κάτι το οποίο προκαλεί τη δημιουργία ΝΔ ανέμων, και όταν κοντά του βρίσκεται ένα υψηλό με μεγάλη διαβάθμιση της πίεσης από το ένα στο άλλο, κοινώς με πυκνές ισοβαρείς καμπύλες (Γουάου) τότε έρχεται ένας πολυπόθητος Νοτιοδυτικός άνεμος που χτυπάει κάθετα στις πλαγιές της οροσειράς της Πίνδου. Μια τέτοια μέρα έγινε και πριν μερικά χρόνια η μεγαλύτερη πτήση για την ώρα στην Ελλάδα των 1010 ΚΜ.
Ένταση ανέμου και Ανεμοβαθμίδα √
Εδώ τα χαλάμε. Απαραίτητη συνθήκη για να γίνει το κύμα, είναι η ένταση του ανέμου να ενισχύεται ιδανικά με την άνοδο του ύψους, εδώ όμως φαίνεται σαν να υπάρχει ένα peak ταχύτητας 55kph στα 3.000 μέτρα και από εκεί και πάνω μειώνεται. Δεν μπορώ να το πιστέψω, όχι είναι λάθος. Ολοι κάνουν λάθος, το μοντέλο του ΝΟΑΑ, ο σκίρωνας το Wyoming, όλοι. Εγώ θα πάω και ότι γίνει.
Υγρασία √
Εδώ υπάρχει ανασφάλεια. Οι Νοτιοδυτικοί άνεμοι που οφείλονται στην προσέγγιση του χαμηλού βαρομετρικού, φέρνουν υγρό άνεμο στην περιοχή. Σίγουρα φαίνεται ότι το dew point έχει αλλάξει και υπάρχει μεγαλύτερη πιθανότητα για νεφοκάλυψη με κίνδυνο υπερκάλυψης. Η παρουσία της υγρασίας δεν είναι κάτι το πολύ θετικό. Οταν υπάρχει λίγη από αυτήν, σχηματίζονται λίγα σύννεφα που είναι όμως δείκτες του που βρίσκεται το ανοδικό στο κύμα. Οπως με τα θερμικά και με τα cumulus. Όσο όμως αυξάνει η υγρασία, τόσο αυξάνεται ο κίνδυνος για υγροποίηση, παγοποίηση, και όλα τα σχετικά με τις μορφές του νερού μέσα στον αέρα. Μια βασική παράμετρος σε αυξημένη υγρασία είναι η χαμηλότερη πυκνότητα του αερα, άρα και η μικρότερη κινητική ενέργεια που μπορεί να μεταφέρει με την κίνησή του. Φαίνεται λοιπόν σαν να είναι πολύ αυξημένη η υγρασία , με μεγάλη νεφοκάλυψη. Για να μπορέσεις να ανέβεις όμως ψηλά, θα πρέπει να έχεις εξασφαλίσει και ότι θα βρεις τρύπες από σύννεφα για να κατέβεις.
Εγώ θα πάω και ότι γίνει.
Εξέλιξη συνθηκών μέσα στην ημέρα √
Οι προβλέψεις έδωσαν ότι ο ανεμος θα παραμείνει σχεδόν σταθερός κατά τη διάρκεια της ημέρας που μας ενδιαφέρει, θα μειωθεί όμως η υγρασία και άρα η νεφοκάλυψη αργά το μεσημέρι, που δίνει ένα μήνυμα ελπιδοφόρο. Θα πάω.
Αργά...Ας ετοιμάσουμε λοιπόν τα gadgets:
PDA √
Live tracking √
VHF √, Backup VHF√
GoPro√
Φιάλη Οξυγόνου√, Mountain High√, Mask√, οξύμετρο√ ...ύπνος με όνειρο με wave.
Κυριακή πρωι
Ξυπνητήρι 7.30 (Δεν είναι δυνατόν – σχόλιο στο σπίτι...εγώ θα πάω)
Πακετάρω τα εργαλιεια στα σακίδια κι αντίο. Ελπίζω να τα πούμε και το βράδυ.
Εθνική...ανοίγω το ipad…www.meteorologia.gr…weather stations…sterea ellada…parnassos1950….OXI ρε... κάτω από 30kph !@#$%^&
Φτάνω τσακισμένος ψυχολογικά στο αεροδρόμιο και κοιτάζω προς τον Ελικώνα...δεν είναι δυνατόν, είχα δίκιο. Υπάρχει πιθανότητα, καθώς ο άνεμος έχει χαμηλότερη ένταση από εχθές, αλλά περισσότερη υγρασία, και πιο σωστή κατεύθυνση και ολο το παραπάνω πακέτο ανούσιων λεπτομερειών για τον καιρό, οργανώνεται σε ένα απίθανο νέφος για Textbook for Mountain Wave Clouds. Το κοιτάζω σαν χάνος. Δεν μπορώ να πιστέψω ότι μου κάνει τέτοια χάρη ο ουρανός και μου ανοίγει την αγκαλιά του. Σχεδόν έχω συγκινηθεί με την εικόνα του ουρανού που με καλεί προς το μέρος του. Πηδάω έξω από το ταλαιπωρημένο αυτοκίνητο με σακίδια, μπαταρίες, καύσιμα, μπουκάλες οξυγόνου, νερά, σκουφιά...σφαίρα στο υπόστεγο του Παπαδόπουλου στην Κωπαϊδα.
Κατεβάζω το ανεμόπτερο, βγάζω τα καλύματα, το καθαρίζω, βάζω τη ρόδα ποδηλάτου στο ακροπτερύγιο και την πίσω dolly, ετοιμάζω τα καύσιμα για το δίχρονο κινητήρα, τσεκάρω μηχανικά, ηλεκτρικά, συνδέω τα ηλεκτρονικά, σεταρω παραμέτρους στα όργανα, εγκαθιστώ το σύστημα του οξυγόνου, τα vhf, το live, τον τεχνητό ορίζοντα, Electronic Vario Setting, main Battery Check, avionics, ορίζοντα, PDA, live, κινητό, οξύμετρο για τη μέτρηση του οξυγόνου στο αίμα, συνδέω το logger, τσεκάρω να υπάρχει SD Card στο See You Mobile, νερό για να πιώ, γεμίζω καύσιμα με την Αντλία του Μανόλη.
Σούπερ, οργασμός προετοιμασίας, προσμονής, ενθουσιασμού, και αφοσίωσης σε ένα σκοπό. Πίσω μου ο Αλέξης με τον Πέτρο, κάνουν τα ίδια, ετοιμάζοντας ένα Pipistrel Sinus. Θα φύγω πρώτος. Κοιτάζω το checklist μου για το πριν διαβώ την εξώπορτα του υποστέγου. Ailerons, Airbrakes, Rudder, Stabilizer, Pitot, side pressure sensors, άτρακτος, φτερά, τροχοί, πόρτες και μηχανισμός ανασυρρόμενου μοτέρ, φρένο προπέλλας που τόσο με έχει ταλαιπωρήσει με αναγκαστικές. All clear…απομάκρυνση εργαλείων, αποςύνδεση από ρεύμα, κλείνω καλύπτρα και τραβάω από το φτερό το καναρίνι έξω. Ο ουρανός πλέον έχει γίνει ένα έργο τέχνης, με απίθανα σύννεφα, χιονισμένες κορυφές και καταπράσινη γη. Υπάρχει μια μυρωδιά της άνοιξης στον αέρα.
Έξοδος στο διάδρομο:
«Κωπαϊδα, ανεμόπτερο Oscar Kilo Alpha 101, στο holding point του 27, άδεια για γραμμη»
«101 ελεύθερος γραμμής».
Σπρώχνουμε με τα χέρια το μικρό καναρίνι που αντιστέκεται στο βρεγμένο γρασίδι με τον Αλέξη. Πίσω του έρχεται ο Πέτρος με το Sinus ανυπόμονα. Μόλις απογειωθώ ο Αλέξης θα μου κρατήσει φτερό για τα πρώτα μέτρα και μετά θα τρέξει να μπει στον Πέτρο για να απογειωθούν πριν γίνει ρίψη που είναι σε εξέλιξη. Το Pilatus είναι σε άνοδο και γεμίζει τη συχνότητα... «Drop in 5 minutes»... Πρέπει να βιαστώ για να μην κάψω άσκοπα καύσιμο περιμένοντας τους αλεξιπτωτιστές. Τσεκαρω αν λειτουργει το primer και ποτίζω τα πρωτογονα Ρώσσικα καρμπυρατερ του Rotax. Φοράω το εφεδρικό και μπαίνω μέσα. Ο Αλέξης μου σφίγγει καλύτερα τις ζώνες και μου ανοίγει το οξυγόνο που δεν το έχω προσβάσιμο. Κλείνω καλύπτρα. Είμαι μόνος μου. Διακόπτης θέση 1, κινητήρας Οn, Vario On, PDA on, PDA charger On, ZAON On (anti-collision), Live On, μηδενισμός υψομέτρου, Οξυγόνο προσβάσιμο ΟΚ, νερό κοντά μου, Ζωνες Οκ, Καλύπτρα ασφαλισμένη, ελέγχω χειριστήρια, αλλη μία Primer…
Φωνάζω «Προπέλλαα» για τον Αλέξη και ignition. Ο Rotax είναι παγωμένος και παιδεύεται απο γεννησημιού του να πάρουν ταυτόχρονα και οι δύο κύλινδροι, αλλά τελικά παίρνει. Στροφές κάτω απο 3.000 rpm, κοιτάζω τον Αλέξη που μου σηκώνει το φτερό και σετάρω το ηλεκτρονικό βάριο VP6. Ως δια μαγείας έχω την έμπνευση να βάλω στο Flight Screen να φαίνεται το βολτόμετρο (έχουμε μεγάλη ιστορία εμείς οι δυο, εγώ με το βολτόμετρο).
Ζεσταίνω, μανιατό τσεκ, περιμένω τις θερμοκρασίες να πάνε στα σωστά όρια. «Kopaida, Drop in 2 minutes». Ανεβάζω το γκάζι. Είμαι έτοιμος. «Κωπαϊδα, ανεμόπτερο Oscar Kilo Alpha 101, έτοιμος για απογείωση από τον 27 Βόρειο» … «101, άμεση αναχώρηση γίνεται ρίψη σε 1 λεπτό»...thumbs up στον Αλέξη. Τσεκάρω τον άνεμο, 15-20 χλμ Ν, κάθετος στο διάδρομο. Είναι μια απαιτητική απογείωση, καθώς στα πρώτα μέτρα δεν δουλεύει το Rudder για να διορθώσει, ενώ ο άνεμος τείνει να στρίψει αυτό το καρυδότσουφλο εκτός διαδρόμου. Το μοτερ 6.500 RPM αφήνω τα φρένα. «101 τέικ οφ του σεβεν ζηρο» για να ξέρει και το Pilatus. O θόρυβος είναι δραματικός και η προπέλα περιστρέφεται σχεδόν υπερηχητικά 8 εκατοστά από το κεφάλι μου. Το πουλί βγαίνει από το κλουβί. Ευθυγραμμίζω στο διάδρομο και μαζεύω χιλιόμετρα. Το κρατάω κάτω για λίγα παραπάνω από το θεωρητικά αναμενόμενο λόγω στροβιλισμών στο έδαφος που μπορεί να την πατήσω σαν κάποιον άλλο. Στα 90 kph το αφήνω να πετάξει. Τέλεια στιγμή... «101 turning left, direction Aliartos» για να ενημερώσω ότι είναι clear για τη ρίψη των αλεξιπτωτιστών.

Απογείωση λοιπόν και αριστερή στροφή. Heading Ελικώνας. Αριστερά μου βλέπω τους θόλους που ανοίγουν στην άκρη του αεροδρομίου. Πολύχρωμοι τύποι, με χρωματιστή ζωή, αλλά κάνουν πολύ φασαρία για εμένα.
Wave Flight
Δύο rotor clouds στα υπήνεμα του Ελικώνα. Σημαδεύω ανάμεσα στα δύο, ανάμεσα σε Αλίαρτο και Αϊ Γιώργη όπου αρχίζουν να σχηματίζονται οι πρώτες άχνες για ένα τρίτο στατικό ρότορα. Η επιλογή αυτή ήταν τελικά η σωστή. Πετώντας με παραπέντε πολλά χρόνια, η ιδέα να πετάξω στους ρότορες ενός βουνού ήταν κάτι το τρομακτικό. Ειδικά με ισχυρό άνεμο. Φαίνεται ότι είναι αδύνατον να ξεπεράσω ποτέ τη φοβία αυτή, πετώντας το 1998 στον Κιθαιρώνα και έχοντας περάσει μια βίαιη επαφή με το βουνό στα υπήνεμα με ένα UP Soul σε κάποιους αγώνες. Πριν ξεκινήσω να πετάω, όταν διάβαζα για τις πτήσεις σε Κύμα όρους, ένιωθα ένα δέος. Το θεωρούσα την απόλυτη πτήση στα όρια των επιδόσεων, χειριστικών απαιτήσεων, στα όρια του ανθρώπινου σώματος που σοκάρεται σε υποξία μέσα σε ελάχιστο χρόνο και χωρίς εγκλιματισμό, με μυθικές ταχύτητες ανέμων, με ανεμόπτερα που διαλύονται στον αέρα μέσα στις αναταράξεις πετώντας στη VNE τους. Κι όμως είμαι σήμερα εδώ.
RPM 5500, αργή άνοδος με 2,5 μ/sec, υπήνεμα χορευτικά. Το ανεμόπτερο κατευθύνεται με ταχύτητα 100kph προς το βουνό. Η υπερένταση ανεβαίνει. Κάνω έλεγχο. Θερμοκρασίες ΟΚ, στροφές κινητήρα ΟΚ, υψόμετρο ΟΚ, GPS δεν έχει καλή λήψη, τελικά ΟΚ ground speed 60 kph. Καύσιμο ΟΚ, αεραγωγοί ΟΚ, κρύο-κλείνω το παραθυράκι. Στα ακουστικά ακούω τον Αλέξη και τον Πέτρο να απογειώνονται. Τελικά θα κάνω εγώ το λαγό. Μετά το δρόμο της Αλιάρτου, αρχίζουν τα όργανα... και ξαφνικά: Μπαταρία…12,1V αντί για 13,6V. Καμένη ασφάλεια φόρτισης, φτου!
Ζήτημα ξαφνικά. Θεραπευμένη μπαταρία μολύβδου μετά από βαθειά εκφόρτιση, που όμως δεν φορτίζεται τώρα ενώ χίλια γκατζετάκια τρέφονται από αυτήν. Αν τελικά τα καταφέρω να πιάσω αυτό το κύμα, η μπαταρία μου θα παγώσει με αποτέλεσμα να μην έχω πιθανά επανεκκίνηση του κινητήρα όταν τον χρειαστώ, ή αν χάσω το wave στην αρχή, πιθανώς να τη γονατίσω βγάζοντας τα 55 κιλά του κινητήρα έξω και πατώντας τη μίζα.
Το solar βάριο χτυπάει διαφορετικά. Το Ανεμόπτερο γλυστράει και επιταχύνει, μπαίνω σε ανοδικό +3, +4, +4,5 m/s.
«Ακούει το 101»? «101 μεταξύ Αλιάρτου και Αγ Γεωργίου στα 1300 +4 έως +4,5». «Πάμε–Β»
Αλλάζω συχνότητα σε 123.45 mhz. «Αλέξη έχω μπεί σε μπάρα και με κατευθύνει δυτικά του ρότορα σε άνοδο 1700».
Στα 2000 έχω πάει ακόμη δυτικότερα και βλέπω ότι είμαι σε μια δεύτερη αρμονική ενός κύματος από το βουνό πίσω από τη Λειβαδιά. Ξαφνικά το χάνω... +μισό. Πρέπει να πάω στην πρώτη μετά το gap. Καθώς ο άνεμος χτυπάει στο βουνό και δημιουργεί ορογραφικό νέφος σαν καπάκι πάνω στην κορυφή. Καθώς ο άνεμος κατεβαίνει από τα υπήνεμα, θερμαίνεται κατεβαίνοντας και ξεφεύγει από τον κορεσμό, με αποτέλεσμα να διαλύεται το νέφος και να δημιουγείται μια μπλε τρύπα. Μετά από αυτή βρίσκεται η πρώτη ανοδική μπάρα πίσω από το βουνό. Αυτή ψάχνω.
+1, +1.7, +2.2, +3, +4m/s. Υπομονετικά ανεβαίνω ψάχνοντας το καλύτερο σημείο. «Ακούει το 101?»
«Το 101 μεταξύ Λειβαδιάς και Αγ. Γεωργίου στα 3.400 σε +2»
«Μπράβοο! Συνέχισε. Είμαστε χαμηλότερα προσπαθώντας στα 1.700 είναι δύσκολο»
Βάζω το οξυγόνο. Με βάση τη φυσιολογία υψομέτρου των καπνιστών πρεπει να το κάνω τώρα. Mountain High στο normal. Ένας αισθητήρας καταλαβαίνει την υποπίεση που δημιουργείται στη μάσκα όταν εισπνέεις και ανάλογα με τη βαρομετρική πίεση σου δίνει έναν παλμό οξυγόνου που αναμιγνύεται με τον εξωτερικό αέρα. Αυτό κάνει οικονομία στη φιάλη.
3.800-4.000-4.500-4.800
Εχω αρχίσει να την ακούω από το κρύο. Εξαερισμός στα πόδια κλειστός. Παράθυρο κλειστό. Η καλύπτρα θολώνει μέχρι τα 4.000m, μετά παγώνει. Μετά ο πάγος προχωράει σε όλη την καλύπτρα 5.000μ. Πρέπει να ξύνω τον πάγο δημιουργώντας τρύπες για να δω έξω. Ξύνοντας πέφτουν νιφάδες σαν χιόνι μέσα στο cockpit… “guys το 101 – χιονίζει εδώ μέσα»
Πέτρος – «Αλέξη πες του να κατέβει, έχει πάθει υποξία, είναι ψηλά και λέει ανοησίες»
5.500μ. θερμοκρασία γύρω στους -25 C. H καλύπτρα μου έγινε σαν υποβρύχιο με φινιστρίνια. Κοιτάζω τον τεχνητό ορίζοντα και το χάρτη στο PDA που κάνει ζουμ στο 1 χιλιόμετρο για να μην χάσω το track, λιγο πριν με αγκαλιάσει το πάνω νέφος. Ελάχιστα μέτρα μέχρι να κρυφτώ μέσα από τις άχνες και κάνω μια 360 βλέποντας γυρω γύρω θάλασσα. Πρέπει να είδα σε αυτή τη στροφή όλα τα μέρη που έχω περάσει με το παρα5.
«101?...101 ακούς? Που βρίσκεσαι είναι αδύνατον να σε δούμε. Εμείς στα 2.500 και εσύ +3.000 μ ψηλότερα»
Κοιτάζω το οξύμετρο γιατί έχω αρχίσει και ανησυχώ για την υποξία. Δυστυχώς έσπασε από το σφίξιμο της ζώνης. Ανεβάζω λίγο το ποσοστό του καθαρού οξυγόνου στο μίγμα και απαντώ «Αλέξη το 101...στα 5.500μ ρεκόρ καναρινιού, κάνει κρύο, δεν βλέπω έξω και χιονίζει εδώ μέσα»....
«Βαγγέλη (Τρία πουλάκια κάθονται) πόσο κάνει 1.000 μείον 7?»
«Σκέψη...9..9..3»
«πόσο κάνει αυτό μείον 7?»
«...9....8......6?»
«Πολύ καλά. Θα ανέβεις κι άλλο?»
«101 προσπαθώ να ξεκολήσω τα αεροφρενα για να αρχίσω να κατεβαίνω αργά προς τα κάτω. Ο στόχος επετεύχθη»
Η κάθοδος πρέπει να μην γίνει πολύ γρήγορα για να μην γίνουν ταχείες διαστολές. Ενα ανεμόπτερο με gel coating θα μπορούσε να πάθεi μεγάλη ζημιά στο υλικό του αν κατέβει πολύ γρήγορα. Με ένα ξύλινο ανεμόπτερο καλυμένο με θερμοσυρικνούμενο ύφασμα σαν μοντέλο με κόλλες αγνώστων προδιαγρaφών, δεν το ξέρω.
Airspeed 120, ground 220 kph. Vario -8 m/s πρεπει να κατέβω πιο απαλά, αλλά ήθελα να απομακρυνθώ λίγο από τη βάση του φακοειδούς. Ταξιδεύω ανατολικά προς Αταλάντη και απολαμβάνω τη θέα. Μπαταρία παγωμένη με 11,7V που σημαίνει ότι δεν θα βγει το μοτερ έξω αν το χρειαστώ. Δεν κάνουμε τώρα και άλλα 100 χιλιόμετρα βόλτα γύρω γύρω με αυτό το ύψος?
Σταδιακά φτάνω στο αεροδρόμιο, και ξαναμπαίνω σε αυτόν τον κόσμο, που μιλάει στον ασύρματο, κάνει touch and go, πηδάει από το Pilatus κάνοντας ελεύθερη πτώση προς την κατασκήνωση του κεφιού, άνθρωποι, αυτοκίνητα , κόσμος πίνει καφέ και βλέπει κίνηση στον ουρανό, ακούς κινητήρες και μουσικές και κάποιος πρόθυμος κάνει τον «πύργο» για να διευκολύνει την κυκλοφορία.
«Κωπαϊδα το 101 στα σιλό. Διάδρομος εν χρήση?»
«101 ο 27, αλλά περίμενε τη ρίψη που είναι σε εξέλιξη»
«απολαμβάνω μια τελευταία στροφή πάνω από τη λίμνη και κατεβαίνω με αερόφρενα να προλάβω το παράθυρο προσγείωσης.
«Το 101 στο βόρειο υπήνεμο του 27 για full stop»
«Ελεύθερος για προγείωση στον 27 νούμερο 1»
Προσγειώνομαι με κάθετο άνεμο 15 kph και αρκετη ανεμοβαθμίδα. Πίσω μου ένα Trinidad νομίζω ετοιμάζεται για γραμμή, ενω το Pilatus προσγειώνεται ανάποδα από το 09. Με τη φόρα βγαίνω εκτός διαδρόμου και σταματώ μέσα στο καταπράσινο λιβάδι της Κωπαϊδας.
«Το 101 απελευθέρωσε το διάδρομο»
Όλα γίνονται τόσο απλά και τόσο αυτόματα, τόσο αυτονόητα. Έχω βέβαια 130 παλμούς από την υποξία, ο εγκέφαλος τα έχει λίγο δει θολά, τα πόδια έχουν πάθει 10 κράμπες μάλλον από το κρύο (-25) και την ακινησία μέσα σε αυτό, αλλά δεν έχω διαθέσιμες λέξεις να χρησιμοποιήσω για να περιγράψω πόσο υψηλά έχουν ανέβει τα επίπεδα της ενδορφίνης και της ικανοποίησης.
Στρίβοντας στην τελική, και βλέποντας με ένα ευρυγώνιο βλέμα τα βουνά στο βάθος, που λίγο πριν είχαν γίνει μια κοιλάδα, σκέφτομαι το γιό μου, το πόσο ωραίο είναι αυτό το σπορ, και τι θα του απαντήσω όταν γυρίσω σπίτι και με ρωτήσει αν ήμουν στεναχωρημένος που δεν ήμουν μαζί του και ήμουν μόνος μου πάνω από τα σύννεφα. Σίγουρα θα είμαι περισσότερο χαρούμενος γυρίζοντας στο σπίτι που θα τον δω.









Θα ήταν άδικο να μην ευχαριστήσω για την υποστήριξη που είχα σε αυτήν την πτήση από τον Αλέξη Αναστασίου και τον Πέτρο Πρίντεζη, που πετάξαμε παρέα αυτήν την ημέρα και ανέβηκαν μαζί και αυτοί στα 5.800μ αργότερα μέσα στην ημέρα (http://www.onlinecontest.org/olc-2.0/gl ... Id=2817709). Η μεγάλη εμπειρία του Αλέξη σε πολλές πτήσεις wave τα τελευταία χρόνια και η θέληση του Πέτρου να μάθει και αυτός από τον Αλέξη πως να εκμεταλλεύεται αυτό το φυσικό φαινόμενο, είχε σαν αποτέλεσμα αυτό το καταπληκτικό μοτοανεμόπτερο να φτάσει στα 18.500ft αυτή τη μέρα.

Τελευταία επεξεργασία απο tsoukasvaggelis την Σάβ Φεβ 16, 2013 7:28 pm, επεξεργάστηκε 1 φορές συνολικά.
tsoukasvaggelis
Competition
 
Δημοσ.: 457

Re: Πτήση σε Wave - μια πρώτη γεύση

Δημοσίευσηαπό Chris Lappas » Τρί Ιαν 22, 2013 2:21 am

Βαγγέλη, υπέροχη περιγραφή! Σαν να βρισκόμαστε μαζί σου στο cockpit φίλε!

Πάντα τέτοια! :D

http://www.snowclub.gr
Powder skiing is not a crime!
Chris Lappas
Competition
 
Δημοσ.: 559

Re: Πτήση σε Wave - μια πρώτη γεύση

Δημοσίευσηαπό badoulis » Τρί Ιαν 22, 2013 10:16 am

tsoukasvaggelis έγραψε:Κυριακή πρωι
Ξυπνητήρι 7.30 (Δεν είναι δυνατόν – σχόλιο στο σπίτι...εγώ θα πάω)

Classic!! :D


Πόσο σε ζηλεύω! Ευχαριστούμε για την περιγραφή... πλάνα από τη GoPro πότε θα δούμε;

Του φευγάτου η μάνα δεν έκλαψε ποτέ
https://www.hikeflybook.eu/
https://www.youtube.com/user/ShipwreckedFP
https://vimeo.com/aimilios
badoulis
Competition
 
Δημοσ.: 419

Re: Πτήση σε Wave - μια πρώτη γεύση

Δημοσίευσηαπό paramick » Τρί Ιαν 22, 2013 10:37 am

Το διάβασα δύο φορές,και ψήνομαι να το ξαναδιαβάσω το βράδυ.
Μπράβο Βαγγέλη.

paramick
Competition
 
Δημοσ.: 1055

Re: Πτήση σε Wave - μια πρώτη γεύση

Δημοσίευσηαπό lovedoctor » Τρί Ιαν 22, 2013 10:39 am

tsoukasvaggelis έγραψε:To χρονικό μιας πτήσης σε Κύμα Όρους του Ελικώνα
http://www.sky.gr/leonardo/flight/33927


Βαγγέλη το πουλάς το καναρίνι?

don't leave your dreams on the cemetery
lovedoctor
Competition
 
Δημοσ.: 251

Re: Πτήση σε Wave - μια πρώτη γεύση

Δημοσίευσηαπό Sprayman » Τρί Ιαν 22, 2013 1:30 pm

Βαγγέλη εκτός από το ταλέντο που έχεις να διανύεις αποστάσεις πετώντας, έχεις και ταλέντο και στο γράψιμο. Έχεις σκεφτεί κάποια στιγμή να μας κάνεις ένα σεμινάριο? Στο λέω γιατί ξέρω ότι όλη αυτή η γνώση που κουβαλάς δεν χωράει στα posts. Πιστεύω να συμφωνούν και οι υπόλοιποι.

Η ζωή ξεκινάει εκεί που ο φόβος πεθαίνει.
OSHO
Sprayman
Competition
 
Δημοσ.: 970

Re: Πτήση σε Wave - μια πρώτη γεύση

Δημοσίευσηαπό Chris Lappas » Τρί Ιαν 22, 2013 1:36 pm

Ο Βαγγέλης ήταν από τους ομιλητές στο σεμινάριο της Freedom πριν από λίγο καιρό! :wink:

http://www.snowclub.gr
Powder skiing is not a crime!
Chris Lappas
Competition
 
Δημοσ.: 559

Re: Πτήση σε Wave - μια πρώτη γεύση

Δημοσίευσηαπό tsouloufis » Τρί Ιαν 22, 2013 1:38 pm

Sprayman έγραψε:Βαγγέλη εκτός από το ταλέντο που έχεις να διανύεις αποστάσεις πετώντας, έχεις και ταλέντο και στο γράψιμο. Έχεις σκεφτεί κάποια στιγμή να μας κάνεις ένα σεμινάριο? Στο λέω γιατί ξέρω ότι όλη αυτή η γνώση που κουβαλάς δεν χωράει στα posts. Πιστεύω να συμφωνούν και οι υπόλοιποι.



θα ειναι εδω Νικο

http://www.flyfreedom.gr/index.php/78-n ... eo-seminar

__________________________________________________________________
https://web.facebook.com/dreamparaglidi ... =bookmarks
http://www.dreamparagliding.gr/
tsouloufis
Competition
 
Δημοσ.: 1213

Re: Πτήση σε Wave - μια πρώτη γεύση

Δημοσίευσηαπό andread » Τρί Ιαν 22, 2013 1:41 pm

Βαγγέλη you are my hero!

σκέφτομαι τα μικρά φακοειδη συννεφάκια ψηλά στον ουρανό και τώρα ξέρω ότι ένας φίλος τα αγκάλιασε!

andread
Διαχειριστής||Διαχειρίστρια
 
Δημοσ.: 725

Re: Πτήση σε Wave - μια πρώτη γεύση

Δημοσίευσηαπό Sprayman » Τρί Ιαν 22, 2013 1:53 pm

thanks tsouloufis.

Η ζωή ξεκινάει εκεί που ο φόβος πεθαίνει.
OSHO
Sprayman
Competition
 
Δημοσ.: 970

Re: Πτήση σε Wave - μια πρώτη γεύση

Δημοσίευσηαπό tsoukasvaggelis » Τετ Ιαν 23, 2013 2:44 pm

Ευχαριστώ που το διαβάσατε και για τα καλά σας λόγια.

Δυστυχώς το πείραμα αν δουλεύει η GoPro μέσα στον καταψύκτη με -25 φαίνεται ότι απέτυχε και δεν τράβηξα τίποτε, αλλά ευτυχώς ο Πέτρος μου έστειλε κάποιες φωτογραφίες που τράβηξε από τον ουρανό εκείνη την ημέρα για να τη θυμόμαστε.

http://www.youtube.com/watch?v=Gb8tgMu3 ... e=youtu.be

Τα λέμε και στο επόμενο σεμινάριο της Freedom.

Δέν έχετε τα κατάλληλα δικαιώματα να δείτε τα αρχεία σε αυτή τη δημοσίευση.
tsoukasvaggelis
Competition
 
Δημοσ.: 457


Επιστροφή στην Συζητήσεις

Μελη σε συνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 4 επισκέπτες

cron